PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Belle1974: Orlando-Miami okt/nov 2011



Belle1974
05-07-11, 13:09
Hallo allemaal,

Ik kan wel wat hulp gebruiken. Onze planning is om in oktober/november voor 4 weken naar Florida te gaan.
Van die 4 weken zullen we ruim 2 weken in Orlando verblijven.
Parken op onze lijst: Magic Kingdom, Animal Kingdom, Hollywood Studios, Epcot, Discovery Cove, Seaworld, Typhoon Lagoon/Blizzard Beach, Universal Studios, Islands of Adventure.
Bush Gardens in Tampa.

Kan iemand de volgende vragen beantwoorden:
- Hoe deel ik de 2 weken Orlando het beste in? Drukke dagen afwisselen met "rustdag" (mag waterpark zijn).
- Wat mag ik verder niet missen in Florida?

- Kan iemand me de Disney Cruise aanraden? Gaat die vanuit Miami?
- Is oktober/november wel een goede tijd om te gaan? Temperatuur? Regen? Orkanen? Drukte in de parken?
- Hoe zit het met tolwegen in Florida?
- Parkeergeld Disney?

Alle tips zijn welkom. Gezelschap bestaat maar uit 2 personen, mezelf en mijn partner. Allebei halverwege de 30 en disneyfans. We zijn in de afgelopen jaren al diverse keren naar Disneyland Paris geweest.

IK hoor graag van jullie

A.Hofman
05-07-11, 14:28
Hallo,

Allereerst is november een geweldig tijd om in FL te zijn. Heerlijk weer, rustig in de parken en gunstige vliegtarieven.

Rustdagen plannen tussen het bezoeken van de grote parken is niet overstandig, de loopafstanden zijn groot. Zeker als het het eerste bezoek is aan die parken wil je niks 'missen' en alles meemaken. In okt/nov. zullen de parken ook eerder sluiten dan in de zomer, dus heb je ook minder tijd om alles te zien. Maar de wachttijden zijn aanmerkelijk korter, kan je ook meer attracties doen op een dag.

Wat je verder niet mag missen ligt ook een beetje aan jullie eigen interesses.

Strand en zee, shoppen, ballonvaart, airboattours, musea, dieren, natuur, kanoën, je kunt het zo gek niet bedenken,of het is te zien en te doen in Florida.
Kennedy Space Centre vonden wij erg indrukwekkend en interessant. Miami is niet onze stad, anderen zijn er gek op. Het is maar net wat je wilt.

Over de tolwegen is genoeg info te vinden op dit forum, en ook op welke manieren je de toll kunt betalen.

Met behulp van zoek functie bovenaan deze pagina zijn er antwoorden te vinden op (bijna) alle vragen.

Veel plezier met de voorbereidingen. Hoe en wat jullie ook gaan doen, jullie zullen een fantastische vakantie beleven. Het floridavirus is erg besmettelijk en hardnekkig, en er is maar 1 medicijn...boeken!

nikie1968
05-07-11, 14:43
hallo Belle,

ga een en ander van A. Hofman bevestigen...weer vind ik persoonlijk geweldig in november ben vorig jaar zelf in juni geweest maar vond dat veel te heet...zeker in de disneyparken..
rustdagen heb je zeker nodig want je bent gebroken na dagje park...teveel om naar te kijken en in je op tenemen...

wat wil je gaan doen...ik persoonlijk vind de everglades geweldig...iedere keer weer maar dat is persoonlijk, vorig jaar zijn we naar de alligator farm geweest en hebben daar dan ook de airboat tour gedaan(adres alligator farm is 40351 SW 192 Ave Homestead FL 33034)

wat mijn man altijd perse wil zien op de vrijdag en zaterdagavond zijn de auto en motortour in kissemee old town, we gaan daar dan gezellig zitten op het terras met live music...

dit jaar gaan wijzelf ook weer in november en hebben nu de gospel tour geboekt afwachten wat dat is...

wijzelf landen op Key West, om dat we dan de weg niet 2 keer hoeven te rijden...ook dat vinden we geweldig zijn we vorig jaar voor de eerste keer geweest is in verhouding wel duurder als de omgeving van orlando..

tolwegen vermijden we altijd we nemen onze eigen tom tom mee en dan rijden we altijd zonder tolwegen...

kijk maar eens op diverse forums kun je hoop info vinden...succes.....
en een supervakantie.....

