PDA

Bekijk Volledige Versie : 2x betalen voor huurauto/huren Sandford



helen63
27-05-11, 22:27
Hallo allemaal, wij lopen al even met deze vraag en weten niet of iemand deze vraag al gesteld heeft ooit maar goed...wij zijn nl al meer dan eens "opgelicht" door autoverhuurbedrijven (oa Alamo Gold pakket). Vanuit hier hadden we alles al geboekt waaronder de auto en betaald, vervolgens sta je bij de balie in Orlando en moet je allerlei initialen overal zetten en onderaan de papieren die je krijgt van die verkoper tekenen. Tenminste dat moeten wij elke keer. Vervolgens ga je heerlijk je huurauto uitzoeken en genieten...maar bij thuiskomst zie je dan vervolgens dat er weer een bedrag ( bijna net zoveel als je eerder hier al betaald hebt) is afgeschreven. Als je dan gaat reclameren wordt er gezegd dat je je papieren getekend hebt en jammer dan...weg centen en dus dubbel betaald.
Wij vertrekken in september a.s. weer en zijn huiverig voor dit gedoe. Wie kan ons vertellen hoe we dit kunnen voorkomen, bijv door niets meer te tekenen maar ik denk dat je dan geen auto meekrijgt en andere tips.
Wij vliegen dit keer op Sandford Airport (Arke) en we vragen ons af wie hier al ervaring heeft met huren van auto vanaf hier?Zelfs bij ons Arke Reisbureau kant men onze ervaringen niet dus ga je aan jezelf twijfelen vandaar nu onze vraag hier. Alvast bedankt voor jullie tijd, gr Cor & Helen

Michael
27-05-11, 22:52
Ik ben van mening dat je je vraag tegelijk zelf beantwoord. Indien je niet oplet waar je voor tekent, dan moet je er ook voor betalen. Meestal zijn dit extra verzekeringspakketten.

[verwijderd]
27-05-11, 23:06
Controleer goed dat alles zonder bedragen is of dat er nee staat aangevinkt dat is het belangrijkste. En weet vooraf al dat je een goed pakket hebt met alle verzekeringen die nodig zijn zodat je daar kan zeggen dat je niets erbij hoeft.

JKG
27-05-11, 23:07
Ze hebben je opties aangeboden en jullie zijn daar op ingegaan.
VOOR je gaat tekenen, staat er een bedrag aangegeven op het formulier.
Heb je vooraf geboekt, moet daar $ 0.00 staan als je gaat tekenen, tenzij je dus extra opties hebt genomen.

Ik zou dus zeggen, LEES goed het formulier door wat je krijgt, niet zomaar klakkeloos overal initialen neerpennen.

knaapje
27-05-11, 23:50
Misschien kan je voor je weer gaat je oude huurcontract(en) nog eens goed bekijken en doorlezen zodat je weet waar je wel of niet voor moet tekenen.
Maar zoals gezegd, als je een goed pakket (zoals Gold) geboekt hebt hoef je niets meer erbij te nemen.
Hooguit kan je de Roadside Assistance erbij nemen, maar daarover verschillen de meningen.

Heb je niet voor een upgrade getekend?

Er zijn zelfs verhuurders, die op de Amerikaanse site hun huurcontract hebben staan, kan je ze ook doorlezen.

Knaapje

sonja
28-05-11, 10:03
@Helen63

Misschien kun je even laten weten bij wie je een auto hebt gehuurd en welk pakket je hebt genomen. Dan kunnen we allemaal even meekijken en tips geven wat je wel of beter niet hoeft te doen.:)

Teleton
28-05-11, 10:36
Hoort deze discussie niet in een bestaand (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13044)topic thuis?

Regelmatig melden zich 'slachtoffers' met hele en halve waarheden over de autohuur op het forum. Na een hoop trekken en duwen komt er dan uiteindelijk nogal eens uit dat ze, door slechte voorbereiding, desinteresse of vermoeidheid een al dan niet dubieus aanbod hebben geaccepteerd om vervolgens alle schuld op het verhuurbedrijf te schuiven alsof ze er zelf niet bij waren. De ultieme oplossing die Rick Sunshinestate (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=116102&postcount=24)plaatste, kan misschien nieuwe slachtoffers voorkomen:

http://img818.imageshack.us/img818/1622/deekercard.png (http://img818.imageshack.us/i/deekercard.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Wanneer alle ellende plus de waarschuwende woorden om niet zo maar een paraaf of handtekening onder een contract te zetten, centraal in een topic staan, is de kans misschien wat groter dat reizigers zich niet meer zo gemakkelijk laten ompraten.

Tinkerbell
28-05-11, 12:37
Ik denk ook dat je gewoon "slachtoffer "bent van je eigen gedrag.
Gewoon goed nalezen wat je geboekt hebt.

Bij ons word bv de navigatie pas na afloop betaald ondanks dat we deze gelijk bij de on line boeking gereserveerd hebben. Ook kan terug brengen op een andere locatie een dure rol spelen plus een volle tank betalen na retourneren.
Taxes,road assistance, Sun Pass en nog een paar kleinigheidjes tellen al snel op tot honderden dollars

Marco Stern
28-05-11, 12:53
Ik hou altijd hetvolgende aan; NEE is het enige juiste antwoord op alle vragen die men stelt bij de balie van de autoverhuur. Hoe moe je ook bent, zeg altijd NEE, NEE en steeds weer NEE tot je een formulier moet tekenen waar $0 of hooguit een airportfee van een paar Dollar staat. Lees voor de zekerheid nog een keer alles door en vraag wat de kosten zijn bij inleveren (nadat je overal NEE op geantwoord hebt uiteraard).

Bereid je vooraf goed voor, zorg dat je nu al een auto hebt geboekt met de juiste verzekeringen en een extra bestuurder (indien nodig). Vooraf alles (bij)boeken is zo goed als altijd voordeliger.

trails
28-05-11, 13:15
Goed kijken wat je boekt, wanneer je boekt.
Dit staat op onze voucher:

Our car hire includes items such as insurance, taxes and surcharges with the exception of Personal Insurance which should already be included in your own travel insurance. This means there are no extras to pay when you pick up the car (other than underage charges, and a tank of fuel if on the Silver Inclusive option with Dollar or Alamo).

A basic road side assistance is included in your prepaid voucher.

Heel duidelijk dus...

marijke8
28-05-11, 13:18
Aantal keren via AV geboekt, kregen dan een kopie huurcontract mee, waar overal nul moest staan. Kopie bij het originele contract gehouden en alles goed nagekeken. Eenmaal vroeg de deeker wat ik het bij mij had.

Tinkerbell
28-05-11, 14:48
@ Marco Stern.

Je kunt eenvoudigweg niet alles van te voren bijboeken. Hoe graag je dat ook wilt en er zullen altijd extra kosten op je rekening komen.

Ta2 Gerrit
28-05-11, 15:17
Ik heb nog nooit (en zeker niet ongvraagd) extra kosten op mijn rekening gehad. Balance = altijd 0

trails
28-05-11, 15:24
Wij ook niet.
De eerste keer in Florida zagen we van die ontzettend leuke 2-seater cabrio's staan bij de verhuurder en toen was voor ons snel de keuze gemaakt. En ja, dan betaal je dus bij.
Andere keren dus nooit bijbetaald.

knaapje
28-05-11, 15:25
@ Marco Stern.

Je kunt eenvoudigweg niet alles van te voren bijboeken. Hoe graag je dat ook wilt en er zullen altijd extra kosten op je rekening komen.


Tientallen op dit forum hebben de ervaring dat het wel 0 kan zijn.

Als je bijv. Gold (Super inklusiv plus) boekt hoeft er niets bij te komen, en bij Super spar plus alleen een tank benzine, maar dat weet je van tevoren.

Knaapje

Tinkerbell
28-05-11, 16:06
@ Knaapje.

Zoals ik al schreef je kunt nu eenmaal niet alle kosten van te voren bij elke maatschappij betalen Het is een kwestie van take it or leave it en live and let live.
Wij weten dat bv. de navigatie niet van te voren betaald KAN worden.
Staat duidelijk in de voorwaarden als je boekt.
Ook de Sun Pass kosten zul je na afloop moeten betalen.

Voordeel voor ons is wel dat we aankomen,op het bord kijken waar je naam opstaat en gelijk naar het aangegeven nummer lopen waar de auto klaar staat met de sleutel erin en we kunnen zo vertrekken. Kwestie van minuten Het is maar net waar je voor kiest.

Geen enkel tussenkomt of wachttijd voor ons . Ook deze keer pas geleerd overigens maar we zullen zonder meer van deze maatschappij gebruik blijven maken.
Die paar Dollar achteraf wegen niet op tegen elke wachttijd ,gesleep met je koffers; lange wachtrijen, mensen die uren staan te argumenteren over hun "status",irritatie en vermoeidheid bij welke maatschappij dan ook voor ons persoonlijk dan.
Zal wel niet sympatiek klinken maar ik denk dan altijd"schiet op lig niet zo te zei... over een paar Dollar. Als je je dit niet kunt permitteren neem de bus".

Die "tientallen" zullen best wel gelijk hebben over hun "nul" status maar de irritatie om dat te bevechten en krijgen is kennelijk zo groot voor hun dat dit een probleem blijkt te zijn voor diegene die na hun geïrriteerd staan te wachten op een paar Hollanders. Dat dit voor ons een station wat we wensen te passeren en overslaan.

corrus
28-05-11, 16:29
Aantal keren via AV geboekt, kregen dan een kopie huurcontract mee, waar overal nul moest staan. Kopie bij het originele contract gehouden en alles goed nagekeken. Eenmaal vroeg de deeker wat ik het bij mij had.
Wat een flauwekul...
Dit heeft helemaal niets te maken via wie of wat je de auto huiurt...
Iedereen krijgt een kopie van het huurcontact mee...
Die heb je namelijk ook nodig om te bewijzen dat de auto tijdelijk van jou is...
Een ddeker is de huurder, NIET de verhuurder...

trails
28-05-11, 16:43
Hoezo mensen die geïrriteerd achter ons staan te wachten??? Over onze "nulstatus"???
Wij zijn meestal binnen een paar minuutjes weer weg van de balie.
Misschien komt dat omdat we zo goed voorbereid op vakantie gaan...
(hoort bij ons bij de voorpret)!

