PDA

Bekijk Volledige Versie : Disney's Vacation club



marisca
14-01-06, 23:18
Hoi,Hoi, Heeft iemand zich wel eens laten informeren over dit bestaan. Zelf is dit een grote wens van mij, om hier lid van te zijn. Het is alleen bereduur!, We zijn wel met zijn drieen thuis, dat zou dan 39.000,00 dollar in het totaal kosten.Je schijnt dan zelf te mogen kiezen in welk hotel je verblijft 35 jaar lang. Met allerlei extra's, wanneer je wilt, zelfs in parijs,tokio,californie. Klopt dit? Weet iemand anders hier ook meer van? :D

Njit
14-01-06, 23:37
Al staat de naam Disney erop, het is en blijft natuurlijk gewoon Time-Sharing. Nu zal dit met Disney best wel in orde zijn maar toch heb ik daar altijd een gemengd gevoel over. Ik heb wat Gegoogled en wat informatie gevonden. Ik ben verder ook geen export op dit onderwerp dus er kunnen wat foutjes ingeslopen zijn :)

Op http://dvc.disney.go.com/dvc/guest/about/guestAboutOverview?id=LearnAboutDVCPage staat meer over deze Club..

Dat van die lokaties klopt wel:

The Disney Collection
Experience the inspiration and enchantment of the most magical resorts in the world. Vacation at select hotels at the Walt Disney World® Resort in Florida, the Disneyland® Resort in California, Disneyland® Resort Paris, Hong Kong Disneyland® Resort, and Tokyo Disney Resort®, or set sail for a tropical fantasy on the high seas aboard Disney Cruise Line®.

Je koopt Punten (minimaal 150 - een bedrag van $14250!!). Daar kun je dan elk jaar een vakantie van boeken. Het aantal benodigde punten is afhankelijk van de lokatie en het tijdstip. Bijvoorbeeld:



* A Studio at Disney's BoardWalk Villas for a long three-day weekend in September would be 49 Vacation Points (Friday through Sunday stay).
* A Studio at Disney's Saratoga Springs Resort for the week of July 4th would be 123 Vacation Points.
* A one-bedroom Vacation Home at Disney's Old Key West Resort for a single night in October (Sunday through Thursday) would be just 18 Vacation Points.
* A one-bedroom Vacation Home in the breathtaking Alps of Austria for one week during high season would total 160 Vacation Points.
* A Standard View Room at the Disneyland Hotel in California for a week in June would be 217 Vacation Points.

Meer informatie over de kosten en de addertjes onder het gras kun je hier vinden: http://allearsnet.com/acc/dvc.htm

marisca
14-01-06, 23:59
Thanks ! Maar wel een hoop geld , Ach iedereen moet nog wensen overhouden, anders is het zo gewoon allemaal. Het lijkt mij echt geweldig!Wie weet ooit eens! Maar iedergeval bedankt voor de moeite.Groetjes marisca. :D

FrankS
15-01-06, 12:03
Je betaalt niet alleen de aanschaf van de punten, maar ook nog eens jaarlijks onderhoudskosten. Dat is een vast bedrag per punt per jaar en loopt aardig op. Je kunt overigens ook punten overhevelen naar een volgend jaar of in een bepaald jaar verkopen omdat je er dat jaar geen gebruik van wil maken. Zo kun je ook als niet-deelnemer een jaartje punten kopen, om het uit te proberen. Je deelname is gekoppeld aan je "home-resort", waarvoor je (ik meen) 6 maanden tevoren kunt reserveren. Wil je je punten ergens anders besteden, dan mag je pas veel later reserveren. Beschikbaarheid is dan niet gegarandeerd.

Extra complicatie: voor het tekenen van het contract moet je in de USA aanwezig zijn, dat mag niet per post vanuit Nederland.

Disneyfan1970
17-01-06, 02:46
Als je nog eens in Orlando bent, gewoon eens naar zo'n bijeenkomst gaan, je krijgt leuke spullen, en een lekkere lunch (gratis!) en je weet gelijk of het wat voor je is !

Jeroen

marisca
17-01-06, 21:25
Wie weet doen we dat wel, maar ik ben nu wel wat bekoelt van alle reactie's. Ik dacht dat je entree er bij in zat, als je WDW VCM was? En over punten wist ik ook niets, en het klinkt allemaal minder mooi , als dat ik verwacht had? Ga wel gewoon op de manier als altijd. En dat is al geweldig toch? Groetjes marisca. :^o Ach als de staats loterij zich voor doet klets ik wel anders!

marisca
06-02-06, 11:36
Disneyfan, zijn jullie wel eens naar zo'n bijeenkomst geweest? By maris. :D

Barry1401
14-04-06, 19:21
Wie weet doen we dat wel, maar ik ben nu wel wat bekoelt van alle reactie's. Ik dacht dat je entree er bij in zat, als je WDW VCM was? En over punten wist ik ook niets, en het klinkt allemaal minder mooi , als dat ik verwacht had? Ga wel gewoon op de manier als altijd. En dat is al geweldig toch? Groetjes marisca. :^o Ach als de staats loterij zich voor doet klets ik wel anders!

In dat geval koop je gewoon een heel mooi, groot landhuis... :lol: :lol: :lol: Ja toch???


.

Anthony
14-04-06, 19:36
Die plaza van Michael Jackson staat toch te koop 8)

kol
06-05-06, 10:55
Hoi Marisca,

5 jaar geleden zijn wij ook naar zo'n presentatie geweest. Het was best leuk om eens te zien hoe het in z'n werk gaat. Je wordt bij je eigen hotel opgehaald en erheen gebracht. Als je kids bij je hebt gaan zij naar een soort kidsclubje. Zo'n presentatie duurt ongeveer een uur. Het koste toen iets van 11.000 dollar en ongeveer 800 dollar per jaar. Zal in de tussentijd wel duurder geworden zijn. Je kunt in principe in alle disneyhotels verblijven maar het is bijvoorbeeld niet interessant om in caribbean beach of in een ander niet vacationclub resort te verblijven. Als je klaar bent met de presentatie krijg je een boek en bonnen voor een lekkere lunch mee. Als je er meer over wilt weten zou ik gewoon een presentatie bijwonen.

Nicole :D

Stephanie
06-05-06, 12:01
De vraag is: als je gewoon het aantal keren dat je wil naar die Disney Resorts zou gaan, en gewoon telkens de entree en het hotel betalen, ben je dan niet goedkoper uit uiteindelijk ??

Angelina
11-05-07, 16:04
Mijn man zeurt me elk jaar weer aan mijn hoofd over de disney vacation club. Hij wil zich best inkopen daarin.
Maar op dit forum, met allemaal disneygekken, hoor ik eigenlijk nooit over DVC. En waarom niet, vraag ik me dan af.
Weten jullie iets wat wij niet weten?

Graag positieve en vooral ook negatieve ervaringen/kennis.

Alvast bedankt!!

Angelina

Ps Mijn man is financieel adviseur dus hij stapt niet echt zomaar ergens in. Hij heeft zich al best wel ingelezen in de DVC en nog steeds is hij enthousiast............

Njit
11-05-07, 16:15
Deze analyse ook al gelezen? http://www.mousesavers.com/dvc.html
In het verslag van Mickey99 staat ook een stukje over de DVC dacht ik..

Mickey99
11-05-07, 18:49
In mijn verslag wat je hier kunt vinden:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3260&page=12
kun je lezen dat wij op 1 mei jl naar een presentatie zijn geweest. Wij waren in 1e instantie ook enthiousiast maar als je hoort wat je naast de instapcontributie aan onkosten en tax betaald is het een gigantisch bedrag. Wij hebben dus besloten om het niet te doen.

Leentje
04-09-07, 23:48
Heb dit forum pas ontdekt, en vraag me af of er nog leden zijn van de Disney Vacation Club? M´n ex (toen man) en ik zijn sinds ´99 bij de Disney Vacation Club. Heb nu onlangs voor het eerst via een Amerikaans forum een aantal punten verkocht, maar is nogal omslachtig en komen vrij hoge kosten bij kijken om geld van ginder op je rekening hier te krijgen (4% via PayPal vind ik toch al een aardig bedrag aangezien het toch om vrij grote bedragen gaat). Het zou handig zijn om wat mensen dichter bij huis te kennen die ook lid zijn om eventueel punten te verhandelen, lenen of over te zetten. Anyone? :?:

Leentje
05-09-07, 15:38
Hier eventjes een andere kant van het Disney Vacation Club verhaal, van een kenner zeg maar ;). Ik ben nl. sinds 1999 (om precies te zijn 31 december 1999!) lid van de Disney Vacation Club, en heb dit mij nog geen seconde beklaagd! Het is inderdaad zo dat het instapbedrag vrij groot is, en er bijkomend ook nog een grote jaarlijkse bijdrage, de "annual dues" genaamd, bijkomt. Destijds is een weloverwogen keuze geweest van m´n man (nu ex) en mij om hierin te stappen. We reisden veel en graag, en gingen toen ook al vaak naar Florida. We zaten ten tijde dat we de deal hebben gesloten in een groezelig motelletje ergens in Kissimmee, wat toen toch ook aardig wat geld had gekost. Een klein rekensommetje leerde ons toen dat we voor hetzelfde geld in een luxueus Disney Resort hadden kunnen zitten! Maar het hangt er gewoon allemaal vanaf hoe je het bekijkt... Okee, het aankoopbedrag is groot, maar deel het door het aantal jaren dat je er gebruik kunt van maken, en reken daar de jaarlijkse bijdrage bij, dan merk je dat je voor een aanvaardbaar bedrag in de prachtigste hotels kunt verblijven, terwijl deze normaal (vind ikzelf dan) bijna onbetaalbaar zijn. Ik moet er volledigheidshalve wel even bij vermelden dat ten tijde dat wij de deal hebben gesloten, de prijzen en ook de annual dues lager waren dan nu. Het enige waar ik wel een kanttekening bij kan maken is de manier waarop het wordt overgebracht, je betaalt een aankoopbedrag + die annual dues die idd immens lijken. Maar, als je op een "gewone" manier een hotel boekt, wees er dan maar zeker van dat een groot deel van die prijs ook onderhoud, niet alleen van de kamer, maar ook gebouwen, tuinen, zwembad en alle faciliteiten omvat. Alleen merk je dat niet, omdat je gewoon een totaalbedrag betaalt. Maar dit zouden ze wel anders kunnen aanbrengen, want nu lijken die extra jaarlijkse kosten er teveel aan, als je de eerste keer het verhaal hoort.
Het moet ook gezegd, ze noemen de Disney Vacation Club Resort "your home away from home", en okee, dat is een verkoopstruc, maar eerlijk gezegd, het voelt ook ECHT zo! Ik heb nu een aantal keer in Old Key West Resort verbleven, en het voelt echt als thuiskomen... Je hebt er uiteraard ook het gemak en de luxe van een aantal dingen die je niet hebt in een "gewone" hotelkamer. Je hebt eventueel oa. een aparte slaapkamer, een grote badkamer met instapdouche en jaccuzzi, slaapkamer met TV, grote living met slaapbank, TV en DVD speler, grote keuken met oven, vaatwasser, zelfs een wasmachine en droogkast op de kamer! m.a.w. alles wat je maar wil... Bovendien kan je op deze manier ook nog een flink pak uitsparen op het verbruik van je maaltijden (in de veronderstelling dat je anders altijd on property zou eten). + dat je als DVC member een fikse korting krijgt op een jaarabonnement op de parken. Zo ben ik twee jaar na mekaar met m´n kids naar ginder geweest, de eerste keer in juli, de 2e keer in april (paasvakantie) het jaar erop. Ik heb toen annual passports gekocht met DVC korting, voor de prijs van pakweg een 10-tal dagen hebben wij 2 keer 2 weken onbeperkte toegang tot de parken gehad. Als je die dingen allemaal in rekening brengt, ben ik er zeker van dat het al bij al voordeliger uitkomt dan al die vakanties apart te boeken. Zeker voor de echte Florida freaks. Als ik het verhaal van Mickey99 lees, 13 keer daar geweest!? Dan durf ik ervoor wedden dat je met DVC al heel wat had kunnen besparen! Het systeem is bovendien heel flexibel. In tegenstelling met veel andere timeshares, waar je vaak een vast aantal weken in een bepaald hebt, kan je hier spelen met je punten en verblijven, punten overboeken naar een volgend jaar of lenen van een volgend jaar. Je kan zelf verblijven boeken voor iemand anders, punten overzetten naar iemand anders, of je punten verkopen (ttz, verhuren, verkopen mag je niet zeggen, haha). Het enige nadeel is dat je voor lange tijd "vast zit" aan Disney, maar zelfs daar is een oplossing voor. Je kan je aandeel in de DVC nl. ook terug verkopen. Twee jaar terug heb ik hiernaar eens geïnformeerd omdat mijn ex wou verkopen (maar ik niet dus!) en toen kwam ik er tot mijn verbazing achter dat, als we zouden verkopen, we er nog een flinke smak winst op zouden maken! (op het aankoopbedrag welteverstaan). Hoe dit in de toekomst gaat evolueren is uiteraard nog af te wachten, ik zie mezelf ook niet nog 30j lang naar Disney op vakantie gaan (hoewel, wie weet, tegen dat de kids volwassen zijn misschien wel met de hele familie en de kleinkinderen??) Of misschien dat ik binnen dit en x aantal tijd toch verkoop als er niemand mee mee wil ;). In elk geval, voor mij is Disney Vacation Club meer dan "het gigantische bedrag waarmee je je hierin inkoopt", ik zie het eerder als een investering om jarenlang gegarandeerd betaalbare en prachtige vakanties mee door te brengen. Maar ieder moet dat voor zich uiteraard uitmaken... Ik heb er in elk geval nog geen seconde spijt van gehad! Voila! lol. This was my say, for what it´s worth... :-)

Leentje
05-09-07, 15:42
Ik wou er ook nog eventje bij vermelden dat qua verkoopstechniek wij een hele andere ervaring hebben gehad dan hier eerder op dit forum al werd weergegeven. Onze gids was Jenna, en wij hebben heel vrijblijvend een uiteenzetting, rondleiding en allerhande documentatie gekregen, maar hebben ons op geen enkel moment gepushed gevoeld om een beslissing te nemen. Bij ons eindigde de rondleiding met "if you have any more questions, feel free to contact me, you have my number". Er werd ons geen nieuwe afspraak opgedrongen, er werd helemaal niet gepushed. Blijkbaar is dit dan wel de manier die werkt... ;-)

Mickey99
05-09-07, 17:43
Leuk te lezen dat je zo enthousiast bent :D

Wij vonden het instapbedrag juist wel meevallen (ook omdat de dollar nu zo gunstig staat) maar het was meer het bedrag wat er per jaar aan kosten bijkomt. Wij hebben in ieder geval, tot nu toe, nog geen spijt dat we het niet gedaan hebben. Wat ons voornamelijk tegen hield is dat je zoveel punten nodig had om langere periode (bijvoorbeeld 3 weken) nodig hebt voor een verblijf en dat je de punten niet langer dan 2 jaar op kan sparen. Ik heb hier (of was het op een ander forum?) gelezen dat je ook punten kunt huren. Dat lijkt me nu wel eens een keer leuk. Dan kun je toch eens kijken hoe het bevalt maar zit je er niet gelijk aan vast.

Het valt me trouwens wel op dat iedereen die lid is erg enthousiast is terwijl er ook veel punten te koop aangeboden worden.

Leentje
09-09-07, 00:51
Het handige van punten te huren/verhuren is dat je op die manier ook meer punten kan gebruiken dan je eigenlijk zelf hebt, of dat, als je een aantal jaren er geen gebruik kunt van maken, je je punten toch ergens "kwijt" kan.

cindy74
25-11-07, 18:41
ik gellof dat je op de website kunt kijken waar er leden zijn maar ik denk dat er in belgie nog niet zoveel zijn.

