PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Air Europa



dennis-oostveen
21-06-11, 09:52
Bij world ticket centre tickets gezien voor EUR 571,- bij Air Europa.

Deze maatschappij was bij mij niet bekend, maar is dus een Spaanse maatschappij en lid van de Skyteam alliantie. Heeft hier iemand ervaring mee?

laredo
21-06-11, 09:59
Welke periode heb je het over?

dennis-oostveen
21-06-11, 10:07
vrijdag 4 mei naar Miami en zondag 13 mei naar Amsterdam
Allebei via Madrid. ( zag inmiddels ook continental voor 561 via new york newark)

Tinkerbell
21-06-11, 11:52
Als je even wacht kun je rechtstreeks naar Miami vanaf Dussledorf voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Vanuit Maastricht is dit een makkie. \\:D/

wendy1
21-06-11, 12:56
Waarop wachten? (woon ook in Maastricht ;))

dennis-oostveen
21-06-11, 14:06
@ Tinkerbell
Op prijzen let ik ook. Maar de vraag was of iemand ooit van Air Europa heeft gehoord en wat de ervaring daarmee is.

Tinkerbell
21-06-11, 15:30
@ Dennis.

http://www.airlinequality.com/Forum/air_europa.htm

dennis-oostveen
21-06-11, 17:26
nog nooit van deze site gehoord, bedankt voor de tip.

Ebelix
22-06-11, 12:35
Binnen Spanje heb ik met Air Europe gevlogen. Weinig beenruimte maar de service is ok. Vergelijkbaar met Transavia en Martinair. Op de intercontinentale route is de ruimte net zo veel (weinig).

soralysha
08-04-15, 12:54
In Juli vliegen wij met deze maatschappij en ben benieuwd of er nog mensen zijn met recentere ervaring.

hannie
08-04-15, 14:38
Ik heb in januari/februari 2015 met deze maatschappij gevlogen. Hadden pech om met een van hun oudere vliegtuigen zonder eigen entertainment systeem te vliegen. Verder niets mis mee hoor.
Zie mijn blog voor alle details.

koenkamphuys
25-07-15, 12:27
aaargh... wat een drama. Vliegtuig had panne en dat is pas na 11 uur opgelost. Informatievoorziening nog slechter dan de Nederlandse Spoorwegen. eerst een half uur, toen twee uur, toen 4 uur, 8 uur vertraging. Uiteindelijk maar helemaal geen nieuws meer. Om half 11 vertrokken we dan eindelijk, om half twee 's nachts zijn we in een hotel gedropt. Dat was trouwens wel netjes geregeld. vanmiddag verder, men heeft ons verzekerd dat er genoeg plaats is op de vlucht van vandaag.

Maar een dagje Florida inruilen voor een dagje Zaventem... da's wat minder.

Vanuit de lobby van hotel Diana in Madrid.

Marie-Anne
26-07-15, 20:26
Ik heb er weleens van gehoord van anderen en die hadden niet bepaald een goede ervaring met ze. Ongelooflijke vertraging en ellende.
Het is een Spaanse prijsvechter. Ikzelf stap er voor geen prijs in na die verhalen.

koenkamphuys
28-07-15, 03:13
Ach, mijn schoonzus had hetzelfde met US Airways... dit gebeurt iedere maatschappij wel eens. Tweede vlucht was in een mooie dreamliner en ik had een plekje gekregen in de premium class (beetje tussen business en economy in), maar een stuk ruimere stoelen. Goed eten, niets bijzonders maar ook niks mis mee. Als klap op de vuurpijl heb ik nog twee volle uren bij Immigrations gestaan. Om twee uur 's nachts thuis, en daarmee had ik het wel gehad.

hannie
28-07-15, 16:05
Pff wat een drama reis. Nu maar snel vergeten en genieten van FL.

UnusualKid
29-07-15, 13:12
:( lap, en juist met dienen maatschappij gaan wij ook weg!

Wietje
09-08-15, 21:57
Ook wij hebben dit jaar met Air Europe gevlogen.
Tickets geboekt in maart jl. en toen pas alle recenties over deze luchtvaartmaatschappij gelezen....

Inmiddels zijn we 2 dagen terug uit Florida (goed naar ons zin gehad maar wat een regen!) en ik moet zeggen dat de vliegreizen 100% zijn meegevallen.

