PDA

Bekijk Volledige Versie : Sony e-reader



timytee
17-08-11, 06:34
Het betreft de Sony pocket edition. In NL € 180,- in USA bijna de helft goedkoper.

Hebben jullie enig idee waar ik deze in Amerika kan kopen behalve Best Buy en via internet? Ben vanaag bij een Best Buy geweest die ze niet (meer) verkoopt. De verkopers hebben ook geen idee waarom ze niet meer in de winkel liggen (prijskaartjr hangt er nog) en ook niet op hun site te bestellen zijn.

Bij een andere Best Buy (heel andere plaats) zei de verkoper dat ze volgende week met n nieuwe e-reader komen omdat ze dit weekend ervoor worden opgeleid.

Michael66
17-08-11, 07:24
Je zou eens kunnen kijken bij hhgregg (http://www.hhgregg.com/storeLocator.asp?SID=n), dat zijn ook behoorlijk grote electronicawinkels met een groot assortiment. Op hun website staat die ereader niet, maar dat zegt ook niet alles.

Heb je al bij Walmart en Target gekeken?

Ebelix
17-08-11, 10:02
Wellicht in een Sony store die vast wel in de Florida mall of Mall at Millenia zit. Verder kan je ook in de department stores terecht zoals Nordstrom, Macy's od Bloomingdale's.

Njit
17-08-11, 11:20
Voor de helft is het best aantrekkelijk.

cloggie68
17-08-11, 13:16
Best Buy verkoopt ze inderdaad niet meer, niet die van Sony. Ik had de opdracht om er een mee te nemen en ben bij de Best Buy in Posner Park geweest en ze stonden niet in het rek. Gevraagd en er werd gezegd dat ze de e-readers van Sony niet meer in het assortiment hebben. Er werd trouwens niets gezegd over een ander type (maar dit is ook alweer 4 weken geleden).

Riverwood
18-08-11, 04:19
Bij Walmart wordt ook de Sony verkocht.

Groetjes Henke.

Michael66
18-08-11, 09:29
Moderator Michael66:
De algemene discussie over e-readers heb ik afgesplitst van dit onderwerp. Je vindt die discussie in de lounge.

miepie56
28-08-11, 12:04
Ik denk er ook over om in Amerika een e-reader aan te schaffen. De Wallmart verkoop nog Sony readers die in Nederland niet meer te koop zijn.
Nu ben ik lichtelijk digibeet :oops: dus vraag me af of ik iets van een omvormer oid moet aanschaffen om op te laden. Of heeft iemand andere tips voor me.
Miepie56

valkmir
28-08-11, 12:16
Gewoon ff vragen daar!!! En....ze zijn nu mega goedkoop in de Wallmart!!!!!

hrjhaan
28-08-11, 15:26
De e-readers van Sony zijn niet met alle laders op te laden. Ik heb verschillende laders geprobeerd en uiteindelijk is het gelukt met de oplader van een HTC telefoon. Een universele lader deed het niet. Als je thuis geen geschikte lader hebt zal je toch de lader van Sony aan moeten schaffen. Een omvormer lijkt me niet nodig.

knutselaar
31-08-11, 18:44
Ik ben net terug uit florida en heb bij sears 2 ereaders van sony gekocht de 350 pocket edition voor 119 dollar per stuk.Echt geen geld .De hoesjes hadden ze niet die moest ik bij best buy halen maar daar kost een booklet maar 24 dollar.

De sony ereaders kun je gewoon via de usb van netbook laptop of pc laden en dan gaan ze weer voor een maand of 2 mee.De laders voor de meeste mp3 spelers kunnen waarschijnlijk ook de ereader laden gewoon even het voltage checken.

valkmir
01-09-11, 08:13
Zo, da's goedkoop zeg, goeie deal=D>

Toch maar volgende week ff kijken bij Sears......kijken dan he:lol:

Njit
01-09-11, 08:15
Dat zullen echt de laatste restjes zijn. Sony heeft net nieuwe versies aangekondigd:


