PDA

Bekijk Volledige Versie : Gemiddelde kosten reis naar Florida



Pagina's : [1] 2

Rod
03-03-05, 08:33
Ik heb de zoekfunctie van dit forum gebruikt maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Dus doe ik het via deze manier.

Ik wil samen met mijn vriendin naar Florida. We willen graag een kleine 3 weken gaan. Nu is mijn vraag hoeveel geld wij nodig hebben. We hebben een niet al te groot budget, ongeveer 2400 euro per persoon. Nu wil ik graag weten of het lijstje wat ik heb opgesteld een beetje klopt.

Reis: +/- 450 euro (gezocht op internet)
Autohuur: +/- 250 euro (gezocht op internet)
Verblijf: +/- 25 euro X 19 = 475 euro (goedkope motels)
Benzinekosten: +/- 4000 km? (bij een auto die 1 op 15 rijdt is dat 300 liter, dit X 0,50 cent = 150 euro) Dit gedeelt door 2 = 75 euro.

Dit alles samen is 1250 euro per persoon.

We houden dan zo'n 1200 euro per persoon over. Dit is in Dollars ongeveer 1600 dollar.

Mijn vraag is dus of dit een beetje overeenkomt met de werkelijkheid en of die 1600 dollar genoeg is om die 3 weken te overleven.
We zijn niet van plan om elke dag iets te gaan bezichtigen want ik denk dat daar het budget niet toereikend voor is.

Iemand antwoord?

Monique
03-03-05, 08:51
Je hebt € 1200,00 over, dat is 400 per week is gemiddeld € 57,14 per dag per persoon.
Van dat geld moet je het eten er nog af halen en alle dingen die je wel wilt bezichtigen.

Het is vaak persoons afhankelijk of je budget toerijkend is.
Maak ook eens een ljstje van wat je wit zien /doen en tel die kosten erbij op. Denk er ook eens aan wat je kwijt bent aan eten. Heb je de mogelijkheid om zelf te koken of moet je elders gaan eten? Kijk dan opnieuw wat je nog over hebt per dag.

Mijn eerste gedachte: Er is zoveel te zien en te doen in Florida. Ik vind het zonde dat als je daar dan toch bent je misschien niet alles kunt doen wat je wilt. Er zijn hele grote leuke shopping malls waar je kleding voor een prikkie kunt kopen. (Zonde als je daar straks hier weer meer voor moet betalen, maar niet noodzakelijk voor een vakantiebudget)

Ik zou zeggen, spaar een jaartje door en ga dan genieten van de mooiste vakantie die je je voor kunt stellen, zonder beperkingen. Pak dit jaar een goedkopere vakantie, busreis of zo. Is natuurlijk heel jammer :cry: maar volgend jaar zul je er dankaar voor zijn. :D

Harm
03-03-05, 11:02
Hallo Rod
Als jouw berekening voor 2 personen is kom je met je schatting niet uit. Het vliegen komt je vast duurder uit, luchthaven belasting en div toeslagen heb je waar je geen rekening mee hebt gehouden. Als de prijs voor een persoon is kan het nog goedkoper. De auto moet wel een heel klein karretje zijn, of slecht verzekerd en voor € 25 zijn er ook niet zoveel motelletjes. Alles kan natuurlijk dus ook met jouw budget kun je naar Amerika, maar dan ben je er alleen maar geweest.
Harm

Shiva
03-03-05, 11:52
Hoi Rod

Als ik jouw berekening met mijn geboekte vakantie vergelijk, ben ik goedkoper uit.
Wij gaan een 15 daagse rondreis doen, met alles daarbij in begrepen (ik bedoel auto, hotels en vlucht). De totale reis (incl. belasting en verzekering) is zo'n €920,- Ik weet in ieder geval wat de kosten van te voren zijn voor de reis.
Het nadeel is dat jij dat niet weet, misschien moet je wel eens een duurder hotel nemen, en dan kom je weer in de knel met het budget.
Ik ben zelf geen ervaren florida-reiziger, maar toch wil ik zeggen overweeg eens een reis waarbij het ้้n en ander als in inbegrepen.

Joost Osterop
03-03-05, 12:10
Hoi Rod,

Volgens mij lees ik het goed en heb je 3200 dollar vrij te besteden in je berekening.

Ik denk dat dit meer als genoeg is. Het eten maak je zo duur als je zelf wil. Elke dag uitgebreid dineren op Lincoln Road kost je tussen de 70 en 100 dollar met z'n 2 tjes. Maar er zijn genoeg gelegenheden waar het voor minder kan.

Voor je reis, verblijf en auto ben je zo'n 2700 euro kwijt. Ik weet niet of je al geboekt hebt, maar boek dan via het reisbureau. Bijvoorbeeld voor 12 dagen en ga verlengen. Je hebt dan het voordeel van een redelijke goedkope vlucht en een goed verblijf. Neem de goedkoopste auto met alle verzekeringen. Als je de auto dan gaat halen heeft men deze toch niet meer. Je krijgt dan al automatische een grotere, ben je hier nog niet mee tevreden vraag dan naar een upgrade. Voor een paar dollar perdag rij je dan in een slee.

Kortom ik denk dat je met dit budget een prima vakantie kan hebben in Florida en ook heel wat kunt doen.

groetjes Joost

knaapje
03-03-05, 12:40
Je hebt € 1200,00 over, dat is 400 per week is gemiddeld € 57,14 per dag per persoon.
Van dat geld moet je het eten er nog af halen en alle dingen die je wel wilt bezichtigen.

Het is vaak persoons afhankelijk of je budget toerijkend is.
Maak ook eens een ljstje van wat je wit zien /doen en tel die kosten erbij op. Denk er ook eens aan wat je kwijt bent aan eten. Heb je de mogelijkheid om zelf te koken of moet je elders gaan eten? Kijk dan opnieuw wat je nog over hebt per dag.

Mijn eerste gedachte: Er is zoveel te zien en te doen in Florida. Ik vind het zonde dat als je daar dan toch bent je misschien niet alles kunt doen wat je wilt. Er zijn hele grote leuke shopping malls waar je kleding voor een prikkie kunt kopen. (Zonde als je daar straks hier weer meer voor moet betalen, maar niet noodzakelijk voor een vakantiebudget)

Ik zou zeggen, spaar een jaartje door en ga dan genieten van de mooiste vakantie die je je voor kunt stellen, zonder beperkingen. Pak dit jaar een goedkopere vakantie, busreis of zo. Is natuurlijk heel jammer :cry: maar volgend jaar zul je er dankaar voor zijn. :D


hallo,


Reken per park op $50-60 entree.
Verzeker je auto goed. Gold tarief o.i.d..
Je schrijft niet wanneer (in welk seizoen) je gaat. De vlucht komt mij inclusief de kosten redelijk goedkoop over, maar niet onmogelijk.
De hotel/motelprijzen die je ziet zijn excl. +-10% tax en dikwijls (verplichte) toeslagen voor kluis, telefoon.

Buiten hoogseizoen is het mogelijk met dit budget, maar je zult je dingen moeten ontzeggen.
Daarom: Waarom ga je niet gewoon 14 a 15 dagen?
Groeten
Knapje

rvd4always
03-03-05, 18:46
Neem een creditcard mee naar de USA en leef op de pof als je geld op is, doen de Amerikanen namelijk ๓๓k, en die hebben daar geen probleem mee...en ik ook niet, lekker goedkoop die dollar! Misschien niet zo'n goed advies maar het is er toch ้้n. :wink:

Monique
03-03-05, 18:48
Hoi Rod,

Volgens mij lees ik het goed en heb je 3200 dollar vrij te besteden in je berekening.
€ 57,14 per dag


Ik denk dat dit meer als genoeg is. Het eten maak je zo duur als je zelf wil. Elke dag uitgebreid dineren op Lincoln Road kost je tussen de 70 en 100 dollar met z'n 2 tjes. Maar er zijn genoeg gelegenheden waar het voor minder kan.
Je zult toch wel vaker dan 1 x per dag eten. Afhankelijk van je eetlust kun je met een goed stevig ontbijt, en dat hebben ze daar, het nog wel uithouden tot het avondeten. Dan nog moet je van die € 57,15 zeker 2x per dag eten. Je zult, neem ik aan, toch ook genoeg willen drinken in die temperaturen.


Voor je reis, verblijf en auto ben je zo'n 2700 euro kwijt. Ik weet niet of je al geboekt hebt, maar boek dan via het reisbureau. Bijvoorbeeld voor 12 dagen en ga verlengen. Je hebt dan het voordeel van een redelijke goedkope vlucht en een goed verblijf. Neem de goedkoopste auto met alle verzekeringen. Als je de auto dan gaat halen heeft men deze toch niet meer. Je krijgt dan al automatische een grotere, ben je hier nog niet mee tevreden vraag dan naar een upgrade. Voor een paar dollar perdag rij je dan in een slee.
Houdt er rekening mee dat als je hier boekt je per persoon per kamer betaald.
Daar betaal je per nacht per kamer en dat scheelt vaak in de prijs


Net wat knaapje zegt; waarom ga je dan niet korter. Als je iedere dubbeltje (Dollar :wink: ) om moet draaien en je weinig kunt doen/zien/eten dan lijkt het mij niet zo'n hele fijne vakantie.
De grote vraag blijft natuurlijk wat voor soort vakantie jullie willen houden.
Ik wens je heel veel succes met jullie beslissing.
Als je gaat, laat ons eens weten hoe het bevallen is, of het toereikend was en wat je hebt gedaan. Misschien geven wij wel teveel geld uit. :wink:

michel
03-03-05, 20:31
4800 euro samen is een mooi bedrag

Kosten voor 3 weken (20 nachten) voor 2 personen:

tickets : 1000 euro inc alle tax
auto : 600 euro inc gold (1 tank gratis)
hotel: 1000 euro (50 per nacht inc belasting)
eten: 800 euro (40 per dag is wel zuinig)

over voor attracties ed 1400 euro = 70 euro per dag

Als je niet ELKE dag het pretpark in gaat moet het best lukken hoor.
Bovenstaande kan alleen als je ouder bent dan 24, anders betaal je je blauw voor de autohuur.

Rod
03-03-05, 21:38
Om te beginnen ben ik 29 dus met die extra kosten bij het huren van een auto komt het wel goed. Verder zijn we van plan om begin juni te gaan. Dan is het nog vlak voor het hoogseizoen en zijn de kosten van het vliegen nog best te doen.



De auto moet wel een heel klein karretje zijn, of slecht verzekerd en voor € 25 zijn er ook niet zoveel motelletjes.

Voor de auto heb ik gekeken op www.alamo.nl en is zeker te toen. Vergeet niet dat mijn berekening voor 1 persoon is. Dus het bedrag is eigenlijk X 2.

Voor de motelletjes heb ik ook op het internet gekeken en ben onder andere super8 motels tegengekomen. http://www.super8.com/Super8/control/home en ook hier geldt weer dat het per persoon is berekend. Dus 50 euro voor een kamer = 65 dollar.

Oftewel de berekening van de "vaste" kosten klopt wel aardig (of zijn er mensen die anders denken?). Het gaat me meer om de bijkomende kosten zoals eten, drinken, atracties etc.
We zijn echt niet van plan om dagelijks iets te gaan ondernemen. Af en toe het strand is ook wel lekker.




Je hebt € 1200,00 over, dat is 400 per week is gemiddeld € 57,14 per dag per persoon.
Van dat geld moet je het eten er nog af halen en alle dingen die je wel wilt bezichtigen

57 euro = 73 dollar. Hier in Nederland gaan wij ook nooit voor heel veel geld uit eten. Af en toe een Burgerkingetje gaat er echt wel in. Die 73 dollar is toch best wel een lekker bedrag? Of ben ik misschien naief aan het denken en denk ik dat alles daar veel goedkoper is dan het werkelijk is? En wat ik ook al zei, we willen niet elke dag wat bezichtigen. Dus dit bedrag hoeft niet eens iedere dag er doorheen te gaan.



Maak ook eens een ljstje van wat je wit zien /doen en tel die kosten erbij op. Denk er ook eens aan wat je kwijt bent aan eten. Heb je de mogelijkheid om zelf te koken of moet je elders gaan eten?

Dat lijstje ga ik denk ik maar even maken en dan kijken wat er eventueel over is. We zijn trouwens niet echt van plan om zelf te gaan koken. Hoe zit het daar trouwens met appartementen? Ik heb eigenlijk alleen maar hotels/motels gezien.

Ik heb trouwens ook nog familie vlak bij Miami wonen voor het geval het geld echt helemaal op is. :lol:

Eric
04-03-05, 04:08
Na dit alles gelezen te hebben, lijkt het mij, dat jullie het wel 3 weken kunnen redden. Weliswaar vergeet je bij de hotelprijzen de statetax, die er altijd bij komt, maar zoals je al zegt, je gaat toch niet elke dag naar een pretpark. Als je het shoppen een beetje tot het eind bewaart, dan red je het mijn insziens makkelijk. Hotels/motels zijn de beste oplossing als je rondtrekt, maar mocht je naar Key West gaan, zou ik kijken voor een B&B, aangezien de hotels daar erg prijzig zijn.
Als je je bankpas meeneemt, en je limiet wat ophoogt, heb je zelfs voldoende reservegeld. Weliswaar kom je dan in het rood, maar het is ook bedoeld als reserve.
Prettige vakantie!!

Daniel
04-03-05, 10:11
De eerste besparing van 10 euro is al binnen als je de auto bij Alamo.nl via deze link boekt: Alamo.nl (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA) O:)

michel
04-03-05, 20:27
Gaat helemaal goedkomen dus...

Alleen krijg je als je terugkomt met extra kosten te maken:
je wilt namelijk zo snel mogelijk nog een keer terug!!!!


Goede reis alvast!!!

Monique
04-03-05, 21:17
Als je niet te veel wilt doen / bezichtigen zou het moeten kunnen, maar ik wil altijd veel dingen doen, zien en kopen.

Wat ik in jouw geval wel zou doen is zorgen dat je iets achter de hand hebt. Neem voor alle zekerheid een visa of masterkaart mee.
Mocht je te kort komen, kun je toch vooruit en als je terug bent kun je die "schuld" met een klein maandelijks bedrag aflossen.

Verder misschien nog een tip voor een hotel:
Als je via priceline.com op een hotel bied (zie ander topic op deze site) zijn dit de minimum prijzen die je voor een bod uit kunt brengen. Je ziet dat je in een 1 sterren hotel met geluk al voor $15,00 per nacht kunt slapen.
1* $15; 2* $17; 2.5* $19; 3* $25; Boutique $50; 4* $40; 5* $55; Resort $40
Misschien heb je geluk met bieden en kun je hier wat geld op besparen.

Hou me op de hoogte want ik hoop echt voor jullie dat je kunt gaan zonder dat je je te veel moet ontzeggen en dat je een geweldige vakantie hebt. :D

knaapje
04-03-05, 21:40
Als je niet te veel wilt doen / bezichtigen zou het moeten kunnen, maar ik wil altijd veel dingen doen, zien en kopen.

Wat ik in jouw geval wel zou doen is zorgen dat je iets achter de hand hebt. Neem voor alle zekerheid een visa of masterkaart mee.
Mocht je te kort komen, kun je toch vooruit en als je terug bent kun je die "schuld" met een klein maandelijks bedrag aflossen.

Verder misschien nog een tip voor een hotel:
Als je via priceline.com op een hotel bied (zie ander topic op deze site) zijn dit de minimum prijzen die je voor een bod uit kunt brengen. Je ziet dat je in een 1 sterren hotel met geluk al voor $15,00 per nacht kunt slapen.
1* $15; 2* $17; 2.5* $19; 3* $25; Boutique $50; 4* $40; 5* $55; Resort $40
Misschien heb je geluk met bieden en kun je hier wat geld op besparen.

Hou me op de hoogte want ik hoop echt voor jullie dat je kunt gaan zonder dat je je te veel moet ontzeggen en dat je een geweldige vakantie hebt. :D

Hallo,

Een creditcard moet je in ieder geval meenemen i.v.m. de huurauto.
Zonder creditcard moet je daar een hoge (contante) borgstelling voor doen.
Via priceline kan je wat doen als je van tevoren de route uitstippelt, want je zult toch voor vertrek moeten bieden, anders moet je weer naar een internetcafe o.i.d. (heb je ook een creditcard voor nodig). Misschien zijn de boekjes met kortingscoupons voor hotels die je overal ( Burgerking, MacDo enz.) vindt wel wat. Kan je familie in Miami niets voor je doen?
Wat neuzen voor discounts of arrangementen?)

In hoeverre je via je creditcard rood wiltgaan staan en later moet inlossen is een beslissing, die ieder voor zich moet nemen. Ikzelf zou voor een vakantie nooit rood gaan staan.
Je kan overigens via je bankpas ook gewoon pinnen. ( Bij voldoende saldo).

Succes met de voorpret
Knaapje

Rod
05-03-05, 23:03
Als je niet te veel wilt doen / bezichtigen zou het moeten kunnen, maar ik wil altijd veel dingen doen, zien en kopen.


Dingen kopen vinden wij niet zo heel belangrijk. Dingen doen en bezichtigen wel. We zijn nu ook hard aan het nadenken wat te doen. Misschien toch maar contact opnemen met mijn familie.

Eric
06-03-05, 00:00
Hotelgidsen met kortingen vind je in ieder geval bij ieder Denny's.
Ook kun je dit online doen, http://www.roomsaver.com/ dit zijn dezelfde coupons, en je kunt er gewoon zoveel uiprinten als je wilt, dan zit je ook niet aan een bepaald programma vast, zoals bij priceline, en je hoeft niets vooruit te betalen.

Monique
06-03-05, 07:35
Dingen kopen vinden wij niet zo heel belangrijk. Dingen doen en bezichtigen wel. We zijn nu ook hard aan het nadenken wat te doen. Misschien toch maar contact opnemen met mijn familie.

Hangt er vanaf wat je wilt doen.
ALs je gaat voor het rondrijden, veel van het landschap/steden/dorpjes te zien, aan het strand wilt liggen kost dat alleen benzine.
Je kunt bv door the Everglades heenrijden, kost (denk ik) niets, je kunt ook met een gids en propellor-boot gaan, en dat kost wel geld. Pretparken kosten natuurlijk geld. Diverse mall's zijn heel mooi om te zien. Je kunt er makkelijk een hele dag doorbrengen. Op zich hoeft dat niet veel te kosten, maar het is jammer als je iets graag zou willen kopen (zeker met de lage dollarkoers) en je hebt hier geen budget voor.

Wij gaan met pasen 8 dagen naar Orlando. De bedoeling is alleen Disney parken te bezoeken. (De omgeving e.d doen we wel een andere keer.) De vlucht en het hotel zijn betaald. Er rijdt een shuttle naar de parken. Onze entreekaarten hebben we al thuis liggen en zijn dus al betaald.
Wij hebben ons budget geschat op € 1000,00, met 2en.
€ 62,50 per persoon per dag.
Wat we hiervan in ieder geval moeten doen is eten, drinken, shoppen etc.
Het lijkt mij voldoende te zijn maar als dat niet het geval is hebben we nog genoeg achter de hand.
We hebben altijd onze VISA bij dus zitten we nooit zonder geld.
Aangezien we buiten ons budget, nog voldoende saldo over hebben, kunnen we, als de rekening van de VISA komt, dit meteen afbetalen.
We zitten dus niet vast aan onze schatting en dat is een fijn idee.

Het lijkt mij niet fijn als je een heel jaar moet werken, je eindelijk vakantie hebt, je je dan bepaalde dingen moet ontzeggen.
Zorg voor iets achter de hand dat bespaard je een hoop ergernis of teleurstellingen.
Misschien kun je een paar nachten bij de familie doorbrengen.
Als je daar voor niets kunt blijven (informeer eerst voor de zekerheid) spaart dat ook weer geld uit.
Je kunt daar ontbijten en brood meenemen voor onderweg. Als je 's avonds op tijd terug bent spaart je dat ook weer eten uit.

Zeker voor Miami is dit mooi meegenomen, aangezien mijn ervaring is dat Miami een van de duurdere plaatsen is.

Kijk eerst eens wat je zeker wel wilt doen/bezichtigen. Zoek hier evt. prijzen van bij. Maak dan een nieuwe berekening.

Rod
06-03-05, 12:19
Bij ons is het meestal zo dat als we kort met vakantie gaan in verhouding veel meer uitgeven. Als je namelijk zoals jullie maar 8 dagen gaan dan wil je ook 8 dagen alles doen. Bij 20 dagen hebben wij vaak genoeg dagen er tussen zitten dat we niets doen. Dan lijkt mij die 57 euro van ons naast die 62 euro van jullie helemaal niet zo gek.


Misschien kun je een paar nachten bij de familie doorbrengen.
Als je daar voor niets kunt blijven (informeer eerst voor de zekerheid) spaart dat ook weer geld uit.
Je kunt daar ontbijten en brood meenemen voor onderweg. Als je 's avonds op tijd terug bent spaart je dat ook weer eten uit.


