PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Mirjam Peeters: Miami - Miami okt. 2011



Mirjam Peeters
11-07-11, 20:49
Ik ben bezig een route te maken maar heb nog een hele hoop vraagtekens.

We willen in ieder geval naar Key West en naar Key Largo. Verder naar St Petersburg (Dali museum). In Orlando willen we alleen naar Epcot, de andere attractieparken slaan we over.

Maar we willen ook heel graag met zeekoeien zwemmen.
Nu lees dat er zeekoeien zijn bij:
- Silver Springs, Ocala
- Crystal River
- Homosassa Springs
Of zijn de laatste twee hetzelfde?

Maar hebben jullie ervaringen waar zouden we het beste naar toe kunnen gaan.
Andere hoogtepunten in Florida hoor ik ook graag zodat ik een goede route kan maken.

Bedankt alvast.

Michael66
11-07-11, 22:07
Wanneer wil je gaan? Welk jaar? Welke maand(en)?

Njit
11-07-11, 22:13
Het staat in het rijtje:


Re: Op een rijtje: Naar Florida in 2011 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=150346#post150346)

03/10 t/m 19/10 - Mirjam Peeters

Maar het is wel zo handig om alle relevante informatie bij elkaar te zetten anders wordt het zo'n speurtocht :)

Mirjam Peeters
11-07-11, 22:15
Ow sorry.
We vertrekken op 3 oktober 2011 en gaan 19 oktober weer richting Nederland.
Tussen 14 en 19 oktober zit ik op Miami Beach, maar daarvoor gaan we dus rondreizen door Florida.

Mirjam Peeters
12-07-11, 23:09
Ik ben druk bezig met mijn schema en natuurlijk toch weer wat vragen.
Als ik een rondreis plan, kom ik altijd in Naples uit. Is dit een plaats waar ik tijd voor moet plannen of is het eigenlijk alleen een overnachtingsplek?

Is St. Augustine de moeite waard? Ik vraag me af of ik daarvoor verder moet rijden.
Het idee dat ik nu heb is nl:

Miami - Gatorpark - Naples
Naples - St. Petersburg
St. Petersburg - Crystal River
Crystal River - Orlando
Orlando - Key Largo
Key largo - Key West
Key West - Miami

corrus
13-07-11, 01:55
Ik ben bezig een route te maken maar heb nog een hele hoop vraagtekens.

In Orlando willen we alleen naar Epcot, de andere attractieparken slaan we over.Hoezo?? . .

Mirjam Peeters
13-07-11, 07:41
Twee jaar geleden zijn we naar Universal studio's in LA geweest en verder zijn wij niet zo heel erg van de pretparken

Teleton
13-07-11, 08:52
kom ik altijd in Naples uit. Is dit een plaats waar ik tijd voor moet plannen of is het eigenlijk alleen een overnachtingsplek?

Is St. Augustine de moeite waard? Ik vraag me af of ik daarvoor verder moet rijden.


Je stelt de 'is het de moeite waard' vraag. Tsja, de een houdt van de moeder, de ander van de dochter, de derde van allebei.....Waarom lees je de bestaande info over de ze plaatsen niet eens rustig door? Misschien dat je dan gemakkelijker zelf kunt bepalen of een bezoek voor jou de moeite waard is.

Verder lijkt je route niet zo logisch en gaat het er naar uitzien dat je een heleboel asfalt gaat zien tussen 4 en 13 oktober , zeker als je ST Augustine ook toevoegt. Maar je vermeldt het aantal geplande overnachtingen helaas niet en in het ene bericht schrijf je dat je tussen 14 en 19 oktober in Miami Beach verblijft, in het volgende bericht ga je nog naar Key Largo en Key West. So, what's it gonna be girl, zou Meatloaf zeggen.

Met zoveel onduidelijkheden is er dus eigenlijk nog niet zoveel zinnigs over te zeggen. Misschien ligt het meer voor de hand om te kiezen voor de route Miami-Key West-Naples- St Petersburg- Chrystal River- Orlando- St Augustine- Miami.

Mirjam Peeters
13-07-11, 09:45
Hoi Teleton, bedankt voor je reactie.

Ja het klopt dat ik 14 tot 19 oktober in Miami zit. Ik snap je opmerking over de keys daarom niet zo goed. Ik kan toch beide plekken zien?
Ik ben nog aan het kijken wat een mooie route is en voor welke plekken ik meer of minder tijd moet plannen, daarom heb ik ook nog geen overnachtingen toegevoegd.

Waarom ligt jouw route meer voor de hand?

Teleton
13-07-11, 11:35
Ik kan toch beide plekken zien?
Waarom ligt jouw route meer voor de hand?

Zeker, vele wegen leiden naar Rome! Maar 'mijn' route zou Orlando- Key Largo- Key West- Miami gewoon niet zijn. Vanwege het hoge asfaltgehalte op sommige dagen; persoonlijk zou ik meer voor gelijkmatige afstanden per reisdag kiezen.

En als je tussen 14 en 19 oktober in Miami bent, maak je toch de rondreis tussen 4 en 13 oktober? 11 dagen liggen nu eenmaal niet zo voor de hand voor het hele rondje, maar alles kan en alles mag.

Mirjam Peeters
13-07-11, 13:01
De richting is dan inderdaad beter zodat we niet zo'n hele lange afstanden hoeven af te leggen. Daar had ik niet aan gedacht, bedankt.

Mirjam Peeters
13-07-11, 21:34
Ik heb m'n route aangepast. Het is natuurlijk nog steeds concept.
Ik heb nu staan 2 nachten Key West en 1 nacht Key Largo. Ik zit nog te twijfelen of dat niet omgedraaid moet worden, dus 1 nacht Key West en 2 nachten Key Largo.

Graag zou ik weer wat reacties, opmerkingen of tips van jullie willen hebben.

03/10 aankomst Miami
04/10 Miami - Key West (256 km)
05/10 Key West (0 km)
06/10 Key West - Key Largo (157 km)
07/10 Key Largo - Ford Myers (301 km)
08/10 Ford Myers - St. Petersburg (181 km)
09/10 St. Petersburg - Crystal River (147 km)
10/10 Crystal River (0 km)
11/10 Crystal River - Orlando (141 km)
12/10 Orlando (0 km)
13/10 Orlando - West Plam Beach (275 km)
14/10 West Plam Beach - Miami Beach (117 km)
15/10 Hotel Fontainebleau Miami Beach
16/10 Hotel Fontainebleau Miami Beach
17/10 Hotel Fontainebleau Miami Beach
18/10 Hotel Fontainebleau Miami Beach
19/10 Vertrek Miami
20/10 aankomst Schiphol

Mirjam Peeters
16-07-11, 20:29
We hebben toch besloten om 1 nacht in Key West te blijven en 2 nachten in Key Largo.

Nu was ik van plan om alleen de dag dat we aankomen een hotel in de buurt van Miami te boeken, zodat we niet na de lange reis nog op zoek hoeven naar een hotel en een B&B in Key West te boeken.
Alle overige overnachtingen wil ik eigenlijk ter plekke doen.
Kan dat in Florida of zijn er plekken waar het aan te bevelen is om toch van te voren iets te boeken?

Ebelix
18-07-11, 15:08
In Oktober kan je overal wel terecht. Key West uiteraard wel reserveren als het hotel bij aankomst maar de rest kan op de bonnefooi. Persoonlijk kijk ik van te voren wel ongeveer waar ik wil gaan overnachten en welke hotels daar in de buurt zijn. Als de prijs me aanstaat reserveer ik ook gelijk maar wel zo dat ik de boeking nog kosteloos kan annuleren. Vaak nog voor 16.00 uur op de dag van aankomst.

Succes.

Mirjam Peeters
22-10-11, 01:14
Gisteren teruggekomen uit Florida. Het is een mooie reis geweest.
Dolfijnen gezien aan Key West, een zeekoe van ongeveer 1000 kilo (volgens de kapitein) die nog geen 50 cm onder me door zwom (wel eng!), naast een moeder en jong dat een meter of 3 onder ons door zwom, Epcot was leuk, ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, maar het heeft m'n verwachtingen overtroffen en jammer genoeg regen, heel veel regen in Miami.

Frans45
22-10-11, 07:42
Welkom thuis

Fijn dat jullie hebben genoten.

Jammer van de regen, maar de temperatuur was goed.

Nu nadenken of het voor herhaling vatbaar is.

Frans45

Mirjam Peeters
22-10-11, 16:52
Ik ben zeker aan USA verknocht. Afgelopen 3 jaar ben ik er nu 4 keer geweest (New York, westelijke staten, zuidelijke staten en nu dan Florida). De mentaliteit van de mensen vind ik erg fijn, ze zijn heel erg servicegericht en voor mij verhoogt dat wel m'n vakantiegevoel.
Maar er is nog veel meer te zien daar.... dus nu eens kijken waar de volgende reis naartoe gaat. Texas staat in ieder geval hoog op mijn verlanglijstje.

trails
22-10-11, 19:17
Yes Texas, dat staat bij ons ook op het lijstje, we hebben al een route klaarliggen :grin:

aggie
23-10-11, 12:35
Texas is ook erg mooi, erg veel natuur en mooie grote steden als Houston en Dallas!! Wij hebben er een jaar gewoond en er erg van genoten!:smile: