PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: moniquek



moniquek
08-05-11, 09:38
Ik zou graag willen weten of februari(2012) een goede reistijd is om naar Florida te gaan.Ik wil met man en 2 kinderen(6 en 10). Ook wil ik graag weten wat we echt "moeten"bekijken. We hebben ongeveer 2 en 1/2 week. En eigenlijk wil ik ook proberen om naar Monster Jam te gaan.
Dat is in Tampa,Miami,Jacksonville, als ik de site goed begrepen heb.
Alle tips zijn van harte welkom!!
Ik denk niet dat ik bij het goede onderwerp zit, maar wist geen ander plekje. Sorry.

Teleton
08-05-11, 10:41
Ik zou graag willen weten of februari(2012) een goede reistijd is om naar Florida te gaan.


Hallo Moniquek en familie, welkom op dit vrolijke vanaktieforum voor de vwerwende Floridafan. Iedere tijd is een goeie tijd om naar Florida te gaan, ieder seizoen heeft wel zijn eigen charme. En het is ook maar net wat je verwacht. Februari is een koele maand voor de mensen die in Florida woinen. De snowbirds die uit de ondergesneeuwde gebieden in de VS naar Florida komen, denken daar heel anders over. Uit de wind en in de zon kan het heerlijk zijn, maar er zijn ook dagen dat je misschien het ijs van de ruiten moet krabben.......Kortom, 't kan vriezen, 't kan dooien.

Dat je de weg nog niet helemaal weet op dit uitgebreide forum, is logisch. Probeer de zoekfunctie eens op je gemakje uit, kijk ook eens bij de index naar de rubricering, dan kom je er in de loop van de tijd vanzelf achter. Je hebt nog een flinke tijd voor de voorpret, gebruik vooral de info op dit forum om er van te genieten.

Voor de hand liggende vraag: gaan jullie in de voorjaarsvakantie? Die duurt toch geen 2 1/2 week?

Bqtje
08-05-11, 17:04
Met de feestdag van "Presidents Day" zijn vele Amerikanen een weekje op vakantie . Dan is het zeer druk . In 2012 valt deze feestdag op maandag 20 februari .

moniquek
08-05-11, 20:07
De bedoeling is inderdaad om in de voorjaarsvakantie te gaan. Maar omdat we begin maart 12,5 jaar getrouwd zijn, mogen we de kinderen iets langer van school houden.
Ze hebben altijd de vrijdag ervoor al vrij, dus hebben we al 10 dagen, dan nog een paar ervoor en erna extra. Vandaar.

majrim
09-05-11, 14:20
hoi Moniquek,
Ik ben een paar keer in februari geweest. 's morgens kan het koud zijn maar 's middags lagen wij in het zwembad.
Leuk was toen dat 's morgens de 'die hards' in korte broek naar de parken gingen brbrbr, maar ja later zaten we lekker van het zonnetje te genieten. Gewoon een sweater meenemen.

Hou wel rekening dat de kinderen nog jong zijn. Ik weet niet of ze het erg leuk zullen vinden om lang in de auto te zitten. Kinderen doen over het algemeen leuke dingen, dus de parken zijn gewoon fantastisch. Het fijne voor volwassenen in de parken is: je mag zelf weer kind zijn en niemand kijkt er van op. Joepie.

Goed het forum lezen en je doet zeer leuke ideetjes op, zelfs voor mij die toch al vele malen in Florida is geweest.

Geniet van de voorpret en geniet in Florida.

suskenl222
29-05-11, 14:54
Hallo Moniquek, ik ben in de winter geweest, in december. geweldig, de temperatuur is zo rond de 20 a 24 graden. Niet druk en je hoef niet lang te wachten op de parken , Seeworld was rustig en je kon er goed vertoeven, weing drukte en toch veel mensen.Alle ander parken waren goed te bezoeken, in de resaurants is het ook rustig , ja best een goede tijd December.Ik heb nog een foto waar ik in mijn korte broek op het strand loop met zo`n 28 graden en de Kerstman liep zo`n 50 meter achter me op het strand van Fort Meyers beach.Ja december vondt ik eerst ook wat laat maar mijn zoon zat sāvonds een peukje te roken in zijn blote bovenlijf om 23,00 uur in Maimi, buiten op de stoep.Veel plezier.Gr

moniquek
22-08-11, 08:52
Nog even over de "Presidents Day". Hij valt op maandag de 20-ste. Is dat een soort koninginnedag en is het hele land een week vrij? Of alleen die dag?
Is het dan een beter idee om nog een week eerder te gaan en zo doende die dag/ week te vermijden.
Teleton: ik ben inderdaad de verschillende functies gaan testen. Wat een hoop info.Ik heb een kladblok ernaast liggen ,waar ik alles wat ik handig vindt op schrijf. Dat raakt nu wel erg overvol. En ik kan uren achter de laptop zitten en kwijlen bij de verhalen.:-D Echt super!!

Teleton
22-08-11, 09:02
Nog even over de "Presidents Day". Hij valt op maandag de 20-ste. Is dat een soort koninginnedag en is het hele land een week vrij? Of alleen die dag?
Is het dan een beter idee om nog een week eerder te gaan en zo doende die dag/ week te vermijden.


Bqtje schreef:

Met de feestdag van "Presidents Day" zijn vele Amerikanen een weekje op vakantie . Dan is het zeer druk . Veel meer is er niet van te maken. Koffiedik kijken is niet onze sterkste kant, voor de rest kan je wel op de info die je hier vindt, vertrouwen. Ook op andere fora wordt de vraag gesteld, wij zijn niet de enig die het antwoord schuldig blijven.
For years, Presidents Day has been a sleepy holiday attended only be a few very lucky Disney World guests. But ... that all changed over the last couple of years.

Last year, (2010) Presidents Day was out of control. Huge crowds packed the parks. The year before, the crowds were large, but not like last year.

So what does that mean for the Presidents day 2012 Disney World crowds? (Seems like someone asked that already.) The honest answer is ... I don't know.