PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Egbertsen: 16-12-2011 t/m 02-01-2012



egbertsen
19-08-11, 00:08
Hallo,

Bijgaand onze planning,

Orlando heen 16-dec
Orlando Magic Kingdom 17-dec
Orlando Epcoat 18-dec
Orlando Hollywood Studios 19-dec
Orlando rust/shoppen 20-dec
Orlando Annimal Kingdom 21-dec
Orlando Seaworld 22-dec
Orlando Cape Carnaveral 23-dec
Orlando rust/shoppen 24-dec
Tampa Bush Garden 25-dec
Fort Meyer 26-dec
Naples 27-dec
Naples 28-dec
Key West 29-dec
Key West 30-dec
Miami 31-dec
Miami 1-jan
Miami terug 2-jan

Tickets zijn al geboekt via Arke.
Hotel in Key West hebben we ook al geboekt,
We willen Naples gebruiken als uitval basis voor de Everglades.
Alle tips zijn welkom voor Airboat, wandeltour. Ons gezin zijn echte dierenliefhebbers.

We willen in Kissimmee een Studio 6 motel boeken, heeft iemand hier ervaring mee?

Tevens rond Tampa willen we redelijk in de buurt van Busch Garden zitten. Weet iemand een goed restaurant en hotel in de buurt ? We willenl niet ergens achteraf zitten met Kerst.

Met oud en nieuw zitten we in Miami, waar kan je het beste veilig oud en nieuw vieren, m.a.w. wat zijn de hot spots.
Kan iemand ons ook vertellen wat de veilige buurten zijn in Miami?
Tevens wilt onze dochter met dolfijnen zwemmen, waar kan dit voor een redelijk tarief?

alvast bedankt.

Teleton
20-08-11, 08:39
We willen in Kissimmee een Studio 6 motel boeken, heeft iemand hier ervaring mee? Tsja, alle waar is naar z'n geld. Persoonlijk zou ik deze locatie niet kiezen, maar ja, gelukkig zijn we allemaal anders. Wie de locatie kent zal vinden dat de reviews op tripadvisor in sommige gevallen behoorlijk opgeleukt zijn. Wij komen er regelmatig langs op weg naar de Publix, aan de auto's op de parkeerplaats te zien, verblijven er minder toeristen dan locals.

Persoonlijk zou ik eens kijken voor een villa of condo en daar zou ik tot de kerst blijven. Je bent allicht wat meer kwijt, maar dan heb je ook kerstvakantie! Een dagje Busch Gardens is eventueel ook heel goed vanuit Orlando te doen.

Voor wat betreft je andere vragen:

Hou er rekening mee dat je in de allerdrukste periode reist. Parken berieken al vroeg op de dag hun maximale capaciteit en dan gaan de poorten dicht. Bij shoppingmalls hangen ze met de bekende bruine benen buiten. Voor een kerstdiner moet je echt van te voren boeken. Daarom vraag ik me af waarom je de kerst in Tampa wil doorbrengen. Orlando biedt een veel ruimere keuze aan restaurants. Over zwemmen met dolfijnen en kerst en oud en nieuw in Miami is al een topic. Misschien kan je die eerst even doornemen en dan je vragen in het betreffende topic stellen als er nog onduidelijkheden zijn.

Voor wat betreft de 'redelijke prijs' voor het dolfijnenzwemmen zou ik ook zeggen: bedenk dat het kerstperiode is. Je betaalt dus de volle mep. Hou hier ook rekening mee voor de hotels; walk-ins betalen, als er nog een plekje is, de hoofdprijs.

Jullie nemen behoorlijk wat veel hooi op de vork, 7 themaparken in 9 dagen is een hele klus. Maar de kerstperiode is wel een heerlijke tijd, niet voor niets noemen ze het wel 'the most wonderful time of the year'.

Tans4USA
20-08-11, 09:30
Welkom op het forum.
Wat een heerlijk vooruitzicht om je koperen bruiloft in Florida te vieren.
Ik sluit me bij Teleton aan en zou ook voor een villa kiezen in Orlando in de kerstperiode, zeker na de drukte in de parken is het fijn om even te kunnen ontsnappen aan de gekte.
Voor tips zou ik jullie willen aanraden vooral veel reisverhalen te lezen.
Het reisschema zit erg vol vind ik, de dag na aankomst een pretpark is al erg veel, je zou beter een dag kunnen bijkomen van de reis en langzaam opstarten en misschien wat kunnen shoppen.
Vanuit Orlando kun je Busch Gardens ook bezoeken maar wil je dit wel allemaal?
Jullie willen naar de 4 Disney parken en Sea World. Omdat jullie van dieren houden zouden jullie Blue Springs State park kunnen bezoeken daar komen in de winter de manatees naar toe om te overwinteren. Een prachtig natuurpark om te wandelen.
Om te zwemmen met dolfijnen kun je kijken op Discovery Cove, wel erg duur maar een superervaring.
Heel veel plezier met de voorpret en plannen maken.

