PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Nan: 8 dagen Florida aug. 2011



Nan
24-07-11, 18:30
Beste mensen,

wij gaan voor het eerst naar Florida vanaf half augustus. De bedoeling is dat we zo veel mogelijk zien in deze korte tijd, maar natuurlijk ook een beetje relaxen. We hebben een auto tot onze beschikking, zijn nog op zoek naar een sunpass sticker, anders gaat het een pass24 oid worden.

Programma:

Dag 1

aankomst Miami. Auto ophalen en meteen shoppen. Het idee is om bijna lege handen en koffer naar Florida te gaan. Na het shoppen door naar Florida City (zoeken nog een hotel) om daar bij te komen en wat te eten etc.

Dag 2

Vanuit Florida City vroeg vertrekken richting Key West en daar de rest van de dag te blijven (ligt er iets op de route waarvoor we moeten stoppen?) Uiteraard de zonsondergang meemaken en een nachtje blijven (zoeken nog een hotel).

Dag 3

zonsopgang in Key West en dan terug naar het "vasteland" eventueel via een of meer bezienswaardigheden.

Dag 3/4/5/6/7/8 zijn nog open. Wel willen we per boot naar de bahamas, misschien daar ook een nachtje blijven?

Ook willen we de Everglades gaan bezoeken en in ieder geval een airboat ride maken. Zelf zit ik er aan te denken om dat op dag 3 te doen. Misschien nog een dag eraan vast in de Everglades? Ook daar zoeken we dan een hotel

Ook willen we graag per boot naar de Bahamas. vanuit welke plek kunnen we dat het beste doen? Wellicht daar een nacht extra?

Andere dingen die we graag willen doen: Ongeveer 4 uur per dag max rijden, een aardig museum, segway tour, een alligator farm, shooting range.... Cape Canaveral, Ft Lauderdale, Tampa, St Augustine? Aangezien we de laatste dag al vroeg gaan vertrekken zoeken we nog een aardig hotel in de buurt van Miami. Misschien dat we de laatste twee dagen Miami willen doen.

Zijn er nog bijzondere parken die we niet mogen missen? Disney e.d. laten we graag schieten.

We waarderen jullie reacties erg!

Met vriendelijke groet,

Nan

Teleton
24-07-11, 19:12
. De bedoeling is dat we zo veel mogelijk zien in deze korte tijd, maar natuurlijk ook een beetje relaxen.

Ik vroeg me af hoe laat jullie in Miami aankomen. Jullie gaan dan eerst flink shoppen, dan naar Florida City. Ben wel benieuwd hoe dat 'past'....

Als ik het goed begrijp, blijven er nu nog 5 dagen over die nog ingepland moeten worden. Eigenlijk heb je dan nog helemaal geen reisschema waar je mee op pad kunt, toch? Misschien is het handiger als je eerst zelf je keuzes maakt en die dan, als je dat wilt, op het forum bekend maakt. Dan kan er gericht aan tips worden gewerkt.

De mogelijkheden/opties die je zelf noemt, zijn eigenlijk al genoeg om drie weken mee te vullen. Lees daarom eens wat reisverslagen, ploeg het topic hotels en Key West eens door en je komt volop ideetjes tegen. Ook over de overige themaparken is een topic waarin je veel info kunt vinden. Zelfs over minicruises naar de Bahama's is er zeker wat te vinden.

Voor 8 dagen Florida kan het niet anders dan dat er keuzes gemaakt moeten worden. Een volledige rondreis van Miami, via Key West tot St Augustine en een minicruise waarbij je ook nog eens maximaal 4 uur per dag in de auto zit, wordt lastig in de korte tijd die jullie hebben. Zet zelf maar eens een proefroute uit.......je zit al snel aan zo'n 1100 miles. En dan moet je wel op de tol/snelwegen blijven....

Maar goed, onlangs zei iemand hier "vanuit de auto zie je ook veel" dus alles kan. Mijn bescheiden mening blijft: Florida's too much...;)

sonja
24-07-11, 19:16
Heerlijk dat jullie naar Florida gaan, maar kijk uit het is verslavend.

Wat willen jullie precies doen, van de natuur genieten, shoppen, bezienswaardigheden bekijken? Dat is belangrijk als je een rondje Florida plant. De afstanden zijn groter dan je denkt, b.v. van Miami naar St. Augustine is ruim 5 uur rijden. Een dagje Bahamas? Dan zit je 6 uur heen en 6 uur terug op de boot. Van Miami naar Tampa: bijna 5 uur rijden. Lees het forum er eens op na.
Misschien kun je beginnen met een deel van Florida, b.v. Miami, de Keys en Everglades. Dan kun je in 8 dagen veel zien.
Je landt in Miami, als je in Miami Beach een hotel boekt voor 2 dagen kun je daar even bijkomen en daarna je rondreisje 'doen'.
Als je nog gerichte vragen hebt stel ze gerust, iedereen wil je graag adviseren.

nikie1968
24-07-11, 19:44
nan,
waarom zijn jullie dan niet naar de keys gevlogen scheeld je weer een aantal uren rijden.....
alligator farm vond ik mooi.....
we hebben een aantal jaren geleden geslapen in rod and gun in evergladescity...
ben benieuwd of jullie het allemaal gedaan krijgen in die paar dagen....
maar het zal zeker weten niet de laatste keer zijn dat jullie gaan ....is zo verslavend....hahahaha

Nan
24-07-11, 20:07
Bedankt voor de snelle reacties!

We zijn ons aan het inlezen op het forum. Het is een geweldige bron van informatie, ook erg veel maar en dat maakt dat we keuzes moeten maken. Laten we daar nou nog wat te verbeteren hebben :) Nogmaals onze complimenten voor het forum!

We hopen dat het zo goed gaat bevallen dat we een tweede/derde keer komen. Het ziet er veelbelovend uit.

@ Teleton, we komen voor 12:00 aan en hopen dan vrij snel op weg te zijn om wat te shoppen. We moeten wel want we komen bijna empty-handed aan :) Ik heb gelezen over een tour naar de bahamas die om 09:00 vertrekt en je s'avonds weer aan wal zet tegen 22:00.
We hebben Orlando bewust uit het schema gehouden. Misschien moeten we FT Lauderdale aanhouden als meest noordelijke punt, en uitvalsbasis met 1 of 2 uitschieters naar boven.

@ Sonja, bedankt voor de tips. We denken eraan om Miami op het eind te doen. Beetje relaxen in South Beach en bijkomen van de eerste drukke dagen. Misschien gooien we het wel om, eerst Miami en dan een roundtrip.

We willen alles doen wat je beschrijft. En dat in korte tijd :) Goed idee om het wat zuidelijk te houden.

@ Nikie, we vliegen vanuit Curacao. Heb niet eens gekeken of ze daarvandaan direct naar de Keys vliegen. In vijf minuten besloten en nu lekker alles plannen. Veel mensen doen het vast andersom :) Ik heb goede hoop dat het niet de laatste keer is dat we naar Florida gaan.

Gr,

Nan