PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jess85: Orlando - Miami 30 okt tot 17 nov 2011



Jess85
03-06-11, 12:51
Hallo iedereen,

Ons plan van onze reis naar Florida in november is om zo veel mogelijk pretparken te bezoeken. In totaal gaan we 9 pretparken bezoeken. De laatste 4 dagen trekken we verder naar de Everglades en Miami.

Voorlopig hebben we deze onderstaande reisschema in gedachten:

Dag 01 zondag 30-okt-11 Brussel - Philadelphia : Vliegen
Dag 02 maandag 31-okt-11 : Shoppen - Halloween vieren
Dag 03 dinsdag 1-nov-11 : Seaworld
Dag 04 woensdag 2-nov-11 : Disney's Magic Kingdom
Dag 05 donderdag 3-nov-11 : Universal Studios Florida
Dag 06 vrijdag 4-nov-11 : Disney's Hollywood Studios
Dag 07 zaterdag 5-nov-11 : Disney's Animal Kingdom
Dag 08 zondag 6-nov-11 : Rustdag
Dag 09 maandag 7-nov-11: Disney's Epcot
Dag 10 dinsdag 8-nov-11 : Universal Islands of Adventure
Dag 11 woensdag 9-nov-11 : Aquatica
Dag 12 donderdag 10-nov-11 : Orlando Bush Gardens Tampa
Dag 13 vrijdag 11-nov-11 : Pretpark nog te kiezen
Dag 14 zaterdag 12-nov-11 : rustdag of shoppen
Dag 15 zondag 13-nov-11 Orlando : vertrek villa Fort Lauderdale
Dag 16 maandag 14-nov-11 : Bezoek Everglades
Dag 17 dinsdag 15-nov-11 : Boottocht Everglades Fort Lauderdale
Dag 18 woensdag 16-nov-11 : Bezoek Miami - Strand
Dag 19 donderdag 17-nov-11 : Auto terugbrengen Miami en Vliegen
Dag 20 vrijdag 18-nov-11 : vliegen (weer thuis 8u AM) :(

Het is voor ons de eerste keer dat we naar Amerika - Florida gaan. Ik heb mij voor de datums van de pretparken op deze website gebaseerd: http://www.easywdw.com/calendar/november-2011-disney-world-crowd-calendar/#more-3647

De datums van de pretparken kunnen dus nog schuiven wanneer we de datums van touringplans kunnen zien.
Iemand ervaring met de pretparken in november qua drukte??

Jess85
04-06-11, 12:44
Niemand ervaring met de drukte in november?

Teleton
04-06-11, 13:05
Niemand ervaring met de drukte in november?
Ja hoor, november is een rustige maand in Florida. Over de drukte in de parken zegt dat lang niet alles. Zijn er seminars, schoolreisjes, events van grote bedrijven? Worden er grote groepen met busladingen aangevoerd?

Wie zal het zeggen. Soms hangen ze met de benen buiten en op andere dagen is het erg rustig. De drukte in de parken is van zoveel factoren afhankelijk dat het gewoon niet goed te zeggen is. Zelf vinden we november een prima maand getuige ons blog over de periode tussen Haloween en thanksgiving (http://tussenhaloweenenthanksgiving.blogspot.com/).

Ik zou me er eerlijk gezegd maar geen zorgen over maken over de drukte maar zou eerder nog eens naar de volgorde kijken. Jullie beginnen met vijf dagen naar een themapark te gaan.....Da's pas zorgelijk! Misschien kan je je rustdagen en het bezoek aan Aquatica beter wat strategischer plannen. Kijk ook even of het wel verstandig is om op woensdag naar MK te gaan, qua programma aanbod?

En nog een vraagje: Haloween vieren. Wat stel je je daar bij voor? Mocht je tickets voor een van de themaparken willen hebben, dan zou ik ze maar snel proberen te kopen.

Jess85
04-06-11, 13:43
We zijn alle 4 vrij sportief, dus zie er geen problemen in om 5 dagen na elkaar een pretpark te bezoeken. De pretparken wisselen zich ook af met het bezoeken van dieren dat we op het gemak kunnen doen.

Mk heb ik voorlopig op woensdag gezet ook voor het vuurwerk, maar dit kan nog veranderen. En zondag wil ik zeker geen pretparken doen...

"Halloween vieren" moet je niet te groot aanzien. Ik bedoel hiermee gewoon om eventueel een parade te zien (ergens in de buurt als dat er is) of in de villa wat griezelfilms te bekijken met snoep! En als het kan wat versierde huizen te gaan bekijken... Wil alleszinds geen pretpark bezoeken op die dag, maar beetje bekomen van de vlucht.

