PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Air Berlin



Pagina's : [1] 2 3

marisca
15-01-06, 23:31
Heeft iemand ervaring met vliegtuigmaatschappij LTU. Wij gingen altijd met Martinair , maar de laatste keer was erg slecht. 10 uur vertraging , bloedheet in het vliegtuig en geen waterdruk, zodat er geen koffie of thee geserveert kon worden. LTU hoor ik goede verhalen over, is dat ook zo? Wij kunnen zeker wel een film in het duits verwachten aan boord? (ondertiteling bestaat niet in de). Hoe is de been ruimte ? etc etc, wie o wie deelt zijn of haar ervaring? Groetjes marisca. :-s

Trainspotters
15-01-06, 23:44
Marisca,

Op deze website vindt je veel ervaringen: http://www.airlinequality.com/Forum/ltu.htm

groet
Trainspotters

Leander
18-01-06, 22:02
Hallo,

Ik ben zelf piloot bij Lufthansa, dus ik weet het een en ander over LTU.

LTU is een goede maatschappij. Qua service heb ik gehoord dat het prima voor elkaar is. En dan natuurlijk de prijzen, die zijn bijzonder prettig. Sterker nog, dit jaar vlieg ik voor het eerst met LTU naar florida met 3 vrienden voor €700 p.p. incl. alle toeslagen.
En Duessldorf is optimaal, je kunt je af laten zetten bijna voor de check in desk ( niet financieel :-), en anders lang parkeren voor €54 voor de 1ste week met daarna €2 per dag verder.

Groeten,

Leander

Eric
19-01-06, 00:19
Parkeren voor € 2,00 per dag ?? dat kan ik mij haast niet voorstellen, Schiphol rekent zo'n 3 keer zoveel op het lang parkeerterrein.
Eric

Trainspotters
19-01-06, 00:33
Eric,

kHeb ook even de wenkbrauwen gefronst. Maar in de wetenschap dat de SPL parkeertarieven enorm duur zijn ook even gekeken op: http://www.duesseldorf-international.de/te/anreise.html.

Verdomd het klopt bijna, ik lees €2,50, maar heb niet de calculator gebruikt. Bij een vakantie van 28 dagen haal je op deze manier wel heel makkelijk je autoreis naar Dusseldorf er uit.

groet
Trainspotters

Disneyfan1970
19-01-06, 09:48
Dusseldorf is mij ook wel intressant, vanuit Nijmegen.
Ik zal ook eens gaan bellen met het opgegeven Duiste reisburo in Kleve, en alle prijzen eens tegen elkaar gaan afzetten.

Goeie tips allemaal =D>

@EDIT, ik heb ze gebeld, in het engels, ik kan geen duits, er werkt zelfs een nederlands meisje, maar die was er pas na 10 uur.
Ze weten nu nog niet of er volgend jaar december rechtstreekse vluchten zijn naar Orlando via LTU.

En ik had ook nog naar wat andere prijzen gevraagt, en de dingen die ze opnoemde was nu niet echt goedkoper.
Als de prijzen bekent zijn voor December, misschien toch eens afzakken naar KLeve, en een afspraak maken met de nederlandse dame, en eens wat dingen op een rijtje gaan zetten.

Leander
19-01-06, 20:50
Hallo,

@trainspotters:

Nee, Lufthansa heeft geen staff travel agreement met LTU.
Ik en mijn vriendin kunnen wel met veel korting met Lufthansa vliegen, maar omdat we met nog een bevriend stel gaan gaat dat niet, samen uit samen thuis, dan is met LTU echt de goedkoopste en beste manier voor ons vieren.

Wat betreft de parkeertarieven:
Ik lees toch echt dat het bij Langzeit de 1ste week €54 is. En iedere dag daarna kost €2. Dus bv 2 weken kost €68.

Er is ook nog een Langzeit-Spar tarief (P23 altijd vol), maar ik ken die parkeerplaats en die is toch wel een eindje weg van de terminal.

Groeten,

Leander

marisca
24-01-06, 15:12
Weet iemand of de dranken aan boord incl zijn ? Je hoort nog wel eens over dat je voor je drankjes aan boord moet betalen. Alcohol zal wel niet incl zijn. Wie o wie weet het antwoord? Groetjes maris. :?

Eric
24-01-06, 16:35
Heb je al op hun website gekeken?
Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat je frisdranken op intercontinentale vluchten moet betalen, bij geen een mij, zelfs niet bij Martinair.
Eric

kol
30-04-06, 12:28
Hallo allemaal,

We willen jullie laten weten dat we bij LTU voor de absoluut laagste prijs onze vlucht naar florida hebben geboekt (fort Myers) voor 2 volwassenen en 2 kinderen vanaf Dusseldorf. De reguliere prijs is €1852,- (inclusief alles)maar je bebt ook de mogelijkheid om een lagere prijs te bieden.
Wij boden gisteren €1696,- en ja hoor vanmorgen werd ons bod geaccepteerd. :) Het goedkoopste internettarief wat we konden vinden was meer als €2000,- wat ook nog geen rechtstreekse vlucht was.
We hebben vorige week een LTU card aangevraagd en gaan nu een zitplaatsreservering doen. Ik hoop dat we mooie plekken kunnen reserveren. (gratis met de LTU card)

Nicole en Roger

kol
28-07-06, 18:38
Wij zijn erg tevreden over LTU. Zitplaatsen zijn wel krap maar verder is het prima. Ik vond de luchthaven van Fort Myers trouens erg prettig. Ruim Licht, nieuw en erg relaxed. Echt een aanrader om daar op te vliegen.


Nicole 8)

marisca
08-08-06, 18:11
Op tijd en prima eten.
De zitplaaten zijn best krap en het personeel s sjaggie.
Maar voor de rest goed te doen hoor!
Gr maris 8)

Sharon1979
19-10-06, 22:20
Hallo,

Heeft iemand hier ervaringen met de maatschappij LTU (dochter Lufthansa). Zij vliegen oa op Fort Myers (vanaf Dusseldorf).

Alvast bedankt voor de reacties,
Sharon

T. Erkens
04-01-07, 13:10
Wij wonen in Limburg, en voor ons is het maar 80KM rijden naar Dusseldorf.
Vorig jaar vanuit Dusseldorf naar LA gevlogen met LTU, is ons goed bevallen. Deze zomer hebben we er weer voor gekozen om met LTU te vliegen, ditmaal naar Miami.

Groetjes Tom

Syl71
06-03-07, 23:23
Hoi Sharon,

we hebben nu 2x gevlogen met LTU naar Florida.....
Het is geweldig.... we zouden écht niet anders willen.
Hele goede toestellen, veel beenruimte en erg goed eten (voor zover dat mogelijk is aan boord). Kortom, een aanrader!!!!


Groetjes Sylvia

floridagek
20-04-07, 15:29
Hallo,

Wij gaan in juli met LTU van Dusseldorf naar Miami.
Heeft iemand als eens met hun gevlogen en wat zijn de ervaringingen.
Bedankt alvast
Groetjes Patrick.

DEETJE
21-04-07, 20:19
Hoi Patrick,

Wij hebben afgelopen maart ook met LTU gevlogen vanaf Dusseldorf naar Miami.
Wij vonden het veel relaxter als schiphol zowiezo al het er naar toe rijden.
Het vliegveld is ook minder hectisch.
Wat Ltu betreft,het is eenvoudig maar wel goed.Er zijn diverse tv's aanwezig waarop diverse films worden gedraaid,(je hebt dus niet je eigen schermpje)het eten was lekker en drinken krijg je meer dan genoeg.
De been ruimte viel ons wel een beetje tegen.
Het vliegveld van Miami viel ook een beetje tegen.Stond niet aangegeven waar je de huurauto op kon halen.We kwamen er toevallig achter dat er buiten bussen stoppen van de diverse autoverhuur maatschappijen die je naar de verhuurder brengen.
Wij zullen een volgende keer zeker wel weer met LTU vliegen maar dan toch liever op Orlando!

Groetjes Desiree

Tinkerbell
21-04-07, 20:23
Helaas vliegt LTU op dit moment niet meer rechtstreeks op Orlando.
Vorige week nog met ze gebeld en ze wisten nog niet of deze bestemming voor het aankomende winterseizoen wel weer in de planning stond.

kol
21-04-07, 20:32
Hallo Patrick,

Wij zijn vorig jaar met LTU van dusseldorf naar Fort Myers gevlogen. Dit is zo goed bevallen dat we het dit jaar weer doen :-D . Wij zijn ook al eens met Marinair naar Miami gevlogen, maar LTU bevalt ons veel beter!!! Vliegveld Dusseldorf is een stuk relaxter dan schiphol. Ook het parkeren is hier een stuk goedkoper. De vliegtuigen van LTU zijn modern (geen oude bakken), personeel is vriendelijk, genoeg eten en drinken. Ik vind zelf de luchthaven in Fort Myers een stuk prettiger dan in Miami. (grote, moderne, niet zo drukke luchthaven)
Als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel!!

Groetjes,

Nicole8-)

bejavenlo
17-08-07, 22:30
Hoe is de beenruimte in de vliegtuigen van LTU weet iemand dat.
Ben....

Tinkerbell
18-08-07, 12:02
Kijk even op de site van LTU.Daar staan de types van de vliegtuigen waar ze mee vliegen.

Je kunt apart stoelen boeken waar niemand voor je zit en je dus vrije beenruimte hebt.
Dit kost wel 60 Euro per stoel meer.

kol
18-08-07, 19:56
Wij zijn dit jaar en vorig jaar met LTU naar Fort Myers gevolgen. De beenruimte helt niet over maar ik kon prima zitten en ik ben 1.78 meter. Roger 1.92m zat wel redelijk krap. Verder is LTU ons trouwens prima bevallen.

Nicole

miekie 25
18-08-07, 23:31
Wij hebben ook met LTU gevlogen vorige week en ook prima bevallen ik ben 1.80m redelijk gezeten. Het was heen en terug ook heel rustig in ons vliegtuig dus veel lange mensen werden verplaatst naar betere stoelen. Wij hadden op de heen weg 3 stoelen voor ons tweeen! Perfect dus!

Marieke

pascalbrouwers
25-09-07, 15:29
wie heeft er ervaring met air berlin. www.airberlin.de (http://www.airberlin.de)

Welke vliegtuigen gebruiken ze op lange vluchten --> Miami, beenruimte, eten/drinken, hebben ze veel vertragingen, etc.

Alvast bedankt.

Greetz, Pascal

Michael66
25-09-07, 17:19
Mooie prijzen in het hoogseizoen: voor € 658 van Dusseldorf naar Miami!!
Da's bijna € 140 minder dan ik betaal met United van Amsterdam naar Orlando

Ta2 Gerrit
25-09-07, 18:58
Ken ze wel van europese vluchten. Voor een prijsvechter goed verzorgd en goede service. Hapje en drankje in tegenstelling tot andere budgeteers (Transavia bijv.) nog gratis. Al is het al wel weer een paar jaar terug.
Maar transatlantisch telt natuurlijk de beenruimte en daar kan ik niks van zeggen.

Tinkerbell
27-09-07, 14:27
Net gebeld met LTU en onze vluchten definitief geboekt.
Alle LTU vluchten lopen via Air Berlin.

Voor een retourtje Düsseldorf/Miami - Fort Myers/Düsseldorf met XXL seats was ik 529 Euro pp. kwijt.

De vlucht is voor mei volgend jaar

moniqueo
26-12-07, 22:30
Weet iemand of je voor de voordeligste tarieven van LTU van tevoren stoelen kan reserveren in het vliegtuig? En hoe kan ik dat regelen?
Wij vliegen in jullie met hen van Dusseldorf naar Miami en wil dat graag van tevoren
geregeld hebben maar via hun site wordt het me niet helemaal duidelijk.
Iemand meer info?

AlexFL
29-12-07, 01:56
Kun je meteen even genieten van het heerlijke Air Berlin lied (http://www.airberlin.com/site/images/Air_Berlin.mp3). (erg lange wachttijd)

Ik heb bij mijn reservering voor juli bij de boeking meteen kunnen opgeven welke plaatsen ik wilde, omdat ik via de journalistenboekingsafdeling heb geboekt was dat zelfs helemaal gratis, normaal kost het volgens mij 15 euro per persoon per vlucht.

Heb al eerder met LTU gevlogen, beenruimte is niet echt bijzonder, personeel is vriendelijk, duitse films op een paar tv's. (geen ptv's). Ze vliegen met Airbus A330's.

Weet echter niet of hun allerlaatste nieuwe A330 met de nieuwe layout dezelfde binnenkant heeft als de overige toestellen of dat deze van binnen iets moderner zijn.

stefimke
31-12-07, 01:16
Wij zitten nu in FL, heengevlogen met LTU, DUS->MIA. Je kunt proberen 30 uur vantevoren via internet in te checken, dat heb ik gedaan maar ik kon toen al geen stoelen meer selecteren. Ik zou even bellen...

