PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema JelleVR: New York - Miami / Sept-Okt 2011



JelleVR
11-07-11, 14:49
Onze trip in mei is niet kunnen doorgaan door mijn arbeidsongeval. Gelukkig hadden we een annulatieverzekering en kunnen we hopelijk in september wel vertrekken! We hebben onze trip zelfs nog wat langer gemaakt door er enkele dagen NY voor te plakken.

Alle vluchten zijn al geboekt en hotel in NY & Tampa ligt ook vast. De overige slaapplaatsen boeken we ter plaatse enkele dagen vooraf zodat we nog wat flexibel zijn indien er een tropische storm over Florida zou trekken.

We twijfelen momenteel enkel nog of we vanuit Orlando naar Homestead of Naples rijden om de dag nadien de Everglades te bezoeken en in Key Largo te eindigen. Wat raden jullie aan? Vanuit Naples via Tamiami Trail of vanuit Homestead en dan een eind naar Flamingo rijden en terug?

21/09 Brussel - NY
22/09 NY
23/09 NY
24/09 NY
25/09 NY – Tampa -> Tampa Buccaneers-Atlanta Falcons
26/09 Tampa – Orlando -> Busch Gardens
27/09 Orlando -> Aquatica
28/09 Orlando -> Sea World
29/09 Orlando -> Cape Canaveral
30/09 Orlando -> Daytona + St Augustine of Disneyland of Universal Studio's
01/10 Orlando - Naples of Homestead -> Reisdag
02/10 Naples of Homestead - Key Largo -> Everglades
03/10 Key Largo - Key West
04/10 Key West - Miami
05/10 Miami
06/10 Miami
07/10 Miami - Brussel

JelleVR
07-09-11, 16:14
Nog 14 dagen aftellen. Gelukkig zijn de laatste weken voorbij gevlogen, we zijn namelijk dringend toe aan vakantie J Programma is ondertussen ook zo goed als compleet.

Hopelijk geen stormen meer langs NY of Florida. Een 2e keer annuleren overleef ik niet meer J

21/09 – 24/09 | Brussel – NY (Comfort Inn Manhattan Bridge)
We hebben een lijstje opgesteld met de dingen die we zeker willen doen. Central Park, Liberty Island, Ground Zero, Times Square, Top Of The Rock, … We hebben 3,5 dag dus sowieso gaan we dingen moeten schrappen. Waarschijnlijk pikken we op Broadway ook nog een voorstelling van The Lion King mee.

25/09 NY – Tampa (Quality Inn Near Fairgrounds Ybor City)
We komen ‘s ochtends aan en pikken meteen onze auto op bij Alamo. Overdag lopen we wat rond in Tampa/ Ybor City, ’s avonds staat er Football op het programma. Tampa Buccaneers-Atlanta Falcons

26/09 Tampa – Orlando (Fairfield Inn & Suites International Drive)
Een hele dag Busch Gardens, ‘s avonds rijden we door naar Orlando

27/09 – 30/09 Orlando
Dag 1: Cape Canaveral
Dag 2: Seaworld
Dag 3: Uitstapje Daytona & St Augustine, Gatorland & Malls of 1 dag Disney/Universal
Dag 4: Aquatica

01/10 Orlando – Naples (Cove Inn Naples Bay)
We rijden via St Petersburg de kust af naar beneden en pikken onderweg de Skyway Bridge mee.

02/10 Naples of Homestead – Islamorada (Pelican Cove Resort)
Everglades, airboat, … via de Tamiami Trail. Eventueel dineren in het Morada Bay Beach Café.

03/10 Islamorada - Key West (Marriot Beachside Hotel)
We bekijken nog hoe we deze dag inplannen. Jetskiën, boottocht, snorkelen, … Sowieso Southernmost Point, Duval Street, Sunset Celebration op Mallory Square, …

04/10 Key West – Miami Beach (The New Hotel)
We bekijken nog hoe we deze dag inplannen. Jetskiën, boottocht, snorkelen, Bahia Honda Park, John Pennekamp, …
Eventueel lunch in het Morada Bay Beach Café.

