PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: "aansmeren" van allerlei extra's



Lindaa
14-05-11, 13:42
De laatste keer bij Dollar probeerde de medewerker ons allerlei extra's aan te smeren en ons zelfs bang te maken dat als we met pech kwamen te staan of een ongeluk zouden krijgen alles zelf moesten betalen.

We hebben dit niet gedaan uiteraard, we hadden het meest uitgebreide pakket gepakt bij USAreisen.

Wat is jullie ervaring hier mee, ik vind dat het namelijk steeds erger wordt en klanten op zo'n manier bang maken...

corrus
14-05-11, 13:44
Tja... het is niet anders...

Ze doen het allemaal...

koenkamphuys
14-05-11, 16:08
Linda, lees deze eens... http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8129

moonlight91
14-05-11, 20:16
Ze doen het allemaal...nietus:-o ... afgelopen keer bij alamo, vroeg de medewerker of we nog steeds tevreden waren over wat we geboekt hadden, toen wij daar JA op antwoorden
maakte hij alles in orde zoals het bij de reservering aangevraagd is
midsize suv , en het full incl. pakket ...dus hij had nog heel veel kanten op gekunt qua verkoop.

was wel erg prettig buitenom vorig jaar die bleef van alles opsommen
en upgrades aansmeren,wat we niet gedaan hebben overigens

[verwijderd]
14-05-11, 20:27
Ik heb daar bij Dollar bij de Dollar Express kiosk ook nooit last van.


Bij Alamo hebben ze het bij mij ook wel geprobeerd maar ik heb meteen aangegeven dat ik geen extra's wilde.

Sanibel
15-05-11, 00:07
De laatste paar keer hebben wij hier bij Alamo ook geen last meer van.
Ik vermoed dat dit komt doordat ze kunnen zien of je voor het eerst komt of al meerdere keren een auto gehuurd hebt.

De eerste paar keer probeerde men vooral "road assistance" aan te smeren.
Maar voor een nieuwe auto die je voornamelijk krijgt vind ik het een beetje overdreven, en een band vervangen als hij lek is kan ik zelf nog wel doen.

Sjon, Bianca en Romy

Nijntje
15-05-11, 04:58
Wij hebben ook nergens last van gehad bij Alamo 4 dagen geleden. Alleen een compliment dat we zo "well organized" waren toen we dat formulier met je gegevens erop overhandigden wat je bij usareisen.de krijgt

Lea
15-05-11, 12:32
Bij mij vorig jaar probeerde de goede man het ook, of ik wel zeker was of ik niet een grotere auto wilde.

Moeilijk om voet bij stuk te houden zeker als je als vrouw daar alleen staat maar hij zag uiteindelijk toch wel in dat ik deze klasse groot gennoeg vond.

pumi1000
15-05-11, 19:43
Wij hebben ook nergens last van gehad bij Alamo 2 weken terug. Gekregen wat we geboekt hadden - ik had alleen gevraagd voor de toloptie die daar 6 dollar kost.

probits
16-05-11, 15:14
dit jaar ook eens een wagen bij 'DOLLAR ' gehuurd (via usareisen.de) en ze vroegen inderdaad of we nog "road assistance" of een 'sunpass-abonnement' wilde hebben,
maar opdringer vond ik ze niet! Vroeger altijd bij Alamo gehuurd...daar vond ik ze veel opdringeriger...maar dat zal waarschijnlijk ook veel afhangen van de medewerker voor je afhangen...

Michael66
17-05-11, 00:52
Moderator Michael66: Alle berichten over lekke banden, reservebanden en reparatiesetjes hebben een eigen plekje gekregen in een separaat onderwerp.

Hier gaan we gewoon door met "aansmeren".

chippie
17-05-11, 09:48
Ik vind het moeilijk om het „aansmeren” te noemen. Hangt natuurlijk af van hoe zo’n gesprek verloopt. Is road assitance overdreven, en wordt het daarom aansmeren genoemd? Blijft altijd lastig om de juiste informatie te filteren. Daarom is het van groot belang om goed voorbereid op reis te gaan zodat je van te voren weet wat je wel en niet wilt. Dit forum is daar een goede informatie bron voor.