Connie
05-07-11, 14:53
Ik sluit me ook aan bij mij voorgangers. Miami is ook niet mij ding maar misschien wel voor jullie.
Ik ben zelf niet zo van rustdagen maar die kan je natuurlijk ook invullen met een paar uur winkelen en zomaar wat slenteren.
Als je van nascar houdt zou ik zeker naar Dayton beach gaan daar zit een speedway, zit ook bij Disney.

Die Disneycruise vertrekt vanuit Port Canaveral ongeveer een uurtje rijden vanaf Orlando. En ik zeg volmondig JA, ook dit werkt verslavend.

Over het parkeren bij Disney dit is gratis als je daar slaapt en anders hebben veel hotels een gratis shuttle.

Oja, en de zwembaden van Disney zijn ook heel erg leuk en ontspannen.

Mocht je nog vragen hebben dan lezen we het wel.

Ik heb een blog waar ik wat over mijn Disneycruise schrijf, misschien dat je daar op kunt kijken.

http://disneycruise-la-mexico.blogspot.com

Belle1974
06-07-11, 11:46
Iedereen bedankt voor de tips!!

nikie1968
06-07-11, 17:49
sluit me volledig bij connie aan Miami is ook zeker nie ons ding....hebben er vorig jaar op ocean drive gezeten en een paar jaar daarvoor ook ergens daar in de buurt maar geef mij de andere kant maar de golf van mexico veel mooiere stranden, hebben orig jaar in st Pete's beach gezeten in Dolphin beach resort recht tegenover een winkelcentrum vlakbij restaurants en recht aan het strand geweldig vonden wij...

en om ook nog ff over het winkelen te beginnen ook dat zou je inderdaad ook op zo'n rustdag kunnen doen ff lekker uitslapen en dan naar de shopping mall.....zorg dat je voldoende plek in je koffer hebt...hahahaha

Belle1974
07-07-11, 13:10
Over winkelen gesproken: Hoe doen jullie dat? De dingen die je mee terugneemt eerst wassen en dan gewoon in je koffer stoppen. Of gewoon ook nieuw met kaartjes eraan in de koffer?
Niet alles wat ik daar ga kopen is denk ik voor eigen gebruik. Er zullen ook wel wat kadootjes bij zijn. Vooral babyspullen omdat er een familielid zwanger is.

En gaan jullie echt met een lege koffer heen en een volle terug? Ik weet niet of ik de kans ga krijgen om zoveel te shoppen. Wat neem je standaard wel mee om een paar dagen te "overleven" in oktober/november???

avhkj
07-07-11, 14:57
En gaan jullie echt met een lege koffer heen en een volle terug? Ik weet niet of ik de kans ga krijgen om zoveel te shoppen. Wat neem je standaard wel mee om een paar dagen te "overleven" in oktober/november???
Ja dus, wij gaan met twee bijna "lege" koffers heen en met drie terug. :D Ik haal wel alle labeltjes van de spullen af, athans wat toch voor onszelf is.

A.Hofman
07-07-11, 22:35
Neem zomerse kleding mee (niet te veel, er is genoeg te koop:) ) en een lange broek voor in het vliegtuig. 's Avonds is het net als in Nederland rond 17.00/17.30 donker, en kan het aardig afkoelen. Een trui of vest is dan geen overbodige luxe.

Belle1974
08-07-11, 09:54
Wat is eigenlijk de bagage limiet kwa kilos ongeveer? Kan ik ook bijvoorbeeld een lege sporttas opgevouwen in de koffer doen en vol mee terugnemen? Of kan ik dan beter in Amerika een koffer kopen?

