PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema BrendaPink: Best of Florida sept 2011



BrendaPink
23-07-11, 11:59
Via KRAS.nl hebben wij een reis geboekt naar Florida voor 8 dagen.
Zouden jullie ons tips kunnen geven van leuke to do's?:sun:
We vliegen met Arke fly en hebben daar nog geen ervaring mee. Iemand die wel ervaring heeft met Arke Fly?

1e dag - Amsterdam-Miami
we komen om 17.25u aan op het vliegveld en gaan met de huurauto naar ons hotel. (HoJo Dezerland Beach Resort & Spa - Miami Beach)

2 t/m 4e dag - Orlando
Op de 2e dag rijden we van Miami naar ons hotel in Kissimmee en hebben daar 3 dagen de tijd. We willen graag iets anders doen dan pretparken. We willen sowieso naar Kennedy Space center. Iemand verder nog suggesties?
Hotel: Seralago Hotel & Suites - Kissimmee

5e dag - Orlando-Fort Meyers
Autorit van Orlando naar Fort Meyers. Bezoek aan Het Edison Winter Home?
Hotel: Country Inn & Suites Sanibel - Ft. Myers

6e dag - Fort Meyers-Key West
Rit van Fort Meyers naar Key West. Iemand nog ideeën voor een leuke (niet standaard) route? In Key west hebben we nu een halve dag de tijd.
Hotel: Inn at Key West - Key West

7e dag - Key West-Miami
Van Key West naar Miami in de middag.

8e dag - Miami-Amsterdam
Vrije dag in Miami en om 17.55 weer terugvliegen naar Amsterdam.

9e dag - Amsterdam
Aankomst op Schiphol.

SpaceAce
23-07-11, 12:34
Ten eerste: leuk dat jullie naar Florida gaan!
Maar ten tweede: een hele rondreis incl wat dagen in Orlando in 8 dagen :shock:

Jammer dat reisbureaus dit soort onmogelijke rondjes nog steeds aan mogen bieden... :roll:



2 t/m 4e dag - Orlando
Op de 2e dag rijden we van Miami naar ons hotel in Kissimmee en hebben daar 3 dagen de tijd. We willen graag iets anders doen dan pretparken. We willen sowieso naar Kennedy Space center. Iemand verder nog suggesties?
Hotel: Seralago Hotel & Suites - Kissimmee

Vanuit Miami naar Orlando zou je via KSC kunnen doen, echter kom je daar dan wel in de middag ergens aan, waardoor je wellicht alleen de bustour kunt maken. Zonde, want de rest van het park biedt ook leuke dingen om te zien.

Dan heb je dus nog dag 3 en 4 over. Als je geen pretparken wilt doen, snap ik niet wat je dan wél in Orlando wilt gaan doen. Natuurlijk zijn er genoeg andere dingen te doen in Orlando dan pretparken, maar juist in dit onmogelijke rondje zou je - als je dan tóch geen pretparken wilt doen in Orlando - die dagen goed kunnen gebruiken voor de rest van het rondje. Maar ik snap dat dit een vast rondje van Kras is, dus je 'moet' wel naar Orlando.

Je zou wellicht naar één van de vele malls en/of outlets kunnen gaan. Of lekker tuben in Kellypark.



6e dag - Fort Meyers-Key West
Rit van Fort Meyers naar Key West. Iemand nog ideeën voor een leuke (niet standaard) route? In Key west hebben we nu een halve dag de tijd.
Hotel: Inn at Key West - Key West

Edison Winter Home ben ik nooit geweest, dus daar weet ik niets over..

Maar van Fort Myers naar Key West :shock: [-o<
Volgens googlemaps: 5 uur en 25 mins, maar reken daar maar op dat het wat langer duurt. De wegen over The Keys zijn grotendeels maar twee-baans (en dan bedoel ik aan ieders kant maar één baan. Dus bijna geen ruimte om in te halen. Zou ik je ook niet aanraden om te doen, gezien de vele /// naast de weg van de doden doordat men verkeerd ingeschat heeft om in te halen. Gelukkig komt er om de zoveel tijd wel een klein stukje strook bij om even in te halen. Maar toch, het is geen weg om lekker door te kunnen rijden). En als er dan weer eens een ongeluk is gebeurd, dan zit je helemaal vast :( Ik zeg niet dát het gebeurd. Maar het kán wel. Houdt hier rekening mee!

Verder zie ik op googlemaps dat hij via de I-75 rijdt. Logisch,... echter als je ook nog wat van de Everglades wilt zien, dan kun je het beste rijden via de Tamiami Trail. Dat geeft ook weer een iets langere reistijd aan. Overigens kun je dan er alleen doorheen rijden, en niet de Everglades nog bezoeken. Maar dat begrijp je natuurlijk wel :)

Zes uur rijden doe je niet ineens, dus je zult ook wat rustpuntjes onderweg pakken, neem ik aan. Zeg dus een uur of 7 rijden? Dan heb je niet zo heel veel tijd in Key West meer hoor!

Wij zijn destijds vanuit Naples naar The Keys gereden, maar hebben wel nog een overnachting gehad op Key Largo, want van Naples naar Key West ineens vonden we al te ver. Ik geef het je te doen.

