PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema samtif: Orlando-Miami 20/8 tm 4/9 2011



samtif
22-06-11, 15:04
Hallo Allemaal,

Hier ons reisschema tot nu toe. Voor ons 4en is het onze 1ste keer naar Florida. Na heel veel leesplezier te hebben gehad zet ik nu ook ons reisschema op het forum.
Maar niet eerder voor jullie te bedanken voor alle tips en verhalen waar we een hoop info uit gehaald te hebben.
Voor ons is ook nu het aftellen begonnen, nog maar 2 maanden.

20/8 AMS Orlando aankomst in de avond
21/8 heleboel verkennen dag (het zal wel n shopdag worden met 2 pubers)
22/8 Universal Studio's
23/8 Islands of Adventure (Harry Potter)
24/8 rustdag (kan nog van alles worden)
25/8 Epcot
26/8 Seaworld (heeft iemand nog tips waar ik het beste de toegangs kaarten voor alle parken kan kopen, ik heb zelf al online gekeken.

27/8 Vertrek uit onze villa in Kissimmee floridamagicvacation op weg naar Hotel Dolphin Beach Resort in St. Pete beach voor 2 nachten.
We willen graag zwemmen met de mantees maar ik heb op het forum gelezen dat er rond deze tijd nog maar weinig mantees aanwezig zullen zijn. Is er iemand die me daar iets specifieks over kan vertellen. Elk advies of ervaring is welkom.
Ook willen we (anders) een boottocht met de Little Toot maken.

28/8 St. Pete Beach bekijken (sunset at Pier 60)
29/8 Vertrek naar ons volgende hotel Trianon in Bonita Springs
30/8 Sanible (en/of Captiva)Island
31/8 Vertrek naar ons volgende hotel Clinton South Beach hotel in Miami
We gaan onderweg zeker naar de Everglades.
01/9 Zwemmen met de Dolfijnen op Key Largo.
02/9 Een dagje Miami. Waaronder ook een tochje met ducktours southbeach Miami
Shoppen en het Holocaust Monument
03/9 Vertrek naar AMS.

Ik weet het is geen lange vakantie en een vol programma maar daarom hebben we ook geprobeerd om wat rust in te plannen. Mocht iemand nog een tip hebben deze zijn natuurlijhk altijd welkom.
Ik ga zeker spoedig proberen om een webblog te maken (is helemaal nieuw voor me)


Florida here we come. \\:D/


Groetjes Monique :-D

Teleton
22-06-11, 15:53
heeft iemand nog tips waar ik het beste de toegangs kaarten voor alle parken kan kopen, ik heb zelf al online gekeken.


En...waar kwam je zelf op uit? Ik denk dat je met de e-tickets van SeaWorld for kids prices het voordeligst uit bent, tenzij je nog ergens een coupon of code op de kop tikt. Voor Universal ben je waarschijnlijk met een 2 day Base e-ticket het voordeligst uit en voor Epcot koop je een dagkaart aan de poort. Meer info vind je vast in het topic over de kaartjes, zo nodig kan je daar ook vragen stellen.

Je kiest wel voor de drukste dagen in die periode om naar de themaparken te gaan. Vanaf de 29ste verwachten ze in Universal (http://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ViewItems.aspx?CG=UO&C=UOUEP2)minder drukte. Maar dan zijn jullie op weg naar Miami, ook leuk. Voor de drukte in Epcot kan je binnenkort hier (http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar) terecht. Donderdag is ook een hele drukke dag (http://www.thedibb.co.uk/busy-day-guide.php) in augustus om naar Epcot te gaan. Woensdag komt in de prognose beter uit de bus.

samtif
22-06-11, 20:15
Dank je wel Teleton, voor je snelle reactie.

Wat betreft het reisschema voor de parken, we zijn (nog) niet gebonden aan dagen.
Alles is wisselbaar omdat de tickets nog niet gekocht zijn. Ik ga zeker nog ff op de topic "kaartjes" kijken.

groet Monique

wehitflorida
22-06-11, 22:00
Wij ook net terug van een rondreis in Florida van 1 tot 13 juni,
we hebben in Miami ook in Clinton south beach verbleven!!
Heel tof hotel, goed gelegen!

tip: ipv valet parking aan 28 dollar per dag, in de straat om de hoek is een betaalparking aan 20 dollar per dag (ik herinner me de straat wel niet meer, ik dacht in de buurt van 8th of 9th street).
tip: elke dag van je verblijf gratis lekkere cocktail tijdens happy hour!
tip: Ga iets eten bij Oh Mexico, op de hoek van Espanola way (je loopt gewoon de straat van het hotel, Washington Ave door richting Lincoln road en je komt het tegen)
tip: Sushi fan? Bij Sushi Samba op Lincoln road heerlijk sushi en crab legs, mmm!!

samtif
22-06-11, 22:27
Dank je wel wehitflorida,

Ik neem al je tips graag ter harte. Leuk om te lezen dat we een goede keuze hebben gemaakt met het hotel. Ik zie een prachtige foto op je account. Heb je toevallig ook, in je afgelopen vakantie, gezwommen met de dolfijnen. Zo ja waar ? Voor ons het aftellen geblazen.

Groet, Monique :-P

wehitflorida
24-06-11, 20:12
Dank je wel wehitflorida,

Heb je toevallig ook, in je afgelopen vakantie, gezwommen met de dolfijnen. Zo ja waar ? Voor ons het aftellen geblazen.

Groet, Monique :-P

Inderdaad, ik ben nog altijd aan het nagenieten, het was geweldig!
Wij zijn gaan zwemmen bij Dolphins Plus, een aanrader!
groetjes, Tine

cloggie68
24-06-11, 21:39
Leuk dat jullie ook het Dolphin Beach resort op het lijstje hebben staan...volgend weekend slapen wij er (2 nachten)...kan niet wachten! Zaterdagmorgen zitten we op de Little Toot als alles goed gaat, we hebben een reservering gemaakt omdat we echt die zaterdag willen varen, zondag gaan we eerst naar de baseball game van de Tampa Bay Rays en dan rijden we door naar Orlando! Op ons blog kun je vast volgende week zien wat we ervan vonden!

samtif
27-06-11, 16:18
Hi cloggie68,
Dank je voor je reactie. Ik zal jullie zeker gaan volgen.
Alvast een hele prettige vakantie gewenst.
Monique :grin: