PDA

Bekijk Volledige Versie : TSA medewerkers



Chicco68
11-07-11, 19:36
Vandaag op het iPadforum:

De TSA (Transportation Security Administration) had al een slechte reputatie bij de Amerikanen. Ze zijn de beveiligingsdienst die op vliegvelden passagiers en hun tassen controleren, voordat ze op reis gaan en ze staan bekend als onvriendelijk en autoritair. Als passagier kun je maar beter niet in discussie gaan. Toch zal de TSA zich nu moeten verantwoorden, want TSA-medewerker Nelson Santiago-Serrano wordt ervan verdacht dat hij 50.000 dollar aan elektronica uit koffers van passagiers heeft gestolen. Hij werd gesnapt toen hij een iPad in zijn broek probeerde te verstoppen.

De 30-jarige official werkte op de Fort Lauderdale-Hollywood International Airport in Florida. Hij wordt beschuldigd van diefstal: meer dan 50.000 dollar aan spullen ontvreemdde hij in de afgelopen zes maanden. Een medewerker van Continental Airlines trof de man uiteindelijk aan, toen hij een iPad uit de bagage van een passagier probeerde te stelen en in zijn borek stak. De dief had de gewoonte om meteen foto’s te maken van de spullen die hij had gestolen, om ze vervolgens online te verkopen. Dat deed hij nog voordat zijn werkdag eindigde. Het ging om iPads, maar ook om computers, GPS-apparaten en camera’s. Het komt overigens wel vaker voor dat TSA-medewerkers gesnapt worden voor diefstal. Waardevolle spullen kun je daarom maar beter in je handbagage stoppen.

http://www.ipadclub.nl/23457/stelende-tsa-medewerker-gesnapt-met-ipad-in-zijn-broek/

Michael66
11-07-11, 22:03
Ik vind het een beetje een aanmatigend artikeltje. Enerzijds noemen ze de TSA'ers onviendelijk en autoritair, zonder daar ook maar een argument onder te plakken. Mijn ervaringen zijn in alle gevallen (inmiddels 14 jaar) in ieder geval anders: vriendelijk, hardwerkend (je zal maar continu een horde gehaaste, oververhitte, nooit-grappige, arrogante reizigers uit allerlei landen en culturen tegenover je hebben), excuserend voor het ongemak en precies dat doen waar ze voor staan.

Anderzijds: Was het nog niet bekend dan dat je waardevolle spullen beter in je handbagage kunt vervoeren? Ieder reisburo, iedere reisorganisatie, iedere airline, alles en iedereen die met vliegreizen te maken heeft adviseert al tientallen jaren om diverse redenen: stop waardevolle spullen ALTIJD in je handbagage, houd ze onder handbereik!

De kans dat een TSA'er iets uit je bagage pikt is m.i. nog vele malen kleiner dan dat er een koffer kwijt raakt.

Maar ja, zo denk ik er over. Iemand een andere mening?

Ta2 Gerrit
11-07-11, 23:03
Ik denk dat je licht simpel bent als je een I-pad in je ruimbagage douwt, of camera's en andere waardevolle electronican, for that matter.
Deze bagage gaat door diverse vreemde handen, gelukkig heel vaak betrouwbare, maar daar kan altijd een rotte appel tussen zitten, dat mag geen verrassing zijn.

Deze keer dus een TSA-er, maar deze mensen ervaar ik toch meestal zoals Michael al zegt; hardwerkend om alles zo snel als mogelijk in goede banen te leiden, zodat de passagier er zo min mogelijk oponthoud van heeft.

En iedereen die wel eens in de wachtrijen heeft gestaan weet dat dat met sommige van hun clienten niet meevalt. Voor de tigste keer vertellen dat de schoenen echt uitmoeten, of de laptop uit de tas. Dat veroorzaakt oponthoud, maar dat kun je de TSA niet aanrekenen.
Ik vindt het dus ook allemaal wel meevallen, maar dat is dus mijn mening.

JKG
11-07-11, 23:14
Geen dure electronica idd in je koffer stoppen. Dan ben je inderdaad simpel.
En zoals Gerrit al zegt, er kan altijd een rotte appel tussen zitten. Ook op Schiphol wordt er genoeg gestolen. De afgelopen reis naar Amerika waarbij ik verleden week terug kwam ben ik zeer netjes door de TSA behandeld. 1x hebben ze een puinhoop van m'n koffer gemaakt, maar ze zijn niet allemaal slecht.

