PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Nixian



nixian
16-06-11, 19:27
Wij zijn Nico & Pan. Ik Nico ben 52 mijn meisje iets jonger. In het recente verleden, kwam ik met mijn ex vrouw regelmatig in Florida just for fun en om vrienden te bezoeken die In Dania (vlakbij Ft. Lauderdale) woonden. Sinds mijn echtscheiding in 2005 nog maar 1x Florida geweest. Ik was toen in 2009 in en om Miami om Het Nederlands team te zien spelen in de WBC.
Nu wil ik mijn vriendin het aangename leven in Florida laten ervaren. Wij gaan eind oktober voor 2 weken naar Florida. Een van de redenen om te gaan is om te bekijken of (als mijn meisje het Florida "gevoel" bevalt) we misschien een condo of townhouse kunnen kopen. Tot dan heb ik nog een hoop zaken uit te zoeken. Ik geloof dat er op dit gebied weinig info op het forum is te vinden, of vergis ik mij daar in? In ieder geval heb ik de afgelopen dagen al heel wat nuttige tips opgedaan v.w.b. voordeeltjes te behalen zoals Groupon. Ik heb vandaag al de app op mijn telefoon gedownload. Tevens wil ik via deze weg een ieder bedanken voor al de moeite liefde en aandacht, besteed aan dit forum

Njit
16-06-11, 19:36
Welkom op dit gezellige FLorum. Leuk dat je het Florida gevoel met je meisje wilt delen.


Een van de redenen om te gaan is om te bekijken of (als mijn meisje het Florida "gevoel" bevalt) we misschien een condo of townhouse kunnen kopen. Tot dan heb ik nog een hoop zaken uit te zoeken. Ik geloof dat er op dit gebied weinig info op het forum is te vinden, of vergis ik mij daar in?

Wel hoor: Huis kopen in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4798) (33 pagina's!).

Er is geen onderwerp zo gek of het is te vinden hier :)

koenkamphuys
16-06-11, 20:59
Ik hoop voor je dat ze net zo Floridagek wordt als jijzelf. Het is immers erg prettig om een gezamenlijke passie te hebben. Zeker als jouw droom is om er een verblijfje te gaan kopen.
Even over het huizenkooptopic: je hebt drie soorten mensen die er commentaar geven. De pessimisten die je willen voorrekenen dat het veel geld kost en geen rendabele belegging is (ze hebben gelijk), de realisten die je voorrekenen dat het veel geld kost en vooral ook erg leuk is (die hebben ook gelijk) en de optimisten die denken dat het daar niets kost (die hebben geen gelijk). Als je daar doorheen weet te lezen is het een zeer informatief topic.

nixian
16-06-11, 23:25
Beste Koen,
Ik denk dat je mij kan scharen onder categorie 2. Ik zou er tot een paar jaar geleden geen minuut aan gedacht hebben, maar in de huidge situatie (goede $/€ verhouding) en het grote aanbod voor relatief lage prijzen is bij mij het idee ontstaan, "als ik het ooit wil realiseren, dan moet het nu (binnen een jaar)". Ik zal Njit z'n tip dan ook van harte nemen en de 33 pagina's informatie doornemen. Jullie beiden bedankt voor je reaktie.
Groetjes.