Vlucht overigens prima. 2 films (The Hoax en The Simpsons) zowel duits- als origineel engels-talig te beluisteren. Beenruimte redelijk. Crew erg vriendelijk. Eten prima.

kol
06-01-08, 01:15
Wij zijn in 2006 en 2007 ook met LTU naar Fort Myers vanaf Dusseldorf gevlogen. Is prima bevallen. Gaan dit jaar waarschijnlijk weer met LTU. Nu ze met air Berlin samen zijn gegaan, zijn ze wel een stuk duurder als vorige jaren en de voorwaarden zijn ook minder geworden. (spaarsysteem en kinderkorting) Afgelopen 2 jaar hebben wij gewoon via internet stoelen gereserveerd. Ik hoop dat dit nog kan.

pascalbrouwers
06-01-08, 13:38
Hoi Kol,
Echt goedkop vind ik ze niet.
enkele maanden geleden, haden ze nog enkele aanbiedingen.
nu is het net niet de hoofdprjs 8-[:-?.
Wij gaan ieder geval dit jaar niet in het hoog seizoen.
Wellicht nog ergens in de herfstvakantie anders volgend jaar weer.
Moet alleen nog zien wanneer met mijn dochtertje haar communie zal gaan doen ( 2009).

greetz,
Pascal

Chicco68
05-05-08, 10:51
wij wonen dus ook in Limburg en hebben eveneens gekozen om via Düsseldorf (met LTU) direct naar Miami te vliegen.
Ik heb echter nog geen ervaring met LTU. Wel heb ik voor de heenreis nog 2 plaatsen gereserveerd voor bij het raam ( € 15,- p.p.) en voor de terugreis 2 XL-seats ( € 60,- p.p.). De XL-seats op de heenreis waren namelijk helaas al volgeboekt. Dit mede gezien het feit dat ik rond de 1.90 m ben en het toch prettig vindt om wat meer beenruimte te hebben tijdens de vlucht.....

Tinkerbell
05-05-08, 12:31
De wintervluchten van Air Berlin/ LTU 2009 zijn vandaag vrij gegeven en ik heb gelijk onze heenvlucht alvast geboekt. De terugvlucht in mei boeken duurt nog even maar het afltellen is begonnen :D

Njit
05-05-08, 12:32
Mag dat dan? Enkele reis boeken?

Tinkerbell
05-05-08, 13:06
Ja hoor zolang de terugvluchten niet vrij gegen zijn is dat geen enkel probleem.

Hadden we vorig jaar ook.

Njit
05-05-08, 13:14
Veel maatschappijen laten het niet toe om je heen-vlucht te boeken als de terug-vlucht nog niet vrijgegeven is.. Maar blijkbaar werkt dat bij Air Berlin/LTU wel :)

Tinkerbell
05-05-08, 13:44
Kijk maar eens op de site van Air Berlin. Je kunt zonder meer een one way flight boeken.
Waarom ook niet? Die eeuwige betutteling van een reiziger.

AlexFL
05-05-08, 18:35
In de economy klasse niet en ze zijn ook niet te reserveren.

Weet even niet hoe het zit met het nieuwste toestel de D-ALPJ welke volgens mij sinds kort de vluchten naar Miami doet.

goede maatschappij met aantrekkelijke tarieven. ;-)

CorrineJ
21-05-08, 15:04
Wij hebben in de meivakantie met LTU gevlogen en het is ons goed bevallen.

Op de heenreis hadden we een beetje vetraging ca. 45-60 min maar op de terugweg zaten we klokslag 20.00 uur in de lucht.

Je hebt geen eigen schermpjes maar wij zaten zowel heen als terug gunstig t.o.v. de schermpjes dus dat was geen probleem.

Verder vonden wij het eten ook goed, het is en blijft natuurlijk wel vliegtuigeten maar het smaakte goed en er zat van alles bij. Groente, fruit etc.

Voor de nacht krijg je twee pakketten. Een met een deken en een opblaaskussen+sloop en een met sokken, tandenborstel/tandpasta en een oogmasker.

Zowel heen als terug zaten we mooi bij elkaar. Alleen moesten we tijdens de terugvlucht verhuizen i.v.m. een loshangend luik achter/boven ons. (Zie ons weblog)
Daarna zaten we met drie bij elkaar en een één rij ervoor dus dat viel ook nog mee.

Verder zijn de prijzen van LTU heel goed en het is rechtstreeks dat vonden wij ook fijn zo de eerste keer met kinderen.

Groetjes,

Corrine

hazelnootje
21-05-08, 17:34
Hoewel we niet zo'n lange vlucht hebben gehad met LTU (het was naar Turkije) is het ons goed bevallen. Goede service en goed eten aan boord. En ze spreken ech niet alleen maar duits. Overigens is het parkeren om meerdere duitse luchthavens vrij goedkoop. Wij vliegen vaker vanaf duitse luchthavens.

coolenbeijes
21-05-08, 19:35
Hee,
Had dit topic niet gevonden,dus vandaag zelf ook de vraag gesteld.

We hebben wel de xl seats bijgeboekt,nu las ik dat het met een LTUcard gratis is.Wat houd zo een kaart in?
Grt Angela

AlexFL
21-05-08, 20:16
@coolenbeijes

LTUcard is er niet meer, je hebt alleen het frequent flyer programma van Air Berlin, met de standaard (gratis) kaart spaar je alleen miles.

met de zilveren na (20 000 miles) mag je gratis je plaats reserveren en krijg je de xl seats met korting. ook mag je meer bagage etc.

bij gold (40 000 miles) kun je de xl seats gratis reserveren.

Dan heb je ook nog de topbonus service card die kost 40 euro per jaar en daarmee krijg je alle voordelen als bij een zilveren kaart (behalve priority check-in).

http://www.airberlin.com/site/topbonus/programm.php?LANG=eng

moniqueo
27-05-08, 15:01
Wij hebben ook de top bonus card genomen voor 40,-. In ons geval was dat goedkoper dan betalen voor stoelreservering maar volgens mij is het naar USA dan altijd goedkoper. Wij zouden betalen per enkele reis 4 x 15,- = 60,- dus 120- voor retour.
Bij topbonus card is kaarthouder gratis voor stoelreservering, 1 meereizende passagier ook en kinderen onder 12 jaar kan je dan gratis reserveren. En wij hebben 2 kinderen onder de 12. Het (engelstalige) meisje van LTU gaf dit ook direct aan toen ik stoel nummers wilde boeken.

Monique

kol
05-06-08, 11:26
Hoi Astrid,

Wij vliegen dit jaar voor de derde keer met LTU vanaf Dusseldorf naar Fort Myers. Dit jaar op 15 juli. Het bevalt ons prima. Om te beginnen vind ik Dusseldorf een erg prettige luchthaven. Makkelijk parkeren (en een stuk goedkoper als Schiphol.) Een air trein brengt je dan naar de terminal.
Wij hebben alleen nog goede ervaringen gehad met LTU. Geen vertragingen, redelijk kleine zitplaatsen, geen bejaarde vliegtuigen, eten is oke en wij zijn alleen vriendelijk personeel tegen gekomen die Duits en Engels spreken. Wij hadden een LTU card die nu is omgezet naar een air Berlin Card. Hier reserveren wij onze zitplaatsen mee. Voor de kids bestellen wij altijd een kidsmenu wat ze prima vinden. Er zijn geen schermpjes in de vliegtuigen, alleen de gewone tv's.

Groetjes Nicole

schreurs
05-06-08, 22:52
Nicole,

Dank je. Ik ga meteen achter zo'n air berlin card aan.
Veel plezier verder met je voorbereidingen. Ik kom van Venlo dus vind het wel leuk dat je uit Maastricht komt.

Groetjes Astrid

moniqueo
06-06-08, 15:09
@Kol: moet je nog extra betalen voor die speciale kindermenu's? Kan je die telefonisch doorgeven?

Monique

Michael66
06-06-08, 15:32
Kindermenu is extra (gratis) service en vervangt het gewone menu.

Veel maatschappijen bieden meerdere menu-mogelijkheden. Maar bij LTU/Air Berlin kan ik er niets van op de website terugvinden.

kol
08-06-08, 10:59
Hey Moniqueo,

Zoals Michael al zegt, de kindermenu's zijn gratis. Je kunt er gewoon voor bellen. Wij werden doorverbonden nadat we de zitplaatsen hadden gereserveerd. Ik weet het rechtstreekse nummer dus ook niet. Dus gewoon het algemene nummer van LTU en dan laten doorverbinden.

Estherq
19-06-08, 14:31
Hallo,

Wij vliegen op 4 juli (ok niet zo'n handige datum) naar Miami vanuit Dusseldorf met Air Berlin. Blijven tot 25 juli. 2 volwassenen en 3 kids. Wij hebben niet hoeven te betalen voor de zitplaatsreservering omdat we met kleine kinderen vliegen.

In het verleden weleens met LTU via Dusseldorf naar de Canarische eilanden gevlogen. Goed bevallen, makkelijk parkeren, snel op de luchthaven en lekker rustig vergeleken met Schiphol

Groetjes
Estherq

AlexFL
19-06-08, 21:59
Vandaag even gebeld met het servicecenter om m'n stoelen vast te leggen, haat het als ik helemaal achteraan zit en zolang moet wachten voordat ik eruit ben, heenweg was de eerste vrije rij 25 en terugweg 20... was in 2 minuten klaar, na 15 minuutjes wachttijd.

Tinkerbell
05-07-08, 17:14
http://i39.photobucket.com/albums/e162/waterways/LTU.jpg

moniqueo
05-07-08, 20:05
Dit heeft deze zomer dus nog geen consequenties, is pas vanaf 01 nov.

tassie
11-02-09, 15:34
hallo,

vraagje wie heeft er ervaring met Air Berlin, rechtstreeks naar Miami.
Kan je bv online inchecken, eten aan boord etc. We vliegen met 2 kleine kinderen. Hebben ze schermen in het vliegtuig, stoelen, of moeten we de
dvdspeler meenemen.

gr natasja

Moderator Michael66:
Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic, het bestaande topic over Air Berlin / LTU. Hier kun je al een heleboel info over dit onderwerp vinden.

Ebelix
11-02-09, 15:47
Kijk voor meer informatie op www.seatguru.com voor alles wat te maken heeft met het vliegtuig. Je zal met een Airbus 330 of een Boeing 767 vliegen. Verder kan je meer informatie vinden op www.airberlin.com

kol
21-03-09, 01:17
Nee, ze hebben geen schermpjes. Wij laten de kids altijd een film op de laptop kijken.

cloggie68
23-06-09, 10:54
Dit kreeg ik zojuist in de mail:


30 jaar airberlin – dat wordt gevierd:

airberlin viert feest – doe mee:
bemachtig uw tickets voor een jubelprijs en vlieg in de zomer van 2009 met airberlin bijv. van Düsseldorf naar een Europese metropool of verre bestemming:

v.a. € 29* naar Europese steden, bijv naar Barcelona, Berlijn, Helsinki, Londen, Milaan, München, Rome, Parijs, Wenen , Zürich – in juli en augustus

v.a. € 49 €* naar Moskou of St. Petersburg – in september en oktober

v.a. 149 €* naar Florida en New York – van juli t/m oktober
of naar Los Angeles en Vancouver – van half augustus tot eind oktober

v.a. € 199* naar Bangkok en
v.a. € 239* naar Phuket of Windhoek – van half augustus tot eind oktober

* Prijs per enkele reis incl. belastingen, toeslagen en service op geselecteerde non-stopvluchten. Uitzondering: bij Windhoek en Phuket geldt de prijs voor vluchten via München.

Te boeken op dinsdag 23-06-2009 en woensdag 24-06-2009!


Start: dinsdag 23 juni 2009 om 10:00 uur

hockey
23-06-09, 13:15
Ik heb hem ook in mijn mailbox gekregen en een collega heel blij gemaakt : zij heeft meteen geboekt naar Miami voor de waanzinnige prijs in augustus voor € 598 voor twee personen. (het is dat wij al tickets naar San Francisco hebben dit jaar anders had ik nu ook geboekt)

nurdi
20-08-09, 18:08
hOI,

Ik kan alleen nog maar vluchten naar miami (riechtsreeks) met Air berlin vinden zo lastminute...heeft iemand ervaring met deze vliegmaatschappij??? Ik heb al wel wat info kunnen verkrijgen via www.vliegervaringen.com (http://www.vliegervaringen.com) maar bevat weinig over transatlantische vluchten. Vandaar dat ik het ff hier check!

Groetjes!

pascalbrouwers
20-08-09, 18:42
Kijk eens bij de zoekfunctie..
Hier vind je zeker info

bv dit:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=99272&highlight=airberlin#post99272

Groetjes,
Pascal

Teleton
20-08-09, 18:51
zo lastminute...!

D'r zijn ook niet zoveel andere rechtstreekse vluchten. Maar waarom wil je perse rechtstreeks vliegen? Ennne..... wat betaal je voor het airberlin ticket? Gokje 488 euro? Terwijl je in september met Delta voor 369 euro van Brussel naar Miami vliegt......met een overstapje in Atlanta. Dat dan weer wel, natuurlijk....:-k

nurdi
20-08-09, 19:44
Bedankt voor je reactie!

Maar waarom zou iemand kiezen voor overstappen als je rechtsreeks kunt? (tenzij je natuurlijk 24 uur moet vliegen, dan lijkt het me juist weer lekker, een tussenstop).