Jen876
18-05-11, 00:30
Even een vraagje over road assistance.
Wanneer je lid bent van de ANWB kun je dan in Amerika de AAA bellen.
Dan heb je dus heel die road assistence niet nodig,en hoeven ze ook niets meer aan te smeren.

Guus
18-05-11, 04:34
Even een vraagje over road assistance.
Wanneer je lid bent van de ANWB kun je dan in Amerika de AAA bellen.
Je kunt de AAA wel bellen, maar je ANWB lidmaatschap zal je niet behoeden voor de kosten. Die mag je gewoon gelijk aftikken. Overigens ook één keer AAA nodig gehad. Ik had eigenlijk verwacht dat er, net als in Nederland, een mooie AAA auto voor zou komen rijden die afgeladen vol zat met gereedschap en meetapparatuur om mij uit de brand te kunnen helpen. Komt er een gewone auto met magneetplaten op de zijkant aan (beetje het pizza bezorgersconcept). Ook de hoeveelheid gereedschap en meetapparatuur viel erg tegen. Ik heb meer in mijn toolbox zitten. Gelukkig had hij datgene wat ik niet had, een nieuwe accu. Ik krijg de indruk dat AAA je vooral naar de dichtstbijzijnde garage sleept en niet zelf gaat sleutelen. Maar wellicht heb ik het verkeerd.

stephie
22-05-11, 16:42
Wij hebben in 2009 via Dollar Rent wel een road assistence afgesloten, omdat ze allerlei argumenten opnoemden... Maar is het nou echt nodig? Wij huren deze vakantie via Alamo, gold pakket. Stel dat de huurauto onderweg stukgaat, regelt alamo dan een nieuwe auto ter plaatse? Of moet je daarvoor een verzekering afsluiten?

Teleton
22-05-11, 19:02
Maar is het nou echt nodig? Wij huren deze vakantie via Alamo, gold pakket. En daar hoort dekking voor sleepkosten, een lekke band, ruitbreuk en vervanging van een sleutel niet bij. Of het nodig is om Road assistance af te sluiten, bepaal je echt zelf. De een neemt het risico zelf, de ander betaalt met plezier voor extra dekking.

[verwijderd]
22-05-11, 19:27
Maar als je een auto huurt bij zo'n maatschappij mag je er toch vanuit gaan dat je een auto huurt in goede staat. Als de auto door een mankement welke niet door jou is veroorzaakt strand dan mag ik toch aannemen dat dat een probleem is voor de verhuur maatschappij en niet voor jezelf. M.u.v. de lekke band welke je zelf kan vervangen.

Anders zou het toch helemaal een gekke boel worden, dan hoeven ze de auto's ook niet meer te onderhouden.

Michael66
22-05-11, 19:43
Exact, Jeroen. Als je huurauto tijdens normaal gebruik een mankement gaat vertonen is het volledig voor rekening en risico van de verhuurder om jou van een nieuwe huurauto te voorzien. Waar of hoe je aan een nieuwe auto komt kan nog wel eens verschillen per verhuurder; zelf ophalen bij een verhuurstation (hoe kom je daar?) of ter plekke een nieuwe auto.

[verwijderd]
22-05-11, 20:41
Ach als ze de defecte ophalen kunnen ze toch een andere meenemen.

En anders met de taxi een andere ophalen en dan de sleutels overhandigen van de defecte auto.

En anders, zie ik het dan wel. Je bent toch afhankelijk van de persoon die je op dat moment helpt.

stephie
22-05-11, 22:13
Tja lastig hoor

nouja we zien het donderdag wel

we blijven twee weken op dezelfde plek....dus het wordt niet echt een rondreis, we gaan alleen volgende week een dag naar Orlando.

s-ax-y
25-05-11, 06:23
Gisteren iets heel grappigs meegemaakt. Ipv het 'aansmeren' van een grotere auto zei de baliemedewerker dat we wel een heel grote auto hadden gehuurd! Was dat wel nodig vroeg hij ons!!!

Omgekeerde wereld... Maar we zijn heel blij met de Yukon XL. Alleen heel even wennen met rijden als je een saxo en c1 koekblik gewent bent ;)

Njit
25-05-11, 09:58
Zou je dan korting krijgen als je een kleinere meenam?

edenanita
30-05-11, 11:54
Beste forummers,

De maand mei heb ik een auot gehuurd bij Dollar car rental. Bij het elektronisch tekenen en goedkeuren van de voorwaardes, kwam ik op een scherm waar ik $80 moest gaan betalen. Bij navraag aan de baliemedewerker werd mij verteld dat dit voor de pre paid toll is. Heb de baliemedewerker gevraagt of dit niet meer met cash betaald kon worden en hij vertelde mij dat dat niet meer mogelijk was. Heb hem dezelfde vraag nogmaals gesteld voor de Tampa area en wederom kreeg ik het antwoord dat dat niet meer mogelijk was. Nadat we de volgende dag de weg op gingen en bij de tollplaza kwamen zag ik tot mijn verbazing dat er nog steeds cash betaald kan worden!! Daar wij nooit veel aan toll rijden, misschien $20, besloot ik bij het inleveren na te vragen of het restant wordt teruggestort op de credit card. Dit wordt dus niet gedaan!!! Voor iedereen die een auto huurt, kijk uit met dit soort praktijken!!! Er kan nog steeds cash betaald worden en een neef van ons die daar woont, zal er altijd wel een tollbooth zijn waar je cash kan betalen.

[verwijderd]
30-05-11, 14:03
Het is toch ook altijd zaak goed te weten hoe de dingen in elkaar steken, zeker voor autohuur wordt hier regelmatig voor gewaarschuwd omdat de baliemedewerkers op provisie basis werken en hiermee hun loon dus aanvullen.

Nadat je de fout opmerkte had je meteen langs een Dollar verhuurstation moeten gaan om dit aan te laten passen dan had je in ieder geval een deel van de kosten kunnen voorkomen.

Zelf rij ik al enige jaren op vakantie met een huurauto van Dollar en heb er geen problemen gehad dat me iets aangesmeerd werd wat ik niet wilde.

probits
30-05-11, 14:38
hier ook nog geen problemen gehad bij 'Dollar'...veel zal inderdaad afhangen van wie er achter de balie staat!

cloggie68
30-05-11, 16:32
Wij hebben ons voorbereid door een Sunpass mini sticker te (laten) kopen bij de Publix. Voor ons dus geen verkoop 'trucs' van Dollar!

Maarten-Annique
30-05-11, 17:06
Volgens mij heeft het niets met Dollar te maken! Het zou je bij ieder ander verhuurbedrijf gebeurt kunnen zijn!
Misschien is het goed om je de volgende keer goed te informeren over dit soort zaken, zodat het je niet meer overkomt. Zonde van de 80 dollar!

knaapje
30-05-11, 17:41
@edenanita
Zo zie je maar weer, dat dit forum goed volgen en je voorbereiden op je trip je kosten kan besparen.
Op dit forum zijn al vele malen allerlei postings over de tol en hoe te betalen voorbijgekomen.

Knaapje

Teleton
30-05-11, 17:52
Volgens mij heeft het niets met Dollar te maken! Noem dan maar eens een verhuurbedrijf dat het zelfde systeem als Dollar gebruikt? Alle andere verhuurbedrijven reken een beperkte service fee per huurperiode, week of maand en de tolkosten die je maaskt. Dollar biedt een ander systeem, namelijk een flatfee voor de service en de tolkosten. Dit systeem pakt voor veel toeristen onvoordelig uit.

Verder wil ik toch nog maar eens opmerken dat er wel degelijk in Florida tolwegen zijn waar geen bemande tolpoorten meer zijn zodat je bent aangewezen op electronische betaling. Heb je geen voorziening getroffen, dan ben je al snel duurder uit dan de 80 dollar die nu betaald is. De neef van edenanita is niet helemaal op de hoogte.... Dit forum wel; lees de faq's over het onderwerp tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)en voor de liefhebbers, kijk hier (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=146822&postcount=479)waar de onbemande tolwegen zich bevinden.

mineke
30-05-11, 18:44
Wij huren ook al enkele jaren een auto bij Dollar en geen last gehad, behalve dit jaar de medewerker van Dollar wilde ons een upgrade aanpraten, maar daar gingen we niet op in. We hadden een midsize SUV en dat was groot genoeg voor ons drietjes. Toen we het contract gingen tekenen, hij had zonder het tegen ons te zeggen Road Assistance opgevoerd, wij zeiden dat wij het niet wilden en het heeft ons toch wel erg veel moeite gekost om hem te overtuigen dat wij dat absoluut niet wilden, dus kregen we een nieuw contract.
Waaruit blijkt dat je toch heel goed moet opletten.
grtjes Mineke

Teleton
31-05-11, 17:37
zal er altijd wel een tollbooth zijn waar je cash kan betalen.

Omdat de discussie zich in twee topics afspeelt ook hier even een link naar de site van de Selmon Express Way in de Tampa Bay Area (http://www.tampa-xway.com/pages.aspx?ID=2121013406). Hier is All Electronic Tolling ingevoerd. AET = je kunt niet cash betalen.

Een logische vraag is natuurlijk: Hoe betaal ik dan de tol met mijn huurauto? Antwoord op de site: Each company has a different payment arrangement so be sure to review your rental agreement carefully. Lees ook de FAQ's (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100) over dit onderwerp op dit forum.


Met name Dollar heeft een afwijkend aanbod dat voor de gemiddelde toerist niet zo aantrekkelijk is. Overweeg om zelf een SunPass minitransponder aan te schaffen als je bij Dollar huurt en incidenteel gebruik maakt van de tolwegen; lees ook de FAQ's (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099) over dit onderwerp.

Fiesta68
19-06-11, 20:45
De laatste keer bij Dollar probeerde de medewerker ons allerlei extra's aan te smeren en ons zelfs bang te maken dat als we met pech kwamen te staan of een ongeluk zouden krijgen alles zelf moesten betalen.

Hallokes

Hier KingKong65, de echtgenoot van Fiesta68.
Wij hebben de Westkust van USA gedaan van 06/05/11 tot 27/05/11. Ik heb mij idd laten 'vangen' aan die praat van de 'dollar'-bediende en heb zo'n $ 235 bijbetaald voor die 'full option road safe.' Het was voor ons de eerste keer Amerika en heb mij een beetje bang laten maken. :oops:
Wij zijn van plan om in mei 2012 een rondrit te doen Orlando-Miami.. en zal mij deze keer zeker niet laten vangen. [-o<
Bon.. van die $ 235 dollar dat we 'verloren' hebben, hebben we zeker geen biefstuk minder moeten eten, maar 't is toch wel een beetje verloren geld geweest. Moet er wel bij vertellen dat we de auto met een volledig lege tank hebben teruggegeven (had nog zo'n 30 miles te gaan) :grin:

Hoe zeggen ze dit weer... van die ezel en die steen? :lol:

mvg
KingKong65

Jen876
19-06-11, 21:05
Als je bij usa reisen boekt kun je een formulier uitprinten wat je moet afgeven aan de balie waar je gegevens opstaan zoals rijbewijs nummer adres etc.dit om de wachttijd te verkorten.
Hier staat dus ook een gedeelte op wat je kunt aankruisen of je wel of niet road assistence wil en wel of niet geintresseerd bent in een upgrade.
Gewoon formulier inleveren en volgens mij valt er dan echt niets meer "aan te smeren". ( hoop binnenkort ook de sunpass sticker te krijgen voordat we vertrekken).
Dan zijn we er helemaal klaar voor.

1250
19-06-11, 21:53
Heb je een link naar dat formulier?

Jen876
19-06-11, 22:49
Dit formulier bedoelde ik.
Het zit als laatste pagina (pag 4) bij de reisinformatie A-Z die je krijgt toegestuurdt door usa reisen.


Um die Anmietung vor Ort zu beschleunigen, füllen Sie bitte diese Formular aus und übergeben Sie es dem Mitarbeiter am Dollar Schalter Angaben zum Hauptmieter / Renter Information

Nachname / Last Name
Vorname / First Name
Geburtsdatum / Date of Birth
Führerscheinnummer / Drivers License No.
Ausstellungsland / Issuing Country
Heimatadresse / Home Address
Land / Country
Straße / Street
Stadt & PLZ / City & Postal Code
Telefon / Phone

Hotel-/ Kontaktadresse in den USA/CAN falls vorhanden – Hotel / Local Contact Info. if avlb.
Telefon in den USA/CAN / Local Phone No.

