PDA

Bekijk Volledige Versie : Charlestonmanor of Villa dolcetto bij iemand bekend?



nancy1
29-06-11, 20:02
Wij zijn voor april/mei 2012 op zoek naar een mooie villa met een handige indeling voor 2 gezinnen en een zwembad met wat privacy en een gunstige ligging t.o.v. de zon.
Wij zitten momenteel te kiezen tussen de villa op de site: http://www.charlestonmanor.co.uk/ of de villa op de site: http://villadol.com/index.htm
De 1e ligt in The Manor@Westhaven en de 2e op Tuscan Ridge.
Heeft iemand toevallig ervaringen met 1 van deze 2 villa's?
Normaal gesproken boeken we altijd via een reisorganisatie, maar dit keer willen we liever rechtstreeks van een eigenaar boeken, zodat je echt weet om welk huis het gaat. Vind dit wel heel eng om te doen. Hoop daarom dat iemand ervaringen heeft met deze villa's/eigenaren.

corrus
29-06-11, 21:24
Persoonlijk zou ik gaan voor de villa op Dolcetto Drive...
de lots op Tuscan Ridge zijn ruimer dan waar ook aan de 27.
"Lake View" heb je niet, want er zijn er geen...
Die zijde van Tuscan Ridge (links van de rotonde) is heel rustig...
Geweldige community...

Wil je "lake view" dan zou ik voor the Manor at Esthaven gaan...
Maar is wel een flink stuk drukker...

nancy1
29-06-11, 21:39
Ben bang dat het zwembad op Tuscan Ridge ongunstig is qua zon. Op de site wordt gezegd van niet, omdat het zwembad in de lengte is. De tuin ligt op het noorden/noordoosten. Als ik op qoogle maps kijk, lijkt het mij dat er in de ochtend veel schaduw van het huis is en in de middag veel schaduw van de heg die pal naast het zwembad staat.....
De tuin van Manor ligt op het zuid/zuidwesten. Het huis heeft ook een goede indeling voor ons. Alleen geen vrij uitzicht naar achteren helaas. Er staat rondom een witte schutting. Maar ja, je kan niet alles hebben........
We hebben voorheen ook al zowel aan de 27 als in Westhaven gezeten. Namelijk op Highlands Reserve en Legacy Parc en The Shire en The Abbey @ Westhaven.
Vind het alleen wel heel eng of beiden betrouwbaar zijn. Ik heb de huizen via Home Away gevonden. Ik neig nu toch naar The Manor, puur qua zonligging en indeling van het huis. Als ik naar de ligging van het park zelf kijk, neig ik meer naar Tuscan......
moeilijk, moeilijk, moeilijk die 'luxe' keuzes die je moet maken. Maar wel erg leuk om er weer mee bezig te mogen zijn!

trails
29-06-11, 22:24
Tuscan Ridge is een mooie community waar wij in een villa verbleven in 2008. Wij hadden, net als dit huis ook de pool op het noorden en hadden dus geen spatje zon op het terras. We waren er wel in februari dus ik weet niet of dat veel verschil maakt.
Wij boeken nu altijd een villa met pool op het zuiden/westen omdat we de zon willen tot ie onder gaat.
De villa in Manor at Westhaven heeft in ieder geval wel veel zon (Burford Circle). Je ligt niet vrij aan de achterkant maar de schutting staat vrij ver van de pool.
Kijk eens op deze site: www.bing.com/maps (http://www.bing.com/maps) dan kun je de villa's in bird's eye view zien van alle 4 de kanten.

De Tuscan ridge villa vind ik mooier, maar dat is persoonlijk. Alleen zouden wij hem nooit boeken ivm de ligging van het zwembad.

Wij gan volgend jaar naar The Abbey at Westhaven ( http://www.orlandovillakristall.com/ ). deze villa heeft alles wat wij zoeken: vrij uitzicht, zwembad op de goede kant, 4 slaapkamers en 3 badkamers en internet.

Succes met je keuze.

Wij boeken nu trouwens altijd rechtstreeks bij een eigenaar. Als het e-mail contact goed en snel verloopt is de rest meestal ook wel goed.

nancy1
29-06-11, 22:36
@ Trails Bedankt voor de reactie! De villa op Tuscan vind ik zelf ook mooier dan die andere, maar echt de zonligging......
Heb ook even gekeken op die van jullie. Ziet er ook erg mooi uit! Wij zijn vorig jaar ook op The Abbey geweest. Is ook een mooie en rustige community. Wanneer gaan jullie? Als het een andere periode is, ga ik ook nog even info opvragen.

ferret
29-06-11, 23:22
Bij villa Dolcetto staan de prijzen van 2008/2009. Dan gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen, want waarom houden ze hun website niet bij???

corrus
29-06-11, 23:26
Bij villa Dolcetto staan de prijzen van 2008/2009. Dan gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen, want waarom houden ze hun website niet bij???

Omdat ze nu beter verhuren... (lagere prijzen)

Maar alarmbellen... Nee... Ik ben niet zo paranoïde...
Gewoon contact met die mensen opnemen... komt best wel goed...

nancy1
29-06-11, 23:48
Ze reageren heel snel op de mail. Vind alleen hun prijs erg laag in vergelijking met anderen op dat park met hetzelfde huis. En dat vind ik wel apart.
We hebben net besloten dat huis te laten vallen met name door de zonligging.
Gaan nu kijken naar dat huis op Windsor Place. Heel toevallig heb ik daar vorig jaar foto's van gemaakt voor iemand anders op dit forum.

corrus
30-06-11, 00:42
Windsor Palms

Vaak aan de prijs, maar wel formidabel... :D

trails
30-06-11, 08:21
Wij vinden het ook raar als mensen hun site niet bijhouden. Is tenslotte een kleine moeite en wij slaan zo'n villa dan gelijk over.

Lage prijs betekent niet zo veel. Er zijn eigenaren die geen hypotheek op hun huis hebben en er alleen de jaarlijkse kosten uit willen halen en er zijn eigenaren die een hoop hypotheek hebben en dan toch vaak wat meer moeten vragen.
De stelling: je krijgt waar je voor betaalt gaat echt niet altijd op.

Wij gaan trouwens in februari.
Windsor Palms, Vaak aan de prijs, maar wel formidabel... :DNee, de villa op Windsor Place, The Abbey at Westhaven.
Windsor Place is een straat en geen community. ;-)

corrus
30-06-11, 13:00
O, sorry...

Zo zie je maar... let je even niet op en.... :lol:

trails
30-06-11, 14:53
Geeft niet hoor... kan gebeuren...;-)