PDA

Bekijk Volledige Versie : Lunch, broodjes



DNS92
24-05-11, 17:02
Halloo allemaal!

Ik vraag me af of jullie nog tentjes weten waar je kan lunchen/ontbijten waar het niet zo ongezond is. Ik vraag dit omdat ik een tijdje geleden naar new york ben geweest, en daar was er vrijwel alleen fast food te vinden in the city, af en toe een bakker maar daar toch ook wel eigenlijk alleen donuts en andere troep.
Natuurlijk vind ik dit niet erg maar we gaan 8 dagen in florida spenderen, 's avonds probably sowieso wel junkfood, en de eerste 4 dagen in orlando de parken waarschijnlijk ook gewoon snel daar wat lunchen.
De laatste dagen lijkt het mij ook wel prettig om gewoon een sandwich o.i.d ergens te kunnen eten. In NY werd ik namelijk na een paar dagen wel gek van maaltijd 1: ongezond, maaltijd 2: ongezond, maaltijd 3: ongezond.
Het hoeft niet biologisch of super gezond te zijn maar gewoon wat niet zo vettigs.

We gaan naar Key west, Naples & Miami. Weet iemand nog leuke/ goedkope/ makkelijk vindbare ( we komen niet voor het eten dus willen niet te veel tijd spenderen naar een speciaal adres te zoeken) plekken met wat gezondere lunches/ontbijtjes? Avond eten redden we ons wel mee ( we kennen ook de TGF, applebees etc.)

Alvast bedankt!

Tans4USA
24-05-11, 17:30
De broodjes van Panera Bread en Subway zijn heel erg smakelijk.
Wij vinden Keke's Breakfast cafe (http://www.kekesbreakfastcafe.com/ourstory.html) echt een aanrader voor het ontbijt.
Anders kun je altijd nog je eigen lunch samenstellen met gezonde dingen uit de supermarkt. Bij Publix hebben ze een zeer ruim assortiment.
Veel plezier.

sonja
24-05-11, 17:56
Mijn ervaring is dat je het zo vet kunt maken als je zelf wilt. Ik hou zelf ook niet van een vette hap. Ook in Amerika wordt men zich bewust van een ongezond eetpatroon. Ontbijten kan best gezond, je kiest dan geen pancakes of zo, maar fruit met yoghurt. Zoals Anita schrijft kun je bij Publix verpakte belegde broodjes of een (fruit) salade kopen. Of je koopt broodjes en belegt ze zelf.
Als je 's avonds naar een restaurant gaat staan op de meeste menu's 'gezond of low fat/carbs' gerechten. Ik heb het uiteraard niet over fastfood ketens. Heel veel plezier en met het eten komt het echt goed.

[verwijderd]
24-05-11, 18:29
Ook bij het Waffle house kan je redelijk goed ontbijten, ze hebben daar nml. ook gewoon brood met gebakken ei zoals jij het wil wordt het klaargemaakt. Als je vanaf de I4 de 192 op rijd in tegenovergestelde richting van Disney kom je er snel 1 tegen aan de linkerkant.

Wij eten bij dat Waffle House ook vaak vanwege het vriendelijke personeel en goede bediening.

DNS92
24-05-11, 21:30
Bedankt voor de reacties, hier heb ik echt wat aan!
Klopt het ook dat je eigen eten mee mag nemen in de parken? Dan komen die belegde broodjes wel goed van pas!

baluga
24-05-11, 22:52
Cracker Barrel, zo'n leuke sfeer met een nog lekkerder ontbijt.
http://www.crackerbarrel.com/

JKG
24-05-11, 23:34
Meestal smeer ik wel m'n eigen broodjes thuis en af en toe buiten de deur ontbijten. Maar ook in die gewone broodjes schrik ik van de calorieen. Maar Subway is zeker een goeie, kan je gewoon vrij gezond eten, die plakken kaas die ze aanbieden hoeven er echt niet op. Earl of Sandwich schijnt ook wel aardig te zijn.

Waffle House gezond? Mwah.. ik vind een gebakken ei ook niet echt gezond, maar wie ben ik. Bij Waffle House haal ik wel eens een lekkere ham & cheese omelet.. yum yum! :)

cindy74
25-05-11, 05:10
earl of sandwich is geweldig er zit er 1 in downtowndisney en ze hebben erg echt gezonde dingen .

trails
25-05-11, 07:04
Vergis je niet...
Wij hebben een boekje dat heet "what to eat and what not" en daar staan ook de meeste ketens van restaurants en broodjeszaken in die in Orlando/Kissimmee kiggen.
Dingen waarvan je dan denkt dat ze gezond zijn blijken dan één grote brok zout te zijn en toch meer vetten dan je denkt. Wel zo fijn dat in dit boekje ook de verstandige keuzes genoemd worden.

Je kunt eigenlijk in elk restaurant wel een gezonde keuze maken.

claudiadennis
25-05-11, 19:35
Wat handig. Waar krijg je zo'n boekje?

gonniegans
25-05-11, 20:06
Je kiest toch zelf wat en waar je eet. Ik hou ook echt niet van burgers e.d. maar stap dan ook niet zo'n zaak binnen. In NY heb je heerlijke deli's met gezond voedsel, maar sowieso vind ik het lekker om even ergens te zitten en te lunchen. In zo'n stad loop je al heel de dag. In een lunchrrstaurant heb je keuze genoeg aan salades, panini's, pasta's etc. In Orlando precies hetzelfde. OK in de parken is de keuze iets beperkter maar een ceasars salade is ook daar te krijgen. Maar daarbuiten is de keuze echt aan jou.

elstars
25-05-11, 20:13
Publixbroodje!!:wink:

Wat ook een lekker broodje is, is de Ultimate bij de Publix.

Neem deze met vleeswaren van Boar's Head (ipv Publix) en laat hem lekker naar eigen smaak opmaken.

De Ultimate is met: Roastbeef, Turkey, Ham, Mayo and Musterd en verder dressing naar smaak.

Heerlijk..... op een multigrain brood(je), 1/2 of een heel. 1/2 is voldoende voor een persoon.

$8.05 incl Tax. (heel broodje)
Bij de Deli afdeling in (bijna) elke Publix.

Tip: Wij namen vaak een broodje mee als lunch op het strand (in de koelbox)

Eet smakelijk!=D>

DNS92
25-05-11, 20:58
Nou elstars, lijkt me heel lekker. Klinkt wel een beetje subway-achtig maar dan zal het wel weer anders smaken!
We gaan zeker even kijken bij de genoemde zaken.
Het gaat me er ook niet om dat het super gezond voedsel is zonder vetten/ zout etc maar meer om de smaak gewoon, na een tijdje heb ik echt ff genoeg van alleen maar vet!

dus zo moet het zeker goed komen!

elstars
25-05-11, 21:24
Hoi DNS92

Ik snap precies wat je bedoelt, een hamburger op z'n tijd is heerlijk maar gaat op den duur tegenstaan. Het grote voordeel van deze broodjes is: Je kan ze zo (on) gezond maken als je wilt!!

:grin: enjoy!

corrus
25-05-11, 22:09
Wat ook een lekker broodje is, is de Ultimate bij de Publix.

De Ultimate is met: Roastbeef, Turkey, Ham, Mayo and Musterd en verder dressing naar smaak.Door de Mayo, Ham en Dressing niet zo heel erg gezond... Maar wél verschrikkelijk lekker... :lol:

trails
25-05-11, 22:14
Het boekje heet iets anders... sorry:
"Eat this, not that" en is gewoon via Amazon te bestellen.
http://www.amazon.com/Eat-This-That-2011-pounds--/dp/160529313X/ref=sr_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1306354337&sr=1-2

corrus
25-05-11, 22:26
Weet je, ik heb het nooit zo op met dit soort lectuur... :D

Bijv.: Eet een bagel met cream cheese, geen Hamburger...
Een bagel bevat nét zoveel Carbs als die complete Hamburger...
En die Carbs worden weer omgezet in suikers die op hun beurt weer worden omgezet in vet!!!

Snap je het nog???

Dus ik let uiteraard goed op wat ik eet, zonder de schrijver van het boekje dik te maken... :lol: :lol: :lol:

En bovendien... Het is vakantie... :cool:

Tans4USA
25-05-11, 22:27
Het lijkt mij ook wel een leuk boekje.
Bij book depository zag ik het 2012 nummer te koop, zij verzenden gratis naar Nederland.
http://www.bookdepository.co.uk/Eat-This-Not-That-2012-David-Zinczenko/9781609610654

trails
26-05-11, 08:25
Het is ook een leuk boekje, maar...
wij eten eigenlijk toch gewoon waar we zin in hebben op vakantie. Thuis moeten we er al genoeg op letten wat we eten.

Wij bestellen veel boeken in GB en bedankt voor de tip van Bookdepository. Ze zullen vast ook gratis naar Frankrijk verzenden.