PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanbevolen reisperiode



Jeroen 1
22-08-11, 10:33
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje te dubben omtrent de reistijden, op de ene site lees je dat september slecht is om naar Orlando te gaan, op een andere weer dat van september tot mei de beste tijd is.

Wij willen volgend jaar mei 4 weken richting Florida en omstreken gaan, maar we hebben nu ook nog een vakantie(tje) te goed :-$.
Uiteraard was ik naar de standaard lastminutes aan het zoeken, maar nu zag ik ook hele leuke prijsjes om een dag of 9 naar Orlando te gaan en wat "voor te proeven" voor de lange trip volgend jaar. gewoon 9 dagen een beetje shoppen, relaxen, rondrijden en misschien 1 attractiepark bezichtigen.

Ik kom er alleen niet goed uit op de diverse sites of je nu niet moet gaan (hurricane season) of juist wel omdat de temeraturen iets aangenamer zijn.

Groet,

Jeroen

Njit
22-08-11, 10:45
Als je dit lijstje (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11855) bekijkt dan zie je dat er zat mensen in september op vakantie gaan. En die zouden echt niet gaan als het bar en boos zou zijn :)

Teleton
22-08-11, 11:14
Het is altijd een goeie tijd om naar Florida te gaan......

Aanbevelingen zijn lastig om te geven, ieder maakt zijn eigen afwegingen. Zoals het spreekwoord zegt: de een houdt van de moeder, de ander van de dochter en de derde kiest voor allebei.

[verwijderd]
22-08-11, 11:34
Wij zijn meermalen in September in Florida geweest en hebben weleens een slechte dag gehad omdat er een orkaan of tropische storm in de buurt was maar verder weinig hinder van ondervonden. Slechts 1 keer toen wij er waren moesten de toeristen "The Keys" verlaten.

Ben nu in meerdere perioden geweest maar ik blijf september/oktober toch de mooiste tijd vinden. En uiteraard December maar dan is het een stuk drukker in de parken.

valkmir
22-08-11, 12:14
Wij zijn 1x in het hoogseizoen geweest ivm dat dochterlief nog meeging, en de andere twee keer in september geweest. Heerlijk in september, het is lekker weer met hier en daar een stortbui aan het einde van de middag en wij vonden het rustig in de parken en restaurants (in vergelijking met juli/aug).
Dit jaar gaan we weer in september, van 3 t/m 24 september, over 12 daagjes dus\\:D/

trails
22-08-11, 13:37
En wij vinden februari weer een goede tijd om te gaan.
Afgelopen jaar was het weer in de VS een beetje van slag en was het vroeg in de ochtend fris. Halverwege de ochtend werd het lekker warm.
Één keer in september geweest: bloedheet en heel erg vochtig.

Dus... voor iedereen is het heel anders en ervaart men het heel anders.

petrajessy
22-08-11, 14:18
April mei is super!!! Nog niet bloedheet en vrijwel geen regen, niet dat dat een ramp is want zo'n regenbui is zo weer overgewaaid. De parken zijn ook heel rustig maar let op wanneer springbreak is! Dan is het wel druk!

Jeroen 1
22-08-11, 20:26
Bedankt voor de reacties, we gaan gewoon boeken.
De prijzen zijn nu echt belachelijk laag (vind ik dan), en het is fijn al een weekje daar te zijn geweest en een beetje te "freeweelen" voordat we straks 4 weken gaan (en dus meer gaan rondreizen). Nu kunnen we lekker een weekje chillen vanuit 1 vaste plek.

Jfn
23-08-11, 08:23
Ik ga in september ook een weekje die kant op. Even sfeer proeven. En door het weer laat ik me niet tegenhouden!

Reizen die kant op is kwa prijs nu goed te doen, zeker met de lage dollar. Ik stond er van te kijken wat ik voor 9 dagen kwijt ben (vluchten + hotel + huurauto): +/- 750 euro (En dan reis ik nog alleen. Met z'n 2-en was het per persoon nog eens 100 euro goedkoper).

valkmir
23-08-11, 19:33
Het enige nadeel is wel dat als je terug komt zekers verslaafd aan Florida bent:lol::lol:

Jeroen 1
25-08-11, 16:31
Het enige nadeel is wel dat als je terug komt zekers verslaafd aan Florida bent:lol::lol:


Ik hoop het ook!

Sowieso bevalt de VS me,al eerder geweest i.v.m. werk en de service aldaar en het "grootse" beviel me enorm.

Ben benieuwd dus :-D

Charlene
12-02-12, 20:39
Hallo iedereen

Wij zouden volgend jaar voor drie weken naar Orlando op vakantie gaan, maar zijn nog aan het twijfelen tussen de maand mei en de maand september, welke periode zou het beste zijn denken jullie? Alvast bedankt voor jullie reacties...

Groetjes

Charlene

Briggy
12-02-12, 20:50
Ik vond januari ook een heel fijne maand om te gaan, het was zonnig, lekker warm en heb maar 1 bui meegemaakt. Ook was het heel rustig in de parken, haast geen wachttijden. Kon zelfs in mijn badpak rondlopen in Wet 'n wild zonder het koud te hebben.

rolandino
12-02-12, 21:37
Qua weer zit je in mei statistisch beter dan september, de temperatuur is gelijk, maar de helft aan regenval. Tevens zit je niet in het hurricane seizoen: http://en.wikipedia.org/wiki/Orlando,_Florida#Climate. Vorig jaar zat ik de 1e week van mei in Orlando en op 3 verdwaalde druppels na geen regen gezien, met heerlijke temperaturen.

cindy74
13-02-12, 09:23
wij zijn ook in mei geweest begin mei was het nog een beetje regen namiddag en midden mei zijn we ook geweest was het bijna elke namiddag regen . Maar waarschijnlijk moet je ook een beetje geluk hebben .

pumi1000
13-02-12, 11:12
Wij zijn nu 3 keer begin mei geweest en alleen maar zon en hoge temperaturen gehad. Afgelopen mei paar druppels regen gezien op een vrijdag. Dus fijne periode om te gaan.

Marita
13-02-12, 20:48
Wij zijn 3 keer in september geweest hadden toen nog geen kinderen dus konden buiten het seizoen gaan. We hebben toen 1 jaar veel regen gehad zelfs de amerikanen zeiden toen dat het niet normaal was zoveel regen hadden ze heel lang niet meer gehad. De andere 2 jaren niks geen druppel. En de parken zijn dan ook niet druk. Zonder kinderen zou ik weer voor september kiezen maar zo heeft iedereen wel zijn voorkeuren. Voor ons een fijne rustige periode.

Groetjes Marita