Yvet
26-11-07, 13:27
Wij zijn zelf geen lid van DVC maar willen wrs in de toekomst wel eens een keer punten gaan huren van iemand.
Ikzelf heb een bankrekening in Amerika dus kan het ook in Amerika regelen, maar ik wil je zeker in gedachte houden.

Kun je mss iets meer vertellen, hoeveel punten heb je en waar??

corrus
26-11-07, 19:12
Ja, wrs mss idd wl...

mvdham
01-03-08, 23:07
Hallo allemaal,

Wij zijn dus DVC members, en het is inderdaad een hoop geld dat zal ik niet ontkennen maar er zijn ook een hoop voordelen. Je hebt bijv. korting in een hoop restaurants en in de emporium (disney winkel 10%), je hebt korting op je entree, je auto huur, en er zijn nog genoeg andere voordelen. Je betaalt inderdaad een bepaalt bedrag maar de punten blijven hun waarde behouden dus je hebt de garantie dat een verblijf over 15 jaar nog evenveel punten kost als dit jaar en dat kan je niet zeggen als je over 15 jaar een reis boekt bij een reisburo. Het is natuurlijk geweldig om daar aan te komen en je wordt verwelkomt met "welkom thuis" (ik weet het het is een klein detail maar toch) en het is gewoon geweldig om op het park zelf te zitten. Ons thuisbasis is Saratoga Springs in Orlando rechttegenover Downtown Disney en Pleasure Island maar dit jaar hebben we ervoor gekozen om naar Animal Kingdom Lodge te gaan met uitzicht over de savanne dan zit je op je balkonnetje en dan lopen de giraffen en zebra's voorbij geweldig!!!.
Als iemand nog vragen heeft ik beantwoord ze graag want ik ben superenthousiast maar dat zullen jullie wel gemerkt hebben en wij zijn echt niet over 1 nacht ijs gegaan want het is en blijft een hoop geld.

Leentje
05-03-08, 23:23
Oeps... een tijdje niet meer op het forum geweest en niet gezien dat er nog iets gepost was. Wij waren destijds (1999) volgens hun zeggen nr. 13 op de lijst van de Belgische members. Een lijst van leden heb ik nog nergens gezien, moest die ergens te zien zijn, mag je dat altijd doorgeven, ben wel benieuwd.
Wij hebben 220 punten, onze home resort is de Boardwalk, hier hebben we echter nog nooit verbleven, wel telkens in Old Key West Resort, en vorig jaar in Saratoga Springs.

Leentje
05-03-08, 23:41
Hey! Leuk om hier nog een andere DVC member tegen te komen! Zelf ben ik ook sinds ´99 DVC member, en heb er nog geen seconde spijt van gehad! Is idd niet goedkoop (toen wij het gekocht hebben nog wel een pak goedkoper als nu), maar als je vaak naar WDW gaat en on-site verblijft, kom je zeker voordeliger uit op deze manier. Plus de kortingen, zoals eerder ook al opgenoemd. Wij hebben ook al 2x gebruik gemaakt van de korting op een annual passport (maar liefst 100$ korting pp). Als je binnen een tijdsbestek van een jaar 2x kan gaan (wij hebben dit gedaan december 1999, mei 2000, en juli 2005 - april 2006) dan scheelt het meteen ook een pak aan inkomtickets. Het is allemaal maar hoe je het bekijkt... Ik heb er in elk geval nog geen moment spijt van gehad!

Mvdham, als je ooit punten tekort komt, of je hebt er die je niet opgebruikt, mag je altijd een seintje geven. Ik heb zelf dit jaar voor ´t eerst een aantal punten "verkocht". Aangezien het aan een Amerikaan was en het voor ons beiden de eerste keer was, is het wat omslachtig gelopen, maar uiteindelijk is het wel in orde gekomen. Wel handig dat dit kan, ik heb in het verleden al meermaals kleine "restjes" punten zomaar laten verloren gaan omdat ik niet wist dat dit kon...

Tinkerbell
06-03-08, 07:40
Hoe gaat het dan als deze regeling er straks niet meer is?

Ik heb me vorig jaar ook even verdiept in deze materie en heb toen ergens gelezen dat deze timeshares verboden gaan worden.

Sorry ik weet niet meer waar ik dit opgepikt heb maar het was een Amerikaans Disney forum.

Michael66
06-03-08, 10:53
Hoe gaat het dan als deze regeling er straks niet meer is?Ik heb geen idee wat je gelezen hebt, of waar, maar dit soort "regelingen" gaan echt niet verdwijnen. Echt niet. Is ook geen reden voor, er zijn genoeg mensen die met heel veel plezier van dit soort lidmaatschappen gebruik maken. DVC en Hapimag zijn maar een paar voorbeelden, er zijn er nog veel meer.

Tinkerbell
06-03-08, 14:16
Ik heb geen idee wat je gelezen hebt, of waar, maar dit soort "regelingen" gaan echt niet verdwijnen. Echt niet. Is ook geen reden voor, er zijn genoeg mensen die met heel veel plezier van dit soort lidmaatschappen gebruik maken. DVC en Hapimag zijn maar een paar voorbeelden, er zijn er nog veel meer.

Het had iets te maken met verjaren. Een gebouw mag maar zo veel jaar in time sharing zitten.Maar nogmaals het fijne weet ik er niet meer van maar er waren wel toekomstige problemen.

Michael66
06-03-08, 15:01
Als je er meer concrete info over hebt hoor ik het graag.

Njit
06-03-08, 15:47
Het had iets te maken met verjaren. Een gebouw mag maar zo veel jaar in time sharing zitten.Maar nogmaals het fijne weet ik er niet meer van maar er waren wel toekomstige problemen.

Duurt nog wel even hoor. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Disney_Vacation_Club


Expiration

A DVC membership expires based on the home resort of the membership. The following table provides the year in which a membership at each home resort will expire:

Home Resort - Expiration Year
Disney's Animal Kingdom Villas - 2057
Disney's Old Key West - 2042/2057*
Disney's Saratoga Springs Resort & Spa - 2054
All Other Home Resorts - 2042
The members at Disney's Old Key West Resort have the option to extend their membership, but they are not required. The members who choose not to extend will have their ownership will expire in 2042. All members who choose to extend their membership will extend until 2057.

Kan me alleen wel voorstellen dat het in de toekomst problemen op gaat leveren. Als het contract maar tot 2042 mag blijven lopen dan is het op een gegeven moment over met de pret.

Lies1984
16-05-08, 16:50
Hallo allemaal,

Wij zijn in de meivakantie naar WDW geweest en dus net terug, maar we vonden het echt geweldig en gaan volgend jaar weer. Dan willen ook mijn schoonouders en mijn broertje mee. Ik heb al even rond gekeken op de site van WDW en met 5 personen leek mij een villa wel zo handig.

Heeft iemand al ervaringen met de verschillende villa's die disney te bieden heeft? We willen wel graag 2 aparte slaapkamers en ook op het disney terrein verblijven.

Alvast bedankt,
Lisette

Michael66
16-05-08, 16:55
De "villa's" van Disney zijn geen echte villa's (grote huizen), maar eigenlijk gewoon condo's (appartementen).

Ik heb er zelf verder geen ervaring mee.

tessa1
17-05-08, 17:12
Ben vorig jaar in WDW geweest voor ongeveer de 8e keer en hebben een top appartement geboekt. We verbleven in Saratoga Springs, was echt een top kamer met 2 verschillende slaapkamers, 2 badkamers waarvan 1 met jacuzzi, je eigen was-droog combinatie en een mooie keuken. Nou moet ik wel zeggen dat wij geen gebruik hebben gemaakt van de keuken, in Amerika is het goedkoper om buiten de deur te eten dan zelf koken.
als je meer wil weten hoor ik het wel, maar Saratoga Springs was echt in een woord gezegd SUPER

Lies1984
17-05-08, 21:05
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik had al gezien/gelezen dat die "villa's" gewoon grote kamers zijn of een studio en een kamer samengevoegd.

Saratoga Springs stond bij mij al op het lijstje samen met old key west en the Beach club.

Wat fijn dat het jullie zo goed bevallen is. De keuken zullen wij ook niet gaan gebruiken aangezien wij waarschijnlijk het dining plan nemen en anders gewoon uit eten gaan.

Nog een paar vraagjes:
Worden net als in de andere hotels ook de bedden elke dag opgemaakt en de handdoeken vervangen?
En hoe is de sfeer op het resort? Op foto's zie ik alleen maar grote gebouwen. Dit jaar sliepen wij op het coronada springs resort en dat was net een dorp waar je doorheen liep. Ook omdat de gebouwen daar niet zo hoog zijn.

Yvet
17-05-08, 21:42
Voor zover ik heb begrepen is het niet zo dat iedere dag je handdoeken worden vervangen maar in een villa maar 1x per week of per verblijf als je kortern dan een week verblijft.

De setting is hetzelfde al andere hotels, er is bv in de hotels die jij nu noemt voor de villa's ook een hotelkamer of een studio te boeken.
Het zijn grote gebouwen maar geen flatgebouwen en het is allemaal opgezet alsof je door een dorp loopt.

Mijn vraag is, waarom een Disneyvilla??
Waarom geen villa off property waardoor je een echte villa hebt met een privé zwembad?? Vaak is het goedkoper dan verblijven on property.
Is er een speciale reden??

Mocht je echt willen zeggen het moet een Disneyvilla zijn, denk er dan eens aan om Disneyvacationclub punten te huren van iemand anders, dan ben je vaak véél goedkoper uit dan dat je het gewoon via Disney boekt en je krijgt exact hetzelfde.
De hotels die jij noemt zijn namelijk allemaal Disney Vacation Club hotels, waarvan ze ook kamers/villa's verhuren aan het gewone publiek.

tessa1
27-05-08, 09:53
Hallo,

Bij ons op Saratoga werd de kamer elke dag schoon gemaakt, van het opmaken van de bedden to het verschonen van de handdoeken.
Uiteraard zijn er alleen maar grotere gebouwen, het is er erg rustig en het heeft niet echt een dorp-gevoel, wat in tegenstelling Coronado wel heeft, want daar zijn wij ook geweest.
Als je echt voor de kamers wilt gaan dan raad ik Saratoga aan, als je meer er omheen wilt, dan zal ik toch ergens anders heen gaan.
Probeer eens Animal Kingdom, het is wel een hotel, maar ook met top kamers!!!!

sylvester
27-05-08, 22:54
wij hebben 160 punten en zijn pas sinds afgelopen mei vakantie lid. thuis resort is saratoga springs maar zijn van plan volgend jaar onze vakantie door te brengen in wilderness resort.

