Florida Forum

Key West: Old town trolley

el paso
12 juni 2011, 21:16
Op 7 juli rijden wij met een huurauto van Miami tot Key West en blijven daar 2 nachten. In reisgidsen raden ze vaak aan om Key West te verkennen met de conch trein of de old trolley bus. Wat zijn jullie ervaringen: kan men in één dag Key West te voet verkennen of toch maar de bus om alles eruit te halen?

Guus
13 juni 2011, 17:58
Persoonlijk zou ik het combineren. In de ochtend het rondje met de trolley zodat je een goed beeld van het oude centrum krijgt. Ook de wetenswaardigheden die de gids verteld zijn leuk. Daarna te voet het oude centrum verder verkennen. Als je het goed voorbereid dan moet het lukken om in één dag een goede indruk te krijgen van Key West. In één dag het hele eiland zien dat lukt natuurlijk niet. Maar dat maakt niet uit, dan heb je een goede reden om nog eens naar dit geweldige eiland terug te komen.
Er bestaat trouwens een wandelroute die je langst de belangrijkste bezienswaardigheden van het eiland leidt. Bij elke locatie zie je dan een genummerd bordje met een telefoonnummer. Als je dit telefoonnummer belt en het nummer van het object selecteert dan hoor je een korte uiteenzetting (90 sec) van wat je ziet. Wel even zorgen dat je betaalbare belminuten hebt.

el paso
13 juni 2011, 19:39
Dank je wel Guus voor jouw reactie! Wij gaan het doen zoals jij het voorstelt.Ik wou vooral van iemand weten of het zijn geld wel waard was! Het is de eerste maal Florida voor ons en als ik al deze enthousiaste reisverhalen lees, denk ik inderdaad dat het niet bij die ene keer zal blijven! Wij tellen af!

trails
13 juni 2011, 19:52
Allebei maar in ieder geval ook de Trolleytour. Je krijgt ontzettend veel informatie te horen tijdens de tour en meestal op een hele humoristische manier gebracht.
Echt de moeite waard!!!

rreedijk
18 april 2012, 21:13
Hier nog een leuke link voor een paar dollar korting! Kan leuk oplopen als je met meerdere mensen bent. http://www.conchtourtrain.com/key-west-tickets.html

aggie
19 april 2012, 09:07
Leuke link, dank je wel!!

natascha666
21 april 2012, 18:03
wij zijn ook met de conchtrain meegegaan afgelopen nov., is zeer de moeite waard zo leer je echt wat over key west en zie je denk ik toch ook wat plekjes die je op je eentje niet zo snel zou vinden. Er zijn ook nog 2 stops....kun je er ff van tussen en later weer op de trein hoppen!

EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum