PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer villa/condo/appartement - wat neem ik mee?



deh78
14-06-11, 09:44
Hallo,

Als ik op wintersport ga naar Oostenrijk en ik heb daar een appartement gehuurd dan neem ik voor die 7 dagen mee


Koffie + filters
Vaatwastabletten

Is het stom om juist ook voor 7 dagen app. in Orlando deze dingen ook mee te nemen.

Gr. Dennis

Njit
14-06-11, 12:55
Leuk topic. Wij zitten dit jaar ook voor het eerst in een Condo (Cane Island).

Zelf was ik van plan om de eerste dag gewoon naar de Walmart te rijden en daar alles te halen. Maar dan voor vaatwastabletten en wasmiddel. En eten natuurlijk. Koffie zet ik eigenlijk nooit op vakantie.

fransje
14-06-11, 13:11
Wij idem dito.
De eerste dag rijden we naar Walmart of Publix voor de noodzakelijke dingen zoals inderdaad vaatwastabletten, waspoeder, maar ook vuilniszakken, toiletpapier, toiletreiniger o.i.d.. De laatste keer hebben we hele handige zeepdoekjes bij de Publix meegebracht voor het aanrecht, tafel etc schoon te maken.
En natuurlijk alle etenswaren:lol:

Michael66
14-06-11, 14:18
Koffie + filters: Alleen handig als er ook een koffiezetapparaat in het appartement aanwezig is. Anders alternatief: oploskoffie of dagelijks even stoppen bij Starbucks of andere koffieboer.

Vaatwastabletten: De meeste vaatwassers in de VS werken anders dan in NL/BE. Ze worden gevuld met warm/heet water uit de boiler. De tabletten uit NL/BE zijn afgestemd op de werking van de vaatwassers hier. De vraag is dus of de meegebrachte tabletten wel even goed werken.

Zoals al eerder genoemd is de Walmart 24/7 open. Daar kun je alles kopen wat je nodig hebt (en ook van alles wat je niet nodig hebt ;)) op het moment dat je het nodig hebt. En tegen zeer gunstige prijzen. Dus daarvoor hoef je het niet mee te nemen. Ik heb de artikelen die je noemt in ieder geval nog nooit meegenomen. Ik neem eigenlijk maar heel weinig mee ... maar da's een heel ander verhaal.

Kijk vooral ook eens bij de bestaande forum-onderwerpen hierover:
Ik ga naar Florida en neem mee... (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2295)
Wat neem ik mee en zeker NIET mee (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8435)
Inpakken: Wat neem je mee naar Florida? (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3880)

knaapje
14-06-11, 14:37
Zal een beetje van jezelf en de verblijfsduur afhangen en van de mogelijkheid om wat extra gewicht op de heenreis mee te nemen. Als je 1 week in een condo zit met 2 personen hoe vaak zal je dan wassen of afwassen?
Ik kan me dan voorstellen, dat je geen 40 of 50 vaatwastabletten koopt, maar een paar meeneemt net als wat wasmiddel als je een wasmachine hebt.
(Doe ikzelf ook)

Knaapje

marijke8
14-06-11, 15:14
ik neem zelf altijd alleen een pak koffie mee voor mijn zwager en thee al hoewel je thee ook in de Walmart kan kopen, en een geel vaatdoekje van thuis. De rest kopen we in de Walmart of Publix

Teleton
14-06-11, 15:24
Maar dan voor vaatwastabletten en wasmiddel. Tip: De ervaren Cane Island bezoeker kiest voor de Dollar Tree Store (http://www.dollartree.com/cleaning-storage-hardware/laundry-supplies/Detergent-Fabric-Softener-Bleach/212c311c385/index.cat).....Het is er een zooitje, (neem vooral je polsstok mee en je spaanse woordenboekje) maar voor wasmiddelen en aanverwanten Het Adres, vooral ook vanwege de handzame (relatief) kleine verpakkingseenheden.

Sanibel
14-06-11, 16:37
Als ik op wintersport ga naar Oostenrijk en ik heb daar een appartement gehuurd dan neem ik voor die 7 dagen mee


Koffie + filters
Vaatwastabletten

Is het stom om juist ook voor 7 dagen app. in Orlando deze dingen ook mee te nemen.

Als je de koffie bent gewent van de brander uit Utrecht(hé ik maak geen reclame=D>=D>) zou ik als ik mijn schoonmoeder moet geloven zeker je eigen voorraad meenemen.(zij neemt altijd een halve koffer met Koffie mee, welke wij weer op de terugweg vullen:D:D:D:D:D).
Koffiefilters zou ik niet meenemen, meestal liggen deze in het appartement c.q. villa nog van de vorige bewoners. En het formaat is ook anders dan hier in Nederland(meestal)


Sjon, Bianca en Romy

Lea
14-06-11, 19:51
Ik heb vorig jaar mijn eigen koffie echt gemist ondanks dat ik daar oploskoffie had meegenomen, en thee is ook niet te pruimen daar dus dat zou ik zeker de volgende keer meenemen van thuis.

Freubel
14-06-11, 20:25
Wat nemen wij mee naar een condo of villa:

Shampoo en cremespoeling
Wasgel (ivm allegie)
Tandpasta
(dit nemen we uiteraard niet mee terug)

Voor de rest niets, daar hebben we de dollartree/wallmart voor.

Groetjes

Freubel

JKG
14-06-11, 21:09
Wat ik vaak doe, is gewoon bij de Walmart een afwasborstel en wat afwasmiddel kopen, hiermee doe ik dan die paar glazen en een paar bordjes die we vuil maken. Meestal eten we toch buiten de deur en wat we 'thuis' eten is met een borsteltje zo schoon. Bij de vaatwasser ligt al een blokje, die je moet gebruiken als je weer uit het huis gaat.. vaatwasser met vuile vaat vullen, blokje erbij en nog niet aanzetten.. dat doen ze bij het schoonmaken wel.

Ik ben geen koffiedrinker, maar ben je echt een drinker van een bepaald merk.. dan kan je het gerust meenemen. Koop bij de Walmart wel wat flesjes water om het koffiezetapparaat mee te vullen, anders heb je je favoriete Nederlandse koffie met een plons zwembadwater.

Ik neem altijd zo min mogelijk mee en koop het allemaal bij Walmart of Publix.

Ta2 Gerrit
15-06-11, 00:34
Wij nemen helemaal niets mee. Wal*Mart, Publix, Target etc. voorzien ons van alles.
En inderdaad de koffiefilters kunnen nogal verschillen, maar de koffie van Folgers, en dan de Classic Roast, doet niet veel onder t.o.v. die van de branders uit Friesland :mrgreen:

Goede thee is er wel degelijk, maar het vergt wat zoek- en probeerwerk. En water uit de fles.

jarjarbinks
15-06-11, 10:18
Net zoals Gerrit,

Wij nemen helemaal niets mee. We kopen alles daar.
Zelfs kleren die we meenemen zijn allemaal oud en kopen we daar nieuw en het oude gaat naar een goed doel. Eigenlijk kunnen we met 1 a 2 koffers (voor 4 personen) naar Florida gaan en we komen met 4 koffers vol terug.
Daarbij laten we in de villa ook nog al het eten etc staan wat nog goed en dicht is. Dus dat komt ook niet in de koffer op de terug weg.

Zelfs shampoo etc kopen we bijna nooit. Dit ligt eraan hoe vroeg of laat we in Orlando zijn. Is het heel laat in de avond en vallen de oogjes dicht (dus geen zin in eerst winkelen) dan nemen we een kleintje voor de douche en tandpasta mee.
Zijn we vroeg in Orlando dan kopen we alles daar.
We zijn met z'n vieren en voordat we weg zijn, zijn alle gekochte potten en flessen weer helemaal leeg.
Zoals ook door Gerrit aangegeven heeft er is echt wel goede koffie en thee te krijgen. Snap echt de mensen niet die dit meenemen. Als je bij een kennis op visite gaat neem je toch ook geen koffie mee als hij toevallig een ander merk heeft. Daarnaast je neemt toch ook geen aardappelen mee (dit mag volgens mij ook niet) want die zijn in Florida ook heel anders.

Er is zoveel soorten koffie te krijgen, is de juiste niet bij Walmart dan misschien bij Target of Publix. Er is altijd wel een winkel te vinden.
En thee is er in overvloed. Heel lekkere, drink zelf ook veel thee. Mijn vrouw is de echte koffie drinker, maar die vindt altijd de juiste koffie.

Ta2 Gerrit
15-06-11, 10:35
Nog even een aanvulling; voor het douchegebeuren nemen wij altijd VO5, zo'n beetje de goedkoopste shampoo en conditioner die er is.

Maar mocht je wat meer merkgebonden zijn, of niet van die grote flessen willen hebben dan heb je zowel bij Wal*Mart en Target speciale vakantierekken met mini verpakkingen.

Shampoo's, conditioners, gels, hairsprays, tandpasta enz. enz. van alle bekende merken en voor "kleine prijsjes"
Ze zijn meestal te vinden in de buurt van de normale verzorgingsproducten en pharmacy.

Lea
15-06-11, 11:10
Hmm blijkbaar heb ik dan toch de verkeerde thee gehad, al had ik er 10 zakjes in de mok zitten proefde ik nog geen thee.
Maar ach de nescafe was ook goed.

Maar een ding is zeker als het er ooit van komt er nog eens een keer er naar toe te gaan neem ik toch mijn eigen koffie mee.

ietie
15-06-11, 12:17
Wij nemen ook altijd vaatwas tabletten uit nederland mee, ze werken perfect daar, net zo schoon.
Koffie filters koop ik daar omdat onze niet goed passen in de amerikaanse koffie zet apparaten.

nikie1968
20-06-11, 13:50
wij nemen mee:

*een fles dettol en dettoldoekjes(niet dat we vorig jaar een hele vieze villa hadden hoor, maar neem ik overal mee naartoe)
*koffiesticks(om bij slappe koffie erbij te gooien en voor in de villa voor 1e kopje s'morgens)
*thee(gewoon een paar zakjes geen volle dozen..)
*vaatwastabletten en klein flesje afwasmiddel
*wasmachinetabletten en droogtrommeldoekjes
*alle toiletspullen shampoo badschuim haarlak deo tandpasta zonnebrandcremé enz. enz.

Echte Hollanders....hahahaha......tja, mijn man zegt ook altijd, kun je daar allemaal kopen, maar koffer moet toch vol op de heenweg, terug neem ik van dit niets meer mee...

ruthytje
24-06-11, 23:20
wij nemen mee:

*een fles dettol en dettoldoekjes: In de wallmart vind je duizend en een versies van ontsmettingsdoekjes/kuisdoekjes, ik heb er zelf gebruikt vorig jaar, het is spic&span proper!
*koffiesticks: weeral de Wallmart verkoopt Starbucks gemalen koffie voor thuis: het gedacht alleen al!!
*thee(gewoon een paar zakjes geen volle dozen..)
*vaatwastabletten en klein flesje afwasmiddel: dollartree (Si Senora, tudo es... dollares) of wallmart voor de usa-made merken.
*wasmachinetabletten en droogtrommeldoekjes: zie hierboven
*alle toiletspullen shampoo badschuim haarlak deo tandpasta zonnebrandcremé enz. enz. idem dito. Enkel de scheerschuim van mijn ventje was in de toilettas, zelfs de kindershampoo voor onze kadetten kwam van de wallmart en is mee teruggekeerd naar Belgie omdat hij zo lekker rook, voor de prijs moet je het niet doen.



Ik verkies zelf een half lege koffer heen en een stampende volle terug. Niet met kledij wat dat is mijn dagelijkse bezigheid maar wel met coca-cola gadgets en ander hebbedingen.

Tinkerbell
03-07-11, 18:55
Tja ik krab toch even achter mijn oren. Als ik lees wat er allemaal aan voedsel de oceaan over gaat vraag ik me toch af wat jullie invullen bij "food"
Alles wat door het mondje gaat valt onder food en is derhalve onderhavig aan controle.
Vullen jullie dat gewoon niet in en op hoop van zegen door de douane?
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar met de laaste ophaalronde van afval en troep krijgen we altijd te horen van het personeel in het vliegtuig om geen eten de US in te voeren.
Hebben jullie daar nooit geen problemen mee?
We hebben totaal geen zin in welk oponthoud what so ever dus bij ons gaat alles wat door de mond kan in de prullenbak.
Voor elke tablet heb ik een medisch paspoort en verder gaat er niks eetbaars in onze koffer.

Guus
03-07-11, 19:43
Tja ik krab toch even achter mijn oren. Als ik lees wat er allemaal aan voedsel de oceaan over gaat vraag ik me toch af wat jullie invullen bij "food".
Volgens mij valt het wel mee. Het enige dat wel eens op een food lijst voorkomt is koffie en dat mag gewoon mee. Persoonlijk geef ik dit soort dingen alleen aan bij punt 15 van het CBP Declaration Form (waarde van artikelen die je bij hebt en achterblijven in de US). Bij immigration wordt dan wel de vraag gesteld wat ik bij heb. Als ik dan toelicht wat ik heb wordt alles afgestempeld en kan ik verder op bij customs gewoon doorlopen. Tot op heden nog nooit problemen ondervonden.
V.w.b. koffie. Tot ongeveer een jaar geleden nam ik ook altijd koffie vanuit Nederland mee (Simon Levelt). Nu zijn we inmiddels helemaal over op Starbucks. Hoewel ik geen Starbucks addict ben, verre van dat zelfs, vind ik de Breakfast Blend erg goed te drinken. De Breakfast Blend is zowel als bonen en als gemalen koffie verkrijgbaar.

cant51
03-07-11, 19:56
Wij vullen altijd op het formulier in Goodies, en wij hebben bij ons : 2 kilo vacuum verpakte kaas, 4 pakken koffie, stroopwaffels, gevulde koeken, gember- ontbijtkoek, kilo engelsdrop, allerlei soorten boemboe om Indische te koken, kroepoek, sambal, een doos met nootjes etc. voor bij de rijsttafel, ik zal vast nog wel wat vergeten, dit is allemaal voor onze Amerikaanse vrienden.

Zij vinden dus de Nederlandse koffie erg lekker :D, terwijl wij gewoon de Folgers kopen, ach we zullen maar denken alles wat je van ver haalt is lekker, daarom kopen wij alles in de USA:smile:.

Wij zijn nog nooit echt gecontroleerd op deze dingen, alleen 1x toen zat er in de koffer fruit van marsepein, dat wilde ze wel even controleren (je mag geen fruit invoeren in de USA), de vrouwelijke douanebeambte vroeg wat het was wij vertelde dat dit een soort snoep was, zij vroeg of het lekker was en hoe het smaakte, wij haar een appeltje gegeven en ze vond het heelijk, kortom wij hebben nog nooit problemen gehad met voedsel meenemen en doen dit al jaren.

Grtjes Toos

Yvet
05-07-11, 14:34
Wij nemen bijna niks mee.
Parfum kopen we op Schiphol omdat we merk en soort gevoelig zijn en ze dit niet in Amerika hebben (anders was het wrs ook daar gekocht).
Tandpasta hetzelfde verhaal merk gevoelig en dus nemen we 1 tube mee.
En we nemen altijd wasmiddel mee, dit omdat we nog liquid tabs hebben voor de wasmachine en die gebruiken we alleen op vakantie, poeder lost niet altijd even goed op omdat de wasmachines korter wassen. Dus vandaar het wasmiddel.

En de rest wordt daar gekocht als we zijn aangekomen ridjen we naar onze villa en dan door naar de Walmart.
We kopen alles daar wc papier, thee, shampoo, douchespul, wasmachine middel, wasverzachter enz enz.
Het meeste van deze spullen kosten nog geen $2 per stuk dus waarom zou ik het hier kopen en meenemen terwijl dat duurder is dan daar te kopen....

corrus
06-07-11, 10:40
Je kunt gewoon vloeibaar wasmiddel kopen bij de Publix...
Ze hebben voor "wit" en "kleur" :D

Njit
06-07-11, 16:33
Heb je dan gelijk een fles om het hele appartementenblok van een schone was te voorzien? Of hebben ze ook bescheiden formaten?

Ta2 Gerrit
06-07-11, 16:37
1 Qrt, dus bijna een liter, is zo'n bescheiden maatje. Van Tide, bijvoorbeeld.

rotarynette
07-07-11, 18:47
Het wasmiddel wat ik koop hier(kan je ook thuis gebruiken) zijn de 3 in 1 sheets van Purex,zit in een doosje,er zijn verschillende soorten.
Dit is een geimpregneerd doekje (lijkt op onze drogerdoekjes Robijn).Daar zit een wasmiddel in en als de was klaar is gaat deze mee de droger in,en het is antistatich.
Er zitten 22 sheets in en weegt haast niks!!
Wast ook nog eens schoon,deze tip las ik op een cruiseforum makkelijk mee te nemen.

valkmir
08-07-11, 18:30
Ik neem nix te eten mee, was bang bij controle van de douane de klos te zijn....mis wel Douwe Egberts koffie, en dan eigenlijk de Senseo. De Old Amsterdam kaas heb ik gevonden bij de Publex, wel een beetje duur voor amerikaanse begrippen maar wel lekker.
Voor de rest vind ik het leuk om nwe produkten-die we hier niet hebben- uit te proberen, zoals toen de nwe geuren van Herbalife shampoo.
En ach, die 3 weken kan ik ook wel zonder hoor!

deh78
08-07-11, 18:50
Ik koop wel een pak gemalen koffie bij Starbucks, heb ik iedere morgen lekker een verse kop.
Inderdaad is het slim om zoveel mogelijk daar te kopen.
Ik blijf 7 dagen in een appartement dus neem gewoon 7 vaatwastabletten mee...kan ze nog altijd weg gooien als het niet werkt .

Wat voor brood kun je het best kopen voor s'morgens aan het ontbijt, ik weet dat ze niet het brood hebben wat wij hier kennen maar wat lijkt het er het meest op.

Gr. Dennis

rotarynette
09-07-11, 06:06
Hou je van wit brood,bij publix hebben ze lekker wit brood:Chicago italian bread.
Lijkt op ons vloerwit,supervers.
De walmart is dan iets minder van kwaliteit,de verse crossaints zijn goed.
En de heel lang houdbare vierkante boterhammen voor de toaster.
Succes met uitproberen.