PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema MissClaude: Florida zomer 2012



MissClaude
20-07-11, 23:04
Hoi Allemaal,

Volgend jaar zomer wil ik met mijn drie tieners van (dan) 11, 13 en 15 naar Florida voor drie weken.

Nu ben ik al lekker druk (leuk, leuk) met informatie inwinnen en reisschema's bekijken. NU heb ik zelf een aantal dingen in mijn hoofd maar weet niet of het een beetje too much is voor drie weken. We willen veel zien, maar toch zeker ook aan een beetje rust en vakantie gevoel toekomen. Daarbij ben ik alleen met de kids, dus alles, inclusief het rijden komt op mij neer.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Reisschema 1e draft =
dag 1 t/m 3 Tampa + Bush Gardens
dag 4 t/m 8 Orlando (?) + pretparken
dag 9 Clearwater
dag 10 t/m 11 fort myers
dag 12 Everglades (halve dag is dat te doen?)
dag 12 t/m 14 Keys (welke is best en mooist?)
dag 14 t/m 15 Miami
dag 16 t/m 19 Fort Lauderdale + 4 daagse cruise
dag 20 Tampa
dag 21 naar huis

corrus
21-07-11, 00:48
I.v.m. met de pubers...
Brobeer het om te draaien... en eindigen met Orlando...
Ná Orlando vinden de meeste pubers de rest niets meer aan. (en je weet hoe pubers dán zijn)

Teleton
21-07-11, 10:59
NU heb ik zelf een aantal dingen in mijn hoofd maar weet niet of het een beetje too much is voor drie weken. Eigenlijk plan je een volledige rondreis door Florida in twee weken. De vier dagen van de cruise gaan er immers al af? Da's vrij veel met pubers. Heb je al eens uitgerekend hoeveel kilometers je zo stiekemweg rijdt en hoe lang ze dan in de auto moeten zitten?

Over de Everglades is een apart topic. Het is het op een na grootste nationale park van de VS. Of een middagje genoeg is, vraag je? Tsja, dat hangt er maar helemaal vanf wat je allemaal van plan bent. En bedenk vooral dat je de meeste bezienswaardigheden die de Everglades bieden, ook in de omgeving van Orlando kunt zien.

Welke de beste Key is, vraag je. Da's ook weer helemaal afhankelijk wat je op je program hebt, wat je budget is en waar de belangstelling naar uit gaat. Gaan jullie snorkelen of een jetskitocht maken? Dan ben je daar aan het juiste adres. Ga je een beetje rondkuieren en naar de zonsondergang kijken, dan zijn er wel andere adresjes en kan je je de tocht eigenlijk beter besparen.

Wil je jezelf en je pubers een fijne vakantie bezorgen, denk dan toch eerst nog eens over wat keuzes na. Misschien is een dagje Disney Zwempark wel veel leuker voor jullie dan een dagje strand in Fort Meyers. Heb je het de pubers zelf al eens gevraagd?

Denk eens over een villa of condo in Orlando, maak uitstapjes naar Clearwater voor een boottocht met de dolfijnen. Ga met ze naar Kelly Park, da's heel wat actiever dan de Everglades, terwijl je natuur, avontuur en plezier mooi combineert. Hoeveel indruk een alligator op een puber maakt weet ik niet, maar ook in de omgeving van Orlando wemelt het er van. Combineer de themaparken met zwemparken en rij op je gemakje naar Fort Lauderdale voor de cruise. Bewaar Zuid Florida voor een volgende reis, wellicht zijn de pubers dan rijp voor het nachtleven in Miami!

Tans4USA
21-07-11, 20:44
Hallo, welkom op het forum.
Ik sluit me bij de anderen aan en vind jullie schema best druk voor een eerste keer Florida.
Vanuit Orlando kun je ook makkelijk Busch Gardens of het strand een keer bezoeken.
Alleen in Orlando en omgeving kun je je makkelijk 3 weken vermaken, zeker als je ook wat rust wilt en een vakantiegevoel wilt hebben zonder al te veel te rijden.

Je zou de reis ook kunnen combineren met een bezoek aan de golfkust, bijv. Naples. Hier vandaan kun je de Everglades bezoeken.
Zelf vind ik Miami en Fort Lauderdale minder leuk, maar dat is zo persoonlijk.
Veel plezier met plannen maken.

MissClaude
22-07-11, 12:22
Hoi!! Wat een goed advies! Thanks Daar heb ik wat aan. Kelly Park heb ik nog niet van gehoord en ik moet je eerlijk zeggend at Orlando en de pretparken ook super leuk is inderdaad... Ik ga er uitgebreid over na denken en kom binnenkort terug met een vernieuwd en veel beter passend schema!!

Thanks!

i Coorus, ook voor jou; Bedankt!! Goede tip!! De boel omdraaien.... Ik kom er op terug want ga ook want dingen schrappen :-)

MissClaude
25-07-11, 21:06
Hallo, welkom op het forum.
Ik sluit me bij de anderen aan en vind jullie schema best druk voor een eerste keer Florida.
Vanuit Orlando kun je ook makkelijk Busch Gardens of het strand een keer bezoeken.
Alleen in Orlando en omgeving kun je je makkelijk 3 weken vermaken, zeker als je ook wat rust wilt en een vakantiegevoel wilt hebben zonder al te veel te rijden.

Je zou de reis ook kunnen combineren met een bezoek aan de golfkust, bijv. Naples. Hier vandaan kun je de Everglades bezoeken.
Zelf vind ik Miami en Fort Lauderdale minder leuk, maar dat is zo persoonlijk.
Veel plezier met plannen maken.
Hi anita, ik denk inderdaad dat ik me ga concentreren op omgeving Orlando> Busch Gardens wil ik ook graag bezoeken.....Kan niet wachten! iemand nog een tip over waar en welke periode de meest interessante vliegtickets te kopen zijn?

Teleton
26-07-11, 08:17
iemand nog een tip over waar en welke periode de meest interessante vliegtickets te kopen zijn?
Kijk eens in het topic Vliegtickets (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11037). Hierin vind je een overzicht van de tickets die forumleden gekocht hebben. Google is in dit geval je vriendje, tik maar eens vliegtickets in.

Prijzen van vliegtickets schommelen nu eenmaal enorm. Het is niet zo dat de prijzen bij volle maan, als de teef loops is en de wind uit het noordwesten waait op z'n laagst zijn. Voor 'interessante' vliegtickets moet je hard werken. Dagelijks kijken, sites vergelijken, alerts instellen, jezelf abonneren op nieuwsbrieven, offertes aanvragen, geduld hebben. En dan....toeslaan op het juiste moment!

't Is net vissen....je weet nooit van te voren wanneer je beet hebt.

Njit
26-07-11, 08:27
't Is net vissen....je weet nooit van te voren wanneer je beet hebt.

en om in deze vergelijkingen te blijven. Je weet als je eenmaal beet hebt ook niet zeker of je buurman een kwartier later niet een nóg grotere vis vangt.

Dus als je eenmaal de tickets gekocht hebt vooral niet blijven kijken naar tickets of het misschien toch nog nog goedkoper had gekund :)