PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderen alleen reizen



Tans4USA
30-06-11, 20:24
Weet iemand op dit forum hoe het zit met de minimum leeftijd om alleen naar Amerika te mogen reizen?
Ik heb al diverse sites bezocht maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Het gaat om 2 vrienden van 17 en 18 jaar die samen naar Amerika op vakantie zouden willen gaan zonder ouders.
Alvast bedankt voor de informatie.

[verwijderd]
30-06-11, 21:22
Dit komt van de KLM site af:
Kinderen tot en met 4 jaar mogen op onze vluchten alleen onder begeleiding reizen. Voor alleenreizende kinderen van 5 tot en met 14 jaar oud is het verplicht om onze Unaccompanied Minor-service te reserveren. De service kan eventueel ook voor 15- tot en met 17-jarigen geboekt worden.

De Unaccompanied Minor service

https://www.klm.com/travel/nl_nl/images/stewardess_child_175_175_tcm541-221263.jpg
Met deze service weet u zeker dat uw kind tijdens de hele reis speciale aandacht en verzorging krijgt, ook bij eventuele vertragingen. Uw kind wordt altijd begeleid door ons grond- en cabinepersoneel dat speciaal hiervoor opgeleid is. De Unaccompanied Minor-service is verplicht voor alleenreizende kinderen van 5 tot en met 14 jaar. Voor kinderen van 15 tot en met 17 jaar is de service niet verplicht, maar kan naar wens gereserveerd worden.

Tijdens een wat langere overstap op Amsterdam Airport Schiphol wordt uw kind ondergebracht in onze Junior Jet Lounge. Hier krijgt het frisdrank en kan het zich uitleven met video- en computerspelletjes, video’s, boeken in verschillende talen en allerlei speelgoed.

Aan het eind van de reis begeleiden we uw kind persoonlijk naar degene die u heeft gemachtigd om het kind op te halen.Link: site KLM (https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/children/umnr_yp_framed.htm)

En ik heb dit bij andere maatschappijen ook wel op de site zien staan dus je zal even moeten kijken of daar hetzelfde geldt.

corrus
30-06-11, 22:45
17 en 18 jaar?? Kunnen gewoon zonder begeleiding vliegen hoor...

Ik vind ze een beetje te oud voor een UMmetje... :D

Trouwens gebruikmaken van UMmetje service best wel véél geld...

Bij UA kost dit al gauw ongeveer 100,- p.p.

Bovendien 18 jaar is volledig volwassen (volgens de wet)
Niet meer minderjarig (minor)

Tans4USA
30-06-11, 23:26
17 en 18 jaar?? Kunnen gewoon zonder begeleiding vliegen hoor...
Ik vind ze een beetje te oud voor een UMmetje... :D


Dat lijkt me ook wel, haha.
Het ging mij er meer om of ze zonder problemen Amerika inkomen?

AlexFL
02-07-11, 00:00
@Tans4USA;
Het is totaal geen probleem, alleen dien je voor een hotelkamer vaak 21 te zijn, een creditcard te hebben en daarnaast is autohuren onmogelijk. Let hier goed op, als je iets wilt boeken.

porschen
26-01-13, 17:36
Wij hebben twee kinderen van 14 jaar (tweeling). We overwegen om volgend jaar weer naar Florida te gaan, maar dit maal willen pa en ma een week eerder weg, en de kinderen daarna zelfstandig naar Orlando laten vliegen. Terug gaan we natuurlijk wel samen.
Ik kom er niet goed achter welke voorwaarden vliegmaatschappijen daaraan stellen. British Airways bijvoorbeeld heeft een verplichte betaalde service voor kinderen tot en met 12 jaar. Daarboven kan het vrijwillig, maar niet verplicht. Maar dan moet je wel bij BA zelf boeken, en dat is meestal een stuk duurder.

Stel dat ze geheel zelfstandig zouden gaan, komen ze dan wel zonder begeleiding door de douane?

Heeft iemand antwoorden, ervaringen of tips?

Tans4USA
26-01-13, 19:44
Nog even een reactie op mijn eerdere berichten, er werd bij de immigrations alleen gevraagd of de ouders op de hoogte waren en verder niks.
De 17 jarige had trouwens nog een verklaring van z'n ouders bij zich maar hier werd niet naar gevraagd.

trails
26-01-13, 19:58
Volgend jaar vliegen onze meiden ook 3 weken na ons naar Florida. De oudste is dan 19 en de jongste 16. We geven de oudste (die meerderjarig is) wel een ingevuld formulier mee dat jongste met haar mag reizen. Ook nemen wij alvast hun bagage mee zodat zij alleen maar handbagage mee hoeven te nemen.

corrus
26-01-13, 20:01
14 jarigen, wordt toch echt wel een probleem.

16 á 17 is geen probleem. maar 14 is gewoon een stukkie te jong volgens Amerikaanse airlines.

gudu
28-01-13, 13:32
ik ben op mijn 18e alleen gegaan met een vriendinnetje van 16. maar dat was in 1995 dus erg lang geleden . geen vragen gehad of wat dan ook . paspoort check en klaar was het en dan ook nog op JFK