PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto met kleine kinderen



damian08
18-07-11, 22:59
Hoi allemaal,

Na even een tijdje weg te zijn geweest van het forum, omdat we voorlopig niet meer naar Florida zouden gaan...ben ik toch weer terug omdat we toch wel erg vaak de kriebels krijgen en besloten te hebben om waarschijnlijk volgend jaar weer richting Orlando te gaan.

Nu is mijn vraag, wat voor auto kan ik nu het beste huren?
We zijn dan met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen, van 4 en 1 jaar oud.
Dus koffers kan je al niet meer kwijt op de achterbank en ik zit met een buggy.

We nemen altijd aardig wat mee terug, tja wie niet ;-)
Maar welke auto heeft nu genoeg ruimte voor laat maar zeggen 4 grote koffers en een buggy?
Heeft iemand daar ervaring mee?
We hadden vorig jaar een Dodge Journey, en dat ging allemaal maar net..

Hoop graag op wat tips!

Groetjes Natalie

[verwijderd]
18-07-11, 23:25
Ik zou dan toch gaan voor minimaal een midsize SUV omdat je daar in ieder geval ook nog in de hoogte kan stapelen met je spullen.

En mocht je het er voor over hebben dan zou een standaard SUV nog meer ruimte bieden zodat je minder hoeft te stapelen. Zeker met een buggy. En zeker ook als je een rondreis gaat maken zou ik de gewone SUV aanbevelen.

damian08
19-07-11, 00:02
Jeroen, thnx!
Standaard is dus groter als een midsize.. zal eens gaan speuren.

We maken geen rondreis, we gaan gewoon weer lekker naar Orlando om te genieten van het weer, disney en de malls :-)

Michael66
19-07-11, 00:29
Je kunt m.i. inderdaad het beste minstens een midsize SUV nemen.

Als je er eentje mag uitzoeken (m.n. bij Alamo) let er dan op dat de ramen van de achterportieren niet al te hoog beginnen. Wij hebben met onze zoon een keer een auto gehad waarbij dit wel het geval was, waardoor hij nauwelijks naar buiten kon kijken (ondanks zijn "verhoging" d.m.v. het kinderzitje). Gevolg: een snel verveeld jongetje op de achterbank. Na enkele dagen de auto omgeruild en ... één en al vrolijkheid op de achterbank! Er is zoveel te zien langs de Floridiaanse wegen, ook voor kleine kinderoogjes!

damian08
19-07-11, 00:36
Oh, ik zal daar zeker opletten..mijn zoontje is ook nogal nieuwsgierig en er is natuurlijk zat te zien daar!
Ik zit al een beetje te speuren op sites, maar dan zal het toch eerder een standard SUV worden, dan heb ik toch meer ruimte als de Midsize.
We hadden het vorig jaar, toen hadden we een midsize gehuurd en daar kregen we onze koffers niet in :oops: en toen hebben we een grotere gepakt, die Dodge Journey.
En nu is er straks een kleintje bij, dus nog meer kleding!

Bedankt voor je tip Michael! Ik zet hem in mn kladblok ;)

Ta2 Gerrit
19-07-11, 12:02
De grootste hit bij de autoverhuurders is de Minivan. Daar zit nog veel meer ruimte in dan in een midsize SUV, en als de derde rij stoelen ingeklapt worden (stow&go), nog meer ruimte dan in een fullsize SUV.
Misschien is dat iets voor jullie ?

Hij oogt natuurlijk niet zo stoer als een SUV, maar soms moet je concessies doen voor een beetje meer ruimte. Wij huren er in Oktober ook één, want er moet een rolstoel mee, en ervaringen in het verleden (lastig te vervoeren met 4 volwassenen en bagage in een fullsize SUV) hebben ons tot deze keuze gebracht.

Sanibel
19-07-11, 16:59
De grootste hit bij de autoverhuurders is de Minivan. Daar zit nog veel meer ruimte in dan in een midsize SUV, en als de derde rij stoelen ingeklapt worden (stow&go), nog meer ruimte dan in een fullsize SUV.
Misschien is dat iets voor jullie ?.

Hier sluiten wij ons bij aan. Als wij met meer dan 3 gaan nemen we altijd een MPV(met als voorkeur de Chrysler Town and Country) Door de twee stoelen in het midden zit iedereen zeeeeer comfortabel. Als je verplaatst de achterbank naar beneden en je hebt bijna een verhuiswagen aan ruimte.
Voor ons de absolute topper.

Sjon, Bianca en Romy.

damian08
19-07-11, 17:01
Ok bedankt iedereen.
Is iemand bekend met een Dodge Caravan? Dat is dan toch een minivan of is deze juiste een slag kleiner?
Ik had hem op eautohuur gezien met een mooie prijs..

