PDA

Bekijk Volledige Versie : Conflict met villa verhuurder



sasja
04-06-11, 11:39
Afgelopen mei zijn wij 3 weken naar Florida geweest,
de eerste week in Rotonda West, daarna 2 weken Haines City.
Laat ik eerst vertellen dat wij al zo'n 10x eerder een villa hebben gehuurd, dus hebben daar al enige ervaring mee.
Nu hebben wij een Rotonda een villa gehuurd waar wij niet zo kontent mee waren.
Te beginnen bij het zwembad....het water was niet echt helder...hadden het idee dat de filters niet goed werkten, het omgeven terras was vuil (ik had echt het idee dat dit al lang niet was schoon gemaakt, zelf nog wat geprobeerd met water en een bezem, maar lukte niet echt) en de jacuzzi werkte ook niet naar behoren.
De jetts (schrijf je dit zo?) werkten niet allemaal,en het water werd niet echt warm, en het water rook niet fris.
Hierover manager gebeld, er kwam iemand langs....en zei dat hij werl een monteur langs zou sturen omdat hij dit zelf niet kon maken....
Er kwam niemand....
In zijn algemeenheid was het huis ook niet echt wat we gewend zijn....
kraan in de keuken zat los, een tafelpoot die los zat, een fauteuil die doorzakt tot bijna op de grond, beddenspreien niet echt schoon, de schoonmaak in zijn algemeenheid daar ontbrak het ook wel aan....haren in badkamers, muren en vloeren niet fris, kasten met handdoeken rommelig, inloopkast die muf stonk, keukenkastjes zeer rommelig, kortom
zoals ik al zei niet echt wat men over het algemeen verwacht.

We hadden ook niet echt zin om hierover te gaan klagen bij de manager ,
we zijn op vakantie en hebben op zo'n moment niet echt zin in gezeur en proberen gewoon positief te zijn.

We zijn er ook maar een dag eerder vertrokken naar het andere huurhuis en dit was echt een fantastische villa.....dan zie je het verschil wel weer duidelijk, een zoals het behoort te zijn!

Thuis gekomen toch maar even een briefje geschreven met de omschrijving ongeveer als boven en het verzoek tot terug gave van 60 euro verwarming jacuzzi

Krijg ik een antwoord (min of meer als verwacht) als volgt

Over het zwembad: ja het was slecht weer geweest en dat was de oorzaak van het troebele water en vervuild terras....
Ik kan jullie vertellen dat ik, voorafgaand aan onze vakantie, steeds naar het weer ter plaatse heb gekeken, en het was er al die tijd prachtig weer.
Over de bbq, rommelige, smellig kasten, enz werd niet gesproken.
O ja, over die tafelpoot...dat had ik kunnen doorgeven, dan hadden ze het komen maken....
En ze corrigeerde mijn 60 euro verw.jacuzzi in IT WAS 59 Euro's and NOT 60.... :oops: sorry foutje van mij...
Mijn verzoek om het borg bedrag per internet overboeking te betalen zei men dat ik dit maar met mijn bank moest uitzoeken!

Heb een borg van 117,50 euro betaald via internet overboeking en kreeg via de post een cheque van dit bedrag retour....
Vond dit zelf een beetje "uit de tijd" en bovendien betaal ik minimaal 20 euro om dit bedrag te verzilveren, heb gevraagd of zij het gewoon via een internetoverboeking over kunnen maken ,

Nu heb ik een paar vraagjes

1. wat zouden jullie in deze situatie doen?
2. hebben jullie de borg via internet retour gekregen of via een cheque
(in kan mij niet herinneren dat ik dit ooit via cheque retour heb gekregen)
3. Als huurder heb je volgens mij maar weinig in te brengen...het blijft altijd hun woord tegen het mijne.

m vr gr
Sasja

rolthof
04-06-11, 12:08
Hoi ,

Ik zou in zo'n geval geen moeite doen. Het bedrag is relatief klein in vergelijking met de kosten van je vakantie. Daarnaast zul je veel moeite doen en later denk je alleen terug aan de ellende over de centen ipv de leuke vakantie herinneringen.

