PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema plien: Florida net na kerst 2011



plien
03-07-11, 22:04
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en dat allemaal omdat we net een reis naar Florida hebben geboek net na de Kerstt!!O:)
Met alleen d evlucht komen we er niet en dus heb ik een eerste aanzet tot een route. Belangrijk om te weten is dat we met zijn 4'tjes gaan (2 jongens van 7 en 5) en een combi willen van het nodige zien en doen en acht vakantie vieren. Dus is het programma dat ik ongeveer in gedachten heb:
27/12 aankomst in Ft. Lauderdale
28/12 acclimitiseren in deze omgeving
29/12 richting Fort Myers met stop(s) bij Everglades (een tocht met een boot en een andere leuke stop voor de kids)
30/12 Sanibel Island en overnachten in omgeving Sarasota
31/12 verhjaardag oudste zoon vieren in omgeving Sarasota
1/1 nog steeds in omgeving Sarasota
2/1 Doorrijden richting Homosassa Springs (onderweg??)
3/1 Bezoek Homosassa Springs en doorrijden naar Orlando
4/1-6/1 2 of 3 parken bezoeken in Orlando
7/1 back home

Nu zijn mijn vragen als volgt:
- mis ik nog leuke kidsdingen op deze route?
- hebben jullie leuke kidsaccommodatie (zeker voor Sarasota en Orlando, omdat we daar langer blijven)
- alle andere tips zijn meer dan welkom

HEEL VEEL DANK ALVAST!!!!
Plien

Teleton
04-07-11, 09:26
- alle andere tips zijn meer dan welkom


Misschien eerst een vraagje: Je kiest er voor om wat langer in Sarasota te blijven. Heb je hier een speciale reden voor?

sonja
04-07-11, 18:04
In Sarasota en Homosassa (natuurpark met glass bottom boat ride) zijn weinig leuke 'kids-dingen', die zijn echt in Orlando, daarover kun je op dit forum erg veel tips vinden.

Sanibel en Ft Myers hebben weinig aktiviteiten voor kinderen. Je hebt daar mooie stranden en grote schelpen maar daar houdt het wel mee op.

plien
04-07-11, 18:36
Misschien eerst een vraagje: Je kiest er voor om wat langer in Sarasota te blijven. Heb je hier een speciale reden voor?
het komt qua route uit, we willen echt even een rustmoment inbouwen rond de verjaardag van mijn oudste (en oud en nieuw) en misschien spreken we in ide omgeving ook af met vrienden.
Ik begrijp dat dit niet te vergelijken is met Orlando, maar met strand en nog wat dingetjes hopen we toch een eindje te komen

corrus
04-07-11, 19:41
Aan het strand??
In de eerste week van januari??

Forget it but..

De laatste 2 jaar was het hartstikke koud...
Overdag max. 8 graden en 's-nachts vroor het...

Teleton
05-07-11, 08:04
Forget it but..

Had al zo'n flauw vermoeden.....;)

plien
06-07-11, 08:45
ik snap deze reactie niet zo goed....ik zeg helemaal niet dat het een zonvakantiestrand bestemming wordt, maar met die 2 gasten schelpen zoeken, op het strand struinen, voetballen etc. is meer mijn gedachte (zoals we in NL ook in de herfst naar het strand gaan). Zeker nu we met vrienden hebben afgesproken, willen we rond oud/nieuw in die omgeving zitten. Dan is het heel makkelijk om te zeggen dat het helemaal niets is en erniets kan, maar ik was dus op zoek naar evt. alternatieven. Zou Tampa of St. Petersburg dan meer een leuke bestemming met kids zijn of moeten we het eerder zoeken in een NP (Green Swamp) of een Lake in de omgeving van Orlando??
Ik geloof dat dit niet zo'n vreemde vragen zijn aan mensen die Florida echt kennen!

corrus
06-07-11, 09:32
Herfst is écht heel iets anders dan winter...
Je moet het uiteraard helemaal zélf weten...

Neem alleen wél winterkleding mee... Kun je in Florida vrijwel niet kopen.

Teleton
06-07-11, 10:51
Zeker nu we met vrienden hebben afgesproken, willen we rond oud/nieuw in die omgeving zitten. Dan is het heel makkelijk om te zeggen dat het helemaal niets is en erniets kan, maar ik was dus op zoek naar evt. alternatieven. OK, niks mis mee. Maar Sonja geeft aan dat er met kids in die omgeving niet zo bijzonder veel te doen is en Corrus vertelt je dat je rekening moet houden met zeer koude dagen.

Zelf geef je aan dat je met de kids naar het strand wilt en dingetjes.... Nee, dat getuigt van visie!

Voor informatie over de Tampa area kan je het best even de zoekfunctie gebruiken. Verder kan je de activiteitenkalender voor die plaatsen op internet raadplegen. In St Peterburg heb je bijvoorbeeld de Little Toot , een open boot waarmee je een excursie kunt maken en de dolfijnen in het wild kunt zien. Of je kunt naar het Salvador Dali Museum. Maar.....dan komt toch de waarschuwing van Corrus weer om de hoek kijken. Heb je geluk dan is het een heerlijke dag met temperaturen tussen de 17 en 20 graden.

Maar nu heel wat anders. Je zoekt een leuke lokatie om een kinderverjaardag te vieren. De fun capital of the world is om de hoek! Als je ergens terecht kunt voor een kinderfeestje, dan is het toch daar? En jullie gaan schelpen zoeken......die je overigens niet mee naar huis mag nemen. En je wil ook je vrienden zien want die zijn in de buurt. En misschien wil je ook nog de drukte ontlopen, maar hou er rekening mee dat, wat je ook gaat doen, ze tussen kerst en nieuwjaar altijd met de min of meer bruine benen buiten zullen hangen.

Zoals wel vaker is het advies dat je zelf beter eerst het voorwerk grondig kunt doen, dat plan voorleggen aan de forumleden. Dan krijg je gerichte tips en adviezen zodat je uiteindelijk zelf de keuzes kunt maken. Met 'dingetjes' komen we niet verder, lijkt mij zo.

petrajessy
06-07-11, 15:04
Misschien heb je er wat aan om mijn weblogs te lezen? Wij hebben drie kids en houden er altijd rekening mee dat het voor ons allemaal leuk moet zijn. We gaan meestal 1 week in Orlando in een villa en een week in Rotonda aan de kust. Vandaar uit maken we dan uitstapjes naar verschillende plekken. Het is een prachtige rustige plek.
Onder dit stukje zie je de links naar mijn weblogs.
Ik ben zelf in Sarasota geweest (toen ik nog geen kinderen had) maar ik ozu ook aanraden om niet daar te verblijven. het voordeel van Rotonda of Port Charlotte is dat de villa's vaak groot en ruim zijn en niet duur.