Sanibel
19-07-11, 17:02
Dat is dezelfde auto als de door mij genoemde Chrysler Town and country.

Sjon, Bianca en Romy

damian08
19-07-11, 17:04
Ok super, genoeg ruimte dus :D

Ta2 Gerrit
19-07-11, 18:37
Caravan

http://img18.imageshack.us/img18/3883/caravann.jpg (http://img18.imageshack.us/i/caravann.jpg/)

T&C

http://img10.imageshack.us/img10/3458/tcchrysler.jpg (http://img10.imageshack.us/i/tcchrysler.jpg/)

Michael66
19-07-11, 18:56
Een aantal minivans hebben ook al een ingebouwd kinderzitje: een deel van de achterbank of stoel klap je naar voren en daar kun je je kindje in vastgespen. Handig!

Jen876
19-07-11, 19:02
Huren ook altijd een minivan we zijn met z'n vieren.
Heb twee dochters dus gaat altijd een hoop mee op z'n minst 4 grote koffers 4 trolley's en nog wat losse sporttassen die we kunnen "vormen".
Paste er allemaal in dus dit jaar weer een minivan voor ons.

peter68
21-07-11, 14:38
De minivan is voor ons ook prima. We hebben de al eerder genoemde Chrysler Town & Country van Dollar meegekregen. We reizen met 3 volwassen en en twee kinderen. Plek zat!

Veel plezier alvast!

Peter.

i.westdijk
21-07-11, 18:48
Hallo. Wij hebben nu voor de derde keer een minivan gehuurd, twee keer een Dodge caravan gekregen en nu deze keer een Chrysler Town. Lijken heel erg op elkaar. Wij hebben ook twee kinderen, maar we moeten een opklapbare rolstoel meenemen voor mijn zoon, dus ook veel bagageruimte te nodig. Wij klappen dus de achterste bank voor drie personen in, zodat we veel bagage kwijt kunnen. Wat ook prettig is, is dat ze allerbei een eigen stoel hebben achter met wat ruimte ertussen voor een tasjes met boekjes ed. Waar ze hun voeten zetten, daaronder zit ook nog aardig wat ruimte om spullen op te bergen. Wat ook handig is is dat de kinderen schiufdeuren hebben, dus nooit hun portier tegen een ander auto kunnen duwen. Deze keer bij de crysler is er ook een knopje om de deuren open of dicht te laten gaan, erg handig. Ik vond hem ook niet echt heel duur, voor 25 dagen hoogseizoen bij eautohuur 850 euro, met alle verzekeringen erbij, en extra bestuurder en tank benzine. (geen roadside assistance).

au3
22-07-11, 01:41
Wij zijn ook grote fans van de Chrysler Town & Country en reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen. Dit jaar inderdaad met knop om deuren te openen en te sluiten en 'achteruitrij-camera'.
Soms zijn die extra zitplaatsen een uitkomst...als er 'mot' achterin is:mrgreen:

damian08
24-07-11, 17:23
Ideale auto dus, en hadden jullie ook die ingebouwde kinderzitjes?
Het is wel een luxe auto zo te lezen zeg... en als je dan kijkt naar de prijs om te huren, vind ik dat enorm meevallen. Ik dacht dat ik een vermogen kwijt zou aan de autohuur, maar het scheelt eigenlijk helemaal niks en ik heb gewoon 2x meer auto :-)

au3
24-07-11, 17:36
Wij hadden geen ingebouwd kinderzitje, we hadden 1 stoelverhoger meegenomen en 1 bij Wal*Mart gekocht (kids waren zijn 7 en 4).
We hebben voorheen vaker autostoeltjes gekocht bij Wal*Mart en de ene keer achtergelaten in de huurauto en ook eens meegenomen naar NL.
Kopen (en achterlaten) was goedkoper dan huren...

i.westdijk
25-07-11, 01:05
Ook wij hadden geen ingebouwde kinderzitjes. Onze kinderen zij groot genoeg.

Michael
25-07-11, 14:31
Ditmaal ben ik ook weer aan het zoeken voor een minivan. Al 4 maal eerder hadden wij zo'n model en dit bevalt nog steeds erg goed :-D.

TheOne73
26-07-11, 10:19
Vorig jaar had ik een Toyota Sienna (Minivan) meegekregen, daar heb je ook zee van ruimte. We hadden 3 grote koffers, 2 reistassen en een kinderwagen mee. En rijdt nog heerlijk ook.

We waren met ze drieen, achterbank neerklappen en voila instant ruimte.

corrus
26-07-11, 10:54
Een Toyota Sienna???

Da's een 8 persoons minivan...

Hans uit Koekelare
30-07-11, 08:08
Wij hebben een Ford Explorer SUV, en ook een zee van ruimte, 2 volwassenen en 2 achtienjarigen en nog plaats over.