PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Silke: Orlando - New Orleans oktober 2012



Silke
16-08-11, 14:06
In oktober 2012 plannen we 14 dagen naar Florida en New Orleans te trekken. De derde keer voor mij in Florida, de eerste keer voor mijn echtgenoot. en Ja hoor, ik ben er vroeg bij. Maar het kriebelt nu eenmaal ontzettend!

Op dit ogenblik ziet onze planning er zo uit:

DAG 1 Aankomst in Orlando
DAG 2 Orlando Universal Studios
DAG 3 Orlando Island of adventure
DAG 4 Orlando Epcot
DAG 5 Orlando Kennedy Space Center
DAG 6 Orlando Shopping + Kelly Park
DAG 7 Orlando Gainesville Rit van ongeveer 2 uur Dudley Farm Historic Parc
DAG 8 Gainesville Tallahassee Rit van ongeveer 2,5 uur Mission San Luis eventueel Bradley's Country Store
DAG 9 Tallahassee - Pensacola Rit van ongeeer 3,5 uur
DAG 10 Pensacola - Lafayette Rit van ongeveer 6 uur
DAG 11 Lafayette - New Orleans Rit van ongeveer 2 uur Oak Plantation - Laura Plantation - Tabasco Factory
DAG 12 New Orleans Mardi Grass world + sightseeing
DAG 13 New Orleans Bayou Tour + voodoo museum + bloody mary tour
DAG 14 New Orleans Katarina Rondrit + vrije middag
DAG 15 Terugvlucht vanuit New Orleans

Ebelix
16-08-11, 15:00
Poeh dat is een heftig schema. 15 dagen knallen zonder enige noemenswaardige rustdag. Na terugkomst van deze vakantie kan je gelijk weer vakantie opnemen om bij te komen.

4 parken op rij moet je alleen doen als je echt een parkenfan bent. De dag shoppen en Kelly park zou ik als breker gebruiken tussen de parken.

Waarom maak je geen kamp in New Orleans en ga je vandaar een dagje naar Lafayette. Scheelt reistijd op de lange dag in de auto en je bent meer flexibel om in New Orleans het een en ander te bekijken.

Vanuit New Orleans is het dan ook beter om de Oak Alley en Laura Plantation te bezoeken. Deze laatste is trouwens mijn favoriet van alle plantageshuizen die je kan bezoeken. Een goede uitleg, leuk goed onderhouden huis en er wordt ook aandacht besteed aan de slaven wat bij de andere huizen absoluut niet het geval is.

Veel plezier met plannen.