PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Joste: Orlando - Orlando september 2011



Joste
18-08-11, 01:46
Hoi,

Wat denken jullie van onderstaand reisschema ?

D1-6: Orlando
D7-9: Miami
D10: Key Largo
D11-12: Key West
D13: Everglades
D14-15: Fort Myers
D16-17: Sarasota
D18-19: Clearwater
D20-21: Orlando

Vooral het Oost gedeelte ben ik nog niet zeker van.
Overnachten Everglades ?
Ergens langer blijven of iets schrappen en/of vervangen ?

We kijken er zoooo naar uit.

Gr,
Joste

Ebelix
18-08-11, 07:28
Welkom Joste op het meest informatieve florida forum van de Benelux.

Kan je aangeven in welke periode je naar Florida gaat? Dat maakt het makkelijker om naar je planning te kijken.

Helaas zijn er geen overnachtingsmogelijkheden in de Everglades. Wat nog wel kan is kamperen.

Teleton
18-08-11, 10:53
Vooral het Oost gedeelte ben ik nog niet zeker van....
Nog een paar vraagjes: Welk Oost gedeelte bedoel je precies?
Miami? Key Largo? En waarom ben je er nog niet zeker van?

A.Hofman
18-08-11, 23:05
Als je nog geen tickets geboekt hebt, zou ik kiezen voor aankomst in Orlando en vertrek vanuit Miami.
Vanuit Orlando via de westkust en de Everglades naar de Keys. Afsluiten met een paar dagen Miami.

Joste
19-08-11, 00:47
Dank je wel voor de snelle reacties.

Vliegtuigtickets zijn al geboekt.
We gaan de maand September.
Enkel hotel in Orlando is geboekt (2x) en ik weet niet of we wel andere hotels gaan boeken vooraf.

Osst was een foutje, ik bedoelde West, de kant van de Golf van Mexico.
Daar zijn zoveel kleine plaatsjes dat ik geen idee heb waar het best verblijven is.

Wat is een goede plaats om de Everglades te bezoeken ?

Teleton
19-08-11, 08:21
Osst was een foutje, ik bedoelde West, de kant van de Golf van Mexico.
Daar zijn zoveel kleine plaatsjes dat ik geen idee heb waar het best verblijven is. Wat is een goede plaats om de Everglades te bezoeken ?

De vraag was ook waarom je niet zeker van de westkust bent. Het heeft eigenlijk niet zo veel zin om tips te geven zolang je zelf niet zeker van je plan bent.

Misschien is het een idee om de bestaande topics over de Gulfcoast en de topics over Naples, Clearwater, St. Petersburg en Tampa eens door te nemen. Zo krijg je vast vanzelf een idee. Ook over de Everglades is een topic vol informatie. Sommigen nemen Miami als uitvalbasis, anderen kiezen voor Naples, Homestead of Ft Lauderdale. Pak de kaart er maar eens bij!

Joste
22-08-11, 00:58
Het eerste gedeelte ligt vast:
D1-6: Orlando
D7-9: Miami
D10-11: Key West

Daarna trekken we naar Key Largo, om vandaar de Everglades te doen.
Dan gaan we na 1 nacht verder richting Golf van Mexico.

We hebben nog 10 dagen om daar te verdelen over Naples, Fort Myers, Sarasota, Clearwater, Crystal River, Tampa.
Wellicht leggen we er geen hotels vast en beslissen we op het moment of we verder trekken.

Heeft iemand nog tips hoe die tijd te verdelen over de west coast ? 1 of 2 langere verblijfplaatsen of toch meerdere korte ?

belgske
24-08-11, 19:07
Heeft iemand nog tips hoe die tijd te verdelen over de west coast ? 1 of 2 langere verblijfplaatsen of toch meerdere korte ?

In sept. denk ik wel dat je op de bonnefooi hotels kunt boeken.
Ikzelf zou kiezen voor 5d Naples/Fort Myers Beach (zuidelijk gelegen) en 5d Clearwater/St Petersburgh Beach (noordelijker gelegen). En vanuit deze plaatsen eventueel iets ondernemen.