PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Wim (Guillermo)



guillermo
04-01-06, 21:08
hallo Florida liefhebbers,

ook ik zal me even kort voorstellen: Wim is de naam en ga hier onder de spaanse vertaling Guillermo door het forum want Wim was al uitverkocht...
Wij (gezin vrouw, mezelf en 2 meiden van 13 en 16 jaar) gaan dit jaar juli voor het eerst naar Florida voor een vakantie van 17 dgn. Wij zijn eigenlijk kampeerders (caravan door heel Europa) maar wilden toch wel eens iets heel anders en vliegen, dat vinden de meiden na een korte break vorig jaar mei in Turkije en 2 jaar terug de kerst op Fuerteventura, helemaal geweldig. Florida sprak dusdanig tot de verbeelding, dat dit het moest worden en we hebben inmiddels alles (via American Estates) geboekt. Vliegen vrijdag 7 juli met Martinair naar Orlando, blijven daar 4 nachten, verkassen naar Fort Myers (2 nachten), dan Key Largo (3), Miami (3) en als laatste Cocoa Beach (3 n.) en vliegen dan van Orlando weer terug naar Ams.
We kijken er errug naar uit en ik zelf heb al veel voorpret via o.a. dit forum, maar ook elders op internet is ontzettend veel info te vinden.

Mijn eerste vraag betreft de Florida Fun in the Sun pass, ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze niet meer in de handel zijn. Wie weet hier meer van? We wilden in Orlando graag Sea World, in Tampa Busch G. en evtl. nog een derde park in Orlando bezoeken, ook Kennedy Space is voor ons een must.

bye/Wim

Njit
05-01-06, 00:20
Hallo Wim.

welkom op het Forum


Mijn eerste vraag betreft de Florida Fun in the Sun pass, ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze niet meer in de handel zijn. Wie weet hier meer van? We wilden in Orlando graag Sea World, in Tampa Busch G. en evtl. nog een derde park in Orlando bezoeken, ook Kennedy Space is voor ons een must.

Deze is inderdaad niet meer verkrijgbaar. Je zou kunnen overwegen om een Orlando Flex Ticket (5 parken) aan te schaffen.

Hiermee kunnen je binnen 14 dagen de volgende parken bezoeken:

Universal Studios Florida®
Universal Studios Islands of AdventureSM
Universal Studios City Walk
SeaWorld® - Orlando
Wet 'n Wild® - Orlando (waterpark)
Busch Gardens® -Tampa

Universal Studios en Island of Adventures zijn ook zeker een aanrader. Hier vind je vele leuk attracties die je niet snel ergens anders zult vinden. Met je Flex Ticket kun je ook gratis met een Shuttle bus mee naar Tampa vanaf Orlando.

De prijs van dit alles: ca $230

Trainspotters
05-01-06, 00:58
We wilden in Orlando graag Sea World, in Tampa Busch G. en evtl. nog een derde park in Orlando bezoeken, ook Kennedy Space is voor ons een must.

Hoi Wim,

Zoals Njit al heeft vermeld is de FitS op dit moment niet meer te verkrijgen. Tijdens jullie bezoek aan Orlando willen jullie het parkbezoek beperken tot Seaworld en Bush Gardens. Tja dan lijkt me bovenstaande 5 parken Flx Ticket iets te veel van het goede. Seaworld en Bush Gardens -identieke eigenaar- geeft je de mogelijkheid om een '2 Day 2 Park Value Ticket' te kopen voor $99,95 (plus tax). Voor ieder park 1 dag bezoek. zie: http://commerce.4adventure.com/store/dept_tickets.asp?dept_id=203#TC_M
De overige Orlandoparken kosten je pr dag zo'n $63 (plus tax).
M.i. een iets goedkopere oplossing maar dan ben je ook beperkt tot 3 dagen parkbezoek.

groet
Trainspotters

Njit
05-01-06, 14:18
Trainspotters heeft helemaal gelijk. Dit is een stuk goedkoper :)

guillermo
05-01-06, 23:45
Bedankt allemaal voor de snelle reacties.
Inderdaad lijkt het erop voor ons dat de combi kaart voor Seaworld en Busch Gardens het beste uitkomt. We vinden nl. alle 4 een pretpark leuk, maar parkbezoek is niet ons hoofddoel deze vakantie. We willen graag Florida zien en beleven..en we zijn 3 hele dagen in Orlando. 2 Parken lijkt ons dan voldoende. Zeker gezien we voor Busch naar Tampa heen en weer rijden.
En Disney, dat hebben we in Parijs al meerdere keren gezien, dus vandaar onze andere keuze.

grtn Wim

Njit
06-01-06, 00:05
En Disney, dat hebben we in Parijs al meerdere keren gezien, dus vandaar onze andere keuze.

OEI!! Dat is wel een hele foute uitspraak. Disney in Orlando is absoluut NIET vergelijkbaar met Disneyland Parijs!!