Wel las ik van de week een stukje over dat terroristen nu zogenaamd explosieven in hun lichaam chirurgisch laten plaatsen en dat de TSA dat nu met aparte electronica weer wil achterhalen en checken bij iedereen? De backscatter bodyscan een tandje hoger zetten? Met een rubberen handschoen aan even de endeldarm inspecteren? Bukt u even en hoest u maar!:mrgreen:

Yvet
15-07-11, 12:01
Overal werken er mensen die niet te vertrouwen zijn bij de TSA maar ook bij KLM, de AH of waar dan ook.
Pesoonlijk vind ik het niet echt bijster slim om je electronica of wat voor waardevol spullen in je ruimbagage te doen.

Ik ben het eens met Michael en met Gerrit.

Ikzelf zou never nooit niet voor de TSA willen werken, het is een evrdomd ondankbaar baantje.
De mensen die bij TSA werken zijn wel de mensen die ons al reizend door Amerika veilig proberen te houden.
Ja het is vervelend om je broekriem af te moeten doen en je schoenen uit te moeten trekken, geen trui aan te mogen hebben enz enz enz.
Ja een pet-down is niet prettig en een body scan lijkt overdreven. Geen vloeistoffen mee is soms erg onhandig....
Maar wat voor maatregel dan ook, hoe vervelend dan ook, het is prima en ik werk er aan mee.
Ik heb niks te verbergen maar de mensen die dat wel hebben moeten het zo moeilijk mogelijk gemaakt worden om te doen wat ze zouden willen doen.
En als ik daarvoor dingen moet doen die onprettig zijn of in mijn ogen onzin lijken dan is het niet anders en werk ik er toch aan mee.
Ik heb liever dat ik mijn schoenen uit moet trekken, riem af moet doen, een scan moet ondergaan en zelfs wil ik zo ver gaan dat als zij vinden dat het nodig is dat de TSA met een rubberen handschoen aan even de endeldarm inspecteren nodig is dan heb ik dat 1000X liever dan met het vliegtuig onderdeel te zijn van een aanslag......

JKG
15-07-11, 15:38
Als je niets te verbergen hebt, wil je dan even je pincode hier neerzetten?
Onderdeel van een aanslag.. ondanks alle maatregelen kan er ook een vogel de motor invliegen, kan de onderhoudsmonteur een van de pitotbuizen bij het schoonmaken van het vliegtuig vergeten zijn af te dekken of vergeten zijn de tape er af te halen. Of een knopje verkeerd omzetten, waardoor de druk in de cabine niet werkt (incl. cockpit) en iedereen boven 3KM hoogte, knock out gaat die geen zuurstofmasker draagt.

Wat ik wil zeggen is dat die controles hartstikke leuk zijn, maar ze garanderen geen 100% veilige vlucht en daarom zal ik nooit alles geven wat ze van me willen zo lang dit nog kan.
Ohja en zo'n flesje wijn kan je ook kapot slaan in het vliegtuig, heb je een wapen.. of een pasje in je portomonnee zo scherp maken dat je iemand z'n hals er mee kan open snijden. In plaats van kauwgom semtex in die pakjes doen om de deur naar de cockpit op te blazen (1 kauwgomstripje of kauwgompje is genoeg, je wil niet het hele vliegtuig opblazen) om toegang er toe te krijgen... Dus die controles? 100% gaat ze nooit lukken. Maar zo lang mensen er in geloven en echt alles (en meer) willen geven, dan is het een prima methode om mensen onder de duim te krijgen en te houden :mrgreen:

Maar ik ga nu teveel offtopic, laten we het weer over de TSA hebben. :)

valkmir
15-07-11, 17:07
Yep JKG, helemaal mee eens. Heb zelf 26 jaar bij justitie gewerkt en je wil niet weten hoe inventief mensen zijn als ze echt iets mee naar binnen willen nemen....Daarom moet de "burger" ook altijd goed oplettend zijn, met name in een vliegtuig, een goed voorbeeld is een Nederlander die dit jaar een aanslag heeft verijdeld in een vliegtuig op weg naar de States.
Maar neemt niet weg dat de mensen die bij de TSA een niet makkelijk beroep hebben en degene die wij tegen zijn gekomen waren erg proffesioneel.
Rotte appels heb je overal, ook bij Justitie#-o