Wat ik in zo'n geval wel doe (al eerder gedaan) is op een forum (zoals deze) , op zoover en waar mogelijk negatieve recenties over deze verhuurder plaatsen. Inclusief alle gegevens, naam adres , de hele mikmak. Wel eerlijk blijven en duidelijk aangeven dat het jouw interpretatie van het gebeuren is.

En dan maar hopen dat je anderen de ervaring bespaart en dat de verhuurder steeds minder klanten krijgt.

trails
04-06-11, 12:16
Wij hebben zelf een zwembad en al is het enkele weken slecht weer... het water hoort niet troebel te zijn. Ze hebben het gewoon niet onderhouden. Wij zuigen ons zwembad om de paar dagen (vaker indien nodig) en controleren de kwaliteit van het water dan gelijk en indien nodig gaat er wat chloor e/o ph bij.
Conclusie: ze hebben de pool gewoon niet onderhouden en het terras ook niet.

Voor de borg:
Is natuurlijk achteraf praten maar het beste is om dit van te voren met de verhuurder te regelen hoe je dit gaat doen.

Teleton
04-06-11, 12:30
We hadden ook niet echt zin om hierover te gaan klagen bij de manager ,
we zijn op vakantie en hebben op zo'n moment niet echt zin in gezeur en proberen gewoon positief te zijn.

Thuis gekomen toch maar even een briefje geschreven met de omschrijving ongeveer als boven en het verzoek tot terug gave van 60 euro verwarming jacuzzi



Tsja, hoe sneu ook, klagen doe je daar, ter plekke. Je laat niet los voor het probleem is opgelost. Komt er niemand? Dan bel je weer! Niet leuk, kost tijd maar er zit niets anders op.

Achteraf klagen blijft lastig, dit wordt ook bij geen een instantie in de reiswereld geaccepteerd. En dat is op zich ook niet zo vreemd, men moet immers in de gelegenheid gesteld worden om de problemen op te lossen.

Over de borg; je kunt het uit de tijd vinden maar in de regel worden er vooraf afspraken gemaakt over de wijze van terugbetaling. Heb je een andere afspraak, dan kan je reclameren. Bij ons verliep de betaling overigens via Paypall, dit was allemaal vooraf bekend. Heb je vooraf gewoon niet goed gelezen en is er gewoon conform de voorwaarden gehandeld, dan heb je eigenlijk niets te klagen.

Niet helemaal duidelijk is of je nu het geld van de jacuzzi hebt teruggekregen. Ik denk dat je het wel hebt teruggekregen, maar dat je graag een euro meer had gehad. Het lijkt mij wel logisch dat je het juiste bedrag terug krijgt. Ik zou zelf in ieder geval niet zo pietluttig doen over een euro.

Het is jammer dat de villa tegen is gevallen. Zodra je zelf zaken met een particulier doet, neem je dit risico of je dat nou leuk vindt of niet. Het is jouw keuze en je staat er, bij problemen, dan ook zelf voor om ze opgelost te krijgen. Het gaat heel vaak probleemloos, maar als er dan eens iets tegenvalt, moet je niet achteraf klagen. Er zijn alternatieven maar wanneer je de villa via een erkende reisorganisatie had gehuurd zou je hoe dan ook, niet achteraf kunnen klagen.

Wat gebeurd is, is gebeurd. Niet meer aan proberen te denken dus en een volgende keer in ieder geval direct reageren bij de verhuurder of zijn managementbureau wanneer dat nodig blijkt.