Anzumeldende Zusatzfahrer / Additional Drivers (evt. Zusatzkosten beachten)
Name, Vorname / Last Name, First Name
Führerscheinnummer / Driver’s License No.
1)
2)
3)
4)

Bitte bei Bedarf ankreuzen und/oder ergänzen

Ich akzeptiere keine größere / andere Fahrzeugkategorie als die von mir gebuchten Kategorie, sofern hierfür zusätzliche Kosten für mich entstehen. Falls die auf meinem Leistungsgutschein/Voucher angegebene Fahrzeugkategorie nicht zur Verfügung steht, erwarte ich, dass mir ein Fahrzeug der nächst höheren Kategorie ohne Aufpreis zur Verfügung gestellt wird.
I don’t accept any Upgrades or Car-Class-Changes if this results in any additional charges for me. If the car class I reserved (see voucher) is for some reason not available, I expect to be provided with a higher class car at no additional charge.

Ich verzichte auf den optionalen “Roadsave” Service.
I don’t like to puchase the optional Roadsave service.s[/quote]

Jen876
19-06-11, 23:56
Het formulier ziet er in het echt overzichtelijker uit maar zogauw je het copieert komt het er zo uit te zien op een of andere manier.
Maar het geeft je in ieder geval een idee wat voor info ze willen,misschien kun je zelf zo'n formulier in elkaar draaien.
En michael bedankt voor het bewerken,kreeg het weer eens niet voor mekaar.

1250
20-06-11, 00:10
Thanks! Ik ga even zoeken in mijn formulier.

randje35
20-06-11, 16:48
Als je bij usa reisen boekt kun je een formulier uitprinten wat je moet afgeven aan de balie waar je gegevens opstaan zoals rijbewijs nummer adres etc.dit om de wachttijd te verkorten.
Hier staat dus ook een gedeelte op wat je kunt aankruisen of je wel of niet road assistence wil en wel of niet geintresseerd bent in een upgrade.

Hopelijk werkt het wij hebben ook zo,n formulier gekregen van USAreisen.
Deze ga ik dan ook zeker invullen

Gr Miran

PENPE
20-06-11, 17:02
Sinds 3 jaar huren wij via USA-reisen en 2 weken geleden 'voor de gein' dat bewuste formulier eens een keertje ingevuld en bij aankomst op MCO aan de Alamo-medewerker overhandigd. Inderdaad werden er geen vragen gesteld dus het werkt blijkbaar wel :roll:

Groetjes,
Pieter

Michael66
20-06-11, 17:09
Bij ons werd het formulier vorige keer gewoon zonder te kijken aan de kant gelegd. Geen probleem hoor, ik weet inmiddels wel hoe e.e.a. in zijn werk gaat.

@Pieter:
Jullie zijn waarschijnlijk - net als ik trouwens - al zo vaak daar geweest dat je geregistreerd staat als Dutch Deeker. Daar verspillen ze niet graag hun tijd aan: snel afhandelen en hopen op een volgende klant waar ze wel wat extra's aan kunnen slijten!

PENPE
20-06-11, 17:22
@Pieter:
Jullie zijn waarschijnlijk - net als ik trouwens - al zo vaak daar geweest dat je geregistreerd staat als Dutch Deeker. Daar verspillen ze niet graag hun tijd aan: snel afhandelen en hopen op een volgende klant waar ze wel wat extra's aan kunnen slijten!

Klopt inderdaad, toen ik bij onze vorige trip in dec 2010 bij hun aan de balie stond langs mn neus weg gevraagd of hij kon zien of ik een regular customer was, en dat kon hij inderdaad zien dus dat zal ook meewegen en toen ook 'no questions asked' :-\"

Ja en als ik dan in de parkeergarage kom en tussen de Midsize-SUV's een verdwaalde Premium-SUV zie dan kunnen ze erop wachten dat ik begin over free-upgrade. 2 weken in een Premium-SUV rijden voor 30 euro per dag, zal mij de volgende keer niet weer een keer lukken denk ik :roll: maar het was wel even leuk=D>

Groetjes,
Pieter