Gaat het alleen om het geld of is Delta zo goed? Kun je me meer over Delta vertellen? oF BEN JE VAN DELTA ;-)

cloggie68
20-08-09, 19:47
Tussenstop heeft echt het grote voordeel dat je al het papierwerk (dwz douaneformaliteiten) tijdens je tussenstop kan doen. Omdat dit toch al gauw 1-2 uur in beslag neemt bij een gemiddelde US douane is dit een nuttige tijdsbesteding tijdens een tussenstop en loop je in Miami zo naar buiten... Dit is zoveel tijdwinst dat het eigenlijk niet meer uitmaakt of je rechtstreeks of via een tussenstop vliegt.

FloridaVerslaafde
20-08-09, 19:51
Delta is een goede maatschappij met goede service en fijne vliegtuigen met goede ruimte en meestal je eigen entertainment system in de stoel. Vaak is vliegen met tussenlanding goedkoper, soms zelfs véél goedkoper. En je kan tijdens de tussenstop mooi alle douane en immigratie formaliteiten afhandelen zodat je op je eindbestemming zo naar buiten kan lopen. Wel zo fijn.....

:cool:

AlexFL
20-08-09, 19:53
Omdat dit toch al gauw 1-2 uur in beslag neemtKomop, niet overdrijven he, heb er nog nooit langer dan 30-45 minuten over moeten doen om door de immigrations/customs heen te kome, tuurlijk lijkt het een eeuwigheid als je daar staat te wachten.

cloggie68
20-08-09, 19:55
Nou ik wel hoor... en dat was niet slechts 1 ervaring... ben nu 4x in de USA geweest en 4x heeft het minimaal een uur geduurd...

FloridaVerslaafde
20-08-09, 19:56
Heb zelf eens 75 minuten in de rij gestaan op Orlando, dus het gebeurt zeker wel....

:cool:

AlexFL
20-08-09, 19:59
Dan zijn jullie misschien net op piekmomenten aangekomen ofzo. De 10+ keren dat ik naar Florida vloog (Orlando en Miami) was het nooit langer dan een uur. Je doet er wel verstandig aan om zodra je vliegtuig dan ook aan de jetway staat naar buiten te crossen en te zorgen dat je voor jouw 350 medereizigers in de rij staat :)

Teleton
20-08-09, 20:01
Kun je me meer over Delta vertellen?

Kijk voor Delta in het bestaande topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8&highlight=Delta). Hier vind je zeker info.

Enne.... sommige grapjes zijn niet leuk, zeker niet als je ze met hoofdletters schrijft en helemaal niet als je er dan een smiley achter zet. Je vragen worden hier serieus en naar eer en geweten beantwoord, maar er wordt ook van je verwacht dat je gebruik maakt van de bestaande informatie.

cloggie68
20-08-09, 20:14
Dan zijn jullie misschien net op piekmomenten aangekomen ofzo. De 10+ keren dat ik naar Florida vloog (Orlando en Miami) was het nooit langer dan een uur. Je doet er wel verstandig aan om zodra je vliegtuig dan ook aan de jetway staat naar buiten te crossen en te zorgen dat je voor jouw 350 medereizigers in de rij staat :)

Misschien is dit dan mijn probleem... dat 'crossen' gaat niet zo makkelijk als je (vermoeide) kleine kids bij je hebt....

pascalbrouwers
20-08-09, 20:58
Je doet er wel verstandig aan om zodra je vliegtuig dan ook aan de jetway staat naar buiten te crossen en te zorgen dat je voor jouw 350 medereizigers in de rij staat :)

Dat zeg ik nu ook altijd tegen mijn vrouw :?
Je kunt natuurlijk de pech hebben dat er net een ander vliegtuig is aangekomen..
Heb zelf nog nooit langer dan een uur gewacht, meestal niet langer dan 30 minuten.

Wat betreft rechtstreekse vlucht.
Deden wij vroeger altijd met Martinair...
Moet zegen dat een tussenlanding in de usa toch wel prettig is.
En een andere bijkomstigheid, vaak duurt zo'n vlucht met tussenstop niet langer dan rechtstreeks vliegen...

greetz,
Pascal

nbh
21-08-09, 02:23
Wij zijn net terug en hebben gevlogen met air berlin. Mijn ervaring is goed prima stoelen, vertrekken altijd op tijd( we vliegen vaker met AB aangezien enschede munster en dusseldorf goed te rijden is) rechtstreekse vlucht. Als je vanaf dusseldorf vliegt prima parkeermogelijkheden, geen drukte op de weg. Customs duurde niet lang (16 juli) konden eigenlijk zo doorlopen, vingerafdruk maken en klaar. Je hebt geen eigen scherm en eten is niet echt geweldig. drankjes wel weer genoeg.

Lindaa
21-08-09, 10:13
Delta vanaf Dusseldorf heeft ook geen eigen scherm en dat eten is ook pet!

Suzanne311
21-08-09, 16:20
Ben net terug van rondreis Florida met Air Berlin. Is ons prima bevallen, geen vertraging, goede service en prima vliegtuig. Ik persoonlijk had heen en terug een oude trut stewardess maar verder liepen en ook nog goede rond.
Succes.

rob gertsen
21-08-09, 20:36
Met alle respect voor de ervaren Floridagangers, maar ik zie echt niet welke voordelen een tussenstop heeft t.o.v rechtstreeks vliegen. Natuurlijk heb je op de hub de douane dan al gehad en moet je bij rechtstreeks dat nog doen. Maar ook dan duurt het hooguit 1 uur. Alles bij elkaar ben je met vliegen en doaune 11 (nou vooruit 12) uur kwijt. Dat red je nooit met een vlucht met tussenstop.

mrloes
21-08-09, 21:41
hi

Ik vind rechtstreeks vliegen (welke bestemming dan ook) gewoon fijn: 1x opstijgen, 1x landen en tussen die 2 dingen in gewoon m'n best doen om de reis uit te zitten, evt met hulp v slaaptabletje. Ik vind vliegen niet echt je-van-het, ben niet bang maar echt leuk ... nou nee. Komt vooral omdat ik me snel verveel en graag zsm weer uit t vliegtuig kan. Als ik er dan uit kan maar ik moet er 2-3-4 u later weer in ... nou nee, liever niet. Betaal echt liever 100 E meer voor een rechtstreekse vlucht. (maar oke, ik ben single en heb geen kosten voor bv kinderen)

Sandra1976
21-08-09, 21:50
Hallo

Wij zijn in mei naar Miami en terug gevlogen met Air Berlin.
Een directe vlucht heeft duidelijk onze voorkeur.
We waren zeer tevreden. Niets bijzonders, maar prima.

gr.

nurdi
22-08-09, 18:37
Beste allen,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben het helemaal met Mrloes eens...precies de redenen waarom ik het liefst rechtsreeks ga en daarbij komt dat ik niet weet wat meer dan 1 x opstijgen en landen verder met mijn oren doet want heb daar altijd heel erg veel last van (pijn).

Met Air Berlin via Dusseldorf naar miami kost momenteel 548 euro p.p dat lijkt me toch een meer dan redelijke prijs niet?...het enige wat ik minder vindt is het ontbreken van een inflight entertaintment system, de vraag is natuurlijk of dat voor alle vliegtuigen van Air Berlin geldt....

mrloes
22-08-09, 20:44
hi Nurdi

Voor welke periode/maand is de prijs van 548 E p/p?

Teleton
23-08-09, 10:09
, de vraag is natuurlijk of dat voor alle vliegtuigen van Air Berlin geldt....

Ben bang van wel, maar kijk even op Seat Guru (http://www.seatguru.com/airlines/Air_Berlin/Air_Berlin_Airbus_A319-112.php), daar vind je per vliegtuigtype alle info en een link naar het actuele programma dat Air Berlin aanbiedt.

Quaranta
24-08-09, 13:07
Ben de 14de terug gekomen met Air Berlin en ben heen ook met Air Berlin gevlogen.
Rechtstreeks vliegen is prima, de service is prima. Zelf vond ik het eten ook goed te eten en je kreeg ook regelmatig drankjes.
Via Dusseldorf vliegen was erg goed te doen. Kortom ik ben een zeer tevreden klant.

i.westdijk
25-08-09, 00:30
Dit jaar in de meivakantie 2009 met Air Berlin gevlogen. Een goede ervaring, prima service aan boord. Wat ons wel tegen viel is dat we op de heenweg file hadden [komen vanuit omgeving Rotterdam] en hebben er toen zowat 3 uur over gedaan. Terug is na zo`n lange reis ook echt wel vermoeiend, zeker als je niet echt geslapen hebt in het vliegtuig. Wel erg tevreden over K parking op het vliegveld van Dusseldorf. We hadden dit geboekt via internet voor de luchthaven wordt je auto meegenomen en hoef je zelf niet te parkeren, toen we terug kwamen zouden we een nummer moeten bellen, maar toen we de glazen deuren uitkwamen, stond onze auto er al. Heerlijk als je moe bent en je toch zo kan instappen. Voor 2 weken was het 85 euro. [en natuurlijk wat fooi, want dat waren we nog gewend] Kan deze service aan iedereen aanbevelen.
Irene

brendaendestin
06-09-09, 15:37
hallo!
Ik vraag me af hoe ik eventueel een XL-Seat zou kunnen boeken, en zou je daar recht op hebben met een kindje van 4?
En... ik kan nergens terug vinden hoe lang je van type voren kan inchecken online, zal best ergens staan maar ik lees er standaard overheen... Weet iemand hierop het antwoord???
Groetjes Brenda

Teleton
06-09-09, 16:30
Ik vraag me af hoe ik eventueel een XL-Seat zou kunnen boeken, en zou je daar recht op hebben met een kindje van 4?

Eerst maar de teleurstelling:
Op grond van veiligheidsvoorschriften van de overheid zijn de XL-seats voor de volgende groepen niet te reserveren:

baby's en kinderen jonger dan 12 jaar;
personen die samen met kinderen onder de 12 jaar, baby's of dieren in de cabine reizen;
aanstaande moeders;
lichamelijk en/of geestelijk gehandicapte personen;
personen die door lichaamsmaat, ziekte of leeftijd beperkt beweeglijk zijn.
On line inchecken kan vanaf 30 uur voor vertrek. Zie voor alle info deze site (http://www.airberlin.com/site/sboden.php?LANG=net#856)

Ebelix
07-09-09, 16:14
Dan zijn de XL seats de stoelen bij de nooduitgang want daar gelden deze regels voor.

Tinkerbell
07-09-09, 16:59
Dan zijn de XL seats de stoelen bij de nooduitgang want daar gelden deze regels voor.


Klopt. We hebben er in mei gebruik van gemaakt en ze zitten idd. aan de nooduitgangen EN aan de toiletten.
Nou hebben wij daar totaal geen last van maar ik kan me indenken dat als er tijdens de hele vlucht mensen voor je neus en tv scherm staan je lichtelijk geïrriteerd kunt raken.

nbh
07-09-09, 19:58
Inchecken voor vluchten naar amerika zijn bij air berlin alleen mogelijk aan de balie. Dit i.v.m. het esta formulier dat je moet laten zien en het extra formulier dat je ingevuld mee moet nemen bij check in. (deze zit als bijlage bij je e ticket)

S@skia
09-09-09, 13:18
We zijn 5 sept. terug gekomen van onze vakantie :(en we hebben vanuit Dusseldorf gevlogen. Kan niet anders zeggen dan dat de service van Air Berlin/LTU echt heel erg goed is. Je komt niets te kort en anders kun je er gewoon om vragen. Ook vrij nieuwe toestellen.

Onze dochter was jarig en na de landing mocht ze even de piloot bezoeken.

We zaten trouwens in het toestel achter Kol van het Forum, wat en kleine wereld is het toch, ook omdat we uit dezelfde stad komen. \\:D/

corrus
09-09-09, 20:01
Inchecken voor vluchten naar amerika zijn bij air berlin alleen mogelijk aan de balie. Dit i.v.m. het esta formulier dat je moet laten zien en het extra formulier dat je ingevuld mee moet nemen bij check in. (deze zit als bijlage bij je e ticket)

Je kan geen ESTA formulier laten zien bij Check-In...

Ik denk dat je het APIS formulier bedoelt.

i.westdijk
11-01-10, 16:09
Hallo
Via de mail een aanbieding van air berlin gehad: voor ong 450 euro van dusseldorf naar fort mijers. [voor april/mei dit jaar] Alleen vandaag en morgen te boeken

Lindaa
11-04-10, 14:23
Je kunt pas 30 uur van te voren inchecken.
Is het wel mogelijk eerder een stoel te reserveren?

Tinkerbell
11-04-10, 14:46
Je kunt pas 30 uur van te voren inchecken.
Is het wel mogelijk eerder een stoel te reserveren?

Je kunt gewoon nu op dit moment even bellen en de stoelen opgeven die je wilt hebben.

Je kunt voor de vluchten naar Amerika geen web check in doen.


Web check-in wordt voor de volgende aankomstluchthavens aangeboden:

http://www.airberlin.com/site/affiliate/service/checkin/NL_web_cki_ZFH_NL.gif

Lindaa
11-04-10, 18:33
Hoe weet ik nu welke stoel ik wil, ik weet niet eens met wat voor type toestel ze vliegen, staat niet in de gegevens...
Weet iemand welk toestel ze voor DUS-RSW gebruiken?

Tinkerbell
11-04-10, 19:42
Alle toestellen waar ze mee vliegen staan op hun site met stoelnummers. Nogmaals bel ze even en vraag welk toestel en bekijk dan even welke stoel je wilt. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar :)

Lindaa
11-04-10, 21:24
Ik las net dat je 15 euro pp en per enkele reis moet betalen om een stoel te mogen reserveren, dat is 60 euro voor de hele reis, vind ik een beetje belachelijk...

6foot6
11-04-10, 21:44
Weet iemand welk toestel ze voor DUS-RSW gebruiken?

Volgens hun site is de airbus 330 hun enige toestel dat zover( 9000 km) kan vliegen

Tinkerbell
11-04-10, 22:05
@Lindaa;
Ik kan me hierin erg vergissen maar als je zou willen reserveren vraag dan eerst even of je ook bovenop die 15 Euro ook nog eens 25 Euro handelingskosten moet betalen.
Ik moest een kleinigheidje veranderen in mijn naam (spelfoutje) en dat kostte me 25 Euro. Het is maar een tip.

Lindaa
12-04-10, 10:08
Nou laat maar.....

Tinkerbell
12-04-10, 10:25
Als troost.......:mrgreen:
Ik heb net gebeld voor de "goumet menu".
Eendenborst met rode kool en Kaiserschmarrn met kersen en amandelen overgoten met vanillesaus leek me toch lekkerder dan het gewone menu.
Maar helaas pindakaas .Alleen als je minder dan 6 uur vliegt. :(

Lindaa
12-04-10, 16:13
Als je boekt krijg je de mogelijkheid per sms in te checken; maar niet per computer?!

fitnessmouse
23-06-10, 10:25
uit de email:

A holiday for two is twice as much fun! Book your flight to Dubai and Miami from Berlin now and get two tickets for the price of one. Feeder flights are available from many cities. Book between 23rd and 28th June 2010 and fly between 1st November 2010 and 30th April 2011.

Julo
23-06-10, 14:50
Goede actie!! Is ook vanaf dusseldorf. 550 euro voor 2 personen via berlijn tegel. Maar wel zeer kort dag om te boeken.

Julo

Tans4USA
23-06-10, 22:51
Zojuist geboekt. Inderdaad 2 voor de prijs van 1 vanaf Dusseldorf (via Berlijn) naar Miami. We zijn nog niet eens vertrokken :-\" voor de zomervakantie in augustus maar de volgende vlucht is al geboekt. We gaan in februari lekker samen genieten in Orlando, ben zo happy :smile:

Sunshine State
23-06-10, 23:14
Sjeemig het is wel heeeel verleidelijk. Goed gedaan hoor Anita!!

cloggie68
24-06-10, 10:21
De schoolvakanties vallen helaas niet in de aanbieding...eigenlijk maar goed ook anders waren ook wij in de verleiding gekomen... op andere data was het met z'n viertjes maar 1159 euro!!

cindy74
24-06-10, 22:18
Domme he wij kunnen alleen in de vakanties gaan .
Paasvakantie vertrek zou nog gaan maar er zijn geen terugvluchten .

Tinkerbell
24-06-10, 23:39
Je kunt ook gewoon de heenvlucht apart boeken.
Dan heb je dat voordeel alvast. De retourvluchten komen in oktober en dan kun je of gewoon boeken of misschien weer mazzel hebben.
Wij boeken altijd alvast de heenvluchten. Zij zijn al geboekt voor 28 april volgend jaar. We doen dit altijd en het gaat prima, nooit geen problemen gehad.

Edo
25-06-10, 12:41
He, hoe boek ik de 2 voor 1 actie dan, ik zit te kijken op airberlin maar kan nergens wat vinden ?

Gr. Edo

Teleton
25-06-10, 13:10
ik zit te kijken op airberlin maar kan nergens wat vinden ?

Kijk even hier (http://www.airberlin.com/site/landingpages/2for1.php) . Actie loopt tot 28 juni.

Edo
25-06-10, 13:27
Hardstikke bedankt, ik ga mezelf vanavond even inlezen, zag al ff snel 630 euro voor 2 personen, en dubai 530 euro 2 personen. Ga vanavond even kijken, nogmaals bedankt :wink:

cindy74
25-06-10, 18:53
Heeft iemand al gevlogen met air berlin ? Mijn vriend wil namelijk enkel een groot vliegtuig hij heeft erg veel last van vliegangst en vorig jaar hebben we met aa gevlogen dit beviel hem erg maar hij heeft bang dat dit een charter is en wil daarom niet boeken :(

Tinkerbell
25-06-10, 19:46
Wij twee keer. Maar eigenlijk begrijp ik je vraag niet erg goed.
Misschien kun je je vriend overhalen met de lekker warme nachtsokken die je bij de retourvlucht uitgereikt krijgt?:lol:

cindy74
25-06-10, 19:57
neen hij wil een echt groot vliegtuig (waar het geluid ook niet zo fel is van de motoren )niet zo eentje waar martinair mee vliegt vorige keer hadden we tv schermpjes in onze stoel bij american airlines dat wil hij dus perse dom dom maar hij wil liever 600 euro betalen en zeker zijn :(
Maar waren de vluchten eigenlijk goed en de service ?

Tinkerbell
25-06-10, 21:36
Wij waren bijzonder tevreden maar ja we stellen ook niet zulke hoge eisen.
We willen snel en zeker naar de overkant zonder overstappen.
Privé schermpje of luidruchtigheid is iets wat we een bijkomende zaak vinden.

Wel boek ik altijd de stoelen aan de uitgang. Niemand voor je,lekker je benen uitstrekken,en als eerste het vliegtuig verlaten.

Misschien is het beter voor je vriend om business class te vliegen?

cindy74
25-06-10, 22:08
Vorig jaar hebben wij met AA gevlogen en dit beviel hem uitstekent hij had plaats genoeg een eigen schermpje en hij had geen last van reisziekte dit veranderde toen we moesten overstappen in een klein vliegtuig god wat is hij ziek geweest . Nu denkt hij dat hij dit in elk vliegtuig gaat hebben dat niet hetzelfde is als een boeing 747 (denk ik dat het was ).

AlexFL
26-06-10, 01:09
Geen enkel vliegtuig dat intercontinentaal vliegt is 'klein'.
Ik denk niet dat je vriend vanuit z'n stoel veel verschil in de 747 of de Airbus a330 (waar air berlin mee vliegt) zal kunnen ontdekken.

Toch hebben ze nog geen monitortjes in elke zetel dus als dat een breekpunt is dit inderdaad niets voor jullie. Service aan boord is absoluut in orde.

Chicco68
23-09-10, 12:20
Gisteren ook geboekt \\:D/

In eerste instantie alle stoelen gereserveerd voor de heen-/terugreis. Aangezien het systeem voor de stoelbevestigingen niet werkte heb ik tel contact opgenomen met Airberlin.
Deze man gaf mij aan dat het verstandiger was om een Topbonuscard van Airberlin te kopen.
Stoelreserveringen kostten me namelijk € 195,-. Als ik echter deze card zou kopen (eenmalig € 59,- en 1 jaar geldig) zou ik alleen 1x voor de XL-seat moeten betalen. Normale stoelen reserveren is dan GRATIS, echter voor de XL-seat werd het dan €45,- in plaats van € 60,-.
De rest van de meereizenden kunnen dan GRATIS de plaatsen reserveren in plaats van € 15,- per stoel.
Al met al scheelde mij dit € 91,-.

Lindaa
24-09-10, 11:57
Is dat weer veranderd dan? XL seat was ook 15 euro voor te reserveren?

Tinkerbell
24-09-10, 12:02
Ik heb de rekening van Air Berlin voor mijn neus liggen en XL seats kosten ongeacht het aantal 75 Euro per vlucht.
150 Euro voor een retourtje dus.(zonder topbunus kaart natuurlijk)

6foot6
24-09-10, 12:54
Gisteren ook geboekt \\:D/


Betaalde je toen ook al de €45,00 vliegtax die ik nu ineens zie toegevoegd?

hrjhaan
24-09-10, 14:58
De rest van de meereizenden kunnen dan GRATIS de plaatsen reserveren in plaats van € 15,- per stoel.

Ik heb ook geboekt. Tegen ons zeiden ze dat er één passagier gratis mee kan reserveren met degene met de kaart. Dus NIET het hele gezelschap.
Wij reizen met een rolstoel en deze mag ook gratis stoelen reserveren. Ook maar voor één begeleider. De rest van het gezelschap moet dan wel € 15,00 per persoon betalen. Wij gaan nu met 4 personen. 1 topbonus kaart gekocht voor € 59,00. De gehandicapte kan nu voor 2 personen stoelen reserveren en de houder van de topbonus kaart kan ook voor 2 personen reserveren. Die € 15,00 is wel ENKELE reis. Dus voor 2 personen kom je al op € 60,00. Met de topbonuskaart mag je ook een koffer van 32 kg. meenemen i.p.v. 23 kg. En een extra sportbag.
Ik vond de service aan de telefoon wel slecht. € 0,20 per minuut met een maximum van € 10,00. Ik stond de helft van de tijd in de wacht omdat de medewerker nergens antwoord op had en alles na moest vragen.

ronenivonne
24-09-10, 19:38
Had nog een vraagje.
Klopt het dat je bij air berlin geen eigen tv schermpje hebt? ook niet tegen betaling?

Tinkerbell
24-09-10, 19:45
Klopt geen eigen schermpje ook niet tegen betaling.

@ hrjhaan. Persoonlijk vind ik de personen op de Nederlandse lijn altijd erg langzaam. Ik bel altijd met het Duitse telefoonnummer en heb daarover erg weinig klachten.

Chicco68
24-09-10, 22:38
Is dat weer veranderd dan? XL seat was ook 15 euro voor te reserveren?Gisteren tijdens het reserveren kostte het me in 1e instantie 60 Euro.
Prijs staat vanaf 10 Euro, echter als je een andere stoel dan de XL selecteert kost het toch 15 Euro....... Vraag me in ieder geval wel af welke stoelen dan 10 Euro kosten :-k
Betaalde je toen ook al de €45,00 vliegtax die ik nu ineens zie toegevoegd?Klopt, die was er al gelijk meegerekend (dit staat onderaan in het midden nadat je je datum/personen hebt ingevoerd en de volgende pagina voor je krijgt). ik zie nu trouwens dat de prijs omhoog aan het gaan is, gisteren nog 600,95 Euro voor volwassenen en en 482,83 Euro voor de kids, nu 638,90 Euro en 508,26 Euro
Ik heb ook geboekt. Tegen ons zeiden ze dat er één passagier gratis mee kan reserveren met degene met de kaart. Dus NIET het hele gezelschap.

Ik vond de service aan de telefoon wel slecht. € 0,20 per minuut met een maximum van € 10,00. Ik stond de helft van de tijd in de wacht omdat de medewerker nergens antwoord op had en alles na moest vragen.
Dan denk ik dat ik geluk heb gehad, ik heb zelfs een nieuwe factuur in pdf ontvangen in mijn mail met de aanpassing t.o.v. mijn reservering zonder de Topbonuscard. Misschien dat het er bij ons wat mee te maken heeft dat er ook een kind mee gaat die sowieso misschien gratis is??
En dat wachten... pfffff schei uit! Ik heb naar de NL-afdeling gebeld en kreeg een mannelijke medewerker aan de lijn die naar mijn mening opgeleid was om l a n g z a a m te praten :twisted: En inderdaad, hij heeft mij een 2-tal keren in de wacht gezet om e.e.a. na te vragen (of misschien een mooie tactiek om meer Euro's binnen te krijgen voor de telefoonkosten).
Daarna, ivm de Topbonuscard doorverbonden naar een duitse medewerkster en dat verliep snel en soepeltjes.
Klopt het dat je bij air berlin geen eigen tv schermpje hebt? ook niet tegen betaling?Klopt inderdaad, er hangen wel tv's hier en daar met films die ze draaien en muziek krijg je via de verbinding in je armsteun.
Bij Lufthansa heb je dat wel, zelfs zoveel films/muziek dat je je de hele reis ABSOLUUT niet verveelt! Ik had dit jaar eigenlijk nog tijd tekort om alle films te bekijken..... :-D

hrjhaan
25-09-10, 10:23
Dan denk ik dat ik geluk heb gehad, ik heb zelfs een nieuwe factuur in pdf ontvangen in mijn mail met de aanpassing t.o.v. mijn reservering zonder de Topbonuscard. Misschien dat het er bij ons wat mee te maken heeft dat er ook een kind mee gaat die sowieso misschien gratis is??

Ik heb de voorwaarden even nagelezen en stoelen reserveren voor kinderen onder de 12 jaar is ook gratis.

Tinkerbell
25-09-10, 14:51
Wellicht ten overvloede maar ik wilde toch even melden dat jij precies kunt zien welke stoelen nog vrij zijn als je op de site van Air Berlin even doorklikt op boeken.

hrjhaan
25-09-10, 17:21
Wij kunnen 2 stoelen gratis reserveren omdat we reizen met een gehandicapte en 2 op de topbonus kaart. Ik moet echter wachten op mijn kaart en dan kan ik bellen om de stoelen te reserveren.

hrjhaan
26-09-10, 13:05
Gisteren gebeld met het nummer in Duitsland. Gaat inderdaad veel sneller. Medewerker was veel beter op de hoogte van alle regeltjes dan de nederlandse.
Nadat de betaling van mijn topbonus kaart akkoord was kon ik meteen de stoelen reserveren. We zitten op rij 16 en 17. Mooi voorin. Dus nu heb ik voor € 59,00 twee stoelen gereserveerd en kan ik ook extra bagage meenemen. Als ik het allemaal goed begrepen heb krijg je met deze kaart ook voorrang bij het inchecken en is er een aparte lounge. We zullen het in juli 2011 allemaal meemaken.

Tinkerbell
26-09-10, 13:16
Je maakt me nieuwschierig Ik heb even de voordeel- overzichten bekeken maar kan geen voorrang bij inchecken of lounge verblijf vinden. Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat.

http://www.airberlin.com/site/tb/program/cardoverview.php?LANG=deu&cardType=tbcards-overview

hrjhaan
26-09-10, 13:29
http://www.airberlin.com/site/tb/program/cardoverview.php?LANG=eng&cardType=tbcards-overview

Dit is het overzicht tussen de verschillende kaarten.
Voor € 59,00 heb je de Service card. Hoe je aan de silvercard komt ben ik nog niet achter. Daarmee heb je meer mogelijkheden. Zodra ik het uitgevonden heb meldt ik het wel even.

Dit staat op de site over de Servicecard:

In addition to the benefits of the Classic-Status » (http://www.floridaforum.nl/site/tb/program/cardoverview.php?LANG=eng&cardType=tbcards-overview) benefits, you can enjoy the following privileges*:

Free seat reservations for you and an adult traveling companion, as well as children (under the age of 12) traveling with you
Discount of € 10 medium-haul/ € 15 long-haul on XL seats for you and an adult traveling companion
Increased baggage allowance! Cardholders can check in up to 30 kg baggage free of charge. For those flights which use the piece concept » (http://www.floridaforum.nl/site/flug_gepaeck_luggage.php?LANG=eng#twopiececoncept) , one piece of luggage up to 32kg, instead of the usual 23kg, can be taken free of charge.
One additional item of sports baggage/ equipment » (http://www.floridaforum.nl/site/flug_gepaeck_luggage.php?LANG=eng#sondergepaeck) up to 30 kg free of charge (e.g. bicycle or surfboard)
Annual fee of € 59

hrjhaan
26-09-10, 13:37
Ik heb het gevonden. Als je meer miles hebt gespaard krijg je de silver of gold status en dus de voordelen die daarbij horen.

As soon as you have collected 20,000 status miles or flown 24 times within a 12-month period you will receive topbonus Silver status and with 40,000 miles you receive Gold status. The topbonus status cards give you exclusive benefits, such as Priority Check-in, free seat reservations, additional luggage allowance and much more.

Tinkerbell
26-09-10, 13:37
Ben gelijk even in de telefoon gekropen,we zijn toch in Duesseldorf op dit moment :mrgreen: dus een thuiswedstrijdje.
De lounge en priority seating krijg je met de zilverstatus. De zilverstatus krijg je als je genoeg mijlen gevlogen hebt.
Jammer voor 59 Euro had ik ook wel comfortabel op de boarding willen wachten maar helaas zullen we weer bij het gewone voetvolk aan moeten schuiven.

Onze berichten hebben net gekruist:grin:

hrjhaan
26-09-10, 20:15
Voor de vlucht Dusseldorf - Miami krijg je bijna 5000 miles. Dus bij de 5e keer vliegen heb je de zilverstatus te pakken. Dus over 5 jaar kunnen we dan gebruik maken van alle luxe.

[verwijderd]
26-09-10, 20:45
Voor de vlucht Dusseldorf - Miami krijg je bijna 5000 miles. Dus bij de 5e keer vliegen heb je de zilverstatus te pakken. Dus over 5 jaar kunnen we dan gebruik maken van alle luxe.

Volgens mij staat er in je eerdere quote van de site dat het binnen 12 maanden gespaard moet zijn. Maar 5000 miles Dusseldorf-Miami en ook nog eens 5000 voor de terug reis dan ben je er al met 2x vliegen in 1 jaar. :D

hrjhaan
26-09-10, 20:55
Jeroen je hebt helemaal gelijk. Dat gaan we dan niet redden denk ik. We dromen lekker verder.

[verwijderd]
26-09-10, 21:15
Sorry dat ik deze droom alweer meteen teniet moet doen, maar ja, straks heb je 5 jaar bewust voor Air Berlin gekozen en dan krijg je niet wat je dacht te krijgen.:-(

hrjhaan
26-09-10, 21:38
Excuses aanvaard hoor. We hebben in ieder geval € 1,00 uitgespaard door de kaart te nemen en we mogen 1 koffer van 32 kg ipv 23 meenemen. Wie het kleine niet eert ..... Volgende keer zien we wel weer met welke maatschappij we vliegen. De keuze viel deze keer op Air Berlin omdat ze rechtstreeks vliegen van Dusseldorf naar Miami voor een redelijke prijs. Luxe zoals schermpjes geven wij niet zoveel om, we nemen zelf wel een dvd spelertje, mp3, etc. mee om ons te vermaken onderweg.

sunnyrojo
01-10-10, 11:30
heel goedkoop, wij willen ook die kant op maar dan begin augustus 2011, ik zou graag weten hoe jullie dit hebben gedaan?

hrjhaan
01-10-10, 21:24
op www.airberlin.nl (http://www.airberlin.nl) vraag je eerst een topbonuskaart aan. Je krijgt dan meteen een nummer waarmee je airmiles spaart. Voor € 59,00 (per creditcard betalen) krijg je een aantal extra voordelen waaronder een gratis stoelreservering voor 2 personen.
Daarna zoek je vluchten van Dusseldorf naar Miami met de data waarop je wilt vliegen. Je kunt ook naar Fort Myers vliegen. Je ziet dan meteen de prijzen per enkele reis per dag. Je kunt dan kijken wat voor jou het voordeligst is. Je krijgt meteen de prijs per persoon in beeld. Als je definitief wilt boeken volg je gewoon de volgende schermen. Nog wel even bij de persoonsgegevens je topbonuskaartnummer invoeren. Een kind kan de was doen. Aan het eind je creditcard gegevens ingeven en zodra de betaling akkoord is ontvang je een e-mail met de bevestiging. Als je topbonuskaart nog niet geactiveerd is moet je als de betaling akkoord is even met duitsland bellen (gaat sneller dan met nederland) en dan kun je alnog telefonisch de stoelen reserveren. Is eigenlijk allemaal heel simpel. Gewoon goed lezen en invullen wat er gevraagd wordt. Succes.

angelique100
04-10-10, 12:24
Even een vraagje waar ik niet uitkom.

Wij hebben net geboekt voor 4 volw (waarvan 2 kids boven de 12) en 2 kids onder de 12. Wat is voor ons de meest voordelige manier van reserveren.

Als ik het goed begrepen heb kost het nu los reserveren 6x30 euro dus 180 euro
En als ik 3 x een bonus kaart zou betalen 59 per stuk (2x gratis reserveren) is dan 177 euro. Voor 3 euro plus meer bagage 32 ipv 23?

Alvast bedankt,

Chicco68
04-10-10, 13:30
Voor de kids beneden de 12 jaar hoef je geen reserveringskosten te betalen als je een bonuskaart hebt.
Dus hoef je volgens mij alleen nog maar 2 bonuskaarten te kopen voor de 4 volwassenen (want iedere volwassene met een bonuskaart kan een zitplaats voor een 2e persoon gratis boeken en mag ook nog voor 1 kind TOT 12 jaar gratis).
Zover ik het kan overzien ben je dus 118 Euro kwijt en scheelt het je 62 Euro.....
En de bagage.... is inderdaad 32 kg ipv 23 kg, ECHTER dit is ALLEEN voor de bonuskaarthouder, dus 2 personen uit het gezelschap kunnen hun koffer lekker volproppen ;)

Volgens mij kun je sowieso het beste even tel contact opnemen met Duitse medewerkers van Airberlin (of de Nederlandse indien je Duits niet zo goed is) en vervolgens iemand vragen die je verder kan helpen met de bonuscard. Deze persoon kan je dan precies uitleggen/uitrekenen hoe het in elkaar zit/hoeveel Euro's het scheelt.

Dit staat trouwens op de de site van Airberlin: (vertaald met Google)

* Vrije zitplaats reserveringen voor u en een volwassen begeleider voor kinderen onder de 12 Verjaardag
* 10 € korting bij Mittelstrecke/15 € korting op long-haul op XL-seats voor u en een volwassen begeleider
* Meer bagage! Kaarthouders kunnen ook opladen kg bagage en je 10e Op vluchten met Piece Concept " is het gewicht van een zak met een draagvermogen van 32 kg 23 kg in plaats van de reguliere kosten.
* Bovendien, en een gratis stuk van sportmateriaal " tot 30 kg (bv fiets of surfplank) voor de kaarthouder
* Jaarlijkse vergoeding van slechts 59 €

Originele tekst:
* Kostenlose Sitzplatzreservierung für Sie und eine erwachsene Begleitperson inklusive mitreisender Kinder bis zum 12. Geburtstag
* 10 € Rabatt bei Mittelstrecke/15 € Rabatt bei Langstrecke auf XL-Seats für Sie und eine erwachsene Begleitperson
* Mehr Freigepäck! Karteninhaber dürfen zusätzlich und kostenlos 10 kg Freigepäck aufgeben. Auf Flügen mit Piece Concept » ist die Mitnahme eines Gepäckstücks mit einem Gewicht von 32 kg statt der regulären 23 kg gebührenfrei.
* Zusätzlich und kostenlos ein Stück Sportgepäck » bis 30 kg (z. B. Fahrrad oder Surfboard) für den Karteninhaber
* Jahresgebühr von nur 59 €

hrjhaan
04-10-10, 13:45
Kreeg vandaag mijn telefoonrekening. Het servicenummer in Duitsland bellen is de helft goedkoper dan bellen met Amsterdam. Is dus de moeite waard om het duitse nummer te bellen. Moet je duits natuurlijk wel voldoende zijn om je verstaanbaar te maken.
Wat Chicco68 zegt klopt helemaal. 2 kaarten kopen mag je 4 stoelen reserveren. Kinderen onder de 12 jaar gratis meereserveren.

angelique100
04-10-10, 14:48
Bedankt voor julllie reacties,.....

Heb vandaag WTC betaald dus zal ik morgen wel mijn reserverings nummer krijgen. Dan kan ik de kaarten kopen op airberlin.nl en dan zal ik even gaan bellen met het NEDERLANDSE :-\" nummer.

Vandaag de stoelen gereserveerd aangezien ik geboekt heb bij WTC (Amadeus) werd ik dus doorverbonden met Duitsland, kon gewoon in het Engels dus geen probleem. Vriendelijke mensen daar ! Wij hebben rij 17(2x) 18(2x) en 19(2x) en direct de kinder maaltijden kunnen bestellen.

Lindaa
11-11-10, 15:00
Ik heb gemerkt dat ABen AA samenwerken dwz AA stopt klanten in het toestel van AB.
Mensen die dit al meegemaakt hebben?
Gaat in deze om de route DUS-RSW

Don Fernando
11-11-10, 15:38
Dat doen alle maatschappijen, iedereen werkt wel samen met een ander om de vluchten zo vol mogelijk te krijgen

Lindaa
11-11-10, 16:24
Nou, AB deed dat tot voor kort dus niet.... ik wil dus specifiek weten van AB.

Ebelix
12-11-10, 10:41
Air Berlin wordt in de loop van volgend jaar lid van de Oneworld airline alliantie. Hierin zitten ondermeer AA en British Airways. In dit kader werken AB en AA samen. Dit heet code sharing en gebeurt overal.

Lindaa
13-11-10, 16:03
Air Berlin wordt in de loop van volgend jaar lid van de Oneworld airline alliantie. Hierin zitten ondermeer AA en British Airways. In dit kader werken AB en AA samen. Dit heet code sharing en gebeurt overal.

Dat weet ik al en ik weet dat het overal gebeurt, maar ik wilde weten of mensen veranderingen hebben meegemaakt vanwege deze maatregel...

corrus
13-11-10, 18:10
Want?? :???:

Lindaa
14-11-10, 13:07
Tot voor kort zat het vliegtuig absoluut niet vol, waren er geen medepassagiers die gratis stoelen konden reserveren terwijl AB hier geld voor rekent enz...

corrus
14-11-10, 14:00
Het zal er straks wel op neer komen dat iedereen moet gaan betalen...

Tinkerbell
06-12-10, 10:09
Wie doet er mee met de Air Berlin Advendskalender wedstrijd en wil letters met me "ruilen"?:razz:
Ik kan dag vier en vijf niet openen. Jullie wel?