Mijn familie vraagt echt geen geld aan ons hoor. Daar zijn we familie voor. We zijn hier wel serieus over aan het nadenken. We willen ze alleen niet tot last zijn en als we het hun vragen zullen ze tot niet weigeren. Dus dit is wel een optie die we overwegen.

sleepwalker
06-03-05, 15:42
Hey Rod,

Ook ik ga eind juni naar Florida. Ik denk dat je met je berekening eigzins te laag zit. Wij vliegen met twee personen en hebben 11 dagen autohuur voor 1350 euro (via traveltrend). Daarbij zat ook nog ้้n hotelovernachting. De autohuur kost per extra dag 25euro (Alamo, economic car met all inclusive pakket) voor 21 dagen autohuur komt er dus zo'n 250 euro bij. Ik heb h้้l veel sites bekeken en kon het echt nergens lager krijgen. De extra verzekering (die ik zeker zou doen daar) is even duur als de autohuur!

Als je nu kijkt dan zie je veel aanbiedingen voor vliegreizen met auto rone de 319 euro. Dat is alleen voor maart. Daarna worden ze duurder.
Verder raadt ook ik priceline aan. (zie FAQ over priceline waarom ik dat doe)
Wacht trouwens niet te lang met boeken van de vlucht. Wij hadden een maand geleden al weinig keus in de vluchttijden en dagen

Zoals je zelf al zegt heb je voor je verblijf heb je 25 euro per persoon gerekend. Dat is 50 euro per nacht voor een kamer. Wij zitten voor 36 euro (45$) in een drie sterrenhotel (sheraton, via priceline) Daarop kun je zeker besparen als je van tevoren boekt en oplet.

Als je trouwens eind juni in Florida bent, heb je geen zit om mee te gaan biggame vissen (zie mijn topic) vanaf de Keys?

Monique
06-03-05, 16:25
Bij ons is het meestal zo dat als we kort met vakantie gaan in verhouding veel meer uitgeven. Als je namelijk zoals jullie maar 8 dagen gaan dan wil je ook 8 dagen alles doen. Bij 20 dagen hebben wij vaak genoeg dagen er tussen zitten dat we niets doen. Dan lijkt mij die 57 euro van ons naast die 62 euro van jullie helemaal niet zo gek.

Heb je helemaal gelijk in. Alleen is het bij ons zo dat wij vorig jaar door de orkanen onze rondreis Florida na een paar dagen al hebben afgebroken en terug "gevlucht" zijn naar NL.
Wat een watjes he... :roll:

Onze FITS tickets liggen hier nog onaangebroken en deze zijn maar geldig tot eind april. Anders waren we niet eens gegaan.
Het is eigelijk "maar" een weekje er tusssen uit.
We hebben in september nog 3 weken vakantie. Of Florida er dan in zit weet ik niet aangezien we ook nog volop willen verbouwen. :?
Zal wel een last minute of zo worden.
Maar we gaan in ieder geval nog eens terug naar Florida, met huurwagen, om dan de rondreis af te maken en dan zullen we ongetwijfeld ook meer tijd hebben om andere dingen te doen en bezichtigen en zullen we dus ook een hoger budget moeten hebben.

Nu gaan we dus alleen de Disney parken bezoeken en misschien een keertje shoppen.
Met 4 Disney parken en 2 waterparken (afhankelijk van de temperatuur) hebben we niet eens tijd om iets anders te doen.
€ 62,00 p/p per dag alleen maar om te eten en drinken en dingen die we daar misschien kopen.

Het is voor ons slechts een schatting die we gemaakt hebben en
€ 1000,00 was een mooi rond bedrag waar we ons aan proberen te houden.
Mocht het duurder uitvallen is het geen probleem aangezien we nog genoeg achter de hand hebben en dat geeft een rustiger gevoel.

Ik zeg ook niet dat je het niet gaat redden.
Het hangt er met name vanaf wat je echt wel wilt zien/doen en wat daar de prijs van is.
Je hebt ook gelijk dat je niet iedere dag iets gaat doen. Een dagje luieren aan het strand is heerlijk en kost niets.


We willen ze alleen niet tot last zijn en als we het hun vragen zullen ze tot niet weigeren.
Denk niet te snel dat je iemand tot last bent.
Vaak is zeker familie blij om weer iemand van het thuisfront te zien om lekker even mee bij te kletsen.
Mischien kun je ze nog wel blij maken met iets uit Nederland wat daar niet te krijgen is.
Ik zou daar zeker gebruik van maken.

Eric
06-03-05, 17:27
Mijn familie vraagt echt geen geld aan ons hoor. Daar zijn we familie voor. We zijn hier wel serieus over aan het nadenken. We willen ze alleen niet tot last zijn en als we het hun vragen zullen ze tot niet weigeren. Dus dit is wel een optie die we overwegen.[/quote]
De huizen in Amerika (behalve soms in de grote steden aan de oostkust) zijn wel wat groter dan bij ons. Meestal hebben ze wel een gastenkamer, compleet met eigen badkamer. Je bent dus niet zo gauw iemand tot last.
Aan de andere kant, je bent wel wat van je vrijheid kwijt. Het ligt er maar aan waar je voor kiest.
En jullie budget valt best wel mee hoor...Er zijn zat mensen die met een aanzienlijk kleiner budget op reis gaan.
Succes, Eric

Rod
06-03-05, 19:32
Hey Rod,

Ook ik ga eind juni naar Florida. Ik denk dat je met je berekening eigzins te laag zit. Wij vliegen met twee personen en hebben 11 dagen autohuur voor 1350 euro (via traveltrend). Daarbij zat ook nog ้้n hotelovernachting. De autohuur kost per extra dag 25euro (Alamo, economic car met all inclusive pakket) voor 21 dagen autohuur komt er dus zo'n 250 euro bij. Ik heb h้้l veel sites bekeken en kon het echt nergens lager krijgen.

Als je goed op die site's had gekeken had je kunnen zien dat vanaf half juni de vluchtprijzen gigantisch omhoog gaan. Wij willen begin juni vertrekken. Scheelt echt wel wat geld hoor.

sleepwalker
06-03-05, 20:58
Hey Rod.
Dat klopt maar verkijk je er niet teveel op. Ook wij hadden enkele aanbiedingen gezien. Deze bleken echter allemaal "vol"te zitten. Die goedkope tarieven zijn vaak voor de eerste groep boekenden op die reis. Daarna geldt de kortingsprijs. Het gaat dus om dezelfde stoelen tegen een hogere prijs!

Daarnaast moet je jezelf afvragen of je met SAS of United wilt vliegen de aanvliegtijden zijn meestal wel ok (landen in de middag) maar ze vertrekken bijna altijd zo vervelend vroeg. 10 vliegen is 7 uur inchecken, is 6 uur auto inleveren is 5 uur uit je nest in je hotel :cry:
Ook het maken van een overstap is niet altijd leuk.
Martinair is de enige die rechtstreeks vliegt vanuit Nederland. Meestal vertrekken ze laat in de avond dus heb je nog de hele dag de tijd.
Aangezien jullie 21 dagen gaan maakt het niet zo veel uit maar wij gaan 13 dagen en dan maakt zo'n halve dag wel wat uit.

Kort gezegd denk ik dat je wellicht iets kunt vinden voor jouw bedrag maar dat je dan wel rekening moet houden met:
- flexibel moeten boeken aangezien veel al weg zal zijn
- overstappen
- minder fijne vluchttijden

Overigens heb ik onze vertrekdat nog eens door www.vliegwinkel.nl gehaald en zoveel scheelt het niet. Na alle sites te hebben bekeken hebben wij toch voor een paket flydrive gekozen. Dat was in mijn ogen voordeliger. Al moet je rekening houden met de al eerder genoemde verschrikkelijke toelage voor een fatsoenlijke verzekering

Milco
07-03-05, 12:45
Ik vertrek zelf eind mei voor drie weken en zit voor twee personen wel in de buurt van de kosten die in je berekening zijn neergezet.

Vlucht en auto heb ik geboekt via Exit-Reizen (zie ook upgrades; Dollar is voordelig bij hun) en hotelovernachtingen voor het merendeel zelf. Dit heb ik gedaan bij de bekendere ketens en in Key West bij een B&B.

Je hebt het over 19 nachten, wat betreft de autohuur kan je twee dagen langer, want die zijn voor 5 dagen huur bijna altijd net zoveel als een week autohuur.

PS Ik zie ook een berekening van benzinekosten. Waar kan je actuele stand vinden van die kosten?

Ta2 Gerrit
07-03-05, 14:10
De meest actuele stand zal ik je doorgeven. Het is net op het nieuws (het is hier nu 7.00 uur) en de gasprices are going to a record level. Gisteren getankt, achteraf gelukkig, maar wel toeval. :lol: Toen was de prijs nog rond de $1.95 per gallon, wat al niet goedkoop was, voor US begrippen. Maar vanaf vanmorgen gaat de prijs in de komende maand met ongeveer 25 cents p/g omhoog, dus moet je rekenen op een bedrag van rond de $2.20 p/g :evil: . Is nog weinig t.o.v. Nederland, maar ze lopen aardig in. Het verschilt overigens soms wel 10 cents per pomp, al liggen ze maar 50 meter uit elkaar, dus met een beetje opletten kun je aardig besparen. Dit was het actuele nieuws :wink: .

Daniel
07-03-05, 14:34
Voor een overzicht van de goedkoopste gasstations:
http://www.floridastategasprices.com/

Specifiek voor de Orlando en Miami regios:
http://www.orlandogasprices.com
http://www.miamigasprices.com

cynny
12-01-06, 12:43
Beste mensen,

Ben me net aan het orienteren voor een reisje florida. Merk dat ze bij reisbureau's vaak niet echt thuis zijn in reizen florida. Moeten alles vaak navragen en het duurt erg lang voordat ze je wat kunnen vertellen. Waar hebben jullie de nodige informatie vandaan.
Wat willen we:
- naar florida in mei 2006 (is dit een goede periode?)
- disney park bezoeken
- waterparken bezoeken
- met dolfijnen zwemmen.
Nu aan jullie de vraag waar beginnen we en wat zullen we zo ongeveer kwijt zijn?
(O, ja we zijn met 2 volwassenen)

Eric
12-01-06, 14:57
Beste Cynny
Allereerst welkom op dit forum.
Een goede plek om je te ori๋nteren (buiten dit forum natuurlijk) is op de vakantiebeurs te Utrecht, vandaag begonnen t/m zondag.
Diverse reisburo's zijn gespecialiseerd in Amerika, oa. jan Doets Travel, American Estates en American Vacations.
Maar om op je vragen antwoord te geven:
Mei is een prima periode, heeft zelfs de voorkeur bij vele forummers, mooi weer en niet te druk in de parken.
Vooral als je de eerste keer gaat is het verstandig om een beetje rustig te beginnen, zodat je aan het tijds- en temperatuurverschil kan wennen.
Dus niet meteen met de parken beginnen, want dat zijn drukke en lange dagen.
Dus bv. eerst paar daagjes strand, dan weekje parken en afsluiten met paar daagjes grote stad/shoppen.
Om maar eens een voorbeeld te geven:
Vliegen naar Tampa, strand westkust (mooier dan oostkant) Naples, dan naar Orlando en vandaar naar Miami en daarvanf terugvliegen.
Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt kan dat zonder extra kosten, en meestal zijn er voor autohuur geen drop-off kosten binnen Florida.
Nu de moeilijkste vraag: wat gaat dat kosten.
Wel, dat hangt erg van je zelf af, de basiskosten zijn:
Vliegreis
Autohuur
Hotelovernachtingen
Eten/drinken/persoonlijke kosten
Entree's voor de parken.
De meeste dingen kun je opzoeken op het internet, om je een indicatie te geven: Goed middenklassehotel van een grote keten rond $ 70,00 er kamer per nacht,
Eten/drinken $ 40 pppd. Maar dat kan ook minder (of meer uiteraard)
Entree parken $ 70,00 per persoon per dag, maar meerdaagse kaarten zijn goedkoper.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Eric

cynny
12-01-06, 15:05
dank je eric voor de goede info. Wat ik mij wel afvraag is hoe het zit met vervoer, je praat gelijk over autohuur, maar ik weet niet of dat wel verstandig is. Volgens mij heb je een internationaal rijbewijs nodig, wat ik niet heb en ook niet weet hoe je daaraan komt. Bovendien voel ik me op de duitse autobaan al een vreemde eend in de bijt laat staan in Amerika. Wat ik eigenlijk in gedachten had als plaats is Kissimmee en dan van daaruit kijken of we alles met openbaar vervoer zouden kunnen doen. Kan dat??? Of raden jullie dat af?

Eric
12-01-06, 16:26
Je hebt in Florida g้้n internationaal rijbewijs nodig, maar wel een auto.
Hierover zijn al heel veel discussies geweest op dit forum maar:
Ten eerste is autorijden in amerika, zeker buiten de grote steden makkelijker dan met een dinky toy in je slaapkamer
Ten tweede is openbaar vervoer een in Amerika ondergeschoven kindje, je verliest echt een paar uur per dag
Ten derde verkijk je je altijd op de afstanden, zelfs voor even naar de supermarkt of een hamburger halen heb je vervoer nodig.
Ten vierde is het huren van een auto goedkoper dan een taxi van en naar het vliegveld, en van/naar restaurants.
Alles kan, ook Florida zonder auto, maar je mist zo'n 50% van de mogelijkheden, bent veel beperkter in je eet- en winkelkeus enz.
Bijna iedereen die een keer geweest is, opteert de volgende keer voor een auto !!
Zie ook de diverse discussies hierover, gebruik bovenin de zoekfunctie.
Eric

Thea
12-01-06, 16:26
Beste Cynny

Het rijden in Amerika is geen probleem veel makkelijker als in welk europees land ook.
Een internationaal rijbewijs hoeft niet maar is gewoon te koop bij de ANWB, er zijn op dit forum al veel discusies over gevoerd kijk maar eens bij de zoekfunctie.
Openbaar vervoer raad ik je niet aan het is daar niet zo geregeld als hier.

Groetjes Thea

Jasmino
12-01-06, 17:39
Ik zou ook zeker een auto huren, ook in Florida! Je kunt eigenlijk niet zonder tijdens een vakantie in Amerika. Het is niet onmogelijk om je te verplaatsen zonder auto, maar het is wel erg lastig en kost heel veel tijd!

Ik zou alleen overwegen geen auto te nemen als ik een hotel zou boeken in Disneyworld en alleen de Disneyparken zou willen bezoeken (zoals veel Amerikanen doen), dan kun je met het vervoer van Disney zelf reizen.

Maar als je ook andere dingen dan Disney op het programma hebt staan, en wil verblijven in bijvoorbeeld Kissimmee, zou ik zeker een auto huren!

Rijden in Amerika is niet te vergelijken met autorijden in Nederland, en al helemaal niet met autorijden in Duitsland. Het is erg relaxt, heel gemakkelijk, het verkeer is erg hoffelijk en de wegen lekker breed, de bewegwijzering heel goed...... Wat wil je nog meer?

Ik begrijp wel dat je opziet tegen het onbekende, maar durf te vertrouwen op al die andere Nederlanders die allemaal hetzelfde zeggen.

Groetjes
Jacqueline

christophe
12-01-06, 19:00
Ik ga dit jaar ook in mei, volgens mij een zeer geschikte periode, prachtig weer en iets minder volk.
Ook de disney parken en de dolfijnen staan op het programma.
Volgens mijn berekeningen ga ik zo'n 5000 euro kwijt zijn voor drie weken met twee personen.
Ik boek via jetair (=holland international)

Natasja L.
13-01-06, 09:46
Hoi Cynny,

AUTOHUUR
Je kan tegenwoordig bij alle autoverhuurbedrijven een "NEVERLOST (GPS) System" huren. Zo'n navigatie systeem is misschien wel wat voor je. Wij hebben het nog nooit gebruikt omdat we nu al aardig de weg weten. Maar als je voor de eerste keer in Florida bent is het best handig. Niet alleen de route wordt voor je uitgestippeld, maar ook als je ergens wilt eten of tanken (en je hebt dit ingevoerd) dat krijg je vanzelf een bericht als er een restaurant of tankstation in de buurt is.

Tip
Tot 31 maart 2006 heb je bij Alamo weer aanbiedingen. Je krijgt een gratis upgrade naar een hogere klasse auto! Dit jaar zelfs een SUV.

Alamo
Reserveer uw Intermediate of Full Size auto en ontvang een gratis upgrade naar grotere klasse.

Boek nu een Intermediate 2-deurs, dan ontvangt u een Full Size 2-deurs
Boek nu een Intermediate 4-deurs, dan ontvangt u een Full Size 4-deurs
Boek nu een Full size 2/4 deurs, dan ontvangt u een 4-Wheel Drive

DE KOSTEN
De kosten van je verblijf hangt helemaal van je zelf af. Het klinkt misschien clich้, maar je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Wij zijn altijd wel wat meer kwijt dan $70 per kamer voor een hotel. Dat komt ook omdat we weleens voor een B&B gaan. Als we zo maar ้้n overnachting nodig hebben dan hoeft het allemaal niet zo luxe te zijn, maar blijven we ergens een paar nachten, dan hebben willen we wel een hotel met een mooie ligging, service en een beetje luxe. Met $40 pppd voor eten en drinken komen we ook niet toe. Dat zijn we vaak 's avonds al kwijt aan het diner. ($30 a $40) Kijk, wij vinden het wel lekker om 's avonds lekker te gaan eten en een wijntje erbij te drinken. Als je naar de Disney/pretparken gaat, dan kom je al helemaal niet toe met $40 dollar pppd, tenzij je je eten en drinken gaat meenemen. Wij nemen nooit ons eten mee in een pretpark, maar het zou een optie kunnen zijn als je niet te veel geld wilt uitgeven. Waarschijnlijk wil je ook nog wat winkelen of souvenirs meenemen, dus deze kosten komen er ook bij.

PERIODE MEI
Wat betreft de periode mei, ik kan niet anders zeggen dat dat een perfecte periode is. Wij gaan zelf ook dit jaar weer in mei. (eigenlijk altijd) Het weer is heerlijk, ook de avondtemperaturen. De luchtvochtigheid is niet hoog. Tot nu toe hebben wij altijd weinig regen gehad in deze periode. Je moet er rekening mee houden dat moederdag (mei) en Memorial Day (29 mei) in deze maand vallen. Rond deze datums kan het erg druk zijn. Wij gaan altijd op de bonnefooi en dan moet je daar wel rekening mee houden.

Het hangt er dus helemaal vanaf hoe jij je vakantie wilt invullen. Maar voor iedereen is er een mogelijk in Florida, zowel voor de budget reiziger als voor de luxe reiziger.

Eric
13-01-06, 11:51
Inderdaad kun je zoveel uitgeven als je wilt, als je in een Disney Hotel gaat zitten, kun je zomaar $ 250,00 per dag betalen, en eten in Epcot kan ook voor $ 100,00 per persoon.
Maar als je het betaalbaar wilt houden nemen de meeste mensen genoegen met een goedkoper hotel (La Quinta Inn lees ik net $ 50,00 incl ontbijt) en eten bij Pondorosa (al is het massabuffet) kost je ook de kop niet !!
Eric

cynny
13-01-06, 13:21
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties.
Langzaam begint er hier een plan duidelijk te worden. Volgende week gaan we eerst naar American vacations in Capelle a/d ijssel (volgens mij de voor ons dichtsbijzijnde amerika specialist) en laten we ons eens goed voorlichten. Vervolgens wachten we nog even tot na de wintersport (is de week daarna) En dan hebben we denk ik wel officieel besloten. Dan gaan we echt boeken, waarschijnlijk alleen de vlucht en een middenklasse hotel in Kissimmee voor de eerste paar dagen. We plannen daar een dag of 2 a 3 rust en gaan met de bus naar disneyworld, blizzard beach en Seaworld. Heb begrepen dat deze met de bus goed bereikbaar zijn of niet???? Vervolgens huren we een auto en gaan daar op zoek naar een betaalbaar hotel. In de volgende dagen gaan we naar Key Largo (John pennekamp coral reef) , Florida Keys (zwemmen met de dolfijnen) en naar Busch Garden. Als de 2 weken dan nog niet om zijn eventueel nog Adventure Island en Wet 'n Wild. Graag jullie visie hierop en tips wat met de bus te doen en wat met de auto???? Evt andere volgorde of wat , ik hoor het graag.

Bedankt weer alvast!!!

Ebelix
13-01-06, 16:51
Beste Cynny,

Als je niet in een Disney resort zit kost het veel tijd om de parken per bus te bereiken. Zeker als je vanuit Kissimmee naar Seaworld of Universal studio's wilt.

Het beste is om direct een auto te huren bij aankomst in Florida. De auto kan je het beste al hier in Nederland reserveren. Dat is goedkoper als een auto ter plaatse huren.

Nogmaals rijden in Amerika is veel makkelijker dan rijden in Europa.

Succes met de voorbereidingen.

cynny
13-01-06, 17:12
Het was niet alleen voor het rijden daar hoor, maar ook om de kosten wat te sparen. Had gedacht de eerste week in disney parken te blijven zodat ons dat al gauw 170 euro autohuur zou besparen. Hebben jullie tips voor een hotel dicht bij disney (zodat we de auto niet hoeven huren) en toch betaalbaar?
Waar ik ook ineens even aan denk, hoe duur is de benzine daar eigenlijk?

Eric
13-01-06, 23:30
De Amerikanen gaan helemaal uit hun dak, omdat de benzineprijzen zo gestegen zijn, maar naar onze maatstaven is het nog steeds spotgoedkoop, namelijk rond de $ 2,30 voor een gallon.
Dat is heel ruwweg gezegd zo'n 50 eurocent per liter.......
En je krijgt zeker spijt dat je niet meteen een auto huurt, hoe dichter bij Disney, hoe duurder de hotels, en je hebt ook vervoer nodig van het vliegveld naar je hotel (en weer terug om de auto op te halen).
En als je 's avonds ergens wilt gaan eten, hoe wil je daar naartoe?
Alleen ip I-drive kun je naar een restaurant lopen.
Eric

True1969
18-01-06, 13:50
Hoi Cynny,

Kan me niet anders dan bij de meeste reactie's aansluiten ...zonder auto lijkt mij het bijna niet te doen, daar zou ik echt niet op bezuinigen.

Ten tweede zijn de gegeven richtprijzen door Eric idd wel aardig in de goede richting maar zoals de meeste al aangegeven dat is zo persoonlijk, waarbij de 1 het met 2000 euro "zakgeld" makkelijk redt kan de ander met 4000 nog niet uitkomen.

Als we achteraf (vorig jaar juni voor de eerste keer geweest Vegas-Miami-Key West en Orlando) de balans opmaken zijn we toch veel meer kwijt dan we gedacht hadden....... Maar dan ook echt een super vakantie gehad en de Premium Outlet leeg gekocht .... hahaha

En gelijk verslaafd aan dat prachtige land.....

In 2008 gaan we weer (nu net een kleintje erbij dus even wachten)

Ik hoop dat jullie net zo'n fantastiche vakantie als ons tegemoet gaan...

Florida......You'll love it !!! 8)

moniqued
20-01-06, 15:32
Hoi hoi

Nou een auto heb je echt nodig of je t wil of niet. Openbaar ver voer is daar niets. Dan kan je hooguit nog een hotel bij Disney nemen en dan de gratis Shuttel naar t park maar vanaf vliegveld ed heb je daar niets aan.

Nee zonder auto kan je beter niet gaan.

Wij waren met 2 volw en 3 kinderen voor 3 weken en 30 dgn pas Disney (die bestaat nu niet meer vorig jr nog wel) voor 3 pers zwemmen dolfijnen 2 weken orlando en week Fort Meyers en auto ed ong 6500 kwijt.

Geregeld via American Estates. Toppie service en de goedkoopste in alles.

Veel plezier

Monique

cynny
22-01-06, 00:55
zo, vandaag naar amercan vacations geweest en hebben toch besloten de huurauto te nemen en niet naar Key Largo te gaan. Omdat we ook in Orlando met de dolfijnen kunnen zwemmen. Nu het volgende probleem, te weinig dagen te veel te doen. Graag zou ik van jullie weten waarom ik de volgende uitstapjes wel of niet zou moeten doen:
- disneyworld
- seaworld
- busch gardens
- gatorworld
- discovery cove
- kennedy space center
- universal resort orlando
- wet 'n wild
- adventure island
Uiteraard willen we ze het liefst allemaal doen, maargoed moet wat overblijven voor een volgende keer toch?

heikje
08-08-06, 18:08
Hoeveel geld doe je ongeveer op als je 2 weken florida telt, ik begrijp ook wel dat het erg aan ligt wat je zoal op vakantie doet maar wat hebben jullie gespendeerd ongeveer??

Moderator edit: titel aangepast

marisca
08-08-06, 23:38
Wij waren met 2 volwassenen en 1 kind dit jaar inclusief reis voor 3 weken 9870,00 kwijt.
Ik moet zeggen ik ben even geschrokken.

Het is maar goed ook dat we alles bij houden in een boekje.
Want geshopt heb ik zeker dit jaar incl versace sunglasses.
En souvenirs en kleding en speelgoed en arcade spellen voor die verslaafde zoon van ons!
En iedere dag naar retaurants tikt ook aan.


Maar daar zaten ook 10 nachten disney bij en 3 nachten Hrh.

Villa is goedkoper, zegt men. :lol: 8)
Next year?
Of word het Californie?
who knows?

lies-hattink
09-08-06, 09:46
Hoi

Wij(ik, mijn man en onze zoon, die dan bijna 4 is) moeten nog gaan, maar ons budget is ongeveer net zo als dat van marisca, alleen gaan wij een maand in een villa met zwembad en zit in het budget auto huur, vlucht, etenspotje(2500,-) en €3000,- zakgeld ingerekend!!!

Het is eigenlijk idd een helehoop geld.

Maar om ff antwoord te geven op de orginele vraag: Het ligt er aan met hoeveel mensen je gaat, ga je met een klein gezinnetje is een hotelkamer voor die 2 weken voldoende. Ga je met een grotere groep of met wat vrienden kan je voordeliger uitkomen in een villa.
Hotel kan rond €18,- p.p.pn. en een villa gemiddeld €80,- tot €100,- per villa per nacht ook zijn er voor villa,s gunstige week prijzen

Auto huren ook weer of je met een klein groep of grote groep gaat, maar als je rond neusd kan je een villapark of hotel vinden met shuttelservice, kan je daar van gebruik maken en je de huur en benzine van de auto uitsparen en zeker ook het parkeergeld!!

Vlucht gewoon optijd boeken, dan kan je voor €400,- tot €500,- p.p. vliegen incl.

Voor dinsey kaartjes zou ik kijken op undercovertourist.com die zijn zeer voordelig en hebben soms een leuke aanbieding, bij hun zijn de prijzen incl. belasting en verzenden!!

voor de dagelijkse uitgaven rekenen wij altijd €50,- p.p.p.d. , maar dan hoeven we nergens naar te kijken en doen we boodschappen waar we willen eten waat we willen taxi van betalen actie foto's van betalen enz.( de gezamelijke kosten)als je uitkijkt waar je gaat eten b.v. pondarosa buffet, mcdonalds, sisslers kan je vrij voordelig je vakntie doorkomen. Niet op de weegschaal gaan staan als je thuis komt!! en zou je rond kunnen komen met €35,- p.p.p.d.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en alvast veel plezier met voorbereiden!

Groetjes Lies

Njit
09-08-06, 10:03
Zet alles wat je wilt gaan doen eens op een rijtje. We hebben onlangs ook onze reis in een Excel sheet geplaatst. De afgelopen 2 vakanties (Noord-Oost en Westkust) hebben we voor 3000 euro pp gedaan. Dat is dus inclusief alles!
Florida was voor ons wat meer budget. Daar zijn we met 2000 pp uitgekomen.

Ga ook vooral na welke kosten je kunt delen.

pascalbrouwers
09-08-06, 10:19
Wij hebben hetzelfe gedaan. Wij komen ook uit op een 2000 de man, en dit is inclusief de kleine. Het was denk ik meer geweest als mijn vrouw niet ziek was geworden. Veel geshopt hebben we niet.
De eerste uitgaven voor volgend jaar heb ik alweer gedaan.
2 10 daagse passen met water fun 195 eurootjes en 1 voor 165 eurootje. Nu wachten op de exacte vertrek data ( hangt van de school af).

Ik weet 1 ding zeker, Fl is zo duur nog niet. Vorig jaar (2005) waren we op Kreta. alleen de reis koste toen al 3000,- Euroos :? En dat op basis van half pension, geen auto etc.

groet,
Pascal

mickmak
09-08-06, 10:40
Wij waren dit jaar met 3 personen (2 volw + 1 kind van 3 jaar) inclusief alles € 6500 kwijt voor 2 weken.
We vlogen met Martinair, we hadden een auto, hotel Springhill Suittes incl ontbijt, 10 daagse hopperpas van disney en 1 dag Sea World.
We eten altijd heel goedkoop want we zijn geen grote eters en nemen gewoon wat als we trek hebben. Wel veel geshopt en ik denk dat daar wel € 2500 aan opgegaan is.
We waren uiteraard niet in het hoogseizoen.
Jackie

marisca
09-08-06, 16:55
Dat het zo veel geld heeft gekost voor ons heeft ook te maken met onze 10 daagse disney hotel en hardrock hotel en de flex ticket's waar wij bush gardens niet in hadden zitten, maar toch nog bezocht hadden.
de 10 daagse hopperpas en het vele geshop.
21 dagen lang genoten en daar gaat het toch uiteindelijk om! :lol: :lol:

jesper
09-08-06, 18:46
Wij waren met 2 volwassenen en 1 kind (6) 4750 euro kwijt voor totale reissom (vliegen US Airways, hotel "Country Inn & Suites Calypso Cay incl. ontbijt, Alamo midsize huurauto, 6 dgn Hopper + 5 fun visits Disney en 5 dgn Universal hopper). Zijn van 13-07 t/m 02-08 weggeweest
Natuurlijk flink gewinkeld maar dit kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt net zoals het eten, wij hebben in 21 dgn ongeveer 3800-4000 dollar opgemaakt (wel veel kleding gekocht)

deh78
09-08-06, 21:06
Wij zijn €1980 euro voor 2 pers. kwijt rondreis florida hotels en huurauto en tickets inbegrepen voor 2 weken nog eens € 200.- voor alle entree kaarten die we online al gekocht hebben en plus minus € 500.- euro zakgeld per persoon mee.

Phoe is toch een hoop geld samen...


Dennis

Eric
09-08-06, 21:16
Nou, neem van mij maar aan, dat je vergeleken met de meeste forummers hier maar een schijntje kwijt was.
Ik durf met goed fatsoen hier niet eens te schrijven wat ik de afgelopen 4 weken in Amerika kwijt was.....
Eric

disneyalltheway
09-08-06, 22:58
Hallo allemaal,

heeft er nog iemand tips voor een lowbudget vakantie naar orlando???
We gaan pas in 2009 maar van sparen komt de laatste tijd niet zo veel dus alle tips zijn welkom!!!

ALVAST BEDANKT!!!!

Eric
10-08-06, 00:22
Rare vraag, je gaat pas over 3 jaar, en je wilt nu al tips?
Zou toch maar gaan sparen als ik jou was, anders wordt het niets in 2009...
ERic

marisca
10-08-06, 00:34
Rare vraag, je gaat pas over 3 jaar, en je wilt nu al tips?
Zou toch maar gaan sparen als ik jou was, anders wordt het niets in 2009...
ERic

Als je niet kunt sparen kun je zeker niet naar Florida, dat is mijn gouden tip! :lol:
Dus sparen het is zeker niet goedkoop tenzij je alleen Mc donalds eet niets koopt en geen parken wilt bezoeken en alleen maar aan het strand wilt liggen. Dan red je het misschien nog in 2009.
G marisca :?

Wicked Florida
10-08-06, 00:36
Lenen.nl :D

A3
10-08-06, 00:42
Beetje flauwe antwoorden van jullie vind ik....

Tips voor Budgetreis Orlando:

* zoek de allergoedkoopste vlucht in de allergoedkoopste periode: moet kunnen voor zo'n 400 euri pp incl. belastingen, toesdlagen e.d.
* boek goedkope hotels; mogelijk va ca. $30 = ca. € 23 per nacht per kamer, als je goed zoekt ook incl. continental ontbijt
* boek een economy class auto bij Alamo
* eet verstandig
* beozke geen pretparken (kost je ca. $ 60 pppd) maar bijv. Kelly Park ( $ 1pppd), reptile world serpentarium, homosassa springs state park en verder diverse andere state parks. Bezoek geen malls!!!


MVG

A3

SpaceAce
10-08-06, 00:45
Lenen.nl :D

Ik denk inderdaad dat dit de gouden tip is... Voor mensen die niet kunnen sparen, zijn dit soort middelen uitgevonden. Je hoeft niet Low Budget op vakantie en je hebt na de vakantie weer een prachtig 'doel' waar je je geld in steekt. Prima deal toch? :D

Michael66
10-08-06, 02:59
Tips:
Vlucht: hoogseizoen: vroeg boeken, zo mogelijk bijna een jaar van te voren. Laagseizoen: laat boeken, soms zijn er aanbiedingen voor erg weinig.
Auto: kleinste klasse boeken, vragen om kortingen. Kans dat je een grotere krijgt voor nop is groot.
Hotels: Priceline is goed. Ook diverse motels aan de rand van Orlando gewoon te boeken voor minder dan $30 per nacht. Ga je met meerdere mensen dan kan een condo voordelig(er) zijn. Zoek op internet en vraag ernaar bij je reisorganisatie. Goedkoop kan echter ook duur zijn, als de afstand naar de parken groot is en je veel tijd en benzine kwijt bent om naar de parken te komen.
Disney: neem een 10-dagen base-ticket met extra's, zonder hopper- of non-expiration-opties. Je kunt dan 10 volle dagen genieten van 1 park per dag en 5/6 volle dagen van de overige Disney-attracties, dus ruim twee weken onder de pannen bij Disney voor minder dan € 20 per dag. Drinken in de parken neem je zelf mee (bij Publix-supermarkt kost 2,5 gallon water evenveel als 0,5 liter in de parken) en vul je lege flesjes steeds weer in je hotel/condo vanuit grote flessen (bespaart al nds gauw $15 per dag). Haal 's ochteds een zak broodjes en beleg bij Publix en smeer je broodjes voor de lunch of eerste honger. Huur geen kinderwagen แ $10 per dag, maar neem er zelf ้้n mee uit NL of koop er eentje bij Walmart voor $10,92 (+tax) en laat die na de vakantie in Florida achter.
Shoppen: sla de dure malls (o.a. Florida Mall, m.u.v. Playmobil winkel) over en ga naar de outlet-malls en Flea-Markets. Vaak aanbiedingen a la "70% korting op de laagst genoemde prijs". Verwacht daar niet de laatste mode. Ga voor Disney-artikelen naar WalMart, scheelt ca. 50% (of meer) op de prijs in de parken.
Verder: zorg dat je koffers op de terugweg niet zwaarder dan 50 pounds / 23 kilo zijn. Zwaarder = + $ 50 per koffer.

Als je nog meer tips wilt, geef dan aan op welk vlak je meer wilt weten.

Michael66
10-08-06, 03:22
Grofweg kun je het totaalbedrag per persoon zetten op € 2000 tot € 3000, als je geen gekke dingen doet.

In het hoogseizoen kom je door allerlei toeslagen en dure vliegtickets eerder richting € 3000, in het laagseizoen is € 2000 best haalbaar.

Wij waren dit jaar (hoogseizoen, 3 personen) € 1650 p.p. kwijt voor "vaste kosten" (vlucht, auto, 3 weken villa en Disney-tickets). Daarnaast circa € 1250 p.p. aan overige uitgaven ter plaatse (tickets overige attracties, boodschappen, af en toe uit eten, souvenirs, outlet-aankoopjes etc.). Komt dicht bij de eerder genoemde € 3000 p.p. en buiten de berg speelgoed voor mini-me en de berg scrapbookspul hebben we geen "rare" uitgaven gedaan, dat zijn uitgaven die iedereen wel heeft voor zijn/haar hobby of liefhebberij.

Dr. Phlox
10-08-06, 12:44
Ik had al een offerte aangevraagd voor een periode van 3 weken Orlando in een Villa met auto en de tickets voor 5 man.
Deze kwam op ฑ € 6700,-- uit
Dit zou dan excl. eten, shoppen en toegang van parken zijn.

Grz
Dr. Phlox
8) :lol: 8)

lordroel
10-08-06, 14:18
ik ben al blij as ik voor minder dan 1000 euro ga uitgeven maar hopelijk valt het mee je bent nooit zo vaak in de vs.

Marco Tiel
10-08-06, 14:49
Over vier weken vertrekken wij en 9 dagen Florida in hotels (via priceline...dat dan weer wel...) met autohuur (fullsize bij dollar)en aansluitend een week op een cruise door de caribbean met een hut met balkon kost ons circa 1600 euro per persoon. Veelal hebben wij aan 2000 euro in totaal aan zakgeld voldoende. De tweede week op de cruise is dan wel al het eten al inbegrepen

Ebelix
10-08-06, 16:44
Vergeet niet dat je waarschijnlijk nog havengelden en natuurlijk nog tips moet betalen aan boord van het cruiseschip.

Veel plezier tijdens de trip.

rick
10-08-06, 18:42
In juli/agustus 2004 was ik zo’n 2100 euro kwijt.

We gingen met 8 personen in een villa met 3 auto’s voor 10 dagen

Kosten villa en auto’s EUR 900 PP

5 daagse pas universal studios $ 110
3 daagse hopperpas Disney + 1 zwempark $ 190

Het overige was zakgeld voor eten, kleding en souvenirs.

lordroel
10-08-06, 18:49
mijn plan is nog steeds om niet meer dan 1000 euro uit te geven hopelijk gaat dat luken maar er kan nog altijd iets tussen komen.

lordroel
10-08-06, 19:21
ik ga 2 weken weg en de budget van 1000 euro is mijn max zakgeld , ik weet niet wat mijn broer wilt uitgeven maar het is voor mij de eerste keer in de vs en ik ga er van genieten,

pascalbrouwers
10-08-06, 20:05
Ik denk dat dit wel moet lukken. Als julie de hotels geboekt hebben en de tickets voor de parken geregeld zijn, dan heben jullie de grootste onkosten al gehad.
Er zijn voldoende restaurants te vinden waar je voor zo'n 10 doller de man kunt eten, denk maar een aan panderosa etc 70 dollar per dag wordt krapjes, maar moet kunnen.

Onze dagelijkse uitgaven waren:
ontbijt +/- 15 Dollar
lunch iets kleins +/- 20 Dollar
Avond eten +/- 45 Dollar
en dat was voor 3 personen waarvan 2 volwassenen en 1 kind. Hier4bij heb ik geen rekening gehouden met drankjes en andere tussendoortjes. OH ja het dagelijks shoppen van mijn twee vrouwtjes :roll: :wink:

IK ga ervan uit dat jij geen grote shopper bent., want dan. en daar weet Marisca alles vanaf :wink:
Als jullie graag opstap gaan ( biertje :lol: ) probeer dan zoveel mogelijk HAPPY HOURS te vinden scheelt je veel geld. Dat deden wij vroeger ook altijd. IK moet zeggen drankjes zijn niet het goedkoopste, daar gaat veel geld in zitten tijdens je vakantie ( tenminste bij ons. ik zoek altijd naar een ierse pub)
Een andere tip is probeer kortingsbonnen te scoren.
Die vind je bij nagenoeg alle tankstations, hotel op internet etc. Iedergeval een fijne vakantie gewenst.
Pascal

Marco Tiel
10-08-06, 23:34
Vergeet niet dat je waarschijnlijk nog havengelden en natuurlijk nog tips moet betalen aan boord van het cruiseschip.Dat heb ik er reeds in meegenomen. Fooien betreffen circa 56 euro per persoon. Royal Caribbean had een interessante aanbieding dit jaar via hun eigen site. :D

disneyalltheway
13-08-06, 12:43
Bedankt voor de tips allemaal,
Ik ga vast het een en ander uitzoeken aangezien we met een groep van 6 personen gaan waaronder 2 gezinnen lijkt me dat wel handig :lol:
als iemand nog tips heeft qua accomodatie enz. laat het me ff weten.
nogmaals bedankt!!

disneyallthe way

Michael66
13-08-06, 14:33
6 personen? Neem een condo of villa! Heel veel ruimte en comfort voor een lage prijs. Vraag bij een FL-reisorganosatie (AV of AE) naar de mogelijkheden, geef daar duidelijk je budget aan en ze zullen je verbazen!!

Dennan
14-08-06, 10:31
Minimaal 50 USD p.d. voor eten en dan nog alle extra's.

Afhanelijk of je in een villa verblijft of hotel.

naat
15-08-06, 17:10
Hoi Lordroel,
ik ben ook van plan 1000 euro zakgeld mee te nemen hoor ! Hotels en autohuur zijn al betaald. Mijn vriendin en ik zijn geen grote eters. Moet lukken ! Wij gaan 2 weken.

Mejel
19-08-06, 14:16
Mijn zoon (17) en ik willen volgend jaar 2 weken naar Florida. We hebben een heel jaar om te bespreken wat we gaan doen en hoe we het gaan doen. Ik had uitgerekend, dat we zo'n €3000 nodig zouden hebben, maar als ik hier zo rond lees denk ik, dat het eerder €4000 zal worden.
En ik had nog even geen rekening gehouden met het shoppen......

Michael66
19-08-06, 17:23
En ik had nog even geen rekening gehouden met het shoppen......
Dat zijn geen uitgaven, dat zijn investeringen!
Je hebt toch elk jaar wel een spijkerbroek nodig, Levi's in NL kost € 65 of meer, in FL $25-30. Andere kleding en (sport)schoenen vergelijkbare verschillen. Dus op dat moment is het wel een uitgave, maar die hoef je verderop in het jaar dan niet meer te doen. Investeren heet dat.

Ik koop jaarlijks in Florida altijd kleding voor een heel jaar (en langer), en in Nederland koop ik dan een heel jaar eigenlijk bijna niets meer.

antoniong
20-09-06, 10:36
Ik denk inderdaad dat dit de gouden tip is... Voor mensen die niet kunnen sparen, zijn dit soort middelen uitgevonden. Je hoeft niet Low Budget op vakantie en je hebt na de vakantie weer een prachtig 'doel' waar je je geld in steekt. Prima deal toch? :D
Vakantie met geleend geld is het domste wat iemand kan doen! Na een vakantie heb je uitsluitend nog herinneringen waar je duur en veel geld voor moet betalen en meest erge is nog dat je meestal nog steeds aan het betalen bent als je weer met vakantie wilt gaan. En dan maar een leninkje extra nemen? Vicieuze cirkel, kom je nooit meer uit.

Geen geld voor een dure vakantie? Dan of sparen of goedkopere vakantie uitzoeken!

Njit
20-09-06, 10:46
Vakantie met geleend geld is het domste wat iemand kan doen!

Volgens mij was dit ook sarcastisch bedoeld :)

antoniong
20-09-06, 11:12
Volgens mij was dit ook sarcastisch bedoeld :)
Mogelijk, dat is altijd het probleem met teksten dat emoties (ongeacht wel/geen smilies) niet altijd juist overkomen.

Njit
20-09-06, 11:34
Helemaal gelijk in. Maar omdat ik de persoon in kwestie zeer goed ken (ik lig er 's nachts altijd naast) kun je ervan uitgaan dat ze het idd sarcastisch bedoelde :)

Anyway, back to topic...

Zou je je trouwens willen voorstellen? Da's wel zo leuk voor ons..
Het linkje staat in mijn onderschrift..

antoniong
20-09-06, 12:10
Aha, is duidelijk. Voorstellen zal ik nog doen.

Eric
20-09-06, 13:25
Ever terug over dat geld lenen:
Dat is moeilijk om zoiets voor een ander te beslissen.
Toen ik jong was, heb ik ook wel eens geld moeten lenen voor een vakantie in Spanje, en had ik dat pas met kerst terug betaald...
Maar dat moet een ieder voor zichzelf beslissen vind ik.
Het is makkelijk oordelen, als je genoeg hebt.
Eric

bono
20-09-06, 20:42
wat denk je van:
Bij de SNS bank kun je sparen แ 50 per maand ( niet minder, dit is het minimale inleg, kan wel tot 250 euri) met de rente van 4% dus dat levert toch wat extra op.
TOCH??
En dat is altijd beter dan lenen.nl [-X
en als je dat met z'n alle doet dan.........................kan je misschien wel 3 weken..............................:^o :^o

Voor de rest succes er mee :!: :!:

Groetjes Monique

P.S. welkom op het form en alvast veel lees plezier.

millhill
27-09-06, 13:31
Heikje,

Wij zijn in 2005 met vijf personen twee weken naar Florida (Davenport/Orlando) geweest. Inclusief drie parken (Kennedy Space Center, Seaworld en Universal Studio's) waren we EUR 5.500,-00 kwijt.
Dus zo'n 1.100 p.p. We hadden een villa in Davenport, vliegreis en huurauto via www.webholidays.nl (http://www.webholidays.nl) en tickets voor parken gekocht in Kissimmee bij AA (Amerikaanse ANWB) met Show-Your-Card voordeel.
Niet veel uit gegeten, wel veel gereisd, kant en klaar maaltijden van de Wal-Mart; goedkoop, makkelijk en lekker, je moet wel de eerste dagen even wat verschillende merken proberen. "Hungry-man" viel bij ons erg in de "smaak".

Groet,
Jelle van der Meulen
Heerenveen

Mytimothy
07-02-07, 17:06
Wij gaan dit jaar voor twee weken met 6 personen. Hier een lijstje met (ongeveer) onze uitgave:


Vliegtickets - 2500 euro
Disney tickets - 1200 euro
Flextickets - 800 euro
Kennedy space center tickets - 150 euro
Villa - 1200 euro
MiniVan Auto - 600 euro
Lunch en dinner - 1500 euro
Zakgeld - 3000 euro (komen niet voor 't shoppen)Totaal: 10950 euro

Dus eigenlijk niet zo heel erg veel, omgerekend gemiddeld dus rond de 1800 euro p.p

Marjol
07-02-07, 17:38
Wij gaan dit jaar voor twee weken met 6 personen. Hier een lijstje met (ongeveer) onze uitgave
Lunch en dinner - 1500 euro

Da's dus 250 euro pp. Niet erg veel, lijkt me, tenzij je van plan bent veel zelf te koken :)

Wij hebben tot nu toe €2377 euro uitgegeven aan vliegtickets, hotel, autohuur en tickets voor de Disneyparken, Universal en Seaworld.
Ik heb niet echt een idee wat we daar gaan uitgeven, maar ik gok op 125 euro per dag voor alles. We zijn er twaalf dagen, dus da's 1450 euro extra.
Ik hoop dus voor €4000 klaar te zijn :) Maar iets boven dat budget is niet zo'n probleem :)

raygwencaith
07-02-07, 20:19
Wij gaan in juni twee weken en zijn qua reissom (vlucht met United, auto via Dollar en villa) 2600 kwijt met 2 volw. en een kind van 3 aan universal tickets zijn we 274.74 (dollar) kwijt.

Vorig jaar hebben we aan de reissom + de disney tickets €1000 de man betaald. en het shoppen+boodschappen+eten en drinken zo'n 2000 euro.

Marjol
07-02-07, 20:28
Disney tickets voor 7 dagen, incl. waterpark en hopper. Universal tickets ook voor 7 dagen Seaworld ้้n dag.

En de vlucht was niet zo duur (424 ofzo), we hebben de goedkoopste huurauto genomen en verblijven in een hotel buiten Disney voor 43 euro p/n.

Mytimothy
08-02-07, 09:58
Da's dus 250 euro pp. Niet erg veel, lijkt me, tenzij je van plan bent veel zelf te koken :)



Ja, maar bij deze 6 personen zitten ook kinderen bij, van 7, 12 en 14 jaar. Die eten sowieso wel iets minder. maar oke, ik snap je enigzins wel.. het lijkt niet veel maar 250 euro is omgerekend ongeveer $350, deel dit maar door 14 en dan kom je dus op $25 per dag p.p. Dat is dan 10 voor de lunch en 15 voor dinner. Ontbijten doen we wel in de villa. Lijkt mij eigenlijk meer dan voldoende.

Eric
08-02-07, 10:43
Dat is dan 10 voor de lunch en 15 voor dinner. Ontbijten doen we wel in de villa. Lijkt mij eigenlijk meer dan voldoende.
Hmm, zelfs met kinderen lijkt het me te krap ingeschat, tenzij je iedere avond in zo'n vreetschuur als Pondorosa of bij MacDonalds terecht wil komen.
Echter voor de zg. family restaurants zoals Applebee's, Garfields en een keertje Outback zou ik mijn budget iets naar boven bijstellen.
Plus dat een tussendoortje in de parken er ook behoorlijk inhakt.
Ik denk dat 10 dollar pppd extra iets re๋ler is.
Eric

Mytimothy
08-02-07, 11:51
Klopt, maar daar hebben we tenslotte ook nog ons zakgeld voor. Just in case. We gaan echt niet 3000 euro opmaken in twee weken tijd. Vorige keer ben ik alleen met mijn vrouw gegaan, hadden we slechts 1000 euro opgemaakt en dit inclusief het eten. :-D

Haper
08-02-07, 13:33
Wij zijn gemiddeld altijd voor 12 dagen Orlando tussen de 4000 en 4500 euro kwijt. Dat betekent vlucht, hotel, auto, Disney EN Universal parken, goed ontbijt, lekker dineren en veel zakgeld! We zoeken ons altijd godgans naar goedkope vluchten en autohuur... dit keer was dat maar 1000 euro met zijn tweeen! :p

Zakgeld zal zo'n 1600 euro zijn... genoeg om kleren en dvd's van te kopen. Ik snap alleen niet dat sommigen hier zeggen dat je op 2000 euro per persoon moet rekenen ALS JE NIET GEK DOET? Slapen jullie in 5 sterren hotels? Wij kunnen met 2000 per persoon juist superluxueus leven in Orlando.

Floortje81
08-02-07, 13:44
Wij zijn voor 3 weken €3.600,- kwijt voor 2 personen. Dat is inclusief vlucht, autohuur voor 2.5 week, reis- en annuleringsverzekering en alle hotels (waarvan de eerste 4 nachten in New York, daarna 16 nachten tijdens onze rondreis Florida).
Volgens mij is dit wel een redelijke prijs. Maar verwacht inderdaad veel zakgeld kwijt te zijn. Hier zitten namelijk de parken in Orlando en alle maaltijden nog niet bij. We denken ter plaatse nog €2.500,- met z'n 2en kwijt te zijn.

Michael66
09-02-07, 03:28
Ik snap alleen niet dat sommigen hier zeggen dat je op 2000 euro per persoon moet rekenen ALS JE NIET GEK DOET? Slapen jullie in 5 sterren hotels? Wij kunnen met 2000 per persoon juist superluxueus leven in Orlando.
Wat snap je daar niet aan? Is gewoon een rekensommetje:

Uitgaande van hoogseizoen, 3 weken, 4 personen (2 volw/2 kids 10&12):

€ 3.200 = 4x vliegticket Martinair a € 800 (gemiddeld) incl alle toeslagen
€ 1.600 = 21 nachten hotel (voorbeeld: Marriott Courtyard LBV ***)
€ 700 = 3 weken huurauto intermediate Alamo Gold
€ 1.000 = 4x 10+6 Disney Hopper+Fun&more passen

€ 6.500 = basis-totaal = € 1.625 per persoon.

Om tot de € 2.000 te komen heb je dan nog € 375 per persoon over = € 17,85 = $ 23 per dag voor eten, (veel) drinken en wat souvenir- en shop-aankoopjes.

Da's m.i. toch niet superdeluxe? Of TE GEK?

En maak je het rekensommetje voor mijn gezin (2volw/1kid7jr) dan is de basis nog iets ongunstiger, aangezien je de kosten van auto en accommodatie met minder mensen deelt: € 1.835 gemiddeld per persoon. Dan resteert nog maar $ 10 pppd voor de rest ..... Wat een luxe ....

Mijn basiskosten zien er door mijn wensen misschien iets anders uit (pp 700 vlucht US Airways, 170 auto USAReisen.de, 600 villa AV, 180 disney UCT), maar ook met mijn ervaring en "slim" boeken komen we zomaar ook op € 1.650 pp uit ....

Michael66
09-02-07, 17:15
Je maakt er ineens drie weken van! Da's niet de bedoeling, he?! [-X
Excuus!
Auto en hotel worden iets goekoper bij 2 weken:


Uitgaande van hoogseizoen, 2 weken, 4 personen (2 volw/2 kids 10&12):

€ 3.200 = 4x vliegticket Martinair a € 800 (gemiddeld) incl alle toeslagen
€ 1.100 = 14 nachten hotel (voorbeeld: Marriott Courtyard LBV ***)
€ 400 = 2 weken huurauto intermediate Alamo Gold
€ 1.000 = 4x 10+6 Disney Hopper+Fun&more passen

€ 5.700 = basis-totaal = € 1.425 per persoon.

Om tot de € 2.000 te komen heb je dan nog € 575 per persoon over = $ 53 per dag voor eten, (veel) drinken en wat souvenir- en shop-aankoopjes.

En maak je het rekensommetje voor mijn gezin (2volw/1kid7jr) dan is de basis iets ongunstiger, aangezien je de kosten van auto en accommodatie met minder mensen deelt: € 1.550 gemiddeld per persoon. Dan resteert nog maar $ 33,50 pppd voor de rest

Ja, da's best te doen, maar zeker niet superdeluxe.


Ik snap alleen niet dat sommigen hier zeggen dat je op 2000 euro per persoon moet rekenen ALS JE NIET GEK DOET? Slapen jullie in 5 sterren hotels? Wij kunnen met 2000 per persoon juist superluxueus leven in Orlando.Ik heb het topic nog even teruggelezen, maar zie zie geen enkele opmerking van die strekking. Wel wat posts die rond de € 2.000 uitkomen, maar daarbij het (excessief) shoppen duidelijk wel meeneemt. Of dure uitstapjes.

RoyFamily
12-02-07, 15:08
De prijzen vliegen in het rond maar het blijft appels met peren vergelijken.
Vluchten in het voorseizoen zijn immers veel goedkoper dan in het hoogseizoen! Graag dus aan een ieder het verzoek de vakantieperiode erbij te vermelden! Een mooi opzetje zou zijn: vakantieperiode, aantal personen, kosten vlucht, kosten autohuur en kosten verblijf.
Bij voorbaat dank.

Groet,
Alain

nielsenmarielle
21-02-07, 01:02
komen wij een beetje uit denken jullie?

21 dagen
waarvan 3 dagen new york
18 dagen florida
alle hotels,tickets,auto voor 3150 euro.

nog 2000 euro over voor eten,shoppen en toegang tot eventuele bezienswaardigheden

Karin17
26-02-07, 20:03
Onze kosten tot nu toe bekend:

periode: 23/7/2007-17/08/2007

3 tickets United: € 1.242,75
autohuur Alamo Midsize 4-dr. Gold € 991,--
10 dagen villa Royal Palms Davenport € 850,--
15 dagen Shorewalk VacationVillas Bradenton € 1.200,--

Totaal dus € 4.283,75 geboekt via Webholliday

Hier komt nog ons zakgeld bij. Als beginnende Florida-bezoekers hebben wij hier nog niet echt een vast bedrag voor. Dit zal afhangen van o.a. ons shop-gedrag!!

RoyFamily
26-02-07, 20:27
De tickets heb je volgens mij voor een scherpe prijs.
Ik vertrek een week later (28-7) en heb voor 4 personen € 2.800,= betaald (wel inclusief alle toeslagen).
De auto was voor mij weer voordeliger; € 620,= voor een Midsize bij Dollar (Platinum) voor 22 dagen.
Het verblijf in Florida is wat moeilijk vergelijkbaar.

Groet,
Alain

Karin17
26-02-07, 21:31
De tickets zijn idd niet duur. Het was een foutje van United op hun site. Webholliday kwam ermee maar wel met de voorwaarde de auto en de villa ook via hun te boeken. Maar per saldo scheelt het toch weer de nodige $.
groetjes
Karin

heikje
06-03-07, 15:12
nu dat ik terug thuis ben kan ik op mijn eigen vraag een antwoord geven, namelijk dat ik alles samen een +-2000 euro heb opgemaakt. maar daar zit dan ook ALLES in...

Michael66
06-03-07, 20:31
Mooi prijsje. Nu nog eten, drinken, souvenirs, kleding etc .....

Ik heb ook net de laatste bevestiging binnen. Ben nu voor 3 weken hoogseizoen (vertrek 30 juli, 3 personen vlucht (700pp), 3 weken Equinox (175pw), 3 weken Villa Kissimmee (600pw), 2 dagen ****hotel St. Pete Beach (60pd), 3x 10+6 Disney WaterFun&more NonExpiration (310pp)) € 5.525 kwijt. Daarbij moet ik wel zeggen dat de Disnet-tickets niet "op" gaan, dus ook voor volgend jaar een investering is.

Nel van Ree
07-03-07, 15:05
wij vertrekken 30 november ook 3 weken gaan met 6 volw plus 2 kids
en zijn kwijt € 11.912,50.
Dat zijn de vluchten plus twee auto,s parken en een superior plus villa,
en zwembadverwarming en buiten eten dat komt er nog bij.
gr nel

laura77
02-04-07, 23:32
Hallo allemaal,

Ik heb bij USA Fun Vacations, American Estates en America Vacations offertes aangevraagd voor 12 dagen Florida in een villa met autohuur. Ik vind de prijzen op de offertes erg verschillen met de prijzen die op de websites staan van deze organisaties. Is dat ook jullie ervaring? Hebben jullie nog tips om de prijs een beetje laag te houden. We willen met mijn ouders en ons zoontje van dan 15 maanden en mijn ouders hebben een bepaald budget die we nu overschreiden. Ik hoor het weer graag!

Groetjes,
Laura

toverfay
02-04-07, 23:37
Wij hebben deze keer gekozen voor American Estates. Maar nu moet ik zeggen dat wij het al ruim een jaar vast hebben staan. Ik weet niet of dat scheelt. Probeer Fly2florida.nl is zou ik zeggen?

Groetjes Chantal

Michael66
03-04-07, 01:13
Ik vind de prijzen op de offertes erg verschillen met de prijzen die op de websites staan van deze organisaties.
Da's een erg vage uitspraak. Kun je wat specifieker zijn? Wat wijkt er precies af, en van welke op de website genoemde prijzen?

De meeste op websites genoemde prijzen gaan uit van de goedkoopste klasse voor de vlucht. Als die niet meer beschikbaar is krijg je de eerstvolgende laagste klasse in de offerte. Toeslagen e.d. zou niets / nauwelijks mogen verschillen met de website, gezien de sinds 1 april daarvoor geldende wetgeving.

Ook gaan ze bij gepubliceerde pakketreizen uit van een "minimale" auto, met het meest beperkte verzekeringspakket. Als je dan kiest voor een grotere / andere auto met een uitgebreider verzekeringspakket kom je uiteraard op een hoger bedrag uit.

De villa: als die groter / luxer / ergens anders is dan op de website bedoeld is, dan heeft dat uiteraard inloed op de hoogte van je offerte.

En uiteraard het aantal personen: als je met minder / meer personen gaat wordt de prijs van de onderdelen over een ander aantal personen verdeeld en krijg je dus een andere prijs. Met 8 personen in een 3-kamer villa is uiteraard goedkoper per persoon dan met 3 personen.

Ook het aantal dagen: de tabellen op de websites gaan uit van hele weken. Die prijzen zijn nooit vergelijkbaar met de door jou genoemde reistijd van 12 dagen. Elke vergelijking gaar dan mank.

Allemaal mogelijke verklaringen, maar alleen de reisorganisaties kunnen je de verschillen precies uitleggen. Ik raad je dus aan om ze gewoon even om uitleg te vragen voor de verschillen. En ons uiteraard even de uitkomsten te melden.
De reisorganisaties kunnen je ook goede tips geven om de reisprijs binnen je budget te houden. Gewoon even aangeven wat je budget is en vragen of ze daar een goed alternatief voor kunnen bieden.

Verdere tips om binnen je budget te blijven? Geef even aan wat je reisperiode is en wat je budget is, dan kijk ik (en anderen) wel even wat je mogelijkheden / beperkingen zijn.

NemoRocks
03-04-07, 06:03
Vergeet ook niet dat kennelijk bij sommigen de Taxes nog weleens uiteenlopen. :D

Michael66
03-04-07, 07:01
Vergeet ook niet dat kennelijk bij sommigen de Taxes nog weleens uiteenlopen. :D
Die zouden in de op de website gepubliceerde prijzen moeten zitten.

Er zit uiteraard wel (veel) verschil tussen de taxes bij de verschillende vliegmij'en. Sommige mij'en zijn duur(der), en vliegen via sommige vliegvelden is duurder dan via andere. Bijv. een tussenstop met BA of Lufthansa in Londen maakt het erg duur.

Dus ook als de geadverteerde vlucht / mij. niet mee beschikbaar is, kan er verschil ontstaan.

Nogmaals: vraag na bij de reisorganisatie waar het verschil vandaan komt!!

hannie
03-04-07, 08:48
De reisperiode is natuurlijk heel erg belangrijk !
Als je in de zomer of rond kerst gaat is misschien wel 2x zo duur als in de goedkoopste periode.

jaap
03-04-07, 11:33
hallo, Die ervaring heb ik ook. Als ik leuke aanbieding ziet. Is hij altijd veel duurder als ik wil boeken. Wij hebben een keer bij een reisbureau geboekt in 1990 (eerste keer florida). Ik heb er nog spijt van. Dure hotels mudje vol de hele nacht vertrokken en kwamen mensen aan. Gillen door de gangen. Volgens het reisbureau het beste hotel van florida. Nooit meer. Later nog een keer geboekt bij een reisbureau via internet. Kwamen wij aan in florida moesten wij voor de auto bergen verzekeringen betalen (gold was er toen nog niet). Nu zoeken we alles zelf uit. Is best wel veel werk. Apart de vliegreis, auto, hotel; villa, cruise. Heerlijk dat internet!

NemoRocks
03-04-07, 19:32
Vrijwel ALLE Florida specialisten AE AV USAF en exit, zetten geen incl. taxes neer...

En het gekke is dat er nog steeds bedrijven zijn die bijv. de volle pond rekenen voor de baby tax.

laura77
04-04-07, 15:45
Ik hoorde gisteren (en volgens mij heb ik het op dit forum ook al een paar keer gelezen) dat als je bezwaar maakt tegen de babykosten (vaak gelijk aan luchthavenbelasting) ze het eraf halen. Echt heel vreemd: zodra je gaat zeuren hoeft het niet betaald te worden. Dit vertelden ze me bij USAFunVacations. Werd ik trouwens erg goed geholpen!

marisca
23-05-07, 17:08
Wij zijn dit jaar (denk) ik kwijt:

Vlucht: 1359,66 2 volwassenen en 1 kind.
Hotel twee nachten incl parkeren gedurende cruise en incl ontbijt: 265,00 euro:)
Auto equnox 18 dagen: 560,00 euro.
cruise 3 nachten ( disney) :1699,00 euro
Zakgeld voor eten en shoppen : 3000,000 euro 2 volw en 1 kind .
Tickets universal: 210 euro voor onbeperkt 7 dagen.
tickets disney 10 daagse pas + waterpark optie non Experiation : 1100,00 euro.
La nouba : 250 euro 3 personen.
Villa huur incl jacuizie 12 dagen: 1200,00
totaal: 9349,66 euro

fijne vakantie uhm !!](*,) wel veel geld he maar deze ervaringen nemen ze je niet meer af!

Albert38
23-05-07, 20:58
Wij zijn iets goedkoper uit omdat wij 2 weken gaan, maar je berekening klopt verder wel. Gaan ook met 2 volw/ 2 kind 11+14 jaar

ienelien
24-05-07, 01:43
Wij zitten er toch h้้l sterk over te denken om volgend jaar in de mei-vakantie weer naar Florida te gaan. Zal jullie niet vreemd in de oren klinken maar we hebben het ook z๓ naar ons zin gehad. En we hebben het gevoel dat we nog lang niet zijn uitgekeken daar. Maar we willen wel proberen, met jullie hulp en kennis, er een iets goedkopere vakantie van te maken.
We zaten nu aan de € 6.650,-- (vlucht, auto, verblijf in hotels/villa, disney-parken en toeslagen). De kosten van de inwendige mens komen hier nog bij, zo ook de kosten van het shoppen (maar die kan je zo spannend maken als je zelf wilt).
Nu is mei 2008 nog een heel eind weg, maar kan je voor dan al vliegtickets bestellen ?? Hoe gaat dat in zijn werk ??

BimaM6
24-05-07, 02:22
Wij hebben gepland 13 dagen florida voor 2 personen 26 juli - 8 aug:

vlucht + hotels = ongeveer 2500 euro
( laat geboekt, ticket 860 euro pp wel jammer want het kon veel goedkoper,
en voor alle dagen 3 sterren hotels totaal 2 personen 750 euro)

Auto 13 dagen Equinox Super-incl. 420 euro

We zijn van plan veel te shoppen, dus we nemen in totaal nog 4000 euro mee voor de overige dingen, eten, disney, shoppen.
maar dit bedrag hebben we gewoon beschikbaar, het betekent niet dat het op moet.
Voor ons eerste keer naar de USA. maar waarschijnlijk gaat niet alles op, al weet ik dat mijn vriendin bij die malls helemaal los gaat.

pieterpostma
24-05-07, 10:42
Ik ga op reis en zorg dat mijn banksaldo ruim voldoende is en ook mijn creditcard limiet. Thuisgekomen berg ik snel mijn bankafschriften op en wil niet weten wat het gekost heeft. Als je niet voldoende budget zou hebben zou dat betekenen dat ik keuzes moet maken omwille van het geld en dat wil ik niet. Ik ben nl. op vakantie en wel in..Florida
Jippie

groet,
Pieter Postma

Michael66
24-05-07, 19:55
Ik merk dat budgtteren mijn vak is. Vorig jaar heb ik een bedrag op m'n creditcard gestort en de uitgaven zaten daar maar €3 vanaf .... :D

bajito
25-05-07, 11:13
Ons budget was 5000 euro in totaal voor 2 personen van 3 tot 17 september. We gaan 10 dagen naar Florida en 5 dagen New York.

Wij zijn tot nu toe 2600 euro kwijt voor vlucht, overnachtingen en autohuur Florida.

Dus we hebben 2400 euro over voor eten, 3 dagen pretpark en alle andere uitgaven. Dat lijkt mij best haalbaar, over 4 maanden weet ik of het gelukt is.

Marjol
01-06-07, 19:02
Da's dus 250 euro pp. Niet erg veel, lijkt me, tenzij je van plan bent veel zelf te koken :)

Wij hebben tot nu toe €2377 euro uitgegeven aan vliegtickets, hotel, autohuur en tickets voor de Disneyparken, Universal en Seaworld.
Ik heb niet echt een idee wat we daar gaan uitgeven, maar ik gok op 125 euro per dag voor alles. We zijn er twaalf dagen, dus da's 1450 euro extra.
Ik hoop dus voor €4000 klaar te zijn :) Maar iets boven dat budget is niet zo'n probleem :)


Zo, ik qoute mezelf even, want ik heb de totale kosten van onze reis nu berekend :)

We zijn ruim binnen budget gebleven, we hebben exact €3624,70 uitgegeven, waarvan €1134,45 in Orlando en de rest vooraf.

Kunnen we nog een keer gaan ;)

dirkv46
11-07-07, 23:32
Hallo,

Enkele budgetaire vraagjes...
- Kan iemand me zeggen op welk budget ik mag rekenen voor een gewone 2 persoonskamer in bv. een keten hotel (Motel 6, Inn's) ?
- een avondmaaltijd ?
- ontbijt ?
Periode Februari 2008

Njit
11-07-07, 23:40
- Kamer: met $60 gemiddeld kom je een heel eind. Verdubbel deze prijs voor populaire plaatsen als Key West en Miami
- Avondmaaltijd: ligt er maar aan waar je gaat eten. Voor $20 heb je prima eten.
- Ontbijt: de All-You-Can-Eat buffetten beginnen bij $4.99. Reken maximaal $10.

Bij de prijzen dien je nog wel Tax op te tellen trouwens..

Njit
11-07-07, 23:43
Dit lijstje komt uit de FAQ: Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=266) (staan meer nuttige tips in)

Goedkoop
Motel 6 (http://www.motel6.com/)
Red Roof Inn (http://www.redroofinn.com/)
Econo lodge (http://www.econolodge.com/)
Travel lodge (http://www.travelodge.com/)
Super Motel 8 (http://www.super8.com/)

Gemiddeld
Quality Inn (http://www.qualityinn.com/)
Days Inn (http://www.daysinn.com/)
Best Western (http://www.bestwestern.com/)
Comfort Inn (http://www.comfortinn.com/)
Clarion (http://www.clarionhotel.com/)
Howard Johnson (http://www.hojo.com/)
Holiday Inn Express (http://www.hiexpress.com/)
Ramada (http://www.ramada.com/)
La Quinta (http://www.laquinta.com/)
Hampton Inn (http://www.hamptoninn.com/)
Holiday Inn (http://www.holiday-inn.com/)

Luxe
Mariott (http://www.mariott.com/)
Hilton (http://www.hilton.com/)
Sheraton (http://www.sheraton.com/)
Sofitel (http://www.sofitel.com/)
Hyatt (http://www.hyatt.com/)

Als je op http://www.choicehotels.com kijkt kun je voor een aantal bekende ketens vergelijken.

Njit
11-07-07, 23:49
Voordat je je afvraagt wat die afkortingen betekenen:

Reisbureaus:
AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = Amercan Vacations (http://www.americanvac.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Is zeker een goede tip. Wij hebben voor de afgelopen keer de meeste van onze hotels via USA Fun Vacations geboekt. Ik kon het voor hun prijs niet boeken (direct bij de hotels of hotels.com/expedia.com).

Njit
11-07-07, 23:53
Trouwens zover ik weet hebben alle Motel 6 geen onbijt en diner's dus voor dat zul je toch naar een restaurant moeten gaan. Maar ik kan me vergissen. Kan alleen uitgaan van eigen ervaring en tot nu toe nog nooit gezien in een Motel 6

Goedkope ketens als Motel6/Super8/Econo Lodge etc hebben meestal geen ontbijt nee. En als ze het wel hebben dan stelt het niet zoveel voor (kleffe zoete broodjes, koffie en waterige sinaasappelsap)

Daarom is het soms goedkoper om net iets duurder te gaan zitten waar ze wel een goed ontbijt hebben zoals bij de Comfort Inn, Quality Inn, Howard Johnson. Stel dat je $10 meer betaald maar wel een goed ontbijt hebt. Voor dat bedrag heb je niet voor 2 personen ontbijt.

calypso
11-07-07, 23:57
Trouwens als je echt op budget wilt gaan kan het echt wel goedkoper dan 60$
Heb bv. het Best Western movieland geboekt voor maar 37€ per nacht.
Ik slaap er toch alleen maar, voor mij hoeft het geen luxe hotel te zijn als het maar schoon is. Dus zoals je ziet genoeg keuze.


Oja en nog iets in de USA betaal je voor de kamer niet per persoon!
Dus prijs delen door 2 in jouw geval ;-)

Veel plezier met het uitzoeken van een kamer ;-)

Njit
12-07-07, 00:06
Trouwens als je echt op budget wilt gaan kan het echt wel goedkoper dan 60$

37€ is $50. Dan lijkt het verschil met $60 opeens een stuk minder :) En het ging om gemiddeld..
En inderdaad, je betaalt per kamer.

pieterpostma
12-07-07, 22:11
Voor de duidelijkheid, voor het geval dat je het niet begrepen hebt, in een hotel stelt over het algemeen het ontbijt 2 x niets voor. Niet in vergelijking met wat we hier in Nederland voorgeschoteld krijgen.
Veel plezier.

oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

Njit
12-07-07, 22:17
in een hotel stelt over het algemeen het ontbijt 2 x niets voor.

Ligt eraan hoeveel je voor het hotel betaald hebt. In een Holiday Inn Express of een Mariott kun je prima ontbijten... Quality Inn/Comfort Inn is meestal ook wel goed.

pascalbrouwers
12-07-07, 23:12
Vergeet ook de tip niet. Deze is wordt ook als "standaard" gezien als je ergens gaat eten. Normaliter geef je toch altijd een 15% Dus ga je eten voor bv 10 Dollar ( zoals Njit schrijft) betaal je minimaal 11,50. Is natuurlijk nog een schijntje.

Klein tipje voor als je geld wilt besparen met eten. Ga naar de vreetschuren zoals Pondarosa, en probeer tevens kortingscoupons te krijgen. Deze liggen overal bij tankstations etc. Deze boekjes staan vol met hotels, restaurants etc. Gebruik de coupons en je hebt nagenoeg de tip eruit. Meestal krijg je voor het volgend bezoek weer een nieuwe coupon.

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar wellicht heb je er iets aan.

Groet, Pascal

Saskiac1977
23-09-07, 14:03
Hai allemaal,

Ik ben nogal nieuw op dit forum, en ik denk dat deze vraag al een paar keer gesteld is maar ik vraag het toch.......aan de ervaren florida bezoekers onder ons.
Wij gaan 28 april 2008 met 2 volwassenen en zoontje van 4, 9 dagen naar Disneys all star movie resort, alles al geboekt dus die kosten weet ik al.
Mijn vraag is echter, kan iemand mij een indicatie geven over de uitgaven daar (ik weet dat dat persoonlijk is) ik bedoel daramee, de prijs van eten drinken, enzovoorts, is dit net als in Parijs duur of relatief goedkoop?
Verder wilde ik toch ook eens weten of je daar terecht kunt met Cash geld, ik heb nu geen creditcard, simpelweg omdat ik m niet gebruik, ik wil m ook niet echt voor 1x america aan gaan vragen, volgens postbank kan ik prima met giropas terecht. Wie geeft mij antwoord?

Thanx groetjes Saskia

http://www.mousehousemagic.com/ticker/user_tickers/070923112410i.gif (http://www.mousehousemagic.com)

Yvet
23-09-07, 14:16
De kosten voor eten ed is zo afhankelijk van wat je gaat doen.
ontbijt je in het park of op je kamer (door boodschappen te doen) of bij het foodcourt van je hotel -> alledrie een andere prijsklasse.
Lunch je in het park of in het foodcourt van je hotel of zelfs op je hotelkamer, wat eten jullie dan en hoeveel.... -> maakt ook weer verschillende prijzen.
Avondeten is natuurlijk net zo, gaan jullie voor de counterservice de hele tijd of doe je een sit-down meal met of zonder disneyfiguren met of zonder show enz enz.

Voor eten bij een counterservice ben je een $8 pp kwijt en voor een flesje drinken $2,50 zo ongeveer.
Kijk eens op:http://www.allearsnet.com/din/dining.htm
Hier kun je alle menu's bekijken en de prijzen.

Ikzelf kan daar dus slecht antwoord op geven, ook omdat wij altijd off-property verblijven waardoor eten gewoon goedkoper is dan in de Disney-bubble.

Wat betreft het geld, een creditcard is zoveel gemakkelijker maar bekijk daarvoor maar ens in de zoekfunctie naar creditcards en je zult daar vele discussies over vinden.
Met Cash geld kun je ook gewoon betalen geen probleem. Je kunt in ieder geval in elk park pinnen, elk park heeft een ATM, bij Downtown Disney is ook een ATM in de hotels zelf weet ik het niet maar wrs gewoon wel.
Alle winkels ed accepteren gewoon cash geld.
Maar je kunt niet pinnen in de Disneywinkels, je moet dan cash betalen.

pascalbrouwers
23-09-07, 14:35
1 ding zou ik meteen aanschaffen.
Ook al is het tegen je principe, dan maar 1 keer ervan afwijken.
Alleen al als je een auto huurt, moet je borg betalen.
Geef jij liever geld, ik niet.
Dit zelfde gebeurt soms ook bij hotels.

Alleen al voor dit soort dingen zou ik hem aanschaffen.
Tevens heb je bij sommige creditcards gratis je gekochte spullen verzekerd.

Zo'n kaart heeft zoveel voordelen, dat dit niet opweegt zonder 1 te gaan.
Je kunt hem per slot van rekening na je vakantie ook weer opzeggen.

Groet,
Pascal

Marjol
23-09-07, 15:39
Wij hebben ieder een creditcard, maar hebben hem alleen gebruikt voor de borg bij de autohuur en wat uitgaven op de laatste dag toen onze cash dollars op waren. Als je geen auto huurt (wat ik me goed kan voorstellen als je in een Disney hotel logeert) heb je dus eigenlijk geen creditcard nodig. Wij vonden het echter wel een prettig idee om 'm achter de hand te hebben.

We hebben dus alles met cash geld betaald. We hadden 260 dollar meegenomen en hebben terplekke nog drie keer gepind, waarvan twee keer dus hoge bedragen voor meerdere dagen. Wij betalen geen transactiekosten en op deze manier profiteren we optimaal van de koers, als je met CC betaalt is die toch altijd iets minder goed.

Wij zijn vorig jaar 12 dagen geweest en hebben met twee volwassenen 1135 euro uitgegeven. Dat is dus voor ontbijt (4 x in een restaurant, de rest broodjes van Wal*Mart in het hotel), lunch (11 x counter service in de parken), diner (2 x Olive Garden, 1 x TGI Friday's, verder counter service in parken of Downtown Disney), snacks en verder uitgaven zoals wat kleding en souveniers.

Mickey99
23-09-07, 21:39
Allereerst nog welkom op dit leuke forum http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif (http://imageshack.us)

Voor tips omtrent uitgaven kun je het beste de zoekfunctie gebruiken je komt dan o.a. deze twee topics tegen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3457 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3457)

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2522 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2522)

Qua eten en drinken kun je het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt er is zo veel keus.

Ook tips over betalen met je pinpas kun je hier op het forum wel info vinden. Pinnen kun je inderdaad (er zijn pinautomaten in o.a. je hotel en in de parken) maar je kunt niet met je pinpas in de winkeltjes en/of restaurantjes van Disney betalen. Bij de automaten in je hotel of de parken komt er een paar dollar bij om geld op te nemen maar tegenover Downtown Disney is een drive thru pinautomaat waar je niets extra hoeft te betalen als je daar pint (alleen de koersopslag).

Groetjes,
Sonja

Michael66
23-09-07, 22:50
Als je geen auto huurt (wat ik me goed kan voorstellen als je in een Disney hotel logeert) heb je dus eigenlijk geen creditcard nodig.In elk hotel willen ze een borg en maken dat doen ze door een bedrag op je CC te blokkeren. M.i. is Disney daar geen uitzondering op. Zonder CC zullen ze een cash-borg vragen, die al gauw een paar hoonderd dollar bedraagt. Dus CC is handiger!

Saskiac1977
24-09-07, 07:34
Ja kijk, ik vraag me dus af of ze borg vragen, ik kan het in geen enkele reisgids terug vinden, in Parijs vragen ze geen borg.....maar of dat vergelijkbaar is....
Ik huur inderdaad geen auto, anders had ik er wel een aan moeten schaffen, dat is juist het hele verhaal, en omdat je tegenwoordig gewoon kan pinnen, daar ontstaat dus de twijfel...maar ik ben een stuk wijzer geworden......bedankt hoor, enneh dit is inderdaad een leuk forum, met heel veel handige tips...nou nog 7 maanden wachten, zo heb ik alvast een beetje voorpret.....



http://www.mousehousemagic.com/ticker/user_tickers/070924042609i.gif (http://www.mousehousemagic.com)

Michael66
24-09-07, 10:49
Ja kijk, ik vraag me dus af of ze borg vragen, ik kan het in geen enkele reisgids terug vinden, in Parijs vragen ze geen borg.....maar of dat vergelijkbaar is....

Op allearsnet.com (http://www.allearsnet.com/acc/faq_gen.htm) zeggen ze daarover:
A cast member will check the computer for your reservation to see what type of room and the kind of package you have. You will be asked for a credit card number to keep on file (if you wish to have charge privileges).Dus als alles betaald is en je geen mogelijkheid wilt hebben om eten, drinken, souvenirs e.d. op je kamer te laten boeken dan is CC volgens deze info niet noodzakelijk.

Overigens: Disney in Parijs en Disney in Orlando zijn in het algemeen NIET vergelijkbaar. Andere landen, andere gebruiken.

Saskiac1977
24-09-07, 13:32
Kijk bedankt, ja ik weet dat het niet vergelijkbaar is, maar wat jij noemt is in Parijs ook zo, dan krijg je een Disney ID en kan je die laten zien in winkels enz. wordt alles rechtstreeks op je CC geboekt, heb je dat niet is het ook geen probleem, betaal je gewoon cash, kijk nu weet ik voorlopig alles wat ik wilde weten......

Petr@
24-09-07, 15:58
Disney hotels vragen waarschijnlijk alleen borg als je rechtstreeks bij hen reserveert, niet als je vooraf bij een reisorganisatie boekt!
Kostenplaatje is inderdaad moeilijk. Amerika is niet een heel duur land maar in de Disney parken gelden natuurlijk veel hogere prijzen.
Ter indicatie: wij waren met 4 personen (2 kids van 3 en 6 jr) voor 15 dagen ca. 2500 dollar kwijt. Hierin zat dan nog wel het e.e.a. aan speelgoed (Lego en Playmobil) en veel kleding!

Saskiac1977
24-09-07, 17:27
Nou ik had voor 2 volwassen en 1 kind voor 9 dagen een budget ongeveer van 2000 dollar in mijn hoofd, dat klopt dus aardig..........

cupra
04-10-07, 17:01
zijn de prijzen van voeding en drinken vergelijkbaar met hier?..denkende aan een gimiddeld restaurant, we zijn niet zo van de mc donalds enzo..
wij gaan 28 oktober voor 17 dagen, 1 week orlando hotel met ontbijt, met 6 dagen disney hopper kaart
3 dagen naples zonder maaltijden, en een week miami zonder maaltijden,
huurauto luxurycar totaalreis is 3550,- euro en we hebben 2600 euro zakgeld, is dit redelijk of moet ik nog snel wat spullen te koop aan gaan bieden ;-)

Njit
04-10-07, 17:15
Je kan zo goedkoop of duur eten als je wilt. Kijk maar eens bij ketens als Denny's (http://www.dennys.com/en/). Da's geen McD maar ook niet erg duur.

ps, zou je wat aandacht willen besteden aan de opmaak van je berichten.
Zie hier: Tip: leesbaarheid berichten/onderwerpen vergroten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3931)

Ta2 Gerrit
04-10-07, 21:04
zijn de prijzen van voeding en drinken vergelijkbaar met hier?..denkende aan een gimiddeld restaurant, we zijn niet zo van de mc donalds enzo..


De gemiddelde restaurants hier (Fridays, Applebees, Olive Garden, Red Lobster etc.) zijn zeker goedkoper dan vergelijkbare in Nederland. Of Cracker Barrel, goed eten voor weinig.
Nog goedkoper zijn de family buffetrestaurants (Ponderosa, Sizzler, Perkins),
maar daar moet je van houden.

Met de lage dollar is voor ons eigenlijk alles (als dat al niet zo was) goedkoper hier :D

Als deze restaurants hebben websites met daarop menu's en prijzen. ( voor de websites zie www.google.com)
Het gebeurt vaak dat bij een entree (hoofdgerecht) een soep of salade zit.
Staat dan vermeld op het menu.

Sjoof9111
21-10-07, 16:37
Gewoon een cc aanschaffen en enkel gebruiken bij autohuur en hotel voor borg. Verder niet gebruiken als je dat niet prettig vind hebben wij ook niet gedaan. Wij hebben 3 keer gepind en je weet dan ook gelijk wat je uitgeeft. Wij zijn een week geweest met 2 personen. Totaal ongeveer € 1.500,-- uitgegeven. Maar ook aardig wat kleding en schoenen gekocht.

Eten heel goedkoop. Ontbijten deden wij bij Colden Corral, ontbijtbuffet eitjes naar wens gemaakt, perfect 2 personen onbeperkt eten en drinken 17 dollar. Lunchen deden wij niet omdat we nog vol van het ontbijt waren. Avondeten voor ongeveer 20 dollar onbeperkt eten en drinken ook weer voor 2 personen. Wij hebben zelfs 1 avond onberkt pizza's kunnen eten en daarbij onbeperkt kunnen drinken voor nog geen 10 dollar. Dus dat eten en drinken is goed te betalen.
Dan de parken. Deze zijn prijzig (ongeveer 70 dollar per persoon) maar je wordt dan ook de hele dag vermaakt.
Kortom het hoeft niet duur te zijn alleen als je daar heen gaat moet je niet te veel op het geld letten anders krijg je thuis weer spijt dat je bepaalde dingen niet hebt gedaan.

Heel veel plezier straks en geniet ervan!

mafo
21-10-07, 18:12
ik heb nu geen creditcard, simpelweg omdat ik m niet gebruik, ik wil m ook niet echt voor 1x america aan gaan vragen, volgens postbank kan ik prima met giropas terecht.


Hou er wel rekening neemt dat als je geen uitgebreid pakket hebt bij de Postbank er voor elke opname kosten in rekening worden gebracht.


Betalen (bijvoorbeeld in winkels) met uw Giropas in euro’s is gratis. Bij betalingen met uw Giropas in vreemde valuta berekent Postbank altijd een koersopslag van 0,8 % over het betaalde bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag. Het opnemen van euro’s bij een geldautomaat in eurolanden is gratis. Voor het opnemen van euro’s in de overige landen betaalt u € 1,82 per transactie. Bij het opnemen van vreemde valuta berekent Postbank altijd naast eventuele opnamekosten (€ 1,82) een koersopslag van 0,8 % over het opgenomen bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag.
Heeft u een Betaal- of RoyaalPakket? Dan heeft u wereldwijd voordeel, omdat u dan niet de u € 1,82 per opname betaalt.

Zelf heb ik sinds vorig jaar een pinpas van de DSB daarmee betaal je geen kosten voor opnames in de VS en ook voor de pas / rekening zelf hoef je niets te betalen.

Tinkerbell
21-10-07, 20:28
Je Kunt als je in een Disneyhotel verblijft alles betalen met je hotelpas. Of je met je pinpas kunt betalen zou ik niet weten maar een CC is wel zeker zo makkelijk.
Kijk eens of het diningplan niks voor jullie is.Voor 39 dollar per dag per persoon kun je makkelijk eten dacht ik zo.(`s middags en`s avonds en tussendoor twee snacks.)
De kids betalen nog minder als ze onder de tien zijn.

Michael66
21-10-07, 20:31
Je Kunt als je in een Disneyhotel verblijft alles betalen met je hotelpas.Alleen als je bij het inchecken je CC aan je kamernummer hebt gekoppeld.

2lingmams
22-10-07, 01:55
Wij zijn net een paar dagen terug.
Wij hebben ook eerst 9 dagen in het All star movies geslapen, heel leuk hotel trouwens.

Ik zou je alleen aanraden op de eerste dag een refillbeker, $ 11,99, aan te schaffen.
Deze kan je je hele vakantie onbeperkt vullen met koffie, chocomel en frisdrank.

Wij hadden voor ons verblijf daar het dining plan.
Wanneer je het van te voren een beetje planned, dan is het een heel goed systeem.
Alle character ontbijten, lunches of diners kan je er namelijk ook mee doen.
Wel van te voren reserveren, want door het diningplan wil iedereen dit natuurlijk.
Dit kan al 180 dgn van te voren.
Door omstandigheden hebben wij dit niet gedaan en konden we dus niet alles wat we wilde doen, of op onmogelijke tijden.
Zoals ontbijt om 7.30 of al dineren om 15.00.

Wij hebben de goldcard van de postbank.
Deze wilde ik liever niet gebruiken, omdat ik niet online mijn uitgaven kan zien.
Ik ben in het dagelijkse leven al boekhouder en wil tuidens mijn vakantie liever niet weer alle financien bijhouden;)

Ik kon maar in 1 winkel met mijn gewone postbank pinpas betalen.
We hebben dus iedere keer gepint en bijna alles cash betaald.
Let er wel op de ATM's in de winkelcentra meestal particulier zijn.
Dit houdt in dat je ten eerste geen grote bedragen kan pinnen en ze vragen een vergoeding van ongeveer $ 3,- per opname.

In alle disneyparken en hotels staan ook ATM's waar er geen kosten voor geldopnames zijn.
Tevens kan je er grote opnames doen.
Ik weet niet hoeveel maar het meeste wat wij gepint hebben is $ 760,-

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt en heel veel plezier.

Groetjes Patries

Tinkerbell
22-10-07, 07:32
Wij hadden voor ons verblijf daar het dining plan.
Wanneer je het van te voren een beetje planned, dan is het een heel goed systeem.
Alle character ontbijten, lunches of diners kan je er namelijk ook mee doen.
Wel van te voren reserveren, want door het diningplan wil iedereen dit natuurlijk.
Dit kan al 180 dgn van te voren.
Door omstandigheden hebben wij dit niet gedaan en konden we dus niet alles wat we wilde doen, of op onmogelijke tijden.
Zoals ontbijt om 7.30 of al dineren om 15.00.



En daarom zit ik nu nagelbijtend op de kalender te kijken tot 10 november. Dan mag ik eindelijk de uitgezochte restaurants boeken. :-D

Vorig jaar kregen ook wij de boodschap dat alle restaurants weken van te voren volgeboekt zijn.:cry:

Met deze link kun je berekenen wanneer je je diners MOET boeken :-D.
http://pscalculator.net/pscalc.php

Saskiac1977
10-11-07, 09:30
Wij hebben rekeningen bij de postbank en de Rabobank, als ik de kosten van pinnen met giropas enz. naast geld opnemen met creditcard zijn de kosten BIJ PINNEN met pinpas goedkoper dan geld opnemen met creditcard.....daarentegen heb ik al dollars gewisseld dus als die op zijn pin ik gewoon bij een ATM in het hotel.....ik weet niet of ze moeilijk doen als je aardig wat dollars meeneemt, maar als ik het forum mag geloven is er tot 10.000 dollar geen probleem....nou zo`n dik belegde boterham heb ik nou ook weer niet..... ha ha ha ha ha ha

http://www.mousehousemagic.com/ticker/user_tickers/071110072333i.gif (http://www.mousehousemagic.com)

jaap
10-11-07, 10:10
Wij hebben ook een creditcard van de postbank, maar wij kunnen sinds 2 maanden wel ons saldo van de creditcard zien. Ik weet niet of dit ook geldt voor de goldcard, maar het lijkt me van wel. Wij kunnen onze bestedingen gewoon op mijnpostbank.nl bekijken.

Je kan natuurlijk ook gewoon niet willen weten wat er afgeschreven is ;)

Groetjes Jaap

mafo
10-11-07, 12:08
.daarentegen heb ik al dollars gewisseld dus als die op zijn pin ik gewoon bij een ATM in het hotel...

Hou er wel rekening mee dat die ATM's in winkels en hotel vaak nog een user fee hebben die tussen de $1,00 en $5,00 ligt. Deze Fee komt boven op de kosten van je bank. Je kan beter pinnen bij een normale ATM buiten op straat, die fee die daar staat genoemd voor gebruikers die niet van die bank zijn geld normaal gesproken niet voor Nederlandse pashouders.

Anders vraag je toch gewoon een bankrekening van de DSB aan, deze is gratis en je krijgt ook nog eens een credtit rente van 3 procent op je normale bankrekening. Voor pinopnames en betalingen in de VS brengen ze geen kosten in rekening.

mafo
10-11-07, 17:39
Ik gebruik hem nu een klein jaartje ook in het dagelijkse leven het is wel handig dat je ook rente krijgt op je normale bankrekening. Heb nog wel mijn postbank ernaast, die doe ik denk ik volgend jaar weg. Het enige nadeel is dat ik dan geen ideal betalingen meer kan doen dat heeft DSB niet.

Heb de vorige vakantie eerst even gekeken of het inderdaad wel normaal werkte, heb geen klachten tot nu toe.

jakned
22-12-07, 01:58
Ben al meerde malen in Florida geweest, omgeving van Kissimmee met 6 personen.
We maakte altijd een etenspot 100 dollar per dag, daaruit betaalde wij de supermarkt, het eten buiten de deur en de benzine.
Soms kwamen we er mee uit en soms moest er iets bij.
En entree prijzen van de parken e.d zijn terug te vinden op internet.
Dus rekenen maar.

Eric
22-12-07, 02:42
$ 100 voor 6 personen?? Amerika is niet duur, maar dat lijkt me wel erg weinig.
Uit eten kost toch zeker wel $ 20 á 25 pp + tip. (in een family restaurant, anders nog een flink stuk duurder)
Eric

pascalbrouwers
22-12-07, 11:50
Ja Eric,
Hangt er natuurlijk vanaf wat je eten buiten de deur noemt. Reken je hier de vreetschuren ( de pandarosa's etc ) bij dan moet het lukken :-\". Ben het overigens met je eens, dat 20 a 25 dollar een normale prijs is. En dat vind ik het nog steeds niet duur.

greetz, Pascal

cindyke
29-02-08, 23:21
Ik en mijn vriend zouden deze zomer graag voor 2 weken naar Florida gaan.
We hebben na wat informeren de kosten eens berekend en vroegen ons af of deze wat realistisch zijn:
Huurwagen: 340
Vliegtuig (vanuit Brussel): 1700 (2 pers)
Verzekering: 200
Hotels: 1120 (2 pers)
Disneyworld 2 dagen: 248
Seaworld: 92
Eten: 980
Internationaal reispaspoort vooraf: 100
Benzine: 200
--> Totaal ongeveer 5080 euro voor 2 personen (excl shoppen enz natuurlijk)
Is dit realistisch?

Groetjes,

Cindy

Njit
29-02-08, 23:35
Zie hier het totale kostenplaatje van onze reis in 2007. De dollar stond toen op ca 1.35. Wij waren er van 18-5 t/m 12-6. Ik denk persoonlijk dat jullie reis wel goedkoper moet kunnen dan wat je nu hebt geschreven.

Vliegtickets zullen het duurste zijn. Snel boeken!

didierc
01-03-08, 11:17
Hoi

Is denk ik een heel realistische begroting al zijn een aantal kosten hoog neer gezet.
Vliegtickets kijk eens rond ook in duitsland en is afhankelijk van je reisperiode, het wordt druk van de zomer in us of a.
Hotels via priceline of wat wil je luxe/motel kan dus lager.
Eten lijkt mij ruim bemeten het budget, maar goed kan je wat extra shoppen.
Reisverzekering is volgens mij rond de 100 euro anders zou ik een doorlopende nemen.

Gr.Didier

cindyke
01-03-08, 16:30
Blij te horen dat het waarschijnlijk goedkoper kan! Dat is heel goed nieuws! Bedankt voor de info!

koigekken
01-03-08, 21:30
dat bedrag waren wij kwijt voor 3 weken Orlando in een villa, dus ik denk dat het wel wat goedkoper kan ;)

HenkR
03-03-08, 00:41
Ik ben al lang niet meer gewwest, maar ga in oktober weer eens die kant op. Als ik jullie bedragen zo zie moet het zonder af te zien goedkoper kunnen. Kijk eens naar reisorganisaties die vlucht, hotels en auto aanbieden.
Henk

laanvdj
03-03-08, 12:23
Ik vind het ook aan de royale kant.
Wij zijn voor 17 dagen aan vlucht,vervoer en accomodatie €1900 kwijt.
zie reisschema John en marina.Wij hebben wel geen grote auto, hebben we ook niet nodig.Je krijgt toch vaak een grotere dan je hebt gererveerd.
Wij hebben alleen 3 en 4 * hotels(priceline) en ook nog een hele luxe villa.
(floridarentalhouse.com). Hier hebben wij een bod gedaan dat ver onder de vraagprijs lag,maar door het enorme aanbod,heb je een grote kans dat het word geaccepteerd.
Vertier en shoppen is voor iedereen anders.
Wij zijn shopfanaten en geven hier dus veel geld aan uit, wij gaan daar aan tegen niet veel naar de parken.
De tickets voor de parken koop ik via ebay, dit scheelt ook.

marjosf
11-03-08, 03:26
Hallo Cindy,
Heb je wel eens nagedacht over huizenruil, oftewel home-exchange? Wij gaan nl. op 21 maart a.s. voor 2 weken naar Coral Gables, Miami. Verblijfskosten: niks, omdat wij aan huizenruil doen. Een van de grote voordelen (behalve financieel natuurlijk) is dat alles in een woning aanwezig is wat je thuis ook hebt: dus televisie, internetaansluiting, wasmachine, etc. etc.). Wat betreft de vliegreis zou ik zeggen: kijk heel goed rond en vergelijk verschillende sites want de prijsverschillen zijn groot. En vooral vroeg boeken maakt veel uit, wij hebben maaaaanden geleden geboekt en zijn incl. alle taxen 1092,- euro kwijt voor 2 personen. Autohuur is goedkoper als je vanuit hier boekt. Kijk hiervoor even bij autoeurope.be
Veel plezier bij alle voorbereidingen!
Groetjes,
Marjo

Syllvia
11-03-08, 07:55
en ook nog een hele luxe villa.
(floridarentalhouse.com). Hier hebben wij een bod gedaan dat ver onder de vraagprijs lag,maar door het enorme aanbod,heb je een grote kans dat het word geaccepteerd.
.

Een bod gedaan dat ver onder de vraagprijs ligt, ik zag dat het normaal $129 ,= kost (in september) Stuur je daar dan een mailtje naar toe met je bod ofzo?

Ik zag namelijk aleen maar zo'n soort invulschermpje waar je niets bij kunt zetten.


groetjes Sylvia

laanvdj
11-03-08, 09:38
ik heb een email gestuurd met hierin mijn prijs.
Ik ben bij $500 incl. tax begonnen en kreeg toen een tegenbod van $700.
Uiteindelijk op $600 incl tax uitgekomen.
Wij kennen de villa dus dit vonden wij een prima prijs.
Dit zelfde heb ik ook gedaan bij lastminutevillas.net.
Ik heb hier ingevuld waar ik wilde zitten en hoeveel ik wilde betalen.
Ik kreeg hier heel veel reacties op van huiseigenaren die met mijn prijs accoord gingen.

gr
marina

Syllvia
11-03-08, 09:47
Bedankt voor de info!

groetjes Sylvia

denise
17-04-08, 17:55
Ik ben 2x in Florida geweest,maar dat is al een hele tijd geleden.(1989 en 1992)
Mijn vraag is,wat kost het tegenwoordig om met 2 personen 3 weken in florida te vertoeven? inclusief reis, auto en vila,je versnaperingen en uitjes(disneyworld etc.)?.zo ongeveer dan he?

aeroxerel
17-04-08, 18:40
Als je alles zelf plant/boekt, en uit gaat eten, reken dan op een 4000€ voor 2 personen

Ta2 Gerrit
17-04-08, 19:06
Als je alles zelf plant/boekt, en uit gaat eten, reken dan op een 4000€ voor 2 personen

Ik denk dat je hier mee een beetje aan de krappe kant zit;

Reken maar €100,- p/d voor eten, drinken e.d. = €2100,-, tickets €1000,- (als je dat redt), villa €1500,- , auto €600,- = al €5200,-

Wel erg kort gerekend, maar dat zijn toch de gemiddelden, dus €6000,- is wat realistischer, denk ik.

JKG
17-04-08, 19:56
Nou 100 euro -> 159 dollar aan eten dagelijks? Dat is erg veel hoor. En zeker in Amerika. Ligt er maar net aan wat je eet en waar je eet, maar ik zat toch heel veel goedkoper ;)

Ik denk dat 2500 euro p.p. wel redelijk is... dus 5000 euro...

Wie van de 3 :-k 4000,5000 of 6000 euro? :)

aeroxerel
17-04-08, 20:03
Had er over gekeken dat het in een villa moest zijn, dan is mijn 4000€ misschien wel aan de krappe kant, eerder 5000€ dan...
Dit jaar zitten we aan +-1400€ vaste kosten per persoon (1000 vlucht, 650 wagen en +-700€ hotels via priceline en een flexticket voor ons 2) voor 22 nachten.

Ta2 Gerrit
17-04-08, 22:17
Nou 100 euro -> 159 dollar aan eten dagelijks? Dat is erg veel hoor. En zeker in Amerika. Ligt er maar net aan wat je eet en waar je eet, maar ik zat toch heel veel goedkoper ;)

In die 100 euro zat ook een e.d. ofwel de rest, tickets voor WDW, petroleum voor de automobiel enz. enz.
Eten zal je voor 2 man iets van de helft van die €100,- kosten, en dan de kruimels :D

Ik vind €5200,- met uitloop nog steeds reëel.

JKG
17-04-08, 22:34
Ja ok met die tickets en benzine enz. kom je er dagelijks wel aan.
Maar je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. Je kan 3 weken uit eten gaan of ook een paar dagen thuis eten maken.. hoe dan ook, je zal dus ergens tussen 5000-6000 euro kwijt zijn. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik ben benieuwd hoe duur mijn 2 weken worden. Voor vlucht, huis/hotel + autohuur ben ik net 1000 euro p.p. kwijt. Ik denk dat ik voor 2 weken op 2000 euro p.p. uitkom, dus 4000 totaal... ja dan lijkt 6000 mij eigenlijk nog best wel reeel :-\"

Corry
18-04-08, 09:40
Ik heb tot nu toe ongeveer € 3000.- uitgegeven voor 3 weken. Dat zijn dan vluchten, autohuur, cruise voor 4 dagen, tickets Bush Gardens en Sea World, 1 dag Disney en bijna ALLE hotels die we voor die reis hebben geboekt. Al met al echt niet duur hoor. Althans dat vinden wij!;) (Dit is voor 2 personen)

belinda680
18-04-08, 13:56
wij zijn 4500 euro kwijt met z'n drieen voor 2 weken villa 10 daags kaartje voor Disney en een simpele auto in het hoogseizoen ,alleen het eten komt
daar nog bij. groetjes;);););-)

Corry
18-04-08, 14:36
Ja, alles zelf gedaan. Begonnen met de vlucht en toen de rest. De cruise ook gewoon via de VS gedaan. Qua dollarprijs was dat heel gunstig en alleen de vlucht heb ik in NL geboekt. De meeste hotels via priceline behalve Key West. We wilden een keer lekker in het centrum zitten en dat hebben we nu met het Southernmost Hotel.

Dr. Phlox
18-04-08, 15:42
Wij zijn ongeveer nu 8200 kwijt voor 5 personen (2 vol 2 tieners en 1 kind)
8 dagen hotels (1 kamer) en 14 dagen een villa
Standaard SUV (Trailblazer model)
5x entree voor DC, waarvan 4x met zwemmen en 1x zonder
5x entree voor Seaworld (gratis in combi met DC)
3 weken een TomTom gehuurd (Was bijna gratis bij AV)
1x (5x) Castle dinner in MK
1x (1x) make over in MK voor mijn dochter
1x doorlopende reisverzekering

Moeten nog :
6 dagen 5x hopper Disney
2 dagen 5x Universal
1 dag 5x Gatorland
1 dag 5x Shark Valley en Everglades Safari
1 dag 5x KSC
Eten, benzine shoppen etc.
Heb een ruim budget genomen


We wilden een keer lekker in het centrum zitten en dat hebben we nu met het Southernmost Hotel.

Wij hebben deze ook genomen. Wil je laten weten hoe het is geweest?
Thx

Grz
Ton

RCRC
18-04-08, 19:52
Wij gaan voor het eerst en gaan uit van de volgende kosten voor 2 personen (18 dagen):

Vlucht: 614 euro (reeds geboekt)
Auto: 500 euro
Hotels: 800 euro
Tickets parken: 800 euro
Zakgeld: 2750 euro (maar hier zit ook een gedeelte shopgeld in verwerkt, indien we veel leuke dingen vinden dan wordt het meer, maar natuurlijk moeilijk vooraf te bepalen)

Totaal dus globaal 5500 euro.

reneefrankrijk
20-04-08, 23:16
Ik ben 2x in Southernmost geweest, mooie grote kamers met balkon (niet allemaal), goede lokatie, leuk hotel, 2 zwembaden. Ik zou het zo weer kiezen.

Wij hebben met 5 personen (3 volwassenen, 2 kinderen 13 en 10) circa € 8500 uitgegeven voor 3 weken (23 dagen), inclusief voor iedereen op heen en terugreis Comfort Class, 7 pers. minivan, 2 kamers in Mercure Schiphol, 2 x 2 kamers in hotels in Frankrijk, villa met 5 slaapkamers, 3 x 2 hotelkamers in Florida, 5 x DC, 14 dagen Disney, 14 dagen SeaWorld en Busch (gratis bij DC), 5 dagen Universal, verzekeringen, smartparking.
Daarnaast hadden we een dagbudget voor eten, benzine, shoppen etc. van $ 150 per dag. We hebben werkelijk alles gedaan wat we wilden en nergens op gekeken. Ik denk in totaal misschien € 10.000 tot € 11.000, met 5 personen en de vakantie van ons leven!!!!
Het had zeker goedkoper gekund zeker omdat we alle parken uitgebreid hebben gedaan, maar goedkoper, dat kan een volgende keer altijd nog!! :p
De reis van Frankrijk naar Amsterdam en terug heeft aardig wat gekost.

ENJOY!!!!

utah
16-05-08, 18:49
Kostenplaatje werd hier begroot voor 7 dagen ter plaatse ( ik weet het....het is inderdaad niet lang...maar alleen zo kon ik mijn eega overtuigen) op 2650€ reiskosten alles in (auto,hotels enz) en 2000€ aan zakgeld.

Komt op een totaal van 4650€ + de meeruitgaven van de creditcard die ik nu nog niet kan inschatten....:-s

Marjol
16-05-08, 19:09
2000 euro als zakgeld? Dan moet je wel heel ruig gaan doen of heel veel gaan shoppen! :D

Wij zijn nu twee keer geweest en hebben beide keren rond de €1300 uitgegeven terplekke.

jersan
16-05-08, 19:28
ons kosten plaatje 2 personen

vertrek 12/6/8
terug 6/7/8

2 maal vlucht a 476,- = 952,-
1 maal auto a 358,- = 358,-
10 dagen howard jonson 12/6/8 tot 22/6/8 = 330,-
miamia (pricewatch 5 dagen deauville beach resort
22/6/8 tot 26/6/8 = 170,-
tampa hyatt 26/6/8 tot 27/6/8 (priceline) = 32,-
orlando hyatt 27/6/8 tot 2/7/8 (priceline) = 126,-
newyork 2/7/8 tot 5/6/8 = 237,-

10 dagen hopper met fun and more a 207,- = 414,-
14 dagen orlando uni sea bush enz a 189,- = 378,-

totaal van = 2997,-


we hebben 4000 euro zakgeld om op te maken aan eten en drinken en shoppen

totaal voor dus 3 dikke weken 7000,- per persoon dus 3500,-


best veel geld maar voor ons de eerste keer en ook nog 4th of july vieren in new york

dus erg veel zin in

groet

jeroen en sandy

Geert76
23-06-08, 15:33
ik ga samen met m'n vriendin 3 weken rondreis maken door Florida.
Vliegtickets, auto en hotels zijn al betaald.

Denken jullie dat gemiddeld 100 EURO per persoon per dag genoeg moet kunnen zijn.
Wij gaan maar naar 2 pretparken in Orlando en verder Everglades. En natuurlijk wat kleding kopen (niet al teveel)

100 euro p.d. per persoon dus voor;
- ontbijt (alhoewel sommige hotels incl ontbijt is!),lunch, diner, drankjes, 2 pretparken in Orlando, en incidenteel eens wat kleding kopen en wellicht 1 of 2 keer de auto voltanken.

Ik hoef niet in grote luxe te leven, maar wel gewoon zonder teveel zorgen en vooral genieten!

haalbaar?

JKG
23-06-08, 16:41
Volgens mij wel haalbaar ja. Een pretparkticket kost wel wat... +/- 75 dollar uit mn hoofd, maar het eten valt mee, benzine valt mee (vergeleken met hier). Als je dus +/- 155 dollar per dag uit wil geven, moet dat p.p. geen probleem zijn.

Dat is toch 300 dollar met z'n 2en, ik geloof dat wij dagelijks veel minder kwijt waren met 2 personen.

wimk
23-06-08, 19:09
Wij gaan aanstaande zaterdag 3 weken 3 personen, en we hebben ongeveer 3000 euro te besteden, we zitten in een villa die al betaald is, alle kaartjes zijn betaald, de huur auto is betaald. Dus het is zeg maar alleen voor de fun, benzine eten en shoppen, dat moet toch wel te doen zijn?

Gr Wim

Lannie
23-06-08, 20:06
Wij zijn in oktober 2007 geweest, waren 14 dagen inclusief tickets (€ 330,00 incl. via cheaptickets) hotels, autohuur (Equinox), hotels, eten, drinken, benzine en bezoek aan: JFKS, Magic Kingdom, Sea World, Daytona Int. Speedway, Silver Springs, Homosassa State Park, Boggy Creek en het vele winkelen. We gingen met 14,5, 14,5 en 7,5 kilo bagage heen en kwamen met zeker 3x 20 kilo terug. 2 volwassenen en 1 kind (10 jaar) € 3900,- kwijt, dit kwam op € 1.300,- per persoon!

Niet echt duur voor 2 weken Florida!

Michael66
23-06-08, 20:28
... ik denk dat we best vaak in de villa gaan eten, ...;)Dat doen wij ook altijd erg veel. Door de warmte gesloopt hebben we meestal geen zin meer om ergens uit eten te gaan en halen dan bij de Walmart of Publix wat diepvriesmaaltijden (zoooooooooooooveeel keuze!!), wat salades en een bak fruit en ploffen dan heerlijk bij het zwembad op een stoel voor een echte Amerikaanse maaltijd.

raygwencaith
24-06-08, 18:37
Wat wij heerlijk vonden (met onze dame van 3.5 was uit eten gana niet altijd een optie) haalden we bij Publix een gegrilde kip (jammie) wat ovenfriet (door speciale grillstand in over lekker knapperig) en sla. Simpel en toch lekker.

S'morgens hadden we vaak croissantjes die we nog moesten bakken (zeg maar danerole(daar heet het crescent) eitje erbij, groot pak Minute maid sinasappelsp. Ook erg lekker.

Nog een tip: haal bij walmart een bbq en je kunt heerlijk vlees grillen, sommige villa's bieden er een bij de huuur aan.

Het uit eten kun je zo duur maken als je zelf wilt. Wij waren en zijn fans van Golden Corral, niet duur, maar heerlijk. Voor een heerlijke burger raad ik je fuddruckers aan (rare naam maar jammie jammie jamiie)

Zo zie je maar dat je zo veel keuze hebt daar.

Biancav
17-06-09, 15:11
Hallo,
Wij (man, vrouw en 1 kind van dan 14 jaar) willen in de meivakantie van 2010 voor 2 weken naar florida.
Nou heb ik geen idee wat je ongeveer moet rekenen qua kosten (vliegtickets, hotel/bungalow, huurauto, entree disneyparken, eten enz.)
Kan iemand mij een beetje een richtlijn geven qua uitgaven. Het is voor ons de 1e keer dat we zo ver weggaan en ik snap verder ook wel dat de 1 daar veel meer uitgeef dan de ander maar de vaste kosten lijken mij toch voor iedereen een beetje hetzelfde.
Alvast bedankt voor deze lastige ;) vraag.

Groetjes Bianca

ietie
17-06-09, 15:48
Op de site van american estates kun je zelf een online berekening maken dan kun je globaal zien wat het allemaal kost, vlucht, auto, villa ( van american estates).
Misschien een idee om is op de site te kijken.

JKG
17-06-09, 16:03
Ben zelf voor de komende vakantie (2 weken) +/- 950 euro p.p kwijt voor de vlucht, een week een huis en nog een week wat hotels (3-3.5 sterren) verspreid over Zuid-Florida en een compact auto (zal wel mid of fullsize worden, uit ervaring kennende).

Dit is dus excl. eten en entree van van alles en nog wat. Ik vermoed op zo'n 1500-1750 uit te komen per persoon (al hebben we geen limiet, dus we geven gewoon uit wat we uit willen geven). We gaan met z'n 3en. Maargoed, het is maar net welk hotel je neemt, wat voor soort auto, waar je gaat eten, wat je allemaal gaat doen.... ik zelf houd altijd met eten ongeveer 50 dollar per dag aan (excl. tips). De ander red het blijkbaar met 20 dollar en een ander heeft aan 80-100 dollar misschien net genoeg.

Lastig topic dit... :)

Dr. Phlox
17-06-09, 16:13
Zet eerst een op een rijtje wat je wil.
Hotel / Villa / Appartement
Vliegen
Auto (soort)
Vraag op basis van de bovenstaande gegevens bij een aantal organisaties een offerte aan. Je krijg dan een goede kijk op de kosten. De entree van de parken kan je ook snel via Internet bekijken. Verder zal je voor jezelf (zoals JKG) al aangeeft een inschatting moeten maken voor het eten (aantal dagen X aantal personen X bedrag wat je wil eten per dag). Verder schat je een bedrag in voor de boodschappen (als je in een Villa of Appartement zit kan dit dan eventueel weer van het eten afgehaald worden als je zelf wil gaan koken). Wel zonde van de tijd . :wink: Wil je gaan shoppen (kleren kopen etc.) neem een bedrag pp daarvoor. Neem ook een bedrag voor onvoorziene uitgave en tel dit bij elkaar op. Je zal waarschijnlijk te hoog zitten t.o.v. de werkelijkheid. Maar dat is niet erg.
Succes met het berekenen
Grz
Ton

Yvet
17-06-09, 16:16
Voor eten ed is het echt niet te beoordelen.
Wat willen jullie, iedere dag ergens ontbijten en lunchen en avondeten?? Of ga je thuis ontbijten en lunch je in een park en eet je avondeten in een park of daarbuiten.....
Dit zijn allemaal dingen die de kosten heel erg beinvloeden.

Voor een villa zit je zo ongeveer op de €400 per week, ligt er aan wat voor villa je wilt hebben en waar/hoe je boekt.

Voor een vliegticket moet je rekenen tussen de €450 en €550 dus ikzelf zeg altijd maar gewoon €500 in mijn eigen berekening. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is of je moet lang genoeg wachten op de touroperatorsprijzen en hopen dat die gunstig zijn.

Voor de prijzen van een auto zou ik kijken op usareisen daar zijn nu de zomerprijzen nog in hun berekening dus als je willekeurig nu de aantal dagen kiest dat jullie zouden willen boeken in totaal dan zou ik een €25 extra rekenen als prijsverhoging voor 2010 en dan zit aardig goed qua schatting.

Entree Disneyparken enz is helemaal niet te zeggen, wat willen jullie voor passen, welke soort, hoeveel dagen.
Welke parken wil je allemaal aandoen (Universal, Disney, Bush Gardens, Sea World enz enz).
Mijn tip hier is, kijk op de betreffende websites naar ticket prijzen voor dit jaar voor welk park jullie willen bezoeken en voor welk soort ticket je wilt hebben.
Tuurlijk de prijzen zullen voor 2010 iets hoger liggen maar je hebt dan wel een goede indicatie.

Het is dus heel moeilijk te zeggen zeker omdat we niet alle (gedetaileerde) info hebben over wat je precies wilt gaan doen.

Maar hopelijk heb je wel iets aan de info.

girly1980
18-06-09, 19:54
Wij zijn vorig jaar September geweest, 16 dagen.. 1 week villa de rest hotels, autohuur voor alle dagen, 2 vliegtickets, 2 disney magic your way 10 daagse pas, Buschgarden/ Seaworld tickets, Universal/Island tickets, 2 x naar dragraces geweest,elke dag uit eten, lekker geshopt, blabla, zo een 3200 euro in totaal..

Bullit
18-06-09, 22:48
Wij (2volwassenen en onze zoon van 9 jaar) vertrekken op 1 juli voor 17 dagen naar Florida. De eerste week verblijven wij in een villa nadien gaan we rondtrekken en verblijven in verschillende hotels. Wij komen op 4.200 euro. Dit is inclusief de Orlando Flex tickets, toegang kennedy spacecenter up-close tour, de wagen, reis- en annuleringsverzekering voor een gans jaar.

fitnessmouse
24-06-09, 12:42
2 weken meivakantie 2009 voor 2 volw + 2 kinderen
vliegtickets: 2250
14 nachten Disney hotel (Pop century) + 14 dagen unlimited toegang tot Disney (incl waterparken & quest) + 14 dgn diningplan (1x counterservice + 1xsnack + 1x tafelbedieningrestaurant pp): 2200
14 dgn auto midsize SUV: 320

totaal: 4770

Hierbij zit niet de cruise en shopping.

cloggie68
24-06-09, 12:54
Wij gingen ook in de meivakantie 2009 (2 volwassenen en 2 kids):
tickets 2 volw + 2 kids 1800 euro
townhouse Windsor Hills (10 nachten) 800 euro
10 dagen auto (USA Reisen Equinox) 230 euro
eten: ca. 400 euro (boodschappen/uit eten).


Shoppen en entree (Discovery Cove/Disney) heb ik maar niet meegerekend :)

t.menges
07-07-10, 23:50
Hallo,

allereerst maar even voorstellen, ik ben tom en ga in juli met een vriend naar miami!! We blijven daar 2 weken maar willen natuurlijk ook wat van de omgeving zien (everglades, key west , seaquarium enzovoort) Maar nou vroeg ik mij af wat kost 2 weken miami nou ongeveer? ik had een budget van 2000 euro in mijn hoofd (daar te besteden, de reis en hotel zijn al betaaldO:)) zou ik hier genoeg aan hebben of niet??

Graag jullie (uiteraard deskundige;-)) mening hierover.

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp.>>

corrus
08-07-10, 00:56
Het ligt er een beetje aan wแt je gaat doen en voornamelijk hoe...
Het eten kun je n้t zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt...

Dr. Phlox
08-07-10, 09:50
Ik heb een excelsheet gemaakt met daarin de onderstaande parameters in verwerkt.
Voor 2008 was de realistatie lager uitgevallen als het budget. Dus goed. Misschien heb je met de onderstaande gegevens een idee. En het is zoals Corrus al aangeeft. Wat ben je van plan allemaal te doen en hoe wil je het doen.

Parameters
Aantal Eenheid Omschrijving
6,00 Stuks = Aantal personen
1,25 $ = $ in € (afgerond op 2)
2,00 Stuks = Aantal kamers
3,00 Dagen = Aantal nachten
100,00 $ = Prijs per nacht/kamer
30,00 $ = Eten p.p.p.d.
1,90 $ = $ per gallon
3,79 Liter = Aantal Liters/Gallon
14,00 Liter = Aantal liter per 100 Km
15,00 $ = Onvoorziene uigaven p.p.p.d.
1100,00 € = Vliegticket p.p.
26,00 Dagen = Aantal dagen vakantie
600,00 $ = Kleding etc. p.p.
30,00 $ = Boodschappen per dag
1600,00 Km = Aantal te rijden Km

Grz
Ton

A.Hofman
08-07-10, 10:34
7 jaar geleden waren we ongeveer €4000 kwijt (2 weken,2 volw), alles incl . Dit jaar gaan we met onze dochter van 4, maar door een betere $ koers, en gratis verblijf zullen we niet veel duurder uit zijn.

Edo
08-07-10, 17:53
Hallo,

allereerst maar even voorstellen, ik ben tom en ga in juli met een vriend naar miami!! We blijven daar 2 weken maar willen natuurlijk ook wat van de omgeving zien (everglades, key west , seaquarium enzovoort) Maar nou vroeg ik mij af wat kost 2 weken miami nou ongeveer? ik had een budget van 2000 euro in mijn hoofd (daar te besteden, de reis en hotel zijn al betaaldO:)) zou ik hier genoeg aan hebben of niet??

Graag jullie (uiteraard deskundige;-)) mening hierover.

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp.>>

Zoals eerder al gezegd: het ligt eraan wat je gaat doen. Heb je een auto? of doe je alles met de taxi? Ga je stappen? of gewoon wat drinken in een bar.

Reken erop dat als je in nachtclubs gaat stappen je zo 100$ voor een avondje kwijt bent en dan hoef je mijn inziens niet eens gek te doen.

Opzich als hotel al betaald is dan is het dus 2000€ * 1.26 (koers van vandaag) = 2520$ / 14 = 180$ per dag. Dit zal je vast niet iedere dag uitgeven maar dit is je dag limiet. Klinkt best wel ruim hoor. Ik zal me er niet al te veel zorgen om maken. 2000 te besteden is genoeg. :mrgreen: (denk ik)

Ik ben zelf ongeveer kwijt:

tickets €1260 (2 pers)
auto €880 (Equinox/midsize, ben underage zoals ze dat noemen, vandaar dat het wat prijzig is, 21 jaar)
hotels op dit moment iets van €300(10 dgn, 1 dag miami (airport) 1 dag keywest,1dag miami beach, 7 dagen orlando. Rest moet ik nog boeken maar doe ik ter plekke ivm olie (eventueel)
en dit is voor 3 weken, ga 26 juli weg

En wat k daar ga uitgeven weet ik echt nog niet. Mijn reis(je) is niet te vergelijken met 14dagen miami. Orlando is namelijk super goedkoop vind ik. Je eet daar bijv. bij de SiSi's voor 12$ met zn 2en onbeperkt pizza... (met drinken)

marjoleinenrick
09-07-10, 18:07
Ja wij hebben onze hotels, vlucht, auto en seaworld/busch gardens al betaald.
Maar op hoeveel moet je nou p.p.p.d rekenen. Elke dag zoiezo ontbijt, lunch en avondeten.

moonlight91
09-07-10, 18:38
wij waren ongeveer 100 tot 125 euro per dag kwijt 2 volwassenen en 1 kind..
ontbijt was incl. maar niet te eten dus hebben we ons ontbijt bij publix ingeslagen
verder hebben we dagelijks lunch en drinken in de parken gekocht
en savonds hoofdgerechten en dessert bij oa. outback,bahama breeze,rainforest cafe, en nog enkele disneyrestaurants.
we hebben 1x gemac-ed en 1x cici
en dan nog de nodige tshirts en schoenen gekocht
...echt zuinig zijn we niet geweest ! en wij vonden de `schade`enorm mee vallen
we hadden met minder euro`s ook best leuk rond kunnen komen daar

Edo
10-07-10, 11:43
Bij de Publix kan je inderdaad goed ontbijt halen, beetje subway style. echt flinke broodjes (half stokbrood) waar je eigenlijk smiddags ook nog mee kan doen, 12$ voor 2 pers. Gewoon veel groente op knallen en je hebt een top broodje.:wink:

moonlight91
05-11-10, 12:51
wij waren afgelopen jaar gezegend net als velen hier op het forum
met een rijkelijke vakantie in florida
en ook in 2011 kunnen wij weer vertrekken voor een prachtige(al geboekte) vakantie waarin we kunnen doen en laten wat we willen
dingen waarvan we dachten once in a lifetime ,doen we gewoon weer over



maar stel dat al die toegangskaarten en uitjes financieel niet haalbaar zijn.
(buitenom,vlucht ,hotel,eten,zakgeld)
wat zijn dan leuke lowbudget dagjes uit in florida, waar moet je dan zijn volgens de kenners (en dan bedoel ik niet qua eten of overnachtingen) maar puur de dag besteding ..
ik neem aan de vast florida gangers niet 3x per jaar in de grote pretpark
rondlopen, met dolfijnen zwemmen enz

ik bedoel dus... in nederland bezoek je bv een museum, ga je naar een zwembad, een speeltuin,kinderboerderij, dat soort dingen

Tinkerbell
05-11-10, 13:20
We doen dat altijd. Museum,tuinen,tentoonstellingen,andere parken maar tot nog toe was ook dat gewoon aan de prijs.
Wat in mijn ogen een een belangrijke factor is dat je in een zwembad of kinderboerderij maar voor een paar uur onder de pannen bent. Na een halve dag heb je het ook daar gezien,er is immers maar een soort vermaak en dan zit je nog met de resterende uren waar je toch ook nog wat wil doen neem ik aan.
Als je dan de prijzen van een park daarnaast zet waar je de hele dag kunt verblijven en verschillende attracties hebt ben je uiteindelijk net zo duur of goedkoop uit.
Terugkijkend was het bedrag dat we kwijt waren eigenlijk elke dag hetzelfde waar we ook naar toe gingen.

angelique100
05-11-10, 13:52
Dagje Everglades
Naar het strand.
Zwemparadijs
Vissen vangen vanaf het strand of brug tussen de locals erg leuk!

of...Een boot huren (kost 250$) en een dagje vissen en zelf je vis schoon maken en dan op de BBQ!

marijke8
05-11-10, 14:30
Zo hebben wij voor de zomer een jaarkaart gekocht voor Universal, kunnen we zo vaak als we willen.
In 2009 hadden we Seaworld voor een geheel jaar, dit jaar er weer gebruik van gemaakt, dus die kosten heb je dan niet.

Marcelg
05-11-10, 14:52
bezoek je bv een museum, ga je naar een zwembad, een speeltuin,kinderboerderij, dat soort dingen

Hoe noem je dat nou ook al weer als het antwoord al in de vraag zit?:grin:

i.westdijk
05-11-10, 15:49
Zelf zijn we hier niet geweest maar las het in een reisverslag van A3.

Kelly Park bij Apopka

Niet duur en zo te lezen wel leuk.

Teleton
05-11-10, 16:57
In 2009 hadden we Seaworld voor een geheel jaar, dit jaar er weer gebruik van gemaakt, dus die kosten heb je dan niet.O, wat een leuke redenatie, als ik nu al mijn tickets voor 2011 boek en betaal, heb ik volgend jaar dan een gratis reis omdat ik de kosten al vooruit betaald heb? Of, als ik vandaag mijn tank volgooi, rij ik dan morgen zonder kosten?

Je bedoelt natuurlijk dat het in bepaalde gevallen voordelig kan zijn om de kosten te spreiden en voor jaarkaarten te kiezen. Wij reizen al jaren naar Florida met een bescheiden budget. Indien nodig is er zelfs nog best veel op te besparen. Er zijn bijvoorbeeld ook accomodaties voor 150 dollar per week, terwijl we nu meer dan het dubbele betalen. En we zouden het ook prima met een economy car kunnen doen, ipv een midsize suv. Dat zijn werkelijke besparingen.

Bij low budgetreizen horen in ons geval ook de jaarkaarten, maar om tot een goede kostenvergelijking te komen, moet je natuurlijk het aantal geplande/gerealiseerde bezoeken over die periode afzetten tegen de losse ticketprijs of de combikaarten. Voor Seaworld heb je de kosten er overigens al snel uit, zeker dank zij de besparing op parkeerkosten. Voor Universal- en Disneyjaarpassen is het echt goed rekenen. Wij moeten zelf dan tenminste drie (lange...) vakanties met de jaarkaarten kunnen doen, anders is het slimmer om voor een ander type kaart te kiezen en toch maar parkeerkosten te betalen.

cloggie68
05-11-10, 16:57
Een bezoekje aan de sinaasappelboomgaard, bijv. in Clermont?

knaapje
05-11-10, 16:58
St. Augustine, op heen- of terugweg langs de grootste Harley Davidson dealer ter wereld (Destination Daytona).

Overigens is door de parken e.d. Florida(Orlando) niet echt goedkoop.
Als ik bijv. kijk naar een paar dagen in Washington D.C.. Hotel voor minder dan $ 100 p.n. mogelijk, openbaar vervoer kost een paar $ p.d., geen auto nodig, en allerlei musea, Zoo, Capitol, library enz. gratis toegankelijk. Prachtige parken en in ook goed weer in voor- en najaar. Met het goede metro systeem ben je er zo.

Knaapje

moonlight91
05-11-10, 19:21
Hoe noem je dat nou ook al weer als het antwoord al in de vraag zit?:grin:

ja maar , waar vind je dan leuke museums...speeltuinen enz....
waar zijn de forumleden geweest en vinden dat een leuk uitje voor een appel en een ei,zeg maar.

net zoals cloggie68 , en i.westdijk aangeven

zo vonden wij st.augustine ontzettend leuk om rond te lopen
en zijn voor een paar dollar in het oude houten schooltje geweest
en hebben wat gesnuffelt in de winkeltjes, en hebben een heerlijke megamilkshake weggewerkt

ook de zaterdagavond in oldtown is erg leuk en kost niet veel

het gaat me niet om bezuinigen op grote /kleine auto`s ...restaurants versus fastfood
wat doe je op vakantie zonder veel geld aan tickets te spenderen
haaietanden zoeken op een bepaald strand ???... zoiets in die richting

angelique100
05-11-10, 20:04
Sanddollars zoeken op Sanibel of Marco Island.

Dieren kijken op de loaproad richting Everglades (gators, schildpadden, slangen herten vogels e.d) (je rijdt er alleen wel onverzekerd rond ,off road)

sonja
05-11-10, 20:42
Bezoekje aan Fort de Soto (http://www.pinellascounty.org/park/05_ft_desoto.htm)Beach park, gratis.

Ringling (http://www.ringling.org/Plan2.aspx?id=110&ekmensel=c580fa7b_110_112_110_2) museum Sarasota, gratis op maandagen.

Veel musea zijn een dag in de week gratis.

Pier (http://www.stpete-pier.com/) van St. Petersburg, gratis.

Michael66
05-11-10, 21:32
Pluis de lokale kranten en websites uit, er is zoveel leuks te doen voor weinig of helemaal geen dollars.

Ik kijk regelmatig www.tampabay.com door, daar staan veel tips in voor leuke, goedkope dingen om te doen of zien. Zo is er de rubriek "Whoa, Momma!" (http://www.tampabay.com/blogs/moms/) met Free and cheap things to do with the kids this week. En de rubriek "Things-to-do" (http://www.tampabay.com/things-to-do/) met .... inderdaad: Things to do! En Free events (http://www.tampabay.com/things-to-do/search/events/?q=%22%2a:%2a%22&selected_facets=free_exact:%22true%22). Vanavond shuffle boarden (http://www.tampabay.com/things-to-do/events/2010/11/5/st-pete-shuffle/7872/) in St. Pete!!
En dan heb je nog tbt* (http://www.tampabay.com/tbt/) ....

Voor eenzelfde aanbod in andere steden / regio's kijk je op de betreffende websites.

Eigenlijk is het net als hier in NL / BE. Alsof daar in Florida ook gewoon mensen wonen .... :shock::shock::shock:

Bosevents
06-11-10, 13:16
Geniet van de vele nationale parken (goedkoop entree)
Musea
Ga bij de tourist info langs en kijk wat er in de omgeving te doen is. Men helpt je graag

bluedolph1n
06-11-10, 15:27
Dat wilde ik ook zeggen, er zijn hele mooie stateparks, wij zijn naar Myakka River State Park geweest. De moeite waard.

Michael66
06-11-10, 18:59
Of je gaat een ritje maken door de omgeving. Niet de snelwegen, juist de kleine wegen. Aan de oostkant van Orlando zijn prachtige wijken met sprookjesachtige slingerwegen vol mos-begroeide bomen. En er zijn zovele leuke kleine weggetjes met evenvele prachtige, onverwachte dingen om te zien en te doen.
Benzine is natuurlijk niet gratis. In vergelijking tot hier in NL/BE echter nog stukken goedkoper. Voor een paar dollar aan benzine kun je een heleboel zien.

Iris02
07-11-10, 08:16
Hoe noem je dat nou ook al weer als het antwoord al in de vraag zit?:grin:

Een suggestieve vraag :-D

Michael66
07-11-10, 08:19
Meer deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Retorische_vraag), denk je niet? :-D

moonlight91
07-11-10, 12:33
oke, goed , prima
ik heb dus zelf een antwoord op een vraag gegeven,
is het misschien niet zo dat jullie de vraag verkeerd lezen

jammer dat er zo gereageerd word ....
als ik nu vraag voor lowbudget dagjes uit, te denken aan musea, speeltuinen is het dan zo moeilijk om gewoon leuke tips te geven
met adressen/plaatsen van leuke uitjes zoals sommige hier wel gedaan hebben

gelukkig heb ik deze tips niet nodig voor komende vakantie
wel jammer voor de gene die er wel iets aan zouden hebben

Yvet
07-11-10, 13:26
Of misschien kun je de humor van sommige antwoorden inzien...
Er wordt immers wel geantwoord op je vraag.

Van te voren goed plannen helpt erg bij het besparen van geld.
Als je van te voren goed plant dan kun je ook van te voren tickets ed aanschaffen online en vaak bespaar je daar weer een paar dollars mee.

Ripley's believe it or not en Gatorland zijn beide onder de $20 voor een volwassene om te bezoeken dus misschien een idee.

Greem Meadows Petting Farm is net boven de $20 maar dat is voor zowel een volwassene als voor een kind.

Een rondje mini golf is misschien ook een leuke low budget bezigheid.

Veel dingen die je kunt bezoeken zullen wel goedkoper zijn (ronde de $20) dan een dag Disney of een dergelijk park waar je toch al gauw rond de $70 per dag kwijt bent, maar bij dergelijke parken ben je een volle dag zoet en dat is bij de goedkopere dingen die je kunt doen vaak niet het geval.

Misschien is het een idee om rond te kijken naar een Go Orlando card.

Tuurlijk zijn er ook zat "gratis" dingen te doen en beleven, zoals idd een beetje rondrijden en de omgeving op te nemen.
Een bezoekje aan het strand.
En de goedkopere dingen zoals mini golf, Kelly Park, Lake Eola enz enz.

Iris02
07-11-10, 17:39
Wow Moonlight91, het is niet de bedoeling om je te beledigen. Lezen met een dikke ;-)
Meer deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Retorische_vraag), denk je niet? :-DIk gaf een reactie op "als een antwoord al in de vraag zit". In dat geval gaat het om een suggestieve vraag.
Leuk onderwerp voor een ander forum :-D

koenkamphuys
07-11-10, 22:08
Ripley's believe it or not en Gatorland zijn beide onder de $20
Maar je staat bij Ripley binnen ook wel weer twee uur op straat vrees ik... ik vond het juist erg veel geld voor zo'n beperkt museum.

Oke, mijn tips, voor zover niet al gegeven, met links. Het is relatief veel natuur; die is goedkoper dan Disney.

- Clermont en omgeving (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=132584&postcount=12)
- Everglades: neem Loop Road (let op: je huurauto is niet verzekerd daar) of huur een fiets bij Shark Valley. Zie Everglades topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=303), neem even de tijd om deze helemaal door te bladeren. Een airboot is relatief duur doordat de vaartijd meestal vrij kort is.
- Het barst in Florida van de state parks (http://www.floridastateparks.org/) die over het algemeen erg mooi zijn.
- Kelly park (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=655), moeten wij ook nog eens doen
- Ook erg leuk: toeren door de duurdere wijken van de stad... huizen kijken. Voor zover niet verscholen achter een gated community.
- In Winter Park kun je een rondvaart maken en het is sowieso een mooi plaatsje.
- Ga eens naar een flea market
- Slenteren door Downtown Disney - een van mijn favorieten - of Old Town
- Kende je deze topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=612&highlight=winter) al?

Shena22
04-02-13, 12:03
Hoi allemaal, ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet posten, maar doe het even hier...
Normala gaan wij altijd met een groep naar Amerika, laatste keer 2 jaar geleden.
nu wil ik met mijn gezin 2 volwassenen en 1 kind van dan 2 jaar.
We willen in de winter van 2013/2014 dus decmeber januari of februari en dan 3 weken.
We willen naar Orlando en daar een huis huren en een beetje rond rijden en gewoon lekker thuis met een zwembad.
Wat betalen jullie gemiddeld voor zo'n reis 3 weken incl. auto 3 personen en een villa.
Waar kan ik de goedkoopste opties vinden ect.. ?
hoop dat ik wat antwoorden krijg, alvast bedankt,.
groetjes

Dr. Phlox
04-02-13, 16:34
Dat is voor iedereen verschillend. Ik zet voor mezelf in Excel een opzet waarbij ik dan onderstaande uitzoekt en de prijzen erbij zet. Zo kan ik zien wat ik ongeveer aan wat kwijt bent. Het is in werkelijk wel steeds goedkoper uitgevallen. Dus altijd een meevaller. Maar onderstaande punten zijn meestal wel de hoofdlijnen die we gebruiken.
grz
Ton


Tickets compleet vliegen :



Hotel / Villa :



Auto incl. Brandstof en parkeren :



Dagtrips :



Eten :



Onvoorziene uitgaven :



Fooien :



Shoppen :



Boodschappen :



Reisverzekeringen + reispapieren :

Njit
04-02-13, 16:39
Als je veel pretparken in Orlando gaat bezoeken dan zijn de tickets een flink bedrag. En sommige steden zijn een stuk duurder dan anderen (Duur: Florida Keys, Miami)

angelique100
04-02-13, 19:22
Het is inderdaad een heel persoonlijk kosten plaatje.
Wij komen altijd uit rond de 18 of 20
Wel voor 4 weken en 4 kids en hoogseizoen.
Vliegtickets 4000 (wel goed zoeken)dit jaar super kunnen boeken voor 3300 !!!
Auto minivan 800 (wel goed zoeken anders rond de 1000)
Huur huis Keys 3500 (4 weken kost ongeveer hetzelfde als 3 weken dit is een super prijs voor de keys was alleen maandhuur)
Boot huren 3500 (4 weken kost ongeveer hetzelfde al 3weken)
Zakgeld 8500
300 per dag (6 personen= 50 euro voor eten en shoppen benzine p.p dus zo op)


Ik denk dat jullie met een kleintje van 2 het er een stuk voordeliger vanaf brengen hoor.
Tickets na kerst en oud en nieuw +/_ 1500
Huur villa 3wkn 2000 (kan ook goedkoper gewoon even goed zoeken)
Huur auto 500
Tickets parken 600
2500 zakgeld? (is voor iedereen anders)
Totaal rond de 7000 denk ik?

elstars
04-02-13, 22:13
inderdaad een heel persoonlijk kosten plaatje......

Wij komen altijd met minder uit.....

Wel voor 2-3 weken en geen kids en in alle seizoenen

Vliegtickets 1000-1300 voor 2 pers.(wel op het goede moment toeslaan)
Auto; intermidiate 300-400 euro
Huur huis Gulfcoast / Kissimmee ( 1000-1500 hele periode 2 of 3 weken maakt niet zoveel)
Boot (tochtje) +/- $20 pp
Zakgeld krijgen we niet
Outback en applebees kost ook de kop niet en hoeft niet elke avond!
Publix heeft verder alles!

En....... we hebben allemaal dezelfde gratis zon!!

Verder kun je het natuurlijk net zo duur maken als je wilt!

Fijne vakantie!!

VinMor
05-02-13, 10:58
Mijn kosten op een rij voor 13 dagen Orlando(2 personen):

Vliegtickets: 1200€
Hotel(4 sterren): 600€
Auto(MidSize SUV): 333€
Tickets: 4 dagen Disney: 395€, 2 dagen Universal: 195€, Discovery Cove: 414€

Voor 1 persoon nog een visum aanvragen, maar dat kost ook bijna niks.(ik had er nog ้้n van mijn Las Vegas en Miami reizen.

Shoppen zal wel weer iets van 1000€ p.p worden, en eten heb ik nog geen idee van......zuinig doen is in iedergeval niet de de bedoeling :) Genieten is ons motto!

Heb verder een doorlopende reisverzekering lopen, dus daar hoef ik ook niet meer naar te kijken.

Mattie
05-02-13, 11:24
Om je even een idee te geven hierbij mijn kosten:
20.09.2013 - 19.10.2013

Vlucht: 600 p.p.
Villa orlando: 280 p.p. (2 wk)
2kamer app Fort Myers: 257 p.p. (1 wk)
2kamer app Fort Lauderdale: 132 p.p. (1 wk)

Huurauto Alamo fullsize Gold + Underage: 1500 (dus 500 p.p.)

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

hylke
05-02-13, 14:18
Jeetje Mattie, dat is nog eens eens een mooie prijs voor je villa?! Mag ik vragen waar jullie huren?
Groetjes Hylke

Ta2 Gerrit
05-02-13, 14:32
420 euro per week is niet duur, maar ook weer niet extreem goedkoop. Die zie je wel meer bij de villahuurders.

moniquekruiningen
05-02-13, 16:38
ik ben dit jaar voor ons 2tjes, dochter van 12 en mijzelf voor 20 dagen het volgende kwijt.
€ 1100 vliegtickets
€ 455 18 dagen midsize suv
€ 840 overnachtingen incl 1 nacht op Schiphol, 5 nachten Orlando Int.drive, 6 nachten Ocean Drive Miami South Beach, 6 nachten Clearwater (resp. motel/condo/priv้ etage in een villa)
komt nog brandstof, eten en tickets Busch Gardens en Universal Studios bij en de extra uitjes die we gaan doen...En dan niet te vergeten shoppen
Ik schat alles bij elkaar 4500-5000 euro...oeps toch best een hoop geld....

Mattie
05-02-13, 17:00
Jeetje Mattie, dat is nog eens eens een mooie prijs voor je villa?! Mag ik vragen waar jullie huren?
Groetjes Hylke

We hebben geboekt via reisbureau bij HollandInternational. In de reisgids van hun kan je precies vinden hoe het zit.

Heb er even een foto van gemaakt zodat je alvast kan zien hoe of wat. De prijzen staan over 2 pagina's verdeelt dus je kan het beste zelf even de gids halen (of hij zal vast ook wel online staan)

http://upload.mattie-systems.nl/uploads/38362-2013-02-05_14.58.46.jpg

http://upload.mattie-systems.nl/uploads/49273-2013-02-05_14.59.07.jpg

hylke
09-02-13, 19:55
Super bedankt voor de tip Mattie!!

gudu
09-02-13, 20:55
wij gaan 6 juli t/m 1 aug met 3 personen
vliegtickets totaal 1551 euro ( 515 pp)
huur 3 slaapkamer townhouse 600 euro ( 3 weken dus 200 euro pp )
standaard auto 24 dagen 505 euro ( 169 euro pp)
jaarkaart voor busch garden , seaworld, aquatica and island of adventure 135 euro pp

zoek nog 3 overnachtingen in clearwaterbeach maar vind ze nog wat duur maar ben flexibel kan ook zomaar ergens in de omgevind worden

totaal nu ong 2800 en dat is voor een 25 daagse reisi in de zomervakantie niet duur vind ik zelf . komt neer op 930 euro pp

voor de rest kook ik veel zelf. nemen we lunch mee en doen we nog veel low budget dagjes . strand , kelly park en ben op zoek naar wat groupon.

YBodur
09-02-13, 21:33
Dat is eem mooie prijs!
Ik ben alleen wel benieuwd waar je die jaarkaart hebt gekocht. Wij willen volgend jaar waarschijnlijk weer en zouden voor dat geld ook wel die jaarkaarten willen kopen.

groetjes,
yvette

gudu
09-02-13, 22:07
via sesame place de super grover pass . deze geeft recht op toegang in het jaar 2013 tot deze 4 floridaparken ( in totaal 9 parken in de us) . in het topic prijsvergelijk in overige attractieparken staat de link

elstars
10-02-13, 11:03
wij gaan 6 juli t/m 1 aug met 3 personen
vliegtickets totaal 1551 euro ( 515 pp)
huur 3 slaapkamer townhouse 600 euro ( 3 weken dus 200 euro pp )
standaard auto 24 dagen 505 euro ( 169 euro pp)
jaarkaart voor busch garden , seaworld, aquatica and island of adventure 135 euro pp

zoek nog 3 overnachtingen in clearwaterbeach maar vind ze nog wat duur maar ben flexibel kan ook zomaar ergens in de omgevind worden

totaal nu ong 2800 en dat is voor een 25 daagse reisi in de zomervakantie niet duur vind ik zelf . komt neer op 930 euro pp

voor de rest kook ik veel zelf. nemen we lunch mee en doen we nog veel low budget dagjes . strand , kelly park en ben op zoek naar wat groupon.

Mag ik vragen waar dat townhouse staat?

YBodur
10-02-13, 11:23
Bedankt Gudu!
Ik ben inderdaad ook nog wel benieuwd waar je dat townhouse hebt gevonden. Ik kom overal duurder uit.

Groetjes,
yvette

gudu
10-02-13, 15:15
op regal oaks ( om de hoek van old town) via een prive eigenaar , het zwembad daar is dicht wegens renovatie vanaf maart maar je kan gebruik maken van een kleiner zwembad van een nabijgelegend hotel . uiteindelijk zwemmen we zelden op de plek waar we verblijven dus een beetje kosten/baten afwegen ( is de meerprijs het waard om alleen het zwembad) . ik heb heel veel offertes opgevraagd en vond het uiteindelijke prijsverschil zo groot dat ik het geboekt heb. voor dat geld zit ik anders in het allergoedkoopste 1 kamer motel .


zoals eerder aangegeven ben ik echt een low budget type. we gaan graag en zo vaak mogelijk op vakantie en luxe is leuk maar niet ten koste van alles . als ik moet kiezen , basic kamers en basic zwembad en nog een keer op vakantie of luxer maar dat is de enige keer dan gaan we liever 2x op vakantie . op de kamer ben je uiteindelijk heel weinig. zelfde geld bij autohuur. de huurprijs maar ook het verbruik telt mee. we rijden vrij weinig en buiten het feit dat ik suv's niet fijn vind rijden nemen we een gewone auto .

linda75
07-03-13, 14:11
wij hebben nu voor de reis in april mei voor 2 volw en 2 kids al 7500 euro uitgegeven aan tickets,condo, disney, discovery cove diner show
cape canveral autohuur en een cruisse van 6 dagen. ik reken nu nog 2500 euro voor eten drinken benzine etc..
ik ga totaal uit van om en nabij de 10000 euro maar dan hebben we wel alle dure dingen gedaan dit keer.. is de eerste keer en misschien wel de laatste dus pakken we wel de meest toeristische en dus duurste dingen haha

hylke
07-03-13, 14:27
Hoi Linda,
Lees ik nu inderdaad een discovery diner show? Of ben je vergeten een komma te zetten? Kan er namelijk niets over vinden op internet?
Groetjes Hylke

Njit
07-03-13, 14:31
Ik denk dat ze gewoon een komma vergeten is :)