Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Air Berlin
sleepwalker
06-02-12, 10:29
Air berlin is bezig de vloot om te bouwen
http://www.airberlin.com/site/pressreleases_dr.php?LANG=net&ID=4160
(http://www.airberlin.com/site/pressreleases_dr.php?LANG=net&ID=4160)
Heeft er iemand toevallig onlangs met air Berlin gevolgen en hier al kennis mee mogen maken? Volgens mij vliegen ze op Miami en op RSW met de airbus 330-200 al weet ik dat niet helemaal zeker.
Wij vliegen in augustus 2012 van Düsseldorf naar Fort Myers. Zou leuk zijn als het dan klaar is. Klinkt goed in elk geval.
@sleepwalker;
Wij vliegen 28 april, zou heel mooi zijn als we een omgebouwd vliegtuig hebben.:-o
Hebben Maritim (http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g187373-d650606-Reviews-Maritim_Hotel_Duesseldorf-Dusseldorf_North_Rhine_Westphalia.html) hotel geboekt, wel wat duurder dan de hotels in de omgeving maar voor ons nog steeds de beste keus.
Twee kamers (2 volwassen en 2 kids 8, 11) voor 135,- Euro.
Weet iemand wanneer je voor november kan boeken? (voor RSW)
Vorig jaar kon dit al in Januari, nu nog steeds niet ?!
Of het vorig jaar kon, betwijfel ik.
Voor dit jaar zijn er in november geen vluchten (http://www.airberlin.com/site/flugplan.php?download=pdf&LANG=net&VON=DUS&NACH=RSW&periode=Array&toback=) gepland.
Ik heb zelf op 30 januari 2011 geboekt voor november 2011; dus dat kan wel degelijk.
Nu krijg ik een mail dat ik de site maar in de gaten moet houden om te zien wanneer het boekbaar is.
Altijd verheugd wat bij te leren, dus aub even laten weten als je wat vindt
Zo ziet het eruit nadat de vliegtuigen zijn omgebouwd.
http://www.thailandblog.nl/wp-content/uploads/2012/01/airberlin-nieuw.jpg
http://pics.airberlin.com/1/webmill.php?id=40&pin=nhahFvC4&t_show=showpin
Marco Tiel
01-03-12, 13:52
Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om een ieder te waarschuwen voor de schandalige customer service die Air Berlin 'biedt'
Afgelopen november hebben wij voor ons gezin geboekt om in oktober 2012 vanaf Dusseldorf naar Fort Myers te vliegen. Aangezien ons zoontje op dat moment nog geen twee jaar oud is biedt het online systeem niet de mogelijkheid om een stoel voor hem te boeken. Na telefonisch contact gehad te hebben met de Nederlandse helpdesk hebben wij hem als baby geboekt waarna wij telefonisch contact dienden te hebben om de boeking voor hem om te zetten naar een stoel.
Na de internetboeking gemaakt te hebben lukte het niet dezelfde dag telefonisch contact te krijgen met de helpdesk. Na twee(!!) dagen proberen kregen wij uiteindelijk een slecht Nederlands sprekende dame aan de lijn die aangaf dat er problemen waren met het systeem vanwege een omzetting waardoor zij niet de mogelijkheid had om de boeking te upgraden naar een stoel Wij mochten een telefoontje ontvangen zodra dit wel mogelijk was. Na twee dagen vergeefs gewacht te hebben is er van onze kant maar gebeld.
Deze keer werd ons verteld dat wij contact op dienden te nemen met de Duitse customer service om de stoel te boeken.
Na twee dagen bellen lukte het om de reservering om te zetten echter de prijzen waren inmiddels sterk gestegen voor een stoel wat ervoor zorgt dat wij extra kosten dienden te maken door een probleem dat door Air Berlin werd veroorzaakt.
Wij gaven aan dat wij verwachten dat deze kosten niet voor onze rekeing zouden komen en dat wij tevens verwachten dat wij de 35 euro baby boekingskosten geretourneerd zouden krijgen zoals ook door de Nederlandse customer service was aangegeven.
De persoon aan de lijn gaf aan dat hij daartoe niet bevoegd was en dat ik dan een ander nummer diende te contacten waar het allemaal geregeld zou worden.
Uiteraard werd niet opgenomen en na enkele dagen proberen hebben wij via de email contact gezocht. Uiteraard ontvangt een Air Berlin klant na de eerste email keurig een bevestigingsemail waarin aangegeven wordt dat binnen 5 dagen contact opgenomen zou worden.
Dit is na bijna 4 maanden nog niet gebeurt en een uitgebreid dossier hebben wij inmiddels samen kunnen stellen met emails die wij verstuurd hebben. Let wel; die WIJ verstuurd hebben want nadat wij eind december nog een email hebben mogen ontvangen waarin aangegeven wordt dat er gereageerd zal worden binnen een 'timely manner' is nog steeds niks ontvangen door ons.
Diverse telefoontjes naar de Nederlandse helpdesk levert niks op aangezien zij geen bevoegdheden hebben en uiteraard ook geen mogelijkheid hebben om de telefoon door te verbinden naar de helpdesk die hierover gaat.
Het nummer dat in Duitsland gebeld dient te worden (0049 3034341919) is onbereikbaar. Er wordt via een standaardbericht gemeld dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn en dat bij vragen een email of fax gestuurd dient te worden.
De tussenstand is dat wij bijna 3000 euro betalen voor 4 tickets waarvan wij nog circa 160 euro terug dienen te krijgen waar nog de nodige belkosten overheen komen aangezien het bellen ook 20 cent per minuut kost. Dit laatste is per 1 januari 2012 verdubbeld per minuut.
Dit hele verhaal vergalt onze voorpret en laat mij geen andere keus dan anderen te waarschuwen voor deze airline.
Zolang alles soepel verloopt waarschijnlijk geen probleem maar zodra er iets gebeurt reken aub nergens meer op van deze organisatie. U loopt tegen een muur op.
Mocht iemand nog tips hebben dan zou ik dat zeer graag vernemen.
Naar Dusseldorf rijden en het proberen aan de bali te regelen met een supervisor of een manager. Dit soort dingen lukt gewoon niet per email en telefoon.
Er zal niet snel een volgende keer zijn maar wanneer je een stoel voor je baby wil boeken dan kan je dat het beste telefonisch of in persoon doen bij de luchtvaartmaatschappij. Ook kan een reisbureau je bij dit soort dingen helpen. Moet je uiteraard wel van het begin de reis daar boeken.
Internet werkt alleen goed wanneer je geen bijzonderheden hebt. Heb je deze wel dan ontkom je niet aan om per telefoon of persoonlijk bij een balie te gaan boeken.
Succes met deze vervelende kwestie.
Hoi,
Rot om te horen, ook wij hebben in november geboekt voor vier personen.
Hierna telefonisch de zitplaatsen geregeld voor de kinderen, dit kon niet via het online systeem. Dit verliep bij ons zeer soepel en het was in 30 minuten geregeld inclusief de bevestiging per mail.
Wij kregen een Nederlands sprekende dame aan de lijn en alles verliep soepel.
Jullie ervaringen zetten me wel aan het denken of een directe vlucht het prijsverschil wel waard is (zag later dat we met een overstap voor 800 euro minder konden boeken vanaf Amsterdam).
Een erg vervelende situatie, en inderdaad verpest het de voorpret behoorlijk.
Aangezien ons zoontje op dat moment nog geen twee jaar oud is biedt het online systeem niet de mogelijkheid om een stoel voor hem te boeken. Na telefonisch contact gehad te hebben met de Nederlandse helpdesk hebben wij hem als baby geboekt waarna wij telefonisch contact dienden te hebben om de boeking voor hem om te zetten naar een stoel.
Weet niet hoe het systeem werkt bij Air Berlin maar is het niet zo dat als je voor een baby reserveert er 'standaard' van uit wordt gegaan dat je de baby op schoot houdt?
En vaak als je een reservering wilt aanpassen dit extra kosten met zich meebrengt.
Overigens is de tijd waarin ze reageren echt belachelijk lang.
Veel succes met de afhandeling hiervan.
Wij hadden vorig jaar ook problemen met het nederlandse telefoonteam. Wij hebben toen onze boeking ongedaan laten maken en een nieuwe boeking gedaan en vervolgens met duitsland gebeld. Alles is toen meteen in orde gemaakt. Bij de nederlandse helpdesk hebben ze geen bevoegdheden. Wij hebben voor de komende vakantie weer via internet geboekt en meteen met duitsland gebeld. Alles is meteen telefonisch naar tevredenheid geregeld en via e-mail bevestigd.
Weet niet hoe het systeem werkt bij Air Berlin maar is het niet zo dat als je voor een baby reserveert er 'standaard' van uit wordt gegaan dat je de baby op schoot houdt?
De systemen zijn standaard ingesteld dat bij een kind onder de 2 jaar deze op schoot reist. Wil je een stoel voor je kind reserveren dan moet je dat apart doen. Vandaar dat ik adviseer om dit soort dingen telefonisch of persoonlijk te reserveren en niet via de website. De website kan alleen maar standaard situaties aan en niets extra's.
Als je meldt dat je deze boeking niet via de website kan boeken worden vaak de extra boekingskosten voor het telefonisch boeken kwijtgescholden.
Des al niet te min is het zeer vervelende situatie die de voorpret inderdaad erg verziekt.
wij zijn vrijdag 9-3'12 vanaf dusseldorf naar miami gevlogen met het nieuwe entertainment systeem, mooi systeem een soort tablet met veel films,muziek en games ook gemakkelijk was dat je de films zelf kunt starten en pauzeren wanneer je wilt.
gr, marcel
Kun je iets zeggen over de stoelen, waren deze ook nieuw en hoe was de beenruimte?
ronenivonne
11-03-12, 08:58
Ben ook wel erg benieuwd.................hoop dat wij de mazzel ook hebben dat het er bij ons al inzit op 14 mei.
de beenruimte voor mij (186 van top tot teen) was prima te doen, we hadden ook geer ruimere plaatsen geboekt en hadden er geen spijt van, de ruimte zo vonden wij prima, ook de stoelen zijn goed, er zit geen bediening meer in de leuning alles is te bedienen vanaf die tablet waar trouwens ook een usb aansluiting in zat. en zoals mblkoland al met link aangaf, het ziet er zo uit.
http://pics.airberlin.com/1/webmill....t_show=showpin (http://pics.airberlin.com/1/webmill.php?id=40&pin=nhahFvC4&t_show=showpin)
Air Berlin is vanaf vandaag "full member" van de OneWorld Alliance. Ze werken samen met American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Qantas, Royal Jordanian, S7 Airlines.
Het mailtje dat ik daarover kreeg:
As of today, airberlin is a full member of the global airline alliance oneworld®, bringing together some of the world’s leading airlines: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Qantas, Royal Jordanian, S7 Airlines – and now airberlin!
As topbonus member, you can now earn award and status miles on flights with all oneworld airline partners. You can redeem your topbonus award miles for award flights throughout the oneworld route network – some 800 destinations in 150 countries are just waiting for you! And best of all, we are celebrating our new membership with a great mileage promotion!
We have also introduced several enhancements to the topbonus Program. In addition to the launch of the new topbonus Platinum Card, we implement some changes and additions to the Program. Below, you can find an overview illustrating the various changes at a glance.
You can look forward to an even bigger world of miles – all around oneworld!
Zaterdag 28 april hebben we met AirBerlin gevlogen naar Fort Myers, in het vliegtuig zaten de nieuwe stoelen met het personal video systeem.
Heel handig werkt dat, spelletjes, tv programma's, muziek en films naar keuze. Koptelefoon kost 5 euro (deze hadden we al bij ons) hiernaast kan je via USB ook je Iphone/Ipad of Android phone op laden. De hoofdsteunen zijn in hoogte verstelbaar en kun je aan de zijkant buigen zodat je hoofd op zijn plek blijft in slaap positie.
Nu hopen dat we deze setup ook op de terugweg hebben!
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=ac0637589f&view=att&th=1370f6a322501889&attid=0.1&disp=thd&realattid=1400890602605772800-1&zw
sleepwalker
03-05-12, 04:15
hopelijk hebben wij dat vliegtuig op op weg naar huis volgende week!
Op 18 april vlogen ze nog niet met de nieuwe configuratie.
sleepwalker
03-05-12, 14:03
Dan hebben we waarschijnlijk gewoon pech gehad.
ronenivonne
11-05-12, 14:32
Wij vertrekken maandag, hopelijk hebben we de nieuwe stoelen en schermpjes.
Zou wel heel leuk zijn.
Annemarie1973
31-05-12, 20:51
Wij vliegen 21 juli a.s. naar Fort Meyers met AB en ik lees hier dat er nieuwe stoelen en schermpjes geplaatst zijn in de vliegtuigen. Is dit allemaal Duits-talig of kun je ook kiezen voor Engels en wellicht Nederlands (dit laatste is voor de kinderen toch wel handig.... :)
Staat dat niet op hun site?
Er zullen wel films tussen zitten in het Engels (ook Engels ondertiteld)vermoed ik. Bij lufthansa was dat wel. Hoewel Lufthansa iets internationaler is.
Nederlandse ondertitels hadden we daar niet. Begrijpelijk natuurlijk.
Annemarie1973
01-06-12, 10:10
Ik denk dat we de Ipad maar even volstouwen met films. Negen uur is nogal lang om het spul een beetje rustig te houden :)
Ik denk dat we de Ipad maar even volstouwen met films. Negen uur is nogal lang om het spul een beetje rustig te houden :)
Krijgen ze dan geen ruzie??;-)
Have fun!
ronenivonne
02-06-12, 09:09
Wij zijn 14 mei naar Miami gevlogen met Air berlin en 31 mei terug vanuit Los Angeles.
Wij hadden bij beide vluchten nog geen nieuwe schermpjes en stoelen. We hadden nog de oude binnenkant. Was wel jammer, verder heel goed bevallen met Air Berlin.
Wij zijn van 28 april tm 9 mei geweest. Gevlogen met Air Berlin vanaf Dusseldorf, beide vluchten lekkere stoelen, schermpjes met usb aansluiting voor opladen van iPad, iPhone of wat dan ook.
Marco Tiel
12-06-12, 20:12
Op 4 oktober vertrekken wij vanaf Dusseldorf naar Fort Myers met onze twee kinderen. Voor onze kleine van 2 jaar hebben wij een aparte stoel geboekt. Het is mogelijk om voor hem een autostoeltje mee te nemen op de vlucht zodat hij makkelijk kan zitten.
Nou is onze vraag of iemand op het forum daar ook ervaring mee heeft en of iemand zeker weet of een maxicosi toby in de stoelen van die vlucht past
dennis-oostveen
13-06-12, 09:10
Wij hebben op onze 2e reis ook het autostoeltje van onze zoon meegenomen naar Miami. Het was een Römer King van 44cm breed (op het breedste punt)
en paste op de stoelen van een Airbus A319 van BA en de 747 van Boeing.
Op de site van maatschappijen staan de voorwaarden voor het meenemen van een autostoeltje. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar je zou ook het door de FAA goedgekeurde CARES meenemen. Ik heb dit systeem ook meegenomen als back-up mocht het stoeltje niet goed zijn, maar heb het niet hoeven gebruiken.
Het CARES systeem is hetzelfde als de gordels in een autostoeltje alleen bevestigd aan de vliegtuigstoel. Kijk anders op deze site:
http://www.kinderenvliegenveilig.nl/index.php?page=faq
Wij gaan in juli naar Florida met onze kids. Onze zoon is acht jaar en ca. 1,30 meter groot. Moeten wij voor hem toch een autostoeltje huren/kopen in Florida. Of mag hij zonder stoeltje plaatsnemen in de auto? Wie weet de richtlijnen?
Dit kan ik erover vinden:
Florida state law requires children under age 5 to be protected with an approved and properly used child restraint device. For children under 3, Florida law requires that they be in a separate car seat or a car seat that is integrated into the vehicle. For children ages 4 and 5, a separate car seat, integrated car seat or seat belt may be used.
Onze kinderen waren voor het eerst 5 en 6 toen ze meegingen en hebben nooit een stoeltje of een verhoger (booster seat) gebruikt. Nu zijn ze ongeveer 1.30 en 1.40 en ook dit jaar (8 en 10) en ook dit jaar gaan ze niet meer. Overigens zijn de booster seats bij de walmart heel goedkoop dus als je zoon het fijner vind om naar buiten te kijken tijdens het autorijden zou je er daar een kunnen kopen.
Weet iemand of AB al met de nieuwe toestellen naar Fort Myers vliegt?
Weet iemand of AB al met de nieuwe toestellen naar Fort Myers vliegt?
Wij zijn naar Miami met een nieuw toestel gevlogen. Terug was het een oud toestel en dat was niet echt heel fijn (geen inflight entertainment, nog minder beenruimte dan normaal en oude stoelen)
Dus om met zekerheid te zeggen of het een oud of nieuw toestel wordt is denk ik ook voor FM niet te zeggen.
Wij vliegen dinsdag naar Fort Myers. We zullen het laten weten.
Wij vlogen 8-8 vanaf Düsseldorf met airbelin naar Miami. Wij hadden ook een oud (krap) toestel. Gewoon schermen boven de middelste rij...
Wij hadden vandaag (vlucht AB7008 van Dusseldorf naar Fort Myers) een omgebouwd toestel. Ieder een eigen schermpje. Leuke films en spelletjes. Eten was ook prima. Keuze uit Nudeln of Rinderfrikadelle met tomatensaus. Vlucht duurde een half uur korter dan was gepland. Wij waren om half 7 bij de check-in en waren meteen aan de beurt. Onze vlucht ging om 09.10 uur.
Bedankt voor de info! Fijne vakantie!
oma van tijn
22-05-13, 14:16
Om toe te happen…
Vlieg tegen speciale voordeeltarieven vanaf Düsseldorf en ontdek de Verenigde Staten!Non-stop vanaf Düsseldorf:New York v.a. € 479* per retour
Miami v.a. € 559* per retour
Los Angeles v.a. € 669* per retour
Met onze partner American Airlines kunt u vele andere bestemmingen in de USA bereiken, o.a.: Dallas of Washington v.a. € 559* per retour
Las Vegas v.a. € 649* per retour
Honolulu v.a. € 1.129* per retour
http://www.airberlin.com/nl-NL/site/landingpages/jubelpreise.php?et_cid=14269&et_lid=7792512&et_sub=headerlink
Hans uit Koekelare
23-05-13, 16:36
Mooie prijzen
Helaas weer niet in hoogseizoen en/of kerst natuurlijk :mad:
Boeken: 22 /m 28-05-2013 Reizen: 1-10 t/m 13-12-2013 en 13-01 t/m 21-03-2014
De Airberlin adventskalender is er weer, elke een andere aanbieding. Morgen(16-12) is Miami aan de beurt , althans dat meen ik te herkennen aan de preview.
Toch maar even kijken denk ik ;-) http://www.airberlin.com/de-DE/site/advent/calendar.php
Moolenschotjes
31-03-14, 11:18
Afgelopen week stond er een artikel in de Telegraaf over Air Berlin:
BERLIJN – De zwaar verliesgevende Duitse vliegmaatschappij Airberlin hangt aan een
zijden draadje. Vanaf Düsseldorf bedient deze maatschappij ook de Nederlandse markt
actief met verre vluchten. De bedrijfstop heeft de presentatie van de jaarcijfers uitgesteld naar eind April
vanwege een noodzakelijke herkapitalisatie.
Naar verwachting heeft Airberlin in 2013 een operationeel verlies
van rond de €200 miljoen geleden op een omzet van ruim €4 miljard.
De Duitse luchtvaartinspectie heeft Airberlin op de korrel.
Gevraagd wordt of de kosten van onderhoud aan vliegtuigen straks nog wel betaald kunnen worden.
De airline beweert echter dat de veiligheid niet in het geding is. Ook wijst de toezichthouder erop dat
een meerderheid van de aandelen in Duitse en Europese handen moet blijven om verkeersrechten te behouden.
Airberlin is beursgenoteerd, maar analisten verwachten dat de onderneming binnenkort van de
beurs wordt gehaald om in een andere vorm te worden voortgezet.
De Arabische maatschappij Etihad uit Abu Dhabi, ook partner van Air France KLM, wil haar 29%
belang in Airberlin opschroeven naar 49,5%. Dat is al aangemeld bij de Duitse autoriteiten, weten
ingewijden, om grip te houden op het vliegverkeer.
Etihad-topman James Hogan is er alles aan gelegen om in Europa een stevige vinger in de pap te
hebben. Onder zijn regie zou Airberlin moeten uitgroeien tot een puur vliegbedrijf voor lijndiensten om
knooppunt Abu Dhabi te ’voeden’.
De vakantiecharters van Airberlin zouden dan verkocht worden aan reisconcerns als TUI of Thomas
Cook om het eigen vermogen te versterken.
Spannend, omdat veel Florida gangers geboekt hebben bij deze aanbieder.
Digitalman
31-03-14, 13:09
Wij vliegen over 3 weken met Air Berlin. Geen berichten waar je op zit te wachten als je bijna op vakantie gaat.:(
Moet je geen zorgen maken.
Moolenschotjes
31-03-14, 17:03
Je moet je geen zorgen maken want er is niet veel wat je kunt doen….
Het is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.
De maatschappij is de 2e grootste aanbieder in Duitsland (naast Lufthansa), dus zeker interessant voor investeerders
of andere vliegmaatschappijen.
Hebben zelf ook geboekt bij Air Berlin voor Juli
Ik heb ook geboekt voor november, maar maak me geen zorgen, alhoewel je wel even schrikt als je het artikel leest.
Wel heb ik de vraag over de topbonus kaart. want als ik het goed begrijp hebben wij op de intercontinentale vlucht een flydeal tarief geboekt. Als ik dan de topbonus service kaart aanschaf betekent dat volgens mij volgens de site dat ik 2 koffers van 32 kg pp mag meenemen
http://www.airberlin.com/site/affiliate/tb/program/freigepaeck_eng.jpg
zien jullie dit ook?
en kan ik die topbonus kaart nog aanschaffen en gebruiken als ik mijn tickets al geboekt heb?
dank jullie wel
groetjes rebecca
b767-300er
31-03-14, 18:39
Je moet je geen zorgen maken want er is niet veel wat je kunt doen….
Het is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.
De maatschappij is de 2e grootste aanbieder in Duitsland (naast Lufthansa), dus zeker interessant voor investeerders
of andere vliegmaatschappijen.
Hebben zelf ook geboekt bij Air Berlin voor Juli
Dat was Martinair vroeger ook ooit in Nederland......
Maar idd ik zou me ook geen zorgen maken..
Digitalman
31-03-14, 18:50
Ik heb ook een topbonuskaart gekocht. Daarbij zit ook stoelreservering inbegrepen, en de kaart was nog goedkoper dan 4 x een stoel reserveren. Bovendien idd meer bagage meenemen.
@ beccie25.
Je kunt de kaart altijd kopen alleen weet ik niet of je met terugwerkende kracht de stoelreserveringen terug krijgt.
Wat betreft de koffers is het per Bonus kaart 2 koffers en niet per persoon.
Als je vier koffers mee wilt nemen zou je dus twee kaarten nodig hebben.
hoi verkerk, dat begreep iik van de website, het gaat mij meer om de extra bagage, omdat wij 6 weken gaan en we gegarandeerd een extra koffer mee terug nemen, dus scheelt het al in de kosten.
Overigens lees ik wel dat de service kaart niet 39 euro maar 119 euro kost!!
voor mij nog steeds voordeliger vanwege de extra koffer, maar handig om te weten
Overigens...... de servicelijn van AB is niet bereikbaar op dit moment..... humzzzzz
Daarvoor hebben wij hem ook.:rolleyes:
In Düsseldorf totaal geen probleem mee gehad maar bij terugkomst wilden ze niet geloven dat er een koffer gratis mee mocht. Ik had de voorwaarden uitgeprint bij me en kon zodoende snel de discussie beëindigen.
Misschien makkelijk om dit ook te doen? Het is maar een vrijblijvende tip uiteraard.
Hele goede tip!!! thanks ga ik zeker doen, want inderdaad 1 koffer extra en deze en nog een andere 32 kg is super als we uit florida terug komen ;-)
dat uitprinten is inderdaad heel handig, vind overigens wel een hoge prijs voor de kaart, maar ja, een extra koffer is al meer dus keus is makkelijk
Ook wij vliegen van de zomer met AirBerlin en ik las van de week in de Telegraaf dat ze aan een zijden draadje hangen....... Heeft iemand daar nog iets over gehoord of gelezen? Ik moet er toch niet aan denken dat ze failliet gaan :(
@ beccie25.
Och de prijs valt wel mee. Ik moest twee jaar geleden 125 Dollar betalen voor een koffer met overgewicht. Dan verdien je de kaart al snel terug. :D
Moolenschotjes
01-04-14, 13:37
Hebben het ook gelezen Saskia en hier vermeld.
Geen zorgen maken op dit moment. Kan niet veel doen.
De maatschappij wil van de beurs af en de investeerder Etihad zou zijn belang in Air Berlin willen vergroten van 30 naar 49,9 procent.
Er is ook sprake om Air Berlin te fuseren met de noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia. Lufthansa, de grootste luchtvaartmaatschappij
van Duitsland, wil dat de Europese Commissie daar een stokje voor moet steken. Volgens Lufthansa zou een investering van het met oliedollars
gefinancierde staatsbedrijf Etihad leiden tot oneerlijke concurrentie. Het vreest dat zijn Arabische rivaal straks ook via Rome de Europese markt voor
intercontinentaal vliegverkeer kan leegplunderen. Etihad heeft ook belangen in Jet Airways, Air Serbia, Virgin Australia, Air Seychelles en het Ierse Air Lingus.
Geloof niet dat dit bericht over Air Berlin veel invloed gaat hebben op de boekingen voor de komende maanden en dat de maatschappij binnenkort failliet gaat.
Maar helaas is niets zeker… gewoon afwachten dus en bezig blijven met het plannen van de vakantie in Florida...
Vlucht met Air Berlin van Dusseldorf naar Miami:
weet iemand of je tegenwoordig in de economy class persoonlijk entertainment via een scherm in de stoel voor je hebt?
Nog even ter aanvulling voor de mensen die overwegen een servicecard te kopen. Het extra bagage meenemen geldt alleen als je de kaart hebt aangeschaft voor de aankopp van je tickets. Dit staat in de kleine lettertje. Wij wilden de kaart ook aanschaffen voor extra bagage en stoelreserveringen, maar hebben er om deze reden vanaf gezien.
b767-300er
23-06-14, 21:04
Vlucht met Air Berlin van Dusseldorf naar Miami:
weet iemand of je tegenwoordig in de economy class persoonlijk entertainment via een scherm in de stoel voor je hebt?
In de stoel voor je!
Ik lees hier nét over de 'problemen' bij Air Berlin.
wij willen graag terug rechtstreeks op Fort Myers vliegen volgend jaar april...
zouden we dan het risico nemen om te boeken? Alles is nog te boeken op hun website..
Hoi Julieke,
Dat was in Maart - in April Etihad is gekomen met geld. http://www.bloomberg.com/news/2014-04-28/etihad-bails-out-air-berlin-again-prior-to-deeper-revamp.html
Dit is geen garantie voor de toekomst, maar dat heb je ook niet met andere maatschappijen.
Ik denk dat ze voorlopig door blijven gaan. ( ik heb zelf ook tickets gekocht voor volgend jaar via Air Berlin)...
Dank je wel!
ben al weken aant rondkijken en ineens zie ik via world ticketcenter prijzen van 650 euro, terwijl alle andere sites, en air berlin zelf rond de 780 liggen...
dus dan is het snel beslissen denk ik want denk niet dat ze nog zullen zakken. Wanneer gaan jullie? Wij willen 2 april heen en 18 april terug.
Ons zoontje zal nog geen 2 jaar zijn maar we willen toch een stoel. Boek ik dan gewoon een kind? Want bij baby wordt er geen stoel aangerekend...
Hi Julieke,
Wij gaan van 25 april t/m 14/05 - heb zelfs 2 kids (5 en 3 jaar).
Als je aan mijn vraagt, zou ik de stoel boeken ook al kost veel geld. Het is een lange vlucht en kan heel krap zijn met die stoelen. Of je moet geluk hebben dat de vliegtuig niet helemaal vol is. Mijn ervaring met Air Berlin naar Florida is dat de vluchten bijna altijd vol zitten...
Ja, ik ben sowieso van plan om een stoel te boeken. Daar begin ik niet aan. :-)
afgelopen mei zijn we nog naar miami gevlogen, toen waren de vluchten beide half vol.
Vorig jaar zijn we op Fort Myers gevlogen en toen zat ie wel altijd goed vol. Je kan dat risico niet nemen. 10 uur met een peuter van 1,5 op je schoot!
Ik hoop dat alles goed blijft gaan bij Air Berlin. Ben alleen nog aant twijfelen of ik boek of nog wacht... Vorig jaar hebben we 580 euro betaald en laatst op Miami 520.
Maar het is paasvakantie dus...:-)
leuke vooruitzichten toch alweer :-)
Moolenschotjes
30-06-14, 19:17
Hebben vorige week de service kaart aangekocht bij AirBerlin, omdat we er eigenlijk nu al vanuit gaan dat de standaard 23 kilo's.... te weinig zullen gaan zijn en overgewicht bij deze maatschappij erg duur is.
In een eerdere reactie hier wordt vermeld dat het bijboeken op een later moment niet meer mogelijk is, maar dat is niet helemaal correct als je namelijk vooraf een gratis TopBonus kaar aanvraagt.
Bij het aanvragen van de servicekaart upgrade, vraag men naar je TopBonus klantenkaart, waarbij je boeking automatisch wordt opgewaardeerd naar twee maal 32 kg bagage.
Helaas is restitutie van stoelreservering niet mogelijk. Vonden wij niet zo heel erg omdat we graag de extra vrijstelling van bagage wilden :up:
Wat is het verschil tussen de topbonus kaart en de service kaart?
Topbonus kaart kan je gratis aanvragen (punten besparen), service kaart kost rond 109euro's. Voordeel van de service kaart is dat je gratis stoel kan reserveren of goedkoper xl-plaatsen kan boeken, extra kilo's bagage mee kan nemen en extra punten kan sparen. Je hebt maar een service kaart nodig om gratis de stoel te mogen reserveren voor je gezelschap. Wij vliegen met z'n 4. Dat betekent al 100euro's per vlucht voor stoelreservering. Met de service kaart zijn wij dus goedkoper uit. Belangrijk punt: eerste een service kaart aanvragen en dan pas het ticket boeken! (en wacht 2 dagen na de aankoop van je service kaart voordat je stoel wil reserveren ook al laat de website al zien dat je een service kaart hebt! ik heb namelijk deze fout gemaakt en kreeg op de factuur alsnog de kosten van de stoelreservering. Ik heb een klacht ingediend en dan hebben ze die kosten gecorrigeerd, maar je kan dit beter vermijden door 2 dagen te wachten)
Ik heb een paar weken geleden gebeld met Air Berlin voor de servicecard en toen werd verteld dat de bagagevrijdom van 2x32 kg alleen is als je de servicecard voor de boeking aanvraagt. Dit staat ook in de kleine lettertjes bij de voorwaarden van de kaart.
miscchien toch nog een keertje bellen. Zou fijn zijn die extra kgs :-)
Conditions Servicecard (op website)
Please note that your topbonus Service Card needs to be valid at the day of booking as well as during the travel period if you want to take advantage of the Service Card’s baggage benefits.
Moolenschotjes
30-06-14, 23:25
Upgrade van de service kaart werkt ook na de boeking... zoals eerder aangegeven.
Hebben dit zelf 4 weken geleden ook toegepast. Echter gemaakte stoelreservering kosten bij boeking kun je niet meer verhalen.
Even de vertaling van het Engels van Mpauwe > Let op, je Top Bonus Service kaart moet geldig zijn op het moment van boeken of gedurende de reisperiode, indien je gebruik wilt maken van de voordeel kaart.
Dit zegt niet dat je geen upgrade kan doen met betrekking op bagage.
In onze boeking is na twee dagen alles automatisch aangepast en kunnen we gaan shoppen.. tot maximaal 64 kg dan ;-)
b767-300er
01-07-14, 06:03
Heel zwart wit;
heb je tijdens het boeken een top bonus kaart, die grayis is, kan je na boeking nog wel upgraden naar een servicekaart en heb je alle voordelen.
Heb je nog niets tijdens boeling en wil je een servicekaart, dan is die niet geldig voor eerder gedane boekingen.
Oftewel. Als je twijfelt. Neem eerst een gratis top bonus kaart, boek dan je reis en je kan dan altijd nog probleemloos upgraden.
Ik denk dat ik dat ga doen . Om nu al een service kaart aan te schaffen terwijl ik nog geen tickets heb gaat me iets te ver.
De kaart kost jaarlijks 119.- euro ik ga er van uit dat ik ieder jaar zelf een nieuwe moet kopen hij word niet automatisch verlengd?
Moolenschotjes
01-07-14, 11:55
Inderdaad, deze Service Kaart is maar 1 jaar geldig.
Na het boeken van je tickets kan je de service kaart kopen en de upgrade functies gebruiken zoals stoelreservering en extra bagage.
b767-300er
01-07-14, 20:21
mits je reeds een (gratis) top bonus kaart hebt.....
Ik krijg idd de reeds geboekte tickets niet gekoppeld aan de later aangeschafte bonuskaart.
tcjvissers
29-08-14, 10:13
vliegen met Air Berlin zou voor ons een vlucht van Dusseldorf naar Fort Myers zijn. hoe is op fort myers de carrental (alamo) geregeld?
kun je er net als op Orlando naar toe lopen en zoek je dan zelf een auto uit, of gaat het meet een shuttle bus?
wie heeft er ervaring mee?
Prima ervaringen daar met Alamo. Als je op het vliegveld naar buiten loopt en de straat oversteekt dan is daar een grote centrale hal waar alle verhuurders bij elkaar zitten. Als je je daar hebt gemeld dan is het de deur uitlopen en dan zit direct achter het gebouw de garage waar de auto's staan. Allemaal zeer korte afstanden en over het algemeen niet druk omdat het een relatief kleine luchthaven is. Laat je overigens bij de balie geen extra zaken aansmeren. Vorig jaar hadden wij een midsize SUV gereserveerd en ze probeerden ons natuurlijk een grotere auto aan te smeren. Toen dat niet lukte, bleek het model niet voorradig waarna we voor dezelfde prijs met een 7 persoon Chrysler Town & Country Cruiser de garage uitreden. :D
Digitalman
29-08-14, 12:52
Hier ook prima ervaring met Alamo in Ft Myers. Wij hebben (vooraf regelen) ingechekt middels een zuil. Helemaal geen contact met medewerker en gedoe over upgrades dus. En lekker snel. Wij hadden een standard SUV gereserveerd en konden kiezen uit 10 tot 15 auto's. Uiteindelijk met een gloednieuwe GMC Terrain vertrokken. Uitstekend bevallen! En inderdaad niet zo'n grote luchthaven en autoverhuur. Inleveren verliep ook heel snel en soepel.
We zijn ook volop aan t zoeken naar tickets en zien op Air Berlin wel wat, wat ons aanstaat maar we hebben nog 2 vragen.
Deze willen we daar stellen maar dat lukt niet want dan moet je een boekingsnummer invoeren en tja die hebben we dus nog niet.
Ik hoop dus dat iemand hier ons verder kan helpen.
1: Wat is de normale beenruimte ....?
2: Mag een kind van dan 13 jaar op de XL stoelen zitten...?? ( ik ga ervan uit dat deze bij de nooduitgangen zitten )
b767-300er
31-08-14, 17:26
Vul bij boekingscode allemaal nullen in je krijgt evengoed antwoord.
Voor een plaats bij de nooduitgang dien je minimaal 16 jaar oud te zijn.
De standaard beenruimte in economyclasse van de diverse airlines zijn 76-78 cm.
Thnx voor het antwoord. De 000000 gaan we even proberen.
Wel een beetje flauw dat er nog 50 euro per ticket bij komt om een stoel te reserveren (kosten die je bij andere maatschapijen vaak niet hebt). Ik wacht dus nog even !
- volgens mij kost het 24,95 per ticket om een stoel te reserveren
Enkele reis Ietie, met de terugreis erbij komt het dan op 49,90 euro (wat ik voor het gemak maar even heb afgerond naar 50 euro ;D )
@Iris02: ik weet niet met hoeveel personen je gaat boeken maar je kunt een topbonus-servicekaart aangeschaffen voor €119. Daarmee kun je de stoelen wel gratis reserveren en ook nog extra bagage meenemen.
Zie voor meer info dit lijntje: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?1345-Vliegen-met-Air-Berlin/page33
edit: heb kaart inmiddels zelf ook aangeschaft em. ga dit weekend waarschijnlijk de tickets boeken voor juli/augustus.
Als aanvulling op bovenstaande: weet niet of er limiet zit aan de extra's m.b.t. stoelreservering. Ik denk het niet, als tickets maar tegelijktijd worden geboekt.
Ik Heb de kaart ook maar je kunt maar voor max. 2 volwassene boeken de rest van het gezelschap boven de 12 jaar moet gewoon betalen voor een stoel reservering.
Dit geld voor zowel de heen als de terug weg.
Ga je met vier personen en heb je 1 kaart dan betaal je dus nog 100,- boven op de aanschaf van je kaart van 119,-
Wij zijn met 5 personen (2 volwassenen en 3 tieners), dus dan ben ik met een topbonus-service kaart duurder uit. Vandaag is er een actie bij Tix waarmee je bij Air Berlin 25 euro korting per ticket krijg, ik ga daar ook maar eens kijken :D Wij zijn dit jaar erg gebonden aan de periode waarin we gaan (laat vakantie hier in het Zuiden en een kind dat gaat volgend jaar gaat studeren, dus we moeten rekening houden met introductieweken die vaak al half augustus beginnen).
b767-300er
11-09-14, 07:47
Of gewoon geen stoelen reserveren en zien waar je terechtkomt. Bij elkaar kommje zowiezo wel.
Je kan 24 uur van te voren inchecken en dan stoelen reserveren. Wij hebben dat afgelopen zomer gedaan en er was ruime keuze uit zitplaatsen op zowel heen als terugweg.
Is al bekend met welk vliegtuig-type AirBerlin vliegt op Ft Myers, in augustus 2015?
Edit: ik heb het al gevonden. Een Airbus 330-200. http://www.seatguru.com/airlines/Air_Berlin/Air_Berlin_Airbus_A330-200.php
Nog een vraag: als je twee XL-seats naast elkaar hebt (raamkant), kan dan de armleuning in het midden wel omhoog, of zitten de tafeltjes niet aan beide buitenkanten? (En dus een tafeltje in de middenleuning.)
Zover mijn kennis gaat hebben deze stoelen altijd vaste leuningen en kunnen deze niet omhoog. Ook niet in het midden. Ook zitten de tv schermpjes in de leuning.
Moolenschotjes
12-09-14, 01:35
Houdt er ook rekening mee dat de XL stoel aan de raam kant eigenlijk niet veel meer ruimte biedt dan een standaard stoel vanwege het vrij grof uitstekende mechanisme van de nooddeur! Dit wordt niet aangegeven in de boeking en het lijkt op het overzicht dat beide stoelen gelijk zijn.
Iemand met wat lange benen op deze plaats heeft pech - want je kan je benen dus niet goed kwijt!
Handige tip Moolenschotjes ! Zou je dus 69 euro betalen (enkele reis) voor een zitplaats waar je niets aan hebt ...... Weer een overweging om nog even te wachten met boeken
Moolenschotjes
12-09-14, 15:02
Het was onze XL stoel ervaring afgelopen vakantie met AirBerlin... Het is een prima maatschappij met scherpe tarieven - maar de XL stoel bij de raam viel een beetje tegen.
Een voordeel... je hebt natuurlijk geen stoelen voor je, maar ook helaas geen opberg ruimte voor een boekje, hoofdtelefoon etc...
De prijzen voor de stoelen zijn vast - dus dat maakt niet uit wanneer je deze reserveerd.
b767-300er
12-09-14, 15:07
Uitstekende mechanisme van een nooddeur??
nooit van gehoord...
Moolenschotjes
12-09-14, 15:25
Bij de nooddeur zit een grote bak B767-300er.... die behoorlijk de ruimte om je benen te strekken wegneemt.
Eigenlijk heb je dus niet echt veel meer ruimte als je op de XL stoel bij het raam zit - want helaas neemt daar deze bak (mechanisme) aan de nooddeur alle ruimte voor je weg.
Wij vermoeden dat er in deze bak/mechanisme de opblaasbare glijbanen zitten in geval van een noodsituatie.
b767-300er
13-09-14, 13:30
En over welke nooddeuren hebben we het dan?
En toch maar geboekt ;D Heen 21 juli en terug 4 augustus; Dusseldorf - Ft Myers. Heerlijk :D
Fijn ! En nu genieten van de voorpret....
Wij vermoeden dat er in deze bak/mechanisme de opblaasbare glijbanen zitten in geval van een noodsituatie.
Dat klopt. :cool:
b767-300er
14-09-14, 08:52
hoe groot zijn die dingen 76-er
in een B nooit opgevallen?
In een Boeing zitten ze ook, alleen wat anders weggewerkt in de deur. De 'bak' is ongeveer net zo breed als de deur zelf, pakweg 60cm hoog en 20 diep. Het kost je wel wat ruimte, maar er blijft genoeg over voor je benen. Hier heb je overigens alleen mee te maken als je aan het raam zit, de gangpadstoel heeft deze beperking uiteraard niet.
b767-300er
14-09-14, 17:57
oke 20cm diep valt wel mee... Kan je je benen makkelijk naast leggen
Is me niet opgevallen. Moeders vloog vrijdagavond met een Arke 763 bij nooduitgangplaats 20A terwijl zoonlief met wederhelft premium zaten, maar heb bij bezoek daar niets van gemerkt
kan ik mijn stoel reservering wijzigen? Als ik inlog en kijk bij mijn boekingen zie ik mijn gereserveerde stoelen nergens staan , hoe zoek ik die op.?
@ ietie.
Gewoon even bellen met AB en het zo regelen. Kost wel een paar Euro's
Dus voor het wijzigen moet ik betalen ?
@ ietie.
Alle veranderingen kosten geld en volgens mij is het 25 Euro per stoel als je wilt veranderen.
Helaas dan maar niet.
Heb al betaald voor het reserveren , als ik weer moet betalen worden het wel hele dure stoelen.
b767-300er
15-09-14, 14:18
waarom wil je van stoel wijzigen dan?
De stoel die wij gekozen hebben blijkt net voor het toilet te zitten dat vind ik toch wat minder.
Tijdens het reserveren was ons dit niet opgevallen , we kwamen er later pas achter .
Wel raar dat je maar 1 keer kunt inloggen bij de stoel reserveringsbevestiging.
Ik dacht dat ik gelezen had dat als je de top
bonus service kaart had kosteloos je stoel reservering mocht wijzigen.
@ ietie.
We hebben meerdere keren de stoelen bij de toiletten gehad en eigenlijk alleen maar blij ermee.
Je hoeft jezelf in ieder geval niet dwars door de rijen te persen om er te komen. Zeker 's nachts is dat een crime als half de gasten hun voeten in het looppad parkeren.
Het enige nadeel vind ik dat je je stoel niet kan kantelen om te slapen.
b767-300er
15-09-14, 15:42
Bij AB kan dat volgens mij wel op de long-haul vloot.
Dat niet kunnen kantelen is alleen op de short-haul zover ik weet.
Geen idee of die stoelen kunnen kantelen. We vinden het bloed irritant als onze voorburen de hele tijd zitten te flipperen en dus met het spreekwoord :'wat gij niet wilt dat u geschied" in het achterhoofd kantelen we dus nooit.
Is trouwens ook niet nodig je kunt je benen uitstekken en dat weegt op tegen alle kantel voordelen.
Bedankt voor het meedenken en jullie adviezen.
We zullen zien hoe het gaat.
Moolenschotjes
15-09-14, 20:39
De XL stoelen (bij nooduitgang) kunnen versteld worden. Enigste nadeel is dat de stoel bij de raam minder been ruimte heeft vanwege de deur.
Stoelen bij de toiletten is niet echt een nadeel - toch? Op bepaalde momenten kan het wat drukker zijn, maar je hoeft zelf inderdaad niet langs alle
rijen te persen of te wachten wanneer het personeel met de karretjes langs alle stoelen zijn gepasseerd.
Mogelijkheid achteraf stoelen te wijzigen is mij onbekend en wellicht niet mogelijk met XL stoelen vanwege de meerprijs.
Ik ben benieuwd of Air Berlin op de USA blijft vliegen, ik begreep dat ze een order van 33 toestellen geannuleerd hebben en dat het de bedoeling is om straks alleen nog regionale vluchten te gaan uitvoeren. Zou wel jammer zijn want dat betekend nog minder concurrentie op de vluchten naar de USA.
b767-300er
28-09-14, 14:25
Air Berlin heeft inderdaad een order van 33 toestellen geannuleerd, maar dit zijn grotendeels korte afstandsvliegtuigen (18 Boeing 737's)
Met de airbussen 330's die ze nu nog hebben kunnen ze nog prima een aantal jaren voort. De 15 orders voor 787's zijn inderdaad ook geannuleerd, maar dat wil nog niet zeggen dat ze stoppen met het lange afstandsvliegen. Wel is het zo dat Air Berlin al jaren geen winst meer schrijft en dat er dus eigenlijk geen geld is voor nieuwe toestellen.
Sinds wanneer kun je bij AirBerlin ook voor vluchten naar de US 30 uur van te voren op internet inchecken?
Wij zijn nu meerdere keren met Air Berlin van Dusseldorf naar Fort Meyers gevlogen en dat werkt goed. Helaas geen Premium Economy, want Economy van Air Berlin is altijd bomvol, erg krap en met keiharde stoelen. Voordeel is wel dat je rechtstreeks naar Fort Meyers vliegt en dat is een prettig klein en goed georganiseerd vliegveld. Jammer dat er nog steeds geen airline direct van Amsterdam naar Miami of Fort Meyers vliegt. We hebben 1x business class gevolgen met Air Berlin en dat is perfect. Helaas zijn de kosten zo hoog dat we dat maar overslaan in de toekomst.
Hoi,
Ik zie hier allerlei dingen staan over vluchten naar Florida, met allerlei verschillende luchtvaartmaatschappijen, maar helaas nog niet met AirBerlin.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is dit bevallen?
Wij vliegen vanaf Düsseldorf rechtstreeks naar Miami (hebben voor deze maatschappij gekozen omdat we een rechtstreekse vlucht wilde hebben en geen overstap)....
Gewoon benieuwd hoe jullie ervaring was ;)
Hoi Reffel,
Er is wel een topic over Air Berlin --> http://www.floridaforum.nl/showthread.php?1345-Vliegen-met-Air-Berlin&highlight=berlin
Ik ben 3x naar Miami geweest met Air Berlin (en ook in binnen Europa ermee gevlogen). Mijn ervaring is heel positief. Het is betaalbaar, netjes, goede entertainment aan boord, goede service in het algemeen. Persoonlijk vlieg ik liever via Air Berlin rechtstreeks naar miami dan met Arkefly/JetAir naar Orlando.
Ohhhhhhhh Holandesa, duidelijk niet opgelet ;)
Dankjewel voor de link! Ga meteen eventjes kijken...
De ervaringen die ik heb gehoord over Arkefly/Jetair waren ook niet denderend.... plus deze hebben (volgens mij) geen Bussiness Class.
Lufthansa, ook Duitse degelijkheid, wel ervaring mee (naar Malediven) en was ook super!
Esther2013
17-03-15, 16:33
Wij hebben 2 jaar geleden met AirBerlin gevlogen, alles prima, rechtstreeks is heel relaxd!
Al enkele keren met A.B naar Miami gevlogen. Best goed bevallen. Mocht je een derde stuks bagage mee willen nemen dan opgepast!! kost je 165 euro. Klachten handelen ze slecht of heel laat af. Maar ze zetten zichzelf wat in de markt als prijsvechter....dat gaat op den duur ten koste van veel extra's (betalen voor je stoel etc). Voordeel is natuurlijk dat je rechtstreeks vliegt...en dat is veel waard!.
3 jaar geleden hebben we met Air Berlin gevlogen en nu dit jaar gaan we met Pasen terug naar Florida met AirBerlin. We vliegen van Dusseldorf naar FortMyers en terug van Miami naar Dusseldorf.
Onze ervaring met Airberlin is positief (anders zouden we nu niet opnieuw gekozen hebben voor Airberlin) :-) .
Voordelen :
- prijs
- vliegen rechtstreeks (zeker als je reist met kinderen is dit een groot pluspunt)
- vertrekken vanuit Dusseldorf . Dit is een kleinere luchthaven in vergelijking met Amsterdam of Brussel, wat toch altijd relaxer is .
tot slot nog een tip : als je op zoek bent naar een parking tijdens je verlof. Kijk dan ook eens naar de hotels in de buurt, want er zijn verschillende hotels waar je ook je wagen tijdens je vakantie mag laten staan + overnachting + vervoer naar luchthaven en het prijsverschil met de gewone betaalparking aan de luchthaven is niet zo groot !
3 jaar geleden hebben we met Air Berlin gevlogen en nu dit jaar gaan we met Pasen terug naar Florida met AirBerlin. We vliegen van Dusseldorf naar FortMyers en terug van Miami naar Dusseldorf.
Onze ervaring met Airberlin is positief (anders zouden we nu niet opnieuw gekozen hebben voor Airberlin) :-) .
Voordelen :
- prijs
- vliegen rechtstreeks (zeker als je reist met kinderen is dit een groot pluspunt)
- vertrekken vanuit Dusseldorf . Dit is een kleinere luchthaven in vergelijking met Amsterdam of Brussel, wat toch altijd relaxer is .
tot slot nog een tip : als je op zoek bent naar een parking tijdens je verlof. Kijk dan ook eens naar de hotels in de buurt, want er zijn verschillende hotels waar je ook je wagen tijdens je vakantie mag laten staan + overnachting + vervoer naar luchthaven en het prijsverschil met de gewone betaalparking aan de luchthaven is niet zo groot !
Ohhh ook met Pasen! Wij ook, maar vliegen naar Miami! Inderdaad Düsseldorf (net zoals Eindhoven Airport) klein en compact vliegveldje.... Ik vind dat erg prettig!
Wij vertrekken al om 9 uur ongeveer, dus besloten de avond ervoor naar Düsseldorf te rijden, daar nemen we ook een hotel met bewaakte parking met taxi service... kunnen we toch een paar uurtjes langer in bed blijven liggen!
Zuiril Wij vliegen Bussiness Class, daar mag je genoeg bagage en handbagage meenemen... zou eruit zien als we meer bijhadden dan toegestaan is ;)
En voor ons was de enige eis die we hadden, een rechtstreekse vlucht.... is al vermoeiend genoeg, laat staan als je ergens overstap hebt!
Wij hebben vandaag een mail van Air Berlin gekregen. Een soort reminder mail om eventuele opties te regelen zoals de stoel reservering en gourmet eten. Daarnaast kwmen wij in aanmerking voor een upgrade naar business class. Hiervoor is de bedoeling dat je een offer doet voor de upgrade. Voor onze groep van 4 is de minimum inzet 460 euro's (met een maximum tot 1250 euro's). Als de inzet wordt geaccepteerd, dan krijg je de bevestiging via e-mail tot 12u voor de vlucht.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
b767-300er
19-04-15, 00:45
Ikzelf nog niet, maar weet wel dat elke passagier daarvoor in aanmerking komt. de hoogste bieder wint uiteindelijk....
ja, het gaat zeker naar de hoogste bieder. Bij de offer zie je ook of je enigszins kans maakt. Je ziet of je offer "weak, fair, good, great or excellent".
Deze nieuwe 'service' is sinds vorig jaar augustus gestart en is idd een slimme manier van Air Berlin om extra centjes te verdienen.
Hierbij de link voor meer info: https://www.airberlin.com/nl/flightbooking/upgradeoffer
En dan nog een vraagje: Ik had plaatsen gereserveerd (via Top Service bonus card), maar ik kan die nergens terugvinden op die boeking in de website. Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen?
Of kan ik die pas weer zien tijdens de check-in? (30u voor de vlucht)
En dan nog een vraagje: Ik had plaatsen gereserveerd (via Top Service bonus card), maar ik kan die nergens terugvinden op die boeking in de website. Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen?
Of kan ik die pas weer zien tijdens de check-in? (30u voor de vlucht)
dat probleem hadden wij ook. Ik heb er een telefoontje aan gewaagd en heb vervolgens de bevestiging gekregen. Vervolgens hebben we fake-zoekopdracht gedaan, zag toen dat de stoelen bezet waren.
Wij vliegen met air berlin en willen een skip the counter doen bij alamo maar dit lukt niet .
Zodra je alle gegevens invult is er ook nog een kopje wat vraagt om je vlucht nummer en maatschappij , air berlin staat niet in het lijstje van opties , vlucht nummer word wel automatisch weer gegeven bij inloggen.
Zodra je dan niks invult ( optioneel) en verder wilt gaan dan komt er een rood balkje tevoorschijn waarop staat dat het frequent flyer topbonus niet gebruikt kan worden bij deze boeking.
Je komt dan ook niet verder met inchecken , volgens airberlin krijg je bij alamo extra miles .
Maar kijk je bij alamo dan staat air berlin er niet bij als partner .
Iemand dit ook al eens mee gemaakt ?
Heb bij het boeken het nummer van onze topbonus pas doorgegeven ( voor de extra miles) maar kan hem nu zelf nergens maar verwijderen of terug vinden bij mijn profiel van alamo.
Volgende week dinsdag vliegen we met Air Berlin. Ik heb al stoelen gereserveerd via de Service Card, maar ik wil ook de dag tevoren mijn bagage al inleveren (we overnachten in een hotel vlakbij, dus nog maar een korte trip naar de airport op dinsdagochtend). Dat kan tussen 18.00 en 20.00 uur. Nu kan ik ook al online inchecken, vanaf 30 uur voor vertrek. Heeft dat zin om dat al thuis te doen, of kan ik dan daardoor niet meer de bagage al op maandagavond inleveren?
Vast gelegde stoelen dmv topbonus kaart zijn spontaan gewijzigd , wilde online inchecken en zag dat onze stoelen gewijzigd zijn we zitten niet meer naast elkaar maar achter elkaar in 3 rijen.
Dus allemaal een vreemde naast ons , mogen ze dat zo maar doen?
@Frank, je kan gewoon thuis via internet inchecken en de avond van te voren gebruik maken van de late night check in. Wij hebben dit vorige week gedaan en vonden het ideaal ! De volgende dag hoef je alleen nog maar door de douane en kan je zo naar de gate lopen.
b767-300er
29-07-15, 16:52
@ietie;
Even contact met AB?
Ja, in principe mag dat wel ja...
@Iris02;
Bedankt. Moet je dan nog steeds 3 uur voor vertrek aanwezig zijn, of kan dat dan wat korter?
Nee je hoeft dan geen drie uur van te voren aanwezig te zijn. Je dient er echter wel rekening mee te houden dat het bij de douane erg druk kan zijn. Wij hebben in het Sheraton overnacht (1 minuut lopen van het vliegveld) en zijn hier om 08.20 uur vertrokken (boarden was 09.20 uur). De douane nam zeker 30 minuten in beslag, daarna 5 minuten lopen naar de gate.
Wij vonden het ideaal !
Op de heenreis hadden we ruim 5 uur vertraging en daar hebben we meteen werk van gemaakt. Afgelopen weer al bericht ontvangen van Air Berlin dat we de officiele vergoeding per persoon krijgen !!! Dit hadden we nooit verwacht en zeker niet zo snel als nu. Wij zijn dik tevreden.
Vraagje: ik heb al 2 jaar een Air Berlin topbonus servicecard. Is geldig t/m september 2015. Vorig jaar ontving een een berichtje om hem te verlengen. Dit jaar niets ontvangen en het lukt me nu niet om hem te verlengen via de website. De optie om aan te geven dat je al member bent werkt niet. Ik heb vandaag tickets naar Florida gekocht en wil graag de stoelen (gratis) reserveren via mijn servicecard. Air Berlin via nederlands telefoonnummer ook al niet bereikbaar. Iemand ervaringen met verlengen servicecard (renewal)?
b767-300er
13-09-15, 18:47
Wanneer heb je hem voor het laatst gebruikt?
Je kan hem volgens mij namelijk maar 1 malig met een jaar verlengen zonder hem te gebruiken.
Nu je hem dan wil gaan gebruiken, maar kan dat volgens mij alleen voor vluchten tot eind september 2015(geldigheid)..
In juni 2015 heb ik hem voor het laatst gebruikt voor de aankoop van mijn tickets voor november 2015 en eind juli is hij gebruikt voor onze vlucht naar Florida. Ik gebruik de servicecard ongeveer 4 maal per jaar. Er is iets mis met de website denk ik. Als ik een servicecard aan wil vragen en aangeef dat ik al topbonus member ben dan wordt er toch een nieuw account aangemaakt (nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord invullen). Ik ben maar gestopt. Als je aanklikt dat je nog geen member bent dan slaat de hele website op hol en geeft hij een foutmelding. Ik hoop dat het een tijdelijk probleem is. Ik heb mijn tickets voor februari 2016 toch maar geboekt omdat er opeens een weekendspecial was (waar ik geen bericht van heb ontvangen maar toevallig tegenkwam).
Weet jij hoe je de card normaal moet verlengen? Er staat geen duidelijke info op de website van Air Berlin.
Er blijkt een probleem met de website te zijn van Air Berlin. Ik heb met Air Berlin Duitsland gebeld en de verlenging van de service card en de stoelreserveringen telefonisch kunnen regelen! Probleem is dus uiteindelijk opgelost.
Is het verlengen van de Service Card goedkoper dan het (eventueel later) opnieuw aanschaffen?
Ik ben druk aan het zoeken naar vluchten. Omdat Air Berlin dit jaar goed gevallen is en we graag rechtstreeks vliegen kijken we hier weer.
Nu zie ik een flink verschil qua prijs bij Air Berlin zelf en bij Tix.nl Heeft iemand hier ervaring mee.....?? Vind het erg apart.
Tix: http://tix.nl/search/flights?type=rt&departure=Dusseldorf+%28DUS%29&departure_code=DUS&destination=New+York+alle+luchthavens+%28NYC%29&destination_code=NYC&enable_flexible_dates=true&has_inbound_flights=1&return_departure=Fort+Myers+SW+Florida+Regional+fl +%28RSW%29&return_departure_code=RSW&return_destination=Dusseldorf+%28DUS%29&return_destination_code=DUS&enable_flexible_dates=false&departure_date=29%2F07%2F2016&departure_datetime=&return_date=25%2F08%2F2016&return_datetime=&cabin=eco&airline_name=&airline=&passenger=adt&adults=3&children=0&infants=0&has_advanced_params=true&submit=
Airberlin: http://www.airberlin.com/nl-NL/booking/flight/vacancy.php?sid=198268af37b1f3567577&et_cid=14015&et_lid=7044664&et_sub=%5Bnl-NL%5Dstart_openjaw&openjaw=1
Je zou toch denken rechtstreeks is goedkoper????
Ik ben druk aan het zoeken naar vluchten. Omdat Air Berlin dit jaar goed gevallen is en we graag rechtstreeks vliegen kijken we hier weer.
Nu zie ik een flink verschil qua prijs bij Air Berlin zelf en bij Tix.nl Heeft iemand hier ervaring mee.....?? Vind het erg apart.
Tix: http://tix.nl/search/flights?type=rt&departure=Dusseldorf+%28DUS%29&departure_code=DUS&destination=New+York+alle+luchthavens+%28NYC%29&destination_code=NYC&enable_flexible_dates=true&has_inbound_flights=1&return_departure=Fort+Myers+SW+Florida+Regional+fl +%28RSW%29&return_departure_code=RSW&return_destination=Dusseldorf+%28DUS%29&return_destination_code=DUS&enable_flexible_dates=false&departure_date=29%2F07%2F2016&departure_datetime=&return_date=25%2F08%2F2016&return_datetime=&cabin=eco&airline_name=&airline=&passenger=adt&adults=3&children=0&infants=0&has_advanced_params=true&submit=
Airberlin: http://www.airberlin.com/nl-NL/booking/flight/vacancy.php?sid=198268af37b1f3567577&et_cid=14015&et_lid=7044664&et_sub=%5Bnl-NL%5Dstart_openjaw&openjaw=1
Je zou toch denken rechtstreeks is goedkoper????
Nee hoor, ik heb mijn tickets vaak goedkoper via bv Tix.nl. Ik kijk altijd wel even of ik ze rechtstreeks ook voor die prijs (of goedkoper) kan krijgen en anders boek ik bij de goedkoopste aanbieder. Geldt trouwens niet alleen voor Air Berlin, ook andere maatschappijen zijn vaak genoeg goedkoper bij niet rechtstreeks boeken.
Afgelopen zomer met Air Berlin gevlogen en een flinke vertraging gehad. Hier hadden we na wat mailtjes vrij snel een voucher voor ter compensatie.
Nu zagen we een flink prijs verschil voor vluchten voor zomer 2016 met Air Berlin zelf en met Tix.nl. Voucher was niet inwisselbaar via Tix.l bleek na navragen ) Nu zijn we dus gaan mailen maar dit is daar een heel gedoe. Vorige week kwam de mail terug dat ze ons willen bellen over hoe en wat en ja net dus dat gesprek gehad...... We konden uiteindelijk kiezen. Of het geld van de eerste voucher Cash..... of het verschil in prijs bovenop de bestaande voucher. We hebben voor het laatste gekozen omdat we dna rechtstreeks kunnen boeken bij Air Berlin....... Soms duurt het even maar we zijn er nu heeeeeel blij mee dus dat word boeken komend weekend. !!!
Hi all,
Ik ben even benieuwd, wij vliegen a.s. weekend (met een 1,5 jaar eigenwijze peuter :)) naar Miami. Ze hebben plaatsen gereserveerd helemaal vooraan (ROW 15, direct na businessclass). Dit was het fijnste met een kleintje.
Nu heb ik twee vragen waar ik niet zo snel antwoord op kan vinden.
- Zijn de vluchten van Dusseldorf naar Miami altijd volledig vol (we hebben twee plaatsen, dan kon ik nog even ergens zitten en de kleine op mijn plek zitten)
- Weten jullie of vooraan in het midden er ook schermpjes zitten, op foto's lijkt hier niets te zitten?
- Heeft er iemand al eens een business-class upgrade gedaan en zo ja, wat waren de kosten?
We vliegen met de Airbus 330-200
https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/8/005/071/0c9/37d40f9.jpg
Dank je wel vast voor jullie reacties.
De schermpjes voor aan haal je vaak uit de leuning van je stoel ze zitten dus "opgeborgen".
Op de rest kan ik je geen antwoord geven succes!
b767-300er
18-10-15, 16:52
Upgrade naar business zal zo tussen de 600 en 1200 pp liggen
Upgrade naar business zal zo tussen de 600 en 1200 pp liggen
Ik dank u vriendelijk, en bedank bij deze. Misschien een volgende keer maar dat geld besteed ik liever aan lekker eten of een car-upgrade in de US.
Over het algemeen zijn de vluchten niet vol rondom deze tijd, vooral als je doordeweeks vliegt. In het weekend kan wat drukker zijn. Last minute upgrade wordt heel duur en is vaak niet beschikbaar...
Ik schop het topic even omhoog.
Heeft Airberlin wel eens aanbiedingen net zoals TUI? Of is vroeg boeken toch meestal het goedkoopst?
En wat is nu precies het voordeel van die Topbonuskaart? Wij zouden graag XL stoelen willen.
b767-300er
27-03-16, 14:59
Soms wel.
Voordeel is dat het vaak goedkoper is zon kaart te nemen ipv voor alle extras te betalen. Geloof dat je het na 2 vluchten per jaar er al uit hebt
Klopt het dat je in je boeking bij AirBerlin je gereserveerde stoelen niet kunt zien?
Ik heb gekeken maar kan ze niet terugvinden.
Nu is de vluchtwijziging wel te verklaren (al zomertijd in FL maar nog niet in Europa) maar ik wil toch graag bevestigd zien dat we dezelfde stoelen houden.
Nou dat hadden wij dus ook, Vorig jaar kon ik het wel allemaal prima terug kijken en nu niet. We hebben het bij de boeking meteen vastgelegd en betaald en nu zien we het nergens meer. ( wel de stoelnummers maar kan niet meer zien waar die zijn en evt wijzigen )
ronenivonne
17-06-16, 07:12
Wij hebben op de orginele boeking ook de stoelen staan, en op de wijzging niet. Het is ook alleen een melding dat de vlucht gewijzigd is. verder niets.
De plaatsen die je geboekt en betaald hebt kun je ook zien als je met je boekingscode op de site inlogt.
Ik kan het dus op de site niet zien. Maar heb de app gedownload en daar staan ze wel op.
Wat is nu het voordeel van het aanschaffen van een topbonuskaart.
We reizen met zijn 2tjes, heen zullen we niet veel bagage hebben..maar we weten hoe dat gaat als je terug moet, altijd teveel bagage.
Is het dan zo dat je met deze kaart dan gratis meer bagage mee terug mag nemen?
Goed nieuws voor de Orlando ganger: Air Berlin start Düsseldorf-Orlando (MCO) in mei volgend jaar, drie keer per week:
Dusseldorf – Orlando eff 06MAY17 4 weekly service. Note this route was last served by LTU in October 2006
AB7006 DUS0945 – 1345MCO 332 x247
AB7007 MCO1615 – 0700+1DUS 332 x247
Bron: http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/268253/air-berlin-expands-us-flights-in-s17/
b767-300er
05-08-16, 20:46
4x per week :)
Nog beter. Beetje te snel gelezen. :rolleyes:
Super Sunday Airberlin: 331,- voor DUS - LAX maar interessanter voor de Floridagangers DUS - Fort Myers vanaf 381,- !
Tot 18.00 uur te boeken !
Esther2013
07-08-16, 16:20
Mooie prijzen!
Note: het is iedere zondag Super Sunday tussen 1-6
I know maar niet iedere week Florida bestemmingen. ;). Laatste keer was mei dacht ik.
Esther2013
07-08-16, 23:08
Voor welke periode was deze prijs, want ik kan het niet vinden....?
b767-300er
08-08-16, 10:39
Voor welke periode was deze prijs, want ik kan het niet vinden....?
Komt waarschijnlijk omdat je na 6 uur hebt gekeken?
Ik heb om 14.00 uur gekeken naar fort myers in april, goedkoopste €560. Niet echt een koopje.
Ik vind de vluchten naar MCO wel prijzig :-(
Het was wel afhankelijk van de datum. In januari, februari en maart zag ik iig die tarieven. Misschien dat april weer duurder was ivm Pasen ?
Het rommelt wel bij Air Berlin:
http://www.travelox.de/2017/01/15/wohin-fliegt-air-berlin-im-sommer-2017-ueberhaupt-noch-und-wohin-niki/?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=20170115
Ik zat gisteren eens te zoeken op vluchten met AB via cheaptickets.de
Ik was door de prijs aangenaam verrast. Mijn Duits is niet zo goed, dus ik begrijp het bericht niet helemaal Hannie.
Wat is AB eigenlijk voor maatschappij? Ik heb nog nooit gevlogen met AB. Wat mij aanspreekt zijn de lage kosten van het ticket en het rechtstreeks vliegen. Maar welke service bieden ze tijdens de vlucht? Moet je voor alles betalen?
ronenivonne
15-01-17, 11:19
Stoelreservering moet je betalen, koffers, maaltijd en drinken zit bij de prijs in.
Vandaag kwam ik er wel achter dat ze bij onze boeking het vliegtuig gewijzigd hadden op de heenweg ( Dus-Mia ), en dat onze gereserveerde plaatsen waar we ook nog eens extra voor betaald hadden daarbij ook vervallen waren. Was met een belletje naar Airberlin gelukkig wel zo opgelost en hebben meteen een bevestiging via mail gekregen dat alles weer klopt.
Digitalman
15-01-17, 13:22
Al verscheiden keren met AB gevlogen en dit is altijd uitstekend bevallen. Het is mede gezien de prijs onze voorkeursmij. Als je toch stoelen wilt reserveren, kijk dan eens of het niet voordeliger is om lid te worden van hun vaste klanten programma. Dat kost volgens mij 110€ per jaar en dan is stoelreservering en extra bagage inbegrepen.
Bedankt voor de info. De ticketprijzen zijn erg laag. En het is ook fijn dat je in één keer doorvliegt.
Digitalman het is helaas niet zo dat stoelreservering gratis is met de kaart van €110,- wil je een stoel bij het raam moet je helaas gewoon betalen in de middenrij is wel gratis.
Je mag wel 1 extra koffer meenemen van 23 kilo, maar dat vind ik de aanschaf van de €110,- niet waard eerlijk gezegd.
En ik moet zeggen dat onze voorkeur qua vliegen dan eerder uitgaat naar Lufthansa, maar weet niet of die vliegen op Miami.
b767-300er
15-01-17, 16:24
Jazeker. Met de A380 dagelijks.
Oké dank je wel b767-300er..Goed te weten wij willen graag weer half oktober die kant op.
Stoelreservering moet je betalen, koffers, maaltijd en drinken zit bij de prijs in.
Vandaag kwam ik er wel achter dat ze bij onze boeking het vliegtuig gewijzigd hadden op de heenweg ( Dus-Mia ), en dat onze gereserveerde plaatsen waar we ook nog eens extra voor betaald hadden daarbij ook vervallen waren. Was met een belletje naar Airberlin gelukkig wel zo opgelost en hebben meteen een bevestiging via mail gekregen dat alles weer klopt.
Onze gereserveerde plaatsen zijn ook weer beschikbaar gekomen, had ze reeds een mail gestuurd waar zit niet op antwoorden. Morgen ook maar even bellen maar we hebben wel de bevestiging met de plaats nummers en die staan zwart op wit.
Je mag wel 1 extra koffer meenemen van 23 kilo, maar dat vind ik de aanschaf van de €110,- niet waard eerlijk gezegd.
Een extra koffer kost bij de meeste airlines zo'n 80€ enkele reis dus €160 retour, daarbij de gratis/goedkopere stoelreservering. Dus als je van plan bent om een koffer extra mee te nemen loont het zich zeker.
Jazeker. Met de A380 dagelijks.niet vanaf DUS (voor de meeste NL'ers een stuk interessanter dan Frankfurt).
Maar ALEXFL wie neemt er extra bagage van 23 kilo mee naar Florida...wij niet iig.
Wellicht wel terug naar huis vanuit Florida.
En wat de gratis stoelen betreft dan moet je dus in de middenrij willen zitten, wil je aan de raamzijde zitten moet je toch echt betalen.
En echt veel korting krijg je niet hoor op het reserveren van de stoelen bij de raamzijde.
De kans dat Air Berlin failliet gaat is aanzienlijk aangezien ze een schuld hebben van 1 miljard en Etihad ook niet meer financieel wil bijspringen. Dan kun je je afvragen of je daar nog wilt boeken. Ze zijn overigens zeker niet de goedkoopste, wij vliegen met KLM dat was 55 euro per ticket goedkoper.
b767-300er
18-01-17, 11:55
Je weet ook wat de schuldenlast van AFKLM is?
b767-300er
18-01-17, 15:37
Dan zou ik, als je je keuze op die reden baseert, dus eerder bij Air Berlin instappen :)
Zeg B-767, kun je even ophouden :o In maart vliegen we met AirBerlin en in september met KLM.
Wij vliegen in maart met Air Berlin en we hebben stoelen bij de uitgang geboekt vanwege de beenruimte, nu kwamen wij erachter dat 1 van ons veranderd was van plaats. Air Berlin gebeld en die zeiden dat alles nog klopte en stuurde ons een digitale bevestiging, maar in deze bevestiging stond de foutieve plaats aangegeven. Weer met Air Berlin gebeld en toen vertelden ze doodleuk dat 1 plaats duurder was geworden en dat het systeem je dan automatisch een andere plek toewijst in het vliegtuig 😡 Na veel gedonder €40 euro bij betaald en weer op de oude plek ingedeeld waar ik eigenlijk al een bevestiging voor had. Check je vlucht dus goed!
b767-300er
18-01-17, 19:46
Hahahahaha. Geen zorgen hoor.
Bij AFKLM zijde wordt in ieder geval knetterhard gewerkt om weer winstgevend te worden (en dit keer zonder eenmalige voordelen zoals bv de verkoop van Amadeus). Dit gaat bij KLM beter als bij AF. De Franse bonden zijn wat minder meewerkend zullen we maar zeggen.
Ook AirBerlin is hard aan het timmeren om weer winstgevend te worden. Vloot verkocht/langdurig verhuurd etc. De LongHaul kant van AirBerlin is het probleem ook niet zo. Zit hem meer in de shorthaul.
Brandstofkosten stijgen wel weer langzaam en dat is voor beiden wel een zorgenkindje....
Evenals de komende concurrentie vanuit de ME3 en Norwegian, die zowel vanaf Amsterdam als Dusseldorf plannen heeft voor Long-Haul vluchten. Bjorn Kos is druk bezig. Gelukkig (in dit geval) voor KLM is Schiphol vol en er geen slot meer te krijgen, dus Norwegian kan nog weinig vanaf Amsterdam behalve slots naar Kopenhagen inruilen voor slots over de Atlantic, aan de andere kant is datzelfde slotprobleem ook een bottleneck voor AFKLM die nu tot 2020 niet verder kan uitbreiden vanaf Amsterdam.
Ik vlieg eind juli met mijn gezin van Düsseldorf naar Miami. Heenweg rechtstreeks met Airberlin, terug overstap in Madrid en vliegen met Iberia. Moet ik voor beide vluchten een APIS-formulier invullen of alleen voor de heenweg?
Nu heb ik vanochtend op de site van Airberlin alvast de APIS-gegevens ingevuld, ik kreeg wel de melding te zien dat het was verstuurd, maar ik kan dit nergens meer controleren. Als ik opnieuw inlog en dat formulier aanklik, krijg ik weer een geheel leeg formulier.
Hebben meer mensen dit gehad? Hoe weet ik nou zeker dat die gegevens goed zijn doorgekomen. Ik heb geen zin in gedoe bij de balies straks.
Is er ook een apis-formulier (van Airberlin of neutraal) dat je kunt downloaden en dus ingevuld en geprint mee kunt nemen, voor de zekerheid?
De APIS gegevens zijn alleen noodzakelijk voor vluchten naar de VS. En als je ze bij airberlin.com invult en verstuurd krijg je de melding dat ze zijn verstuurd en daarmee is het klaar. Je ziet inderdaad later niet meer terug dat je ze verzonden hebt.
De APIS zijn juist bedoelt om de VS al op voorhand te informeren wie je bent. Als op de luchthaven blijkt dat je ze nog niet verstuurd hebt dan zul je daar een formulier krijgen om het alsnog door te geven.
b767-300er
22-01-17, 16:02
En mocht het niet goed zijn doorgekomen kan het ook bij de checkin balie nog.
ESTA moet je wel minimaal 72 uur van te voren doen omdat dit tot 72 uur kan duren voordat je toestemming hebt
En mocht het niet goed zijn doorgekomen kan het ook bij de checkin balie nog.
ESTA moet je wel minimaal 72 uur van te voren doen omdat dit tot 72 uur kan duren voordat je toestemming hebt
En ook de ESTA blijkt "ter plekke" nog aan te vragen te zijn. Ooit in Dublin een ESTA aangevraagd en gewoon een paar uur later op het vliegtuig gestapt. Natuurlijk niet zo gepland (dachten alles prima ruim vooraf geregeld te hebben) en zou het zeker ook niemand aan raden om zo te doen. Maar er blijkt soms meer te kunnen dan vooraf aangegeven wordt (gelukkig maar anders hadden we iemand in Dublin achter moeten laten). De baliemedewerkster van Air Lingus leek het ook de gewoonste zaak van de wereld te vinden. Al zou het mij niet verbazen dat dit niet altijd zo makkelijk als het toen bij ons gegaan is, gaat.
Mijn ervaring met de APIS is dat als je die niet invult, je bij het checken van je vlucht online (of soms ook automatisch per email) een herinnering krijgt.
b767-300er
22-01-17, 19:30
Het klopt dat je je ESTA ook op de luchthaven nog kunt aanvragen....
Ik zei ook dat het TOT 72 uur kan duren voordat hij verstrekt wordt. Kan ook met een half uurtje geregeld zijn. Het is natuurlijk op eigen risico hier last-minute mee om te gaan. Zal je net zien dat het juist bij die last-minute aanvraag niet goed gaat.
Op de website van ESTA wordt ook geadviseerd om deze reden het minimaal 72 uur voor vertrek te doen.
APIS kom je inderdaad bij diverse maatschappijen tegen bij Online inchecken.
Esta ga ik zeker ruim op tijd aanvragen hoor!
Maar het ging mij nu om het niet terug kunnen zien van de apis-gegevens. En ik het ook graag met een formulier bij me hebben maar die kan ik dus niet vinde, om zelf in te vullen en te printen.
Esta ga ik zeker ruim op tijd aanvragen hoor!
Maar het ging mij nu om het niet terug kunnen zien van de apis-gegevens. En ik het ook graag met een formulier bij me hebben maar die kan ik dus niet vinde, om zelf in te vullen en te printen.
Niet nodig als je het al online hebt ingevuld, maar als jij er beter door kunt slapen:up:: https://www.airberlin.com/site/affiliate/landingpages/APIS.pdf
Alex, je bent geweldig ! Precies wat ik zocht ! (hoe kun jij zoiets vinden? ik heb me suf gezocht maar dus niet kunnen vinden)
Zo'n formulier is alleen voor de heenweg toch ? (anders ook graag Iberia nog hihihi)
b767-300er
23-01-17, 17:46
Het is enkelt en alleen voor de heenreis en zonder het digitale exemplaar opgestuurd te hebben kan je niet inchecken.
Als het niet goed gegaan is kom je er dus tijdens het (online) inchecken vanzelf achter dat je eerst de gegevens moet invullen. Ben je online ingecheckt dan is het goed gegaan.
Just sit back and relax.
Ik durf het je bijna niet te zeggen ;-) https://www.google.nl/search?q=air+berlin+apis+formular, 1ste resultaat is de pdf.
Ja het is sowieso alleen voor de heenweg.
Ok misschien een domme vraag.... wat is APIS???
oh wacht ik heb wat gevonden via de KLM site. Ik kan me alleen niet herinneren of we deze gegevens vorig jaar hebben doorgegeven? Het zal wel, ik ben het gewoon vergeten denk ik...
b767-300er
24-01-17, 05:53
Met online inchecken wordt om wat extra gegevens gevraagd. Die voer je in. Het is goed mogelijk dat je het niet eens hebt gemerkt inderdaad.
Zo leer je toch weer wat nieuws haha:D
Heb je een plaats reservering via Air Berlin, controleer deze dan wel zo nu en dan. Onze zitplaatsen zijn 2 keer gewijzigd en 1x volledig geannuleerd! Foutje bedankt zeg maar, alles hersteld maar geeft weinig vertrouwen.
Waar controleer je dat?
In mijn app zie ik ze wel staan.
Waar controleer je dat?
In mijn app zie ik ze wel staan.
Je kunt het contoleren door een nieuwe boeking te maken, na het invullen van de datum dat je vliegt krijg je de prijs voor de vlucht en daarna kun je een zitplaats kiezen. Tot deze stap hoef je niets in te vullen maar kun je wel controleren of je stoel nog klopt.
Staat er dan bij deze nieuwe boeking welke stoelen je bij de oude boeking had? Ik snap dit niet.
Staat er dan bij deze nieuwe boeking welke stoelen je bij de oude boeking had? Ik snap dit niet.
Nee, ze boeken je gewoon om zonder je te bellen of te mailen. 2x een systeemfout en 1x een vliegtuigwissel waardoor 1van onze plaatsen duurder werd. Heb nu een mail met excuses ontvangen en een kopie van de confirmed plaatsen die leading is volgens Air Berlin.
Nee, ze boeken je gewoon om zonder je te bellen of te mailen. 2x een systeemfout en 1x een vliegtuigwissel waardoor 1van onze plaatsen duurder werd. Heb nu een mail met excuses ontvangen en een kopie van de confirmed plaatsen die leading is volgens Air Berlin.
Vind die vliegtuigwissel erg vreemd, volgens mij vliegen ze alleen maar met Airbussen 330-200 in dezelfde config.
Vind die vliegtuigwissel erg vreemd, volgens mij vliegen ze alleen maar met Airbussen 330-200 in dezelfde config.
Dat dacht ik ook, maar de XL stoelkeuze was aangepast. Wij hebben rij 36 bij nooduitgang geboekt in sept voor vlucht maart a.s. Nu was 1stoel XL en de stoel ernaast niet. Nu is in december die stoel ook XL geworden en moesten we hiervoor extra gaan betalen. Ze zeiden dat het een ander toestel is en daar beide stoelen XL zijn. Ze hadden mij dus zonder bellen en mailen een rij naar achteren gezet, wij hebben uiteindelijk maar extra betaald en nu zitten we weer naast elkaar. Op dezelfde vlucht hebben ze hetzelfde geintje bij een stel aan de andere kant van rij 36 geflikt, Die zitten dus ook niet meer naast elkaar. Vandaag had iemand per ongeluk ons uit het systeem gehaald met status dat we moesten kiezen bij inchecken en onze gereserveerde stoelen weer vrij waren. Dit is ook weer opgelost maar heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
b767-300er
25-01-17, 05:00
Dat is niet juist. Ze hebben 2 verschillende versies met overigens maar minimale verschillen.
@Hans, je redenatie van een nieuwe boeking volg ik ook niet erg. Ja, je kunt zien welke stoelen bezet zijn, maar die kunnen net zo goed door iemand anders vastgelegd zijn. Ik houd me maar vast aan mijn booking in de AirBerlin app waar onze stoelen vermeld staan.
b767-300er
25-01-17, 09:22
In de app is meer dan voldoende. Daar wordt je boeking namelijk actueel gehouden.
Ik heb ook wat vreemds bij de stoelreservering. Ik vlieg heen rechtstreeks met Airberlin. Had daar 4 plaatsen naast elkaar vastgelegd maar aan het einde vd boeking kreeg ik ene melding dat door de drukte er iets niet goed was gegaan en dat als ik geen bevestiging per mail heb ontvangen je dan opnieuw moest zoeken.
En inderdaad: ik heb geen mail gehad. Ook is er geen betaling afgeschreven.
Als ik echter inlog en de apis-gegevens oversla en bij de stoelreservering kom, zie ik onze stoelen wél staan, ook met onze namen erbij. Alleen bij de stoel voor de jongste zoon (10 jr) staat alleen 'bezet' bij en niet zijn naam. Ook raar of niet?
Trouwens: Als ik bij Iberia inlog (waar ik mee terugvlieg) zie ik voor de heenvlucht wél al onze 4 stoelnummers staan.
Dus wat moet ik hier nou mee? Is de stoelreservering bij Airberlin nu wel of niet goed gegaan ? Wat kan ik het beste doen?
b767-300er
25-01-17, 13:58
Hij is zo te lezen voor 1 passagier niet goed gegaan.
Waarschijnlijk op hetzelfde moment dezelfde stoel willen reserveren.
Even bellen met AirBerlin
Denk jij? Terwijl ik bij Iberia wél 4 stoelnummers zie?
ik dacht zelf dat het mogelijk te maken had dat het een kind onder de 12 jaar was en daarom automatisch bij een ouder hoorde ofzo.
Maar geen betaling en geen bevestiging, dus ergens lijkt idd iets niet goed te zijn.
b767-300er
25-01-17, 16:25
Je geeft zelf het antwoord al.
Bel gewoon even naar AirBerlin. Dan weet je het zeker.
Wie heeft er ervaring met bieden voor upgrades naar de Business Class bij AirBerlin?
Heeft iemand daar al eens gebruik van gemaakt en wat is een reëel bod?
b767-300er
26-01-17, 06:29
Zelf niet
Naar verluid rond de 250-350 euro
Maar vaak berekenen ze dit voor een enkele reis. (niet héén en terug).
b767-300er
26-01-17, 12:27
Klopt.
Genoemd bedrag is pp en per enkele reis.
Via de website kun je pas vanaf 500 pppl beginnen met bieden en dan heb je volgens die site een slechte kans op een upgrade. Wellicht dat er bij de checkin/bagage drop off een lagere prijs word aangeboden als er nog veel plekken vrij zijn.
b767-300er
27-01-17, 08:28
Ik praat dan ook over toen dit net geintroduceerd was. Dat van die 500 pppl wist ik niet....
Maatje van me meerdere keren gedaan zal eens vragen hoe hij dat gedaan heeft voor die prijs.
Ik vlieg van Düsseldorf rechtstreeks naar Miami met vluchtnummer AB7000. Ik neem aan dat er gratis entertainment-schermpjes is bij die lange vluchten toch ? Ik meen dat ik zoiets op hun site las, maar hoor graag ook jullie ervaringen!
FloridaFabian
27-01-17, 11:24
Hiervoor maak ik altijd gebruik van Seatguru.com, als je daar even al je gegevens invult bij 'Find Seat Maps' en je klikt op een willekeurige stoel in de klasse waarmee je vliegt zie je direct in beeld welke 'amenities' er bij deze stoel zitten (o.a. dus het seat back entertainment system).
b767-300er
27-01-17, 17:50
Hou er rekening mee dat seatguru een soort van third party is.
Informatie die erop staat is lang niet altijd actueel.
Zo staat er bijvoorbeeld maar 1 type Airbus A330-200 bij AirBerlin, maar ze vliegen toch echt met 2 verschillende.
Zo zie je hetzelfde bij andere maatschappijen.
Hiervoor maak ik altijd gebruik van Seatguru.com, als je daar even al je gegevens invult bij 'Find Seat Maps' en je klikt op een willekeurige stoel in de klasse waarmee je vliegt zie je direct in beeld welke 'amenities' er bij deze stoel zitten (o.a. dus het seat back entertainment system).
Gedaan. Er staat
On-Demand TV No Power
Wat houdt dit nu dan in? Toch geen persoonlijk entertainment ? Op de site lijkt het alsof alle verre vluchten van Airberlin dit wel hebben.
Dat betekent dat er wel een persoonlijk entertainment scherm is maar geen stopcontact voor je laptop. Wel een usb stekkertje om je telefoon op te laden.
b767-300er
28-01-17, 10:06
On-Demand
Op verzoek. Dus Persoonlijk.
Oké, ik interpreteerde het anders.
Maar het is dus GRATIS inbegrepen? Ik ben namelijk eens met Arke naar een andere bestemming gevlogen. En alhoewel er inderdaad persoonlijke schermen waren moest je hiervoor wel extra betalen. Dit hebben wij toen bij het reisbureau laten regelen maar ter plaatse in het vliegtuig kon ook.
Maar als dit nu weer zo is, weet ik dat graag vantevoren.
Is gratis en koptelefoontje is ook kosteloos. Dit staat allemaal op de website bij Airberlin bij lange afstandsvluchten.
Top! Dat is voor man en mij al heul prettig! Kinderen kunnen geen Duits/Engels maar voor de afwisseling kunnen ze best effe kijken, en wie weet zitten er ook wel spelletjes op ??
Anders nog kijken of we films op de iPad kunnen zetten maar we weten nog niet hoe (behalve via de officiële ITunes manier, maar dan is 6-8 films erop zetten een duur grapje).
Hallo, als je films op een iPad wil zetten moet je ze eerst converteren naar MP4. Dit kan bijvoorbeeld met Handbrake.
Je kunt ook een externe harde schijf met WiFi kopen, ook daar moet je wel de films converteren voor iPad. Ik heb deze gekocht en hij bevalt meer dan prima. Je kunt dan ook met meer dan 1 apparaat, tablet,mobiel,laptop, tegelijk kijken. Je moet wel kijken of je stroom hebt in het vliegtuig en anders neem je een powerbank mee. Als er een usb poortje zit is ook voldoende voor de Seagate.
https://www.hardeschijfstore.nl/product/312137/seagate-wireless-plus-1-tb.html
OW, dat is al veel te veel abracadabra voor ons! We hébben nu nergens films op staan, behalve gewone originele gekochte DVD's.
Ik zou dan graag andere films erop willen zetten, zodat ze iets nieuws kunnen kijken.
Kopen via iTunes moet lukken, maar da's best duur. En kan ik ze dan in het vliegtuig wel spelen zonder internet?
echt, wij zijn zulke nitwits op dit gebied....
OW, dat is al veel te veel abracadabra voor ons! We hébben nu nergens films op staan, behalve gewone originele gekochte DVD's.
Ik zou dan graag andere films erop willen zetten, zodat ze iets nieuws kunnen kijken.
Kopen via iTunes moet lukken, maar da's best duur. En kan ik ze dan in het vliegtuig wel spelen zonder internet?
echt, wij zijn zulke nitwits op dit gebied....
Via Netflix werkt het super simpel, gewoon downloaden in de App en kijken in het vliegtuig. Geen netflix dan neem je vlak voordat je weg gaat een proef abo (1 maand gratis) en werkt dan gewoon.
Zo niks converteren gewoon kijken in het vliegtuig.
Werkt dat echt goed, dat Netflix in het vliegtuig? Dat zou dan wel een gemakkelijke oplossing kunnen zijn inderdaad!
Ik ken het verder dus niet, maar ik neem aan dat er ook leuke bekende tienerseries tussen zitten en leuke Nederlandse vrouwenfilms of cabaret?
Oja, en moet ik die series of films van Netflix dan vóóraf thuis mét WiFi downloaden zodat ik ze daarna in het vliegtuig kan bekijken of hoe werkt zoiets?
Ik neem aan dat ik in het vliegtuig niet kan zappen tussen de verschillende films etc die ik dan pas bedenk om te gaan bekijken? Moet ik vantevoren thuis uitzoeken denk ik?
b767-300er
29-01-17, 20:20
Yip
Je moet dat idd van te voren doen
Overigens kun je niet alle beschikbare films en series downloaden op Netflix.
Ik heb ook wat vreemds bij de stoelreservering. Ik vlieg heen rechtstreeks met Airberlin. Had daar 4 plaatsen naast elkaar vastgelegd maar aan het einde vd boeking kreeg ik ene melding dat door de drukte er iets niet goed was gegaan en dat als ik geen bevestiging per mail heb ontvangen je dan opnieuw moest zoeken.
En inderdaad: ik heb geen mail gehad. Ook is er geen betaling afgeschreven.
Als ik echter inlog en de apis-gegevens oversla en bij de stoelreservering kom, zie ik onze stoelen wél staan, ook met onze namen erbij. Alleen bij de stoel voor de jongste zoon (10 jr) staat alleen 'bezet' bij en niet zijn naam. Ook raar of niet?
Trouwens: Als ik bij Iberia inlog (waar ik mee terugvlieg) zie ik voor de heenvlucht wél al onze 4 stoelnummers staan.
Dus wat moet ik hier nou mee? Is de stoelreservering bij Airberlin nu wel of niet goed gegaan ? Wat kan ik het beste doen?
Update: heb vorige week gebeld en de gegevens doorgegeven en kreeg te horen dat alles in orde was en ik in enkele minuten de bevestiging per mail zou ontvangen.
Je raadt het al: geen bevestiging. Dus er de volgende dag maar een mail aangewaagd. Geen zin om wéér lang aan de telefoon te wachten en in het Engels te stuntelen. Geen reactie.
Dus via Facebook er maar weer een berichtje uitgedaan waar ze met enkele minuten echt supersnel op reageerden.
En inmiddels een "Invoice and Confirmation" formulier ontvangen. Hèhè.
Bij Iberia had ik voor de terugvlucht (het langste stuk) ook stoelen gereserveerd en daar kreeg ik direct een bevestiging van per mail.
Dus dat loopt nu allemaal en moet in orde zijn.
Nu nog de Esta aanvragen binnenkort. Zou fijn als dát wel in 1x goed gaat :)
Zojuist geboekt bij Airberlin via Supersaver
dus - mco non stop
3x retour 10 maart -24 maart 2018 voor €1149,49
Wow, mooie prijs. Ik zag gisteren op de site van AirBerlin ook al mooie tarieven.
Had je via Skyscanner of Momondo gekeken?
Ik zie nu dat het maar 4 € scheelt met Supersaver of rechtstreeks bij AirBerlin. Dan boek ik liever rechtstreeks.
Leg ik gelijk de XL stoelen vast.
Bij mij scheelt het meer dan €200,-
Gevonden met http://www.chaser.nl/
Dat is wel veel, ja. Ik twijfel nog maar € 414,- per ticket voor een directe vlucht vind ik eigenlijk wel heel mooi.
Toch weer iets te lang gewacht, dus inmiddels waren de tickets een tientje duurder. Maar goed, € 424,- vind ik nog heel netjes. Gelijk XL stoelen vastgelegd. Vlucht vertrekt een uurtje later dus dat scheelt ook weer een overnachting in Düsseldorf.
Gek dat alles duurder wordt behalve tickets. We zijn € 100,- goedkoper uit dan afgelopen jaar en toen had ik best lang gewacht tot ik een goede prijs tegen kwam. De tickets begonnen toen op € 660,- .
b767-300er
28-04-17, 21:08
Ik geef ze nog maximaal 2 jaar voordat Etihad de stekker eruit trekt.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/noodlijdend-airberlin-noteert-dramatische-cijfers-over-2016
thelatinworld
10-05-17, 09:22
Air Berlin nu ook naar Orlando.
https://www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/airberlin-luidt-eerste-vlucht-naar-orlando-in-0?utm_source=Luchtvaartnieuws+-+Zakenreisnieuws&utm_campaign=5d2af3b232-EMAIL_CAMPAIGN_2017_05_08&utm_medium=email&utm_term=0_df5c469e6c-5d2af3b232-69085357
Net op tijd, wij hebben voor 17 mei geboekt :)
ronenivonne
10-05-17, 21:06
Wij ook rechtstreeks Orlando in Januari met Airberlin. Hoop niet dat Ethiad de stekker eruit trekt, voor ons is vliegen rechtstreeks naar Orlando vanaf Dusseldorf echt super. Vliegen vanaf Dusseldorf is zowiezo veel relaxter als vanaf Schiphol. Ook het vliegveld zelf is veel netter!!