PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Michael66 & chantalgouda: Florida 2011



Michael66
30-06-11, 23:44
http://img196.imageshack.us/img196/19/banner1024x120x.jpg (http://www.chantalsweb.nl/)

Over een uur of 5 vertrekken we vanuit Gouda naar Düsseldorf om vanuit daar naar Miami te vliegen. Ons verdere reisschema staat hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=12314).

Ook deze vakantie gaan we uiteraard weer een verslag maken. Van al onze belevenissen en onze indrukken. Op de valreep heb ik het template voor het verslag alvast klaargezet, en staan de voorbereidingen er alvast op.

Kijk maar eens op www.chantalsweb.nl

Ook hier in dit onderwerp op het forum ga ik waarschijnlijk ook wel wat intypen.

Nu nog even proberen te slapen .... :-$

mattrob
30-06-11, 23:50
Hele mooie reis voor jullie; lekker genieten van je favoriete plekjes en natuurlijk van je vrouw en zoon ! Hopelijk nog ergens lekker een balletje slaan en veel sterkte ook !

Ik ga jullie proberen te volgen, maar ligt aan ons eigen genieten !! Slaap lekker en vroeg op !

Syllvia
01-07-11, 08:55
Veel plezier!

Leuk dat word smorgens weer reisverslagen lezen van mijn 2 favo's :)
Ik zit dan mijn kwark en tomaatjes te eten. (ik doe het South Beach dieet, toch een beetje Florida:)

mineke
01-07-11, 09:47
Ook namens mij heel veel plezier en net wat Sylly ook al schreef, wij gaan ook onze dag beginnen met het lezen van jullie reisverslag, goh wat krijgen we het smorgens toch druk met het lezen van alle reisverslagen(maar wel erg leuk).
Een hele goede vlucht en natuurlijk een fantastische tijd in The Sunshine State.
grtjes Mineke

Michael66
02-07-11, 08:56
Om 4.15u in de vroege ochtend de deur uit met onweer, aankomst in Miami ook onweer .... my luck!

http://img6.imageshack.us/img6/7271/xx201107010074a.jpg

Goede reis gehad. Rustige rit naar Düsseldorf. Goede parkeerplaats in P7 garage, vlakbij de terminal. In de vertrekhal eerst in verkeerde Air Berlin-rij aangesloten, maar snel in andere rij geholpen. Vriendelijk personeel bij Air Berlin, mooi groot vliegveld. Veiligheidscheck snel en adequaat, douane lange rij en toch binnen 5 minuten door. Moe. Door de duty-free shops en even op een bankje wat drinken en de oogjes dicht. Half negen boarden, ook snel en 9.15u deuren dicht en wegwezen.
Vlucht loopt gesmeerd. Net als de "Hünchen oder Paaasta" (lekkere pasta!). Aankomst in Miami 13.10u, zoals gepland. Vanaf rij 19-20 zijn we snel uit het vliegtuig. Veel rijen open bij Immigrations en kwartiertje later staan we bij de koffers. Gratis karretjes, kunnen ze in Orlando ($3) nog wat van leren. Kleine bus naar car rental gebouw, geen rij bij Alamo. Dame aan de balie merkt op dat we al heel vaak bij Alamo huren (duh ...) en heeft het niet over extra's en zo. Mijn boeking met Insiders-code wordt zonder moeilijke vragen geaccepteerd. Misschien dat het zelfgemaakte voorblad bij de voucher voldoende was. Hoef mijn ID-kaart van mijn werk niet eens te laten zien.
Auto uitzoeken. We worden gewezen naar de rij full-size SUV's. Chantal vindt ze allemaal te groot, vooral de Chevy Tahoe. OK, dan kies ik maar een andere Chevy uit: de Traverse. Ook een mega-bak. Eindelijk. Heerlijk!!!

http://img685.imageshack.us/img685/5885/xx201107010085a.jpg

De weg op. TomTom heeft 2 jaar stilgelegen maar doet het meteen. Onweer barst los, veel regen en dus langzaam verkeer. Chantal is blij dat ik rij, Steven bestudeert de auto nog maar eens goed aan de binnenkant en meldt alle luxe die hij ziet: eigen airco, knopjes, LEUK!! Raam is wel wat hoog, maar morgen kan hij op de meegebrachte stoelverhoger (marskramer €5) zitten.
Walmart in Hollywood is ..... anders. Kliener, minder uitgebreid dan we gewend zijn. Steven wil uiteraard meteen zijn beloofde Nintendo 3DS, maar die hebben ze niet. Ach ... toch moe, niet erg. Vooral veel drinken ingeslagen, en wat hot pockets, bagles en chips.

Huis is snel gevonden. Vreemde buurt: matige huizen met tralies afgewisseld met mega-villa's met mega-opritten. Grote oprit achter het huis, past de Traverse makkelijk 6x op. Sleutel ligt klaar. Binnen ziet het er mooi uit. Mix van koloniaal en Ikea :) Drie TV's met cable, wifi aanwezig. Mooi. Precies wat we wilden.

Gaan we nog wat doen? Inmiddels is het zes uur (middernacht NL-tijd). Nee dus, alleen wat hangen, TV kijken (Steven uiteraard vanuit zijn bed naar de TV in zijn kamer, dat wilde hij al jaaaaaren en nu heeft'ie het eindelijk!!).

Inmiddels zijn de hot pockets op, heb ik anderhalve liter lemonade (jummie!!) op en ga ik ook maar naar bed. Fijn bed (hoog!) en slaap snel. En nu dus alweer wakker. Hoor net dat Steven vannacht heeft overgegeven. Niet zo raar, het was allemaal erg vermoeiend en hij heeft zich uitstekend gehouden. De hele lange dag lang. Mijn lekkere mannetje!

Zo, nu even wat mail bijwerken en misschien nog wat slapen. Het weer wordt niet zo mooi vandaag, goede dag om wat winkels te gaan verkennen en niet al te veel te doen.

VAKANTIE! IN FLORIDA!!! Heerlijk!

Uitgebreid verslag met foto's volgt nog op de site. Is nog niet klaar, chantal was ook erg moe.

[verwijderd]
02-07-11, 09:42
Dat is een lekkere auto om mee te rijden en vooral de luxe van de airco kanalen(plafond) voor de stoelen achterin is erg lekker.

Verder is de automatische achterklep natuurlijk ook helemaal TOP, want ik neem aan dat er bij jullie ook zo'n mooi knopje aanwezig is om hem open en dicht te doen. Deze zit onderop het dashboard bij de versnelling, op de afstandbediening en ook nog eens op de rand van de achterklep.

Geniet er lekker van en hopelijk wordt het weer gauw beter.

r.teeuwsen
02-07-11, 10:09
Wat een heerlijke bak, lekker groot en comfortabel....
Jammer dat er een klap onweer is, maar meestal is dat ook zo weer weg....
Heel veel plezier nog en we 'horen' je wel weer met een mooi verslag ;-)

Veel plezier,
Remco en Inge

Michael66
02-07-11, 11:49
@verwijderd:
Toen ik de auto eerst zag moest ik aan de Dodge Caliber denken. Beetje hetzelfde model. Maar als je er in zit .... WOW wat een ruimte! Wat een bak! En wat issie hoog! De Caliber past zo in de achterbak :):):) (als ik de achterste rij stoelen naar beneden geklapt laat ...).
Airco is helemaal top.
Achterklep automatisch? Als dat zo is, dan heb ik het nog niet gevonden. Op de ab bij de sleutel zit er geen knopje voor.
Stoelen zitten heerlijk ruim en zijn geheel electrisch verstelbaar. COOL!
Opvallend: In de zijspiegels zitten dode-hoek-spiegeltjes. Die heb ik in de VS niet eerder gezien. Wel heel handig. Of zijn dit parkeer-spiegeltjes? Zou ook zomaar kunnen.

Het weer ziet er voor dit Independence Day weekend erg nat uit. Veel regen, maar uiteraard wel erg aangename temperatuur. Mwa, gaan we vandaag maar wat shoppen en rondtouren. Voor Steven is er vandaag maar één doel: zijn Nintendo 3DS aanschaffen, met het 3DS spel van Zelda. Dan is zijn vakantie geslaagd. Een kinderhand is snel gevuld. ;)
Zondag en maandag is het vooruitzicht beter. Zal ook wel druk zijn. Gezellig!

