PDA

Bekijk Volledige Versie : Stroomverbruik apart afrekenen bij villa



mars&el
26-07-11, 10:15
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het apart afrekenen van het stroomverbruik bij de huur van een villa?. Wij zijn nog een villa voor een weekje aan de westkust aan het zoeken, en wat ons daarbij opviel is dat bij veel aanbieders het stroomverbruik er apart bijgeteld wordt. We zijn er in de maand maart dus zwembadverwarming is dan wel gewenst. We willen achteraf niet voor onverwachte hoge kosten komen, heeft iemand hier ervaring mee, en is het verbruik te controleren?. De meeste stroomprijzen die de verhuurders aanbieden zitten zo tussen de 0,13 en 0,20 dollarcent.

Groetjes,Ellen

nikie1968
26-07-11, 10:18
wij huren nu voor de 2e keer een villa....en inderdaad voor de zwembadverwarming moet je betalen maar de rest nie....

Sunshine State
26-07-11, 10:43
Dat is voor mij ook nieuw, maar wellicht aan de westkust 'normaal' zo aan je bericht te lezen. Wij huren meestal in ' greater Orlando ' daar kan poolheat ook oplopen, tussen de 10 - 20 dollar per dag kan zomaar.


Wellicht kun je een all-in deal voorstellen ?

Teleton
26-07-11, 10:44
Wij zijn nog een villa voor een weekje aan de westkust aan het zoeken, en wat ons daarbij opviel is dat bij veel aanbieders het stroomverbruik er apart bijgeteld wordt. Aan de westkust is het heel gebruikelijk om de stroom los van de villahuur af te rekenen. Je kunt dit niet vergelijken met de Orlando area waar de prijzen inclusief zijn en je alleen de verwarming van je zwembad betaald.

Hou er overigens rekening mee dat het wel even kan duren voor het water op temperatuur is. Bovendien is er een relatie tussen de buitentemperatuur en je zwembadwater. Het is niet zo dat je het 'zo maar' even tot 30 graden kunt oppoken.

Als je geluk hebt, hebben de huurders voor jou ook voor verwarming gekozen en staan er zeven zonnen.... Heb je pech, dan moet je klunen.

Ebelix
26-07-11, 11:07
Wij hebben verschillende keren aan de westkust een villa gehuurd maar nog nooit apart voor de stroom hoeven te betalen. Was er laatst ook niet een bericht over verbruik boven een bepaald bedrag dat er dan ook extra geld in rekening wordt gebracht?

Hebben we hier misschien te maken met een nieuwe trent ala de luchtvaartmaatschappijen waar je voor alle extra's op binnenlandse vluchten in Amerika ook moet betalen?

corrus
26-07-11, 11:41
Even tussen de regels doorlezen.... (het gaat hier om poolheat)

Deze wordt ALTIJD apart berekend... :D

Ebelix
26-07-11, 12:08
Dat klopt maar volgens mij gaat het hier niet om zwembadverwarming maar om alle electriciteit die je verbruikt.

Michael66
26-07-11, 12:11
Hoi Mars&el,
Op mijn zoektocht naar villa's ben ik dat ook regelmatig tegengekomen. Vond het in eerste instantie vreemd. Maar ik kwam er achter dat veel huizen voor langere tijd (maanden) verhuurd worden in m.n. de wintermaanden, aan (oudere) mensen die de winterkou in de noordelijke staten ontvluchten. En dan lijkt het minder vreemd om de stroom apart af te rekenen. Sommige mensen gebruiken nu eenmaal meer stroom dan anderen (o.a. door poolheaters). En in het ene jaar kunnen de stroomkosten heel "anders" zijn dan in een ander jaar, door veranderende stroomprijzen en kouder of juist warmer weer. Dat "risico" is m.n. voor een langere verhuurperiode erg groot voor een verhuurder, en dat risico geeft hij/zij dan ook door aan de huurder.

Wel een belangrijk punt om op te letten als je de huurprijzen van huizen gaat vergelijken!!