Riverwood
21-08-11, 10:18
Zelf hebben wij geen ervaring met Motel 6, wij verblijven in de winter 3 tot 4 maanden in ons eigen huis in Kissimmee en passeren regelmatig Motel 6, wij begrijpen wat Teleton bedoelt en adviseren jullie naar iets anders uit te kijken.
Wat de Kerst betreft, het is een feest van versieringen, verlichting en cadeau's en natuurlijk eten, niet alle restaurants zijn geopend en zou zeker reserveren, ook de winkels hebben aangepaste tijden.
Het kan behoorlijk koud zijn en vroeg donker, leuk voor de verlichting natuurlijk.
Zeker in deze periode dien je je dagen goed te plannen en vroeg in de parken te zijn.
Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes Henke.

Teleton
21-08-11, 10:22
Zelf hebben wij geen ervaring met Motel 6, wij verblijven in de winter 3 tot 4 maanden in ons eigen huis in Kissimmee en passeren regelmatig Motel 6, wij begrijpen wat Teleton bedoelt en adviseren jullie naar iets anders uit te kijken.
Schieten jullie ook achterlangs naar de Publix? En zie je daar dan ook regelmatig de sheriff op het doodlopende stukje weg richting I-drive staan?

egbertsen
21-08-11, 12:32
Bedankt voor de tips, we hebben onze planning aanpast. Inmiddels en hebben we al een optie op een villa, op de 27 (4 km boven de kruizing 27 en 192) dus voor Lake Louise State Park. Busch Garden rijden we nu aan vanaf Orlando.

Ivm de verwachte drukte hebben we de Disney Parken redelijk vroeg in de week gepland, maar willen we Magic Kingdom park op 1e kerstdag aandoen. Misschien dat we daar wat kunnen reserveren om 's-avonds te kunnen eten, maar wel in het park.

Riverwood
21-08-11, 12:36
Regelmatig zien wij de sheriff staan, ook worden er gezinnen met problemen in goedkopere hotels ondergebracht tot er een definitieve oplossing betreft huisvesting is gevonden. Vooral gezinnen met schoolgaande kinderen willen ze helpen om deze op het rechte pad te houden en te laten leren.

Groetjes Henke.

Riverwood
21-08-11, 12:42
Een heel goed idee zo kan je ook voor weinig geld je huis een kerstsfeer geven en het geeft je ook de mogelijkheid thuis te ontbijten en eventueel avondeten is met de diverse kant en klaar mogelijkheden van Walmart en Publix goed te doen na een dagje park is het fijn om lekker te ontspannen en dan is een eigen villa met veel ruimte geweldig.

Groetjes Henke.

corrus
21-08-11, 12:46
Een heel goed idee zo kan je ook voor weinig geld je huis een kerstsfeer geven en het geeft je ook de mogelijkheid thuis te ontbijten en eventueel avondeten is met de diverse kant en klaar mogelijkheden van Walmart en Publix goed te doen na een dagje park is het fijn om lekker te ontspannen en dan is een eigen villa met veel ruimte geweldig.

Groetjes Henke.

En ondertussen nog even een "verfrissende" duik nemen... héérlijk en goed voor de bloedsomloop.

egbertsen
06-09-11, 13:02
Nog een vraag mbt Naples. Wij hebben 2 overnachtingen in de planning staan om Naples te bezoeken en vanuit hier de Everglades bezoeken.
Nu hoor en lees ik dat dit ook goed te doen is vanuit Florida City (Miami), daar er in de buurt van Miami ook veel parken zijn om te bezoeken.
Daarna gaan we nog op door naar Key West.

Vraag is eigenlijk wat is makkelijker: 1 overnachting Naples en vanaf Naples de Everglades bezoeken en daarbij 1 overnachting Florida City en ook vandaar Everglades bezoeken. Of alles vanuit Naples aan te rijden?

Nogmaals we zijn dierelliefhebbers maar hebben geen idee hoeveel tijd je nodig hebt om de Everglades goed te bezoeken en wat makkelijker is om aan te rijden.

calypso
06-09-11, 14:49
Ivm de verwachte drukte hebben we de Disney Parken redelijk vroeg in de week gepland, maar willen we Magic Kingdom park op 1e kerstdag aandoen. Misschien dat we daar wat kunnen reserveren om 's-avonds te kunnen eten, maar wel in het park.

Als je dit wilt doen zou ik zeker vroeg gaan naar het MK en niet meer eruit gaan, want anders heb je kans dat je er 's middag niet meer in komt. Eerst kerstdag is wel de drukste dag van Disney/Magic Kingdom.

Voor wat betreft het reserveren om te eten 's avonds zou ik dat zeker nu dan want daar reserveren op die dag kun je echt vergeten. Zoals gezegd een van de drukste dagen in MK en ook de restaurants zietten dan vol.