PDA

Bekijk Volledige Versie : Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?



Ritchie
20-08-11, 10:49
Wij zitten straks voor het eerst in een villa, nu willen we daar ook wel eens koffie zetten, maar wat is verstandig, om water uit de kraan te gebruiken, of met flessen uit de winkel.
Ik weet dat het geen kwaad kan om dat water te drinken, maar die chloor smaak, geverdemme, werkt dat dan ook door in de koffie, dus koffie met een chloor smaakje ? :(

trails
20-08-11, 11:01
Wij gebruiken voor thee en koffie (met koffiesticks) het water uit de flessen.
Deze koffiesticks hebben we trouwens in Amerika altijd bij ons. Gaan we ergens koffie drinken (of bij ons ontbijt bij Sizzler) dan doen we er een stickje in om de koffie wat sterker te maken.

avhkj
20-08-11, 11:32
Wij gebruiken ook altijd het water uit flessen.. en inderdaad die koffiesticks zijn onmisbaar :)

corrus
20-08-11, 11:37
Koffie en thee???

Met flessenwater uiteraard... (kost geen bal)

Geldt ook voor bereiding van eten...

Riverwood
20-08-11, 12:10
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de villa een filterinstallatie heeft, wijzelf gebruiken wel water uit de kraan, navraag gedaan bij diverse buren en het algemene advies was een filterinstallatie en deze hebben wij dan nu ook.

Groetjes Henke.

Cara
20-08-11, 13:19
Na gisteren per ongeluk een slok water uit de kraan te hebben genomen,zal ik die fout niet nog eens maken.Getverdemme....Flessen water dus

sonja
20-08-11, 13:59
Sommige koelkasten hebben een water tap mogelijkheid, weet even niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.](*,) Wie het beter kan graag!
In de koelkast is een filtersysteem ingebouwd dat drinkwater afgeeft.

corrus
20-08-11, 14:07
In de koelkast is een filtersysteem ingebouwd dat drinkwater afgeeft.Lang niet allemaal hoor...
Daar is net zoals op je gewone kraan, een flinke aanpassing voor nodig...

Riverwood
20-08-11, 14:09
Wel belangrijk is dan dat het filter regelmatig vervangen wordt, veel mensen vervangen dit filter ondanks het aangeven door signaal niet en door reset verdwijnt het signaal.

Groetjes Henke.

euskris
20-08-11, 14:21
koffiesticks???

Njit
20-08-11, 14:27
Oploskoffie in een staafvormig zakje - koffiestick dus :)

avhkj
20-08-11, 15:39
koffiesticks???
Ja, gewoon oploskoffie dus;)

ietie
20-08-11, 15:40
Gewoon water uit de kraan, het smaakt natuurlijk wel wat anders maar dat is een kwestie van wennen.

r.teeuwsen
20-08-11, 15:57
Zelf kraanwater, mijn gezinsleden maken koffie/thee van flessenwater....

arno
20-08-11, 20:26
Ook hier gewoon kraanwater. Heeft de afgelopen 4 weken prima gesmaakt.

Hans uit Koekelare
20-08-11, 20:45
Wij hadden zo'n flessen van 1 gallon water gekocht bij Publix om onze koffie te zetten, heeft ook prima gesmaakt.

Micktomar
20-08-11, 23:22
Als je je koffie kan vult ruikt het water een beetje, maar dat is niet te proeven in je koffie hoor...gewoon uit de kraan.

Ta2 Gerrit
20-08-11, 23:29
Wij gebruiken altijd flessenwater. Voor nood is er wel eens kraanwater in de koffie gegaan, maar dan komt toch het "zwembadgevoel" bovendrijven ;-)
Ik moet trouwens wel zeggen dat niet overal in de US het chloorgehalte even hoog is. Soms is het kraanwater zeer acceptabel.

Ik heb er "voor de leuk" maar een enquete van gemaakt, de waterstanden peilen.

euskris
21-08-11, 09:44
koffiesticks...koop je die in ned of daar....en goed te drinken neem ik aan!!

trails
21-08-11, 09:56
Wij kopen ze in Frankrijk :lol:
... omdat we in Frankrijk wonen.

Maar je kunt ze ook in NL kopen hoor. Van Nestlé en ik dacht ook van de huismerken van de supermarkten.
De sticks zijn verpakt in doosjes en je hebt ze in gewone smaak maar ook in espresso.

Marco Stern
21-08-11, 10:48
Gewoon kraanwater hoor, ik merk niets van een chloor smaak.

DUIN61
21-08-11, 22:35
Wij zijn de afgelopen zes weken in Florida geweest (camper en poolhome), en hebben zes weken lang koffie gezet met kraanwater, en ook gekookt met kraanwater.
Niemand ziek geweest, of iets gemerkt. Dus gewoon uit de kraan tappen zou ik zeggen.
Wel pakken koffie van huis meegenomen.

groet,

Duin.

koenkamphuys
25-08-11, 21:43
Niemand ziek geweest, of iets gemerkt.
Dat zal je ook echt niet gebeuren. 1. omdat Amerikaans kraanwater gewoon betrouwbaar water is zonder ziekmakende bacteriën en 2. al was het besmet geweest, koffie en thee zet je (ik wel tenminste) met kokend water. Weg bacteriën.

Flessenwater gebruiken doe je alleen voor de smaak. Op sommige plaatsen smaakt het anders gewoon niet. De smaak van het drinkwater varieert enorm in Florida. Bij ons in Sebring smaakt het heel acceptabel.

dennis-oostveen
26-08-11, 09:09
Gewoon koffie halen bij Starbucks o.i.d. hoef je alleen te kiezen welke koffie je neemt!

samtif
28-08-11, 04:53
wij gebruiken nu flessenwater, En vanuit Nl heb ik allerlei soorten/smaken zakjes koffie mee genomen. Erg lekker hoor. Of ben ik nu gewoon een echte Hollander want ook mijn Old Amsterdam heb ik in gesealt en wel mee genomen.
Groetjes vanuit St. PeteBeach, Monique Slingerland

Harm
28-08-11, 14:42
Het water in Amerika is goed te drinken echter wij gebruiken thuis gefilterd water voor het zetten van koffie en the en dat is goed te proeven. In het buitenland gebruiken wij dan ook altijd flessen of verpakt water. De eerste maal in Amerika hadden we per ongeluk gedistilleerd water gepakt, dat smaakt dus nergens naar. Aangezien wij nooit etenswaren uit Nederland meenemen zijn wij ook aangewezen op de plaatselijke koffie en thee leveranciers. Voor thee is het niet zo moeilijk maar met de koffie is het wat moeilijker. Hier hebben we uiteindelijk gekozen voor 1 kops koffiezakjes van het merk Folger. We kunnen hiermee dus ook in een hotel waar we de beschikking hebben over een magnetron een redelijk bakkie koffie zetten. Koffie sticks en andere oplos koffie hebben we ook geprobeerd maar vinden we niet te drinken.
Harm

A.Hofman
28-08-11, 15:04
Vorig jaar dronk ik Folgers gezet met kraanwater. Nu D.E. met water uit de fles. Smaakt idd beter, maar of dat nu aan de koffie of het water ligt... waarschijnlijk beide.

Esther43
11-05-14, 20:09
Wij gebruiken voor thee en koffie (met koffiesticks) het water uit de flessen.
Deze koffiesticks hebben we trouwens in Amerika altijd bij ons. Gaan we ergens koffie drinken (of bij ons ontbijt bij Sizzler) dan doen we er een stickje in om de koffie wat sterker te maken.

Soms loont het om oude berichten te lezen. Ik vind dit persoonlijk een gouden vondst! Bij veel restaurants vind ik de koffie ook te slap, dus ik ga deze sticks in september zeker gebruiken. Ik ga ze niet meenemen want ik zag dat ze ook bij de supers daar verkrijgbaar zijn. Thanks Trails!

Najou
12-05-14, 11:23
En vanuit Nl heb ik allerlei soorten/smaken zakjes koffie mee genomen.


Ik gebruik in US de coffee creamer met een smaakje. Je kunt zowel natte als droge coffee creamer krijgen. Ik vind het zó lekker dat ik potten french vanilla meeneem naar NL.
Ik sleep dus smaakjes NAAR Nederland.

Anthon14
12-05-14, 17:41
Chloor wordt toegepast in kraanwater in zeer kleine hoeveelheid om bacteriën te doden die eventueel in het kraanwater voorkomen, doordat de concentratie chloor zeer laag is ruik je de chloor in het water. Het is verder onschadelijk dat dit wordt toegevoegd, dit gebeurt overigens in Nederland ook zodra er sporen van een bacterie in het water wordt geconstateerd.

Mij maakt het niet uit maar mijn vrouw blieft het chloorwater niet voor haar thee of koffie dus worden er gallon flessen water gebruikt.