PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema robkuh84: 18 dagen Florida 2011



robkuh84
28-06-11, 11:20
Hallo,

Ik ga komende zomer met 4 vrienden voor de 3e keer naar Amerika. Na de Oost en westkust brengen we dit jaar een bezoek aan Florida.

In eerste instantie zouden we een jaar overslaan, maar nu toch alsnog besloten om naar Amerika te gaan. Het is dus vrij kortdag, maar ik denk dat we alles nog wel geregeld moeten krijgen.

Het enige wat we weten over Florida is: Orlando, miami, key-West, Everglades en Cape Canaveral. Nu zat ik aan het volgende schema te denken:

Dag 1: Brussel - Orlando
Dag 2: Orlando (Disney world)
Dag 3: Orlando (Sea World)
Dag 4: Orlando (Universal studios)
Dag 5: John F.Kennedy Space Center / Cape Canaveral
Dag 6: Fort Lauderdale
Dag 7: Key West
Dag 8: Everglades
Dag 9: Miami
Dag 10: Miami
Dag 11: Miami
Dag 12: Miami
Dag 13: Miami
Dag 14: Miami
Dag 15: St. Petersburg
Dag 16: Orlando (???)
Dag 17: Vertrek Orlando - Brussel
Dag 18: Aankomst Brussel

Nu zitten we 7 dagen in Miami. dit mag best wat minder zijn, dus aan jullie de vraag of er ergens op de route nog iets speciaals ligt waar we ons een dag kunnen vermaken.

Andere op/aanmerkingen over deze route zijn natuurlijk ook van harte welkom. We zijn ons pas een paar dagen aan het verdiepen in Florida en weten er dus maar heeeeel weinig van af.

Alvast bedankt voor jullie recaties

Gr. Rob

Bqtje
28-06-11, 11:24
Hallo welkom,
Dag 2 en dag 4 . Disneyworld zijn 4 parken en Universal Studios zijn 2 parken . Voor elk van die parken heb je minstens 1 dag nodig .

Veel reisplezier !

robkuh84
28-06-11, 11:31
ja, dat dachten we al, maar vanwege de eorm hoge entree kosten zullen we maar voor 1 van de parken gaan denk ik.

Teleton
28-06-11, 11:33
We zijn ons pas een paar dagen aan het verdiepen in Florida en weten er dus maar heeeeel weinig van af.


Misschien toch eerst nog een paar reisverslagen van andere froumleden lezen? Een nachtje Fort Lauderdale? Wat ga je daar dan precies doen? En een nachtje Key West? Het programma ziet er om eerlijk te zijn, nog niet erg evenwichtig uit. Daarom is het eigenlijk nog een beetje vroeg voor tips.

Misschien is het de moeite om ook de onderwerpen over Miami ook even door te lezen. Misschien kom je nog tot heel andere inzichten. Succes met de voorbereidingen.

Ta2 Gerrit
28-06-11, 11:38
Ik zou op zijn minst het Key West verblijf een dagje verlengen. Anders is het alleen maar er naar toe rijden, biertje drinken, nachtje slapen en weer terug.
En Key West leent zich er goed voor om de volgende dag nog een biertje te drinken :-)

robkuh84
28-06-11, 11:45
Ik zou op zijn minst het Key West verblijf een dagje verlengen. Anders is het alleen maar er naar toe rijden, biertje drinken, nachtje slapen en weer terug.
En Key West leent zich er goed voor om de volgende dag nog een biertje te drinken :-)

Biertje drinken hoort zeker bij de activiteiten die we willen doen.
Dus Ik denk dat we daar dan zoiezo een dag langer blijven.
Is het iets om er heen te rijden, de volgende dag vanalles te bekijken en de dag daarop weer aan te rijden? haal je het om de mooiste dingen te zien in 1 volle dag?

Ta2 Gerrit
28-06-11, 11:48
Dat is in mijn ogen wel mogelijk (en voldoende ;-)), die ene dag, hoewel anderen er na een week nog geen genoeg van kunnen krijgen.

robkuh84
28-06-11, 12:01
Dat is in mijn ogen wel mogelijk (en voldoende ;-)), die ene dag,.

En heb je dan nog een speciale kroeg/cafe/bar waar dit mgelijk is?
iets wat met kop en schouders boven de rest uitsteekt?

A.Hofman
28-06-11, 12:11
Reisdag
Miami 3
Key West 2
Ft Lauderdale 1
Naples 2
St.Petersburg 2
Orlando 5
Terugreis
Aankomst NL

of vv natuurlijk.

Zo zou ik het indelen, maar daar zullen velen anders over denken.

Je hoeft niet terug naar de plaats van aankomst, zo creer je een 'extra' dag.

robkuh84
28-06-11, 12:15
Je hoeft niet terug naar de plaats van aankomst, zo creer je een 'extra' dag.

Hier twijfelen we ook nog over. Maar aangezien we een auto huren, vinden we het erg makkelijk om de auto weer op hetzelfde vliegveld in te leveren. Meestal zitten er ook behoorlijke kosten aan verbonden als je de auto ergens anders ionleverd. Weet iemand hier meer over?

A.Hofman
28-06-11, 12:25
Zolang je binnen de zelfde staat de auto weer inlevert zijn er geen extra kosten. Volgens mij mag je zelfs van Florida naar Georgia rijden en hem daar inleveren zonder toeslag.

Njit
28-06-11, 12:35
Persoonlijk zou ik wat minder dagen in Miami doorbrengen en wat meer dagen in Orlando. Zelf hebben we Miami meestal wel na 3 dagen gezien.
Verblijf in Miami is best duur. Voor de prijs van 1 nacht in Miami kun je minimaal 2 dagen in Orlando slapen. Pretparken zijn duur maar worden goedkoper naarmate je meer dagen gaat. Helaas is dit voor Disney pas vanaf 4 dagen. Bij Universal heb je wel combi-tickets voor beide parken.

Tokheim
28-06-11, 12:41
Zolang je binnen de zelfde staat de auto weer inlevert zijn er geen extra kosten. Volgens mij mag je zelfs van Florida naar Georgia rijden en hem daar inleveren zonder toeslag.

Er worden tussen Georgia en Florida wel dropoff kosten berekend hoor. USAreisen.de heeft/had een speciale deal met Alamo dat dit incl. was. Maar Alamo zelf geeft gewoon aan dat er dropoff kosten zijn. Dus om niet voor verrassingen te komen staan hebben we deze keer National gekozen via Eautohuur en daar betalen we een vast tarief van $250. Dit was voordeliger dan de USAreisen incl. deal met Alamo! Wij gaan a.s. donderdag beginnen aan onze reis en halen dan de auto op bij National in Atlanta en leveren hem weer in Miami in, dus we zijn benieuwd..

Theo