sasja
04-06-11, 13:17
Ach, het gaat mij niet zozeer om het geld lieve mensen ...en TELETON..... IK doe niet lullig over 1 euro, tjonge lekker belangrijk, maar ik was in de veronderstelling dat het 60 euro was i.p.v. 59. Dus verhuurder doet lullig over 1 euro. En nee, die heb ik (nog) niet gehad. Ik reken ook nergens op.
Ik weet als partikuliere huurder dat er risiko's aan vastzitten als men huurt.
Waar het mij meer om gaat is dat de verhuurder ingebreke blijft ten koste van de vakantieganger. Het gaat mij meer om het principe.
Voordat je een huur aangaat krijgt men een heeel kontrakt van de verhuurder (zoals bij de meeste mensen bekend), ok heb ik geen enkele moeite mee, maar wij als huurder mogen toch ook weleens iets terug verlangen.
En Ja, men moet ter plaatse klagen, hadden we gedaan over het zwembad (het belangrijkste) er komt iemand kijken, en zeggen dat men een monteur stuurt, en vervolgens zie je niemand meer.
Dan ben ik er klaar mee hoor, de dagen worden ingevuld met leuke dingen doen en niet allerlei telefoontjes plegen.
Maar mag ik dan wel mijn ongenoegen uiten naar de eigenaar die alleen maar $$$ tekens ziet.

Ik zal mijn eerlijke ervaringen (precies zoals het is) omtrend dit huis op alle site zetten waar zij hun huis aanbieden.
Dat was ik toch al van plan......

Overigens heb ik een prima vakantie gehad hoor!!:D

Tinkerbell
04-06-11, 13:57
Kijk ook eens op Tripadvisor. Ook daar kun je je mening kwijt zowel ten goede als ten kwade.:grin:

Teleton
04-06-11, 14:04
IK doe niet lullig over 1 euro, tjonge lekker belangrijk, maar ik was in de veronderstelling dat het 60 euro was i.p.v. 59. Dus verhuurder doet lullig over 1 euro.

Nou, jij schrijft anders toch het bericht op het forum en je vindt het dus de moeite waard om te vermelden. En dan vraag jij vervolgens: Wat zouden jullie doen? Moet je het toch niet gek vinden als je daar antwoord op krijgt? Ook al is het antwoord misschien niet precies wat je wil horen?


maar wij als huurder mogen toch ook weleens iets terug verlangen. Ja, men moet ter plaatse klagen, hadden we gedaan over het zwembad (het belangrijkste) er komt iemand kijken, en zeggen dat men een monteur stuurt, en vervolgens zie je niemand meer. Dan ben ik er klaar mee hoor, hoor!!:D Waar is die smiley eigenlijk voor? Maar goed, als je er klaar mee bent, blijft er van de klacht eigenlijk niet zoveel over.

Je belangrijkste klacht is kennelijk het zwembad. Dat was niet in orde en je hebt een keer gebeld, waarna het stil bleef. Da's niet goed en niet netjes, maar ja, als jij er dan klaar mee bent en alleen maar leuke dingen wil doen, houdt het inderdaad op en daar kan je, hoe sneu ook, waar je ook hebt gehuurd, later niet meer zo gemakkelijk op terug komen.

Dus dan laten we die euro, de wiebelige tafelpoot en een haar in de badkamer die je kennelijk nu niet meer zo belangrijk vindt, maar voor wat het is, lijkt mij en beperken we ons tot de eigenlijke zaak waar het je om gaat: je wil je geld voor de jacuzzi terug.

Wachten we, ondanks dat je er zelf niets van verwacht, rustig eerst de reactie van de verhuurder af. Toch? Laat je nog eens weten hoe het afloopt? Misschien valt het reuze mee, want ondanks dat je je rechten eigenlijk hebt verspeeld, heb je best kans dat men je tegemoet wil komen.

A3
04-06-11, 14:50
Teleton,

Mag ik vinden dat je reactie ietwat overtrokken is?

Sasja wil gewoon iets vragen en advies. Als ze afgezeken wil worden kan ze elders terecht, toch?

Ze doet niet moeilijk over die ene euro maar vermeldt het meer om het verhaal een beetje op te leuken (denk ik). En ik kan me haar positie helemaal voorstellen. Neemt niet weg dat jij in principe natuurlijk gelijk hebt, maar er blijft ook nog zoiets als 'gevoel' en 'aanvoelen'. Wellicht dat je Sasja's verhaal nog eens rustig moet nalezen.......

MVG

A3

sasja
04-06-11, 15:04
Dank je wel A3...ik denk dat jij mij beter begrijpt.

ik had mij vergist...noemde 60 euro, i.p.v. 59, daar kreeg ik een nogal kribbig antwoordt op v d verhuurder.

Teleton
04-06-11, 16:10
Teleton,

Sasja wil gewoon iets vragen en advies. Als ze afgezeken wil worden kan ze elders terecht, toch?



De vraag is wie nou eigenlijk wie afzijkt..... De oorspronkelijke vraag was

Nu heb ik een paar vraagjes

1. wat zouden jullie in deze situatie doen?
2. hebben jullie de borg via internet retour gekregen of via een cheque
(in kan mij niet herinneren dat ik dit ooit via cheque retour heb gekregen)
3. Als huurder heb je volgens mij maar weinig in te brengen...het blijft altijd hun woord tegen het mijne.

daar staat niet bij dat je eigenlijk alleen maar mag reageren als je Sasja begrijpt en als je het op voorhand honderd procent met haar eens bent........ Da's jammer want dan had ik me de moeite kunnen besparen.

Ik heb netjes, respectvol, inhoudelijk en begripvol op deze drie vragen gereageerd. Sasja heeft alleen lang niet altijd een punt. En als je op het forum een topic opent met de titel "conflict" terwijl er eigenlijk door de verhuurder kennelijk nog niet gereageerd is, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat de soep niet zo heet wordt gegeten als die door Sasja wordt opgediend.

Als ze vervolgens, volgens jou om de boel een beetje op te leuken, gaat pietepeuten over een euro en dan ook nog eens om een of andere reden die mij ontgaat smileys achter haar eigen klacht zet, terwijl ze het ter plekke niet de moeite waard vond om het probleem op te losssen omdat ze er helemaal klaar mee was, neem ik het 'conflict' niet meer zo serieus. Wel ben ik oprecht nieuwsgierig naar de uiteindelijke afloop.

sasja
04-06-11, 16:21
pff, dit roept alleen maar konflikten op....

had er eigenlijk niet eens aan moeten beginnen...
en als je gaat mierenn**ken over een smiley wijken we wel erg af.

Misschien ben ik niet erg duidelijk in het schriftelijk uitleggen van situaties, mondeling zou dicht wellicht beter overkomen, dus



Einde discussie.

=; speciaal voor teleton

r.teeuwsen
04-06-11, 16:53
Hoi Sasja,

Inderdaad het zwembad is gewoon niet goed onderhouden. Wij hebben zelf een zwembad bij onze Villa en die wordt wekelijks onderhouden, doe je dat niet, ben je de klos!
Ook het terras en pooldeck wordt regelmatig schoongespoten, ook dat moet je onderhouden. Ook de stoelen en tafels die er staan horen een lapje te krijgen zodat ze fris en fruitig er bij staan.
Om over de schoonmaak binnen in de Villa nog maar niets eens te spreken, als wij nieuwe gasten krijgen en hij staat een paar dagen leeg, komt altijd het managementbureau nog langs om de laatste check te doen.
Het is tenslotte de eerste indruk die je krijgt!
Ik hoop dat je dit niet nog eens overkomt.

Wat die check aangaat, heel apart, nog nooit meegemaakt, wij doen alles via internet banking.... maar ik kan wel die check voor je verzilveren als het er een is van een Amerikaanse bank.
Zelf hebben wij een rekening in Florida, vandaar. Suur maar een PB'tje.....
En dan stort ik het weer op jullie rekening hier, een handreiking in al je ellende ;-)

Snel dit incident vergeten en de leuke herinneringen ophalen van je vakantie!

Groetjes, Remco

Michael
04-06-11, 17:02
pff, dit roept alleen maar konflikten op....

had er eigenlijk niet eens aan moeten beginnen...
en als je gaat mierenn**ken over een smiley wijken we wel erg af.

Misschien ben ik niet erg duidelijk in het schriftelijk uitleggen van situaties, mondeling zou dicht wellicht beter overkomen, dus



Einde discussie.

=; speciaal voor teleton

Ik vond het duidelijk zat hoor. Gewoon blijven schrijven :lol:.

Enne, super aanbod hoor van Remco :cool:

trails
04-06-11, 17:25
Jammer dat het zo moet gaan.
Sasja was duidelijk maar ook Teleton was duidelijk en netjes in zijn reaktie.

Nog even dit:
cheques zijn niet overal "niet van deze tijd". In Engeland, de VS en ook bij ons (we wonen in Frankrijk) wordt heel veel betaald met cheques. Toen we hier pas woonden keken we er ook een beetje vreemd tegen aan, maar eerlijk gezegd, nu vind ik het een hele fijne manier van betalen en zou niet gauw zonder willen.

fransje
04-06-11, 20:35
Nog even dit:
cheques zijn niet overal "niet van deze tijd". In Engeland, de VS en ook bij ons (we wonen in Frankrijk) wordt heel veel betaald met cheques. Toen we hier pas woonden keken we er ook een beetje vreemd tegen aan, maar eerlijk gezegd, nu vind ik het een hele fijne manier van betalen en zou niet gauw zonder willen.


Een paar jaar geleden huurden wij een hui op Key Largo, waarbij de borg ook per check werd terugbetaald. Werd via de post opgestuurd, en konden we verzilveren bij de bank: kostte ons toen meen ik me te herinneren nog iets van 15 euro :???:....

trails
04-06-11, 21:11
En de villa die we hebben gehuurd voor de laatste week Orlando is van een Engelse eigenaresse. Van haar mogen we voor de betaling van de borg een Franse cheque sturen, wel zo fijn voor ons. :D
Bankkosten heb je altijd als je naar de UK of USA moet overmaken, voor het verzilveren van een andere cheque geldt hetzelfde.

Bosevents
04-06-11, 21:25
Vervelend dat dit is gebeurt.Ik ben net als Teleton benieuwd naar de afloop!

kentcourt
04-06-11, 23:40
Volgende keer direct alles door het management laten oplossen!
Ik verhuur mijn woning in Haines City ook, maar mijn management pakt dit zeker goed op. Pas mailde een huurder mij over mieren en hier is gelijk wat aan gedaan. Hevige regenval kan wat invloed hebben op het water maar daar zijn oplossingen voor. Tenslotte klant is koning.

Teleton
05-06-11, 12:25
=; speciaal voor teleton

Hiermee laat je duidelijk zien wie wie nu eigenlijk afzeikt. Excusez le mot; ik was er niet over begonnen maar werd er wel van beschuldigd.

Citaat Sasja, "Misschien ben ik niet erg duidelijk in het schriftelijk uitleggen van situaties". Nou Sasja, de frustratie is inmiddels luid en duidelijk bij mij overgekomen hoor, maak je maar geen zorgen. Bovendien geef je perfect aan waar het probleem precies zit: Als je niet onmiddellijk precies je zin krijgt ben jij er klaar mee! Jij schrijft dat je een 'conflict' niet direct moet oplossen, daar heb je toch helemaal geen tijd voor? Je gaat liever leuke dingen doen. Groot gelijk, maar laat het er dan ook bij en kom er niet op terug als je beurt al lang voorbij is.

"mondeling zou dicht wellicht beter overkomen", geef je aan. Gek toch, dat ik er mijn twijfels over heb of dat dan wel kalm, beheerst, vriendelijk, geduldig en vooral respectvol zal verlopen. Weet je wat? Ik gooi er ook eens een smiley tegenaan........[-o<.

Met de forumregels in de hand kan ik niet nalaten even naar de berichtjes van Sasja te kijken. Vanaf haar eerste reactie waarin ze zich tot mij in hoofdletters richt, trekt zij zich er niet zo veel van aan.





Felle en heftige discussies zijn toegestaan, zo lang je een ieder in zijn/haar waarde laat. Probeer je op dit forum te gedragen zoals je doet wanneer je iemand in het echt ontmoet.
Respecteer andere bezoekers. Bezoekers van alle leeftijden en niveaus doen mee aan de discussies op het Florida Forum.
Zoveel mogelijk correct en leesbaar taalgebruik. Lees jouw post nog eens even rustig over voordat je hem plaatst. Onzorgvuldige, onduidelijke en slordige posts roepen andere reacties op dan jij voor ogen hebt. Vermijd het reageren in enkel HOOFDLETTERS; dit staat op het internet gelijk aan schreeuwen

cindy74
05-06-11, 12:44
Het ergst wat een eigenaar kan overkomen is slechte reclame dus bij deze is dat hier zeker gebeurt .
En wat die 60 euro betreft zeker achteraan gaan niet in orde is niet in orde .

[verwijderd]
05-06-11, 13:28
Persoonlijk denk ik dat je moet terug kijken naar je vakantie en je moet afvragen of je je voor dat bedrag nog druk gaat maken. Zoals andere ook al aangeven is de slechte reclame voor de verhuurder een grotere schade dan die € 60,- die nu jouw schade is.

Gewoon terug kijken op een mooie vakantie en je pret niet laten bederven hierdoor. En de 2 wijze lessen die je kan trekken:

- Klachten altijd direct deponeren bij de persoon/organisatie waar je hebt geboekt.
- Boek volgende keer via een organisatie en niet rechtstreeks bij de eigenaar tenzij je hier 100% vertrouwen in hebt. Er zijn ook een aantal Florummers die hun huis verhuren probeer anders volgende keer met 1 van hen tot overeenkomst te komen.

En het is zonde van je geld O.K., maar laat het niet je hele vakantie verpesten door hier weken mee rond te blijven lopen, neem je verlies en kijk terug op de leuke dingen van je vakantie anders gooi je nog meer geld weg.

trails
05-06-11, 13:59
Boeken via een organisatie geeft totaal geen garantie. Dat hebben we, helaas, zelf ervaren.
Dan heb je de NL organisatie die weer werkt met een organisatie ter plaatse die dan weer werkt met een management company en je hebt geen idee wie nou de werkelijke eigenaar is. En als niemand bereid is om iets voor je te doen als er iets mis is, dan heb je dikke vette pech.

Daarom boeken wij nu altijd rechtstreeks bij een eigenaar. We schrijven meestal meerdere eigenaren aan voor een offerte en laten het ook een beetje afhangen van hoe iemand reageert.
Is er iets aan de hand dan kan dit gelijk bij de management company gemeld worden en als die niks doet dan kan het bij de eigenaar gemeld worden. Als deze zich met een klacht meldt bij de MC dan weegt dat toch effies een beetje zwaarder.

[verwijderd]
05-06-11, 14:20
Gelukkig hebben wij dan betere ervaringen uit het verleden met reisorganisaties uit Nederland.

En ik denk niet dat als je boekt bij 1 van de organisaties uit Nederland die hier vaak genoemd worden je dat soort problemen zal hebben. Negatieve reclame op forums zoals deze kan een organisatie een hoop inkomsten kosten.

Zelf heb ik een keer ook geboekt via de eigenaar van een villa maar vond de villa achterstallig qua onderhoud, klagen hierover resulteerde ook niet in een directe oplossing maar ze zouden er naar kijken als ze zelf weer in de villa waren. Ik heb het gelaten voor wat het was omdat ik me vakantie daar niet door laat verpesten.

En vergeet ook niet dat de MC maar beperkt dingen kan en mag en vaak overleg moet plegen met de eigenaar, het is immers zijn geld wat uitgegeven wordt door de MC. En als de eigenaar slecht bij kas zit dan zal deze minder snel dingen laten herstellen en heeft het klagen bij de MC of de eigenaar ook geen zin zoals in het geval van de topic starter.

sasja
05-06-11, 14:31
hallo Jeroen,

Laat ik even duidelijk zijn dat dit mij niet om het geld te doen is maar dat dit voor mij meer een principe kwestie is.
Je huurt een huis, dan wil je ook dat dit prima in order is.
Zoals eerder vemeld hebben wij al minstens 10 x een villa gehuurd, altijd OK geweest.
Maar met dit huis heb ik de indruk dat de eigenaar het puur om geld te doen is en voor de rest zal het hem een worst wezen.
Er is toch wel wat achterstallig onderhoud aan de villa.
Dit vind ik als huurder niet correct.....en ik denk toch wel dat wij daar allemaal zo over zullen denken.