Ebelix
26-07-11, 12:20
Wat ik wel al een paar keer ben tegen gekomen is dat de aircobediening achter slot en grendel zit. De temperatuur staat dan vast op bijvoorbeeld 22 graden celsius.

corrus
26-07-11, 14:03
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het apart afrekenen van het stroomverbruik bij de huur van een villa?. We zijn er in de maand maart dus zwembadverwarming is dan wel gewenst.
Bovenstaande is van de original poster...


wij huren nu voor de 2e keer een villa....en inderdaad voor de zwembadverwarming moet je betalen maar de rest nie....


Dat is voor mij ook nieuw, maar wellicht aan de westkust 'normaal' zo aan je bericht te lezen. Wij huren meestal in ' greater Orlando ' daar kan poolheat ook oplopen, tussen de 10 - 20 dollar per dag kan zomaar.


Wellicht kun je een all-in deal voorstellen ?


Aan de westkust is het heel gebruikelijk om de stroom los van de villahuur af te rekenen. Je kunt dit niet vergelijken met de Orlando area waar de prijzen inclusief zijn en je alleen de verwarming van je zwembad betaald.

Hou er overigens rekening mee dat het wel even kan duren voor het water op temperatuur is. Bovendien is er een relatie tussen de buitentemperatuur en je zwembadwater. Het is niet zo dat je het 'zo maar' even tot 30 graden kunt oppoken.

Als je geluk hebt, hebben de huurders voor jou ook voor verwarming gekozen en staan er zeven zonnen.... Heb je pech, dan moet je klunen.


Dat klopt maar volgens mij gaat het hier niet om zwembadverwarming maar om alle electriciteit die je verbruikt.

O dan zitten we er allemaal naast... behalve jij dan...

Michael66
26-07-11, 14:36
Even tussen de regels doorlezen.... (het gaat hier om poolheat) Deze wordt ALTIJD apart berekend... :DNee hoor, ik ben best veel huizen tegengekomen waar dit in de prijs zit. :) Maar bij de meeste huizen is het inderdaad wel een extra kostenpost.

Wat de vraag van de topicstarter betreft: Die gaat over stroomgebruik in het algemeen (zie titel van het onderwerp), met de poolverwarming als onderdeel.

Einde discussie daarover. (zeg ik als moderator)

Ebelix
26-07-11, 14:38
Dat is heel goed mogelijk. Ik zit er wel vaker naast :-)

mars&el
26-07-11, 16:25
Ja klopt, het gaat over het stroomgebruik algemeen, wat dan na de huur van je borg afgehouden wordt. Lijkt ons als je het zwembad wat opstookt, dat dat nogal een energieslurper is, of zouden die kosten overeen komen met de bijkomende kosten van zwembadverwarming in de orlando area's?.
Er staan trouwens nog genoeg villa's te huur die inclusief stroom zijn hoor, dus zoals telton al eens ergens schreef " bij twijfel niet inhalen.." en zoeken we nog even verder. Maar het viel ons op dat er veel verhuurders aan die kant zijn die zo werken.

sonja
26-07-11, 19:04
Wij hebben dit meegemaakt in een villa in Cape Coral. Bij aankomst noteerden we, conform de afspraak met de eigenaar, de standen, de meters zaten aan de zijkant van het huis. De volgende ochtend even een check met het management bureau. Bij vertrek opnieuw genoteerd en doorgemaild. Als ik me goed herinner moesten we voor 2 weken $ 75,-- betalen, dit was exclusief poolheat. Het verbruik werd van de borg afgetrokken.

Het was keurig van te voren aangegeven, ook werd er in de bevestiging nog extra op gewezen. Wij vonden het geen probleem.

Hans uit Koekelare
31-07-11, 06:22
Ik heb vandaag uitgecheckt in een villa in Cape Coral, waarvan het zwembad verwarmt was, en alles was in de prijs inbegrepen, ik heb niets meer moeten bij leggen.