Teleton
04-06-11, 16:16
! En als het kan wat versierde huizen te gaan bekijken... . Misschien is het een idee om even door Celebration te rijden? Hier besteedt men in de regel veel aandacht aan de tuinen en gevels. Maar ook in sommige andere wijken is het leuk om de Haloween versieringen te zien.

Jess85
05-06-11, 19:17
Thx voor de tip Teleton. We gaan vanaf nu volop lezen en tips verzamelen voor onze reis. Nu we de grens van het half jaar voorbij zijn, beginnen de vakantiekriebels meer en meer op te komen.

A.Hofman
05-06-11, 22:03
Niemand ervaring met de drukte in november?

Sorry, zat even niet op te letten :)

Ervaring? Jazeker, vier keer in Florida geweest in november. Heerlijk weer, en heerlijk rustig in de parken. Wat Teleton al zei, je kunt een keer 'pech' hebben en toch in de drukte belanden, maar daar zul je waarschijnlijk geen last van krijgen in nov. Zelfs Aquatica op zondag was een oase van rust. Veteransday wil nog wel eens de uitzondering op de regel zijn qua drukte.
Ik ben ook een beetje bang dat jullie je verkijken op de omvang van de parken, ze zijn echt enorm, en vaak nauwelijks in 1 dag te doen. Vijf achter elkaar vreet energie, rustdagen(lees shoppen/waterpark/strand oid) zijn echt geen overbodige luxe.

Mochten jullie nog geen tickets hebben voor de attractieparken, dan is er voor jullie "the Orlando freedom ticket"
http://www.attractionticketsdirect.de/node/4372

4 Disney themaparken
2 Disney waterparken
2 Universal parken
Seaworld
Aquatica
en BuschGardens
1 kaart voor 11 parken voor €449 pp

Veelplezier met de voorbereidingen, het zal echt fantastisch worden, hoe jullie het ook willen doen.

Daan
05-06-11, 23:06
Wat hiervoor ook al geroepen is, November is zeer rustig in de parken. Ik ben er zelf in 2005 en 2006 geweest. Er zullen vast wel wat attracties zijn waar je iets langer voor moet wachten, maar heel erg druk hebben wij het nooit gehad. Scheelt ook wel dat we doordeweeks naar de parken zijn gegaan en de weekenden hebben vermeden. Weekenden willen nog wel eens wat drukker zijn.

En beginnen met 5 dagen pretpark is geen probleem hoor. Dat heb ik ook gedaan. Sterker nog, wij zijn vanaf dag 1 tot aan dag 10 naar een pretpark geweest. We hebben geen rustdag genomen. Maar als je alles in een park wilt zien (en dan met name de shows) zou ik wel vantevoren even goed kijken hoe laat die zijn en wat de slimste volgorde is. Gelukkig kan je nu al redelijk veel op de verschillende sites vinden.

Jess85
07-06-11, 12:53
Ik ben ook een beetje bang dat jullie je verkijken op de omvang van de parken, ze zijn echt enorm, en vaak nauwelijks in 1 dag te doen. Vijf achter elkaar vreet energie, rustdagen(lees shoppen/waterpark/strand oid) zijn echt geen overbodige luxe.

Mochten jullie nog geen tickets hebben voor de attractieparken, dan is er voor jullie "the Orlando freedom ticket"
http://www.attractionticketsdirect.de/node/4372

4 Disney themaparken
2 Disney waterparken
2 Universal parken
Seaworld
Aquatica
en BuschGardens
1 kaart voor 11 parken voor €449 pp

Hallo,

Vorig jaar hebben wij een koppeltje (Roberto & Wendy met dezelfde leeftijd) zitten volgen en die namen geen enkele rustdag. Sterker nog, ze gingen 10 dagen na elkaar naar een pretpark. Naar het einde toe begon je wel de vermoeidheid te zien bij het schrijven van hun blog. We zullen dus zien of het te doen is. En shoppen zie ik niet als een rustdag maar een kwelling (zeker als het te druk is).

Merci voor de tip! De prijs van de pretparken hebben we al eens bekeken en wij komen op 400 euro, maar wel zonder de waterparken. Voor de waterparken hebben we toch geen tijd. En we nemen 6 dagen voor de disney parken.

Jess85
08-06-11, 14:16
En beginnen met 5 dagen pretpark is geen probleem hoor. Dat heb ik ook gedaan. Sterker nog, wij zijn vanaf dag 1 tot aan dag 10 naar een pretpark geweest. We hebben geen rustdag genomen. Maar als je alles in een park wilt zien (en dan met name de shows) zou ik wel vantevoren even goed kijken hoe laat die zijn en wat de slimste volgorde is. Gelukkig kan je nu al redelijk veel op de verschillende sites vinden.

Uhu shows wil ik zeker zien en zeker ook de parades. ;) Ik ben eigenlijk in mijn reisschema Downtown Disney nog vergeten in te zetten. :p En waarschijnlijk gaat Discovery Cove er ook nog bijkomen voor mij en mijn vriend. Dat gaat dan op 6 november of 11 november zijn.

Daan
08-06-11, 14:50
Downtown Disney ga je overdag doen of 's-avonds?

Wat ik al zei, het scheelt enorm als je vantevoren weet wat voor shows er zijn en hoe laat die zijn. Net als de optochten. Een goede voorbereiding kan veel tijd schelen in de parken zelf. Als je al een soort van plan hebt, kan je gericht naar attracties gaan lopen. Seaworld heeft bv redelijk wat shows, met weinig tijd er tussen. Wij zijn wel eens de fout in gegaan door te denken dat 15 minuten tussen 2 shows te doen was. Bleek alleen die 2e show echt helemaal aan de andere kant van het park te zijn. Dat werd rennen :)

En goed gebruik maken van de fastpassen kan ook heel veel tijd schelen.

Discovery cove ben ik zelf nog nooit geweest, dus daar kan ik niet veel over vertellen. De andere parken heb ik meerdere keren bezocht :)

Jess85
09-06-11, 10:57
@ Daan

Denk dat we Downtown gaan combineren met epcot en eventueel s'avonds nog eens.
Ben nu wel aan het twijfelen of ik mij zou inschrijven op deze site: http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar

Iemand ervaring mee? Ofwel wacht ik tot begin oktober om de crowd level te zien voor november. Vraag mij gewoon af of de website wel volledig betrouwbaar is. Weet eerlijk gezegd niet of we fastpassen gaan hebben in onze keuze van tickets :-?

Daan
09-06-11, 11:03
Een fastpass haal je bij de desbetreffende attractie. Die kan je niet vantevoren bestellen (of dat moet verandert zijn). Voor Universal Studio's heb je wel van die passen. Daar betaal je best een aardig bedrag voor.

Mijn ervaring in november is dat we altijd wel rustige dagen hebben gehad. We hebben ook zitten twijfelen om voor universal studio's toen die pas te kopen. Uiteindelijk hebben we dat niet gedaan. En achteraf was dat ook goed. Er zijn een paar attracties die aardig druk worden, maar gemiddeld was de wachtrij iets van 20 minuten. Goed te doen. Op undercovertourist kan je vinden welke attracties druk zijn en welke niet. Als je dat mee neemt in gedachten, en juist die attracties als eerste doet (rond de opening van het park) kan je in een dag best het park helemaal zien.

Jess85
10-06-11, 13:06
Ah das goed dat ik dat nu weet! Scheelt al in tijd. Amai 20 minuten wachten is niets! :) Het langste dat ik ooit heb staan wachten is 90 minuten (Disney Parijs, was wel in de zomer).

Ah merci voor de website. Universal gaan we toch bezoeken in de week, dus drukte zal meevallen. En inderdaad eerst de attracties die het meeste volk trekken.

Jess85
23-09-11, 09:45
Ons Definitief reisschema is opgemaakt. Het houdt rekening met alternatieven voor bepaalde dagen en als er personen in de groep zijn, die een andere volgorde willen doorlopen.

Datum Activiteit
30-10-2011 Vliegen
31-10-2011 Rustdag en/of shoppen
1-11-2011 Hollywood Studios of rustdag
2-11-2011 Island of Adventure
3-11-2011 Epcot (+ Animal Kingdom)
4-11-2011 Universal Studios (+ IoA = 2u langer open)
4-11-2011 Cinema + Downtown Disney
5-11-2011 Rustdag en/of shoppen
6-11-2011 Discovery Cove
6-11-2011 HS of rustdag
7-11-2011 Magical Kingdom (+EP - HS)
8-11-2011 Bush Gardens
9-11-2011 Aquatica of rustdag en/of shoppen
10-11-2011 Animal Kingdom
11-11-2011 Seaworld
12-11-2011 Rustdag en/of shoppen
13-11-2011 Vertrek Fort Lauderdale
14-11-2011 Miami Strand + stad (afh weer)
15-11-2011 Everglades
16-11-2011 Miami Strand + stad (afh weer)
17-11-2011 Vliegen
18-11-2011 Vliegen