PDA

Bekijk Volledige Versie : Water uit de kraan



paull
22-05-11, 23:26
wie kan me wat vertellen over de gezondheid in florida

kan men er gevaarloos kraantjeswater drinken, of zitten er te veel mineralen in het leidingwater wat onze buik niet verdragen kan

kunnen we zonder gevaren rauwe groentes eten naar hartelust, of moeten we dit beperken, evenals de ijsblokjes in frisdranken

zijn er restaurantketens die we best vermijden

groeten

corrus
22-05-11, 23:32
Ja hoor, geen enkel probleem...
In een flink gedeelte van Orlando (zeker is de zomer) is het water absoluut niet lekker... (chloorsmaak) maar op zich mankeert er niets aan het water.
In de rest van Florida kom je heel vaak die chloorsmaak tegen maar wederom ook hier mankeert er niets aan het water...

De meeste mensen kopen daarom ook flessen water in een supermarkt.

Maar op zich is het drinkwater in Florida absoluut niet schadelijk voor de gezondheid, maar meestal smaakt het gewoon niet lekker...

r.teeuwsen
22-05-11, 23:35
Als je een chloor smaak lekker vindt dan kun je gewoon uit de kraan drinken....
Ziek worden wij er niet van, maar lekker is het niet!
Wij kopen alleen flessen water ;-)

Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de ijsklontjes, wij nemen nooit ijsklontjes in de drankjes in de restaurants en/of parken....

Sorry... gelijk antwoord gegeven :-)

Ta2 Gerrit
22-05-11, 23:37
Het meeste kraanwater is niet gevaarlijk voor de gezondheid, maar smaakt als een zwembad, vandaag dat je bij iedere supermarket ook schappen vol met flessenwater vindt, van normale flesjes tot 20-liter flessen. En die worden ruim verkocht.

Dus dat is aan te raden. Rauwe groentes eten kan daar net zo goed als hier, maar thuis zul je ze ook eerst wassen, dus dat zou ik daar ook doen, lijkt mij. Ijsblokjes in restaurants, eettenten e.d. worden vaak gemaakt van kraanwater, met bijbehorende chloorsmaak. Niet ongezond, maar smaken verschillen. Zelf maken doe je (wij) van flessenwater, dat smaakt een stuk aangenamer.

Ketenrestaurants hoef je voor je gezondheid niet te mijden, hooguit voor de smaak en het cholesterolgehalte :-)

<<Allemaal tegelijk :lol:, maar beter veel antwoorden als geen antwoorden>>

Lea
23-05-11, 19:08
Inderdaad die beruchte chloor smaak/geur jakkes.

Maar kan geen kwaad alleen lekker is anders.
Ik kocht ook die grote kannen water en gebruikte dat om zo gewoon te drinken maar ook om er thee en koffie mee te zetten.

ietie
23-05-11, 19:26
Kwestie van wennen, wij drinken alleen maar kraan water.

JKG
23-05-11, 21:11
Ietie, dat zeggen ze ook van bier, maar dat vind ik ook nog steeds smerig.
Voor mij gewoon water uit een fles! :) :mrgreen:

paull
23-05-11, 21:42
alle hartelijk dank
paull