PDA

Bekijk Volledige Versie : Body scan en borstkanker



Tinkerbell
24-05-11, 00:29
Nadar er bij mij borstkanker was geconstateerd en een volledige amputatie nodig was kreeg ik een prothese.
Zoals ik al vermoedde was dit duidelijk te zien op de body scan en werd ik uit de rij gehaald voor een lichamelijke visitatie.
De betreffende vrouwelijke beambte vroeg me wat er was en of ik bezwaar had tegen een aftasting en drugs test. Uiteraard had ik geen enkel bezwaar en na en paar minuten stond ik volledige cleared achter de douane en kon ik boarden.
Het was een aparte ervaring zeker omdat de betreffende ambtenaar zelf keelkanker had. Ze kon enkel spreken via een keel apparaatje en wenste me veel geluk. Zelfs bij de strenge custom ambtenaren is menselijkheid de maatgevende factor.

sonja
24-05-11, 18:13
Wat heftig is dit zeg, daar heb ik nooit bij stilgestaan.
Fijn dat de vrouwelijke beambte zo meelevend was.

corrus
24-05-11, 18:22
Tja... Mijn vrouw heeft nooit anders meegemaakt...

Shopping_frieda
25-05-11, 14:06
Ja ik kan ervan meespreken.
Vorig jaar augustus borstkanker de hele behandeling operatie,chemo en bestraling gehad. Toen ik mei terug kwam werd ik ook apart genomen want ik heb een poort ingeplant onder mijn huid en dat hadden ze ook gezien denk ik.
Na een aftasting en drugcontrole mocht ik ook gewoon verder.
Groetjes Frieda

lilo
27-05-11, 09:14
Ook ik heb een (deel)borstprothese na borstkanker. Ik vind het heel fijn om je berichtje te lezen. Het is nl 12jaar geleden dat ik gevlogen heb.Nu weet ik tenminste waarom ik dan evt. uit een rij wordt gehaald en hoef ik daar niet zenuwachtig door te worden.

groetjes Lilo

JKG
27-05-11, 22:04
In principe zal je er dus altijd uitgehaald worden als je door de bodyscan gaat.
En weigeren van een patdown zit er niet in als je wilt vliegen.
Voor mij geen bodyscan meer, al hadden de laatste keer op Schiphol heel slim de metaaldetector uitgezet en een hekje er voor gezet en je had geen keus. Komende keer weiger ik op Schiphol (in Miami heb ik al eens geweigerd, daar had je wel keus, stond netjes op een bordje).

@lilo; je kan ook nog vlak voor het boarden extra worden gefouilleerd. Wordt random gedaan (of op uiterlijk)... ik en een aantal andere mannen werden wel eens uit de rij geplukt voor een extra controle incl. handbagage-check en m'n vriendin MOEST doorlopen, het vliegtuig in, mocht niet wachten.