Leentje
28-05-08, 00:20
Hey, leuk sylvester! Altijd handig om iemand te kennen die ook lid is en waar je evt punten kan van huren of aan kan verhuren e.d. We hebben zelf als eens een jaar niets met onze punten gedaan, of al eens een kleine hoeveelheid (13pnt) over gehad, da´s dan natuurlijk jammer op deze manier geld weg te gooien. Tot over een half jaar wist ik niet eens dat er forums bestonden waar je DVC punten kan huren/verhuren. Heb het één keer gedaan, maar het is toch altijd handiger als je in je eigen taal en in je eigen buurt zo´n dingen kan regelen. Ken je nog mensen die lid zijn? Ben je trouwens Belg of Nederlander?

Leentje
29-05-08, 15:22
Is normaal hoor, dat het op een gegeven moment afloopt. Wordt ook bij het aangaan van het contract duidelijk vermeld tot hoelang het loopt. Wij hebben onze "home resort" in the Boardwalk Villa´s en ons contract loopt tot 2042. Old Key West was het eerste Disney Vacation Club Resort en liep ook tot 2042. Onlangs hebben leden wel de kans gekregen dit te verlengen tot 2057.
Dit wordt ook heel duidelijk vermeld bij de aankoop, dus het is helemaal niet zo dat het gaat "verdwijnen" of voor "problemen" gaat zorgen, helemaal niet, dat heb je verkeerd geïnterpreteerd. De reden waarom het tot een bepaalde periode loopt, is als ik me niet vergis, dat tegen die tijd het gebouw z´n beste tijd wel een beetje gehad heeft, en de kosten van onderhoud en restauratie e.d., waar oa de "annual dues" voor dienen, te hoog zouden oplopen.
Tegen 2042 ben ik trouwens 75j dus zie ik mezelf ook niet direct niet meer zo vaak naar Florida gaan... hoewel... wie weet... ;-)

Disneyfan1970
29-05-08, 15:37
Op de Disneycruise heb ik een meeting bijgewoond van de DVC. De verkoper, ging vooral het verschil uitleggen, tussen een hotel, en de Disney resorts met villa's.
Tevens noemde hij wat andere voordelen in mijn ogen toch soms "sigaren uit eigen doos" maar de meeste mensen uit de USA die erbij waren, gingen klappen en juichen.
Als ik mee zou doen met het "goedkoopste pakket" ik geloof even uit mijn hoofd $26000 zou ik al rond de $700 kwijt zijn per jaar aan die onderhoudskosten e.d. En met dit pakket zou ik dan net geen week elk jaar naar zo'n Disney resort met villa's kunnen.
Nu kan ik een andere NIET disney villa al bijna huren voor 2 weken, alleen al voor het onderhoudskosten bedrag.

Ik weet ik maak het even erg zwart / wit, want er zitten inderdaad meer voodelen aan, en een "gewone" villa is geen Disney resort villa.

Maar voor mij kwam de persoon niet met steekhoudende argumenten om dit in de toekomst te willen doen. En misschien het feit dat ik ook even niet die $26000 heb liggen :razz:

Voor iedereen die dit wel "over" heeft kan het natuurlijk een goede investering zijn, om zo verzekerd te zijn, van jaar in jaar uit de beste hotels, voor een relatief steeds lagere prijs, denk aan de inflatie over 35 jaar.

Jeroen

sylvester
29-05-08, 21:21
vreemd, wij zijn net een maandje lid en ons goedkoopste pakket was iets boven de 16.000 dollar en zover wij hebben gekeken kunnen we daar goed 2 weken van op vakantie. natuurlijk kunnen we hiervan niet in zo'n kamer waar je met 'tig man op kan slapen maar met zijn vieren op een luxe kamer lukt toch wel.

Leentje
30-05-08, 03:17
Vind ik ook raar, ik dacht dat momenteel de prijs rond de 104$ per "vacation point" lag, wat zou betekenen dat je een minimum van 250 punten zou moeten kopen? Kan ik moeilijk geloven. Ik dacht dat het minimum op 160 punten ofzo lag momenteel? (kan er ook naast zitten hoor, maar een min van 250 lijkt me helemaal niet realistisch.

Toen wij kochten in ´99 was het wel een pak goedkoper dan nu - voordeel nu is dan weer de supervoordelige dollarkoers.
Het is en blijft veel geld, maar het is natuurlijk allemaal hoe je het bekijkt... hoe je het WIL bekijken eigenlijk. De voorstanders bekijken natuurlijk de positieve punten, de tegenstanders willen dan weer de negatieve kanten benadrukt zien.

Laat mij het ook even zwart-wit stellen, maar dan in de andere richting. Destijds kochten wij met de bedoeling 1x om de 3j een grote reis te kunnen maken van een drietal weken. Ondertussen ben ik gescheiden, en kan ik als ik wil elk jaar met de kids 2w naar ginder in een studio, wat ik ook al 2x gedaan heb, en dit jaar ook weer ga doen. Ik koop Annual Passports, met meer dan 100$ korting pp als lid. Premium Annual Passports kosten normaal 579$, als lid betaal je 454$ (+tax allebei). Op deze manier heb ik m´n inkomtickets voor dit jaar, maar ik plan om volgend jaar in juli terug te gaan, zodat ik hier nog kan van genieten. Of vergelijk met een vergelijkbaar 10d Magic Your Way ticket, kost dit je 320$ (voor maar 10d welteverstaan!). Voor 1.5x meer kan ik 3x zoveel tijd in de parken doorbrengen (dit jaar 2weken en volgend jaar 2w).
Reken daarbij ook dat ik geen auto huur en gebruik maak van het Disney-vervoer, dat spaart toch ook algauw 300-400 dollar uit voor een vakantie van 2w. + alle andere "kleinere" kortingen die toch algauw meer uit maken dan je op het eerste zicht zou vermoeden. Om dan nog maar te zwijgen van andere voordelen zoals de Extra Magic Hours e.d.

