PDA

Bekijk Volledige Versie : Naar de VS na bezoek Jordanie en Syrie



Thijs
16-01-06, 22:47
Hallo Forum,

Na lange tijd weer eens een vraag voor het Forum. Wij gaan eind april voor 12 dagen naar Florida. Heb al veel op dit Forum rondgekeken en veel nuttige info verkregen. Villa + auto geregeld en al een ruwe planning gemaakt. Maar nu zit ik met een klein dilemma. Over een maand moet ik voor mijn werk naar Jordanie en Syrie en krijg dus visa met stempels in mijn paspoort van deze landen. Nu zal Jordanie niet zo'n probleem zijn maar Syrie is nou niet bepaald de beste vriend van de US. Ik heb weinig zin om na een lange reis nog uren bij custums te zitten. Zijn er mensen die ervaring met dit probleempje hebben of maak ik me druk im niets.

Groetjes Thijs

Eric
17-01-06, 01:11
Ik zou in ieder geval een bewijs (brief werkgever o.i.d.) meenemen.
Ik weet nog een andere mogelijkheid: Ik weet niet hoe lang je paspoort nog geldig is, maar als je volgend jaar toch een nieuw paspoort nodig hebt, zou je kunnen afwegen of het eerder aanvragen van een nieuw paspoort (dus zonder je oude visa) een oplossing is.
Eric

marisca
17-01-06, 22:29
Als je beroeps millitair bent en naar afganistan bent geweest of irak krijg je zeker problemen. mijn man heeft toen een nieuw paspoort aangevraagt. :o

Trainspotters
17-01-06, 22:46
Als je beroeps millitair bent en naar afganistan bent geweest of irak krijg je zeker problemen. mijn man heeft toen een nieuw paspoort aangevraagt. :o

Huh??????

Dit kan je niet menen!
Sinds de Amerikanen deze landen hebben 'geholpen' gelden die landen toch niet meer als risicogebied.?

Trainspotters

marisca
18-01-06, 18:54
Hij, heeft het zelf voor de zekerheid gedaan, om problemen te voorkomen. Je weet het maar nooit , hoe panisch ze worden. Je weet hoe voorzichtig ze zijn in deze tijden. :?

Petra/VS
18-01-06, 22:57
Dus hij heeft zelf de beslissing genomen een nieuw paspoort te halen, niet gebaseerd op feiten. Want mijn vader reist zich te pletter naar Syrie, Afghanistan en Irak en heeft nog nooit enige moeite gehad. Ik zou me er dus niet druk om maken! Als je een Israelische stempel in je paspoort hebt en naar een Arabisch land reist is het aan te raden twee paspoorten te nemen, maar verder niet, hoor.

Trainspotters
18-01-06, 23:45
Nou Petra ik neem aan dat je binnenkort een PM-etje van Thijs kan verwachten. Jij bent duidelijk DE persoon met de juiste informatie.

Pffff eerlijk gezegd schrok ik al. Ook voor mijn werk is het mogelijk dat ik eerdaags die kant op moet.
15 jaar terug mocht ik al eens op JFK 2 uur zweten bij immgrations. Vertoeven bij nors kijkende meneren en mevrouwen verstoken van enige informatie waarom je daar zit is geen pretje.

groet
Trainspotters

marisca
19-01-06, 20:21
Ok, fijn om te weten, en bedankt voor jullie antwoorden. Petra moet het zeker weten omdat ze er woont. by by marisca.