PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie zit er nu in Florida en hoe is het weer?



cloudje72
01-07-11, 13:51
Hoi, wij gaan over een week naar Orlando en nu lees ik op zoover dat er regen en onweer is? Is dat echt zo? Mss dat iemand die er nu zit of woont me er iets zinnigs over kan zeggen? Regent het heel de tijd of zijn het buien?

BillyenFlippy
01-07-11, 14:28
Geloof meer niet te veel van die berichten.Een week voordat wij gingen gaf buienradar aan dat het ook iedere dag zou regenen. Nou we hebben maar een buitje van een half uur gehad op de laatste dag, de rest alleen maar zon met hier en daar een wolkje (1 juni/13 juni)

nanske
01-07-11, 16:54
Hey, wij vertrekken ook volgende week.
Af en toe een buitje, maar dan wel een stevig buitje is welkom.
Het kan wel dat er buien zijn, das normaal die periode.
Ik ben er 8 jaar achter elkaar geweest, zowel juli, augustus, september, oktober en november. In de zomer zijn er altijd wel buien en onweders, maar dat gaat zeker geen domper op jullie verlof zetten, geloof me.
Geniet er van, dat ga ik ook doen.

Minneke
02-07-11, 03:44
Wij zijn gisteren aangekomen in Tampa en verblijven in Cape Coral. Gisterenavond hebben wij onweer gehad met stevige buien en bliksem. Vandaag voorlopig nog geen regen. Rond 20.00 uur is het wel weer beginnen bliksemen maar geen regen tot nu toe. Deze tijd van het jaar is het wel normaal dat er bijna dagelijks ergens een onweer lostbarst. Meestal ergens in de late namiddag. Wij treuiren er niet om. Het is hier snikheet en een regenbui verfrist ons eventjes... O:)

cloudje72
02-07-11, 11:44
Prettig om te horen... Dacht al... het zou toch niet waar zijn.... GELUKKIG! Bedankt voor jullie reacties, Minneke heel veel plezier daar en Nanske... wie weet zien we elkaar in Orlando!

randje35
03-07-11, 00:42
Hier in Kissimmee vandaag geen regen gezien, gisteren wel toen
we landen op Tampa maar was idd goed warm nog s,avonds.

rotarynette
03-07-11, 01:01
Wij zitten al een week in Orlando.Kissimmee,we hebben hele flinke buien regen gehad(rond 2 uur),maar dan liepen we met poncho in de outlets.
Donderdag in Universal studios geweest,om 14.00 uur regen en 16.00 u was het over,nu zijn de weersverwachtingen goed,we volgen elke dag het weerkanaal.die kunnen hier goed voorspellen.
Volgende week verhuizen we naar Cape Coral,we hebben steeds minder kans op regen,nu staat het op 30% tot woensdag.
Dus wij hebben ook goede hoop,maar er is hier zo veel te doen dat je je dagplanning aanpast aan de weersverwachting....
Het is in ieder geval niet KOUD!!

cloggie68
03-07-11, 03:36
Wij zijn gisteren geland op Tampa en zitten nu in St Pete Beach... Toen we gisteravond bij de autoverhuur stonden regende het inderdaad maar sindsdien niet meer gelukkig! Vandaag een prachtige dag, wel wat wolken maar verder heerlijk! Volgens mij zijn de vooruitzichten best goed!

Marco Stern
03-07-11, 07:26
Vandaag was het heerlijk, warm weer in Orlando. Topdag!

rotarynette
04-07-11, 05:33
Ook vandaag(zondag),mooi weer,lekker warm en geen spatje regen!!

Remco Weijts
04-07-11, 08:27
Daar ben ik blij om Rotarynette HAVE FUN

Arhak
06-07-11, 15:21
En ook nu is het hier erg warm. Gisteren in Orlando 37c graden! Gelukkig 's middags in Florida Malls rondgelopen, Heerlijk koel. Ook in de avond blijft het 'korte broeken' weer. Alleen in de restaurants is het fris van de airco. De kids willen dan zeker een vest aan. Jassen en paraplu's hebben we niet nodig gehad.

rotarynette
07-07-11, 17:33
Helaas een bewolkte en regenachtige dag vandaag @Cape Coral.

Hans uit Koekelare
07-07-11, 17:36
@rotarynette
hopelijk is het weer tegen de 16de al wat beter in Cape Coral, dan komen wij ginder toe, we kunnen bijna niet meer wachten. :D

rotarynette
07-07-11, 21:40
Ik hoop het voor jullie,want zo is er niks aan.
Onwijs veel gemene stekend muggen,dus goed inspuiten!!

cloudje72
07-07-11, 22:47
Ben erg benieuwd... zaterdag komen we aan in Orlando! Hoop dat het weer meevalt! Nee, hoop dat het weer PRACHTIG is!

weimar
08-07-11, 02:30
Op de keys vandaag de hele dag regen en storm gehad. Lekker gelunched bij Morada Bay.

Bij de Publix sprak ik een Texaan, die had het hele jaar pas 12 mm regen gehad tot nu toe, en 100 F temperatuur. Hij vond het heerlijk weer.
En zelf klagen we ook niet, hoe vaak loop je in de regen met een graad of 30?
Alle weer heeft zo zijn charmes.

Gisteren liepen we op Key West, ook regelmatig regen. Maar toch verbrand...

i.westdijk
08-07-11, 05:41
Vandaag in kissimee veel, heel veel regen.

cloudje72
08-07-11, 08:31
Jeetje, dacht al zoiets.... heb net forecast gelezen en dat ziet er warm en nat uit. Hopelijk trekt het de komende tijd toch nog aan... Jammer voor jullie die er zitten en ook voor ons die nog gaan komen. Maar we laten het de pret niet drukken!!!

rotarynette
09-07-11, 23:13
Gister met bewolking toch met de boot uitgevaren,de zon voelde je branden.Stevige wind op het water maar geen regen,pas einde dag dat het wat ging regenen.Vandaag begon bewolkt maar de zon is toch tevoorschijn gekomen,gelijk weer 35 graden!!@ Cape Coral.

Minneke
09-07-11, 23:26
Zitten in zuid west Florida (Cape Coral). Deze morgen bewolkt, vanmiddag zonnig met enkele wolken. Warm en vochtig. de volgende dagen voorspellen ze nog warmer weer.

i.westdijk
10-07-11, 04:36
Vandaag in new port richey aangekomen met mooi zonnig weer. Wel een enorme hoosbui onderweg vanaf Kissimmee.

corrus
10-07-11, 14:42
In Orlando is het nog steeds droog en.... met behoorlijk wat zon.

bibi1970
10-07-11, 15:52
wij zitten nu in davenpoort
vandaag begind de dag met zon
het is lichtbewolkt de temp is warm
voor hiet vind ik het wel best zo
ivm met het bezoeken van de parken
en de mall's
hoop dat we volgende week meer zon
krijgen dan zitten we nl meer aan de kust

nikie1968
12-07-11, 16:52
wij hadden vorig jaar bewolking toen we in st pete's beach waren en waren hardstikke verbrand, dus pas op....

Michael66
12-07-11, 17:48
Het weer is nu fantastisch! Heet: 90F+. Zon!
En de komende week is de verwachting goed. Het weekend wordt zelfs erg heet. Heerlijk!

Regen? Vast wel; de dagelijkse bui komt plaatselijk wel en plaatselijk niet. Wij hebben gisteren alleen wat spetters gehad, terwijl het enkele kilometers verderop flink "los" ging. Bij Titusville was een "severe weather" alert.

peter68
14-07-11, 00:12
Yup! Prima weer in Kissimmee!
Gisteren in de middag een stevige bui na een schiterende dag en vandaag... wederom een schitterende dag (zon en +90F)!

Er zitten nu blijkbaar een hoop forumleden hier :wink:

Groet,
Peter

wendy1
14-07-11, 02:16
Wij vinden het heerlijk, vandaag was het bij ons zwembad 41 graden in de schaduw :-)

Manoekg
14-07-11, 02:56
Zit momenteel in Kissimmee, Florida. Het is de komende week tussen de 32 en 34 graden. Door de extreme warmte heb je meestal kans op een thunderstorm, maar dat is meestal s'avonds. De voorspelling is dat er elke avond wel kans op een thunderstorm is, maar ik moet zeggen dat van de afgelopen zes dagen we maar 2 keer een regenbui hebben gehad!
MG;)

willy2008
14-07-11, 09:41
Goede morgen
regent nu daar in orlando bij jullie??
wij vertrekken ook maandag en ik zie dat de weervoorspellingen niet echt gunstig zijn.

druppel
14-07-11, 12:29
tot nu toe sóchtends fantastisch weer en s'middags komt het met bakken uit de lucht ...maar nog steeds lekker warm !

vankeyw
14-07-11, 13:03
ja "druppel" heeft gelijk, ben momenteel ook in Florida ( Orlando) en hetnisnhier lekker warm!! 's Ochtends een mooi blauwe hemel en naar mate de dag vordert komen er meer wolken met kans op een stevige bui.
Het blijft natuurlijk wel zeer warm, dus no problem

Guus
15-07-11, 01:05
Leuk....een vakantieman rubriekje. Nou, ik wil dus de groeten doen aan mijn vrouw, vrienden, familie, collega’s en mijn werkgever die deze reis weer mogelijk heeft gemaakt. Nog een extra bedankje voor tante Jo die op de katten heeft gepast.

The weather is here, wish you were all beautiful!!! ;-)

Nu even serieus, aan dit soort info heb je dus niet zo heel veel. Wat dat betreft kan de waarschuwing die bij beleggingsproducten wordt gegeven ook op het weer in Orlando van toepassing worden verklaard (je weet wel…behaalde resultaten uit het verleden etc.etc.etc.).

