PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Elsemie



Elsemie
20-06-11, 20:39
Hallo!
Wij, ik Man en zoon van 16 jaar gaan in november voor de eerste keer Florida een bezoekje brengen; Wij gaan ginds onze zilveren huwelijksverjaardag vieren. We gaan (maar) 10 dagen en weten nu al dat de tijd kort zal zijn. We gaan vliegen met de airbus 380. JOEPIE!!! We gaan Cape Canaveral bezoeken de Keys verkennen en ook zouden we graag een paar alligators bewonderen in de Everglades, als er daarna nog een beetje tijd over is een bezoekje brengen aan Orlando.
we moeten nog een beetje plannen maar weet nu al dat we uit dit forum heel veel info zullen halen!

Teleton
21-06-11, 09:27
We gaan (maar) 10 dagen en weten nu al dat de tijd kort zal zijn.

Hallo Elsemie en family en welkom hier op het forum voor de verwende Floridavakantieganger. 10 dagen is niet veel maar met een goeie planning heb je vast een heerlijke vakantie. PAs wel op voor een asfaltreis, jullie willen best wel veel. Duurt de reis 10 dagen of zijn jullie er effectief zo lang?

November is een fijne, en vooral in het begin een rustige maand. Zit je er rond de 24 ste, hou dan rekening met enorme drukte ivm Thanksgiving.

Hoe dan ook, succes met de planning en veel plezier straks!

2theUSA
21-06-11, 13:12
Hoi Elsemie,

Welkom op het forum. Wij, mijn man en ik zijn net terug van een weekje florida. Ook een korte periode is goed te doen, wel hebben wij ons beperkt tot 2 plaatsen, want vergis je niet in de tussenliggende afstanden. Ik zou liever een aantal dingen echt gezien en beleefd willen hebben, i.p.v. overal in vogelvlucht langs gaan.

De vele reisverslagen, te vinden op dit forum, kunnen een goede hulp zijn bij het plannen van jullie eigen reis. En stel gerust al je vragen, er is altijd wel iemand die een antwoord weet.
Veel plezier met de voorbereidingen van jullie reis.

Groet Christa

Elsemie
21-06-11, 13:23
Wij gaan 28 oktober tot 6 november. Zoals ik heb vermeld is Orlando een optie indien we nog wat tijd over hebben maar zeker geen prioriteit. We hebben enkel een hotel geboekt voor de eerste 2 overnachtingen en voor de rest zien we wel waar we uitkomen. Ben blij te horen dat het dan rustig is.

Teleton
21-06-11, 17:32
voor de rest zien we wel waar we uitkomen. .
Het ziet er naar uit dat dat tussen Kennedy Space Center en Key West zal liggen.....en dat is precies waar Christa ook een beetje voor waarschuwt. Tussen die twee plaatsen ligt een heleboel asfalt.

De valkuil voor een korte vakantie is echt het en/en syndroom. Een ander adagium wat nog wel eens tot een tegenvaller wil leiden is "We zien het wel". Dat kan heel goed, maar dan nog moet er een soort basisplan zijn. Voorbeeld: als ik zelf in die periode naar Key West zou gaan, zou ik dat met Haloween doen. Zou het sneu vinden als ik zo iets op een haar na zou missen door er een dag of zo te vroeg of te laat te komen. Dan kom je toch uit op " We zien het net niet...." En wil je er bij zijn, dan moet je echt een overnachting vooruit boeken. Als er nog ruimte is.

Voor een rondje Florida zoals jullie het in gedachten hebben, neemt de gemiddelde toerist een week of drie. Maar ieder zijn meug, als dit de keuze is, is dat natuurlijk prima. Niet voor niets wordt er vaak gezegd: Florida's too much........\\:D/.