PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Alex nieuwenhuis: met Kim Miami-Miami sept. 2011



AlexN
24-06-11, 13:34
Wij vliegen op 9 september met Arkefly van Amsterdam naar Miami. Ons doel is veel te willen zien, en af en toe een dagje strand tussendoor pakken.

Schema:

09-09: Vliegen vanaf A'dam - Miami
10-09: Miami
11-09: Miami
12-09: Miami
13-09: Rijden van Miami naar Cocoa Beach
14-09: Cocoa beach
15-09: Rijden van Cocoa Beach naar Orlando (Disney World)
16-09: Orlando (Magic Kingdom)
17-09; Rijden van Orlando naar Sarasota
18-09: Rijden van Sarasota naar Naples
19-09: Naples (Everglades)
20-09: Rijden van Naples naar Key West
21-09: Key West
22-09: Key-West
23-09: Van Key West naar Miami Airport => Terugvlucht naar NL

Vraag, zijn de tochten van Miami naar Cocoa Beach en van Naples naar Key-West goed te doen in 1 dag?

Orangedevil
24-06-11, 13:45
Miami-cocoa Beach is ongeveer 4 uurtjes.
Naples-Key West hebben wij ook ooit gedaan maar dan omgekeerd. Ik denk een uurtje of 5,5 nonstop. Wij hebben toen halverwege een tussenstop gemaakt bij een krokodillenparkje in de Everglades.

Ta2 Gerrit
24-06-11, 13:52
Miami - Cocao Beach is makkelijk te doen. Naples - Key West ook wel, maar daar ben je wel een poosje mee onderweg, vooral de laatste 180 KM, tweebaans en druk.
En als je door de Everglades gaat (Tamiami Trail) is nagenoeg alles tweebaans.

Google geeft hiervoor al 5 uurtjes voor op, maar daar kun je gerust wat bijtellen.
Verder ziet het er allemaal redelijk relaxed uit. Veel plezier er mee.

cloggie68
24-06-11, 14:30
Wij hebben het stuk van Naples naar Key West ook opgeknipt maar wij hebben ook 2 kids bij ons van 7 en 9... denk dat ze het anders wel een hele saaie dag zullen vinden met zo'n afstand. We doen nu Naples - Homestead (overnachten in Hampton Inn) en dan Homestead - Key West. Daar blijven we 2 dagen. Dan rijden we naar Fort Lauderdale en blijven daar ook nog 2 dagen en dan terug vanaf Miami.

Lijkt me een leuke route die jullie doen, weet je zeker dat je maar 1 dagje in Orlando blijft?

corrus
24-06-11, 15:59
Wij vliegen op 9 september met Arkefly van Amsterdam naar Miami.
Ik neem aan dat je weet dat je eerst naar Orlando vliegt?? :D

AlexN
27-06-11, 12:02
Hebben gezien dat we inderdaad via Orlando naar Miami vliegen. Willen echt het rondje doen, vandaar Miami als begin en eindpunt.

Orlando hebben we inderdaad maar 1 dag, hierdoor vooral aan het begin en eind van de reis wat meer tijd voor dagje luieren op het strand. En als we het erg leuk vinden dan moeten we maar weer een keer terug :-)

Dank voor jullie hulp!

SpaceAce
27-06-11, 12:56
23-09: Van Key West naar Miami Airport => Terugvlucht naar NL

Ik weet niet precies hoe laat je terugvliegt, (ik verwacht ergens in de avond?) maar met een beetje pech rijdt je langer dan de 3.5 uur welke google.maps aangeeft. Zoals al eerder opgemerkt is de weg van Miami naar Key West veelal een 2-baansweg. Dit wil zeggen dat je maar beperkt kunt inhalen en je dus wellicht afhankelijk bent van het (langzame) verkeer voor je. Zeker als er dan ook nog eens een ongeluk gebeurd op die weg (en die gebeurd helaas regelmatig, tel de kruizen langs de weg maar eens), kun je behoorlijk wat vertraging oplopen.

Dus gewoon op tijd uit Key West wegrijden... óf een dag eerder al naar een hotel in de buurt van het vliegveld,...

AlexN
27-06-11, 22:22
Hoi Linda,

We vliegen om 21:20 terug naar NL. Zullen in de ochtend wel een uur of 10 het hotel uit moeten, dus dat moet in principe wel gaan lukken :-)
Maar bedankt voor het meedenken!