PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema leander: 15 dagen rondreis 2006



Leander
09-01-06, 14:23
Hallo,

Wij gaan komende augustus voor een dag of 15 met zn vieren voor het eerst naar Florida!

We wilden eerst met een camper 'durch die gegend' crossen maar ik heb hier en daar gelezen dat FL niet echt een goede staat is om te camperen, zeker omdat we graag de steden , stranden, attractie parken en waarschijnlijk 's nachts het uitgaansleven willen verkennen. Dus ik denk dat een auto met hotel een betere optie is, .. of denken jullie hier anders over?

Is er trouwens een zgn night-curfew op de campgrounds, kun je hier 's avonds nog even met je camper de stad in als je daar zin in hebt, of is dat niet te doen?

Ik ben tot nu toe op 2 interessante rondreizen gekomen, 1ste is van exit reizen, de florida circle

http://www.exit-reizen.nl/

en de 2de is van Netvacations, Sunshine Trails

http://www.netvacations.nl/

Qua prijs zijn de beide vrijwel gelijk.

Heeft er iemand ervaring met deze reizen/reisbureau's?

Alvast bedankt voor jullie reactie's !!!

Groeten,

Leander

Njit
09-01-06, 15:15
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met deze reizen/reisbureau's?


De Bronze Florida Circle van Exit Reizen heb ik al een keer voorbij zien komen. Hierbij waren de Hotel-locaties in Miami en Orlando echt heel slecht (ver van alles af voor een prijs die niet eens echt heel goedkoop was).

Waarom wil je een pakket-reis boeken? Een losse vlucht + auto en zelf hotels/motels boeken is waarschijnlijk een stuk goedkoper.

Exit-Reizen hebben wij de ervaring mee dat ze niet echt de meest nauwkeurige prijsopgaves geven. Vaak dingen vergeten of niet compleet.

Eric
09-01-06, 16:12
Ik ben het helemaal met Njit eens, dat een pakket reis naar Florida niet de beste optie is.
De hotels vallen vaak tegen, en omdat de reisburo's vaak per persoon rekenen, ben je ook nog eens duurder uit.
Als je zelf boekt (en liefst niet eens vooruit) kun je overal net zolang blijven als je zelf leuk lijkt, wil je merendeels pretparken, dan moet je natuurlijk langer in Orlando blijven, wil je ook strand kun je kiezen tussen west- of oostkust of de Key's.
Rondje rijden is ook zo makkelijk als wat, overal zijn zat motels, je komt nooit voor "uitverkocht" te staan, hoogstens ben je voor een enkele nacht iets meer kwijt dan je gepland had als het ergens erg druk is. (bv. tijdens springbreak of Daytona).
Voor een nachtje in een goed middenklasse hotel moet je rekenen op zo'n $ 70,00 + tax per nacht per kamer (waar 2 dubbele bedden staan).
Eric

Stephanie
09-01-06, 17:22
wij hebben ook gewoon zelf een vlucht/auto/hotels geregeld.
Ik zie niet in waarom je dat in een pakket zou moeten nemen, het is meestal duurder, en je kan niet helemaal doen wat je wil (aantal dagen per locatie etc.)

SpaceAce
09-01-06, 18:17
Ik ben het ook eens met de voorgaande reacties. Wat je wel zou kunnen doen, mocht je besluiten alles los te boeken, is om zo'n pakketreis als voorbeeld te nemen.

Je hebt dan zelf de vrijheid om ergens langer of korter te blijven of net iets anders te rijden. Ook kun je dan betere hotels uitzoeken en bij verschillende webreisbureau's te vergelijken naar de autohuur, vliegtickets en/of hotels.

Wij hebben zelf twee jaar geleden alles geboekt bij American Estates (www.americanestates.nl) omdat toen daar alles het goedkoopst was. Vorig jaar hebben we de vliegtickets bij vliegtarieven.nl (www.vliegtarieven.nl) geboekt, de hotels gedeeltelijk bij hotels.com (www.hotels.com), Expedia.nl (www.expedia.nl) of bij de hotels zelf geboekt en de autohuur kwam het goedkoopst uit bij Exit-Reizen (www.exit-reizen.nl).

We hebben voor deze laatste reis ook in z'n geheel een offerte opgevraagd bij Exit-Reizen (vliegtickets, eerste hotel en autohuur) maar toen kwamen we bijna 100 euro duurder uit (met name doordat ze de hotels per persoon per nacht berekenen en niet per kamer per nacht).

Het loont zich dus om zelf wat dingetjes uit te zoeken :)

Leander
09-01-06, 22:07
Hallo,

Heel erg bedankt voor de nuttige reply's !!!

Vandaag even het een en ander uitgezocht en idd lijkt het ons nu ook beter zelf een reis te plannen en dus ook de hotels zelf via internet te boeken. Het heeft zeker voordelen tov de aangeboden pakketreis, zeker omdat we ook op verschillende plaatsen wat langer willen blijven en op sommige weer wat korter.

Heeft iemand ervaring met het via internet direct huren van een auto, bij Alamo b.v.? Deze hebben zeer interessante prijzen...

Nogmaals bedankt!

Groeten,

Leander

guillermo
09-01-06, 22:55
hallo Leander,

wij gaan komende juli voor het eerst naar Florida voor 16 dgn en hebben ook na lang zoeken en diverse pakketreizen te hebben vergeleken alles afzonderlijk via American Estates geboekt. Leuk voordeel bij hen is dat je op internet online een offerte voor alle verschillende modules (dus vluchten, hotels of villa's en autohuur, verzekeringen en evtl. ook pretpark passes, aan kunt vragen, je ziet dus meteen wat je kwijt bent en kunt dan evtl. dingen nog aanpassen. Via de site is ook reserveren mogelijk. Wij hebben zo dus vlucht (nog goedkoop gelukkig), hotels (enorme keuze) maar ook de auto bij Alamo geboekt. Las overigens dat Alamo nu bij boekingen Florida tot eind maar free upgrades biedt. Succes ermee en veel plezier bij het voorbereiden en boeken!

grtn Wim
_______________________
http://florida4us.punt.nl/

Eric
10-01-06, 00:42
Heeft iemand ervaring met het via internet direct huren van een auto, bij Alamo b.v.? Deze hebben zeer interessante prijzen...
Leander
Alamo via het internet kun je prima doen.
De laatste vier keer dat ik naar Florida ben geweest heb ik Alamo via het internet geboekt, en iedere keer was het uitstekend verzorgd.
Neem het Gold pakket, en laat je daar ter plaatse niets aansmeren.
Soms kun je via een buitenlandse site nog goedkoper huren, maar zoveel scheelt dat niet.
Eric

Harm
10-01-06, 09:42
Het huren van een auto via het internet bij Alamo gaat prima. Je moet dan wel de Nederlandse Alamo www.alamo.nl nemen als je de Amerikaanse www.alamo.com neemt kun je wel eens slecht verzekerd zijn. Het nemen van Alamo gold is vaak niet nodig. Het verschil zit enkel in de volle tank benzine en het aantal bestuurders. Als er maar één bestuurder is kun je dus het Alamo all inclusive paket nemen. Bij Alamo all inclusive is men soms ook verplicht de eerste tank benzine vooruit te betalen, zodat de auto met een lege tank kan worden ingeleverd. Wat Exit betreft heb ik goede ervaringen. Al jaren bestel ik daar naar volle tevredenheid mijn tickets en de auto. Zij brengen mij netjes op de hoogte als b.v. het vliegschema veranderd, of dat Alamo op een van zijn vestigingen een extra airport fee gaat heffen.
Harm

Leander
10-01-06, 18:02
Hallo,

Nogmaals iedereen bedankt voor de reactie's!

Ik heb vandaag de vlucht geboekt bij LTU, 7 augustus heen 23ste terug, 730 euro, inclusief alles, .. das toch niet verkeerd dacht ik. Aangezien wij uit nijmegen komen is duesseldorf ideaal.

Het ziet er naar uit dat een auto huren via de amerikaanse website van alamo toch de beste en goedkoopste optie is, zijn er nog speciale dingen waar we op moeten letten?

Groeten,

Leander

Ta2 Gerrit
10-01-06, 18:24
Het enige waar je bij Alamo (en ook anderen) op moet letten is dat ze je ter plaatse niet allerlei onnodige verzekeringen aan proberen te smeren. Vandaar dat ze bij de .nl en de diverse reisorganisaties ook een gold pakket verkopen. Dan heb je echt alle verzekeringen die je nodig bent en een tank benzine, zodat je hem leeg kunt inleveren.
Het gold pakket kennen ze volgens mij alleen aan deze zijde van de plas. Correct me if I'm wrong.

PS Het is 3 koningen geweest, ik zal morgen even de kerstboom afbreken :lol:

knaapje
10-01-06, 19:47
...............Het ziet er naar uit dat een auto huren via de amerikaanse website van alamo toch de beste en goedkoopste optie is, zijn er nog speciale dingen waar we op moeten letten?

Leander,

Waar je op moet letten is dat je niet via de Amerikaanse Alamo-site boekt, maar zoals in diverse berichten hiervoor aangegeven wordt bij de Nederlandse site (Alamo.nl) en afhankelijk van het aantal bestuurders het All-inclusive of Gold tarief neemt.
Ogenschijnlijk is boeken in de US voordeliger, maar je loopt leeg op de verzekeringen die je erbij moet afsluiten.
Ik schrijf speciaal "moet afsluiten", omdat je anders hoge risico's neemt voor o.a. je wettelijke aansprakelijkheid in de US bij schade.

Succes
Knaapje

Eric
11-01-06, 01:26
Het ziet er naar uit dat een auto huren via de amerikaanse website van alamo toch de beste en goedkoopste optie is, zijn er nog speciale dingen waar we op moeten letten?
Leander

Leander, ofschoon het zo lijkt, is het duurder om via de Amerikaanse Alamo site te huren dan via de Nederlandse.
Dit komt omdat bij Alamo.nl (wat eigenlijk Target Travel in Zeist is, wat weer onderdeel is van fly-and-drive.nl) de prijzen inclusief de verzekeringen zijn (bij all inclusif & Gold) maar bij de Amerikaanse site er allemaal bijkomen.
Ik zou maar goed vergelijken, maar ik heb al ieder jaar weer gekeken, en steeds is NL het goedkoopste.
Succes, Eric

Leander
18-01-06, 21:52
Hallo,

Bedankt voor alle tips mbt het huren van een auto bij Alamo!

Weet iemand trouwens of er een reisbureau is waar je zelf je rondreis kunt plannen, dus route, hotels en evt. de huurauto, en dat dan dus via deze allemaal in 1 keer te boeken.

OF, ...is het een beter plan om gewoon de eerste en de laatste nacht te boeken en de rest ter plekke te organiseren?

Groeten,

Leander

guillermo
18-01-06, 22:05
Leander,

kijk eens op internet bij American Estates (www.americanestates.nl), daar kun je alles (vlucht/auto/hotels/villa) onafhankelijk van elkaar boeken en je kunt online offerte vragen

succes
wim

Harm
18-01-06, 23:34
Ik begrijp dat Wim een voorkeur heeft voor heeft voor American Estates. Gelukkig zijn er ook vele andere aanbieders van losse onderdelen om zelf een reis samen te stellen zoals Exit Straus, vliegtickets.nl etc. . Met en beetje handig zoeken op het internet kom je van alles tegen zodat je zelf alles kan regelen.
Harm

Natasja L.
19-01-06, 09:21
Wat betreft het huren van een auto bij Alamo…………

Ik zie op internet niet de aanbieding, die sommige reisgidsen wel aanbieden, namelijk een gratis upgrade. Ik heb dit al eerder op het forum gezet, maar om het makkelijk te maken volgt hieronder de aanbieding van Alamo.

Tot 31 maart 2006 heb je bij Alamo weer aanbiedingen. Je krijgt een gratis upgrade naar een hogere klasse auto! Dit jaar zelfs een SUV.

Alamo
Reserveer uw Intermediate of Full Size auto en ontvang een gratis upgrade naar grotere klasse.

Boek nu een Intermediate 2-deurs, dan ontvangt u een Full Size 2-deurs
Boek nu een Intermediate 4-deurs, dan ontvangt u een Full Size 4-deurs
Boek nu een Full size 2/4 deurs, dan ontvangt u een 4-Wheel Drive

Ik heb ook even gekeken wat ik kwijt zou zijn als ik via de Nederlandse Alamo site zou boeken (SUV) en ik kom tot de conclusie dat ik bij Oad goedkoper uit ben! Bij Oad betaal je voor een SUV bij Hertz 768 euro en op de site van Alamo 1070 euro. Dat vind ik nogal een verschil!! Als je de aanbieding van Alamo neemt, die in de reisgidsen staat, ben je zelfs nog minder kwijt dan 768 euro. Ik ben zelf geen fan van Alamo, dus wij boeken onze auto bij Hertz.

marisca
19-01-06, 10:00
Leander, Wat grappig , wij gaan 7 augustus weer naar huis met LTU. Mischien wel met jullie vliegtuig. Wij vertrekken ook va dusseldorf, we hebben alles geboekt in duitsland (kleve). Wij komen zelf uit arnhem , dus is het ong een dik uur rijden.Voor het eerst met LTU , ik ben benieuwd. Wij waren 420 euri's kwijt incl. pp Was jou bedrag ook berekend op 1 persoon? Wij gaan van 17 t/m 7 aug. Groetjes marisca. :D

Leander
19-01-06, 21:00
Hoi Marisca,

Ja idd, jullie gaan terug met de machine van onze heen reis. Toevallig..

420 euro, das niet verkeerd!
Wanneer hebben jullie geboekt?

Groeten,

Leander

marisca
19-01-06, 21:16
We hadden eerst een optie genomen op 2 januari dit jaar, en later die week geboekt. Dus pas geleden ik was ook reuze blij, dat we het vast hadden gelegt. Ja, je moet er snel bij wezen. Ik heb heel de kerst tijd zitten surfen op het net voor de betere prijzen, maar je moet alles naast elkaar leggen, wat je wilt en waar je goedkoper ui bent. Zo zijn de hotels ook stukken goedkoper in het duitse kleve. Zelfs goedkoper als bij expedia en exit-reizen. Groetjes marisca. Ik wil niet zeggen alle hotels, maar wel die van ons. by by :-#