Uiteraard kán het. Een dag heeft 24 uur, dus dat moet prima lukken. Toch? Alleen, of je dan ook werkelijk wat gezien hebt, is natuurlijk een tweede. Ach, het staat leuk op het afstreeplijstje: "Key West? Yep, been there, done that! Althans, dat zie ik op de foto's" ;)



7e dag - Key West-Miami
Van Key West naar Miami in de middag.

8e dag - Miami-Amsterdam
Vrije dag in Miami en om 17.55 weer terugvliegen naar Amsterdam.

Vroeg in de ochtend weer naar Miami, anders heb je weer geen tijd voor Miami :)

Dag 8 voor Miami is natuurlijk relatief. 18.00 uur vliegen, is rond 15.00 uur op het vliegveld zijn? Auto nog inleveren, dus rond 13.30 uur richting het vliegveld?

Persoonlijk plan ik mijn allerlaatste dag altijd relaxt in. Beetje uitslapen, koffers inpakken, rustig ontbijten en dan is het alweer tijd om richting het vliegveld te gaan. Maar wellicht plannen jullie deze anders in. Dat weet ik niet.

Al met al énorm gehaast rondje. Veel kilometers in weinig dagen, dus weinige zien. Veel in de auto...

Hopelijk snuffen jullie toch wat relaxte Florida Sfeer op, zodat jullie volgend jaar wellicht nog een keer teruggaan, maar dan alles zelf geregeld en uitgezocht (wellicht via dit forum ;)) zodat het wat meer gebalanceerder wordt.

Teleton
23-07-11, 12:35
..naar ons hotel in Kissimmee.. We willen graag iets anders doen dan pretparken. We willen sowieso naar Kennedy Space center. Iemand verder nog suggesties?

Oei oei, dat wordt lastig. Wat doe je in Orlando als je liever iets anders wil doen dan pretparken. (Ik ga naar de Grand Canyon maar ik wil eigenlijk geen natuur zien. Of ik ga naar het strand, maar wil eigenlijk graag iets anders dan de zee zien......) Maar goed, we hebben een forum vol suggesties. Kijk maar eens even rond. Je kunt nog gaan shoppen, een helicoptervlucht maken, zwemmen met dolfijnen, alligators bekijken, paardrijden, golf spelen, stappen.... affijn, wat kan er niet in Orlando? Met de zoekfunctie (arkefly) en wat reisverslagen kom je vast wel op ideetjes.


Rit van Fort Meyers naar Key West. Iemand nog ideeën voor een leuke (niet standaard) route?

Tsja, er loopt slechts een weg naar Key West en daar gaan jullie echt wel even over doen, denk ik zo. Het is, pak 'm beet, 300 miles. Dat lijkt misschien niet veel, maar het is een hele ruk.

Njit
23-07-11, 12:47
En je kunt wel met de veerboot vanaf Fort Meyers naar Key West maar dan mag de auto niet mee...

BrendaPink
23-07-11, 13:06
Hallo!

Bedankt al voor de suggesties :)
Het is inderdaad weinig tijd en veel kilometers...maar vanuit de auto zie je ook veel gelukkig!
We willen in Orlando niet helemaal de pretparken overslaan, maar het leek ons ook leuk om andere dingen te doen. Als ik het zo hoor zijn de pretparken wel the place to be in Orlando.
Is er een park wat jullie kunnen aanraden in de tijd dat wij daar zitten (3 september t/m 5 september?)

Njit
23-07-11, 13:14
Oei oei! 1 park kiezen uit de hele lijst? Ik zou zeggen, lees eens wat reisverslagen en kijk wat je aanspreekt. Succes met je keuze!

Misschien dat we iets kunnen aanraden als jullie kunnen aangeven waar de interesse naar uitgaat. Snelle attracties, filmthema, dieren, educatief etc etc..

Disney:

Animal Kingdom
Epcot
Magic Kingdom
Hollywood Studiois

Universal:

Studios
Islands of Adventure

Overig:
Busch Gardens (Tampa)
Seaworld

Waterparken:
Aquatica
Blizzard Beach
Typhoon Lagoon

avhkj
23-07-11, 13:25
In Orlando kun je ook heel goed shoppen; Florida Mall, Outlets. Ik vond toruwens Titanic experience en Ripleys ook heel leuk om een keer te doen. Als ik toch een park uit moest kiezen ging ik voor Magic Kingdom maar ik ben dan ook een enorme Mickey Mouse fan.

BrendaPink
23-07-11, 13:28
Wij zijn gek van films en gaan ook vaak naar de bioscoop, dus Universal Studios trekt ons het meest.
Is het handig om van te voren online kaarten te kopen of gewoon aan de kassa?

Teleton
23-07-11, 14:59
Is het handig om van te voren online kaarten te kopen of gewoon aan de kassa?
Waarom kijk je niet even in het topic dat speciaal over dit onderwerp gaat? Daarin vind je veel info. De voordeligste tickets voor 1 dag vind je op de site van Universal (http://www.universalorlando.com/home/home.aspx).