Michael66
15-07-11, 12:24
@Guus: Misschien heb jij niet veel aan deze info, in mijn omgeving hoor ik regelmatig dat ze juist wel veel aan deze info hebben.

Waarom? Veel eerste-keer-Florida-gangers proberen zich voor te bereiden. Wat m.i. alleen maar toe te juichen is. Daarbij hoort ook het inschatten van het weer dat het in je vakantie gaat worden. En dat is best lastig vanuit ons koude kikkerlandje. Hoe schat je namelijk die weersverwachtingen in? Heel vaak zien de weersverwachtingen voor Florida er hetzelfde uit: 80-90F en 95% kans op regen en thunderstorms. Vanuit een Nederlands perspectief is dat nogal bedreigend: regen is koud en duurt vaak erg lang, en thunderstorms zijn eng!
Hoe anders is - en dat weet jij uit ervaring inmiddels - de weerbeleving in Florida! Regen ... da's een gegeven: hard, veel, en meestal van korte duur. En thunderstorms ... da's ook een gegeven: attracties sluiten eventjes als het dichtbij komt (daar hebben ze een heel goed systeem voor bij de parken) en daarna gaat alles weer door als voorheen.

Je hebt helemaal gelijk: resultaten van vandaag zeggen niets over het weer van morgen. Toch helpt het wel bij de interpretatie van de weergegevens van een Nederlands perspectief naar de Floridiaanse dagelijkse weer-praktijk.

Dus nee, geen vakantieman-rubriek (ja, misschien toch een beetje ;)), maar een onderwerp dat net als vele andere onderwerpen een beeld geeft van wat je kunt verwachten in Florida.

Guus
15-07-11, 14:20
@Michael66: Ik zal niet ontkennen dat het zeer verstandig is om op voorhand inzicht te verkrijgen in de weersomstandigheden die je tijdens je verblijf in Orlando kunt verwachten. M.i. kun je dat echter ook met een paar korte, wat meer algemene omschrijvingen doen. Zoals dat het in deze periode extreem warm en vochtig is (omstandigheden zoals in subtropisch zwembad of erger), je meestal elke middag wel een (onweers)bui kunt verwachten, maar dat het vaak na een korte hevige bui wel weer opklaart. Een week met alleen maar onweerbuien in het vooruitzicht wil dus niet zeggen dat je de hele week alleen maar onweer en regen hebt.
Maar goed, schijnbaar voorziet dit onderwerp in een behoefte. Eigenlijk twee, want het biedt ook een platform voor iedereen om aan te geven dat ze nu toch echt 'live' in Orlando zitten. Misschien is dat wel een onderwerp om in lounge op te starten.

Faith1
15-07-11, 22:18
Op dit moment aan het onweren in Kissimmee, yeah Thunder and lightening!

Guus
16-07-11, 06:05
Op dit moment aan het onweren in Kissimmee, yeah Thunder and lightening!
.....en deze keer is het niet bij een korte onweersbui gebleven. Tot verdriet van veel passagiers die hun (internationale) aansluiting hierdoor hebben gemist.

Natasja L.
16-07-11, 07:48
Op dit moment aan het onweren in Kissimmee, yeah Thunder and lightening!

Yeah...not! Als we het toch over nuttige informatie hebben:

Florida’s geography plays a large role, especially during the summer. Some of the elements that make Florida such a great place to live, such as sunshine and the ocean, play important roles in the development of thunderstorms. Because thunderstorm activity peaks in the summer, when most people are enjoying the warm weather, Florida often has the greatest number of lightning fatalities each year in the United States. Between 1995 and 2008, lightning killed 648 people, according to AccuWeather.com.

Map Flash Density (http://www.weather.gov/os/lightning/stats/NLDN_Flash_Density_1997-2010.png)

Ik wil niet weten wat het totaal aantal slachtoffers tot op heden is...

van der Steen
04-08-11, 15:18
Het schijnt nu ook helemaal los te gaan?
Klopt dat of valt het wel mee.....we zitten nu in New York en vertrekken morgen naar Orlando en dan Miami......ik heb iets gehoord over Emily ofzo

Ben benieuwd

pzomerdijk
04-08-11, 18:16
Wij zitten nu in Davenport en vandaag (donderdag 4/8) is de temperatuur rond de 34 graden en redelijk bewolkt. Via het weerkanaal zien we inderdaad Emily naderen die naar alle waarschijnlijkheid langs de oostkust trekt. Dat wordt zaterdag en zondag. De kern ligt nog wel een stukje uit de kust maar reken er maar op dat je de flarden wel meekrijgt in geheel Florida. Alternatieve modellen zijn dat hij recht over Orlando gaat. Da's dan minder.... Afwachten maar.... In deze periode is het weer altijd instabiel. Het is niet zo als in het Middellandse Zee-gebied. Wolken zijn hier permanent aanwezig en soms krijg je een fikse bui op je kop. 's Morgens is er meestal geen wolkje aan de lucht, maar dat kan binnen een uur zo maar veranderen. Sunshine State is zeker in deze periode niet altijd zo sunshine.

vondutchga
04-08-11, 22:43
het is heet heet heet!!!

Micktomar
04-08-11, 23:16
Het is vandaag inderdaad super HEET, als het morgen nog zo is gaan we maar niet naar het strand...

hrjhaan
05-08-11, 02:22
Inderdaag heet. Geen zuchtje wind. En maar heel af en toe een bui. Het weekend wordt er een tropical storm verwacht (volgens onze poolboy).

Jen876
05-08-11, 02:31
Zaten vandaag in Aquatica maar daar was het zelfs te warm voor.

marijke8
05-08-11, 04:17
Zaten in Busch Gardens super heet. Maar wel heel rustig cheetah hunt 30 minuten wacht tijd. Alle andere attrakties zo ongeveer 15 minuten. Alles zeer goed te doen.

vondutchga
05-08-11, 11:03
Inderdaag heet. Geen zuchtje wind. En maar heel af en toe een bui. Het weekend wordt er een tropical storm verwacht (volgens onze poolboy). TS Emily is gone. Kan van het weekend wel wat regenen maar verwacht geen problemen (lijk pelleboer wel) ik zit dit weekend in ieder geval op de motor :)

Cara
05-08-11, 11:37
Ik zag op de vooruitzichten op Weeronline.nl dat er een hoop regen gaat vallen de aankomende anderhalve week.Het dagelijkse cijfer krijgt dan maar een 4.

Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Nog 13 dagen!!

corrus
05-08-11, 15:59
Ik zag op de vooruitzichten op Weeronline.nl dat er een hoop regen gaat vallen de aankomende anderhalve week.Het dagelijkse cijfer krijgt dan maar een 4.

Is dit een lokale Floridianse site???
Nee??
De regen die gaat vallen is voornamelijk in de namiddag en is heel hard nodig...
Hollandse weervoorspellers hebben daar de ballen berstand van...

Kijk hier maar eens...
http://www.cfnews13.com/weather/forecast (http://www.cfnews13.com/weather/forecast)

http://static.baynews9.com/images/wx/cfn/lg_web_7day.jpg

Jen876
06-08-11, 02:35
Vandaag naar universal was echt heet voordeel was dat de meeste mensen in de waterparken zaten dus de rijen waren niet langer dan 10 a 15 minuten.
Heeft net 1x gebliksemd en een harde knal en dat was ie weer voor vandaag zo te zien.
Is inderdaad lekker weer voor de motor maar die staat helaas thuis.

bhvh@hetnet.nl
06-08-11, 15:32
Hallo,

Ik ga volgende week met mijn twee teenerkinderen naar Florida. We hebben er heel veel zin in en al een rondreis gepland. Maar nu maak ik mij erge zorgen om het weer, de voorspellingen geven alleen maar onweersbuien aan. Weet iemand hoe het daar nu echt is, alleen maar regen of ook veel opklaringen?

alvast bedankt voor jullie antwoord, Brigitte

<<Mod. Ta2 Gerrit; Ik heb je bericht verplaatst naar het topic met alle weer-antwoorden>>

petrajessy
06-08-11, 15:49
In deze periode onweert het iedere dag wel een keer. Meestal duurt zo'n bui twintig tot 30 minuten en daarna klaart het weer helemaal op. Dat is ook de reden dat de planten en bomen er natuurlijk zo prachtig bijstaan. En zo'n buitje per dag wen je snel aan. In de pretparken verkopen ze capes en zijn er genoeg schuilplekken. Veel mensen duiken even de shops in. Na een half uurtje sta je weer buiten in de zon en ruikt alles heerlijk fris! Ik vond het nooit een probleem.

hrjhaan
06-08-11, 18:56
Gisteravond een fikse onweersbui gehad. In de Walmart viel zelfs de stroom even uit. Nu is het heerlijk, een beetje bewolkt.

Micktomar
06-08-11, 23:01
Vandaag tot nu toe nog geen regen gezien, en gisteren heeft het in de middag even geregend en daarna was het weer puffen van de hitte, het zijn buien!

jarjarbinks
06-08-11, 23:07
Bij ons Davenport zipcode 33897 was het vandaag 36,5 graden Celsius en voelde aan als 43,5 graden Celsius volgens het weerstation. Echt heet dus.

Nu plaatselijke tijd van 17.00 maar nog geen bui gehad. Zullen nog wel komen.

Jen876
07-08-11, 05:58
Vandaag een onweersbui gehad konden goed schuilen in Seaworld en inderdaad duurde een half uurtje en dan is het weer net zo heet als voor de bui.

pzomerdijk
07-08-11, 20:13
Die Tropische storm zeilt mooi de oceaan op. Schijnt allemaal nog wel mee te vallen. Zojuist, 14 uur plaatselijke tijd Tuscan Hills aan de 27, Davenport, een buitje gehad, maar ziet er inmiddels al weer zonnig uit. Dus mensen.... allemaal hier naar toe.... 't weer is prima. Overigens..... beter met slecht weer hier, dan met mooi weer thuis.... of is dat overdreven?

r.teeuwsen
07-08-11, 20:19
Hoi Brigitte,

Ik zou mij maar niet druk maken hoor.... wij gaan ook volgende week, en af en toe een lekker bui'tje is heel verfrissend!! Dat heb je echt nodig daar....
Maak je vooral geen zorgen! Wie weet komen we elkaar tegen, wij gaan vrijdag.

Greetz, Remco

marjolan05
08-08-11, 16:41
Hopen maar dat het weer 19aug ook beter is dan vertrekken wij .... en hebben er mega zin in . Nu alleen nog een tip misschien voor andere bezoekers bij een winkelketen hier in NL die acties heeft ;) verkopen ze regen capes voor nog geen euro die je zo weer kan opvouwen en in je korte broek stopt.

Greetzz van ons

deh78
08-08-11, 17:08
Wij gaan Maandag en een ding wat je toch niet in de hand hebt is het weer.
En poncho's 3 stuks bij de Xenos, en meestal duurt een bui maar kort effe schuilen en dan weer op pad!!!

Gr. Dennis

Bqtje
08-08-11, 17:32
Indien je van Mickey Mouse houdt en naar een Disneypark gaat , kan je ze misschien beter daar kopen , dan staat er een Mickey op .:idea:

nikie1968
09-08-11, 00:00
Overigens..... beter met slecht weer hier, dan met mooi weer thuis.... of is dat overdreven?NEE BESLIST NIE.........ik wou dat ik er ook al was.....maar wie weet morgen is de staatloterij weer hahahahaha

pzomerdijk
09-08-11, 15:50
Gisteren het mindere weer in het binnenland (Kissimmee/Orlando) een beetje ontweken en richting Clearwater gegaan. Was wel een beetje stormachtig daar, maar de zon scheen. Op de boottocht werden we wel goed nat i.v.m. hoge golfslag. En.... je ziet geen dolfijn met dit weer. Komende 2 dagen is het wat minder hier.... genoeg te doen... Poncho's wel meenemen...

r.teeuwsen
09-08-11, 22:48
Poncho's wel meenemen...

Hoezo?? Het meeste valt er toch naast.... en je bent zo weer droog ;-)

hrjhaan
10-08-11, 02:44
Wij zitten nu in Fort Lauderdale. Vanmiddag rond een uur of 2 is het gaan regenen en onweren en het is niet meer opgehouden vandaag. Hopelijk morgen weer droog.

Jen876
10-08-11, 05:06
Gisteren in Tampa veel regen en onweer gehad vandaag in Orlando ook veel regen gehad.
Zijn toen maar de hele dag naar de malls geweest is ook geen straf vind ik zelf al denkt mijn man daar anders over.

Nils
10-08-11, 13:42
Gisteren met hevig regen in Discovery Cove, maar we hebben onze dag er niet door laten vergallen. Helaas geven ze voor vandaag nog zo een dag, maar vanaf morgen terug naar het normale weer.

pzomerdijk
10-08-11, 15:44
Plaatselijke tijd Orlando/Kissimmee 9.40. Vandaag gepland om naar Seaworld te gaan maar het weer is werkelijk k.. Hopelijk morgen weer beter. Laatste 3 dagen zijn we niet verwend in Sunshine State. Lijkt NL wel. Zelfs gisteren even airco warmer gezet in de auto.... This is Florida!

hannie
11-08-11, 09:52
Zijn dat nou nog naweeen van Emily dat het op veel plaatsen in Florida meer regent dan normaal?

Michael66
11-08-11, 10:02
Nee, da's zomer in Florida. De laatste jaren is het heel verschillend. Het regent soms "gewoon" dagelijks een half uur, en sommige periodes ook helemaal niet, afgewisseld met periodes dat het langer regent en dan ook nog af en toe hoosbuien die alle records breken.

Kortom: Zomer in Florida!

En dan te bedenken dat dit nog een erg droge zomer is ...

Een nieuwsberichtje: http://bcove.me/jx1dkoqz
(let vooral niet op de zeer slome stem van de nieuwlezer)

hannie
11-08-11, 13:59
Dat ziet er niet fijn uit in dat filmpje.
Dan hoop ik maar dat het weer volgende week wat is opgeknapt.
Wij vertrekken dinsdag naar Miami.

pzomerdijk
11-08-11, 14:33
Weer viel gisteren alleszins mee. In de loop van de morgen werd het rondom Orlando beter. Nog wel een paar pittige buien, maar waren vrij snel weer over. Temperatuur was weer rond de 90 F. Vanmorgen, 8.30 uur Florida/Kissimmee, lichte sluierbewolking.

Cara
11-08-11, 16:11
Wij vertrekken donderdag naar Miami en hopen ook op iets beter weer dan.

petrajessy
11-08-11, 16:14
http://hurricanereport.blogs.heraldtribune.com/11092/rain-here-depends-on-remnants-of-emily/

marijke8
12-08-11, 03:38
Net terug uit Clearwater Beach heerlijke stranddag gehad. Lekker briesje vanuit zee en hoge golven.
Nog 1 dag te gaan en we gaan weer naar huis. snik

Nils
12-08-11, 03:44
Vandaag/Gisteren Busch Garden gedaan in Tampa, temperatuur tegen de 100°F en droog.

Jen876
12-08-11, 04:14
Vandaag universal gedaan bloedheet,s'middags maar weer terug naar het hotel het zwembad in.

nikie1968
12-08-11, 19:03
Brengen jullie alsjeblieft dat weer mee terug???????

marijke8
12-08-11, 23:00
Net terug van onze laatste dag bij het zwembad, wat was het heet. Veel gezwommen Vanavond nog een rondje Old Town.
Koffers inpakken en morgen naar huis. Ik wil niet.

Jen876
12-08-11, 23:49
Heel de dag heet geweest is nu 17.30 en begint te onweren zal wel weer een uurtje zijn en daarna weer droog en warm

DUIN61
13-08-11, 04:46
We gaan nu onze zesde week in hier in Florida.
De eerste week had ik het erg moeilijk met de hoge temperaturen hier. De rest van mijn gezin vondt het prima.
Het weer hier is bijna elke dag hetzelfde. veel zon en hoge temperaturen, en op het eind van de middag vaak een flinke regenbui. Duurt maar even en frist lekker op. De agelopen twee dagen was het wat minder vanwege een staartje van Emily. Verder is het opvallend dat het nooit waait. Maar aan de hurricaneshelterborden te zien is het hier weleens anders.

nikie1968
14-08-11, 13:05
wa lekker allemaal hé....
en hier zitten wij dan in dat kille koude kikkerlandje.....
maar ook wij komen nog aan de beurt om van dat heerlijke florida te genieten.....

Jen876
14-08-11, 14:01
Gisteren ook weer lekker warm geweest s'avonds naar old town geweest daar was een hot rod,classic car bijeenkomst was echt leuk met de kermis erbij echt een aanrader weer eens wat anders dan de city walk of down town.

pkoole
16-08-11, 21:05
Gisteren (maandag) in BushGardens een heerlijke dag gehad. Er warm met regelmatig bewolking, maar daar waren we wel blij mee. Vandaag zitten we iets ten zuiden van Orlando en het is hier ook warm, maar met de wisselende bewolking zeer goed uit te houden. Als het regent dat is dat bijna altijd rond de middag (14:00 - 17:00) Plan daarom je trips in de ochtenduren.

Groeten Piet

deh78
17-08-11, 03:02
Vandaag in Aqautica geweest en het was lekker warm maar een beetje bewolkt.
rond 16.00 uur kwam de regen en onweer en rond 17.30 was dat alweer voorbij...

Gr. Dennis

marjolan05
25-08-11, 15:50
Hoi we zitten nu in Orlando al vanaf vorige week vrijdag 19 aug en het weer is hier super nu in totaal 3 kleine buien gehad van ongeveer een uurtje voor de rest heerlijk warm en volop zon. Zelfs met Irene die ergens op zee drijft niet veel van te merken nog.

Greetzz From Sunshine State Florida Orlando Int Dr

A.Hofman
26-08-11, 01:49
Hier in Inverness begint het wel te waaien, maar het is zeker geen storm. Best lekker eigenlijk, zo'n briesje. Vanmiddag in Orlando was het erg wisselvallig. Zonnig, regen, wind, hitte, we hebben alles wel gehad.

Cara
26-08-11, 03:27
Heb geen regen gezien in Orlando vandaag hoor.Er was wel meer wind,maar wij hebben het droog gehouden.Nu regent het wel in Davenport.

samtif
28-08-11, 04:42
Zitten nu op dit in St.Pete Beach. Het waait hier aardig, ik denk een stukje van van Irene. Maar de temperatuur is hier heerlijk warm. Afgelopen week in Kissimee gezeten daar kwam afentoe spontaan een regenbui naar beneden maar daarna klaarde het gewoon weer op. Ik weet het niet zeker maar afgelopen vrijdag was het erg rustig in Universal Studios (vonden wij niet erg hoor :D) maar de medewrkers vertelden dat dat ook het gevolg was van de angst voor het weer "Irene"
Het is hier dus goed uit te houden.


Groetjes vanuit een zonnig Florida fam Slingerland

samtif
29-08-11, 23:12
Zijn vanuit St. Pete Beach naar Bonita Spring gereden waar het bewolkt is. Onderweg hebben we hevige regenbuien gehad en veel bewolking. Maar we hebben al gezien dat het in Miami prachtig weer is. \\:D/Hier kunnen we nog wat zon opvangen voordat naar NL terug gaan.

Groeten van fam Slingerland (Monique)

hannie
30-08-11, 02:34
Wij zijn nu op Key west!
Het was vandaag half bewolkt, maar wel flink warm zo'n 33 graden.
S'avonds een paar buien gehad.

deh78
30-08-11, 04:03
Wij zitten nu in Miami Beach, en hier regent het nu de hele dag al.
Hope dat het morgen droog blijft...alleen ziet het er niet na uit.

Gr. Dennis

A.Hofman
30-08-11, 05:34
Heerlijke dag in Inverness en Orlando vandaag. Lichtbewolkt en een graadje of 25.

euskris
22-09-11, 22:28
Net terug,Miami 5 tm 8 sep rond 16/ 17 uur een flinke bui,zo weer over. Wel steeds nog warm.
9 tm20 sep geen regen meer gezien...erg warm...toen waren we in golf van Mexico en 20 weer in Miami.
Dus super weertje....wij willen weer terug;)

cant51
22-09-11, 23:08
Zitten in Vero Beach, vanmorgen een bui, verder heel dag dag mooi zonnig weer, het is nu 17.00 uur en we zullen zo wel een bui krijgen wordt behoorlijk donker.

Maar zitten lekker buiten onder de overkapping met een drankje en het is nu 29 graden, dus \\:D/

Grtjes Toos

thaboytommy
22-09-11, 23:26
Her in kissimmee nu een gigantische bui echt heeeel veeeel water, lees zwembad looopt b ijna over.... Maar vanmorgen was prachtig

arno
18-10-11, 19:32
ook dit is florida http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Episch-onweer-boven-de-oceaan/m1ezwntfkpow blijft mooi om te zien

Mirjam Peeters
18-10-11, 22:19
Wij zitten nu in Miami. Afgelopen 2 dagen heeft het geregend. Vandaag droog en bewolkt. Ik zag net op het nieuws ook de warning, maar volgens mij valt het allemaal wel mee.
Jammer is dat we morgen naar huis gaan en volgens de weerberichten donderdag de zon weer gaat schijnen.

1972Marjolein
18-10-11, 22:59
ook dit is florida http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Episch-onweer-boven-de-oceaan/m1ezwntfkpow blijft mooi om te zien

Te gek, wat een mooi filmpje !

Hier op Anna Maria Island is het vanaf vanmiddag 14.00 gaan regenen. De voorspelling is dat het van het weekend weer goed wordt, tja laten we dan net onderweg naar huis zijn. Balen hoor, maar niets onvoorspelbaarder dan het weer, zelfs in the Sunshine state.:sad:

fransje
18-10-11, 23:08
Vandaag hebben we een luie dag in huis, met alleen een wasje, en de tv staat al heel de dag aan. Wat kunnen ze hier een hoop paniek uitstralen, jeetje. Het gaat over niks anders dan de naderende "no-name-storm", die de ergste regenbui sinds 1933 moet worden (tot 3 à 4 inch, maar ik heb geen idee hoeveel dat dat is), en vanaf 5.00 pm tornado's zou kunnen bevatten en in o.a. Osceolacounty op verschillende plekken de bevolking oproept naar shelters te vertrekken vanwege al dat water overlast.
ik vind het allemaal wel spannend om te volgen en ben benieuwd wat we er hier daadwerkelijk van gaan merken. Storm in een glas water?

knaapje
19-10-11, 15:37
Net vandaag teruggekomen van o.a. een laatste week Kissimmee.
Vrijwel geen druppel regen gezien deze week, wel grote paniek op de TV. Toen wij gisteren om 13.00 uur vertrokken van MCO zaten er spetten aan het vliegtuigraam. :mrgreen:
Knaapje

1972Marjolein
19-10-11, 22:51
Het valt wel mee hier (Anna Maria Island). Vanochtend 1 flinke bui en de rest van de dag bewolkt met aardig wat wind. De temperatuur vinden wij nog prima voor het zwembad :-). De zee is wild, rode vlag bij de life guard, dus daar gaan we vandaag ff niet in. Het zonnetje komt al weer regelmatig te voorschijn dus ik heb hoop op toch nog een paar warme zonnige dagen in Florida.

calypso
19-10-11, 23:39
Allemaal erg overdreven zoals gewoonlijk bij de amerikanen, zit hier in Orlando en heb alleen een klein regenbui gehad, Ja vannacht toen ik sliep was het flink te keer aan het gaan maar dat boeit niet. Overdag is het gewoon droog gebleven.
Wel wat bewolkt geweest vandaag en wat winderig maar dat is dan ook alles.
En temperatuur is nog steeds in de 80's.

SpaceAce
20-10-11, 00:13
Ligt eraan waar je bent in Florida. Wij hebben vanaf zaterdag alleen maar regen gehad en nu nog steeds! Zaterdagavond begon het te regenen in Miami en daar is het niet meer mee opgehouden. Gisteren naar Islamorada gereden, gelukkig iets wat opklaring waardoor we toch de airboattour hebben kunnen doen. Maar gisteravond op Islamorada zelf was het écht noodweer. Er werden ook Tornadowaarschuwingen gegeven op weather.com. Het waaide ook enorm en alleen maar lichtflitsen... Vanochtend zagen we dat Broward (bij Miami) wellicht tornado's zijn geweest. Flinke schade in ieder geval.

Vandaag zijn we van Islamorada naar Key West gereden. Ontzettend veel overstroomde stukken langs de kant. In Key West zijn ook veel wegen afgesloten geweest door overstromingen.

Dus nee, hier in Zuid-Florida is het niet overdreven....

Hopelijk morgen, na vijf heftige regendagen, weer wat zon!

DLP
20-10-11, 02:38
Vandaag in Orlando weinig aan de hand; bewolking afgewisseld met zon en af en toe wat lichte regen. Wel redelijk wat wind. Komende dagen zal de temperatuur wat dalen naar de mid 70's, maar er wordt volop zon voorspeld.

fransje
20-10-11, 04:56
Hier in Kissimmee is het allemaal heel erg meegevallen. Er is niet veel regen gevallen en ook de wind viel mee.
maar vandaag zijn we richting St Cloud geweest (oostelijk van Kissimmee ) omdat we een airboat tour wilden doen. Nou, dat konden we dus vergeten: er is daar zoveel regen gevallen dat alles blank stond tot aan de weg. We zagen ergens schildpadden zwemmen OP de weg, geweldig om te zien. De airboat tour ging dus niet door, de kade was compleet overspoeld. Koeien stonden in het water. Het waaide er nog enorm overigens.
En dat terwijl St Cloud maar een paar mijl van Kissimmee af ligt. grote verschillen dus!

Michael66
20-10-11, 06:21
Dus nee, hier in Zuid-Florida is het niet overdreven.... Hopelijk morgen, na vijf heftige regendagen, weer wat zon!Herkenbaar! Dat hadden wij deze zomer in Miami e.o. ook. Blijkbaar is dat gedeelte van Florida dit jaar flink aan de beurt!

Ach, zolang de temperatuur goed blijft en er genoeg te doen is waarbij het weer niet zo belangrijk is, dan valt het allemaal wel mee. Have fun!!

nikie1968
23-10-11, 20:42
nou hopelijk wordt het weer wat beter......wij willen zo graag ff een paar lekkere stranddagen....ff bijtanken......

elstars
26-10-11, 16:12
Hoe is het vandaag dan?
Wat zijn de vooruitzichten?

corrus
26-10-11, 22:09
Nee, dit heb je niet goed gezien... Het is wel bewolkt maar beslist geen hurricane...

http://www.cfnews13.com/images/wx/cfn/7day/7day_central_florida.jpg

nikie1968
28-10-11, 14:07
kan iemand die nu in Florida zit ff vertellen hoe het weer nu is......
ik vertrek over paar dagen naar Key West......
alvast heel erg bedankt...

corrus
28-10-11, 18:42
Het regent...
In kissimmee

http://www.cfnews13.com/static/articles/images/news2011/wet-lunch-hour-0328_rdax.jpg

En in een flink stuk van de rest van Florida...
ik denk dat je met Key West niet zo gek uitkomt... :mrgreen:

http://www.cfnews13.com/images/wx/bn9/radar/florida.jpg

Volgende week wordt het mooier (en droger)

duikkie
28-10-11, 20:26
heb je een link naar de buienradar "( plaatje boven) ???

corrus
28-10-11, 21:18
da's het plaatje eronder

[verwijderd]
28-10-11, 21:38
da's het plaatje eronder

Plaag nu niet zo Corrus. :wink:

http://www.cfnews13.com/weather/florida

duikkie
29-10-11, 08:49
Bedankt verwijderd.

Ebelix
03-11-11, 02:07
Vandaag was het een hel mooie dag en voor morgen zijn de voorspellingen ook goed.

Raphaella
24-06-12, 15:21
Ik zit nu al enkele dagen naar de weersverwachtingen te kijken op het internet en die zien er niet bepaald zonnig uit!

Kan iemand mij vertellen hoe het weer momenteel is?
Regent het echt continue? Zijn de voorspellingen vaker zo in deze periode? En hoe komt dit tot uiting?

We vertrekken 10 juli richting Florida en ik zou toch wel graag gewoon op het strand in bikini kunnen liggen..
de paraplu zie ik hier in Nederland al meer dan genoeg!

Ik hoop dat iemand wat opheldering kan geven, ik maak me zorgen.. :-&

cindy74
24-06-12, 15:43
Hier hebben we al een topic van . Maar volgende week woed er een tropische storm kortbij florida en die stuurt toch regenweer richting florida . Als je de hele dag in bikini wil liggen kan je beter in een andere periode gaan . Florida weer in juni , juli en aug is zon , regen en vooral vochtig weer dus je kan vanalles wat hebben maar regen is er zekers bij vooral in de namiddag een hoosbui .

Raphaella
24-06-12, 15:51
Hier hebben we al een topic van . Maar volgende week woed er een tropische storm kortbij florida en die stuurt toch regenweer richting florida . Als je de hele dag in bikini wil liggen kan je beter in een andere periode gaan . Florida weer in juni , juli en aug is zon , regen en vooral vochtig weer dus je kan vanalles wat hebben maar regen is er zekers bij vooral in de namiddag een hoosbui .

oh excuses, ik kon zo via de zoekfunctie alleen het topic vinden waarin het weerbericht staat, maar waar verder geen reacties bij geplaatst kunnen worden.

Bedankt voor de reactie

cindy74
24-06-12, 15:54
Niet erg hoor :)

Het is eigenlijk orkaanseisoen en daarom is het in de voormiddag zonnig namiddag komen de wolken opzetten en hierna begint het meestal met bakken uit de lucht te vallen meestal is het erna wel droog maar het voelt o zo vochtig aan . Heb je je niet vooraf geinformeerd naar het weer ?

Raphaella
24-06-12, 15:59
Het is eigenlijk orkaanseisoen en daarom is het in de voormiddag zonnig namiddag komen de wolken opzetten en hierna begint het meestal met bakken uit de lucht te vallen meestal is het erna wel droog maar het voelt o zo vochtig aan . Heb je je niet vooraf geinformeerd naar het weer ?

Ah oke, dus zorgen dat als we van t mooie weer willen genieten dat we dat voor 's morgens doen.

We hebben destijds informatie opgevraagd bij het reisbureau en die deden er heel positief over. Ik zat vorig jaar in Thailand ook tijdens het regenseizoen, maar dan plenste het eind van de middag/avond even en dan was het weer klaar voor die dag. Ik gaf dit als voorbeeld en dat zou ongeveer het zelfde zijn. Dus daar viel mee te leven dacht ik.. (wishful thinking misschien.. )

cindy74
24-06-12, 16:10
Meestal is het namiddag een plensbui hoor . En de reisbureaus weten meestal maar de helft dan de mensen hier op het forum :)

Raphaella
24-06-12, 16:50
Nou goed, nogmaals bedankt.

Hopen dat Debby snel voorbij raast zonder al teveel ellende en maar gewoon afwachten denk ik ;)

elstars
24-06-12, 16:59
Nou goed, nogmaals bedankt.

Hopen dat Debby snel voorbij raast zonder al teveel ellende en maar gewoon afwachten denk ik ;)

Na Debbie komt Ernesto er alweer aan!!
Laten we hopen dat alles meevalt[-o<

De namen voor Atlantische orkanen in seizoen 2012
Alberto. Beryl, Chris, Debby, Ernesto, Florence, Gordon , Helene, Issac, Joyce, Kirk, Leslie, Michael, Nadine, Oscar, Patty, Rafael, Sandy, Tony, Valerie, William.

Dus er kan nog heel wat komen!!

Ebelix
24-06-12, 17:25
Debby zorgt op het moment voor veel regen in Florida. Vandaag regent het al heel de dag en qua temperatuur is het met 83 graden Fahrenheit koel voor de tijd van het jaar. De weersverwachting laat zien dat dit nog voortduurt tot en met dinsdag. Daarna moet het weer beter worden. Helaas kan dit voorkomen in een sub tropisch klimaat. Verder vermaken we ons prima.

patnika
24-06-12, 17:48
Wat een regen vandaag.. niet normaal, het is ook behoorlijk mistig.

wij vliegen morgen aan het eind van de dag weer naar nederland maar ben toch in de gaten aan het houden wat debby doet. We zullen toch wel kunnen vliegen morgenavond??
nou ja, dan maar weer shoppen want bij het zwembad of in de whirlpool van het hotel word niks nu... 8-[

pzomerdijk
24-06-12, 23:45
Vrijdagavond aangekomen met regen, zaterdag regen en vandaag heeeeeeeeeel veeeeel regen. Ongelooflijk, zoiets heb ik hier nog nooit meegemaakt. We hebben zelfs behoorlijke lekkage in ons huurhuis.
Het is nu lokale tijd ongeveer 18 uur en het is nu iets rustiger geworden. Wel worden er nog allerlei waarschuwingen gegeven. Een slecht begin zullen we maar zeggen. Wel lekker even de tijd om bij te komen. We hebben nog 19 dagen. Zal toch wel weer een keer Sunny State worden, alhoewel de vooruitzichten niet best zijn. Het is niet anders..... Debby Thx....

elstars
24-06-12, 23:55
Effe volhouden, de vooruitzichten worden beter:-P
Hier (in Ned.) is het echt pet!

Iris02
25-06-12, 06:35
Wij vertrekken vrijdag naar Orlando en ik ga gewoon heel hard duimen dat Debby dan vertrokken is ;D

pzomerdijk
25-06-12, 15:19
Op het weerkanaal Severe weather zien we heel voorzichtig kleine puntjes zon boven de donkere wolken uitkomen. Vanmorgen wakker geworden met nog steeds grote hoeveelheden regen. Ziet er vandaag ook nog niet best uit. Eerst maar eens hopen dat het een beetje droog wordt. Zelfs beschermen met de poncho is lastig. In de loop van de week hopelijk weer iets beter. Sprak afgelopen vrijdag met Nederlander die een weekje Sunny State ging pakken en veel goede plannen had. Ik heb het met hem te doen. Het is hier fantastisch, maar ik kom toch echt ook een beetje voor het zonnetje..... Duimen mensen voor het eind van de week, wij doen mee.

natascha666
25-06-12, 17:40
succes voor jullie daarzo....zag wat fotos op de weatherchannel....ziet er idd niet best uit, zodra we hier een beetje zon hebben stuur ik ook wat jullie kant op :)

Ebelix
25-06-12, 18:16
Hoera de zon laat zich weer af en toe zien. Vanochtend nog wel veel regen gehad in Windsor Palms.

laanvdj
26-06-12, 02:05
Wij hebben vandaag geen regen meer gehad in Fort Lauderdale, zelfs af en toe zon. Wind was wel flink. Temperatuur blijft goed. Correctie, het begint net wat te druppelen.

mwest
27-06-12, 10:05
omdat we het in mei zo naar onze zin hebben gehad (we waren voor het eerst naar florida) zitten we eigenlijk al tijdje te zoeken om evt in juli ook nog weer te gaan,maar ben toch wel erg geschrokken van het weer,wilde dan eigenlijk het sombere weer van nederland even ontvluchten maar ben dat je in dit geval dus van de regen in de drup komt (en in dit geval misschien wel andersom zelfs)
voor wie er nu zijn ik hoop dat het snel beetje opknapt met het weer

xnicolex3
27-06-12, 10:11
wij gaan morgen ochtend vroeg naar orlando, ik maak me echt heel erg zorgen!!!:( kan iemand me wat over de situatie nu vertellen? groetjes nicole

Teleton
27-06-12, 10:20
wij gaan morgen ochtend vroeg naar orlando, ik maak me echt heel erg zorgen!!!:( Nooit doen. Er ligt nu een regengebied boven centraal Florida. Dat is heel normaal voor de tijd van het jaar. Het kan namelijk nog erger; het is hurricane season! Met een beetje pech spijkeren ze in sommige delen de huizen dicht, wegen worden afgesloten en wordt er volop gehamsterd in de supermarkten. Niets van dit alles is aan de orde, dus maak je geen zorgen.

Voor morgen geven ze prachtig weer af met een regenkans van 20 %, vrijdag blijft het droog en zaterdag 10 % kans op regen. Dat is voor de tijd van het jaar, uitzonderlijk laag. Geniet er nou van, voor je het weet komt er weer een nieuwe tropische storm.....[-o<

trails
27-06-12, 10:32
Vanochtend waren de beelden van Florida bij het ontbijtnieuws te zien. Daar wordt een mens niet vrolijk van. Er werd gezegd dat door de hoge zeespiegel het water ook niet wegkon en rivieren buiten hun oevers waren getreden. Nou is Florida groot en ze zeiden niet waar dit was. Ze zeiden wel nog dat er nog meer regen werd verwacht, dus de berichten lijken weer tegenstrijdig als ik het berichtje van Teleton hierboven lees.
Hopelijk valt het mee en hebben de Floridagangers het toch droog!!

Michael66
27-06-12, 10:32
Regen?
Hier zijn een paar ideetjes voor wat te doen op een regenachtige dag!

http://www.tampabay.com/blogs/moms/content/some-ideas-rainy-day-fun

xnicolex3
27-06-12, 10:58
ik krijg allemaal verschillende dingen te horen.. ik hoop maar dat de positieve berichten kloppen haha!

Teleton
27-06-12, 11:09
Hopelijk valt het mee en hebben de Floridagangers het toch droog!! Nou, droog is een uitzondering in deze tijd van het jaar. Dagelijks een fikse bui later op de dag is het minste wat je kan verwachten. Wat mij opvalt zijn de altijd weer optimistische verhalen op fora dat het in Florida nooit langer dan een uurtje regent. De werkelijkheid is dat het gewoon wel eens dagen kan duren voor het droog wordt......De metersbrede afvoerputten en de megagrote retentievijvers zijn er echt niet voor niets.

Maar om vrolijk af te sluiten: Vandaag krijgt het westen van Florida nog een flinke plens van Debby. Zojuist nog even naar het weerbericht op orlandosentinel.com gekeken. Voor dit weekend worden de hoogste temperaturen van dit jaar verwacht; het wordt ten minste 95 graden!

@ xnicolex3: ik zie de verschillende berichten niet zo. Zowel trails als ik geven aan dat er vandaag een groot regengebied boven Florida ligt. Dus vandaag wordt er nog wel wat verwacht.....;).

sonja
27-06-12, 11:44
ik krijg allemaal verschillende dingen te horen.. ik hoop maar dat de positieve berichten kloppen haha!

Klik even op deze (http://www.weather.com/weather/tenday/Orlando+FL+USFL0372) link, ik zou hier erg blij van worden :D
No worries, have fun and sun!

pzomerdijk
27-06-12, 16:08
Klik even op deze (http://www.weather.com/weather/tenday/Orlando+FL+USFL0372) link, ik zou hier erg blij van worden :D
No worries, have fun and sun!

Voorzichtig verdwijnen de laatste buitjes, 10 am, richting westen, zonnetje komt voorzichtig tevoorschijn. Debby gaat richting Oceaan, en we vertrouwen maar op bovenstaande link. Heb in 4 dagen pas 1 uurtje zon gezien, dat is wel heeeeeel weinig voor de Sunny State. Gisteren uitgerust met poncho lekker naar Animal Kingdom, was wel verschrikkelijk druk, maar dat lijkt me logisch.... Iedereen die binnenkort komt of er is, veel zonplezier....

S@skia
27-06-12, 18:22
Klik even op deze (http://www.weather.com/weather/tenday/Orlando+FL+USFL0372) link, ik zou hier erg blij van worden :D
No worries, have fun and sun!

Je hebt geen idee hoe blij ik hier van wordt \\:D/\\:D/ Wij vertrekken morgen in alle vroegte en wat zou het fijn zijn om met een zonnetje aan te komen. Zeker na de berichtgeving van verleden week. YES!!!

belgske
27-06-12, 18:47
met die weerberichten komen we de eerste week op de keys en in miami wel door, mijn gedacht.

Iris02
07-07-12, 00:53
Wij zijn sinds een week in Orlando en het is hartstikke warm. Een paar keer een bui gehad, maar niets bijzonders.

NicoleHappy
07-07-12, 03:18
Kan het beamen, wij zijn ook sinds 30 juni in Orlando en het weer is heerlijk :rolleyes:.whoehoeee!

djviola
10-07-12, 11:06
Wij vertrekken 30 juli richting Madeira Beach. Zit iemand op het moment in die regio want zie online dat het daar ook nog niet al te best is.

Teleton
10-07-12, 11:23
Wij vertrekken 30 juli zie online dat het daar ook nog niet al te best is. Hmmm, weet niet welk lijntje je gebruikt hebt maar wat is er momenteel in 's hemelsnaam mis met het weer in die regio? En het weer vanf 30 juli? Het is vandaag pas de tiende......jammer, de glazen bol is dus nog een beetje beslagen. Maar ik gok op prachtig weer, een graadje of dertig en dagelijks een enorme hoosbui met flink wat donder en bliksem in de middag...... Met zulke vooruitzichten zou ik me maar helemaal geen zorgen maken. Kleinigheidje tot slot; het is wel hurricane season. Het weer kan dus zo maar in een paar dagen omslaan.....:p Het Hurricane Center meldt:
Not much happening in the Atlantic basin, as any and all disturbances are both currently too weak and not in favorable environments for intensification. Even the previously most promising feature, Invest 97L, has been all but wiped out. Now is probably a good time to take advantage of this lull to make sure the household is prepared in case of a hit, as usually the busiest part of a season would still be ahead.

Wiepster
10-07-12, 13:43
Het weer is perfect, heet en heel af en toe een regenbui, wat weer goed is voor de planten. Idd wat de vorige poster al aangaf, maak je niet druk, alleen is er altijd kans op een hurricane, maar die hebben we de laatste jaren niet echt gehad. Alleen tropische stormen die veel wateroverlast veroorzaken. Mijn ervaring is dat het het drukst is met hurricanes eind augustus, altijd rond mijn verjaardag.....

djviola
11-07-12, 10:11
Bedankt allemaal. Het is zo ie zo beter dan hier :) Vorig jaar zaten we in Orlando rond deze tijd ook maar 2 keer regen gehad verder prachtig weer. We zien wel wat het orkanen seizoen doet. We gaan er zo ie zo van genieten.

Michael66
28-06-13, 17:33
Aan degenen die nu in FL zijn:

Hoe is het weer eigenlijk op dit moment?

https://lh6.ggpht.com/MePhGyksBxpdhzYXiNExLu1AgW5sDWWctOcExyhk552EIiUZX4 D4RHaYtzbkmHLP3w=w705

Michael66
23-09-13, 13:07
Veel regen op veel plaatsen in Florida. Heel veel regen.

Mushu
23-09-13, 13:47
We gaan het zien vandaag, het is pas 7:45. Maar gisteren gewoon eind vd middag een flinke bui gehad en daarvoor paar dagen geen regen gezien. En het is lekker warm, rond de 90 F.

elstars
23-09-13, 14:29
Wij werden wakker met regen, maar nu is het weer droog (we zitten aan de Gulfcoast, een uurtje rijden ten zuiden van Tampa). We zullen het verder wel zien vandaag.De afgelopen drie dagen is het droog geweest.

colindavdkaaij
23-09-13, 15:55
Wij zitten nu in Fort Myers beach,gisteren een heerlijke stranddag gehad met een lekker windje. Nu bewolkt en naar het schijnt slecht weer op komst. Wij rijden vanochtend naar daytona beach. Weervoorspellingen zijn daar wat beter. Proberen om met een goede deal te krijgen in de wyndham ocean walk of regency voor een 2 bedroom suite! Eerst nog 4 uur rijden!!Dinsdag is er een shoppingdag ingeplant en vanaf woensdag kunnen we dan van het overheerlijke weer genieten(hopelijk)

colindavdkaaij
23-09-13, 16:02
Nog een toevoeging...voor strandliefhebbers die op zoek zijn naar een mooi en groot appartement. Pointe Estero te Fort Myers beach is een echte aanrader!

Michael66
23-09-13, 18:01
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1236340_10151886821873748_2133640868_n.jpg

elstars
23-09-13, 22:09
Het regent nu heel hard. We zitten angstig naar ons zwembad te kijken, want het lijkt alsof die niet veel meer water kan hebben. De straten zijn al voor een deel overstroomd en er zijn diverse 'flood warnings' uitgegeven. Vanmiddag is het wel een paar uur droog geweest, we hebben nog heerlijk buiten kunnen wandelen in de prachtige tuin van het Ringlingmuseum.

Riverwood
23-09-13, 22:58
Ook bij ons in Port Charlotte veel water en een snake waarschuwing.

Groetjes Henke

Mushu
24-09-13, 00:52
In kissimmee en SeaWorld is de ochtend droog gebleven. In de middag is het gaan regenen en dat doet het nu nog steeds. Het is dus lekker nat hier!

mad25
25-09-13, 12:49
Was gisteren met de regen (meestal niet meer dan wat miezelen en soms wat harder) lekker rustig in Animal Kingdom. Wachttijden bij Everest 5 minuten :D
Voor vandaag ook weer weer regen verwacht, zal me benieuwen. Je hoort later nog hoe het is geweest (zitten in Kissimmee)

nancyvv
25-09-13, 15:37
snake waarschuwing??? wat houdt dat in? Komt dat door het vele regenen?
ik vertrek vrijdag voor 3 weken maar als ik buienradar moet geloven wordt het weer nog niet veel beter komende tijd....

Riverwood
25-09-13, 15:54
Snake waarschuwing:
Door de vele regen van de laatste tijd komen nu de snakes tevoorschijn waaronder ook gevaarlijke soorten, bij ons op de community krijgen wij dan een waarschuwing om extra op te letten, wij verblijven in Port Charlotte aan de westkust.

Groetjes Henke.

bestmayo
25-09-13, 23:21
Wij zijn maandag aangekomen. Zitten in coral cape en alleen maar regen gehad nog en flink hard. Zijn we nu wel zat......

Tips?

elstars
26-09-13, 02:45
Wij hebben het nu ook wel gehad met die regen, maar we proberen er het beste van te maken. Vanaf morgen moet het volgens de berichten beter worden. Wij zijn maandag naar het Ringlingmuseum in Sarasota geweest, zeer de moeite waard. Voor jullie misschien wel een eindje weg. Verder zijn we dinsdag gaan shoppen in een mooie mall in Port Charlotte. Ook leuk. Jullie zouden kunnen gaan shoppen in de Miromar outlet in Estero. Zijn wij een paar jaar geleden ook geweest. Bij iets beter weer kunnen jullie naar het Edison en Fordmusem gaan in Fort Myers. Dit is erg mooi! Volgens mij krijg je bij slecht weer zelfs nog de mogelijkheid nog eens terug te komen op een betere dag.
Veel plezier verder en we hopen op betere tijden.

bestmayo
26-09-13, 12:46
We hebbenmuseum vandaag dan.

We maken er ook maar beste van...erdaad 2 dagen geshopt, onze peuter is dat echt zat haha. Die wil zwemmen.

Dachten eerst vandaag maar naar napels te gasn maar geloof ook nog regen daar.

Wellicht muse

bestmayo
27-09-13, 13:11
Gisteren 1 grore bui gehad, verder zon!

nancyvv
19-10-13, 16:46
in 3 weken tijd , 1 dag hevige regen en wind gehad, elke dag dik boven de 30 graden.
heerlijk.

KiekenMich
20-10-13, 01:44
Yep, ook wij zijn net terug van onze rondtrip en hebben 1 dag regen en 1 dag bewolking gehad, Rest alleen maar 31 graden met als topper 36 in Disney Hollywood ! was echt super !

michkiekzoe.waarbenjij.nu voor evt tips !

Mattie
20-10-13, 13:17
Wij zijn gister teruggekomen van 4 weken Florida: alleen de 1e paar dagen was het "prut" (lekker naar de Disney zwemparken geweest daar wordt je toch wel nat) en verder nog 1 of 2 keer een ochtend/middag wat regen, verder alleen maar zon, zon en zon :)

Michael66
02-11-13, 08:14
Van dit soort plaatjes snap ik nou helemaal niets meer. Too much information!!

Wie is er nu en geeft een update van het weer?

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1452320_10151750445348525_355437563_n.jpg (http://on.fb.me/HAcOaJ)

Frans1949
03-11-13, 01:33
Net aangekomen in Marathon op de Keys.
Wisselend bewolkt en een temp. van ongeveer 28 graden.
Gewoon heerlijk weer.
Wie weet wat nu de temp. van het zeewater is in Daytona?
We zijn daar volgende week en ik wil graag zwemmen in de zee als het niet te koud is.

Teleton
03-11-13, 09:03
Wie weet wat nu de temp. van het zeewater is in Daytona?
We zijn daar volgende week en ik wil graag zwemmen in de zee als het niet te koud is. Ik zou me over de temperatuur van het water maar geen zorgen maken. Maar de autoriteiten waarschuwden zwemmers in de zee ter plekke (http://www.foxnews.com/health/2013/09/30/florida-officials-warn-deadly-seawater-bacteria-after-man-death/) onlangs met dit bericht:

Florida officials warn of deadly seawater bacteria after man's death. Central Florida health officials are warning residents about seawater bacteria after a man died.

Frans1949
10-11-13, 05:48
Ik heb heerlijk gezwommen in een uiterst ruwe zee. Precies wat ik zocht. Temperatuur prima.

Michael66
17-03-14, 19:58
Het weer nu? In Clearwater niet optimaal.
This is the scene at Clearwater Beach right now. A tornado watch is in effect in Tampa Bay until late tonight. Be careful out there.
Story: http://tbtim.es/udhttp://s25.postimg.org/dumzogjrj/375742_10152667399609838_1197888780_n.jpg

http://s25.postimg.org/mqxrseadr/1655215_10152018991483525_1442932241_o.jpg

http://s25.postimg.org/n4z3rzuhb/1799915_10152293664113748_844189274_o.jpg


Busch Gardens Tampa:
Due to severe storms and weather advisories in the area, the park will close today at 5:00p.m.

Fleurida
18-03-14, 04:57
Het komt hier nu met bakken uit de lucht maar morgen droogt het op en gaan we weer naar 80's

Michael66
07-04-14, 09:39
't Is al eventjes (te) droog in Orlando.

http://s25.postimg.org/x3tch17nz/1957698_834902443191313_474048825_o.jpg

sitechris
13-04-14, 17:14
Ben net terug van een weekje Florida. Was warm afgelopen week. Zelfs 1 dag al boven de 30 graden geweest. Gisteren bij vertrek was het ook 29 graden en zon. Heerlijk weer dus. Alleen dinsdag veel regen gehad. Dus maar even naar Florida Mall geweest :)

Ritchie
13-04-14, 17:52
Ook ik ben net terug uit Florida (gisteren teruggekeerd), 2 dagen minder weer gehad, de rest erg warm, te warm voor de tijd van het jaar.

ilssse
06-07-14, 12:06
Hoe is het weer nu in Florida??
is er iemand die er nu is?
wordt het echt zo slecht zoals de weerberichten aangeven?
veel regen en onweer...

corrus
06-07-14, 12:19
Hoe is het weer nu in Florida??

Wel erg warm, maar... (zie onder) :cool:

http://static.cfnews13.com/images/wx/cfn/currents/7day.jpg

ilssse
06-07-14, 17:27
Haha bah!!! Is het dan een keer een flinke bui of de hele dag regen??

ilssse
06-07-14, 18:30
Wie is er nu in Florida en kan mij het antwoord geven??
Dan weet ik waar ik me op moet voorbereiden met mijn zoontje van 8 maanden...

P9ol
06-07-14, 19:12
Als je mazzel hebt alleen een bui maar net zoals hier kan het zo weer anders zijn.
Maar als het regent daar is het wel nog warm.
Waar je alleen wel op moet letten met die kleine zijn de airco's overal.
Dat is wel koud en tochtig.

ilssse
06-07-14, 20:00
Ja inderdaad altijd even een vestje bij de hand houden. Thanks voor de tip!!

Mushu
06-07-14, 21:50
Ben gisteren vertrokken uit Florida (WDW). Wij hebben de week daarvoor best goed weer gehad. Het heeft af en toe geregend maar niet iedere dag. Ook niet echt de Floridiaanse regenbuien die ik ken maar meer wat druppels zoals hier in Nederland en zeker niet de hele dag door maar max 30 min. Wel vaker dreiging van onweer. De dag begon altijd zonnig met om 8-9 uur al zo'n 26 graden celsius. In de zon kan het echt snik heet worden. Ik zou met een baby eerder voor oververhitting bang zijn dan voor de airco. Het duurde gemiddeld een uur voordat wij het door de airco een beetje frisser begonnen te krijgen. Als ik in april/mei naar Florida ga, heb ik het regelmatig koud en zit ik te bevriezen tijdens het eten (kan dan niet zonder vest) ik ben een echte koukleum dus dat zegt wel wat over de temperaturen nu! Ik was voorbereid op veel regen maar dat hebben we absoluut niet gehad, pas toen we op MCO stonden begon het te stortregenen (ik ga er vanuit dat we geluk hebben gehad). Voor de baby: zorg voor een hoedje, parasol oid, goed insmeren en meer laten drinken (borstvoeding, fles, water of wat dan ook). Ga regelmatig even de airco in (je wordt ziek van virussen, niet van koude lucht of wisseling daarvan!!) en neem een siësta. Zo'n mist sprayer is misschien ook een goed idee (ook voor jezelf). Ik heb heel veel zwetende baby's en kleine kinderen gezien de afgelopen week en sommige klagen nooit maar vallen volgens mij gewoon neer op een bepaald moment.
Veel zon en warmte plezier :cool:!

mirretje
06-07-14, 23:22
Wij zijn nu in orlando. Het is best heel warm maar het regent erg veel.

Vanmorgen was het mooi en bloedheet maar om een uur of half twee begon het te stortregenen en het is eigenlijk nog niet droog geweest.
Miezerige regen afgewisseld met hoosbuien. Dus heel weinig sun in de sushine state.

ilssse
07-07-14, 07:07
Jeetje wat een verschillen in het weer afgelopen Week en nu.
bedankt voor alle tips! We houden onze kleine goed in de gaten.
Heel veel
drinken inderdaad!!

sabrinabuisset
31-07-14, 19:08
Hoe is het weer er nu? Wij vertrekken 12 aug

corrus
31-07-14, 19:29
Hoe is het weer er nu? Wij vertrekken 12 aug
Nog steeds erg warm, maar wél met de gebruikelijke zomerse buitjes... (zie onder) :cool:

http://static.cfnews13.com/images/wx/cfn/currents/7day.jpg[/QUOTE]

sabrinabuisset
02-08-14, 00:21
tnx voor je reactie waar kijk je altijd op?
Zijn dat lange of korte buien? Ik hoop maar dat we een beetje weer hebben maar we konden niet anders dan in aug gaan

P9ol
02-08-14, 00:28
FOX 13 keken wij op.
Of anders Accuweather.com

Esther2013
02-08-14, 04:36
Het is hier loeiheet en een buitje duurt meestal maar even, uitzonderingen daar gelaten.
We kijken hier elke dag op de AccuWheather app, maar een buitje kan ook alleen een donkere wolk zijn die overwaait.
Komt helemaal goed Sabrina, we laten wel wat zonnestralen over :cool:

Michael66
03-08-14, 02:44
Hi,
Ik ben in Kissimmee nu en we hebben de afgelopen dagen nog helemaal geen buitje gezien. Droog dus. Vanavond wel een beetje gerommel en geflits in het westen.
In Miami hadden we woensdag wel veel regen. Daar zijn we dus ook maar snel weer vertrokken ... :)

sabrinabuisset
04-08-14, 00:42
Bedankt voor jullie reacties
en Esther fijn dat je wat zonnen stralen over laat haha
geniet van je vakantie
mocht je nog tips hebben zijn ze welkom wij vertrekken 12 aug voor de 1ste x naar Florida.
ik had op me iPhone bij weer Orlando aangerukt maar daar gaf hij vaak grote kans op regen en onweer maar daar hoef ik me dus niet zo druk over te maken?

2 jaar geleden gingen we maar Mexico en bij jet weer gaf hij ook bijna altijd onweer aan en grote tegenkandidaat maar was er ook baak niets aan de hand of een harde bui die naar een paar min voorbij was

Ilse_
04-08-14, 03:07
Hier zitten we in Davenport en het is snik heet. Eind van de middag een flinke bui gehad maar das was ook de eerste sinds de 10 dagen dat we hier zijn.

sabrinabuisset
04-08-14, 16:07
Kijk mooi fijn om te horen
fijne vakantie

koenkamphuys
05-08-14, 02:52
De he-le-dag regen gehad. Vanmorgen om 10 uur begonnen met een aarzelend onweer, dat allengs pittiger werd en vervolgens overging in afwisselend miezeren en plenzen en regelmatig donderklappen. Goed voor de plantjes. Uitstekend weer - niet te heet - om op de veranda te gourmetten terwijl "buiten" de regen klettert. En zo hebben we van deze dag ook maar wat gemaakt.

Net voor donker klaarde het vanuit het westen op. Een fraaie zonsondergang in de regen en een spectaculaire regenboog maakten ook deze dag weer tot "prachtig Floridaweer".

http://static.dyp.im/WVcvMFHooX/f8e52cf5c3a5eb5d2969cc1b2b465b6f.JPG

http://static.dyp.im/q5DkyLjG2t/2ba7e0fd3ce2a931ad4196288f716b8c.JPG

sabrinabuisset
05-08-14, 16:54
Ja het kwam hier zelfs op t nieuws! Hopelijk morgen beter weer voor jullie!!

Esther2013
06-08-14, 00:26
Hier aan de kust, de Gulfcoast, hebben we nergens last van :p

sabrinabuisset
10-08-14, 23:44
Nog even dinsdag ochtend is het dan eindelijk zo ver! Hoe is het weer en nu? Nog steeds goed?:)

nicolea
11-08-14, 02:25
Wij zitten in Kissimee, heerlijk warm, maar wel aan het eind van de middag reeds 3 dagen een forse bui!

corrus
11-08-14, 09:40
Nog even dinsdag ochtend is het dan eindelijk zo ver! Hoe is het weer en nu? Nog steeds goed?:)
Nog steeds warm.. (zie onder) :cool:

http://static.cfnews13.com/images/wx/cfn/currents/7day.jpg

Michael66
12-08-14, 04:07
Vandaag in Tampa (Busch Gardens) een vroege bui,een lunchbui en daarna vanaf 3 uur in de middag gewoon een heeeel lange bui tot een uur of 6. Dat hebben we niet afgewacht en zijn richting Orlando gereden.
De temperatuur was door al die buien overigens wel zeer aangenaam: 74-86 graden!! Top!

bertvlug
15-08-14, 15:23
Wij zitten sinds afgelopen zondag in Spring Hill (45 minuten rijden ten noorden van Tampa) en het weer is "dramatisch" heel veel regen en dat blijft de komende dagen zo. Er hangt nu een zware "thunder storm" boven Tampa en daar hebben wij ook last van. Helaas, maar het weer kan je nu eenmaal niet beinvloeden.

Michael66
16-08-14, 02:51
Wij idem dito. Vandaag een "herkansing" van een eerdere half verregende dag Busch Gardens Tampa. In Orlando regende het vanmorgen ook al licht en dat bleef ook in Busch Gardens de hele dag zo. Tot 4 uur waren alle buitenattracties gesloten vanwege onweer in de directe omgeving. Regelmatig enorme klappen donder!!! Maar na 4 uur klaarde het enigzins op en hebben we twee uur lang redelijk droog van een redelijk leeg park kunnen genieten. Zoonlief heeft alle gewenste attracties gedaan met een gemiddelde wachttijd van 1 minuut! Da's dan een voordeel van het eerdere regenweer. :)

Lelli Kelly
16-08-14, 12:34
Wij waren ook in Bush Gardens gisteren en zijn om 14.30 uur vertrokken ivm het slechte weer. Wij vonden het ook al zo verdacht rustig toen we aankwamen. De kids konden allerlei attracties doen in Sesame Street of Fun, zonder wachttijd. Ze mochten zelfs blijven zitten voor een extra rondje.

Florida14
18-08-14, 19:03
Hebben jullie inmiddels al wat betere dagen nu gehad? Wij vertrekken de 29ste richting Florida.

Lelli Kelly
18-08-14, 23:53
We zitten sinds zaterdag op Sanibel Island en we hebben geen regen of onweer meer gezien met een temperatuur van 35 graden.

bertvlug
19-08-14, 03:14
Wij zitten sinds gisteren in Doral (vlak bij Miami) en het weer is nu heel goed, zon, soms wat bewolking en rond de 35 graden. De weersverwachtingen zien er voor de komende dagen ook goed uit. De veelvuldige regen van vorige week is al weer vergeten.

Florida14
20-08-14, 22:52
Als ik de weersverwachtingen bekijk, dan zie ik alleen maar regen en onweer. Bewolking zou ik ook niet erg vinden, als het maar niet regent :)

verbeek
21-08-14, 03:16
Wij zitten sinds enkele dagen in Davenport.
Zon,zon en warm 34 graden.

cloggie68
21-08-14, 03:22
Wij zijn net 3 dagen in Disney geweest en we hebben inderdaad echt superweer gehad, vandaag onderweg naar Fort Lauderdale wel een bui maar verder zonnig!

dwouters85
21-08-14, 11:03
Dag allemaal! Wij vertrekken a.s dindag naar Florida. Als ik op accuweather kijk, zien de voorspellingen er niet goed uit....Hoe betrouwbaar is deze site?? We hebben 2 dagen Universal, maar weet nu nog echt niet welke dagen het beste zijn qua weer....We blijven tot zondag in Orlando...maar wil het liefst de woensdag, donderdag ofr vrijdag naar Universal. Iemand anders ervaring met slechte voorspellingen maar uiteindelijk toch goed weer??

corrus
21-08-14, 11:15
Het is Florida...

http://static.cfnews13.com/images/wx/cfn/currents/7day.jpg

Warm weer met hier en daar een bui... (maar het meest valt ernaast)
Verder niets om je zorgen over te maken.

bertvlug
21-08-14, 15:36
Zit op dit moment vlak bij Miami, op de diverse nieuwszenders hier hebben ze het over een mogelijke storm die na komend weekend in Florida aankomt. Het kan nog alle kanten op, maar ook nu regent het weer bij ons, zal wel weer een kortstondige bui zijn en we gaan straks gewoon weer bij het zwembad zitten. Maar een ding is wel duidelijk, het slechte weer blijft ons dit keer wel achtervolgen.

corrus
21-08-14, 16:10
Een flinke harde regenbui heet in het Amerikaans ook een Storm.
Dus zegt niets.

Thrypa
21-08-14, 19:22
Een flinke harde regenbui heet in het Amerikaans ook een Storm.
Dus zegt niets. Haha :D

@DWouters85, maak je maar geen zorgen. Het weer is (naar mijn ervaring) veel beter dan het eruit ziet bij de voorspelling. Het eerste jaar dat we gingen ook constant wolkjes en onweerbuien op de voorspellen. Uiteindelijk 1 bui gehad van een half uurtje en verder stralende zon met af en toe wat woken. Dat was ook in september, idem als we er een jaar later in oktober waren trouwens ^^

Rond de storm zou ik me meer zorgen maken als ik er nu zat. Maar ook die kan nog ALLE kanten uit ;)
http://i61.tinypic.com/x3s9lj.png

buurea
22-08-14, 03:00
Wij zitten aan zee bij sanitair Petes en hebben al een paar dagen geen regen gezien. Vorige week Orlabdo gehad. Bijna elke dag een flinke bui rond 2 uur. Was overigens best lekker met deze warmte. Het valt echt mee.

Bremsky
28-08-14, 15:39
Ik vertrek dinsdagmorgen,vooruitzichten!?:D

verbeek
29-08-14, 01:02
Wij zitten in Davenport sinds 19 augustus.
Alles samen 2O minuten regen gezien.
Zon zon en nog eens zon:)

Bremsky
29-08-14, 01:55
Oh heerlijk,kan niet wachten!!! Zin erin!!! Orlando here we come(h)

natascha666
29-08-14, 07:29
was het ook hier maar zo feest :) maar ik heb een lotje voor zaterdag voor de miljoenenloterij dus wie weet winnen we wel een miljoentje en dan kom ik er aan hoor :P

Anita&Dennis
30-08-14, 19:59
Gisteren in Kissimmee veel donkere wolken en vanaf een uur of 4 regen gehad...

Bremsky
04-09-14, 14:01
Wow,pas 1 dag hier en nu al verbrand!! En dat terwijl ik normaal nooit verbrand

Anita&Dennis
05-09-14, 13:36
Moet in Kissimmee behoorlijk hebben geregend gezien de plassen water op de weg gisteren. Wij zijn bij Daytona en Cocoa beach geweest. Niet al te zonnig en dreigende wolken maar geen druppel gevallen!

Esther43
07-09-14, 16:45
Sinds een week in Florida, meest vertoeft in en rondom Orlando. Eerste dagen geen regen. Laatste dagen vanaf een uur of drie een paar pittige buien gehad wat overigens volgens mij helemaal normaal is voor de tijd van het jaar.

utah
10-09-14, 21:54
Gisteren bewolkt in Clearwater Beach, vandaag schitterende zon en 33 graden warm.

elstars
10-09-14, 22:05
We zitten nu anderhalve week aan de Gulfcoast, een uur rijden ten zuiden van Tampa. Tot nu toe prima weer gehad, temperatuur zo'n 30 graden en nog niet veel regen gezien in de afgelopen dagen.

utah
18-09-14, 11:12
Gisteren de tot nu toe minste dag van ons verblijf in Orlando. Regen en bewolkt de hele dag. Amper 28 graden warm.

dwouters85
18-09-14, 13:51
Wij zijn net een week terug van onze Florida vakantie. Ook wij waren wat huiverig voor het weer tijdens het regenseizoen. Ik moet zeggen het is ons echt 200% meegevallen! We hebben bijna alle dagen prachtig weer gehad. We hebben de plaatsen Orlando, Tampa en Miami aan gedaan. In Orlando 1 mindere dag gehad met vanaf 13.00 flink wat regen. In miami 1 dag flinke bewolking maar door de bewolking heen flink verbrand! Terwijl de forcast had gemeld dat er noodweer zou komen. Meeste dagen boven de 30 graden. Echt warm! Dus bij twijfel om Florida in het regenseizoen te bezoeken; niet twijfelen maar lekker gaan!

corrus
18-09-14, 16:14
http://static.cfnews13.com/images/wx/cfn/currents/7day.jpg[

Geweldig weer...