Ik heb een prima vakantie gehad, denk alsjeblieft niet dat dit het heeft verpest....en dat ik nu thuis zit te treuren....zo zit ik echt niet in elkaar hoor :lol:

jarjarbinks
05-06-11, 14:58
Denk dat we langzaam afdwalen van het probleem, maar ik boek tot nu toe ook alleen maar bij particulieren. Altijd goed gegaan. Soms aan de communicatie aan het begin, bij vragen of nog onderhandelen, merk je hoe serieus het is. Ja natuurlijk het kan het dan nog fout gaan. Persoonlijk zou ik dan zoveel mogelijk negatieve reclame maken als de eigenaar uiteindelijk niet meewerkt.

Een keer hadden wij ook een villa die ouder was en dus wat meer 'uitgeleefd' als ik het zo mag zeggen. Bv. alle pannen waren kapot, dat wil zeggen de anti aanbak laag was totaal er uit door er met scherpe zaken in te zitten en de andere zat gewoon roest in. Tevens was naar onze mening de villa niet of heel slecht gepoetst. Meteen de manager gebeld en een dag later is de villa alsnog gepoetst en de vloerbedekking geshampood. Tevens was een geheel nieuwe pannen set geleverd. Eerst dachten we dat er maar 2 waren gekomen maar de andere had het management in de vaatwasser gezet waar we dus later achter kwamen. Dit maakt het huis niet minder 'uitgeleefd' maar hiermee was te leven en we hebben een schitterende vakantie gehad.

Klagen helpt vaak wel. Vooral het management in Orlando moet het goed doen, want de eigenaar kan zo naar een ander gaan als hij / zij niet tevreden is. In ons geval kregen we alle medewerking.

De eerste villa die we hadden in Lake Berkley had de koelkast kapot, daar kwamen we na 3 dagen achter, eerst dachten die is net aan en moet dus eerst nog koelen maar langzaam toch het idee kapot. Management gebeld en 's middags toen we terug kwamen stond er een reserve in de garage met een brief met verontschuldigingen. Hiermee wil ik alleen maar aangeven dat het management (meestal) zeker er alles aan wil doen.

Met andere woorden zowel bij particulier als bij een reisorganisatie kan het fout gaan.

trails
05-06-11, 15:17
En ik denk niet dat als je boekt bij 1 van de organisaties uit Nederland die hier vaak genoemd worden je dat soort problemen zal hebben.

Daar ben ik het niet mee eens Jeroen. Jullie hebben gebo
ft. Wij hebben 1 keer via één van de grote gespecialiseerde organisaties geboekt (die wat altijd genoemd worden). Wij zouden vanaf maandag in de villa zijn, hadden poolheat betaald en het water was ijskoud. Poolheat stond niet aan. Gemaild met de organisatie én gebeld met de MC. uiteindelijk werd de poolheat op vrijdags pas aangezet. We misten daardoor 5 dagen dat we de pool niet konden gebruiken (februari). Na terugkomst hebben we de organisatie nogmaals gemaild en we hebben wat geld teruggekregen, maar hadden liever gezien dat de poolheat meteen was aangezet. Genot weegt zwaarder dan dat beetje geld.

Ook hadden wij in die villa bijna geen kookmateriaal, dus om zelf te kunnen koken hebben wij nog wat dingen gekocht. Ook dat hebben we gemeld bij de organisatie en kregen als dooddoenend antwoord dat in Florida toch niemand zelf kookt. Iedere vakantieganger gaat uit eten..... :?: BS dus.

We hebben geen problemen gemaakt, boeit ons allemaal niet zo en inderdaad de vakantie laten we niet verpesten, maar om nou te zeggen dat via een organisatie je geen problemen hebt of dat ze meteen worden opgelost, da's niet helemaal waar.

Michael
07-06-11, 00:55
/v/hHqJeGMXMnY?version=3&amp;hl=en_US

sasja
07-06-11, 09:05
Wat ontzettend leuk om al die acteurs en actrices uit het verleden weer "voorbij" te zien gaan!

Maar ...uh ik begrijp de inhoud hoor, you're right!:wink:

trails
08-06-11, 09:36
Heel erg leuk!! En toepasselijk.