We vlogen van Brussel naar Madrid, met een Embraer 195 - klein vliegtuig, 2x2 zitplaatsen maar meer zitruimte dan in de "standaard" Transavia toestellen- en vanaf Madrid naar Miami met een Dreamliner. Mooi nieuw vliegtuig, 3x3 zitplaatsen, leuke verlichting, zonneschermen in de raampjes die meekleuren van wit naar donkerblauw en ieder een eigen multi-mediascherm in de rugleunig voor je. De zit-, been- en armruimte is echter niet al te ruim bemeten dus ik kan me voorstellen als je lang bent dat je niet heel blij wordt van dit vliegtuig.

De stewardessen waren vriendelijk en spraken prima Engels. Maaltijd was de standaard chicken of pasta en op zich niets mis mee, en we kregen voldoende te drinken. Een uurtje voor het landen nog een snack van 3 mini pizzarondjes.
Terug vlogen we om half 10 en ook toen kregen we nog een warme maaltijd. In de ochtend een ontbijtje dat niet veel voorstelde, croissant met kalkoenfilet en kaas, cakeje, sap en koffie/thee.

Zowel heen als terug geen kapot vliegtuig of andere vertraging, ons is het dus allemaal meegevallen en zeker voor herhaling vatbaar ��

UnusualKid
12-08-15, 10:58
Stelt me al wat meer gerust! Bedankt voor de info.
Natuurlijk heb je met alle maatschappijen wel goeie en slechte ervaringen. Slechtste ervaring zelf met Brussels Airlines; beste ervaring met Vueling. Dus ja, what's in a name...

Esther2013
28-08-15, 08:57
Het zijn wel enorm goedkope tickets, voor € 440 in het hoogseizoen naar Florida, ben enorm aan het twijfelen......
In basis toch geen slechte maatschappij??? HELP!

mpaauwe
28-08-15, 09:17
Wij hebben ook erg getwijfeld, maar toch besloten het niet te doen. Niet om Air Europa, dat het wat minder is accepteer ik graag voor die prijs, maar omdat we niet rechstreeks bij Air Europa kunnen boeken. Bij hun zijn tickets met terugkeer in augustus nog niet beschikbaar.

mblokland
28-08-15, 13:58
Wij hebben ook de twijfel door deze prijs maar kiezen er ook voor om niet te boeken om de volgende redenen.

- Air-Europe zien wij als een mindere maatschapij dan bv British Airways of Air Berlin (onze mening);
- Wij verblijven 3 weken ter hoogte van Orlando (Clearwater & Cape Canveral) en willen dus vliegen op Orlando of Tampa en vinden Miami als vliegveld niet fijn;
- We denken dat er nog aanbiedingen komen rond de 525 euro naar Orlando/Tampa;
- Via Madrid is best een omweg waardoor de totale vliegtijd verder toeneemt;

b767-300er
28-08-15, 17:42
Ach. Een minder maatschappij. Valt op zoch toch wel mee. Beenruimte is in ieder geval beter als bij AB. Service bij BA en AB zal inderdaad beter zijn, net als de verzorging.

Aan de andere kant (de rest van je logische argumenten daargelaten) ruim 100 meer betalen voor een betere service en een iets betere maaltijd vind ik weer wat veel van het goede. Maar das mijn bescheiden mening. Als je naar Miami wilt zou ik dit voor deze prijs gewoon boeken. Ook al is het bij een broker.

koenkamphuys
29-08-15, 13:45
Je krijgt er zeker geen minder goed toestel voor. Een mooie dreamliner naar Miami. De Embraer van Brussel naar Madrid is natuurlijk wat meer basic.

b767-300er
29-08-15, 14:02
Ach, Ik vond de embrear juist top. mooie 2-2 seating, dus nooit een 3e persoon naast je

mpaauwe
29-08-15, 15:37
De tickets zijn helaas niet rechtstreeks via Air Europa te boeken, dat is mogelijk tot 30 juni. Tickets moeten dus via een tussenpersoon geboekt worden en daar heb ik meer problemen mee. Misschien kan iemand hier aangeven hoe de ervaringen met supersaver/ gate1/ enz zijn.

koenkamphuys
29-08-15, 16:55
dus nooit een 3e persoon naast je
Nou dat is ook weer waar. Ik zat gesqueezed tussen een dikke dame (model seat belt extension) en een lange brede vent.

