PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Nance30



nance30
23-07-11, 10:08
Hallo Allemaal,

Ik ben Nancy en ik ga in maart ongeveer 25 dagen naar Florida met m'n vriend en ons kleine mannetje die dan 21 maanden zal zijn.
Het plan is om 5 maart naar Atlanta te vliegen en vanuit daar te rijden naar Davenport waar wij voor 14 dagen een villa hebben gehuurd, maar dan...:-k
De golf van Mexico, Miami & Key west willen we zeker aan doen en dan langs de kust weer langzaam terug naar Atlanta.
Tips & tricks zijn meer dan welkom (ook tbv orlando en omgeving), we hebben best even de tijd, we willen het namelijk wel rustig aan doen voor de kleine, maar natuurlijk niks missen;)
Ook leuke accomodatie tips kunnen we goed gebruiken, alvast bedankt!

Groetjes Nancy

Teleton
23-07-11, 10:31
we hebben best even de tijd, we willen het namelijk wel rustig aan doen voor de kleine, maar natuurlijk niks missen;)
Hey Nancy & companie, welkom hier! Een reis naar Florida is altijd een goed idee. Maar toch valt er wel iets te zeggen over jullie reisplan. Als je van de 25 dagen Florida er voor het gemak even vier aftrekt voor de heen en terugreis en de trip van en naar Atlanta, blijven er nog 21 dagen over. Hiervan verblijven jullie er (heel verstandig) 14 van in een villa. Maar dan gaan jullie in 7 dagen een rondreis door Florida maken. Pakweg 1300 mijl........ langzaam aan van Orlando, via de Mexicaanse Golf Key West en langs de kust naar Atlanta. Veel mensen doen daar drie weken over. Alles kan, maar omdat je aangeeft het rustig aan te willen doen, vroeg ik me af of je je dit wel had gerealiseerd.

Hoe dan ook, er is nog tijd genoeg voor een (rustige) planning en dat betekent maanden voorpret. Have fun!

Syllvia
23-07-11, 10:38
Hoi Nance,

Leuk naar florida, een hele goede bestemming!
Het lijkt me wel een hele reis met zo'n kleine om van Atlanta naar Orlando te rijden, waar niet vliegen naar Orlando?

groetjes Sylvia

nance30
23-07-11, 15:12
Hoi Teleton & Sylly en andere :-)

Leuk dat er zo snel word gereageerd op dit forum!

Ik zal iets specifieker zijn in de uitleg van ons reisplan.
We zijn klm staff en hebben het voordeel tegen een gereduceerd tarief te vliegen met KLM of partners (dit alleen als er genoeg stoelen vrij zijn op de vlucht), daardoor zijn we dus "gebonden " aan Atlanta, aangezien KLM niet rechtstreeks op MCO of MIA vliegt.
We vliegen dus 5 maart AMS-ATL, daarna pick-up van de auto (fullsize suv bij Alamo)
en dan een stukje Atlanta uit rijden en of een hotel nemen.
De voldende dag word het een lange dag rijden naar Davenport, want we hebben vanaf 6 maart de villa geboekt. (We stoppen met regelmaat voor de kleine voor ons zelf :-)
Daar hebben we 2 weken de tijd om Orlando en omgeving (misschien ook wel van uit daar naar de Golf van Mexico) te verkennen. Het plan is om een rustdag en een doedag om en om te plannen ivm de kleine...
Na vertrek op 20 maart hebben we tot 29 of 30 maart om via via naar ATL te komen.
In deze tijd wil ik iig de keys en Miami hebben bezocht.
Is het mogelijk om met 3 overnachtingen de oostkust naar ATL te berijden ?

Alvast bedankt!

Groetjes Nancy

Teleton
23-07-11, 16:05
Na vertrek uit Orlando op 20 maart hebben we tot 29 of 30 maart om via via naar ATL te komen. In deze tijd wil ik iig de keys en Miami hebben bezocht.
Alles kan....in een streep van Miami naar Atlanta is ook 'maar' zo'n 1100 kilometer. It's up to you, maar van Orlando via de westkust naar Key West en langs de oostkust naar Atlanta is meer dan 2300 kilometer. En je hebt 8, hooguit 9 dagen.

Voor de Keys en Miami heb je toch zeker 5 dagen nodig, wil je er iets aan hebben. Blijft er echt niet veel over. Bedenk dat er niet altijd zeven zonnen in Florida staan en dat het in die tijd rond zes uur donker wordt.

Maar bij thuiskomst kan je wel zeggen dat je op de Keys en in Miami bent geweest. Iemand schreef hier: Vanuit de auto zie je ook best veel.......

Sommige Japanners reizen altijd zo. Of er echt tijd is om er van te genieten, blijft de vraag. Een ding staat vast: Florida's too much;-).

r.teeuwsen
23-07-11, 17:41
Hoi Nancy,

Ik zou toch nog maar eens in de vluchtschema's kijken, KLM vliegt met een MD-11 rechtstreeks op MIA. En dan ben je maar 4 uur kwijt om in Orlando te komen....
Op ma-wo-vr met de KL627 naar MIA, schematijd AMS 15h20-19h35 MIA
terug op ma-wo-vr met de KL628 schematijd MIA 21h30- 12h20 AMS
En zeker in maart is IPB'en goed mogelijk! ;-)

Succes, Remco

Ebelix
23-07-11, 19:38
Volgens mij gaat er ook nog een vlucht op zondag. In ieder geval in de huidige dienstregeling.

Als IPBer kan je ook gokken op beide vluchten om weg te komen.

Succes met de voorbereiding.

[verwijderd]
23-07-11, 22:33
Als je op beide vluchten wil gokken zit je toch wel met je huurauto. :lol:

Maar voor de reis die jullie willen doen is Miami een betere aanvlieg luchthaven, mits er plek is in het vliegtuig maar zo druk is het in die periode niet.

Verder zie ik dat je om de dag een rustdag wil doen voor de kleine maar ik denk dat als je elke dag rustig de tijd neemt voor de dingen de kleine tussendoor genoeg rust krijgt. Wij zijn al meermalen naar Florida geweest met eerst 1 kleine en afgelopen keer met 2 kids waarvan de jongste 6,5 maand was en slechts een rustdag toegepast als wij merkte dat de kleine het nodig had.

Verder gewoon wel elke dag gekeken hoe het ging en als we het idee hadden dat de kleine aan rust toe was dan gingen we terug naar de condo. Ik zou dan ook met een kleine geen vaste planning maken maar gewoon per dag bekijken wat je gaat doen.

In de tijd dat jullie gaan denk ik dat je ook de hotels niet vooruit hoeft te boeken aangezien je niet in een hoogseizoen zit. Misschien alleen voor de Keys maar dat durf ik niet te zeggen maar daar weet Marcelq (?) wel het antwoord op aangezien hij daar woont.

Succes met je voorbereiding.

nance30
24-07-11, 09:16
Hoi allemaal!
Thanks voor alle info!

Ik heb er helemaal niet aan gedacht om op MIA te vliegen, ik ben eigenlijk gelijk van ATL uit gegaan, aangezien ik deze reis al eerder (toen met mijn ouders) heb gedaan en we toen ook ATL aan deden...
Waarschijnlijk omdat dit een dagelijkse verbinding heeft... en ik toch wel een beetje bang ben om te blijven staan.... maar idd Maart is een goeie IPB periode ;-)
Ik ben van plan om in Orlando wel wat rust in te bouwen voor de kleine maar dat wil niet zeggen dat we niks doen, hier gaan we tenslotte ook elke dag naar de winkels.
Dagje shoppen & zwemmen, daarna weer een dagje park zoiets maar dat merken we vanzelf daar wel.
Ik ga niets van te voren plannen in die 2 weken in Davenport, we bekijken het wel per dag.
Ik denk ook dat ik de rest idd niet plan, we zijn in 2009 4 weken door de west gereisd en alles op de bonnefooi gedaan en dat was eigenlijk hartstikke goed gegaan. Key west boeken, had ik wel in mijn hoofd, heeft iemand nog leuke accomodatie tips?



Groetjes Nancy

majrim
03-08-11, 02:27
Miami is voor jullie een goede luchthaven als IPB-er. Wij zijn als KLM=staff wel naar Atl gevlogen omdat het hoogseizoen net begonnen was en wij hebben dus voor de zekerheid geboekte plaatsen genomen. Zelfs business class zat die dag vol.

Zijn net 1 dag terug en hebben Orlando-Atlanta gereden. Eerdere keren hebben wij dat ook gedaan. Wij vinden dat niet erg omdat wij graag in Amerika rijden (heen een overnachting en terug in één rit van Orl naar Atl.

Ook een reden om via Atl te gaan was dat dit jaar de auto, die wij wilden hebben, aanzienlijk duurder in Orlando was dan wanneer wij deze in Atlanta zouden huren.
Er is in het hoogseizoen een gigantische vraag naar SUV's. Bij ons scheelde het teveel en hebben daarom gekozen voor de rit per auto.

Hou de vluchten ongeveer een maand van tevoren in de gaten om te kijken hoe vol deze zijn. Je kan dan alsnog besluiten waar je naar toe vliegt en een huurauto is ook zo geboekt, ook met KLM-korting.

Een fijne vakantie