TomTom werkt in ieder geval wel in één keer goed. In het verleden wel eens problemen gehad met auto's waarvan de voorruit een coating had, die liet dan onvoldoende de GPS-signalen door.

Lea
02-07-11, 13:35
Ha wat leuk de nintendo 3ds met Zelda hebben wij ook zoonlief al helemaal uitgespeeld maarja die kent de oude versie voor op de 64 uit bolletje.

Zo maar al een aardige start gemaakt met helaas veel nattigheid.
Hoop dat dat nog gaat veranderen maar zal best wel.

En wat een wagen zeg mijn oudste zou ook graag in zoiets willen rijden maar of moeder dat wil.

Fijne dag nog
gr Lea

[verwijderd]
02-07-11, 18:47
Michael,

Bij de versnelling zat een rijtje knopjes, hier zat een knopje bij waarmee wij (mits versnelling in P stand) de achterklep konden openen, ook zat er naast het sluitmechanisme van de klep een rubber stukje met daarop de auto met open klep, dit konden wij ook indrukken om de klep te laten sluiten.

Maar wij hadden dan ook een luxe versie mee gekregen bij Dollar, wij hadden ook stoel verwarming en stoel verkoeling op de voorstoelen, ook deze knopjes zaten op de middenconsole.

Maar ik heb er bijna 3 weken met veel plezier in gereden en je hoeft je niet af te vragen hoe je je bagage erin doet, ruimte zat met de 3e rij plat. :D

En je moet er inderdaad even inklimmen.

Michael66
03-07-11, 05:15
Zo, de vakantie is geslaagd! Voor m'n zoon in ieder geval: zijn 3DS is aangeschaft! En een spel (Zelda). Helemaal blij!! Uiteindelijk geslaagd bij hhgregg (http://www.hhgregg.com/) in Aventura.

Op zoek naar de 3DS hebben we vandaag de Aventura Mall doorgesjokt. Vond 't een beetje tegenvallen. Maar dat kan ook aan de weinige aandacht van zoonlief gelegen hebben. Hij had nergens tijd en oog voor, alleen op zoek naar een winkel waar zijn 3DS aangeschaft kon worden. Ach, heel veel shop-zin hadden we toch al niet door de moeheid, we vonden 't dus wel goed zo.

Foto's en de rest van de dag: www.chantalsweb.nl

Michael66
04-07-11, 01:00
Vandaag naar Billie Swamp Safari geweest. Was erg leuk.

Vanuit Hollywood FL ruim een uur rijden. Ons huis is dicht bij de snelweg, dus kunnen we redelijk snel en gemakkelijk overal heen. Zo ook naar Billie Swamp. Eerst naar de 75 richting westen / Naples. Zo'n beetje halverwege die weg slaan we rechts af richting Clewiston. Staat allemaal duidelijk aangegeven en we draaien zo de ruime parkeerplaats op.

Betalen bij de giftshop: $50 dollar pp, kids $39. Ik ben vergeten de coupons mee te nemen, jammer van die $2 pp korting. Voor dat bedrag kun je alles in het park bekijken, de twee shows bezoeken, de airboat tour doen en de rijdende swamp safari.

Wij gaan meteen richting airboats. Daar is het (nog) druk en kunnen we snel met kapitein Hans uit Venezuela het water op. Eerst scheuren we wat kanaaltjes door en dan stoppen we in een mangrove bosje. Daar zien we wat grote vissen, schildpadden en enkele alligators van een jaar of 2-3-4 oud. Dan varen scheuren we volle kracht door tot bij een aantal vogelnesten die zo'n anderhalve meter boven het water zijn. Daar zien we ook weer gators, die geduldig wachten tot er een vogeltje uit het nest valt.

Na een half uurtje is het weer voorbij. Steven zat helemaal alleen en helemaal voorin. FANTASTISCH! vond hij het. Net een film in het echt! En wij hebben net zo genoten.