Sony gaat een nieuwe e-booklezer uitbrengen: de PRS-T1. Het e-inkscherm heeft een diagonaal van 6" en Sony heeft diensten ingebouwd voor het lenen van boeken bij bibliotheken. De e-reader komt in oktober in Nederland uit.
Het 6"-scherm met (http://presscentre.sony.eu/content/detail.aspx?ReleaseID=7035&NewsAreaId=2) een resolutie van 800x600 pixels is aanraakgevoelig en ondersteunt in- en uitzoomen door vingers naar elkaar toe of van elkaar te bewegen. Daarnaast kunnen er notities gemaakt worden in digitale boeken. Het is ook mogelijk om woorden te laten vertalen door deze op het scherm lang aan te raken en het zou mogelijk zijn om vanuit de tekst direct toegang tot Google of Wikipedia te krijgen.
Daarnaast heeft de e-reader, met modelnummer PRS-T1, de beschikking over een onlinewinkel voor het aankopen van digitale boeken. In Nederland gaat Sony de samenwerking aan met Bol.com, waardoor consumenten direct vanaf de e-reader via wifi digitale boeken bij de webshop kunnen kopen. Eerder verklapte (http://tweakers.net/nieuws/76418/nieuwe-e-reader-van-sony-duikt-op.html) Bol.com al dat Sony een nieuwe 6"-e-reader wilde uitbrengen. De adviesprijs van de reader bedraagt volgens Sony 150 euro.


Er is ook een uitleendienst beschikbaar, maar deze werkt alleen met bibliotheken in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk en Canada. Voor de opslag van boeken is 2GB geheugen beschikbaar en wat formaten betreft is er bijvoorbeeld ondersteuning voor onbeveiligde bestanden in het epub- en pdf-formaat. Ook kan er muziek worden afgespeeld en kan het scherm foto's tonen.


http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1314805416.png

valkmir
01-09-11, 12:19
Dank je wel voor de info Njit, nu weet ik waarom ze zo goedkoop werden!!! De nwe lijkt wel een een zg "tablet" te worden. De prijs is wel errug goedkoop in vergelijking met de toen nwe e-readers van Sony.......

Esther2013
28-04-13, 14:28
Inmiddels is er al weer de Sony PRS T2 en afgelopen week besteld (bol.com) en inmiddels binnen. Licht en dun en erg gebruiksvriendelijk, helemaal blij mee, dus een aanrader voor iedere boekenverslinder!

Mijn vorige ereader (Bebook) was al even geleden overleden, maar ik twijfelde om weer een nieuwe te bestellen.
Lezen op de IPad lukt immers ook, maar nu het zonnetje om de hoek kwam kijken is een ereader toch veel beter!

Vandaag weer even wat leuke nieuwe boeken erop gezet, opgeladen en kan ie mee op vakantie!

Cindy1969
28-04-13, 19:10
Ik heb de PRS T2 gisteren binnen gekregen van Bol.com. Had behoorlijk wat bonnen (verdiend met online marktonderzoek) en wilde echt wat duurzaams kopen. Ik ben heel benieuwd, want ik heb altijd gezegd dat ik "echte" boeken het fijnst vind, dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Maar het scheelt zo enorm veel bagage tijdens vakantie, sleep altijd veel boeken met me mee, helemaal als ik in september een weekje naar Griekenland ga, echt een strandvakantie dus veel lezen.

Vandaag helemaal opgeladen, nog even knoeien met de boeken erop krijgen maar het lijkt allemaal te lukken.
Krijg alleen de wifi niet aan de praat helaas, maar zo'n probleem is dat ook weer niet. Denk niet dat ik dat ga gebruiken met de ereader, heb daar al de tablet en smartphone voor ;-)

EDIT: toch gelukt, iets met hoofdletters ipv kleine letters in wachtwoord wifi :cool:

Dennis en Roos
28-04-13, 19:31
Hoi cindy , ook ik ben een echte boeken lover, vind ze heerlijk te kopen en daarna mooi in me kast te zetten.
Maar ik ben om ik heb ook de prs t2 en ben er weg van , ik neem nu met gemak 55 boeken mee opvakantie , geen last van de zon op me scherm , scheelt me kilo's bagage , en wil je toch graag dat boek bestel je hem toch voor in je kast.
Letters kan je ook van groot naar klein maken dus hoef geen brilletje op meer:rolleyes:
Voor vakantie ideaal:D

HEeeeeel veel plezier der mee!

Cindy1969
28-04-13, 19:37
Ah nog een liefhebber, fijn te horen dat het jou ook bevalt! Ben zelf geen boekenkoper, leen mijn boeken altijd bij de bieb, dus dat ga ik gelukkig niet missen ;-)
Zal thuis ook gewone boeken blijven lezen, de ereader is echt voor vakantie en dagjes weg enzo, of als ik hier naar het strand ga.