PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema lierens: Florida feb 2012



lierens
26-08-11, 11:26
Mijn eerste echte vraag hier op het forum. We zijn van plan om in februari met zijn vieren naar Florida te gaan. Onze kinderen zijn dan 14 maanden en net 3. Nu bezig met de route en we kunnen wel wat tips gebruiken. We zijn van plan om op Miami te vliegen (kunnen bij verre familie blijven in West Palm Beach) en dan een rondje te maken. We willen ongeveer 3 weken blijven. Twee mogelijkheden:

dag 1 t/m 3 West Palm Beach
dag 4 t/m 11 Omgeving Fort Meyers
dag 12 t/m 19 Omgeving St Petersburg (beach)
dag 20 en 21 West Palm Beach

of

dag 1 t/m 3 West Palm Beach
dag 4 t/m 8 Omgeving Fort Meyers
dag 9 t/m 13 Omgeving St Petersburg (beach)
dag 14 t/m 19 Orlando
dag 20 en 21 West Palm Beach

Wat zouden jullie doen? We prefereren het om met kinderen in een villa of iets dergelijks te zitten, maar het lijkt erop alsof in februari het heel moeilijk is om iets voor minder dan een week te vinden. Tips? We zijn niet enorme pretparkfanaten en weten niet of de kinderen het al heel leuk gaan vinden (oudste vindt een draaimolen al niet echt leuk), maar om naar Florida te gaan en niet naar Disney voelt ook wel weer wat apart. Aan de andere kant is een week fort meyers en een week st petersburg misschien ook wel wat veel. We willen in ieder geval niet meer stops maken. Autorijden is ook al geen hobby van de kinderen...
Alvast heel erg bedankt voor jullie commentaar en advies.

Teleton
26-08-11, 19:31
Mijn eerste echte vraag hier op het forum. Autorijden is ook al geen hobby van de kinderen...
Alvast heel erg bedankt voor jullie commentaar en advies.Tsja, wat zou ik graag wat commentaar op jullie plannen geven. Maar ja, commentaar! Dat ligt gevoelig voor sommigen. Voor ik het weet heb ik weer een bak ellende over me heen. Niet verstandig, want ook ik kom hier voor m'n plezier. Ik denk liever, op veler verzoek, eerst eens een poosje na voor ik commentaar durf te geven. En advies, dat komt vast weer over alsof ik jullie de les wil lezen.

Pech hoor, want als ik me geen zorgen hoefde te maken over de misverstanden, dan zou ik je misschien in overweging durven geven toch wat langer in de omgeving van Orlando te verblijven. De vraag is namelijk wat jullie in februari van het strand aan de Gulfcoast verwachten. Misschien hebben jullie geluk en staan er de spreekwoordelijke zeven zonnen, maar het zou ook wel eens vestjesweer kunnen zijn. Of jackjes....

Verder zou ik, als ik me niet zo'n zorgen maakte om fijngevoelige lezertjes die om het minste geringste uit hun humeur raken, best tegen je durven zeggen dat je misschien het beeld van de themaparken moet bijstellen. De vergelijking met een draaimolen komt wat ongelukkig over. In de themaparken wordt namelijk hard gewerkt om jong en oud te plezieren. En in veel gevallen lukt dat ook bij het allerjongste volkje. Het zit 'm namelijk niet in de draaimolen, maar in de beleving van kleuren, indrukken, geluid, sfeer en vooral veel vriendelijke mensen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een weekje Orlando met Disney tickets en waterpark & more kan prima uitpakken, ook met kleintjes. Veel lezen, goed plannen en dan heerlijk genieten. Liefst in een villa met zwembadverwarming.

Normaal gesproken zou ik je ook in overweging geven om eens na te denken over de terugvlucht uit Orlando. Waarom zou je, als je kids niet zo van autorijden houden, het hele eind weer terug rijden? Voor dat ene nachtje extra familiebezoek?

Maar ja, goedbedoeld commentaar, daar houdt lang niet iedereen van. Jammer hoor, want misschien is het best de moeite om er eens over na te denken. Veel plezier met de voorbereidingen en wat er ook van komt; je hebt het niet van mij. Want ik hou me er buiten.......

[verwijderd]
26-08-11, 20:12
Ik krijg bijna met je te doen Teleton, alleen vrees ik dat Lierens er weinig van heeft meegekregen en ik zou zo iemand er dan ook niet mee lastig vallen.

Maar goed, ik zou zeker eerst kijken wat er op de plaatsen te doen is en daarna kijken waar je je kamp opslaat voor die dagen. Zelf zijn wij vanaf dat onze oudste zoon 3 jaar was al naar Disney World gegaan en inmiddels nemen we de jongste telg ook al mee, al was hij pas 7 maanden.

De Disney parken worden toch allemaal gewaardeerd door de kids, ook vooral vanwege het ontmoeten van al die leuke Disney characters waar je natuurlijk ook schitterende foto's mee kan maken.

