PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema natascha74: Orlando okt. 2011



natascha74
05-07-11, 22:12
hoi
ik kom eigenlijk wat info en tips inwinnen
het is de eerste keer dat ik een reis buiten europa ga doen en weet niet goed waar op te letten
ik ga dus midden oktober naar orlando
ben uitgenodigd door een facebook vriend om bij hem te logeren en hij doet ook het grootste deel van de planning( hij woont daar dan ook dus weet het best waar naar toe)
ik ben dus vooral op zoek waar ik de goedkoopste vliegtuig tickets zou kunnen vinden
wat ik moet regelen , weet enkel van de reispas en dat registreren voor vertrek
ben echt een newby wat reizen betreft dus alle hulp welkom
groetjes

r.teeuwsen
05-07-11, 23:45
Hoi Natascha,

Ga je via Brussel of via Amsterdam of via Dusseldorf vliegen?? Waar woon je dichtbij??
Dat is wel belangrijk in de zoektocht, welke data wil je gaan, precies de 15de oktober is een zaterdag, altijd duurder... hoe flexibel ben je? Wanneer wil je terug?
En hou rekening met de herfstvakantie... ik zag bij Arkefly al vanaf 800 euro in die tijd.... Maar bij KLM kun je nog voor 680 vliegen....
We wachten even je berichtje af om gerichter antwoord te geven ;-)

Groetjes, Remco

natascha74
06-07-11, 11:19
ah ok bedankt voor de reaktie al
ben van antwerpen dus brussel zal best zijn denk ik
ben van plan van 19oktober tot 2 november te gaan (halloween vieren daar he)
groetjes

moonlight91
06-07-11, 11:32
in die periode kost een ticket rond de 660,- vanaf antwerpen/amsterdam/orlando
www.klm.be (http://www.klm.be)

downunder
07-07-11, 03:38
Hoi Natascha,

Wij gaan ook voor de eerste keer naar florida en wat ik altijd doe als ik van te voren weet waarnaartoe, dan vul ik bij vliegwinkel.nl de plaatsen in zoals bv Miami, Orlando etc.
Je voert ook een maximum prijs in dus zeg 500 euro en ik moet zeggen ik krijg geregeld tickets van verschillende aanbieders binnen voor florida diverse plaatsen onder de 500 zelfs onder de 400 gehad.
Succes en veel plezier ...

natascha74
07-07-11, 12:13
hey
thx downunder, via die site is klm nog geen 500 euro scheeld een pak
zijn er nog diengen waar ik op moet letten?
zoals die travel cheques waar ik over lees is dit nodig?
of is visa genoeg

Ebelix
07-07-11, 14:02
Traveler cheques zijn niet nodig. 1 of 2 credit cards (Visa of Mastercard) met een normale bankpas zijn voldoende. In Amerika kan je alles betalen met een credit card en geld kan je opnemen met je bankpas bij ATM's die overal staan.

Veel plezier bij de voorbereiding.

downunder
07-07-11, 14:27
Ja idd ik ben het met ebelix eens,
ik nam vroeger ook altijd traverscheqes mee naar Oz maar dat is wel onhandig ivm alle nummers opschrijven voor verzekering mocht je ze kwijtraken, ook apart houden van de cheq en nummers en tel etc..
Dan nog dat sommige banken fees vragen voor inwissellen.
Credit card is the way to go , ik doe altijd extra geld erop je mag namelijk ook in de plus staan met een credit card de kosten voor gebruik CC zijn het laagst dus zoveel mogenlijk die gebruiken in winkels restaurants etc..
good luck

r.teeuwsen
07-07-11, 19:23
Hoi Natascha,

Met KLM voor € 504,- retour.... via www.connections.be (http://www.connections.be)
Let er wel even op dat je op de terugweg de juiste overstap neemt, niet die met 8 uur stop-over maar die met 2 uur.
Of je kunt nog een dagje NY eraan plakken.... want je kunt om 20h45 aankomen en de volgende dag doorvliegen om 19h00 naar Brussel.
Oh... aanvulling --> op de KLM site, www.klm.be (http://www.klm.be) kun je voor €470,- boeken..... op jullie gekozen data

Succes, Remco

downunder
08-07-11, 00:47
Krijg net weer nieuwe aanbiedinging in de mail...
tix.nl 450 worldticketcenter 470 arkefly 499.
Allemaal via vliegwinkel.
Die site is echt super ik heb wel eens deals van onder de 400 gehad.
ik heb jacksonville, orlando en miami als alerts staan maar je kan daar van over de hele wereld alerts aanvragen.

natascha74
08-07-11, 13:37
hey allemaal alvast bedankt voor de info
heb tickets geboekt via de vliegwinkel voor 530 euro
dat van pos staan op credit kaart wist ik ook niet en lijkt me wel interesant, kom je al niet thuis met een berg schulden

Ebelix
09-07-11, 12:54
Als je van te voren geld op je credit card kan zetten dan kan je ook achteraf de credit card betalen. Het wordt alleen een schuld als je de uitgave met de credit card niet kan betalen.

downunder
10-07-11, 04:45
Ik zal wat duidelijker wezen.
wat ik bedoel is dat als je bv een limiet an 2000 euro heb op een cc dan kan je bv 2000 in de plus gaan op de kaart zodat je 4000 kan gebruiken via cc en je geen geld hoeft te pinnen etc.
Ik doe dat altijd op vakantie zodat ik kleren, eten, parken of atracties, auto huur etc met cc betalen kan, wat de minste kosten met zich mee brengt zolang je in de plus staat hoef je ook geen rente te betalen en die is wel vaak hoog op een cc.

Ebelix
10-07-11, 07:38
Voor vertrek kan je ook de cc maatschappij vragen om eenmalig, 1 maand, de bestedingslimiet te verhogen naar bijvoorbeeld eur. 5000. Voor de zekerheid nemen wij altijd 2 cc van verschillende maatschappijen mee. Dit om er zeker van te zijn dat we altijd kunnen betalen indien er iets met 1 van de cc's.

Hans uit Koekelare
11-07-11, 20:28
@ Ebelix

Dat hebben we ook geregeld, 2 kaarten met een bestedingslimiet van elk 5000€, was geen enkel probleem bij de bank, hebben ze eigenlijk zelf voorgesteld aan ons.

Mirjam Peeters
11-07-11, 20:39
Tip:
Vorig jaar is onze creditcard in USA geskimmed (weet niet precies hoe je het schrijft). Maar toen wij thuis waren kregen we een telefoontje van Visa dat er geld was afgeschreven in Canada. Visa had deze opdracht geweigerd omdat ze het raar vonden dat wij na een paar weken alweer in Canada zouden zitten, dus wij hebben er niks van geleden, we hebben toen een nieuwe kaart gekregen.

Maar Visa gaf ons toen dus de tip om van te voren door te geven als je naar het buitenland gaat. Dit om te voorkomen dat zij denken dat het geen rechtvaardige afschrijving is en dat ze de kaart blokkeren.

nikie1968
12-07-11, 16:39
hebben ze ons ook de 1e keer amerika aangeraden om 2 verschillende creditkaarten mme tenemen in geval van diefstal of iets dergelijks...
nu hebben we er voor 3 1 voor de auto's(deze keer 3 in 3 verschillende staten, 1 voor hotels en winkelen en de 3e voor nood)

Belle1974
18-07-11, 13:06
pff, goed dat ik dit lees maar ik heb maar 1 cc van mastercard. kom ik nu in de problemen?
Zal ook even de bestedingslimiet nakijken.....

Ebelix
18-07-11, 15:03
Nee hoor, je komt niet in de problemen. Belangrijk is je bestedingslimiet en goed je pas in de gaten houden. Sommige mensen zijn tevreden met 1 credit card en anderen voelen zich zekerder met 2 of meer credit cards. Het ligt ook helemaal wat je van plan bent om te doen. Ga je rondtrekken en veel shoppen dan zeg ik neem meerdere kaarten. Blijf je op 1 plaats en ben je niet van plan om veel te shoppen dan heb je aan 1 kaart genoeg.

nikie1968
24-07-11, 21:12
2 zou zeker handig zijn......als er 1 het niet doet kun je niets meer...