Tans4USA
06-12-10, 10:46
Volgens mij kun je alleen de betreffende dag openmaken en een sneak preview krijgen van de volgende dag.
Omdat 4 en 5 al zijn geweest kun je daar niet meer op klikken.
5 december was 2 for 1 naar Rome en vandaag 2 for 1 naar Polen of Rusland.

Tinkerbell
06-12-10, 10:59
@ Hans uit Koekelare


http://www.airberlin.com/site/advent/calendar.php?LANG=deu&MARKT=DE&et_cid=2916&et_lid=2528755&et_sub=header2

@ Tans4USA;136167
Als je de pagina's per aangegeven dag opent krijg je onderaan rechts de desbetreffende letter te zien.
Ik heb dag 1-2-3-6. Dus kunnen we elkaar misschien helpen met de letters. :p

Tans4USA
06-12-10, 11:08
Tinkerbell,

Vreemd bij jouw link krijg ik de informatie met letters maar bij de link die ik ontvangen heb komt dit niet op!
http://www.airberlin.com/site/advent/calendar.php?LANG=net&MARKT=NL&et_cid=2918&et_lid=2534247&et_sub=header

Jammer dat ik dat gemist heb :-o

Tinkerbell
06-12-10, 11:33
O jammer. Ik zie dit bij het deurtje van vandaag.

http://www.airberlin.com/site/affiliate/landingpages/teaser_tb.jpg (http://www.airberlin.com/site/landingpages/topbonus_aktionen.php?LANG=deu&aktion=winterzauber&et_cid=2912&et_lid=2514020&et_sub=wiz_tur_de)Beim topbonus Winterzauber mitmachen und Meilen sowie aufregende Sachpreise gewinnen!
Zum Gewinnspiel (http://www.airberlin.com/site/landingpages/topbonus_aktionen.php?LANG=deu&aktion=winterzauber&et_cid=2912&et_lid=2514020&et_sub=wiz_tur_de) » (http://www.airberlin.com/site/advent/wym-1291109031600)
Heutiger Gewinnbuchstabe: L


Ik weet niet of ik elke dag een deurtje kan openen maar als we elkaar helpen kunnen we vast wel alle letters bij elkaar krijgen en ze dan hier neer zetten.:mrgreen:

ronenivonne
14-12-10, 16:07
Wij zijn aan het denken om bij Air Berlin de vlucht te boeken. Kan iemand ons mischien vertellen hoe de beenruimte is op de vlucht van de "normale" stoelen?
Vind het toch veel geld namelijk voor de xl seats. Kun je ook een hoop andere dingen voor doen

Ebelix
14-12-10, 17:16
Op www.seatguru.com kan de gevraagde informatie vinden. In de Airbus A330-200/300 is de afstand van rugleuning tot rugleuning 30 inch en in hun Boeing 767-300 32 inch. Dit zijn de standaard maten binnen de luchtvaart met dien verstande dat 30 aan de krappe kant is.

Succes.

Tinkerbell
16-12-10, 07:02
Het is erg krap vinden wij maar ik veronderstel dat dat in elke vliegtuig zo is.Zelf ben ik er als de kippen bij om toch ondanks de prijs deze stoelen te boeken aangezien er maar 8 van zijn zodra de vluchten vrij gegeven worden Zij zijn idd duurder maar voor ons is het toch wel het geld waard.

hockey
23-12-10, 13:35
Als je nu op de adventskalender (www.airberlin.com) op de 24e klikt, dan krijg je een strandhuisje te zien wat bekend voorkomt (Miami Beach ?)
Dat zou kunnen betekenen dat er morgen een aanbieding komt voor Florida. Doe er je voordeel mee !

JvdL
23-12-10, 15:21
Yep kreeg zojuist de volgende mail:

Am 24.12. buchen Sie Fernziele 2für1, z.B. New York, Miami oder Dubai.
Reisezeitraum: 01.05. bis 09.06.2011
Reisezeitraum Dubai: 01.05. bis 29.06.2011

2theUSA
24-12-10, 10:03
Hockey en JvdL,

Hartelijk dank voor de tip!
Wij hebben geboekt, 2 tickets Miami voor de prijs van 1!

Mijn man en ik wilden een weekje weg, zonder de kids, periode april/mei.
We wisten nog niet precies hoe en wat, maar deze aanbieding konden we niet laten lopen.

Groet Christa

Tinkerbell
24-12-10, 16:36
Ik heb ijverig gepuzzeld en heb de letters bij elkaar. De oplossing is:


meilen machen freude

Dit is de link waar jullie eventueel kunnen mailen. Veel succes allemaal.
http://www.airberlin.com/site/Raffle_a.php?SPIELNR=1244&LANG=deu&&&&&&&&

Michael66
31-12-10, 14:09
Komende zomer vlieg ook ik met Air Berlin. Vertrek vrijdag 1 juli vanaf Duesseldorf naar Miami en omgekeerd ruim drie weken later op zondag 24 juli. Alles bij elkaar zo'n 2300 euro voor 3 personen. Acceptabel vond ik. In 2009 kostte de vlucht me ruim € 2800.

Ik vind het nog steeds raar dat je voor je plaatsreservering moet betalen. #-o
Tja, da's dus zo'n verandering waar niemand echt op zit te wachten. Bij een Ryan Air en de oranje vliegers van Stelios kan ik er me nog wat bij voorstellen, op die korte europese vluchten. Maar intercontinentaal ... Call me oldfashioned!

Uiteraard wel de klantenkaart aangeschaft voor €59. Met z'n drietjes "gratis" plaatsreservering maakt het al kostendekkend, maar vooral de extra hoeveelheid bagage (1x 32kg ipv 1x 23kg) vond vooral mijn eegaatje een groot bijkomend voordeel. Er komt vast nog wel een 4e tas of koffer, dat wel, maar voor de eerste drie koffers kan ze weer ouderwets gaan proppen op de dag voor de terugreis!

O ja, vraagje:
Op de APIS-formulieren van Air Berlin wordt gevraagd naar:
>>Redress Number
>>Traveller Number

Heb ik niks ingevuld, geen idee wat dat is. Is ook niet verplicht in te vullen.
Iemand een idee?

(ja, ik weet het, google is m'n vriend ...)

http://img64.imageshack.us/img64/876/airberlinapis.png

mattrob
31-12-10, 20:26
Lekker dat jullie geboekt hebben =D> ! Hele redelijke prijs inderdaad; ook wij vliegen 1 juli (maar dan vanaf AMS en naar de andere kant van de USA) :mrgreen: !

In alle eerlijkheid, ik zou ze toch wel meest vergelijken met Ryanair en de Oranje-brigade. Net niet helemaal, maar komt wel in de buurt natuurlijk. Is gewoon basic toestel, met beperkte beenruimte en voor veel extra's moet je betalen. Maar op zich niets mis mee natuurlijk, als de prijs goed is. Dus meegaan met je tijd, dit is de nieuwe toekomst :mrgreen: !

Dat redress nummer heb ik ook al paar keer bij het inchecken of vlucht-gegevens invullen onderdeel gezien, ook onze recente vlucht weer naar de US (met United in dat geval). Je hoeft hier inderdaad niets in te vullen, alleen als je zo'n nummer hebt, staat erbij :-k. Maar alles dus verder goed gegaan. Dat traveller nummer ben ik helemaal nog niet tegengekomen, en heb toch al aardig wat keer gevlogen afgelopen jaar.

Teleton
02-01-11, 18:11
O ja, vraagje:
Op de APIS-formulieren van Air Berlin wordt gevraagd naar:
>>Redress Number

Heb ik niks ingevuld, geen idee wat dat is. Is ook niet verplicht in te vullen.Iemand een idee?


Ik heb het voor onze vorige reis eens uitgezocht: Je krijgt een redress number als je je hebt aangemeld bij CBP (Customs and Border Protection) omdat je bijvoorbeeld problemen hebt gehad bij het binnekomen van de VS, veelvuldig wordt gecontroleerd of helemaal niet mag boarden. De volledige info vind je hier (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacation/kbyg/dhs_inquiry_program.xml).

Wees dus maar blij dat je geen nummer hebt.......[-o<.

Tinkerbell
02-01-11, 20:00
@ Michael 66.
Ik heb even op mijn apis formulier gekeken maar daar wordt dat helemaal niet gevraagd.
Kan in het verschil van formulier liggen maar het mijne is in het Duits.

mamvanjason
08-01-11, 13:53
Ik heb zojuist geboekt van 15-6-2011 tot 27-06-2011 dusseldorf - Miami! Voor 516 euro p.p. Ik weet dat er goedkopere tickets zijn maar wij willen per se non-stop vliegen. Jippy!! Ben helemaal happy nu!

6foot6
08-01-11, 17:40
@ Michael 66.
Ik heb even op mijn apis formulier gekeken maar daar wordt dat helemaal niet gevraagd.
Kan in het verschil van formulier liggen maar het mijne is in het Duits.

Die formulieren kun/moet je invullen online (https://www.airberlin.com/booking/search/flight/?do=postadditionals&LANG=eng)

Tinkerbell
08-01-11, 18:06
6foot6.

Bij mij werk heel dat gebeuren niet. Ik neem weer gewoon mijn papieren Apis formulier mee en geef dat ter plekke af.

6foot6
09-01-11, 10:01
De juiste nummers zijn wat moeilijk te vinden.
"secure flight" moeten ze toch echt vooraf hebben, met uitsluiting als straf.
De ,in te vullen, postcode is hoofdlettergevoelig

Hieronder staat de tekst van een e-mail die ik kreeg voor mijn boeking in maart


Important Information for U.S. - Secure Flight program
Dear Sir or Madam,
The Secure Flight guideline issued by the US authority responsible for aviation safety (Transport Security Administration, TSA), requires airberlin to record information about passengers at the time of booking. This regulation applies to all bookings: bookings via airberlin.com, a travel agency or an online booking system. Provision of this information is mandatory.

Further information about Secure Flight (http://www.tsa.gov/what_we_do/layers/secureflight/)

Minimum information required:
• Full name (as shown on passport)
• Date of birth
• Gender
• Redress number* (if available)
* Passengers who have been mistakenly matched to a name on the watch list are asked to apply for a redress number. This is done under the DHS Travel Redress Inquiry Program (DHS TRIP).
airberlin is required to forward this information to the Transportation Security Administration at least 72 hours prior to departure. If a flight is booked within 72 hours of departure, airberlin will forward the Secure Flight data when the booking is made.
To avoid incurring additional costs and to ensure that passengers can board the aircraft, we request that passengers send us the Secure Flight data at least 96 hours prior to departure.
Important: airberlin reserves the right to refuse carriage to passengers who have not submitted their Secure Flight data.
Bookings via airberlin.com
When bookings are made online via airberlin.com the Secure Flight data can be submitted during the booking process. There is a facility of updating the Secure Flight data at a later stage. However, passengers must ensure that they initially enter the required details at least 96 hours prior to departure.
To do this, re-open the booking on the airberlin website. Click on the link Booking » Flight » Additional services (http://www.airberlin.com/booking/search/flight/?do=postadditionals&LANG=eng)and you will be asked to enter your transaction number, customer reference number and postal code. You can then re-enter the Secure Flight data.
In addition to the Secure Flight data, other Advanced Passenger Information (API) must be submitted, together with an ESTA travel permit if appropriate. Further details are set out below.

Advanced Passenger Information
All airlines are required to collect personal data for their passengers on flights to and/or from the USA. We would advise travellers to provide these API data (API: Advanced Passenger Information) when making their booking in a travel agency / via a tour operator or by entering the data on the form available at www.airberlin.com/sf_en (http://www.airberlin.com/sf_en) when booking online. There is a standard form for entering Secure Flight and API data online and the information provided on this form can be updated at a later stage by resubmitting it.
API data include:
• First name and surname
• Date of birth and gender
• Passport number
• Country where passport was issued
• Expiry date of passport
• Nationality
• Country of residence
• Temporary address where the passenger will be staying during the visit. The address details must include the house number, street, town/village, the relevant country code and postal / zip code.

Tinkerbell
09-01-11, 10:27
Ben benieuwd hoe dat dan moet gaan functioneren.
Volgens mij zijn er zeer veel passagiers die oftewel geen toegang hebben tot internet oftewel niet begrijpen wat daar staat.
Afgelopen mei was het een waar drama om in te checken. Alhoewel er duidelijk gevraagd werd om je papieren Apis formulier van te voren te downloaden en in te vullen zodat er zo weinig mogelijk oponthoud was aan de balies was het opvallend dat meer als de helft nog nooit gehoord had van apis,laat staan een kant en klaar formulier bij zich had.

6foot6
09-01-11, 10:34
Die apis formulieren zijn voor alle maatschappijen beschikbaar maar air-berlin is de enige die mij er om vroeg.

Het bewijs van ESTA hoef je niet te tonen maar air-berlin vroeg er toch naar in maart 2010

Ik wil niet meemaken wat er gebeurd als je "secure flight" niet invult maar mischien hebben we lekker veel plaats op onze reis in maart.

Tinkerbell
09-01-11, 10:54
Wie weet kunnen we languit over drie stoelen liggen. :mrgreen:

angelique100
13-01-11, 10:37
Jammer ,...net voor 6 personen ingevuld.

Lindaa
30-01-11, 18:57
Heeft iemand al SMS seat reservation gedaan?

angelique100
22-03-11, 17:30
Ik kreeg daarnet een kleine vlucht wijziging binnen van WTC, daarin staat dat de terugvlucht van airberlin telefonisch moet worden herbevestigd. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan jullie wel? (is voor ons wel de eerste maal met Air Berlin.) dacht eigenlijk dat dit iets van vroeger was.

> U hoeft uw tickets niet aan te passen.
> U dient wel uw terugvlucht telefonisch te herbevestigen bij de airline.
> Voor contactgegevens kunt u hun website raadplegen.
> Controleer voor uw vertrek en ook tijdens uw gehele reis uw reisschema op de actuele vertrektijden.
> Graag ontvangen wij uw ontvangstbericht, wanneer u dit bericht van ons ontvangen heeft.
> Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.
> Met vriendelijke groet,
> World Ticket Center

r.teeuwsen
22-03-11, 18:40
Hebben wij nog nooit gedaan bij Air Berlin...

Ebelix
22-03-11, 18:55
Dat is/was alleen nodig bij charters en niet bij lijndiensten. Wellicht is dit een chartervlucht in plaats van een lijndienstvlucht.

Als je weten waarom kan je het beste WTC opbellen en vragen waarom dat is.

hrjhaan
22-03-11, 19:17
Ik heb ook even onze bevestiging van AirBerlin doorgelezen, maar daar staat niets in over herbevestigen van de terugvlucht.

weimar
11-04-11, 00:57
Iemand een idee waar ik een boekingsnummer kan vinden? Ik heb via cheaptickets geboekt, en AB vraagt bij seatchoice om dit nummer....

Tans4USA
11-04-11, 09:15
Als je Air Berlin even belt, NL telefoonnummer 0900 737 8000, kunnen ze je het zo vertellen.
Succes.

Tinkerbell
24-05-11, 01:19
Dan kom je aan costums en blijkt voornaam niet te kloppen op je boarding pas. I.p.v. Maria staat er Marion en je hebt dit helemaal niet gezien toen je je tickets boekte.
Het zweet breekt je uit als de strenge douane meneer nee knikt en je teruggestuurd wordt naar Air Berlin.
Ik had mijn CC al in de handen om een nieuw ticket te kopen. Na alle horror verhalen die ik gelezen had was ik ervan overtuigd dat een nieuw ticket de enige oplossing was.
Tot mijn verbazing keek de medewerker van Air Berlin even op mijn kaart en paspoort en kreeg ik zonder enig probleem een boarding pas op de juiste naam.
Hulde voor Air Berlin. :p

Njit
24-05-11, 09:57
Waarschijnlijk is het niet zo'n probleem als de letter maar het zelfde is.. Maar ik zou ook zweten ja :)
Wie had die fout overigens gemaakt?

Tinkerbell
24-05-11, 13:21
Waarschijnlijk is het niet zo'n probleem als de letter maar het zelfde is.. Maar ik zou ook zweten ja :)
Wie had die fout overigens gemaakt?

Geen idee. Mijn papieren stonden op de heenreis op Maria en op de terug reis op Marion.
Ik ben mijn ouders nu steeds meer dankbaar dat ze me Maria,Johanna,Wilhelmina, Agnes,roepnaam Marion genoemd hebben :D.
Werkt zo lekker makkelijk.#-o

Leg dat maar eens uit aan een Amerikaanse douane ambtenaar.

Njit
24-05-11, 14:37
Raar is dat.. in het algemeen wordt de naam voor de hele reis hetzelfde ingeboekt..

Tinkerbell
24-05-11, 15:04
Het was gisteren op het vliegveld zo wie zo een zooitje. Computers werkten niet,ze konden niet zien of de reis betaald was. Er moest voor iedereen gebeld worden. Een hele boel gefrustreerde mensen en boze gezichten. De vertrekhal was een verlaten woestijn. Normaal gesproken kun je van alles kopen maar deze keer was er met moeite een kop koffie te krijgen.
Ze bouwen het hele vliegveld om en dat was duidelijk te merken.
Hoe dan ook, ik heb net de bevestigings mail binnen voor volgend jaar van Air Berlin binnen en daar staat zonder meer mijn juiste gegevens op. :)
En jippie de reis voor volgend jaar is alweer geboekt. =D>

Tinkerbell
26-05-11, 14:09
Hoi Hoi

Wij willen graag een digitale fotocamera en een camcorder meenemen in de handbagage is dat een probleem of moet ik daar ook de bonnen van meenemen die van de cam heb ik maar die van fototoestel helaas niet meer.

Ik denk dat er nog een ander probleem is. Wij mochten bij het verlaten van de US alleen maar een lap top mee nemen in de hand bagage. Er werd streng gecontroleerd en iedereen moest zijn andere bagage inleveren en deze ging op het allerlaatste moment tijdens boarding het ruim in.
We moesten de handbagage openmaken en alles wat geen lap top was werd beschouwt als gewone bagage.

Er was veel gemopper en mensen waren boos omdat toch veelal dure apparatuur zonder meer afgepakt werd en in het ruim gesmeten.

Op een gegeven moment hadden we een dame geheel in tranen. Ze had in de paniek van de controle haar tas afgegeven waar haar paspoort in zat en had geen idee hoe ze nu in Duitsland langs de douane moest komen zonder paspoort.

Guus
26-05-11, 14:18
Ik denk dat er nog een ander probleem is. Wij mochten bij het verlaten van de US alleen maar een lap top mee nemen in de hand bagage. Er werd streng gecontroleerd en iedereen moest zijn andere bagage inleveren en deze ging op het allerlaatste moment tijdens boarding het ruim in.
We moesten de handbagage openmaken en alles wat geen lap top was werd beschouwt als gewone bagage.
Wellicht een eenmalige actie? Ik heb dit in al die keren dat ik de plas over ben gegaan nog nooit meegemaakt.

Tinkerbell
26-05-11, 14:38
Wellicht een eenmalige actie? Ik heb dit in al die keren dat ik de plas over ben gegaan nog nooit meegemaakt.

Nee wij ook niet alhoewel niet zo vaak gevlogen hebben.
Het was zeker geen eenmalige actie maar gewoon vast beleid. Te veel mensen proberen om kilo's extra mee te nemen in vorm van handbagage en liefst in twee of drie tassen per persoon.
De overbins raken verstopt,ruzie tijdens het boarden en extra brandstofkosten voor de air line. Ik ben bang of misschien wel opgelucht dat ze eindelijk een einde maken aan deze waanzin. Een mevrouw probeerde met een gewone huis,tuin en keuken parasol in te checken als handbagage.
Aangezien wij als laatste inchecken omdat onze stoelen aan de uitgang zijn hebben we telkens problemen om onze handbagage kwijt te raken. Onze voorgangers slepen zo veel rotzooi mee dat er voor ons geen plaats meer overblijft. Was ons betreft prima maatregel.

trails
26-05-11, 15:25
Wat vreemd. Dit heb ik inderdaad ook nog nooit meegemaakt.
Wat je zegt over mensen die veel te veel meeslepen als handbagage, daar zouden ze zeker tegen op moeten treden. Wij hebben ook wel eens iemand alleen gezien met 3 trolleys.
Maar, dat gezegd hebbende, volgens de luchtvaartmaatschappij mogen we p.p. 1 stuks handbagage meenemen (maximaal trolley grootte) PLUS 1 extra ding zoals de laptop of een handtasje. Dus ik zou er niet mee akkoord gaan als ik alleen de laptop mocht meenemen. Waar laat ik dan mijn papieren, medicijnen e.d. Die passen daar echt niet bij.

knaapje
26-05-11, 18:13
Ik begrijp een heleboel van het verhaal niet:
Op welke luchthaven vond het plaats?
Van wie moest het?
Ging het echt alleen om camera's of ging het over het gewicht en maat van de handbagage.
In het laatste geval heb ik het ook wel meegemaakt, omdat het een klein vliegtuig was (Embraer) en toen werd alles netjes gelabeld en in een speciale container, die bij de vliegtuigdeur stond verpakt.

Er wordt gesproken over teveel bagage en brandstofbesparing.
Volgens mij gebruikt het vliegtuig evenveel brandstof of je camera in de handbagage of in het ruim zit.
Dure camera's werden zomaar in het ruim gesmeten? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Overigens juich ik het alleen maar toe dat ze eens meer op de hoeveelheid en maten van de handbagage gaan letten.

Knaapje

Tinkerbell
26-05-11, 19:09
Het was in Miami, Maatschappij Air Berlin.
Nog nooit geen probleem gehad en ook niet op de heenweg. Alle handbagage werd gewogen. Bij meer dan 6 kilo ( even uit het hoofd gezegd) moest je overgewicht betalen en MOEST als betaalde bagage in het ruim. Toen ik dat weigerde omdat mijn lap top alleen al meer weegt moest het koffertje open en werd er gekeken of er alleen een lap top inzat en geen andere spullen. Iedereen werd geïnspecteerd en het was een heel gedoe met open koffers waar men probeerde spullen uit de handbagage in te stoppen.

Toen we eenmaal aan het boarden waren werd er omgeroepen dat er teveel handbagage was en te weinig plaats in de headbins. Iereen mocht EEN stuks handbagage meenemen.

Weer een hoop gepropt en alle overige tassen en koffertjes gingen via de slurf waar we voor stonden naar buiten waar we konden zien dat er mee gesmeten werd en zo het ruim in. Geen container wel een label en alles ging los het ruim in. Of er binnen een container stond weet ik natuurlijk niet.
Het was geen klein vliegtuig en was niet volledig vol.

Het was zo wie zo een zooitje op het vliegveld zelf. Alle bagage werd handmatig afgevoerd omdat er omgebouwd werd en de terminals verplaatst waren.

Misschien en tijdelijk probleem vanwege de ombouw maar het was allemaal erg verwarrend.

Mede door deze ervaring hebben we besloten volgende keer naar Fort Myers te vliegen.
Hebben we bij aankomst deze keer ook gedaan en binnen een drie kwartiertjes waren we door de douane,hadden we onze koffers en onze auto. Meer een kneutervliegveld in onze lijn.:p

knaapje
26-05-11, 19:13
Aha!
Van de site van Airberlin.de

Handgepäck
Aus Gründen der Sicherheit sowie der Bequemlichkeit ist nur ein Handgepäckstück pro Person in der Kabine gestattet. Das Handgepäck darf maximal ein Gewicht von 6 kg (mit Laptop: 8 kg) aufweisen und die Abmessungen dürfen 55 cm x 40 cm x 20 cm nicht überschreiten. Passagiere der airberlin Business Class können ein zweites Handgepäckstück bis max. 6 kg mitnehmen (Ausnahme auf Flügen von/nach USA und Kanada: ein Handgepäckstück

Tja, dan moet je niet klagen in mijn opinie.
Knaapje

Guus
26-05-11, 19:44
Het was in Miami, Maatschappij Air Berlin.
Dat is dus een company policy een geen generieke maatregel zoals eerst werd gesuggereerd.

koenkamphuys
26-05-11, 22:54
Wel verwarring ooit op een Engels vliegveld over Kamphuijs en Kamphuys... hier snappen ze onmiddellijk dat dat 'hetzelfde' is, maar in het buitenland niet. Controleer altijd de namen bij de boeking, reserveringsbevestiging, e-ticket, Esta-aanvraag en dergelijke: exact zoals in het paspoort. Sinds ik in Amerika zakelijke belangen heb, ben ik overal mijn officiële naam Koenraad G Kamphuijs gaan voeren in plaats van Koen Kamphuys.

trails
27-05-11, 15:08
Dat is wat ik bedoel, bij onze vlucht met Air France is het 1 stuks handbagage PLUS 1 extra dingetje zoals laptop, handtastje e.d. Het staat allemaal duidelijk op de website van AF beschreven.
Overigens heb ik nog wel eens bij een maatschappij gezien dat je 1 stuk handbagage mocht meenemen, de laptop gold dan als 1 stuk en je mocht niks extra's meenemen. Ja, in elk geval bij Virgin-Atlantic wordt de laptop niet genoemd al toegestane extra handbagage en ook niet bij Icelandair.

knaapje
27-05-11, 15:21
Ja, en......

Maximum total weight (standard baggage + accessory): 12 kg/26.5 lb

en 1 accessory is

1 accessory (handbag, notebook computer, camera, etc.)

Knaapje

Michael66
30-06-11, 13:03
Het lukt me niet om web check-in te doen bij Air Berlin.
Net even gebeld met de klantenservice, klijkt dit nooit te kunnen voor vluchten naar de VS. Is op de Nederlandstalige site verkeerd vertaald ....

Op de Duitstalige site staat:
Der Web Check-in wird für alle Zielflughäfen angeboten außer für folgende: USA, Canada .... (etc)Op de Nederlandstalige hebben ze dat vertaald als:
Web check-in wordt voor de volgende aankomstluchthavens aangeboden: Verenigte Staten, Canada ... (etc)OK, het is duidelijk dat het niet duidelijk is. :)

corrus
30-06-11, 13:11
Er staat BEHALVE de USA en Canada...

