PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: Sirata Beach Resort & Conference Center, St. Pete Beach



patrick reijnen
16-01-06, 14:08
Wie heeft er ervaring met Sirata hotel in St. Pete Beach?

Michael66
20-10-08, 11:58
Ik ben hier in de zomer van 2007 geweest. Een detail uit mijn reisverslag:
Dit weekend is het Sirata hotel in St. Petersburg onze thuisbasis. We zijn zo benieuwd naar dit 4-sterrenhotel. Er zijn zoveel verschillende verhalen over in omloop. 4-sterren klinkt ons erg sjiek in de oren. Als wij om half 1 arriveren kunnen we zowaar inchecken. Geweldig!! Hier heeft het hotel meteen een streepje voor. De kamer ziet er prima uit, maar is een beetje sjofel voor een 4-sterren hotel. Als we de rest hebben gezien begrijpen we de verdeelde meningen. Dit hotel heeft kamers met de inrichting van een lagere klasse, heeft publiek als in Marbella en heeft erg veel aan activiteiten te bieden. Dit laatste en het feit dat het netjes, schoon en goed verzorgd is zorgt voor de status. Wij moeten er wel om lachen. dit is helemaal prima voor een weekend.
http://www.chantalsweb.nl/images/2007-08-04_0106.JPG

http://www.chantalsweb.nl/images/2007-08-04_0111.JPG

We vonden het hotel dus geen 4 sterren waard. De kamers waren klein en hadden meer de inrichting en uitstraling van een verouderde Days Inn.

Met drie zwembaden zou je verwachten dat dat wel voldoende zou zijn, maar het publiek dat dit hotel aantrekt (vooral veel Engelsen/Britten) zorgt ervoor dat het alcoholgebruik en het daar vaak mee gepaard gaande hogere geluidsniveau en onverantwoord zwembadgedrag niet erg prettig is. Voor ons in ieder geval.

Wat in onze ogen ook wat tegenviel was dat één van de twee aangekondigde restaurants volledig gesloten en ontruimd was, en het andere restaurant pas laat open ging. En een bar of lounge waar je even kunt uitpuffen in de airco ontbreekt in dit hotel. Op korte loopafstand van het hotel is zoiets ook niet te vinden.

Strand en alle activiteiten daar waren wel uitstekend verzorgd.

Al met al voor ons een goed hotel voor een weekendje, maar ook niet langer. Dit jaar heb ik dan ook gekozen om ietsjes meer te spenderen in het Tradewinds Grand Resort. Much better!!

meelezer
24-03-09, 13:30
Iemand nog recente ervaringen met dit hotel?
Heb dit gekregen via priceline.

rreedijk
20-04-09, 20:49
Iemand nog recente ervaringen met dit hotel?
Heb dit gekregen via priceline.

Ik ben daar van 9-13 mei. O:)

meelezer
20-04-09, 21:21
Oh ik 29 april. Als ik er aan denk, schrijf ik een review.

kaboens
21-04-09, 06:09
Wij zijn er van 17 april tot en met 19 april 2009 geweest. Leuk hotel waar het vooral in de weekenden erg druk is. Ligt erg mooi gelegen direct aan het strand.

Tijdens ons verblijf waren er drie bruiloften waardoor het erg druk was. De kamers zijn wel wat minder. Het heeft allemaal een wat uitgeleefde indruk, maar het is goed te doen.

Er zitten trouwens veel jongeren in het hotel en het motto is vooral veel drinken. Wij vonden het wel erg gezellig. We zijn zelfs bij een stel dat net getrouwd was op het feestje geweest.

Kortom goed te doen voor een paar dagen. Wij hebben via priceline geboekt en kregen wel de indruk dat we daardoor een van de slechtere kamers hebben gekregen.

rreedijk
22-04-09, 22:02
In de meeste hotels is het in het weekend vaal wat drukker. Maar jullie pakken nog een stukje spring break mee, dus dat kan de hoeveelheid feestende jongeren verklaren.
Zal ook verslag doen nadat wij er zijn geweest.

Michael66
23-04-09, 05:31
De meeste beach-hotels in die regio zijn in de weekenden redelijk goed gevuld. Vooral de hotels die bekend staan om de gunstige prijs. Zoals het Sirata, dat (m.i. niet terecht) doorgaat voor een 4-sterren resort.

Het zijn in het weekend vooral Amerikanen die de boel daar bevolken, aangezien ze weinig vakantiedagen hebben zijn ze voor feesten en partijen aan de zater- en zondagen gebonden. Vandaar ook relatief veel trouwerijen op die dagen.

Toen wij er waren was het ook redelijk druk. De zwembaden waren ook overvol, met vooral veel drinkende jongeren. Op zich wel gezellig, maar voor ons 6-7-jarig kindje dat graag wilde zwemmen was die drukte erg overwelmend en intimiderend. Nee, niet mijn hotel. Alhoewel een NL'se familie (met twee kleine kids) die we daar ontmoetten er juist helemaal naar tevredenheid bijna 2 weken hadden doorgebracht: Zon, zee, strand ... wat wil je meer.

Een hotel met verdeelde meningen.

kaboens
29-04-09, 12:55
Zoals het Sirata, dat (m.i. niet terecht) doorgaat voor een 4-sterren resort.


Hotel gaat nu ook door als 3-sterren. Ze zijn een ster kwijtgeraakt.

jabo
29-04-09, 17:36
We zijn 3 weken geleden in het Sirata Beach Resort geweest. Zoals hierboven is aangegeven is het prachtig gelegen aan de Golf van Mexico. Wij hadden een kamer met uitzicht over zee. De kamer was schoon.

Tijdens ons verblijf hebben we geen last gehad van meer dan normale drukte ivm springbreak.

Voor een paar dagen is dit hotel m.i. aanbevelenswaardig.

Het Sirata Beach Resort is gelegen aan een prachtig wit strand aan de Golf van Mexico in St. Pete Beach. De plaats zelf stelt niet zoveel voor, het is meer een aaneenschakeling van veel hotels.

Onze kamer in het Sirata Beach resort was ruim en voorzien van alle gemakken. We hebben geen last gehad van extra drukte en/of rumoer in verband met springbreak.

Houd wel rekening met extra parkeerkosten welke door het hotel in rekening worden gebracht.

Prima geschikt als hotel om een paar dagen "bij te komen" van de drukte van alle Orlando parken.

derrobbie
29-04-09, 18:15
Prima geschikt als hotel om een paar dagen "bij te komen" van de drukte van alle Orlando parken.

Mooi, daar heb ik het hotel een weekend voor geboekt eind mei.:razz:
En hebben trouwens ook zeezicht. Lijkt me wel de moeite waard daar.
We zitten er alleen het weekend voor Memorial Day, dan zal het er wel drukker zijn.

jabo
01-05-09, 11:24
derrobbie,

Veel plezier in het Sirata !

Jabo

rreedijk
11-05-09, 03:53
Wij zijn op dit moment in het Sirata. We vinden het een super hotel. Ruime schone kamers, 3 zwembaden, zeer vriendelijk personeel, leuke bar, dichtbij alle voorzieningen etc etc. Dus echt een aanrader!

sonja
07-06-09, 12:38
Voor $ 9,95 per 24 uur kun je op je kamer over wifi beschikken. Je kunt overigens gratis gebruik maken van internet in het business center.

meelezer
26-07-09, 14:55
Wij vonden dit een prima hotel, helemala gezien de prijs van Pricelins die wij hebben "gewonnen". Mooie ligging, kamers wel wat gedateerd maar schoon en netjes.

toornent
11-04-11, 23:05
Wij zijn hier in 2009 geweest. Het is een mooi hotel en lekker aan strand. De zwembaden zijn we klein.

Wij kregen gratis wifi en een gratis verbetering van kamer omdat ze de reservering niet konden vinden.

De kamers zijn mooi maar wel erg verschillend. Je hebt ruime kamers en kleine kamers.

Ik raad mensen aan om van te voren even de receptie te bellen en te zorgen dat je in de midden toren zit want daar zitten de grotere en moderne kamers.