En om het nu helemaal extreem te maken. Stel dat ik op dit moment de hele handel opnieuw zou verkopen - wat ik overigens zeker niet van plan ben! - dan zou ik hiervoor momenteel, zelfs met de lage dollarkoers!, meer dan het aankoopbedrag terug krijgen, dus zou de investering terugverdiend zijn. En dan is de cirkel rond... Dan kun je stellen dat ik voor het bedrag van de Annual Dues elk jaar 2w naar een Disney Resort kan MET alle voordelen van lid te zijn erbij - dan is de keuze voor mij snel gemaakt hoor, Disneyfan 1970 ;)

Maar nogmaals, het hangt allemaal af van hoe je het bekijkt, van wat je persoonlijke wensen en prioriteiten zijn, hoe vaak je van plan bent WDW te bezoeken, en -niet onbelangrijk- van de dikte van je portemonnee uiteraard :razz:

Maar ach, wat maakt het ook allemaal uit, zolang als we maar plezier hebben, toch? :razz:

Disneyfan1970
30-05-08, 09:13
Klopt die $16000 zat er $10000 naast,vandaar dat ik ook typte dacht ik..
En als anderen hier veel plezier aan beleven prima toch.
En nogmaals de verkoper daar ging er helemaal vanuit dat je in zo'n resort villa wilde gaan zitten, en niet in een hotel kamer. Dus daar was heel zijn verkoop praatje op gebaseerd.
En dan zou je dus niet elk jaar een week kunnen. Ik kan eventueel de papieren er wel bij pakken, als jullie het precies willen weten ;)

Nogmaals kraak het niet af, maar het is niks voor ons, omdat wij niet persé op Disney terrein hoeven te verblijven, en ook voor een week cruise heb je niet genoeg punten met het "goedkoopste" pakket.

Groet,

Jeroen

Michael66
30-05-08, 09:54
Voor mij zou het ook niks zijn, ondanks dat wij elk jaar die kant op gaan. Disney is wat ons betreft wel een deel van de vakantie, niet "dé" bestemming. Da's het mooie van Orlando, en het mooie van Florida: ieder z'n ding, ieder z'n vakantie.

Tielemans
03-06-08, 00:29
Wij hebben ook over DVC nagedacht (zeker omdat je in WDW wordt doodgegooid met de advertenties)

Wij doen het niet gewoon simpel omdat het een smak geld is en wij niet graag time-sharen...op de een of andere manier voelt het niet goed. Je legt je ook voor zo'n tijd vast.

Trouwens ze adverteren altijd met villa's met een keuken maar ik moet zeggen dat wij daar absoluut niet van gediend zijn en liever gewoon een kamer hebben. Het zal denk ik grotere families aantrekken..

Leentje
03-06-08, 01:59
Ik stond vroeger ook heel weigerachtig tegenover timeshare, omdat je vaak van die verhalen hoort over agressieve verkoopstechnieken e.d. Maar het zijn vooral het soort timeshares die je bij wijze van spreken in Spanje op ´t strand aangesmeerd krijgt die het die kwalijke reputatie geven. Over DVC niets dan lof, maar nogmaals, ieder z´n ding natuurlijk.

Enne... Jeroen, tja... 16000$ of 26000$? ach ja, klein verschilletje ;-)

mattrob
22-07-08, 16:17
Nou, ik ga vanmiddag eens naar die presentatie. Ik begreep ook dat het instapbedrag $ 16.000 was en daarnaast $ 62,50 per maand. Wat ik met name ook interessant vind, maar niet in deze discussie terugkomt, is dat je juist niet alleen op Disney hoeft te verblijven, maar dat ze over heel de wereld overal mooie villa's/hotels hebben om te verblijven (bv safari lodge in Afrika, villa in Whistler, Canada om te skieën, etc etc). Dat doet mij op dit moment geinteresseerd zijn. Ik wil ook niet elk jaar verplicht Disney.

En Jeroen, ook jouw opmerking, dat je voor een heel leuk bedrag ook in een villa net buiten Disney zit, doet mij flink twijfelen. Het eenmalige bedrag in euro's is nu leuk, maar het jaarlijkse bedrag is ook niet weinig, en dat betaal je in dollars. De vraag is hoe de dollar over 5 jaar staat.

Tenslotte, wat mij echt tegenviel, is dat het maar voor 50 jaar geldt. Je koopt dus feitelijk je vakantie voor 50 jaar af, itt dat je echt een aandeel koopt in 'real estate' wat feitelijk zijn waarde blijft behouden. Ik had me er nooit zo in verdiept, maar ik dacht dat dit wel anders was. Is dat bij Hapimag bijvoorbeeld wel zo ? Ik bedoel, ik betaal die maandelijkse fee voor onderhoud, dacht ik ...

Goed, ik ga vanmiddag het verhaal eens aanhoren ;) !

Michael66
23-07-08, 00:08
Hapimag heeft townhouses in Kissimmee, Lake Berkley. Rijtjeshuizen dus, met slaapkamers en badkamer op de 1e verdieping. Geen privé- maar een gezamenlijk zwembad. Ik was er 4-5 jaar geleden (via AE gehuurd) en vond het er allemaal heel goed uitzien.

Op de Duitse Wikipedia (http://de.wikipedia.org/wiki/Hapimag) staat een uitgebreid verhaal. Ook dat je als aandeelhouder jaarlijks iets meer dan € 200 betaalt, en bij verblijf in de woning nog opdraait voor schoonmaakkosten en gebruikskosten (electra, water etc).

Volgens mij zijn de aandelen van hun onbeperkt "geldig", dus je koopt ze voor altijd. Ik heb er destijds over getwijfeld, maar de bijkomende kosten zijn een struikelblok geweest. Daarvoor huur je zowat een zelf gewoon huis/villa.

fitnessmouse
30-01-09, 15:20
Vraagje voor de DVC eigenaren

Klopt het dat het 'home resort' je 11 maanden van tevoren kunt boeken en een andere resort 7 maanden? Is dat het enige voordeel van verblijf in je 'home resort'? Het aantal benodigde punten is voor iedereen gelijk?

Waarom zou je dan bijv. AKL kopen voor $104 per punt, terwijl je in een resale al punten kunt kopen voor $47.50 op een wellicht minder gunstige locatie?
(Ik weet dat de eindtermijn verschillend is, maar dit even buiten beschouwing gelaten)

Leentje
03-02-09, 11:49
Het klopt idd dat je in je Home Resort reservaties kan maken 11 maanden voor aankomst, in de andere resorts 7 maanden op voorhand. Tenzij je gedurende de piekperiodes reist (Kerst, Pasen, …) EN daarbij speciale eisen hebt, levert dit doorgaans geen problemen op.
Het aantal punten dat je nodig hebt is hetzelfde, ongeacht wat je Home Resort is.
Zelf is onze Home Resort de Boardwalk Villas, maar we hebben daar op die 9 jaar nog nooit verbleven.

Waar je WEL rekening moet mee houden bij aankoop, is dat de Annual Dues verschillen van resort tot resort.
Zo zijn de Annual Dues voor 2009 als volgt:
Saratoga Springs: $4.34
Old Key West: $4.73
Animal Kingdom Villas: $4.86
Beach Club Villas: $5.00
Wilderness Lodge Villas: $5.04
Boardwalk Villas: $5.21
Hilton Head Island: $5.36
Vero Beach: $6.41

Een klein rekensommetje zegt dat er tussen de laagste en hoogste Annual Dues ongeveer $2 pp verschil zit, voor vb. 200 punten komt dat toch al gauw op een $400 verschil PER JAAR! Dus zeker rekening mee houden!

Verder is het zo dat je NOOIT voor $47.50 pp een resale zal kunnen kopen, ook al wordt het aan die prijs aangeboden. Disney heeft nl. het Right Of First Refusal (ROFR). Alle afgesloten contracten moeten via Disney passeren. Vinden zij dat de prijs die gevraagd wordt onder de marktwaarde ligt, gaat de verkoop niet door, zij kopen het dan zelf terug op, om het dan tegen een hogere prijs opnieuw aan te bieden.

Zo betaal je voor het goedkoopste resort (Old Key West) rond de $70 pp.
Meer info en voorbeelden kan je hierover vinden op:
http://activerain.com/blogsview/592923/ResalesDVC-com-DVC-Resales

Persoonlijk zou ik, als ik nu opnieuw zou kopen, opteren voor een resale van OKW, omdat het aankoopbedrag het laagste is, en de Annual Dues ook bij de laagste zijn. (EN we trouwens ook meestal op OKW verblijven)

Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is O:)

mattrob
03-02-09, 12:18
Mooi uitgebreid en duidelijk antwoord. Ik heb me toen op de DCL ook hierin verdiept, maar ik vond het grootste nadeel eigenlijk de looptijd. Je koopt iets dat afloopt, niet iets blijvends.

Is dat dan ook niet het nadeel van een resale, met name van de oudere resorts ? Dat je dan nog maar een kortere looptijd hebt ?

Leentje
03-02-09, 13:38
Ja, idd, met de eindtijd van het contract dient uiteraard ook rekening te worden gehouden. Heb dit even niet gedaan, omdat fitnessmouse zei: de eindtermijn even buiten beschouwing gelaten ;-) maar zal voor de volledigheid de aflooptijd van de contracten even meegeven, want daar moet je idd rekening mee houden bij aankoop:

Bay Lake Tower: 2060
Disney's Animal Kingdom Villas: 2057
Disney's Saratoga Springs Resort & Spa: 2054
Disney's Old Key West Resort: 2042/2057*
All Other Home Resorts: 2042

* verlengd contract
Voor mij persoonlijk is die expiration date nooit echt een issue geweest. Vooral omdat ik met het idee speel om later, tegen dat de kids hun interesse verliezen (ALS dat ooit al komt! :wink:), eventueel weer te verkopen.
De waarde is sinds wij gekocht hebben flink gestegen, maar er komt uiteraard een moment dat die terug gaat dalen. Mijn redenering is dan dat als ik terug verkoop na een aantal (10-tal??) jaar, ik het aankoopbedrag terugverdiend heb, en eigenlijk al de jaren voor de prijs van de Annual Dues op reis ben geweest. Dat is het idee dat bij mij speelt, of het ook zo gaat lopen zal de toekomst dan wel uitwijzen...