En inderdaad wat is een reis naar Florida zonder dat je naar Disney bent geweest ? Al zijn er meer die Disney World niet opnemen in hun reis maar ik ben van mening dat je er geen spijt van zal krijgen als je lekker de tijd neemt om naar Disney World te gaan.

Overigens kun je in ons verslag van dit jaar de nodige foto's terug vinden van de kids en de characters en zie je hoe leuk het is.

lierens
27-08-11, 07:38
Bedankt alvast voor jullie commentaar. Mijn teentjes zijn heel kort, dus er op staan lukt niet.

Ik verwacht rond de 18 graden een zonnetje en we zijn op zoek naar lekker wandelen, beestjes (dolfijnen) kijken, beetje fietsen, door stadjes lopen, in het zand spelen etc. Ik weet dat in de zon liggen bakken er niet in zal zitten, maar het zal ongetwijfeld beter zijn dan Nederland in februari.

Wat betreft Orlando. Ik weet dat WDW wel wat meer is dan een draaimolen. Ik maak me alleen een beetje zorgen dat mijn oudste nergens in wil (zelfs niet de vliegende Dombo die mij voor hem helemaal fantastisch lijkt). De vraag is of WDW niet heel duur is als je helemaal nergens in gaat. In Orlando zou ik in ieder geval naar Sea World willen. Zijn waterparken wel leuk in februari of is het dan te koud en moeten we uitwijken naar een overdekt, verwarmd zwembad?

Wat betreft vliegen. Vanaf Miami kunnen we met KLM direct vliegen. Daar heb ik wel een paar uur extra in de auto voor over.

Oke, aanpassingen.

Dag 1 t/m 3 West Palm Beach
Dag 5 t/m 7 Fort Myers (Sanibel island, Naples, Everglades, verschillende state parks)
dag 8 t/m 11 St. Petersburg (incl Busch Garden, verschillende stateparks, Tampa)
dag 12 t/m 19 Orlando (Sea World, WDW?, Cape Canaveral)
dag 20,21 West Palm Beach

Als we maar elke keer een paar dagen ergens blijven kunnen we in een familiekamer in een hotel en dan in Orlando inderdaad in een villa. Moeten we wel een hotel met balkon vinden anders liggen wij ook al om 20.00 in bed...
Hoe lijkt dit? Alvast bedankt voor jullie (welkome) commentaar

Teleton
27-08-11, 08:42
Hoe lijkt dit? Alvast bedankt voor jullie (welkome) commentaar

En geen lange teentjes, dan kan ik met jou gelukkig wel gezellig kletsen over je Floridareis. Over je reisplan: Prima toch? Uiteindelijk weet je zelf het best waar de belangstelling naar uit gaat. Al zou ik, met jullie gezinssamenstelling voor nog minder verplaatsingen kiezen en uitkijken naar een villa of condo aan de westkust. Voor wat betreft de waterparken; de temperatuur van het water is iig het hele jaar door zeer aangenaam. Voor de rest ben je, net als op het strand, afhankelijk van het weer. SeaWorld is ook voor de kleintjes een heel leuk park, net als Busch Gardens. Overweeg, qua ticket, Aquatica eens in combinatie met SW en BG. De overweging voor Disney kan je alleen zelf maken, uitgezonderd Epcot zijn alle parken echt geschikt, al willen ze in geen enkele attractie......

Voor de andere plannen lijkt mij het bezoek aan stateparks, Kennedy Spacecenter en de Everglades een vrij hoog volwassenengehalte te hebben.

Riverwood
27-08-11, 09:50
Sinds 5 jaar verblijven wij de wintermaanden in Kissimmee en het weer in februari is steeds anders geweest, in ieder geval vroeg donker, s'nachts koud en de temperatuur overdag heel wisselend, denk zeker aan wat warmere kleding en als je een villa huurt vergeet de zwembadverwarming niet.

Groetjes Henke.

Bqtje
27-08-11, 15:22
Enkele jaren terug zijn wij met onze kleindochter van 3 ook naar Disney geweest . Bijna nergens wou ze in , mààr ze vond het wel allemaal "keitof" (= zeer leuk) . Weken , neen maanden heeft ze er over gepraat . Ik zou zeggen : doen . Nota bene : dit was nog maar in Parijs , WDW is zoveel meer . Where dreams come true !!! \\:D/\\:D/\\:D/

[verwijderd]
27-08-11, 15:28
Wij hebben toen onze zoon 3 was gewoon zelf ingeschat welke attracties te doen waren en welke niet en zijn er gewoon met zijn allen in gegaan. Ook nu doen we dat met de tweede telg die afgelopen keer pas 7 maanden was maar ook vele attracties in is geweest. Maar de oudste was toendertijd (en nu af en toe nog) een beetje bang voor alles maar daar moeten ze toch doorheen en na de attractie vond hij 9 van de 10 hartstikke leuk.

En het vreemde voor ons is nog steeds dat hij EPCOT dus ook hoog waardeert, daar wil hij dus elke vakantie in Florida ook naar toe.