De shows vinden we langdradig. Veel en snel gepraat en niet te volgen voor Steven (zelfs voor mij soms lastig). Wel leuk om de slangen en andere beesten te zien.

De safaritour gaat niet door: onweer. Jammer. Maar als we volgende week in Kissimmee zijn hebben we nog tickets voor de (vergelijkbare) Eco Safari in St. Cloud.

Eten in het restaurant was erg standaard, maar precies waar wij zin in hadden. De Philly Cheese steaks van Steven en mij zijn helemaal op en Chantal's shrimp basket gaat ook grotendeels leeg. Goed gegeten voor $43 + $9 (20%) tip. O ja, de drinkbekers zijn daar enorm. En na enige tijd ook leeg. Veel dorst, veel drinken. Geen chloorsmaak.

Opvallend: geen tax! Dit is indianen-gebied en daar gelden andere regels.

Op de terugweg gaan we nog even naar Publix voor wat lekkers en dan is het weer genoeg geweest. Van 10.00u tot 17.00u is voor mij meer dan genoeg. Morgen s er weer een (feest) dag. Dan willen we eens gaan kijken wat Hollywood Beach te bieden heeft aan strand, food en fstiviteiten i.v.m. Independence Day.

Meer versag en foto's komen op de website: www.chantalsweb.nl

Michael66
04-07-11, 11:09
Super! En ik heb ook nog wat filmpjes gemaakt:

LfmpNvXNlZM
MLptJ_QKg9M

Michael66
05-07-11, 11:22
4 juli was warm (90F), maar door de behoorlijke wind vanuit zee best goed uit te houden zo langs de kust. En met een ijsje of een "corn on the cob" is het uiteraard nog beter vertoeven!

http://img687.imageshack.us/img687/9996/icecreamandcorn.jpg

Groeten uit Hollywood Beach in Sunny Florida!


NB: Gisteren hebben we blauwe lucht gezien! Weliswaar niet veel ....

http://img221.imageshack.us/img221/2073/blauwelucht.jpg

Michael66
05-07-11, 22:44
Vandaag naar Miami geweest: Bayside Marketplace + rondvaart en daarna Holocaust Monument en Ocean Boulevard.

Rondvaart was erg mooi en vooral ook rustig. Was dan ook al de rondvaart van 10.30u. Daarna was het veel drukker. Alle mooie, lelijke, kitscherige, afzichtelijke en vooral dure huizen bekeken vanaf het water, mooie foto's gemaakt en heerlijk uitgewaaid op het schip.

Toen lekker gegeten in de Foodcourt van de Marketplace (op de 1e etage). Steven nog een spel voor zijn 3DS gescoord bij GameStop en een paar groene (what else ;)) Crocs. Foto's gemaakt bij Hard Rock Café (de gitaar staat er sinds hurricane Wilma in 2005 niet meer op).

Toen naar het Holocaust Monument. WOW, wat is dat indrukwekkend. De hitte, de omgeving, het geheel maakt dat het een enorme indruk op ons maakt.

Via Ocean Drive (altijd druk) en de A1A rijden we ten slotte terug naar Hollywood. Het is pas bijna vier uur, maar de puf is een beetje veel op. We hadden voor vandaag nog de Sawgrass Mills Mall op de rerservelijst staan, en daar blijft'ie ook. Morgen zwemmen met dolfijnen, dus daar rusten we gewoon wat extra uurtjes voor uit. Mijn lijf heeft 't nodig.

Straks nog wel een paar foto's, de rest zet Chantal later wel in het verslag.

Gr. Michael

http://img688.imageshack.us/img688/4340/holocaustmonument.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/3791/massage.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/811/miamiboot.jpg

Syllvia
06-07-11, 08:58
Leuk zeg, en Chantal maakt er weer een super mooi verslag van !

aggie
06-07-11, 18:26
Leuk verslag weer om mee te lezen, jullie zitten er warmpjes bij in dat leuke huis!! Het ziet er allemaal weer heerlijk uit. Zo'n boottocht langs de celeberity's is altijd leuk, gaan we waarschijnlijk volgend jaar nog eens dunnetjes over doen.

