PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Tigerbunny: Orlando-Miami sept 2011



Tigerbunny
21-07-11, 21:10
Wij gaan voor (mijn eerste maal) en mijn man zijn tweede maal (na 10 jaar) naar Florida, omdat we wel van pretparken houden hebben we vooral wat meer tijd voorzien in Orlando. Ons reisschema (20 dagen in september 2011) ziet er als volgt uit:

* dag 1 : Brussel -Orlando - 's avonds huurauto ophalen + naar hotel
* dag 2 : WDW
* dag 3: WDW
* dag 4: WDW
* dag 5: WDW
* dag 6: Seaworld
* dag 7: Universal
* dag 8: Universal
* dag 9 Shoppen Florida Mall/ International Drive/ Downtown Disney
* dag 10: St Augustine + overnachten
* dag 11: Kennedy Space Center + overnachten
* dag 12: vertrek richting St Petersburg
* dag 13: St. Petersburg
* dag 14: vertrek Fort Myers
* dag 15: Fort Myers
* dag 16: Naples/ Bonita Beach
* dag 17: Naples / Bonita Beach - bezoek everglades
* dag 18: Miami
* dag 19: Miami
* dag 20: Miami-Brussel


Waar wij nu nog vooral op zoek naar zijn, zijn tips voor hotels, en dan voornamelijk voor Orlando. Omdat we daar iets langer verblijven mag dat dus wel iets luxueuzer zijn ;) Er werd ons Clarion Maingate voorgesteld, maar ik had eerder gedacht aan Blue Tree Resort. In ieder geval zouden we liever meer in de buurt van Lake Buena Vista willen verblijven.

Als jullie nog tips zouden hebben over dingen die we tijdens deze rondreis zeker niet zouden mogen missen, laat ze dan maar komen!

Omdat wij normaal "campergangers" zijn, heb ik ook geen flauw idee van welke auto we het beste nemen, en waar we hier qua verzekeringen moeten op letten...

Teleton
22-07-11, 10:24
...we wel van pretparken houden hebben we vooral wat meer tijd voorzien in Orlando. ... Oei, echte liefhebbers! Maar 7 themaparken achter elkaar, is dat nou wel verstandig?

Voor wat betreft de vragen over de hotels en de autohuur/verzekeringen: Misschien is het handig om de bestaande topics eerst even te raadplegen? Indien nodig kan je dan altijd nog een vraag in het betreffende topic stellen.Lees ook de onderwerpen over townhouses en condo's, wellicht is dat een goed alternatief voor een hotel.

Tigerbunny
25-07-11, 11:42
Hey, bedankt voor de reactie! Ik weet dat 7 dagen pretpark voor velen misschien wel heel erg veel lijkt, maar wij zijn inderdaad echte liefhebbers en kiezen er bewust voor om genoeg tijd te voorzien, zodat we de dingen die we willen doen op ons eigen rustige tempo kunnen doen. Het is immers vakantie en we willen niet "overhaasten" ;). Het dagje shoppen kan ook nog verschuiven hoor, hoewel dat misschien ook niet voor iedereen een "rustige" activiteit is :D.

Inmiddels hebben we geboekt (jaja, terug bij "de Hollanders") en nog een lichte wijziging aangebracht in het reisschema (2 dagen St. Augustine - Daytona Beach i.p.v. 1)

* dag 1 : Brussel -Orlando - 's avonds huurauto ophalen + naar hotel
* dag 2 : WDW
* dag 3: WDW
* dag 4: WDW
* dag 5: WDW
* dag 6: Seaworld
* dag 7: Universal
* dag 8: Universal
* dag 9 Shoppen Florida Mall/ International Drive/ Downtown Disney
* dag 10: St Augustine + overnachten
* dag 11: St Augustine
* dag 12: Kennedy Space Center
* dag 13: St. Petersburg
* dag 14: St Petersburg
* dag 15: Fort Myers
* dag 16: Naples/ Bonita Beach
* dag 17: Naples / Bonita Beach - bezoek everglades
* dag 18: Miami
* dag 19: Miami
* dag 20: Miami-Brussel

Ondertussen heb ik heel wat uurtjes rondgetuurd op het forum en andere sites, wat de huurauto's betreft wordt er heel veel gegoocheld met termen, maar wij zijn er nog niet zo vertrouwd mee, dus dat was wel effe zoeken... soit, we hebben het maar gehouden bij een "intermediate SUV", naar ik begrepen heb kan je dan nog kiezen welke concrete intermediate SUV je dan neemt? Zijn er aanraders qua kofferruimte bv? (of moet ik even deze vraag bij het topic van de auto's stellen?)

Njit
25-07-11, 12:46
Wij zijn ook pretpark-liefhebbers en hebben onze tijd in Orlando er ook mee volgepland: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/planning/ . We proberen wel af en toe een waterpark oid tussendoor te doen om even te relaxen.

Als je de auto in Orlando ophaalt heb je inderdaad de keuze. Gewoon ter plaatse bekijken wat er staat en meenemen wat je aanstaat. Hier kun je zien wat men zoal meekrijgt: Autohuur: Welke kreeg jij mee? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366)

Tigerbunny
26-07-11, 22:35
Thx voor de tip Njit!

Ik ga hier nog eens de zoekfunctie gebruiken over al dan niet sunpass aanschaffen, want ik las al een aantal minder leuke verhalen van facturen die nog worden nagestuurd wegens missen van tolpoortjes e.d.

Kheb ondertussen wel al vastgesteld dat - niettegenstaande we Belg zijn - we ook "deekers" zijn ("so cut the cr*p, just give us the car" einde quote) :D