PDA

Bekijk Volledige Versie : Geldig Belgisch rijbewijs



paull
15-06-11, 22:48
beste

wie kan mij helpen
voor in florida rond te reizen met auto of camper,is een europees rijbewijs dan voldoende, of moet het een internationaal rijbewijs zijn

de laatste maal dat ik in amerika was in 1998, was een europees rijbewijs voldoende, maar is het inmiddels veranderd misschien

graag een duidelijk antwoord
bedankt alvast
paull

Guus
15-06-11, 22:50
Een geldig Nederlands rijbewijs volstaat.

corrus
15-06-11, 22:57
Volgens mij ben je Belgisch staatsburger... En voor inwoners van België gelden volgens mij andere regels...
Een normaal Belgisch rijbewijs volstaat niet, je zult dus een internationale moeten halen...

paull
15-06-11, 23:11
beste
ik als belg kan een belgisch rijbewijs krijgen, maar ook een europees en een internationaal
een verschil is dat een europees rijbewijs geldig blijft, en een internationaal rijbewijs maar 3 jaar geldig is
vandaar mijn twijfels, of ik een nieuwe moet gaan aanschaffen

tot 1998 was een europeesrijbewijs geen probleem, maar hoe zit dat nu
wie weet beter
groeten

Guus
15-06-11, 23:15
De Belgische ambassade in de VS zegt het volgende:
To drive in the US, a Belgian citizen must obtain an international driver’s permit (IDP) from the local administration in Belgium where he is registered, before coming to the US. The IDP verifies that one holds a valid license in his home country.
Ik begrijp dat een internationaal rijbewijs in België anders is dan in Nederland. Nederlanders kunnen wel gewoon met hun Nederlands rijbewijs in de VS rijden (sorry). Ik begrijp overigens niet goed wat je met Europees rijbewijs bedoeld. Bedoel je soms een rijbewijs volgens Europees model?

MrBean14
15-06-11, 23:49
Hallo,

een echt (oud) Belgisch rijbewijs is meestal niet in orde omdat er enkel "rijbewijs" en "permit de conduire" opstaat. De "nieuwere" versies bevatten alles in HEEL veel talen, waaronder het Engels. Deze kan je gewoon gebruiken in de VS. Vroeger moest je als je een oud rijbewijs had dus wel degelijk een internationaal rijbewijs aanvragen (nu spreek ik over eind jaren 90 toen ik voor de eerste keer ging).

Groetjes,

Davy

elcrack
16-06-11, 12:29
Ik ben vorige maand nog naar de USA geweest en een Europees rijbewijs zoals wij Belgen dat kennen is voldoende.

#-o

cindy74
16-06-11, 13:53
^^^Ook wijhebben geen problemen gehad met ons gewoon rijbewijs hoor .

Minneke
16-06-11, 20:33
Wij hebben ook ons "oud" rijbewijs ingeruild tegen een Europees. Dit was volgens de gemeente voldoende. De vorige keren hebben wij gewoon met ons oud rijbewijs rondgereden. Geen problemen gehad maar we hebben het ook niet moeten tonen....

Hans uit Koekelare
16-06-11, 21:27
Met je rijbewijs die je nu kunt verkrijgen bij je gemeentebestuur is het altijd een Europees Rijbewijs en die is geldig in VS voor een auto te besturen.

paull
17-06-11, 18:25
beste

dank alle voor jullie antwoorden

is er een uitzondering , wanneer we met een camper rijden, rijbewijs B is voor deze voertuigen voldoende, dat is al geweten

graag iemand die me kan informeren
groeten
paull