Ta2 Gerrit
08-07-11, 10:01
Wat is eigenlijk de bagage limiet kwa kilos ongeveer? Kan ik ook bijvoorbeeld een lege sporttas opgevouwen in de koffer doen en vol mee terugnemen? Of kan ik dan beter in Amerika een koffer kopen?

Het ligt er beetje aan met wie je vliegt. De meeste maatschappijen hanteren 1 koffer p/p à 23 kg (50 lbs), kostenloos. Voor een volgende koffer moet je betalen, meestal €45,- ($50,-)

Bij Arkefly zijn de kilo's beduidend ruimer, al naar gelang je boekingsklasse.
Wij nemen ook altijd een opvouwtas (gekocht bij Wal*Mart) leeg mee, en die gaat ook altijd vol mee terug :-\".
Aankomend Oktober profiteren we nog heel even van onze status, en gaan er twee koffers p/p mee retour. Dat lukt ons ook moeiteloos :mrgreen:.

nikie1968
08-07-11, 14:57
Over winkelen gesproken: Hoe doen jullie dat? De dingen die je mee terugneemt eerst wassen en dan gewoon in je koffer stoppen. Of gewoon ook nieuw met kaartjes eraan in de koffer?
Niet alles wat ik daar ga kopen is denk ik voor eigen gebruik. Er zullen ook wel wat kadootjes bij zijn. Vooral babyspullen omdat er een familielid zwanger is.

En gaan jullie echt met een lege koffer heen en een volle terug? Ik weet niet of ik de kans ga krijgen om zoveel te shoppen. Wat neem je standaard wel mee om een paar dagen te "overleven" in oktober/november???

wij nemen ieder een koffer mee met de spullen die we nodig hebben alles wat daar kan blijven laten we daar...daarnaast nemen we ieder een trolley mee als handbagage die zitten op de terugweg helemaal vol met kleding en overschrijdt zeer zeker het aantal kilo's maar die zijn bij ons nog geen enkele keer gewogen....als je ziet wat wij allemaal mee terug sjouwen...hahahaha kunnen we weer een hele lange tijd mee doen....

Belle1974
13-07-11, 15:01
ok. Even terugkomen op mijn reisschema.
Het idee is nu als volgt;
heen reis op zaterdag 14 okt.
DISNEY CRUISE 6 tm 10 november
terugreis op vrijdag 11 november zodat we zaterdag 12 november mijn verjaardag thuis kunnen vieren.....SLAPEND Denk ik!

Tussen 14/10 en 28/10 bezoeken we diverse parken, gooien we wat waterparken er tussen en shoppen/rusten we ook nog tussendoor. Bush Gardens bezoeken we vanuit Orlando (of kan iemand ons een hotel in/bij Tampa aanbevelen?).

De route na Orlando ligt nog wat open. In ieder geval moeten we de nacht voor de cruise (5 nov) weer in of in de buurt van Port Canaveral zijn ivm vertrek cruise.
Graag zouden we een Airboattour doen in de Everglades (vanuit waar? bij wie?).
En misschien nog ergens aan de westkust relaxen. Iemand een idee voor een goed hotel?

Alle leuke ideen zijn welkom.
Alvast bedankt weer..

PS Iemand ervaring met een disneyjaarkaart Premium? We denken erover om deze aan te schaffen.

Teleton
13-07-11, 18:26
Iemand ervaring met een disneyjaarkaart Premium? We denken erover om deze aan te schaffen.