05/10 – 07/10 | Miami Beach
Ducktours, Sawgrass Mill Mall, Little Havana, Ocean Drive, Collins Avenue, …

07/10 Miami - Brussel

Daan
08-09-11, 07:10
21/09 – 24/09 | Brussel – NY (Comfort Inn Manhattan Bridge)
We hebben een lijstje opgesteld met de dingen die we zeker willen doen. Central Park, Liberty Island, Ground Zero, Times Square, Top Of The Rock, … We hebben 3,5 dag dus sowieso gaan we dingen moeten schrappen. Waarschijnlijk pikken we op Broadway ook nog een voorstelling van The Lion King mee.


Als je deze dingen gaat doen, hoef je volgens mij niets te skippen. Wij zijn afgelopen december naar NY geweest, en hebben in 3 dagen alles wel gezien van Manhattan. Ground Zero is gewoon een bouwput. MAAR in het straatje bij de kerk zit een memorial winkel. Die is echt heel indrukwekkend. Times Square hoor je wel 2 keer te doen hoor. 1 overdag en 1 snachts. Da's echt een groot verschil.

Oh en nog 1 tip. Als het kan, zou ik TotR pakken met zonsonderdag. Die is echt supermooi als je op dat moment boven bent.

trails
08-09-11, 11:54
Ground Zero is gewoon een bouwput.

Was deze week niet op het journaal dat het memorial park daar nu opengaat? Zag er erg mooi uit moet ik zeggen. Op de plek waar de Twin Towers stonden zijn 2 fonteinen gemaakt en en zijn veel bomen bij geplaatst. ook zijn de namen van alle slachtoffers zichtbaar. Wij gaan het over 5 maanden zien, kan niet wachten!

Dit is ook zeer de moeite waard (vinden wij):
http://www.tributewtc.org/walktours/index.php

JelleVR
09-09-11, 10:38
Als je deze dingen gaat doen, hoef je volgens mij niets te skippen. Wij zijn afgelopen december naar NY geweest, en hebben in 3 dagen alles wel gezien van Manhattan. Ground Zero is gewoon een bouwput. MAAR in het straatje bij de kerk zit een memorial winkel. Die is echt heel indrukwekkend. Times Square hoor je wel 2 keer te doen hoor. 1 overdag en 1 snachts. Da's echt een groot verschil.

Oh en nog 1 tip. Als het kan, zou ik TotR pakken met zonsonderdag. Die is echt supermooi als je op dat moment boven bent.

Hebben jullie zo een NY City Pass gekocht waarmee je overal binnen kan?
Zijn nog aan het twijfelen om die aan te kopen, veel verschil met alle attracties afzonderlijk betalen zit er volgens mij niet echt op...

Daan
09-09-11, 10:58
Nee, die hebben we niet gekocht. Ik heb wel getwijfeld. Maar uiteindelijk wilde ik niet het gevoel hebben dat ik verplicht naar bepaalde attracties moest gaan om die pas er maar uit te krijgen. Daarnaast kan je op straat ook nog wel eens korting krijgen op attracties. Wij kregen een coupon toegestopt die 10 dollar korting gaf op TotR bv.

Wat Trails trouwens wel terecht zegt: Ground Zero zal er nu wel anders uit zien dan vorig jaar december. Ik was even vergeten dat het nu alweer 10 maanden verder is. Toendertijd waren ze hard aan het bouwen toen wij er waren.

Central Park is trouwens HUGE! Wij hebben er iets van 2 uur rondegelopen en toen hadden we niet eens 1/3e gezien. Neem daar wel de tijd voor als je daar bent.

En als je van het shoppen bent, dan is Century 21 echt een aanrader. Ligt naast Ground Zero.

JelleVR
14-09-11, 15:19
Voor Miami net nog The New Hotel op Miami Beach geboekt.

Kreeg niets dan lof op Tripadvisor, daarmee zijn we helemaal klaar om te vertrekken volgende week :)

JelleVR
19-09-11, 12:58
Nog 2 keer slapen en we zijn weg!! Ondertussen ook tickets voor Broadway gekocht. Vrijdag gaan we naar The Lion King! :)

trails
19-09-11, 17:19
Alvast een hele fijne vakantie!!

rolandino
23-09-11, 22:56
Heb je ook kaartjes voor Vrijheidsbeeld? Die dien je redelijk ver van tevoren te regelen namelijk. Tevens een prettige vakantie!