Geniet vooral verder, ik lees mee!! groetjes van Aggie

Michael66
07-07-11, 15:21
Zwemmen met dolfijnen was FANTASTISCH!! Wat was dat leuk! En natuurlijk ook weer veel te snel voorbij.

De weg naar Key Largo was een groot tranendal: Regen, regen, harde regen, enorme stortbuien, plurregen en alle andere soorten die je kunt bedenken. Enorme plassen op en naast de weg, parkeerterreinen ondergelopen en alles wat je nog meer kunt bedenken. Toen we er waren regende het nog heel hard en we kwamen dan ook helemaal nat bij de receptie. Maar toen we het water in gingen: DROOG!! Whatever: in het water word je toch nat.

Wij kregen gezelschap van drie dolfijnen: Bob, Jessica en kleine Zoë. De "oefeningen" gingen vlotjes, alleen Zoë was meestal wat speels en had zo haar eigen ideeën over de oefeningen. Wat een mooie beesten zijn het toch.

http://img560.imageshack.us/img560/8462/dolfijnenzwemmen.jpg

We hadden van tevoren al het foto-pakket besteld, en dat is erg mooi. De CD bevat meer dan 100 foto's en als extraatje nog mooie foto's van alle dolfijnen apart en samen. Ik vond het de kleine $100 meer dan waard! Zeker nu we daardoor met z'n drietjes tegelijk in het water konden, samen konden genieten en toch veel leuke foto's hebben.

Kortom: FANTASTISCH!

De weg terug is dan weer best lang: weer ruim twee uur rijden. We hebben alleen nog even de Target onveilig gemaakt en toen moe maar voldaan in het huis neergeploft op dat wat het dichtstbij was ....

Vandaag gaan we erg weinig doen. Misschien nog even naar de Sawgrass Mills mall (die is erg dichtbij) en misschien nog even naar Michaels. En dan inpakken voor morgen, dan gaan we richting Kissimmee en misschien eerst ook nog wel de lancering van de laatste space shuttle meemaken.

http://img703.imageshack.us/img703/7218/dolfijnenzwemmen2.jpg

Een uitgebreider verslag met veel meer foto's staat uiteraard op onze website: www.chantalsweb.nl

Michael66
08-07-11, 11:30
Gisteren hebben we het een beetje in de buurt gehouden: de Sawgrass Mills mall. Een klein hal uurtje rijden vanuit Hollywood.

En WOW! Wat een mooie en vooral ook grote mall is dat! Veel voor ons (mij) interessante winkels als Sports Authority, Tommy Hilfiger, Nike, Marshalls en meer. We hebben dus heerlijk geshopt. En niet eens zo heel erg veel gekocht. Wel weer lekker gegeten in het Rainforest Cafe.

Op tijd weer terug om de spulletjes in te pakken voor de trip naar Kissimmee van vandaag.

Het weer: Tja, je zou kunnen zeggen dat het nat was. Maar dat zou een understatement zijn ....
Of zoals Chantal het zo mooi weet te verwoorden in ons reisverslag (http://www.chantalsweb.nl): We zijn blij dat we een amfibie-voertuig hebben gehuurd!

Syllvia
08-07-11, 12:07
Sjonge dat is wel jammer van het weer:(
Leuk naar kissimee:) goede reis en tot 'lees'
groetjes sylvia

Michael66
08-07-11, 12:15
Jammer van het weer? Nee hoor, we passen ons gewoon een beetje aan. Groot voordeel: Wat we nu niet doen, doen we gewoon een volgende keer!

En de temperatuur is gewoon goed: Nu om vijf uur in de ochtend is het al 25 graden C. Daar doe ik het voor!

Syllvia
08-07-11, 20:02
Jammer van het weer? Nee hoor, we passen ons gewoon een beetje aan. Groot voordeel: Wat we nu niet doen, doen we gewoon een volgende keer!

En de temperatuur is gewoon goed: Nu om vijf uur in de ochtend is het al 25 graden C. Daar doe ik het voor!