Over de jaarkaart (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5018&highlight=Disney+jaarkaart)is een apart topic, maar wat is de vraag precies? De voorwaarden (http://tickets.disney.go.com/buy/TicketTrans?storeID=DRD&category=DORY_ANNUAL_PASSES&tokens=nAHWNwBSNq3Zv5O4KrAZ1CHn6LsL2LuHJnsckBSze01 zhUUf2ouwkfWt2UU8lcDdst7ndyzcAbAuchhjJogRzgHO3IX3q mXy97Fb%2BbENCrPG69wDATJZgsk%2FxoYKeFQfhMl4XhtHMZX SUJWUB7tbYvHB%2B1zz3s7h65xXOBpAc%2B%2FVRnmlv67B1XT 20T392vFhYUI%2FqhjKxkMGBi4QkoKFQAVY7CiN01WC1c4YbCE UZOu2DVCto85j1H6QQrLKAwkIWuZoj%2BQLBd7cUqvbpZzKCpG Cv0qBbNzjgec9Y8mf9UAz8bld9clw032EmuakXsl5hGP%2BCz9 G%2FFamHtpBS%2BKK51rIViepGVtZfMv0nuXbWCTYxxAo%2FsN 1crbqtRYxxc93HaBTreon0TnoV9X9Zn5N0TjkY21QYUcPHaBTr eon0TlPTbeN%2FaYMJVspk%2B%2FWk%2BRmUU0fmGmC3WasiCa NNoH5N2d6ItmHAR25n4sL9PHn5YRNMYXXOy1YUyLn2eihPLyaH yR5LdXqoYPfpx5jfinkJE583l0BFcr%2FwozFOKwhvo6HGNYis LiHXw9OqkWnkVmRxyc4UUeNGzHYic%2BbfSW1HccnOFFHjRsx3 xYXzoM2bycWSApqt8ooDJE%2FUZRYyNFv015mXDoADueZC8%2B HWNSVtiwd9ggQFJrcYw%2BmC5lsleYjGjlVfpBUbYGNTCXET8o 2SYrxiQIXNvi7oErQTJxe39qg8exd%2Fu%2FYDusMKSKlvGt%2 BdFdvGft0MpFVCyn8JjUL&drnid=4351394) zijn glashelder, daar hoef je toch geen ervaring mee te hebben?

Wanneer je de premiumkaart voor de themaparken en de zwemparken neemt, vergelijk dan de ook de prijs van de 'losse' jaarkaarten. Je bent 'los' voordeliger uit. ( Premium 649 en 'los' 618 dollar excl.) Wil je ook naar Disney Quest, dan is Premium de juiste kaart. Een voordelig adres voor de jaarkaarten is overigens de AAA in Kissimmee, moet je wel lid van de ANWB zijn.

Belle1974
13-07-11, 21:23
Hey Teleton,

thanks! Vroeg me gewoon af of het echt voordeliger is want ik vind t toch wel een hoop geld. maar in de vergelijking die wij hebben gemaakt maakt t niet veel verschil.
Hoe werkt dat jaarkaarten kopen bij AAA? Ik ben ANWB lid. En kan ik dit vanuit Nederland regelen/betalen?

Teleton
14-07-11, 09:33
En kan ik dit vanuit Nederland regelen/betalen?

Voor de AAA korting moet je wel zelf even naar het verkooppunt in Kissimmee (http://www.aaasouth.com/map_loc_office.aspx?locationid=39102). Internetboekingen lukken niet omdat je lidmaatschapsnummer van de ANWB niet herkend wordt.



Non-FL Resident - Annual Pass - Adult
Retail Price:AAA Member Price:AAA members save:$519.00 $498.99 $20.01 Tickets available at Florida, Georgia and Tennessee AAA Branches or on-line at aaa.com.

Non-FL Resident - Annual Pass - Child - age 3-9
Retail Price:AAA Member Price:AAA members save:$478.00 $457.99 $20.01 Tickets available at Florida, Georgia and Tennessee AAA Branches or on-line at aaa.com.

Belle1974
14-07-11, 11:25
Sorry, nog nooit in Florida geweest. is het te doen om de kaarten daar te halen? En wat is precies de korting die zij dan verlenen?
Ik neem in ieder geval mn ANWB pas mee wie weet kan ik nog meer voordeel op doen daar... ECHTE NEDERLANDER HE!!!

Teleton
14-07-11, 11:37
.... is het te doen om de kaarten daar te halen? En wat is precies de korting die zij dan verlenen?
Eh....misschien even bovenstaand bericht met antwoord op al je vragen lezen.......;)

Belle1974
14-07-11, 17:18
Heb je ze zelf ook bij de AAA gehaald? Ik wil gewoon weten of dat niet al teveel problemen oplevert en of het dus de moeite is om daarheen te rijden. Als de prijs klopt die jij geeft dan scheelt t wel veel. We gaan voor de Premium passen!

Teleton
14-07-11, 18:47
Ik wil gewoon weten of dat niet al teveel problemen oplevert en of het dus de moeite is om daarheen te rijden. Nee, zelf hebben we ze 'gewoon' in Downtown Disney gekocht. Maar in West Oak Street ben je zo hoor!
En problemen? Die zijn er om op te lossen. Maar AAA is licensed voor de verkoop van DIsneytickets, dus 'k zou niet weten wat er mis zou kunnen gaan. Vraag ook of ze misschien nog de speciale Diamond parkeertickets voor je hebben, deze zijn gratis en geven recht op een parkeerplek dicht bij de entree van de parken.

Belle1974
15-07-11, 10:57
bedankt voor de info weer Teleton!
Diamond parkeertickets? Wat is dat nou weer? Ik heb al veel gelezen op dit forum maar die had ik nog niet gehoord. Als we Premiumpassen kopen dan kunnen we in ieder geval gratis parkeren bij Disney heb ik begrepen.

Nog heel veel om uit te zoeken. Waaronder diverse hotels???
Vluchten nog niet geboekt. maar KLM/Delta klinkt goed in oktober. Vriendinnetje op reisburo zoekt dat deel voor ons uit. plus disneycruise.

Alles bij elkaar wordt t een dure vakantie maar we gaan waarschijnlijk ook maar 1 keer en dan moet je het goed doen he. (of heel misschien nog een korte vakantie volgend jaar op dezelfde jaarpassen??).

Teleton
15-07-11, 11:32
Als we Premiumpassen kopen dan kunnen we in ieder geval gratis parkeren bij Disney heb ik begrepen. Zo is 't maar net en bij sommige AAA kantoren kan je een Diamond parking pass bij aankoop van tickets krijgen. En bij andere weer niet.....:-s. En lang niet iedereen is er tevreden over, lees (http://www.disboards.com/showthread.php?t=2650727&highlight=aaa+parking+pass) maar even mee, ook hier is een topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=12579)over op dit forum!

Belle1974
11-08-11, 13:30
Update:
vluchten, autohuur en disneycruise (op de Dream) zijn geboekt....

Nu de hotels/accommodatie nog.
Iemand advies?? Graag budget maar niet te goedkoop ivm belang van goede nachtrust. Wel gratis parkeren en WiFi zijn belangrijk voor ons.

alvast dank
Belle

Corrine
12-08-11, 11:16
Expedia heeft leuke aanbiedingen en de volgende hotels heb ik goede ervaring of heb ik gelezen in blogs over goede ervaringen. Dit was ons rijtje van dit jaar en het is Hawthorn geworden.
Radisson celebraition,
Hawthorn Suites by Wyndham Lake Buena Vista, A Sky Resort
Seralago Hotel & Suites Main Gate East
Baymont Inn and Suites Celebration

euskris
16-08-11, 17:35
wij hebben onze vlucht geboekt via tix.nl en vliegen vanuit dusseldorf en voor 434,euro...dus wie weet ookwel mooie prijzen in de tijd dat jullie willen gaan...

Teleton
16-08-11, 17:45
dus wie weet ookwel mooie prijzen in de tijd dat jullie willen gaan... Ik zou er niet meer naar omkijken:
Update:
vluchten, autohuur en disneycruise (op de Dream) zijn geboekt....