Tinkerbell
28-05-11, 16:50
Hoezo mensen die geïrriteerd achter ons staan te wachten??? Over onze "nulstatus"???
Wij zijn meestal binnen een paar minuutjes weer weg van de balie.
Misschien komt dat omdat we zo goed voorbereid op vakantie gaan...
(hoort bij ons bij de voorpret)!

Waar dacht je dat de uitdrukking" "going Dutch of "Dutch treat" voor staan? :p.

knaapje
28-05-11, 17:26
Waar dacht je dat de uitdrukking" "going Dutch of "Dutch treat" voor staan? :p.

Heeft dat dan met autohuur te maken?
Wikipedia:

Going Dutch is a term that indicates that each person participating in a group activity pays for himself or herself, rather than any one person paying for anyone else, particularly in a restaurant bill. It is also called Dutch date and Dutch Treat


Knaapje

Njit
28-05-11, 17:28
Als Tinkerbell iedereen op een auto trakteert bij de Alamo dan vind ik dat prima hoor :)

Tinkerbell
28-05-11, 17:31
Heeft dat dan met autohuur te maken?
Wikipedia:

Going Dutch is a term that indicates that each person participating in a group activity pays for himself or herself, rather than any one person paying for anyone else, particularly in a restaurant bill. It is also called Dutch date and Dutch Treat


Knaapje

Ehh nee staat in de praktijk voor iets anders maar daar zullen we het wel nooit over eens worden ;)
Meer zoiets als "sunny side up" eieren bestellen en dan achteraf klagen dat je salmonella hebt opgelopen.

Tinkerbell
28-05-11, 17:37
Als Tinkerbell iedereen op een auto trakteert bij de Alamo dan vind ik dat prima hoor :)


Tja ik denk dat je onderhand wel weet dat wij
"verslaafd" zijn aan een andere maatschappij alhoewel die hier vaak verketterd wordt als "te duur".

http://bestsmileys.com/lol/4.gif

trails
28-05-11, 18:23
Indeed, we do pay for our own car, fully inclusive, so also fully insured.
I may be Dutch but, oh boy, am I glad that we live in France.
Ga ik dan maar half "Dutch"?
Wij hebben al gehuurd bij Hertz, Dollar, National, Budget en Alamo.
Nergens problemen gehad en nergens hoeven bijbetalen.
Het zijn allemaal wereldwijd erkende bedrijven dus boeit het ons eigenlijk niet welke naam er boven het contract staat.
We letten natuurlijk wel op de prijs (voor hetzelfde gebodene)... zo Dutch zijn we nu ook weer wel ;-).

Marco Stern
28-05-11, 19:24
Je kunt eenvoudigweg niet alles van te voren bijboeken. Hoe graag je dat ook wilt en er zullen altijd extra kosten op je rekening komen.

Dat zijn je eigen keuzes dan. Over het bijhuren van een navigatiesysteem is ook al veel geschreven waarom dit niet altijd even slim is. Het gaat erom dat je vooraf al prima je verzekeringen, extra bestuurden en tank benzine geregeld kan hebben. En dus rij je weg met $0 op je contract.

Tinkerbell
28-05-11, 21:06
@ Marco Stern.

Waarom een navigatiesysteem huren niet al te slim is?
Vertel ?

Njit
28-05-11, 21:17
Je betaald een vast bedrag per dag (volgens de Alamo site $11.99 per dag of $69.65 per week). Als je 3 weken gaat dan is het goedkoper om ter plaatse een TomTom of Garmin bij de Walmart te halen. Die zal je dan rond de $80 kosten. En na afloop zet je die dan weer te koop hier op het Forum of op Marktplaats.

Maar voor diegene die dat teveel gedoe vinden is het huren bij de verhuurder natuurlijk een uitkomst...

Tinkerbell
28-05-11, 21:42
@ Njit.

Dat is nu precies wat ik bedoel. ZELF lezen en rekenen en niet klagen als er iets betaald moet worden waar je gewoon voor gekozen hebt.

O ja en wij lezen dus en rekenen wel en een van onze makken is dat we en een Truus huren en onze eigen Truus meenemen van huis. "Doppelt genäht halt besser" zoals onze zuiderburen zeggen.:p

Njit
28-05-11, 22:18
Plak je dan ook de Truusjes naast elkaar? En wie geloof je dan? Truus A of Truus B?
'Ga links, nee rechts!'

http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/Navigatie-Test-b.jpg

knaapje
28-05-11, 22:38
Back on topic??:
2X betalen voor huurauto/huren Sandford, moderator?? ;) ;)

Knaapje

Ta2 Gerrit
29-05-11, 01:58
Back on topic??:
2X betalen voor huurauto/huren Sandford, moderator?? ;) ;)

Knaapje

Helemaal gelijk, Knaapje, en daarom wachten we met smart op de scan van het huurcontract van de TS, of i.i.g. op een reactie :-k