PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Domo: Orlando e.o. 2012



Domo
16-08-11, 09:25
Na het lezen van veel informatie is het bij mij en mijn vriendin ook beginnen te kriebelen om eens Florida en dan met name Orlando en omgeving te bezoeken. We zijn allebei pretparkliefhebbers, maar houden ook van beetje strand, cultuur en rust. Zoals het nu ervoor staat willen we medio mei 2012 gaan!

Vooralsnog hebben we het volgende schema in gedachten.

Dag 1: Aankomst Orlando (huurauto oppikken en naar hotel)
Dag 2: Disney's Animal Kingdom
Dag 3: Kennedy Space Center, Cape Canaveral
Dag 4: Universal Studios
Dag 5: Rustdag
Dag 6: Disney's Epcot
Dag 7: Airboat op een van de meren in Kissimee
Dag 8: Universal Studios Islands of Adventure
Dag 9: Rustdag
Dag 10: Disney's Typhoon Lagoon
Dag 11: St. Augustine, Daytona Beach
Dag 12: Seaworld
Dag 13: Rustdag
Dag 14: Clearwater Beach, eventueel Dolfijnen spotten
Dag 15: Vertrek Nederland
Dag 16: Aankomst Nederland

De precieze dagplanning staat natuurlijk nog niet vast. Het lijkt ons echter het fijnst om na een pretparkdag een uitstapjes- of rustdag in te plannen. Dat is het leukst voor de afwisseling.

Ook willen we in één hotel of appartement blijven gedurende ons hele verblijf. Is dit aan- of af te raden? Als het aan te raden is kunnen we dan het beste een accommodatie op de International Drive nemen?

Alle andere tips zijn natuurlijk van harte welkom. Alvast dank hiervoor! Het voorbereiden is begonnen en we hebben er zin in!

corrus
16-08-11, 09:47
Welkom op het Florum, veel lees en schrijfplezier :mrgreen:

ADVIES
Laten we beginnen bij het begin... (met het belangrijkste)

Heb je al vliegtickets? (je kunt echt niets plannen zonder vliegtickets)

Domo
16-08-11, 10:01
Tickets zijn zo goed als rond.

Heen op donderdag 10 mei 2012:
Brussel - Atlanta - Orlando

Terug op donderdag 24 mei 2012:
Orlando - Parijs - Brussel

Retourtje voor €488,08 per persoon :razz:

corrus
16-08-11, 10:19
Zolang je niets iets écht geboekt hebt, kunnen ze morgen zomaar weg zijn.
Het klinkt stom, maar zo goed als rond wil niet zeggen geboekt...

Domo
16-08-11, 10:26
Helemaal mee eens! Maar of ik nu precies die twee weken ga, of twee weken eerder ga, de algemene vragen blijven van kracht.

1) Is de planning één dag pretpark, één dag rust of uitstapje aan te raden? Of zouden de "experts" het anders plannen?

2) We willen in één hotel of appartement blijven gedurende ons hele verblijf. Is dit aan- of af te raden? Als het aan te raden is kunnen we dan het beste een accommodatie op de International Drive nemen?

We willen in elk geval in mei gaan. Zo ontlopen we de Spring Break in april en het orkaanseizoen vanaf juni.

corrus
16-08-11, 10:28
Ook willen we in één hotel of appartement blijven gedurende ons hele verblijf. Is dit aan- of af te raden? Als het aan te raden is kunnen we dan het beste een accommodatie op de International Drive nemen?Voor 2 personen is een hotel altijd het voordeligst.
Maar een hotel is en blijft alleen maar een hotel, in een hotelkamer is meestal niet zoveel luxe..
Een andere oplossing is een appartement
Indien je bijvoorbeeld zou kiezen voor Cane Island met 2 slaapkamers, heb je alle luxe die je maar kunt bedenken voor 49 euro per nacht.

We willen in elk geval in mei gaan. Zo ontlopen we de Spring Break in april en het orkaanseizoen vanaf juni.
Ware het niet dat er in mei ook vanalles kan gebeuren... Tornado wordt je ook niet vrolijk...
En die Springbreak verschilt per staat, dus daar zou je altijd wel last van kunnen hebben... (bovendien komen de meesten naar de East Coast)

sonja
16-08-11, 12:01
1) Is de planning één dag pretpark, één dag rust of uitstapje aan te raden? Of zouden de "experts" het anders plannen?

2) We willen in één hotel of appartement blijven gedurende ons hele verblijf. Is dit aan- of af te raden? Als het aan te raden is kunnen we dan het beste een accommodatie op de International Drive nemen?


1. Het ligt een beetje aan je fysieke gesteldheid. De planning 1 dag aktie en 1 dag rust is heel relaxed, op je 'rustdag' kun je ook heel fijn shoppen.

2. Het advies van Corrus is heel goed, het is zo fijn om een behoorlijke plek voor jezelf te hebben. Op dit forum zijn veel aanhangers van Cane Island. Maar een villa met zijn tweeen is ook heerlijk, er zijn velen die met 2 personen een villa boeken. Kijk eens op USAfunvacations (http://www.usafunvacations.nl/), wat je maar wilt, keuze genoeg.

Domo
16-08-11, 12:44
Dank voor jullie tips al!

Ik ben toch al een tijdje aan het rondstruinen op dit forum en op internet in het algemeen, maar krijg toch weer nieuwe tips die ik nog niet was tegengekomen!

Ik liep net ook tegen de optie van pakketten aan bij expedia.nl. Dan boek je een vlucht en accommodatie samen en levert het je korting op. Ik kan op dit forum niet echt vinden of mensen er gelukkig mee zijn, enkel dat je de auto beter niet daar kunt bestellen i.v.m. verzekeringen. Dan liever los bij Alamo ofzo.

Iemand ervaringen met de pakketten van expedia.nl?

Teleton
16-08-11, 14:19
... enkel dat je de auto beter niet daar kunt bestellen i.v.m. verzekeringen. Dan liever los bij Alamo ofzo. Misschien kan je dat eens toelichten? Waar maak je dat uit op?

Verder ben ik zelf nooit zo onder de indruk van korting. Het gaat er om wat je voor een pakket betaalt. In die zin is het van belang de prijzen van de 'grote' aanbieders naast elkaar te leggen.

Uit oogpunt van voordeel besluiten forumleden de reis, de accomodatie, de auto en de tickets bij verschillende leveranciers te kopen. Drie componenten hiervan zijn puur op de prijs gebaseerd. De kwaliteit en de voorzieningen van een Alamo auto doen heus niet onder voor die van een auto uit de Dollarstal, waar je hem ook huurt. De laagste aanbieder wint. Zo is dat eigenlijk ook met een vliegticket en een toegangskaartje.

Blijft over de accomodatie waar comfort, luxe en ligging (naast de prijs) van belang zijn. Daarom kiest men nogal eens voor een particuliere verhuurder, al dan niet met tussenkomst van een managementcompany.

[verwijderd]
16-08-11, 15:14
Boek je auto in ieder geval wel bij een Europese site en niet bij de .com sites want dan zitten de verzekeringen er nog niet bij. Voor de verschillende sites moet je eens kijken in het topic autohuur.

Verder zou ik met zijn tweeën inderdaad gaan voor een appartement met 2 kamers zoals idd bv Cane Island of iets verder weg in een rustiger deel Terrace Ridge. Beide voor een mooie prijs te boeken bij USAfunvacations.nl die wellicht ook een goede deal hebben voor je tickets.

Teleton
16-08-11, 16:20
Boek je auto in ieder geval wel bij een Europese site en niet bij de .com sites want dan zitten de verzekeringen er nog niet bij. Oeps, Jeroen; kleine correctie. Ik ken ze ook niet allemaal uit mijn hoofd maar wat je hier stelt, geldt in ieder geval niet voor Alamo.com. Wel is van belang dat je het land van herkomst correct invult.

Ik zou willen zeggen: waar je ook boekt, zorg dat je begrijpt welke overeenkomst je aangaat en welke kosten daar aan verbonden zijn. Ga vervolgens bij andere partijen ook de kosten na en beslis dan met wie je in zee gaat. Er zijn per type auto, per periode en per voorzieningenpakket enorme verschillen. Vergelijken loont, ook op de .com sites.

Kijk even op het plaatje van alamo.com: alle voorzieningen zitten er netjes bij!

http://img808.imageshack.us/img808/6206/alamoinclcdw.png (http://imageshack.us/photo/my-images/808/alamoinclcdw.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ook bij carhireagency.com uit de UK is het basispakket compleet volgens mij:

http://img88.imageshack.us/img88/9981/carhireagency.png (http://imageshack.us/photo/my-images/88/carhireagency.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Domo
28-08-11, 19:37
De plannen zijn iets gewijzigd en de tickets geboekt. We vliegen met Delta Airlines.

Heen op 29 april van Brussel naar Key West (via Atlanta).
Terug op 16 mei van Orlando naar Brussel (via Atlanta).

29/04: Key West
30/04: Key West
01/05: Key West
02/05: ???
03/05: ???
04/05: ???
05/05: ???
06/05: Orlando
07/05: Orlando
08/05: Orlando
09/05: Orlando
10/05: Orlando
11/05: Orlando
12/05: Orlando
13/05: Orlando
14/05: Orlando
15/05: Orlando
16/05: Orlando

Bovenstaande data en bestemmingen liggen vast. We willen minimaal 2 hele dagen in Key West en 10 hele dagen in Orlando.

Hebben jullie wellicht tips waar we nog kunnen overnachten op de route van Key West naar Orlando.

Mogelijke opties zijn:
- Miami (heb echter gehord dat parkeren daar duur is)
- Everglades (echter geen idee waar ik het best kan verblijven dan)
- Gulf of Mexico (mooi strandje bezoeken wellicht)

Misschien zie ik ook nog wat leuke opties over het hoofd.

belgske
30-08-11, 22:11
wij gaan ongeveer hetzelfde ondernemen. Landen in Key West, 2 volledige dagen, dan naar Homestead/florida City. Deze plaatsen liggen aan de Oostingang van de Everglades (60km lange geasfalteerde weg door de Everglades NP). Ook is er vlakbij een Alligator Farm(met airboatride).

Wij hebben in Miami een hotel geboekt met ontbijt en gratis parkeren, heeft zeer goede referenties. ligt wel aan het water, maar niet aan het strand. http://book.bestwestern.com/bestwestern/US/FL/North-Bay-Village-hotels/BEST-WESTERN-PLUS-On-the-Bay-Inn---Marina/Hotel-Amenities.do?propertyCode=10269&group=false&disablenav=true&hideProgressBar=false&photoCategory=AMEN

En of je dan nog naar de Golf v Mexico moet rijden, ik weet het niet. Wij rijden in ieder geval vanuit Miami naar Orlando.