Maar je bent er maar 3 dagen dus het is zowiezo keuzes maken :)

guillermo
06-01-06, 00:46
Hallo Njit

je schrijft het al het is een kwestie van keuzes maken in die 3 dagen, en we zijn geen van allen 'disneygek'. Heb ook niet gezegd dat disney Orlando te vergelijken zou zijn met disney europe, want die vergelijking kan ik zelf niet maken - ben er niet geweest. Voor de meiden is seaworld een must en alle 4 trok ons Busch Gardens erg aan. En misshien doen we die 3e dag toch nog wel iets van disney, dat laten we dan maar op het moment supreme aankomen...

grtn Wim

Njit
06-01-06, 08:44
En misshien doen we die 3e dag toch nog wel iets van disney, dat laten we dan maar op het moment supreme aankomen...


Verdiep je dan van te voren goed in de verschillende parken. Magic Kingdom bevat veel dezelfde attracties als Disneyland Parijs maar een park als Animal Kingdom is met geen enkel ander park te vergelijken..

guillermo
06-01-06, 23:54
OK bedankt voor de tips!

guillermo
07-01-06, 23:28
We dachten evtl. aan een combinatie Epcot en MGM op een dag, is dit te doen of is dat jakkeren en erg overdreven?

grtn Wim

[/url]http://florida4us.punt.nl/

guillermo
07-01-06, 23:29
sorry link werkt zo niet nog ns proberen

http://florida4us.punt.nl

Trainspotters
08-01-06, 01:53
Epcot en MGM op 1 dag???

Dat wordt jakkeren Wim, niet doen!
Deze parken zijn al te groot om in 1 dag rustig te bekijken.

groet
Trainspotters

Petra/VS
08-01-06, 01:55
Als je het mij vraagt: zonde! MGM is inderdaad misschien een halve dag, maar in Epcot zijn wij zo meerdere dagen zoet. Beter is MGM en Animal Kingdom op een dag: AK 's ochtends en MGM 's middags (want de Fantasmic show 's avonds is prachtig). Maar alle parken verdienen zeker een dag, vooral Epcot!

Eric
08-01-06, 02:08
Dat kan wel, als je de landen weglaat.
Epcot bestaat namelijk uit twee delen, waarbij de landenpaviljoens wel interessant zijn, maar erg veel tijd kosten.
Eric

Petra/VS
08-01-06, 06:11
Tja, maar dan laat je ook iets heel leuks en interessants weg, natuurlijk :). Je kunt MGM ook in twee uur doen, als je alle shows weglaat, tenslotte heb je van de meesten een film ;). (Sorry, Eric, kon het even niet laten ;)).

Jasmino
08-01-06, 09:25
We dachten evtl. aan een combinatie Epcot en MGM op een dag, is dit te doen of is dat jakkeren en erg overdreven?


Epcot is zo groot, dat je het park niet op 1 dag gezien hebt (zelfs niet als het niet druk is). Het park is verdeeld in 2 gedeeltes: World Showcase (waar je verschillende landen kunt bekijken in de vorm van typische gebouwen en soms een attractie) en Future World (waar je de "spectaculaire" attracties en shows vind). MGM kun je wel op 1 dag doen (als het tenminste niet druk is), maar als je alle shows wil zien heb je wel de hele dag nodig.

Combineren van de parken op 1 dag en toch alles willen zien is dus gewoon onmogelijk, maar je kunt natuurlijk wel keuzes maken tussen de verschillende attracties die je per sé wil zien en de parken toch combineren. Je neemt dan genoegen met een selectie van de attracties. Ga je voor actie en spectakel, of ga je voor "kijken"? Als je mij een beeld geeft waar je van houdt, dan kan ik je wel een advies geven over de attracties die in jouw lijstje en dus bij je voorkeuren passen en die je beslist moet doen.

Groetjes
Jacqueline

guillermo
08-01-06, 11:47
iedereen errug bedankt voor het meedenken. Zeker ook omdat 2 parken op 1 dag met z'n 4'en ook nog aardig in de papieren gaat lopen, en gezien het feit dat je dan eigenlijk veel te weinig ziet, stappen we maar af van dat idee. We beraden ons nog of we op die dag nog een attractiepark zullen doen of misschien toch nog iets heel anders, bijv. Kelly Park of zo en een beetje shoppen/relaxen. Orlando zit aan het begin van onze vakantie en we zijn er drie hele dagen na aankomst. Dag 1 was bestemd voor Seaworld en 1 van de andere dagen voor Busch Tampa, waar we zowel attracties als ook de dieren willen zien. Als we er uit zijn, posten we nog wat

groeten Wim

www.florida4us.punt.nl

Trainspotters
08-01-06, 21:57
2 parken op 1 dag met z'n 4'en ......omdat je dan eigenlijk veel te weinig ziet, stappen we maar af van dat idee. Orlando zit aan het begin van onze vakantie en we zijn er drie hele dagen na aankomst. Dag 1 was bestemd voor Seaworld en 1 van de andere dagen voor Busch Tampa, waar we zowel attracties als ook de dieren willen zien.

Verstandige keuze. Kneem aan dat het toch jullie bedoeling is om ook een beetje tot rust te komen.

groet
Trainspotters

guillermo
09-01-06, 22:47
Inderdaad, het moet niet te gek worden, ons verdere voorlopig programma op het weblog

_______________________
http://florida4us.punt.nl/