@mpaauwe: ik heb gewoon bij een vliegticketsite (vliegtarieven.nl) geboekt.

betsydijkstra
30-08-15, 15:27
Net via gate1 geboekt a €500 pp 16-7/11-8 miami. Tussenstop Madrid 1,5 a 2 uur. Nog nooit zo goedkoop gevlogen hoogseizoen. Dreamliner en stoelen al gereserveerd. Wij zijn blij!

hannie
31-08-15, 15:30
Je kunt ook telefonisch boeken. Zag dit op een ander forum:


Op de website van Air Europa kon ik alleen data t/m 30 juni boeken en ik had geen zin in supersaver.nl (http://supersaver.nl/) en dergelijke, dus even gebeld.
Zeer vriendelijke en flexibele klantenservice, 24 uurs service; ik kan iedereen aanraden telefonisch te boeken (0207956095) voor data dat het online nog niet kan. Het telefoongesprek nemen ze op om risico's op taalfouten, namen typo's en zo uit te sluiten, als er iets mis gaat passen ze het aan zonder kosten. Geen extra cc kosten. En tijdens het gesprek kreeg ik mijn boekingsbevestiging - zonder fouten - al in de mail http://www.floridaforum.nl/0376DE98-2A63-49C1-8543-7A7DAECFDFB1

natalie
31-08-15, 17:53
Ik heb vrijdagavond geboekt bij Supersaver voor 5 personen, Amsterdam-Miami van 15-07 t/m 05/08 totaalprijs 2195€! Nog nooit zo goedkoop gevolgen!

robinthart
05-10-15, 23:20
Wij vliegen met de dreamliner op 15-7-2016, maar als ik naar de seatplan kijk zijn er 50 rijen van 9 stoelen.

Mijn vraag. Er kunnentoch geen 450 man in dat toestel?

Ebelix
06-10-15, 03:13
Ga maar goed naar het aantal rijen kijken en je zal zijn dat de number wel tot 50 gaat maar dat niet alle rijen aanwezig zijn.

b767-300er
06-10-15, 21:47
Wij vliegen met de dreamliner op 15-7-2016, maar als ik naar de seatplan kijk zijn er 50 rijen van 9 stoelen.

Mijn vraag. Er kunnentoch geen 450 man in dat toestel?

Geen idee waar je gekeken heb, maar ik zie een rij of 30

robinthart
06-10-15, 22:05
Op checkmytrip van Amadeus. Echt bizar. 50 rijen!

b767-300er
06-10-15, 22:19
Dan zijn het geen 50 rijen. Wellicht loopt het tot rij 50. Maar missen er nog een rij of wat voorin. 50 rijen past namelijk niet.

koenkamphuys
03-04-16, 16:26
aaargh... wat een drama. Vliegtuig had panne en dat is pas na 11 uur opgelost. (post van 25-07-15, 11:27)

Toch maar een follow-up hiervan.

Uiteindelijk was ik 26 uur later dan gepland op mijn bestemming. Ik kon na een overnachting in een Madrileens hotel, met de vlucht van de volgende dag mee (ge-upgraded naar een stoel die waanzinnig ruim was; helemaal niet verkeerd), en die vlucht liep ook nog eens twee uur vertraging op omdat men besloot te wachten op een grote groep reizigers uit Alicante.

Mijn reisbureau (vliegtarieven.nl) bood mij na thuiskomst een advocaat aan om de compensatie te eisen waar ik recht op heb. Op no-cure-no-pay basis zouden zij deze bij de vliegtuigmaatschappij claimen; bij uitbetaling rekenen zij €180 voor hun diensten. Omdat ik al begrepen heb dat het geen doen is om hier zelf achteraan te gaan, ben ik daar op ingegaan.

Air Europa heeft de nodige tijd zijn poot stijf gehouden, volgens de berichtgeving van de advocaat, maar vorige week kreeg ik bericht dat ze zullen overgaan tot compensatie van € 600,- in cash of vouchers (naar mijn keuze). Ik heb uiteraard voor cash gekozen.

Het ticket was destijds € 620, dus met de advocaatkosten erbij, ben ik uiteindelijk voor 200 euro heen en weer naar Miami gevlogen. Dat is toch ook weer niet verkeerd.

Het staat alleen nog niet op mijn bankrekening.

hannie
03-04-16, 17:03
Wat apart dat je een advocaat kreeg aangeboden. Fijn dat die alles geregeld heeft. Maar liever had je dit allemaal niet meegemaakt natuurlijk.

Frans1949
03-04-16, 18:14
Het ticket was destijds € 620, dus met de advocaatkosten erbij, ben ik uiteindelijk voor 200 euro heen en weer naar Miami gevlogen. Dat is toch ook weer niet verkeerd.

Het staat alleen nog niet op mijn bankrekening.


Goed gedaan jochie. :up:
Weer iemand die goedkoper dan ik heen en weer vlieg.:mad:

Veel plezier volgende maand.

koenkamphuys
03-04-16, 18:43
Wat apart dat je een advocaat kreeg aangeboden.

Ongevraagde service van het reisbureau vliegtarieven.nl - dat misschien een commissietje krijgt voor iedere klant die ze aanbrengen bij de advocaat (dat is Greenclaim). Advocaat blij, reisbureau blij en ik blij. En ik heb er deze keer weer geboekt.

En ja Frans, voor 200 euro naar de states, dat is inderdaad wel heel goedkoop. Welkom terug in Nederland, je bent met de neus in de boter gevallen want de lente is net begonnen. Vlogen jullie niet eigenlijk op Brussel?

b767-300er
03-04-16, 20:53
180 euro pp is dan wel weer redelijk aan de prijs... (Ikzelf ben ook aktief in dat wereldje)
maar altijd lekker geld terugvangen!!

Frans1949
03-04-16, 21:21
En ja Frans, voor 200 euro naar de states, dat is inderdaad wel heel goedkoop. Welkom terug in Nederland, je bent met de neus in de boter gevallen want de lente is net begonnen. Vlogen jullie niet eigenlijk op Brussel?

Oei oei, nee hoor Koen, we zijn nog steeds in Sebring.
Nog een kleine twee weken en dan weer in Nederland.
Hopen op nog mooier weer.

En nee, we vliegen niet op Brussel.
Deze keer een retour gekocht van uit Florida.
En dan met Tui naar en van Amsterdam.
Via Brussel vliegen was eigenlijk maar een heel klein beetje goedkoper maar waar ik tegenop zag was dat de vlucht naar Miami om 07:00 uur vertrekt.
Dan behoor je dus ongeveer 04:00 uur aanwezig te zijn.
Dat betekent dus de laatste trein de voorgaande dag of iemand moet ons midden in de nacht naar Brussel brengen.
Dan maar heen en terug op Amsterdam.

koenkamphuys
07-05-16, 14:17
Nou ik heb mijn compensatie eindelijk ontvangen. Dit soort zaken duren lang. Maar het werkt wel. Ik kan iedereen die een flink vertraagde vlucht heeft, aanbevelen een dergelijk bureau in de armen te nemen. Voor mij is het via greenclaim.nl gegaan; maar er zijn meer van dit soort sites, bv. flightclaim.com, vlucht-vertraagd.nl en euclaim.nl.

b767-300er
07-05-16, 19:39
Of mij een mailtje sturen :)

knaapje
25-10-16, 16:16
Heeft er iemand ervaring met vliegen met Air Europa op Miami?
Ze hebben momenteel voor maart 2017 nogal aantrekkelijke tarieven, net EUR 400 pp.

rjkd
25-10-16, 16:24
Geen ervaring maar wij hebben er voor van de zomer ook tickets geboekt. Een buurman vanmijn ouders vliegt er geregeld mee naar zijn familie in Spanje. Schijnt een hele gow maatschappij te zijn. Wij hebben de gok genomen en hebben voor de zomertickets kunnen kopen voor nog geen 2300 voor 4 personen.......

Wolf2014
25-10-16, 18:50
Wij hebben afgelopen zomer mer Air Europa gevlogen. Prima maatschappij, vanaf Madrid naar Miami vv met de Dreamliner. Zeker gezien de lage prijzen van een ticket, een goede deal.

betsydijkstra
26-10-16, 20:08
Wij ook afgelopen zomer met Air Europa naar Miami via Madrid. Niets op aan te merken, idd met spiksplinternieuwe Dreamliner (rook echt nog nieuw). In tegenstelling tot berichten op internet reuze vriendelijke crews en geen vertragingen. Alleen het eten was zo-zo maar ja het is vliegtuig eten. Wij zullen niet aarzelen om weer te boeken voor 2017. Vorig jaar waren de prijzen voor afgelopen zomer fantastisch. We betaalden toen ook €400 pp hoogseizoen ! Fijne vakantie!

rjkd
05-06-17, 12:23
Ik ben benieuwd of er dit jaar al mensen met Air Europa zijn gevlogen en wat de ervaring is.

Widajono
12-06-17, 23:24
Wij vliegen in juli met Air Europe, kan ik augustus laten weten hoe het gegaan is.😊
Weet iemand of je online kunt inchecken en stoelen kunt kiezen?
Wilma

rjkd
13-06-17, 12:25
Wij gaan ook in juli dus dan weet ik het als het goed is al!

Ans65
14-06-17, 08:37
Hi wij vertrekken ook in juli. Na onze booking hebben wij direct op de air europe site onze stoelen gereserveerd voor de heen en terugvlucht. Je ontvangt ook een bevestiging . Succes, Ans

rjkd
14-06-17, 22:12
Stoelen reserveren hadden wij ook al gedaan. Fijn dat dat kan van te voren! Nog maar een paar weekjes en dan gaan we het zien!

rjkd
13-08-17, 15:29
Voor degene die wellicht dit jaar overwegen met air europe te vliegen even een update van onze vlucht!
we hebben prima vluchten gehad. Eerst naar Madrid met een kleiner vliegtuig ( soort Transavia). Deze had geen entertainment en geen eten en drinken inbegrepen. Dit was prima aangezien het maar een vlucht van zo erm 2 uur was. Daarna naar Miami met een super mooie Dreamliner. Elke stoel zijn eigen entertainment en USB oplader. Eten was prima (standaard vliegtuig eten). De terug reis precies het zelfde. Op de lange vlucht Dreamliner en terug een kleiner vliegtuig.
Vluchten waarden prima op tijd en geen vertraging.
Enige minpuntjes waren dat we naar mijn inziens wat weinig drinken kreeg. Zowel heen en terug ben ik extra gaan vragen. Vooral op de heenvlucht die overdag was hadden ze wel wat vaker langs mogen komen. Verder vind ik het personeel wat chagrijnig over komen. Er kon niet echt een lachje af. Maar goed dat vind ik zelf wat minder belangrijk aks de rest gewoon goed is. Al met al zeer goed bevallen. Zeker in verhouding met de prijzen!

edbet
15-08-17, 12:14
Onze ervaring was ook goed met Air Europa! Aangenaam verrast idd na al die horrorverhalen op het net. We vlogen in de Dreamliner. Overstappen ging ook soepel op Madrid. Wel even een stukje lopen. De vlucht terug ging pas om 21.30 uur en dat is ons prima bevallen. We kwamen rond 18.15 uur aan op Schiphol. En dan hoef je niet heel lang meer wakker te blijven. Erg fijn voor de jetlag. Weinig last van gehad dit jaar.
Ze kunnen inderdaad wel vaker langskomen met drankjes. Ook vond ik dat het lang duurde voordat ze de eerste keer langs kwamen. Maar als de prijs weer zo goed is dan gaan we zeker nog een keer vliegen met Air Europa!

rjkd
15-08-17, 18:11
Ja idd even door stappen in Madrid en ook decterug tijd beviel ons idd goed!

FloridaFabian
13-02-18, 13:11
Wij vliegen 26/4 vanaf Amsterdam via Madrid naar Miami. Tickets zijn geboekt en betaald maar zie nu dat er toch wat gemixte reacties zijn over de kwaliteit van deze airline. Wat ik mij afvraag gaat vooral om het reserveren van de stoelen, dit kost ons voor twee personen al €96! Nu waren de tickets natuurlijk 'lekker goedkoop' maar als je het vervolgens aan de andere kant bij mag lappen schiet het ook weinig op. Is het zo dat je bij het inchecken (24u van te voren) gratis stoelen kunt uitkiezen of kan ik beter de veilige route kiezen en dan maar €96 uitgeven? Ook hoor ik graag wat de recente ervaringen zijn, lees dat er kans is dat we met de Dreamliner vliegen, is dat echt zo goed als de site van Air Europa aanprijst? Op YouTube/Seatgeek is er wel eea te vinden maar niet zoveel als voor andere airlines dus ben benieuwd!

betsydijkstra
13-02-18, 21:27
Wij zijn2 jaar geleden met air europe naar Miami gevlogen via Madrid. Bijbetalen voor stoelen weet ik ff niet meer. Maar we vlogen met spiksplinternieuwe Dreamliners, echt super fijn! We moesten alleen erg ver lopen met de overstap...poeh dat was wel ff rennen op de heenreis. Wij waren echt wel tevreden, aardig personeel ook!