Het is zelfs zéér duidelijk... toch??

Michael66
30-06-11, 13:45
Ja, dat weet ik. En er staat ook dat het aangeboden wordt naar de Verenigte Staten.
Ook duidelijk. En onjuist.

corrus
30-06-11, 14:13
Nicht am Deutsch... want daar staat het juist...
Het is tenslotte een Duits bedrijf...

Connie
30-06-11, 15:47
Raar wij hebben dat vorig jaar wel gedaan. Maar bij Airberlin weten soms zelf niet wat ze kunnen en niet kunnen.

r.teeuwsen
30-06-11, 19:35
Zeer vreemd, ik heb voor xx augustus al stoelen gereserveerd, rij 17 en 18, twee om twee....
Bij Air Berlin kun je wel van te voren stoelen reserveren....
Zo staan ze in onze boeking....


SEAT 17A−17C−18A−18C DUS−MIA
SEAT 17A−17C−18A−18C MIA−DUS

Hans uit Koekelare
30-06-11, 20:38
Onze stoelen zijn ook gereserveerd voor onze vlucht naar Ft Myers en weer terug ook.

Michael66
30-06-11, 23:13
Stoelen reserveren is niet hetzelfde als inchecken. Ook ik heb al stoelen gereserveerd, maar moet - uiteraard - nog inchecken, aan de balie.

r.teeuwsen
01-07-11, 00:48
:-$ sorry :-$ gewoon niet goed gelezen.... je hebt helemaal gelijk ;-)

Hans uit Koekelare
01-07-11, 21:22
Zoals gewoonlijk heb je gelijk Michael, sorry ook ik had het niet goed gelezen.

weimar
06-07-11, 04:31
We zijn aangekomen na een vlucht met AB naar Miami, en ik moet zeggen: hele goede maatschappij. Vriendelijke crew, goed eten (geen kip in stukjes maar een heel stuk gegrilde kip met smakelijke puree).
Zeer regelmatig kwam er weer wat qua drank en snacks, wijn bij het eten, kortom: aanrader wat ons betreft!

claudiadennis
06-07-11, 08:32
Werd er bij jullie ook de handbagage gewogen voor de vlucht?

r.teeuwsen
06-07-11, 10:03
Bij ons niet.... maar wel naar gekeken qua formaat!
Dus ik zou het niet gokken, als ze twijfels hebben gaat hij op de weegschaal ;-)

Michael66
06-07-11, 10:19
Ja, bij ons wel. Vooral (eigenlijk alleen) vrij grote handbagage werd gevraagd om te wegen. Bij het boarden wer ook omgeroepen om de zwaardere bagage niet in de bakken aan het plafond te doen maar bij je voeten. Op zich logisch: Als een bak openschiet tijdens turbulentie wil ik liever geen koffer van 20 kilo in m'n nek krijgen .... :roll:

weimar
06-07-11, 14:23
alleen even met de hand gewogen, maar de persoon voor ons werd uitgebreid gechecked, maar die hadden ook heel veel bij zich.

claudiadennis
06-07-11, 21:52
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een heleboel medicatie nodig tijdens ons verblijf van 5 weken. Alles bij elkaar 8 kilo. Dan heb ik nog een handtas met beurs etc en die weegt ook nog eens 2,5 kilo. Samen dus een handbagage van 10,5 kilo. Ik mag maar 6 kg. Toch durf ik niets van die medicatie in mijn koffer te doen. Zou dit problemen geven?

knaapje
06-07-11, 22:01
Ik zou gezien het belang van je vraag direct met Air Berlin kontakt opnemen.

Knaapje

nikie1968
08-07-11, 15:33
voor het gewicht van je handbagage hoef je het niet te laten...heb wel ooi handbagage bijgehad die tegn 19 kg zat, maar dat wegen ze toch niet.....
medicijnen zou ik ff nachecken....

dutchcruisers
08-07-11, 16:14
Bij ons werd de handbagage afgelopen februari bij Air Berlin niet gewogen. Ik neem aan dat als het om medicijnen gaat dat ze niet moeilijk doen, maar altijd ff checken.

Tinkerbell
08-07-11, 17:00
Sinds een paar maanden is AB samen gegaan met American Airlines.
Sindsdien is de handbagage politiek ingrijpend veranderd.

Omdat Amerikanen moeten betalen voor hun koffers slepen ze zo veel mogelijk rotzooi mee de cabine in.
Zodra er dus een vlucht samen gevoegd wordt er wel duidelijk gekeken naar gewicht en aantal.

Riverwood
08-07-11, 19:37
Diverse vliegtuigmaatschappijen laten extra handbagage toe voor medicatie en medische hulpmiddelen, even navragen.

groetjes Henke.

claudiadennis
08-07-11, 21:23
Ik heb het toch maar even nagevraagd bij Air Berlin. Medicijnen tellen niet mee als handbagage. Dit mag gewoon extra bovenop de toegestane handbagage. Dat vind ik toch wel heel netjes.

ronenivonne
31-07-11, 16:53
Weet iemand wanneer de ticketprijzen voor mei/begin juni 2012 bekend worden van Air berlin naar Florida? Zijn hier vast datums voor?
En als je op Ft Myers vliegt, is dit met een overstap vanuit Miami?

Gr Ron en Ivonne

corrus
31-07-11, 17:46
Volgens mij.... nog steeds rechtstreeks...

Hans uit Koekelare
31-07-11, 18:24
Ft Myers is rechtstreeks uit Dusseldorf.

Tinkerbell
31-07-11, 20:08
Vorig jaar werden de vluchten vrij gegeven op 27 september.
Als je jezelf aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je een mailtje zodra je kunt boeken.

ronenivonne
31-07-11, 20:14
Bedankt voor de info.....ga ik me aanmelden voor de nieuwsbrief

weimar
01-08-11, 14:54
Vorige week teruggevlogen vanaf Ft Myers met Air Berlin.
Wat een feest dat vliegveld! Vriendelijke TSA medewerkers (zijn ze allemaal, als je eenmaal bij ze bent, maar deze lachten al van veraf), heerlijk rustig want we waren de enige buitenlandse vlucht die dag.
En een vlucht terug van iets meer dan 9 uur is ook heerlijk.

Enige nadeel was: geen taxfree drank kopen. Nou ja, nadeel...

Voortaan vliegen we op Ft Myers denk ik (en nu hard hopen op de adventkalender)

Wen
18-08-11, 01:36
Ik zou graag willen weten wat er qua entertainment (TV & Radio) aan boord is? Wij hadden bij Delta allemaal een schermpje in de stoel ervoor, is dat ook bij air berlin?

r.teeuwsen
18-08-11, 03:19
Nee, uiteraard afhankelijk van welk type toestel je vliegt, maar in de A330 van Air Berlin heb je grote schermen en niet de schermpjes in de stoel voor je.

weimar
18-08-11, 09:47
Je kan geluk hebben, wij hadden 24 juli op de terugweg in een A330 wel een schermpje. Geen interactieve, alleen het vaste programma wat normaal op de 'grote' schermen wordt vertoond.

Syllvia
18-08-11, 10:13
Ik vind het gunstig, geen schermpje in de stoel.
Heb je ook niet iemand achter je, die de hele weg zit te pieren en drukken tegen je stoel.
Vooral als iemand spelletjes zit te doen op zo'n schermpje.

hrjhaan
18-08-11, 20:46
Wij hadden ook geen schermpjes in de stoel. Heb ze eigenlijk ook niet gemist. Op de heenweg een boek gelezen op de e-reader en op de terugweg de nieuwe I-pad volop uitgeprobeerd. Vond het heerlijk, niet steeds dat gedruk achter je hoofd.

Wen
21-08-11, 22:28
Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden :) dan weet ik dat ik voor onze kleine man een dvd spelertje meeneem, met z'n favo filmpjes..

ietie
23-08-11, 21:23
Ik ben op zoek naar tickets voor de mei vakantie vertrek 28 april retour 12 mei.
Nu zie ik alleen prijzen staan voor de heen weg maar niet voor de terug weg, ben ik te vroeg ( prijzen lopen tot 30 april) of is er een fout in de pagina?
is er al iemand die voor de mei vakantie geboekt heeft bij air berlin?

mrloes
23-08-11, 21:29
Denk dat je te vroeg bent, laatst was april nog niet boekbaar/zichtbaar, nu wel.
Misschien kun je via Tix of Worldticketcenter meer info krijgen?

mblokland
29-08-11, 22:26
Ik ben op zoek naar tickets voor de mei vakantie vertrek 28 april retour 12 mei.
Nu zie ik alleen prijzen staan voor de heen weg maar niet voor de terug weg, ben ik te vroeg ( prijzen lopen tot 30 april) of is er een fout in de pagina?
is er al iemand die voor de mei vakantie geboekt heeft bij air berlin?

Hoi,

Wij gaan exact dezelfde data en hebben advies gevraagd bij AirBerlin, hieronder het antwoord:
"Dear Sir,

Thank you for your email.

From an economical point of view it is certainly better to book the outbound flight now and wait until the schedule for summer 2012 is published.

Since our prices depend on offer and demand ticket prices generally are lower the sooner you book.

I hope the information is useful.

Best regards.

Mr. D. Lopera
Service Team airberlin group

Air Berlin PLC & Co. Luftverkehrs KG
"

Wij hebben nu de heenreis op 28 april geboekt en boeken de terugweg zodra het mogelijk is (september/oktober).

Succes.

Wen
03-09-11, 10:54
Moet dat APIS formulier nog ingevuld worden, lees dat net hier.. Heb niks ingevuld, en onze reisagente heeft mij daar niks over verteld..

de jantjes
03-09-11, 11:12
Hallo

Wij hebben dat al eerder als de vlucht ingevuld en het reisbureau heeft dat voor ons naar airberlin gestuurd.

Had er ook nog voor mee te nemen maar daar is verder niet naar gevraagt bij het boarden

6foot6
03-09-11, 23:22
Dat kan ook online

Hans uit Koekelare
05-09-11, 20:46
apis moet ingevuld worden hoor.

hrjhaan
05-09-11, 20:48
Heb het ook online ingevuld. Dit was voldoende.

Tinkerbell
13-09-11, 12:06
Voor diegene die vroeg wanneer de mei vluchten van Air Berlin vrij gegeven werden vanaf vandaag kun je telefonisch boeken. ( net de retourvlucht geboekt.

hrjhaan
13-09-11, 23:08
Vanaf vandaag zijn ook de vluchten voor augustus te boeken.

Lindaa
23-10-11, 16:03
Weet iemand of AB van DUS naar RSW een nieuw vliegtuig heeft met tv in de stoel?

rolandino
23-10-11, 16:45
http://www.seatguru.com/airlines/Air_Berlin/information.php

Hier wordt aangegeven van niet, als je zelf ook nog even kijkt op basis van je vluchtnummer weet je het (bijna) zeker.

Lindaa
23-10-11, 19:41
idd niet, maar vreemd, want ik heb iemand horen zeggen dat ze wel tvtjes in de stoel hadden... dat was het vliegtuig uit Miami, maar dat is dezelfde als die naar RSW..

hrjhaan
23-10-11, 20:23
Wij hebben afgelopen zomer op Miami gevlogen. Hadden we ook GEEN tvtjes in de stoelen. Volgend jaar gaan we naar RSW. Verwacht wederom geen tvtjes. Als ze er wel zijn is het alleen maar mooi meegenomen. Wij nemen de Ipad, mp3 speler, genoeg leesvoer mee voor onderweg. Hebben de tvtjes ook niet echt nodig. Wij hebben liever een rechtstreekse vlucht zonder tvtjes dan een vlucht met overstap en tvtjes.

weimar
24-10-11, 11:31
Wij hadden afgelopen juli van RSW naar DUS wel schermpjes.
Alleen waren het geen schermpjes die je zelf kon bedienen, er werd het algemene programma (voor iedereen gelijk dus) op getoond.

Weinig voordeel dus. alleen dat het scherm wel goed kon zien (dat wil bij de overhead schermen nog wel eens lastig zijn...)

weimar
30-11-11, 13:57
Dit jaar geen 2 voor 1...

Julo
04-12-11, 12:07
:sad: ik zat al te wachten

weimar
05-12-11, 11:25
Er is wel iets wat ze 'adventskalender' noemen, maar dat niet is. Ik denk dat ze dezelfde naam gebruiken om veel vragen te voorkomen. Maar op hun facebook pagina is wel duidelijk dat niet iedereen even blij is met de actie (op de winnaars na natuurlijk).

De actie houdt in dat elke dag (om 12 uur de nieuwe vraag) een retourticket kan worden gewonnen voor 2 personen op een paar (tot nu toe duitse) trajecten als je een simpele vraag beantwoord.

Addertje: je vliegt een dag later heen én weer terug. Er wordt ook rekening gehouden met je woonplaats, oftewel de actie is alleen bedoeld voor mensen die in de genoemde vertrekplaatsen wonen.

www.facebook.com/airberlin