Ja, hier denk je dan gelijk jammer, maar als je in Fl bent, vermaak je je toch.
Zeker met shoppen :lol:

yeaahhh that's the spirit, next time more.... hihi

have fun!

2theUSA
08-07-11, 21:57
Wat een leuk verslag. leuk geschreven en veel mooie foto's.
Het zwemmen met dolfijnen, zoals jullie hebben gedaan was, zo te lezen, echt super.
Ik lees jullie reisverslag met veel plezier.
Veel plezier voor het vervolg van jullie reis.

groetjes Christa

nath29
09-07-11, 21:04
lees net jullie reisverslag gelezen, erg leuk geschreven
dit is alvast een beetje voorpret voor over 6 weken als wij ook gaan
ik heb alleen een vraagje, lees dat jullie een 3ds hebben gekocht, nu wil mijn dochter
er ook graag 1 kopen, alleen kunnen de spelletjes die dan later worden gekocht er wel op worden gespeeld en oude ds spelletjes doen deze het ook hierop
hoor het graag mochten jullie het antwoord weten

groetjes nathalie

marcelis10
10-07-11, 09:49
Supergezellig om 's morgens al die verslagen te lezen. Chantal, hebben ze bij Joan's ook veel taartspullen? Vorig jaar is het er niet van gekomen om naar Joan's te gaan. Ik weet ook niet of het de moeite is. We zijn wel bij Michaels geweest. Daar hebben ze wel wat maar niet heel uitgebreid. Ben benieuwd naar Joan's.

Veel plezier nog en we lezen nog gezellig mee. Nog vier weken before we go.

Groetjes Monique

Chantalgouda
10-07-11, 15:17
Dank jullie allemaal hartelijk voor de compimenten! Fijn dat jullie allemaal zo meeleven, dat doet goed.

Ik ben vandaag maar eens op mijn eigen naam ingelogd en kan wat vragen beantwoorden.

Monique, ik ben geen bakspullen tegen gekomen op mijn weg in Jo-Ann naar achteren, maar ik heb dan ook maar de halve winkel gedaan, dus het zou zo maar kunnen dat ze er wel zijn. Misschien moet je even op hun website kijken: www.joann.com (http://www.joann.com)
Maar Jo-Ann is zeker voor de creatieveling de moeite waard om eens te gaan kijken. Ik kom daar liever dan bij Michaels. Er zijn meer aanbeidingen en er is een grotere sortering.

De Walmart waar wij meestal heen gaan ligt op de 192 in het midden, naast Medieval Times. Dat is voor ons het dichtstbij.
En Nathalie, de oude spelletjes van de DS doen het ook op de 3DS. Het is dezelfde 3DS als je in Nederland zou kopen, er zit alleen een oplader met Amerikaanse stekker bij en je moet dus in Nederland wel nog even een Nederlandse oplader kopen.

Je moet geen WII spullen of video's kopen want die werken niet in Nederland, maar alles wat op batterijen gaat of opgeladen moet worden is geen probleem. Het enige waar je op moet letten is of het apparaat ook 220 volt aan kan.

Groetjes Chantal

Gretzky
11-07-11, 09:10
Hoi Chantal,

Leuk reisverslag maken jullie er van.

Om verwarring te voorkomen wat betreft de Nintendo 3DS hier een korte uitleg want in tegenstelling tot de Nintendo DS is de 3DS niet regiovrij.
In een notendop houdt dit in dat 3DS spellen gekocht in Amerika niet werken op een Europese Nintendo 3DS en zo zal een 3DS spel uit Europa niet werken op een Nintendo 3DS die gekocht is in Amerika.

Dit geldt dus alleen voor de 3DS spellen, de "normale" Europese DS spellen werken wel op een 3DS gekocht in Amerika.

Zie ook dit artikel http://www.nintendo3dsinfo.nl/spellen/regiolock/index.html

De regiocode heeft mijn dochter doen besluiten om haar 3DS Nintendo in Nederland te kopen en niet in Amerika.

Veel plezier nog op vakantie en ik kijk alweer uit naar een update van jullie verslag!

Gr.Michel

Michael66
14-07-11, 14:38
Inmiddels zitten we alweer een aantal dagen in Kissimmee en hebben het enorm naar onze zin. Vrienden uit Gouda zijn ook aangekomen en hebben zich 6 huizen verderop genesteld. Steven heeft nu een soms twee) speelkameraadjes om mee te spelen in de gamesroom en het zwembadwater flink op en neer te laten gaan. Wat een lol!

We zijn ook al een halve dag naar SeaWorld geweest, hebben een volle dag rust gehouden tussendoor (ben in m'n eentje een paar uurtjes aan de 192 wezen golf-shoppen en walmarten), gisteren Disney's Hollwood Studios beleefd en vandaag ... waarschijnlijk een waterpark (Aquatica). Niks moet, alles mag.

Uiteraard hebben we (Chantal vooral) het verslag (http://www.chantalsweb.nl/reisverslagen/verslag_2011.htm) wel bijgehouden en voorzien van héél veel foto's. Soms lijkt het verslag wel een vakantiedoel op zich ...

Whatever! Morgen gaan we in ieder geval richting St. Petersburg voor Sunken Gardens, Scrapbook-shoppen bij Whim So Doodle, strand bij St. Pete Beach (en een lekker luxe hotel!) en uiteraard ga ik twee baseballwedstrijden van de Rays tegen de Red Sox bijwonen.

En met de "buurman" ga ik volgende week (dinsdag 19 juli) nog een wedstrijd van de Rays (tegen de Yankees!!) bijwonen. Als er nog andere gegadigden zijn om op die dag naar de Rays te gaan: We vertrekken rond 14.00u uit Kissimmee en hebben nog 5 plaatsen vrij in de auto!

Wie weet?!?

Michael66
15-07-11, 00:19
Als echte Nederlander heeft Steven vandaag de tien kilometer volbracht. Nee, niet zoals Rintje Ritsma of welke andere schaatser dan ook; Steven heeft zijn 25 rondjes gedraaid in de wildwaterbaan Roa's Rapids (http://aquaticabyseaworld.com/Rides.aspx?name=Roas+Rapids) in Aquatica! Veel leuker dan op het koude ijs van Heerenveen.

Lea
15-07-11, 06:58
Zo dat is netjes gedaan.
En ja lijkt me inderdaad lekkerder dan op het ijs.

marcelis10
16-07-11, 11:12
Hoi Michael en Chantal,
Heerlijk hotel hebben jullie in St Pete zo te zien. Ik heb even op de site gekeken maar je kunt kiezen uit Grand Island of Sandpiper. Sandpiper is een stuk goedkoper. Het lijkt één resort maar het zijn twee verschillende adressen. Welk hotel hebben jullie en hebben jullie dit rechtstreeks bij het hotel geboekt of ergens anders. Wij willen ook een nachtje die kant op en dit ziet er erg goed uit. Veel plezier nog. Wij gaan over drie weken.

Groetjes Monique

Chantalgouda
19-07-11, 00:27
Hoi Monique,

Wij zaten in het Tradewinds Island Grand. Dit keer zaten we in het hoofdgebouw, maar ik vond onze kamer vorig keer in het Breckenridge gebouw groter en prettiger. Helaas was daar momenteel geen kamer beschikbaar. Deze kamer was ook prima hoor, alleen een stuk kleiner.

Michael heeft het hotel via priceline geboekt.

Groetjes Chantal

Michael66
19-07-11, 11:14
Gisteren (http://www.chantalsweb.nl/reisverslagen/verslag_2011.htm#2011-07-18) hebben we de Coach Safari (http://www.floridaecosafaris.com/CoachSafaris/) bij Florida EcoSafaris (http://www.floridaecosafaris.com/) gedaan. In één woord: Fantastisch!! Een mooie route van Kissimmee naar St. Cloud (ruim een uur)
bijna een uur rondgekeken rondom het visitor-center (ja, we waren wat vroeg aanwezig)
een rondrit van twee uur door de prachtige natuur, met superaardige gids Nancy en superheerlijk weer (ca. 80F en een heerlijk briesje)
heerlijke burgers en salades met frietjes gegeten in het restaurant
weer een mooie rit terug naar KissimmeeDaarna nog eventjes naar scrapbookwinkels Mouse Memories en The Scrappy Boutique, Target, Sports Authority en ... Walmart.

Eén van de leukste dagen (alweer) van deze vakantie!

Ta2 Gerrit
19-07-11, 11:48
Het leest allemaal heel lekker weg, en jullie hebben een helluva time, zo te zien.
Ik neem aan dat er een extra container mee terugvliegt voor sport en scrapbookartikelen :lol:

peter68
20-07-11, 23:10
Als Newbie, niet alleen op dit forum, maar ook in de wereld van baseball, kan ik zegen dat het geweldig was om een wedstrijd mee te maken!
Ik wist niets van het spel, maar Michae66 is gelukkig een 'kenner', dus ik werd vooraf, tijdens en achteraf goed 'ge-briefed' :razz:

In eerste instantie was de wedstrijd niet echt spannend en stonden de Yankees voor met 2-0. Vanaf de 7e inning kwam de spanning er weer in en wonnen de Rays met 3-2! Ik ben iets wijzer geworden van het spel, maar dat was niet het belangrijkste; de sfeer was errug goed. Geen gekke dingen gezien (hoewel... eigenlijk is er heel veel geks te zien ;) ).
Eten, drinken etc. is volop te koop. Leuk en lekker!

Ik kan iedereen aanraden om een wedstrijd bij te wonen als je hier bent en neem Michael dan als gids mee! ;)

Peter.

P.S.
Bedankt Michael!

Michael66
22-07-11, 07:04
Zojuist nog maar even het hotel voor de laatste nacht geboekt. Ft. Lauderdale leek me wel wat, en dan aan/bij het strand. Via Priceline geboden en het is The Westin Beach Resort & Spa, Fort Lauderdale (http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34227-d1190286-Reviews-The_Westin_Beach_Resort_Fort_Lauderdale-Fort_Lauderdale_Florida.html) geworden. Mooi en luxe hotel voor iets meer dan 100 dollar. Ik ben er blij mee, en Chantal is allang blij dat ik (eindelijk ... :)) een hotel heb geboekt.

Gisteren genoten met peter68 en gezin in Typhoon Lagoon (http://www.chantalsweb.nl/reisverslagen/verslag_2011.htm#2011-07-21). Zij waren er nog nooit geweest en hebben hun ogen uitgekeken: wat een groot waterpark, en wat een grote golven! We zijn voor ons doen dan ook erg lang gebleven, van 's morgens negen tot 's middags half vijf. Een heerlijke bijna-afsluiter van ons verblijf in Orlando / Kissimmee dit jaar.

Vandaag (vrijdag) gaan we onze vrienden in New Port Ritchie bezoeken, we gaan met ze lunchen. Erg leuk om hun weer eens te zien. Zeker omdat ook de man des huizes - Jack - mee kan komen. Door zijn ziekte en omvang is dat de laatste jaren niet mogelijk geweest.

En zaterdag dus naar Ft. Lauderdale, daar nog één nachtje en dan is het alweer tijd voor "die heimreise" met Air Berlin. We missen onze katten inmiddels best wel heel erg ...

Syllvia
23-07-11, 10:29
Whoow wat een mooi verslag, ik baal zo dat jullie bijna thuis zijn, wat moet ik dan doen als ik smorgens mijn kwark eet????????????? (ja kwark...South Beach dieet :) )

Chantalgouda
27-07-11, 21:02
Heel jammer dat het allemaal weer voorbij is, maar super bedankt voor het mooie weer dat jullie voor ons hebben aangevraagd. Zo is de overgang van de bijna 40 graden naar het weer hier niet zo groot geweest.

Ondertussen is de jetlag al bijna verdwenen en genieten we van de laatste vrije dagen.

Bedankt allemaal voor het meelezen, het meeleven. en de leuke reacties. We hebben er erg van genoten!!

Marita
28-07-11, 03:58
Jullie heel hartelijk dank dat jullie ons hebben laten meeleven in jullie vakantie.
Wij hebben van jullie verhalen genoten.

Groetjes Mrita